Quantcast
Connect with us

ΑΠΟΨΕΙΣ

Οψόμεθα εις Φιλίππους

image_print
του Κωνσταντίνου Γκαρέλα
Κατάφερε λοιπόν ο Σύριζα να κατακτήσει την εξουσία. Ας ευχηθούμε να ασκήσει διοίκηση προς όφελος της πατρίδας μας. Δε γνωρίζουμε τι θα πράξει και πως θα το πράξει, γιατί αυτά που υποσχόταν ήταν κατά μέγιστο μέρος ανεφάρμοστα ή αντιφατικά ή απλά αδύνατο να γίνουν. Δε θα αναλύσω ξανά το «πρόγραμμα» του Σύριζα, ή το «πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης», όπως επικράτησε να αναφέρεται. Το έπραξα με δύο τότε επίκαιρα άρθρα μου «Τι έστιν αλήθεια» και «Σωτηριολογικός βολονταρισμός» στις 11 & 18 Σεπτεμβρίου 2014. Εξάλλου, όπως έχω επίσης ξαναγράψει, τα προεκλογικά «προγράμματα» των ελληνικών κομμάτων δεν αξίζουν ούτε το χαρτί πάνω στο οποίο είναι τυπωμένα, αφού δεν έχουν καμιά δεσμευτική ισχύ και αξία και το χαρτί τους είναι ήδη… μουντζουρωμένο, άρα άχρηστο για οποιαδήποτε άλλη χρήση! Η σχετική «φιλοσοφία» που διέπει αυτή τη «δεσμευτικότητα» των ελληνικών προεκλογικών (αλλά και μετεκλογικών) υποσχέσεων, του νεοελληνικού «πολιτικού λόγου» γενικότερα (:ανύπαρκτης αξίας) έχει γίνει και… διεθνής όρος, η παγκόσμια γνωστή πλέον «Greek kolotoumba»! (ελληνική κωλοτούμπα). Χορτάσαμε από μεγάλα λόγια και υποσχέσεις. Και πάθαμε ανοσία, μετά από τόση έκθεση σε αυτή την κατάσταση, στη ναυτία, τη ζάλη και τον ίλιγγο που κανονικά προκαλούνται από την αναντιστοιχία λόγων και πράξεων, όπως προκαλούνται -σύμφωνα με την αεροπορική ιατρική- και από την αναντιστοιχία οπτικών και κινητικών αισθήσεων και ερεθισμάτων. Η «ανοσία» αυτή έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό, που πλέον μάθαμε να μη λαμβάνουμε υπόψη μας το τι λένε τα κόμματα και οι πολιτικοί της χώρας μας. Έχουμε διαψευστεί τόσες και τόσες φορές από αυτούς, και έχουμε τόσο συνηθίσει στο βερμπαλισμό και τις μεγαλαυχίες τους, που περάσαμε στο αντίθετο άκρο: όσοι επιχειρούν να αρθρώσουν συνετό, συγκροτημένο και «προσγειωμένο» πολιτικό λόγο δεν γίνονται καταληπτοί και αποδεκτοί ως πολιτικοί. Και όπως έξοχα σατιρίστηκε πρόσφατα στην εκπομπή «Ράδιο αρβύλα», προφανώς πλέον «τα θέλει ο κ…. μας».
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NRaV3UsSkLQ[/youtube]
Το ψέμα, η ουτοπική υπόσχεση και η ασύνδετη με κάθε πραγματικότητα υπερβολή είναι «ουσιώδες συστατικό» της παραδοσιακής και νεότερης… «πολίτικης κουζίνας»!
Βέβαια δεν ήταν η κατάσταση πάντα τόσο υπερβολική όσο έφτασε να είναι στις μέρες μας. Παλιά υπήρχε και ένα ίχνος σοβαρότητας. Αλλά από την «πολιτιστική επανάσταση» και τα νέα πολιτικά «ήθη» που εισέφερε στη χώρα μας ο αείμνηστος Ανδρέας Παπανδρέου, με τα περίφημα «ΕΟΚ και ΝΑΤΟ ίδιο συνδικάτο» και «έξω οι βάσεις του θανάτου» και «τρίτος δρόμος για το σοσιαλισμό», επικράτησε ο εμπαιγμός των δύσμοιρων πολιτών-ψηφοφόρων, τον οποίο όμως οι ίδιοι πάντα επικρότησαν και υπερψήφισαν. Η κανονικά εξοργιστική αναντιστοιχία λόγων και πράξεων έγινε και αυτή ένα ακόμα «κεκτημένο δικαίωμα», από τα πολλά παράλογα και καταστροφικά που θεωρούνται τέτοια και συνέβαλαν στην καταβύθιση της οικονομίας και της κοινωνίας μας. Αντίθετα οι υπόγειες συνεννοήσεις, οι συμφωνίες κάτω από τα τραπέζια, οι λογιών-λογιών «εξυπηρετήσεις», τα ρουσφέτια, τα… «deals» δίνουν και παίρνουν και όχι μόνο (υπόγεια, επαναλαμβάνω) «pacta sunt servanda» (τηρούνται ευλαβικά) αλλά αποτελούν την ουσία, το απαύγασμα και τον ορίζοντα της «πολιτικής» στην χώρα μας. Αυτό δεν είναι πολιτική, αλλά Καμόρα, Κόζα Νόστρα! Όλα αυτά όχι μόνο απότρεψαν τη χώρα μας από το να γίνει μια σοβαρή και επιτυχημένη επικράτεια, αλλά την έφεραν στο μαύρο χάλι που βρίσκεται σήμερα. Χωρίς διοίκηση και κατεύθυνση, με αλλεπάλληλα τραγικά λάθη πολιτικής και στρατηγικής, είναι θαύμα ότι ακόμα δε βρεθήκαμε σε ακόμα χειρότερη θέση. Βέβαια τα τελευταία χρόνια δεχτήκαμε μεγάλη βοήθεια, κυρίως χρηματική, από τους διεθνής εταίρους μας που μας κράτησε ακόμα «πάνω από το νερό», με όλες τις θυσίες και τις δυσκολίες, τις οποίες επέτειναν και όξυναν οι τραγικά λάθος πολιτικές-οικονομικές επιλογές των κατά καιρούς κυβερνήσεών μας. Αλλά η άρνηση αυτοκριτικής και αυτοδιόρθωσης είναι εντυπωσιακή, όσο και πεισματική. Αυτό το πολιτικό σύστημα, αυτή η κοινωνία, ΔΕ θέλει να διορθωθεί, ΔΕ θέλει να αλλάξει! Σε αυτό ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ είναι οι ευθύνες των αείμνηστων κυβερνήσεων της κεντροδεξιάς (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) και κυρίως των «ηγετών» τους. Αυτοί, και ειδικά ο κύριος πρώην πρωθυπουργός, επέδειξαν χαρακτηριστική ανικανότητα, έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα όπως και πεισματοσύνη να παραδεχτούν έστω κάποια από τα τραγικά και τεράστια λάθη τους. Αντίθετα, με όλη αυτή την «πολιτεία» τους παρέδωσαν τη διακυβέρνηση της χώρας σε μια ετερογενή και αντιφατική ομάδα από ουτοπιστές αριστερούς και λοιπούς μαθητευόμενους μάγους. «Κατόρθωσαν», με την αλλοπρόσαλλη πολιτική τους, από ένα περιθωριακό κομματίδιο του 3% να το καταστήσουν πρώτη πολιτική δύναμη με πάνω από 36% υποστήριξη από τους ψηφοφόρους στις πρόσφατες εκλογές. Την υποτιθέμενη «πολιτική» της πρώην συγκυβέρνησης είχαμε την ευκαιρία πολλές φορές να τη σχολιάσουμε και να την καυτηριάσουμε σε προηγούμενα άρθρα μας. Δε θα το ξανακάνουμε ούτε αυτό εδώ, ανήκουν τα έργα και οι ημέρες τους στη δικαιοδοσία των ιστορικών της Ελλάδας (και της καταστροφής της) όσο κι αν οι ίδιοι τους δεν το καταλαβαίνουν ακόμα ότι πρέπει να μας αδειάζουν επιτέλους τη γωνιά. Αλλά τι κατάλαβαν μέχρι τώρα για να καταλάβουν και αυτό, το τελευταίο και μόνο ίσως καλό που μπορούν να μας κάνουν;
Αυτό που μένει να δειχτεί και να αποδειχτεί είναι η πολιτεία της νέας κυβέρνησης. Είναι γεγονός ότι «αρχή άνδρα δείκνυσι». Και ότι η συμβολή των νέων πολιτικών ανδρών και γυναικών θα φανεί και θα κριθεί μετά από κάποιο εύλογο διάστημα. Είναι γεγονός ότι από τις ωραιολογίες του τύπου «θέλουμε να είμαστε ή να γίνουμε όλοι νέοι, όμορφοι, πλούσιοι και υγιείς», δηλαδή από το «πρόγραμμα» και αυτής (τηρεί τις παραδόσεις!) της (πλέον) κυβέρνησης, δε μπορούμε να αντλήσουμε και να εξάγουμε πολιτικά συμπεράσματα, ούτε από τις διακηρύξεις της περί «πραγματικής διαπραγμάτευσης» και όλα τα λοιπά περί «διεθνούς διάσκεψης για το χρέος». Θα τα δούμε και στην πράξη. Το σίγουρο είναι ότι η προηγούμενη κυβέρνηση μόνη της άνοιξε το λάκκο της, αλλά και το λάκκο της χώρας, καταδικάζοντας όλους μας σε ένα αργό πολιτικό-οικονομικό θάνατο. Η παλιά κατάσταση έφτασε στα όριά της, μάλλον από καιρό τα ξεπέρασε και κάτι διαφορετικό ήταν απαραίτητο. Ας ευχηθούμε η νέα κυβέρνηση της χώρας, που πραγματικά είναι στα περισσότερα διαφορετική από ότι είχαμε μέχρι τώρα, και που έχει την ευκαιρία να εκφράσει αυτό το διαφορετικό και νέο που έχει απόλυτη ανάγκη ο τόπος, να το μορφοποιήσει και να το υλοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είναι πραγματικά μοναδικά ιστορική η ευκαιρία που της δίνεται. Ανεξάρτητα από όσα έλεγε στο παρελθόν, τα οποία λίγοι ίσως πίστευαν, επέτυχε τον πρώτο και ελπίζω όχι μεγαλύτερο και κύριο στόχο της, την κατάληψη της εξουσίας. Ας ελπίσουμε, αυτήν να την ασκήσει για το καλό της χώρας με κάθε πρόσφορο και συνετό τρόπο. Εμείς, ο Τύπος αλλά και οι πολίτες, ας ασκήσουμε το καθήκον μας να κρίνουμε, καλοπροαίρετα αλλά και έντονα όπου νομίζουμε, τις όποιες πράξεις ή και ενδεχόμενες παραλήψεις της, αλλά και ας συνεισφέρουμε με ιδέες και προτάσεις, όλες για το καλό της Πατρίδας και του Λαού μας. «Οψόμεθα εις Φιλίππους» λοιπόν και «ες αύριον τα σπουδαία»!
Click to comment

Απάντηση

ΑΠΟΨΕΙΣ

Το νέο καταφύγιο και βράβευση των φιλόζωων της Καβάλας

image_print

*Γράφει ο Απόστολος Ατζεμιδάκης

Το νέο καταφύγιο αδέσποτων ζώων του Δήμου Καβάλας: Μια νίκη της κοινωνίας, του εθελοντισμού και της ανθρωπιάς.

Η δημιουργία του νέου καταφυγίου αδέσποτων ζώων του Δήμου Καβάλας αποτελεί ένα έργο με ιδιαίτερη κοινωνική σημασία, που έρχεται να καλύψει μια διαχρονική ανάγκη της πόλης και να αναβαθμίσει ουσιαστικά το επίπεδο προστασίας και φροντίδας των αδέσποτων ζώων. Πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία που δεν ανήκει μόνο στη δημοτική αρχή, αλλά σε όλους όσοι εργάστηκαν με επιμονή, πίστη και ανιδιοτέλεια για να γίνει πραγματικότητα.

Η ολοκλήρωση αυτού του εγχειρήματος είναι αποτέλεσμα της συντονισμένης προσπάθειας του Δήμου Καβάλας, του Αντιδημάρχου Χρήστου Τσιτσιλικάκη, των εθελοντών, αλλά και πολλών επαγγελματιών που προσέφεραν τις γνώσεις, τον χρόνο και την εργασία τους με εθελοντικό πνεύμα. Σε μια εποχή όπου ο εθελοντισμός συχνά δοκιμάζεται, το νέο καταφύγιο αποδεικνύει ότι όταν η τοπική κοινωνία ενώνεται γύρω από έναν κοινό σκοπό, μπορεί να πετύχει σπουδαία αποτελέσματα.

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η αναγνώριση ανθρώπων που αφιέρωσαν μεγάλο μέρος της ζωής τους στην προστασία των αδέσποτων ζώων. Η βράβευση του Κώστα Γιτισόγλου, της Σοφίας Παπαντίδου και του Ηλία Στεφανίδη αποτελεί μια πράξη δικαιοσύνης και αναγνώρισης της πολύχρονης προσφοράς τους.

Ξεχωριστή μνεία αξίζει στον Κώστα Γιτισόγλου, έναν άνθρωπο που για δεκαετίες στάθηκε στην πρώτη γραμμή της φροντίδας και διάσωσης αδέσποτων ζώων στην Καβάλα. Σύμφωνα με όσους γνωρίζουν το έργο του, έχει συμβάλει στη διάσωση περισσότερων από 3.000 σκύλων, αριθμός που από μόνος του αποτυπώνει το μέγεθος της προσφοράς του. Πολλοί θεωρούν ότι η αναγνώριση αυτή έπρεπε να είχε έρθει ήδη από το 2005, καθώς το έργο του παρέμενε για χρόνια μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά πάντοτε κοντά στις πραγματικές ανάγκες των ζώων.

Ο Κώστας Γιτίσογλου από την πλευρά του έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην συμβολή του Παρασκευά Ατζεμιδάκη, ενός από τους στενότερους και πιο αξιόπιστους συνεργάτες του, στις πιο απαιτητικές και δύσκολες αποστολές διάσωσης. Σε περιστατικά που απαιτούσαν εξειδικευμένες γνώσεις, εμπειρία και ψυχραιμία, η παρουσία του υπήρξε καθοριστική, αποδεικνύοντας πως πίσω από κάθε επιτυχημένη προσπάθεια υπάρχει πάντα μια ομάδα ανθρώπων που εργάζεται αθόρυβα αλλά αποτελεσματικά.

Παράλληλα αναφορά από τον κ. Γιτίσόγλου έγινε και στους Κώστα Τιτόπουλο και της Δέσποινα Αβραμίδου, οι οποίοι έχουν προσφέρει τα μέγιστα στον χώρο του εθελοντισμού και της προστασίας των αδέσποτων ζώων της Καβάλας. Η συνέπεια, η αφοσίωση και η αγάπη τους για τα ζώα αποτελούν παράδειγμα κοινωνικής ευαισθησίας και ενεργού συμμετοχής στα κοινά.

Η αναγνώριση των ανθρώπων που αφιέρωσαν τη ζωή τους στην προστασία των αδέσποτων αποτελεί το ελάχιστο δείγμα ευγνωμοσύνης μιας κοινωνίας που γίνεται καλύτερη όταν δεν ξεχνά όσους προσφέρουν χωρίς αντάλλαγμα. Και η περίπτωση του Κώστα Γιτισόγλου, του Παρασκευά Ατζεμιδάκη, του Κώστα Τιτόπουλου, της Δέσποινας Αβραμίδου, της Σοφίας Παπαντίδου και του Ηλία Στεφανίδη καθώς και των υπόλοιπων εθελοντών και υποστηρικτών της προσπάθειας, αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα για τις επόμενες γενιές.

Continue Reading

ΑΠΟΨΕΙΣ

Κεντροαριστερά ή αλλιώς… ελβετικό τυρί!

image_print

*Γράφει ο Απόστολος Ατζεμιδάκης

Η ίδρυση του νέου κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, της ΕΛ.Α.Σ. — Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης — δεν είναι απλώς μία ακόμη πολιτική κίνηση στον χώρο της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς. Είναι ο καθρέφτης μιας βαθύτερης παθογένειας: της αδυναμίας του χώρου να μετατρέψει τη διαφωνία σε σύνθεση και την πολιτική εμπειρία σε ενιαία προοπτική. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, το νέο εγχείρημα Τσίπρα εμφανίζεται με στόχο την ανασύνθεση του προοδευτικού χώρου, ενώ ήδη προκαλεί αναταράξεις σε ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά.

Από την εποχή του Συνασπισμού μέχρι σήμερα, η ιστορία της Αριστεράς μοιάζει με ατέλειωτο ημερολόγιο διασπάσεων. Ο Συνασπισμός έγινε ΣΥΡΙΖΑ, ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση, αλλά μετά την κυβερνητική εμπειρία άρχισε η σταδιακή αποσύνθεση. Άλλοι έφυγαν προς τη Λαϊκή Ενότητα, άλλοι δημιούργησαν ή στήριξαν το ΜέΡΑ25, άλλοι βρέθηκαν στην Πλεύση Ελευθερίας, αργότερα προέκυψε η Νέα Αριστερά, ενώ ο Στέφανος Κασσελάκης δημιούργησε το δικό του κίνημα τους “Δημοκράτες”. Τώρα, με την ΕΛ.Α.Σ. του Τσίπρα, προστίθεται ακόμη ένας πόλος σε έναν χώρο που ήδη ασφυκτιά από προσωπικές στρατηγικές, αρχηγισμούς και μικροκομματικούς υπολογισμούς.

Το αποτέλεσμα είναι ο χώρος της Κεντροαριστεράς να θυμίζει πλέον ελβετικό τυρί: πολλές τρύπες, πολλά κενά, πολλές χαμένες δυνάμεις και καθόλου, μα καθόλου ενότητα. Κάθε νέο κόμμα υπόσχεται επανεκκίνηση, όμως συχνά καταλήγει να αφαιρεί ποσοστά από το διπλανό του. Η Πλεύση Ελευθερίας εκφράζει ένα αντισυστημικό ακροατήριο, το ΜέΡΑ25 διατηρεί ριζοσπαστικό προφίλ, ο Στέφανος Κασσελάκης διεκδικεί προσωπική πολιτική ταυτότητα, ο Αλέξης Τσίπρας επιχειρεί επιστροφή με νέο σχήμα και ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει τη δεξαμενή του να μικραίνει. Δημοσκοπικά, αυτή η διάσπαση έχει ήδη αποτυπωθεί σε κατακερματισμό ποσοστών, με τον ΣΥΡΙΖΑ να εμφανίζεται σε χαμηλά, έως και μηδενικά επίπεδα και άλλα κόμματα του ίδιου ευρύτερου χώρου να μοιράζονται κρίσιμες μονάδες.

Παραθέτω σε γράφημα του Jo Di τις μέχρι τώρα τις  Αριστερές διασπάσεις για να έχετε μία εικόνα :

Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι μόνο αριθμητικό. Είναι πολιτικό. Όσο οι προοδευτικές δυνάμεις αντιμετωπίζουν η μία την άλλη ως αντίπαλο και όχι ως πιθανό σύμμαχο, η Νέα Δημοκρατία θα διατηρεί στρατηγικό πλεονέκτημα.

Βέβαια από την άλλη πλευρά και η Νέα Δημοκρατία αντιμετωπίζει διασπάσεις ωστόσο αυτές δεν επηρεάζουν σημαντικά τα ποσοστά της σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις. Αρκετές είναι οι συζητήσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα για την δημιουργία κόμματος από την Αντώνη Σαμαρά που ήδη “πονοκεφαλιάζει” το Μαξίμου ή ακόμα και το νέο κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού δείχνει να έχει αποσπάσει κάποιο ποσοστό από το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως αν οι κεντροαριστεροί ψηφοφόροι θέλουν πραγματικά να ξαναδούν τον χώρο τους σε κυβερνητική τροχιά, ή έστω σε μία ικανή αντιπολίτευση, τότε η απάντηση δεν μπορεί να είναι άλλο ένα κομματικό κομμάτι στο ήδη σπασμένο παζλ.

Continue Reading

ΑΠΟΨΕΙΣ

Μπήκαν τα ξίφη στα θηκάρια, έμειναν όμως οι ουλές;

image_print

*Γράφει ο Απόστολος Ατζεμιδάκης

Η πρόσφατη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας δεν ήταν ούτε «Κούγκι», όπως περίμεναν ορισμένοι, ούτε όμως και το ειδυλλιακό οικογενειακό τραπέζι που θα ήθελε το Μαξίμου να παρουσιάσει. Ήταν κάτι πολύ πιο πολιτικό: μια εσωκομματική εκτόνωση με μπόλικες αιχμές, λίγες αλήθειες που ειπώθηκαν δυνατά και μια ηγεσία που κατάλαβε —έστω και αργά— ότι η κοινοβουλευτική ομάδα δεν μπορεί να λειτουργεί μόνο ως χειροκροτητής υπουργικών powerpoints.

Τα ξίφη πράγματι μπήκαν στα θηκάρια. Όχι επειδή εξαφανίστηκαν οι διαφωνίες, αλλά επειδή όλοι αντιλαμβάνονται ότι η Νέα Δημοκρατία παραμένει η μόνη συμπαγής κυβερνητική δύναμη σε ένα πολιτικό τοπίο αποσύνθεσης. Κανείς δεν έχει συμφέρον να τινάξει το καράβι στον αέρα ενώ η αντιπολίτευση ακόμη ψάχνει πυξίδα και αρχηγικό αφήγημα.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπήρξε μήνυμα. Και το μήνυμα ήταν καθαρό: αρκετοί βουλευτές νιώθουν ότι η κυβέρνηση λειτουργεί σαν κλειστό club τεχνοκρατών και επικοινωνιολόγων που θυμούνται την κοινοβουλευτική ομάδα μόνο όταν έρχεται η ώρα της ψήφου. Οι αιχμές περί υπουργών που «δεν ιδρώνουν τη φανέλα» δεν έπεσαν τυχαία. Ούτε ήταν τυχαίο ότι ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναγκάστηκε να υιοθετήσει τη φράση και να παραδεχθεί δημοσίως πως κάποιοι υπουργοί αντιμετωπίζουν τους βουλευτές περίπου σαν ενοχλητικούς επαρχιώτες συγγενείς σε κυριακάτικο τραπέζι.

Είναι ίσως η πρώτη φορά μετά από καιρό που ακούστηκε τόσο καθαρά μέσα στη ΝΔ μια υπόγεια αλλά υπαρκτή δυσφορία απέναντι στο «επιτελικό κράτος». Το μοντέλο που κάποτε παρουσιάστηκε ως η μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή της διακυβέρνησης Μητσοτάκη, σήμερα για αρκετούς βουλευτές μοιάζει περισσότερο με πυραμίδα εξουσίας που ανεβαίνει προς τα πάνω αλλά δεν κατεβαίνει ποτέ προς τη βάση. Δεν είναι τυχαίο ότι βουλευτές έθεσαν θέμα ενημέρωσης, συμμετοχής και πολιτικής συνεννόησης, με ορισμένους να αφήνουν σαφή υπονοούμενα πως κρίσιμες αποφάσεις λαμβάνονται ερήμην της κοινοβουλευτικής ομάδας.

Και κάπου εκεί ήρθε η πραγματικότητα να προσγειώσει τους πάντες. Διότι, όσο κι αν υπάρχει μουρμούρα, κανείς δεν αμφισβήτησε ευθέως τον πρωθυπουργό. Κανείς δεν έθεσε ζήτημα ηγεσίας. Κανείς δεν μίλησε για «μετά Μητσοτάκη» εποχή. Αντιθέτως, το κυρίαρχο μήνυμα ήταν πως η παράταξη πρέπει να ξαναβρεί πολιτικό νεύρο, επαφή με την κοινωνία και λιγότερη αλαζονεία εξουσίας.

Το συμπέρασμα; Η Νέα Δημοκρατία δεν διαλύεται. Δεν βρίσκεται σε φάση εσωκομματικής αποσταθεροποίησης παρά τις αρκετές υποθέσεις που έχει να αντιμετωπίσει σε μία προεκλογική περίοδο που έρχεται. Βρίσκεται όμως σε μια περίοδο όπου η κόπωση της εξουσίας αρχίζει να φαίνεται στα πρόσωπα, στις σχέσεις και στον τρόπο λειτουργίας της. Και αυτό, όσο κι αν επιχειρείται να κρυφτεί πίσω από χαμόγελα και διαρροές περί «ενότητας», είναι απολύτως πραγματικό.

Τα ξίφη μπήκαν στα θηκάρια. Αλλά κανείς δεν πρέπει να κάνει το λάθος να πιστέψει ότι στο εσωτερικό της γαλάζιας παράταξης επικρατεί γαλήνη μοναστηριού…

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
Banner
text about elections

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en