Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οριστικά παρελθόν η Εφορία: Μέσω sms και email ο κλειδάριθμος

Μία από τις ελάχιστες εναπομείνασες υπηρεσίες που απαιτείται η παρουσία σε εφορία είναι αυτή της παραλαβής κλειδάριθμου. Πλέον, με απόφαση του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή παύει να είναι απαραίτητη η παρουσία του φορολογούμενου στην Εφορία για την παραλαβή του κι όλα γίνονται μέσω Taxis.

Σύμφωνα με την απόφαση με την υποβολή αίτησης  στο Taxis και τη δήλωση του παρόχου κινητής τηλεφωνίας που εξυπηρετεί τον αριθμό κινητού τηλεφώνου καθώς και του αριθμού λογαριασμού IBAN θα μπορούν οι νέοι φορολογούμενοι να λάβουν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου και email τον κλειδάριθμο με τον οποίο θα αποκτήσουν πρόσβαση στο λογαριασμό τους στο Taxis. Χωρίς να πάνε στην εφορία…

Μετά το συνωστισμό και τις ουρές που παρατηρήθηκαν τις τελευταίες ημέρες στις εφορίες από χιλιάδες νέους φορολογούμενους οι οποίοι έσπευσαν να προμηθευτούν τον απαραίτητο κλειδάριθμο για να μπορέσουν να υποβάλουν την αίτηση για το επίδομα των 800 ευρώ, η ΑΑΔΕ ενεργοποίησε την νέα διαδικασία απόδοσης κλειδαρίθμου. Αφού ταυτοποιηθούν τα στοιχεία του φορολογούμενου με τον αριθμό του κινητού  τηλεφώνου το σύστημα Taxis αποστέλλει αυτόματα:

  • με ηλεκτρονικό μήνυμα στο e-mail που συμπληρώθηκε από τον φορολογούμενο στην αίτηση εγγραφής, το πρώτο μέρος του κλειδαρίθμου και
  • μέσω sms, το δεύτερο μέρος του κλειδαρίθμου.

Για τις αιτήσεις που βρίσκονται σε εκκρεμότητα  οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα  είτε να παραλάβουν αυτοπροσώπως τον κλειδάριθμο από τη Δ.Ο.Υ, είτε να υποβάλουν νέα αίτηση, για την απόδοση του κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως.

Η νέα διαδικασία περιγράφεται στην απόφαση Πιτσιλή:

  1. Διαδικασία εγγραφής στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του Taxis. Για την εγγραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του Taxis απαιτείται η υποβολή σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης στο δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. (aade.gr), στην οποία ο ενδιαφερόμενος δηλώνει το όνομα (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που επιθυμεί να έχει ως χρήστης του συστήματος.  Στην ίδια αίτηση ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει επίσης τα στοιχεία επικοινωνίας του (σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο καθώς και e-mail). Για την ολοκλήρωση της εγγραφής είναι απαραίτητη η απόδοση κλειδαρίθμου, ο οποίος δύναται να χορηγείται είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογούμενου στη Δ.Ο.Υ είτε, σε περίπτωση φυσικών προσώπων, και εξ αποστάσεως, μέσω κινητού τηλεφώνου και e-mail. Σε περίπτωση επιλογής από τον φορολογούμενο της εξ αποστάσεως απόδοσης κλειδαρίθμου, ο φορολογούμενος οφείλει να συμπληρώσει επιπλέον στην αίτηση, τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που εξυπηρετεί τον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει στην αίτησή του, καθώς και τον αριθμό λογαριασμού ΙΒΑΝ που διαθέτει στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμής, με τον οποίο συνεργάζεται.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσης κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως, όπου προβλέπεται και εφόσον επιλεγεί από τον φορολογούμενο, απαιτείται η επαλήθευση, μέσω διαδικτυακής υπηρεσίας ελέγχου, των στοιχείων της αίτησης με τα στοιχεία που διαθέτει, αντίστοιχα, ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών ή/και ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος στην αίτηση του. Αν δεν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, ο φορολογούμενος δεν δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο εξ αποστάσεως, αλλά μπορεί να διεκπεραιώσει την παραλαβή του κλειδαρίθμου αυτοπροσώπως στη Δ.Ο.Υ.

Σε περίπτωση παραλαβής του κλειδαρίθμου από τη Δ.Ο.Υ, ο φορολογούμενος λαμβάνει σημείωμα στο οποίο αναγράφονται ο Α.Φ.Μ., η ημερομηνία και η ώρα υποβολής της αίτησης καθώς επίσης και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής.

  1. Αυτοπρόσωπη παραλαβή κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ.: Ο φορολογούμενος μεταβαίνει στο τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης οποιασδήποτε Δ.Ο.Υ., εφόσον πρόκειται για φυσικό πρόσωπο, ή αποκλειστικά στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., εφόσον πρόκειται για μη φυσικό πρόσωπο, για την έγκριση της αίτησής του. Απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογούμενου στη Δ.Ο.Υ., εφόσον πρόκειται για Φυσικό πρόσωπο, ή του νομίμου εκπροσώπου, εφόσον πρόκειται για μη Φυσικό Πρόσωπο.

Απαιτούμενο στοιχείο για την παραλαβή του κλειδαρίθμου είναι ο Α.Φ.Μ. και το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) του Φυσικού Προσώπου ή του νομίμου εκπροσώπου του μη Φυσικού Προσώπου, το οποίο πρέπει να είναι καταχωρημένο στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS.

Εξαιρούνται της αυτοπρόσωπης παρουσίας, τα Φυσικά Πρόσωπα για τα οποία ο νόμος ορίζει εκπρόσωπο (ανήλικο, φορολογικό εκπρόσωπο για τον κάτοικο εξωτερικού, δικαστικό συμπαραστάτη κ.λπ.), καθώς και για τις μη εγκατεστημένες στην Ελλάδα επιχειρήσεις της ΕΕ. Για τα Φυσικά Πρόσωπα που εκ του νόμου εκπροσωπούνται, προσέρχεται ο εκπρόσωπός τους, τα στοιχεία του οποίου πρέπει να υπάρχουν καταχωρημένα στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS.

Για την περίπτωση που ένα Φυσικό Πρόσωπο ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του μη Φυσικού Προσώπου, αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβει τον κλειδάριθμο και να ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής, προσκομίζεται Ειδικό Πληρεξούσιο για τη συγκεκριμένη διαδικασία εγγραφής χρονικής διάρκειας τεσσάρων μηνών. Εφόσον η αίτηση εγκριθεί, εκδίδονται δυο βεβαιώσεις, εκ των οποίων στη μια αναγράφεται ο κλειδάριθμος και χορηγείται στον φορολογούμενο, η δε δεύτερη, στην οποία δεν αναγράφεται ο κλειδάριθμος, υπογράφεται από τον φορολογούμενο ή το πρόσωπο που παρέλαβε τη βεβαίωση, σύμφωνα με τα ανωτέρω, και τηρείται σε ειδικό φάκελο στο αρχείο της Δ.Ο.Υ.

Για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η διαδικασία ολοκληρώνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, χωρίς τη διαμεσολάβηση Δ.Ο.Υ. Δεν απαιτείται, επίσης, προσέλευση σε Δ.Ο.Υ. για την ειδική κατηγορία των αλλοδαπών συναλλασσόμενων με τα Τελωνεία, οι οποίοι δεν υποχρεούνται να έχουν Α.Φ.Μ., αλλά αριθμό EORI, σύμφωνα με τις διατάξεις της ΑΥΟ 5024905/3083/Α0019/30.06.2009. Ο κλειδάριθμος αποστέλλεται στη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η οποία δηλώθηκε στην αίτηση εγγραφής.

  1. Παραλαβή από φυσικά πρόσωπα κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως: Για την παραλαβή του κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως, ελέγχεται η ταυτότητά του μέσω της «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΙΒΑΝ ΑΦΜ», με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών που έχει υποδείξει στην αίτηση εγγραφής του και, σε περίπτωση ταύτισης, ακολουθεί η διασταύρωση των εξής:
    • Μέσω της «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Ταυτότητας Κινητού τηλεφώνου» με την εταιρία παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που έχει υποδείξει ο φορολογούμενος. Στην περίπτωση αυτή, τα στοιχεία της αίτησης Α.Φ.Μ., τύπος και αριθμός ταυτότητας και αριθμός κινητού τηλεφώνου διασταυρώνονται ηλεκτρονικά μέσω ασφαλούς σύνδεσης με την εταιρία παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που έχει υποδείξει ο φορολογούμενος και μετά τον απαιτούμενο αυτόματο έλεγχο, επιστρέφεται η πληροφορία ότι ο ΑΦΜ ή ο ΑΔΤ ταυτότητας και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου «ταυτίζονται» ή «δεν ταυτίζονται» με αυτά που διαθέτει η συγκεκριμένη εταιρία στο Μητρώο πελατών της. Προς τον σκοπό αυτό, θεσπίζεται με την παρούσα έννομη, υποχρέωση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας να προβαίνουν στην αναγκαία επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους
  • ή
    • Μέσω της «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Κινητού τηλεφώνου», με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών που έχει υποδείξει ο φορολογούμενος. Στην περίπτωση αυτή, διασταυρώνονται μέσω διαλειτουργικότητας τα στοιχεία της αίτησης (ο Α.Φ.Μ. και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου) με αυτά που διαθέτουν οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών. Μετά τον απαιτούμενο αυτόματο έλεγχο, επιστρέφεται η πληροφορία ότι ο ΑΦΜ και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου «ταυτίζονται» ή «δεν ταυτίζονται» με αυτά που διαθέτει ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών. Για την ανάγκη υλοποίησης των ελέγχων δημιουργούνται από την ΑΑΔΕ οι ακόλουθες εφαρμογές διαλειτουργικότητας:
  1. i) «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Ταυτότητας Κινητού τηλεφώνου», στην οποία έχουν πρόσβαση οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα και
  2. ii) «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Κινητού τηλεφώνου», στην οποία έχουν πρόσβαση οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα.

Οι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών χρησιμοποιούν τα στοιχεία που τους διαβιβάζονται ηλεκτρονικά από την ΑΑΔΕ, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση της διαδικασίας επαλήθευσης των στοιχείων των φορολογουμένων/υποψηφίων χρηστών, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγράφουν τα διαβιβασθέντα δεδομένα από τα αρχεία τους.

Σε περίπτωση επιβεβαίωσης της κατοχής του συγκεκριμένου αριθμού κινητού τηλεφώνου από τον φορολογούμενο κατά τα προαναφερόμενα, το σύστημα Taxis αποστέλλει αυτόματα:

–              με ηλεκτρονικό μήνυμα στο e-mail που συμπληρώθηκε από τον υποψήφιο στην αίτηση εγγραφής, το πρώτο μέρος του κλειδαρίθμου και

–              μέσω sms, το δεύτερο μέρος του κλειδαρίθμου

Σε περίπτωση μη επιβεβαίωσης των απαιτούμενων στοιχείων για την εξ’ αποστάσεως εγγραφή του φορολογούμενου, ο φορολογούμενος ακολουθεί την εναλλακτική διαδικασία για την αυτοπρόσωπη παραλαβή του κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ.

  1. Ενεργοποίηση Λογαριασμού Χρήστη (User Account): Ο λογαριασμός του φορολογούμενου (χρήστη του Taxis) ενεργοποιείται ηλεκτρονικά, με τη 3 κωδικών: του ονόματος χρήστη (username) και του κωδικού πρόσβασης (password) που συμπλήρωσε ο φορολογούμενος κατά την υποβολή της αίτησης εγγραφής του καθώς και του κλειδαρίθμου, τον οποίο παρέλαβε είτε αυτοπροσώπως στη Δ.Ο.Υ. είτε μέσω sms και e-mail, κατά τα προαναφερόμενα. Κατά τη διαδικασία ενεργοποίησης, το σύστημα Taxis ζητά από τον χρήστη να αλλάξει τον αρχικό του κωδικό πρόσβασης (password), για λόγους ασφάλειας.
  2. Διαδικασία επανεγγραφής: Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος απωλέσει τον κωδικό πρόσβασης, η ανάκτησή του γίνεται με τη χρήση του κλειδαρίθμου. Σε περίπτωση που έχει απωλέσει και τον κλειδάριθμο, πρέπει να υποβάλει νέα αίτηση εγγραφής και ακολουθείται η ως άνω διαδικασία. Το νέο σύστημα εφαρμόζεται για όλες τις αιτήσεις εγγραφής νέων χρηστών του Taxis και για τις αιτήσεις επανεγγραφής που υποβάλλονται εφεξής.
  3. Για τις εκκρεμείς, αιτήσεις, οι φορολογούμενοι δύνανται είτε να παραλάβουν αυτοπροσώπως τον κλειδάριθμο από τη Δ.Ο.Υ, είτε να υποβάλουν νέα αίτηση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, για την απόδοση του κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταργείται το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος | Πάμε σε μειωμένο μεσημβρινό

Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να μπορεί να προσφέρει φθηνό ρεύμα.

Λύση αμοιβαία επωφελή για τους καταναλωτές και τους παραγωγούς ΑΠΕ επεξεργάζεται το ΥΠΕΝ, με την ένταξη μεσημβρινών ωρών στη ζώνη των μειωμένων χρεώσεων του νυχτερινού τιμολογίου. Έτσι, το νυχτερινό τιμολόγιο θα πάψει να είναι πλέον… νυχτερινό, δίνοντας τη δυνατότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να περιορίσουν το ενεργειακό τους κόστος, και αποτελώντας παράλληλα «αντίδοτο» στις περικοπές ΑΠΕ.

Υπενθυμίζεται ότι, στην υφιστάμενη μορφή του, το νυχτερινό τιμολόγιο έχει χειμερινό και θερινό ωράριο. Το χειμερινό ωράριο εκτείνεται από την 1η Νοεμβρίου έως τις 30 Απριλίου. Για τους καταναλωτές στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οι μειωμένες χρεώσεις εφαρμόζονται από τις 02:00 έως τις 08:00 και από τις 15:00 έως τις 17:00.

Το θερινό ωράριο ξεκινά από την 1η Μαΐου και λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Για την ίδια κατηγορία καταναλωτών, η ζώνη μειωμένων χρεώσεων είναι ενιαία και εκτείνεται από τις 23:00 έως τις 07:00 το πρωί.

Οι συγκεκριμένες ζώνες υπαγορεύτηκαν από διαφορετικά δεδομένα που ίσχυαν στο παρελθόν, όταν στο μίγμα ηλεκτροπαραγωγής ήταν κυρίαρχες οι θερμοηλεκτρικές μονάδες. Έτσι, για την επιλογή τους ελήφθη υπόψη ότι οι χονδρεμπορικές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνονταν πέριξ του μεσημεριού. Ως συνέπεια, στόχος ήταν να δοθεί κίνητρο να «μεταφερθεί» μέρος της κατανάλωσης κατά κύριο λόγο αργά το βράδυ.

Ωστόσο, το «τοπίο» στο χρηματιστήριο ενέργειας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Η «επέλαση» των ΑΠΕ, και η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών το μεσημέρι, έχει ως συνέπεια εκείνες τις ώρες η αγορά να κινείται πολύ συχνά από οριακά πάνω από το μηδέν, έως και σε αρνητικές τιμές. Επομένως, αυτές οι χονδρεμπορικές τιμές θα επιτρέψουν στους προμηθευτές να παράσχουν τιμολόγια με ιδιαίτερα χαμηλές χρεώσεις κατά τις μεσημβρινές ώρες.

Την ίδια στιγμή, η κορύφωση της παραγωγής των φωτοβολταϊκών συχνά υπερβαίνει τη ζήτηση (σε συνδυασμό με τις ενδεχόμενες εξαγωγές). Επομένως, η ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να βάλει σε κάποιο βαθμό ανάχωμα στις περικοπές παραγωγής «πράσινης» ενέργειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΝ ακόμη επεξεργάζεται την προοπτική αλλαγών στο νυχτερινό τιμολόγιο, χωρίς να έχει καταλήξει στις ιδιαίτερες παραμέτρους. Έτσι, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ποιες ώρες του μεσημεριού θα εφαρμόζονται οι μειωμένες χρεώσεις.

Επίσης, δεν έχει καταλήξει αν οι μεσημβρινές ώρες θα προστεθούν στο βραδινό ωράριο που ισχύει αυτή τη στιγμή, ή αν θα αφαιρεθούν πλήρως οι ισχύουσες νυχτερινές ώρες μειωμένων χρεώσεων. Πάντως, η επικρατέστερη εκδοχή είναι να απαλειφθεί η βραδινή ζώνη.

Νυχτερινό τιμολόγιο μπορούν να αποκτήσουν όσοι καταναλωτές έχουν συμβατό μετρητή (διπλής εγγραφής). Για την αλλαγή του ωραρίου μειωμένων χρεώσεων, θα χρειαστεί να γίνει παρέμβαση από τον ΔΕΔΔΗΕ στο σύνολο των υποσταθμών στο δίκτυο διανομής (περίπου 250), ώστε να τροποποιηθούν οι χρόνοι στους οποίους αποστέλλεται ο ηλεκτρικός παλμός που ενεργοποιεί – απενεργοποιεί εναλλάξ την «ωριαία» και τη «νυχτερινή» μέτρηση. Στην πλειονότητα των υποσταθμών, η παρέμβαση θα πρέπει να γίνει επί τόπου από συνεργείο του Διαχειριστή, αν και σε ορισμένους σταθμούς οι αλλαγές μπορούν να γίνουν από απόσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, η αλλαγή του ωραρίου του νυχτερινού τιμολογίου προορίζεται να αποτελέσει μία λύση «γέφυρα», καθώς θα «τρέχει» το roll-out των «έξυπνων» μετρητών. Κάτι που σημαίνει στην πράξη πως θα επιτρέψει σε όποιο νοικοκυριό ή επιχείρηση έχει αναλογικό μετρητή διπλής εγγραφής να αξιοποιήσει από τώρα τα οφέλη στο ενεργειακό κόστος από την υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ, πριν αποκτήσει ψηφιακό «ρολόι» και μπορέσει να «περάσει» σε ένα πορτοκαλί τιμολόγιο.

news247

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελεύθεροι επαγγελματίες | Ποιοι ωφελούνται από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος (παραδείγματα)

Η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος που εξήγγειλε η κυβέρνηση θα οδηγήσει το 2025 στη μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων 700.000 αυτοαπασχολουμένων οι οποίοι υπάγονται στο νέο σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης έως και κατά 325 ευρώ ετησίως, όπως τονίζει σε δημοσίευμά του ο «Ελεύθερος Τύπος».

Η απαλλαγή όλων αυτών των φορολογουμένων από την υποχρέωση να πληρώσουν το οριζόντιο «χαράτσι» του τέλους επιτηδεύματος των 325 ευρώ το 2025 (για τη χρήση του 2024) θα προκαλέσει μειώσεις στις φορολογικές επιβαρύνσεις επί των εισοδημάτων σε περίπου 700.000 αυτοαπασχολουμένους από το σύνολο των 735.000 που υπάγονται στα αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης.

Εξουδετέρωση

Συγκεκριμένα, για τους περισσότερους από τους αυτοαπασχολουμένους που επηρεάζονται αρνητικά από το νέο αυτό τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης -επειδή τα τεκμαρτά εισοδήματα που τους προσδιορίζει είναι υψηλότερα από αυτά που δηλώνουν κάθε χρόνο- η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος των 325 ευρώ θα εξουδετερώσει πλήρως τις νέες αυξήσεις στους φόρους εισοδήματος, που θα προκύψουν το επόμενο έτος, εξαιτίας του γεγονότος ότι τα τεκμαρτά ποσά εισοδήματος το 2025 θα είναι σημαντικά αυξημένα σε σύγκριση με φέτος, λόγω συνυπολογισμού του νέου αυξημένου (από τα 780 στα 830 ευρώ) κατώτατου μισθού. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι, το 2025, να μειωθούν -αντί να αυξηθούν- οι φόροι επί των εισοδημάτων τους.

Επιπλέον, όσοι αυτοαπασχολούμενοι δεν επηρεάζονται με αυξήσεις στους φόρους εισοδήματος από την εφαρμογή του νέου τεκμαρτού συστήματος φορολόγησης, επειδή δηλώνουν εισοδήματα μεγαλύτερα από τα τεκμαρτά, που τους προσδιορίζει το σύστημα αυτό, θα δουν το 2025 τις φορολογικές επιβαρύνσεις στα εισοδήματα του 2024 να μειώνονται κατά 325 ευρώ ετησίως. Οι φορολογούμενοι αυτοί θα καρπωθούν, δηλαδή, όλο το όφελος από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

Oπως προκύπτει, ενδεικτικά, από αναλυτικούς πίνακες παραδειγμάτων που παραθέτουμε σήμερα:

  1. Οι περισσότεροι αυτοαπασχολούμενοι από αυτούς που υπάγονται στο νέο σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων και είτε δεν έχουν κανέναν υπάλληλο και δηλώνουν ετήσια εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ είτε έχουν έναν υπάλληλο και δηλώνουν ετησίως κάτω από 13.000-15.000 ευρώ θα δουν το επόμενο έτος τους φόρους στα εισοδήματά τους να μειώνονται, αντί να αυξάνονται, παρά την άνοδο των τεκμαρτών ποσών ελάχιστου εισοδήματος που θα αναγκαστούν να δηλώσουν εξαιτίας της αύξησης του κατώτατου μισθού. Η «οριζόντια» ετήσια φοροελάφρυνση των 325 ευρώ, που θα προκύψει από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, θα είναι μεγαλύτερη από την ετήσια πρόσθετη επιβάρυνση που θα τους προκαλέσει η αύξηση των τεκμαρτών εισοδημάτων. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι το σύνολο των ετήσιων επιβαρύνσεων στα εισοδήματά (το άθροισμα φόρου εισοδήματος και τέλους επιτηδεύματος) να μειωθεί.
  2. Για ένα μικρό σύνολο αυτοαπασχολουμένων χωρίς υπαλλήλους, που περιλαμβάνει περιπτώσεις στις οποίες τα δηλούμενα ποσά ετήσιου εισοδήματος είναι χαμηλότερα των 10.000 ευρώ και τα τεκμαρτά ποσά ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο λόγω μετάβασης σε νέα τριετία ετών λειτουργίας, όπου επιβάλλεται προσαύξηση 10% επί του τεκμαρτού εισοδήματος ή η προσαύξηση του τεκμαρτού εισοδήματος αυξάνεται από το 10% στο 21% ή από το 21% στο 33,1%, το σύνολο των φορολογικών επιβαρύνσεων στα εισοδήματα (άθροισμα φόρου εισοδήματος και τέλους επιτηδεύματος) θα αυξηθεί το 2025.

  3. Oσοι αυτοαπασχολούμενοι δηλώνουν ετήσια εισοδήματα υψηλότερα των 10.000 ευρώ και δεν έχουν κανέναν υπάλληλο ή ετήσια εισοδήματα άνω των 13.000-15.000 ευρώ και έχουν έναν υπάλληλο θα δουν τις συνολικές φορολογικές τους επιβαρύνσεις να μειώνονται το 2025 κατά 325 ευρώ, καθώς, αφενός, δεν τους επηρεάζει η εφαρμογή του τεκμαρτού συστήματος φορολόγησης επειδή δηλώνουν περισσότερα από τα τεκμαρτά, αφετέρου, κερδίζουν ολόκληρο το όφελος από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος των 325 ευρώ.

Για ποιους θα εξακολουθεί να ισχύει το τέλος επιτηδεύματος και τον νέο χρόνο

Η εξαγγελία για την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος το 2025, την οποία έκανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών από το Forum των Δελφών, δεν θα ισχύσει για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες ανεξαιρέτως αλλά μόνο για τους 735.000 εμπόρους, βιοτέχνες και ελεύθερους επαγγελματίες που ασκούν ατομικά τις δραστηριότητές τους (που έχουν ατομικές επιχειρήσεις) και υπάγονται στο νέο τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης. Γι’ αυτούς και μόνο, άλλωστε, ισχύει φέτος η μείωση του τέλους επιτηδεύματος κατά 50% από τα 650 στα 325 ευρώ. Σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματιών το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να επιβάλλεται με όλες τις επιμέρους εξαιρέσεις και μειώσεις που ισχύουν και σήμερα.

Ειδικότερα, το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να επιβαρύνει με τα ακόλουθα ποσά τις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων και επαγγελματιών:

  • Νομικά πρόσωπα (ανώνυμες ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες εταιρίες, εταιρίες περιορισμένης ευθύνης, ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρίες κ.λπ.) που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους. Σ’ αυτές τις κατηγορίες θα εξακολουθεί να επιβάλλεται τέλος επιτηδεύματος 800 ευρώ ετησίως.
  • Νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους. Για αυτές τις κατηγορίες, το τέλος θα εξακολουθεί να επιβάλλεται με ποσό 1.000 ευρώ ετησίως.
  • Για κάθε υποκατάστημα εταιρίας, θα εξακολουθεί να ισχύει τέλος επιτηδεύματος 600 ευρώ ετησίως.
  • Αστικές Μη Κερδοσκοπικές Εταιρίες και φυσικά πρόσωπα που το εισόδημά τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με μέχρι τρία φυσικά ή/και νομικά πρόσωπα ή το 75% των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα φυσικό ή/και νομικό πρόσωπο, στους οποίους περιλαμβάνονται και όσοι εργάζονται και αμείβονται με «μπλοκάκια» παροχής υπηρεσιών, δεδομένου ότι γι’ αυτούς δεν ισχύει το τεκμαρτό σύστημα φορολόγησης (απαλλάσσονται ρητά από το σύστημα αυτό).

Γι’ αυτές τις κατηγορίες φορολογουμένων το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να ισχύει και να ανέρχεται σε 500 ευρώ ετησίως, εφόσον έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό άνω των 200.000 κατοίκων και σε 400 ευρώ ετησίως, εφόσον εδρεύουν σε πόλεις με πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους.

Η περιοχή του Νομού Αττικής λογίζεται ως μια πόλη, καθώς και το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Σε περίπτωση διακοπής της δραστηριότητας μέσα στη χρήση, το τέλος επιτηδεύματος θα εξακολουθεί να περιορίζεται ανάλογα με τους μήνες λειτουργίας της επιχείρησης ή της άσκησης του επαγγέλματος μέσα στο έτος. Χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών θα λογίζεται ως μήνας.

Από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος θα εξακολουθούν να εξαιρούνται και οι ακόλουθες κατηγορίες φορολογουμένων το 2025:

  • Οι επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες με ακαθάριστα έσοδα μέχρι 2.000.000 ευρώ, οι οποίοι απασχολούν προσωπικό και οι οποίοι μέσα στο προηγούμενο έτος αύξησαν κατά τουλάχιστον 3/12 τον αριθμό των μισθωτών εργαζομένων τους με καθεστώς πλήρους απασχόλησης.
  • Οι αγρότες του κανονικού και του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ.
  • Οι αλιείς παράκτιας αλιείας, που εκμεταλλεύονται αλιευτικά σκάφη μέχρι δώδεκα (12) μέτρων, μεταξύ καθέτων.
  • Τα πρόσωπα που παρουσιάζουν αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 80%.
  • Οσοι ασκούν τη δραστηριότητά τους σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.
  • Οι φορολογούμενοι για τους οποίους δεν έχουν παρέλθει 5 έτη από την πρώτη έναρξη εργασιών, καθώς και εκείνοι για τους οποίους υπολείπονται λιγότερα από 3 έτη μέχρι το 65ο έτος της ηλικίας.
  • Οι Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας με τη μορφή Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης ή Συνεταιρισμού Εργαζομένων.
  • Τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες που βρίσκονται σε κατάσταση αδράνειας, εκκαθάρισης ή πτώχευσης.
  • Οι αγρότες, οι οποίοι είναι μέλη αγροτικών συνεταιρισμών που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 8 του Ν. 4384/2016.
  • Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και οι σχολικοί συνεταιρισμοί του άρθρου 46 του Ν. 1566/1985.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Οι 4 κωδικοί SOS για τις επιστρεπτέες προκαταβολές

Συνολικό ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής που εισπράχθηκε από επιχειρήσεις εντός του φορολογικού έτους 2023 παρέχει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για να διευκολύνει τους επαγγελματίες οι οποίοι έλαβαν κρατικά δάνεια.

Η ΑΑΔΕ αναφέρει τους κωδικούς που πρέπει να δηλωθεί το ποσό της ενίσχυσης που επιστρέφεται στο Ελληνικό Δημόσιο εντός του έτους 2023 από τις επιχειρήσεις που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής.

Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο της πανδημίας και των lockdown περίπου 700.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις ενισχύθηκαν με 8,3 δις. ευρώ μέσω των επτά κύκλων της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Μετά το «κούρεμα» ως και 75% των δανείων που έλαβαν, οι φορολογούμενοι κλήθηκαν να επιστρέψουν στο κράτος περίπου 3 δις. ευρώ σε έως και 96 άτοκες δόσεις.

Ειδικότερα:

  • Ποσά που εισπράχθηκαν εντός του έτους 2023 ως προσωρινό μέτρο ενίσχυσης με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού,προσυμπληρώνονται στην αντίστοιχη περίπτωση του κωδικού 781-782 «Χρηματικά ποσά που προέρχονται από διάθεση περιουσιακών στοιχείων, δάνεια, δωρεές κλπ» του εντύπου Ε1.
  • – Το ποσό της ενίσχυσης με την μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής το οποίο επιστρέφεται από τις επιχειρήσεις εντός του έτους 2023 (καταβληθέν ποσό), συμπληρώνεται στους κωδ. 727-728 του εντύπου Ε1 «…η) για την τοκοχρεωλυτική απόσβεση δανείων οποιασδήποτε μορφής», δεδομένου ότι η επιστρεπτέα προκαταβολή αντιμετωπίζεται ως κρατικό δάνειο σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί

Ποιοι επιστρέφουν τα κρατικά δάνεια

Υπεύθυνοι για την πληρωμή της επιστρεπτέας προκαταβολής είναι όσοι έλαβαν την οικονομική ενίσχυση καθώς αυτούς κυνηγάει ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός σε περίπτωση που δεν πληρώνουν τις δόσεις της οφειλής.

Από τη στιγμή που η οφειλή έχει βεβαιωθεί, το χρέος κληρονομείται σε συνυπόχρεους ενώ αν η επιχείρηση εξαγοράστηκε ή συγχωνεύθηκε, το νέο σχήμα είναι υπεύθυνο για την εξόφληση του επιστρεπτέου τμήματος της ενίσχυσης.

Σημειώνεται ότι  στις 30 Απριλίου έληξε η προθεσμία που είχε δώσει η αρμόδια επιτροπή για να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις ενστάσεις που είχαν υποβληθεί από εκείνους που για διάφορους λόγους δεν έλαβαν κρατικά δάνεια.Οι επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει αιτήματα επανεξέτασης, θα ενημερωθούν ψηφιακά από την ΑΑΔΕ, μόνο στην περίπτωση που προκύπτει ποσό ενίσχυσης προς καταβολή.

Οι καταβολές

Για τον υπολογισμό του ύψους της τυχόν ενίσχυσης τους, αφαιρείται το ποσό της ενίσχυσης που έχει ήδη καταβληθεί. Όσες επιχειρήσεις και επαγγελματίες δικαιωθούν μετά την εξέταση των ενστάσεων που έχουν υποβάλει θα λάβουν την κρατική ενίσχυση που δικαιούνται και θα κληθούν να εξοφλήσουν την οφειλή της επιστρεπτέας προκαταβολής σε 96 άτοκες δόσεις με τα ποσά να είναι «κουρεμένα» έως 75%.

Η καταβολή τυχόν ποσών ενισχύσεων που προκύπτουν καταβάλλονται στις αιτούσες επιχειρήσεις μόνο εφόσον ισχύουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις:

  1. Πραγματοποιείται αξιολόγηση από την ΑΑΔΕ, κατά την κρίση της, ως προς την αξιοπιστία των οικονομικών δεδομένων που έχουν υποβάλει οι επιχειρήσεις και τα οποία λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του ύψους της ενίσχυσης,  και την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς, για τη διάπραξη φορολογικών παραβάσεων κατά τα έτη 2017 και επόμενα, που συνιστούν φοροδιαφυγή
  2. Δεν έχουν πραγματοποιήσει παύση εργασιών κατά το χρόνο καταβολής της ενίσχυσης.
  3. Δεν εκκρεμεί σε βάρος τους εντολή ανάκτησης προηγούμενης παράνομης και ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης βάση απόφασης ΕΕ ή ΔΕΕ.

imerisia.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en