Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Να ανακληθεί άμεσα η Υπουργική Απόφαση για επαναφορά των διαφημιστικών πινακίδων στους δρόμους»

Διαφημιστικές κατασκευές PISA ύψους 5,5 μέτρων επιστρέφουν και καταλαμβάνουν τους νέους πεζοδρόμους της Αθήνας. Χωρίς διαβούλευση και συζήτηση με τους Δήμους και τα συλλογικά όργανα το Υπουργείο Εσωτερικών και συναρμόδιων υπουργείων εξέδωσαν κοινή υπουργική απόφαση που επαναφέρει το χάος των διαφημίσεων στις πόλεις της χώρας.

Οι αρμόδιες Αρχές εν κρυπτώ με επισπεύδοντα το αρμόδιο υφυπουργό κ. Λιβάνιο, φαίνεται πως υποχώρησαν στις πιέσεις και τα συμφέροντα. Έτσι, με την απόφαση αυτή οι πεζόδρομοι της πόλης πέρα από τραπεζοκαθίσματα θα γεμίσουν και με διαφημιστικά πλαίσια τύπου PISA διαστάσεων 3μέτρων επί 4 μέτρων των οποίων το ύψος θα φτάνει τα 5,5 μέτρα. Αντιστοίχως θα προστεθούν διαφημιστικές Ρακέτες και όλο το γνωστό σκηνικό που στοίχειωνε τα πεζοδρόμια και τις πόλεις της Ελλάδας μέχρι το 2004.

«Δώρο» της κυβέρνησης σε πάσης φύσεως συμφέροντα, χαρακτηρίζει την επαναφορά των επικίνδυνων διαφημιστικών πινακίδων στους δρόμους κατόπιν Κοινής Υπουργικής Απόφασης ο τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης, την ίδια ώρα που η βουλευτής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Χαρά Καφαντάρη ζητά εξηγήσεις για την ίδια κυβερνητική απόφαση μέσω κατάθεσης σχετικής ερώτησης στη Βουλή.

Ειδικότερα, ο κ. Σπίρτζης αναφέρει πως «ο πιο “πράσινος” πρωθυπουργός που πέρασε από τη χώρα, για ακόμα μια φορά, θυσιάζει τον ελεύθερο κοινόχρηστο χώρο των πολιτών στο βωμό των συμφερόντων, καθώς, όπως αποδεικνύεται, τα συμφέροντα των διαφημιστικών εταιρειών είναι πιο ισχυρά. Ενώ η ασφάλεια των πολιτών και των οδηγών οφείλει να αποτελεί πρωταρχική μέριμνα, καθώς στο πρόσφατο παρελθόν τα διαφημιστικά πλαίσια έχουν συμβάλει στην πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων. Ενώ το δικαίωμα των πολιτών και των Δήμων στο σχεδιασμό και στη διαχείριση του ελεύθερου δημόσιου χώρου είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο.

Η κυβέρνηση της ΝΔ με ΚΥΑ που εξέδωσε χωρίς καμία διαβούλευση και αγνοώντας επιδεικτικά την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, μας επιστρέφει στο αμαρτωλό παρελθόν, αφού τροποποιεί τους όρους και τις προϋποθέσεις για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης. Έτσι, ανοίγει το δρόμο για την επιστροφή των διαφημιστικών πινακίδων στο δημόσιο χώρο, αυξάνοντας τις διαστάσεις, το πλήθος και τα είδη των πινακίδων, χωρίς όρια αποστάσεων και περιορισμούς, επιτρέποντας την τοποθέτηση όλων αυτών χωρίς σχέδια και χωρίς μελέτες στους δημόσιους χώρους και πλατείες. Η ποιότητα και η ασφάλεια του αστικού περιβάλλοντος, οι ανάγκες των ΟΤΑ, των πεζών, των ποδηλάτων, οι ανάγκες των πολιτών με ειδικές ανάγκες, η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, ο βιοκλιματικός σχεδιασμός του δημόσιου χώρους και η αστική αισθητική είναι ψιλά γράμματα για τη Νέα Δημοκρατία. Προέχουν τα κέρδη και η ασυδοσία των διαφημιστικών εταιρειών. Η άμεση ανάκληση της ΚΥΑ από την κυβέρνηση είναι απαίτηση όλων μας στη μνήμη των συμπολιτών μας που χάθηκαν από διαφημιστικές πινακίδες».

Η ερώτηση της κ. Καφαντάρη

Από την πλευρά της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χαρά Καφαντάρη φέρνει το θέμα στη Βουλή μέσω ερώτησης που κατέθεσε σήμερα απευθυνόμενη στους υπουργούς Εσωτερικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Πολιτισμού.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, “την 22α Ιουλίου 2020 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπ. Αριθμ. 46526 ΚΥΑ, με θέμα «Ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης».

Στην ΚΥΑ αυτή περιλαμβάνονται και οι παρακάτω διατάξεις:

Άρθρο 3: Καθορισμός των προδιαγραφών κατασκευής των διαφημιστικών πλαισίων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης και γενικοί όροι τοποθέτησής τους (παρ. 7-. 9.)

Άρθρο 4: Επιτρεπόμενοι τύποι και μεγέθη διαφημιστικών πλαισίων ανάλογα με τη θέση τοποθέτησής τους.

Άρθρο 5: Διαφημιστικά πλαίσια σε χώρους σιδηροδρομικών, λιμενικών και αεροπορικών σταθμών και σε στάδια και

Η παρούσα ΚΥΑ ανοίγει τον δρόμο της επιστροφής των διαφημιστικών πινακίδων στον δημόσιο χώρο. Έρχεται να τροποποιήσει την ΚΥΑ52138/2003. Ενδεικτικά, αυξάνοντας τις διαστάσεις στις πινακίδες όλων των τύπων (άρθρο 3 παρ.9-10-11), επιτρέποντας όλους τους τύπους στους δημόσιους χώρους (άρθρο 4) και δεν περιορίζεται το πλήθος τους (άρθρο 3 παρ.5).

Πρόσφατα (10/07/20) στην εκδήλωση για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας ο κ. Χατζηδάκης, αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα μέτρα που υιοθετεί η ελληνική κυβέρνηση για τη βιώσιμη κινητικότητα και εξέφρασε την ουσιαστική στήριξη της Πολιτείας στους ελληνικούς Δήμους δηλώνοντας: «Οι ραγδαίες αλλαγές στο φυσικό περιβάλλον λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας και της κλιματικής αλλαγής επηρεάζουν και τις πόλεις μας και όσους ζούμε σε αυτές. Είναι όμως κρίσιμη η συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών, του ιδιωτικού τομέα, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης!».

Δεδομένου ότι,

  • Η ασφάλεια των πολιτών πρέπει να αποτελεί πρώτιστη δέσμευση κάθε ευνομούμενης πολιτείας και τα διαφημιστικά πλαίσια συμβάλλουν στην πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων
  • Το δικαίωμα του πολίτη στο σχεδιασμό και στην διαχείριση του ελεύθερου δημόσιου χώρου, είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο

Η ποιότητα και η ασφάλεια του αστικού περιβάλλοντος, οι ανάγκες των ΟΤΑ, των πεζών, των ποδηλατών, οι ανάγκες των πολιτών με ειδικές ανάγκες, η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, ο βιοκλιματικός σχεδιασμός του δημόσιου χώρου και η αστική αισθητική αποτελούν δημόσιες πολιτικές προτεραιότητας και φυσικά πιο σημαντικές από την εξυπηρέτηση των διαφημιστικών εταιρειών.

Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί,

1. Πότε τέθηκε η ΚΥΑ πριν την έκδοση της σε δημόσια διαβούλευση;

2. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση κλήθηκε να δώσει δημόσια τις απόψεις της και εάν ναι, ποιές ήταν; Εάν όχι προτίθεστε να την αναμορφώσετε και να τη θέσετε σε δημόσια διαβούλευση με την συμμετοχή πολιτών και φορέων ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού;

3. Κατά την έκδοση της ΚΥΑ 46526, έχει ληφθεί υπόψη η πολιτική του ΥΠΕΝ σχετικά με το «Εθνικό Σχέδιο για την Προσβασιμότητα με έμφαση στην κλιματική αλλαγή», η «Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο» και οι προδιαγραφές των Σχεδίων Βιώσιμης Κινητικότητας;

4. Συμβαδίζει η ΚΥΑ 46526 με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την υπεράσπιση: «του περιβάλλοντος, το βιοκλιματικό σχεδιασμό, τη κυκλική οικονομία, τη βαδισιμότητα – πεζή μετακίνηση – τη προσβασιμότητα, τη ποδηλατοκίνηση, τις πάσης φύσεως ήπιες μορφές μετακίνησης, την αστική αισθητική – αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και τις καινοτόμες εφαρμογές»;

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης: «Η Κυβέρνηση αλλάζει το τοπίο στην Εκπαίδευση»

Συνεχίζοντας την προβολή και επικοινωνία του κυβερνητικού έργου μέσω οπτικοποιημένων παρεμβάσεών του, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με δήλωσή του, αναφέρεται σε όσα έχουν γίνει από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, στον τομέα της Παιδείας.

Σημειώνει χαρακτηριστικά:

«Πέντε χρόνια τώρα η Κυβέρνηση αλλάζει το τοπίο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό, προσλάβαμε πάνω από 25.000 εκπαιδευτικούς. Διευρύναμε το ωράριο στα ολοήμερα σχολεία.

Προσθέσαμε ψηφιακά εργαλεία και από τον προσεχή Σεπτέμβριο όλες οι τάξεις από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την Γ’ Λυκείου θα είναι εφοδιασμένες με διαδραστικούς πίνακες.

Ψηφίσαμε τον εμβληματικό – ιστορικό νόμο για την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων ΑΕΙ στη χώρα μας. Θέσαμε σε λειτουργία την Ειδική Ψηφιακή πλατφόρμα υποβολής καταγγελιών (stop-bullying.minedu.gov.gr) και ξεκίνησε η εκστρατεία ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού από το Υπουργείο Παιδείας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Χρήστος Σταϊκούρας: 34 σημαντικές παρεμβάσεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τα σημαντικά έργα υποδομής που υλοποιούνται στο σύνολο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη, σε Συνέντευξη Τύπου στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε,μεταξύ άλλων, σε μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων που αφορούν:

  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου
  1. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
  2. Τη Σιδηροδρομική Σύνδεση – «Sea – 2 – Sea».
  3. Την Οδική Σύνδεση με την Τουρκία.
  4. Την κατασκευή Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.
  5. Τη μελέτη του Φράγματος Δερείου.
  6. Την κατασκευή της Λιμνοδεξαμενής Ξηροποτάμου στη Σαμοθράκη.
  7. Την αντικατάσταση και Υπογειοποίηση των Αρδευτικών Δικτύων ΤΟΕΒ Ερυθροποτάμου.
  8. Τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση και Τεχνική Διαχείριση Κτιρίων Στέγασης Υπηρεσιών 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων, ανάμεσα στα οποία και αυτό της Αλεξανδρούπολης, μέσω ΣΔΙΤ.
  9. Τη Μελέτη Αντιμετώπισης Ακτομηχανικών Προβλημάτων στο Αλιευτικό Καταφύγιο και την ευρύτερη περιοχή Θέρμων, στη Σαμοθράκη.
  10. ΤηνΑποκατάσταση Προσήνεμου Μώλου και Προστασία Εισόδου Αλιευτικού Καταφυγίου Μάκρης,Δήμου Αλεξανδρούπολης.
  11. ΤονΚάθετο Άξονα της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο – Ορμένιο» / Παράκαμψη Προβατώνα.
  12. Την αναβάθμιση του Ελικοδρομίου Σαμοθράκης.
  13. Την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας
  1. Τον Κάθετο Άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
  2. Το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.
  3. Το Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
  4. Τα σιδηροδρομικά έργα.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
  1. Τον διασυνοριακό Άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem–Smolyan–Plovdiv
  2. Το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης.
  3. Την ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στο Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης.
  4. Τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων.
  5. Τις επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας
  1. Τον κάθετο Άξονα Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».
  2. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  3. Τηνολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  4. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  5. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  6. Την Αντιπλημμυρική Προστασία της Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  7. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  8. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης
  1. Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.
  2. Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.
  3. ΤοΔικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
  4. Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (ΠΕ Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (ΠΕ Έβρου).

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σκυλακάκης: Παράταση για δασικά ακίνητα και ακαθάριστα οικόπεδα

Την παράταση της προθεσμίας για την εφαρμογή των μέτρων πυροπροστασίας των δασικών ακινήτων μέχρι τις 21 Ιουνίου, ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης στο  πλαίσιο του East Mediterranean Gas Forum (EMGF) που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

«Από το Μάιο του 2023 ισχύει ο κανονισμός για τα ακίνητα που βρίσκονται μέσα ή κοντά σε δάση, να έχουν τεχνική έκθεση πυροπροστασίας και να υπάρχουν κάποιοι βασικοί καθαρισμοί φέτος γύρω από τα ακίνητα αυτά. Η σχετική ημερομηνία αποφασίσαμε να παραταθεί μέχρι τις 21 Ιουνίου για να διευκολυνθούν οι πολίτες αλλά και οι μηχανικοί δασολόγοι γεωπόνοι που κάνουν τις τεχνικές εκθέσεις, να ολοκληρώσουν το έργο» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Καμπανάκι για τους καθαρισμούς

«Είναι πολύ σημαντικό, φέτος που ο χειμώνας ήταν παρά πολύ θερμός και έχουμε μειωμένη υγρασία και υψηλές θερμοκρασίες, να υπάρξουν αυτοί οι καθαρισμοί και τα κλαδέματα γύρω από τα σπίτια και να απομακρυνθούν οι καύσιμες ύλες. Γιατί μέσα στα οικόπεδα είναι λογικό ότι δεν μπορεί να παρέμβει το κράτος, είναι δουλειά των ιδιοκτητών να φροντίσουν για την πυροπροστασία μέσα στο οικόπεδο τους και γύρω από το κτίριο τους. Ο στόχος αυτών των κανονισμών δεν είναι να μπουν πρόστιμα, είναι να έχουμε τη μέγιστη δυνατή κινητοποίηση για ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι που έρχεται. Σε κάθε περίπτωση, να ξέρουν και οι μηχανικοί, οι δασολόγοι ή οι γεωπόνοι που κάνουν τις σχετικές εκθέσεις ότι ο κανονισμός προβλέπει ενδεικτικά δράσεις. Θα πρέπει οι ίδιοι να πάρουν την απόφαση για την πυροπροστασία των σχετικών κτιρίων. Η έμφαση η δική μας είναι στο να γίνει η προετοιμασία. Τα πρόστιμα δεν είναι σκοπός, ούτε αυτοσκοπός» συμπλήρωσε.

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en