Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Με ορίζοντα 30ετίας και έδρα στην Αθήνα θα λειτουργήσει το νέο Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων

Σε συμφωνία έφτασαν κυβέρνηση και θεσμοί.

Σε συμφωνία για το νέο Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων που θα αντικαταστήσει το ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησαν σήμερα οι εκπρόσωποι τη κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των θεσμών, ολοκληρώνοντας έτσι ένα μέρος από την ατζέντα των διαπραγματεύσεων.

Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές του υπουργείου Οικονομικών, η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία ενός Ταμείου στο οποίο, με ορίζοντα 30ετίας, θα δημιουργηθεί ένα αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ, ως αξία των περιουσιακών του στοιχείων [ακίνητα, μετοχές, κ.λπ.].

Ουσιαστικά θα πρόκειται για ένα κρατικό επενδυτικό κεφάλαιο, με τελείως διαφορετική λειτουργία και λογική από το ΤΑΙΠΕΔ, παρόμοιο μ’ αυτά που έχουν δημιουργήσει αρκετά κράτη σε όλα τα μέρη του πλανήτη, όπως μεταξύ άλλων η Νορβηγία, η Αυστραλία, κ.ά.

Τα 50 δισ. ευρώ του νέου Ταμείου προβλέπονται σε βάθος 30ετίας, γεγονός που δίνει μεγάλη «ανάσα» στο πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Η επίτευξη, δηλαδή, των εσόδων δεν θα γίνει άμεσα, μέσα σ’ ένα περιορισμένο χρονικό περιθώριο με δυσμενείς για την χώρα συνθήκες όπως οι σημερινές, αλλά όταν οι συνθήκες θα είναι περισσότερο ευνοϊκές. Χαρακτηριστικό είναι ότι λόγω των συνθηκών και οι θεσμοί έχουν «χαλαρώσει» τους στόχους ως προς τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις. Το ΔΝΤ, για παράδειγμα, μέχρι το 2018, προβλέπει έσοδα μόλις 1,5 δισ. ευρώ, ενώ η Κομισιόν έχει ανεβάσει πιο ψηλά τον πήχη εκτιμώντας τα έσοδα σε 2,5 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι για το ΤΑΙΠΕΔ προβλέπονταν έσοδα 6 δισ. ευρώ έως το 2018, επισημαίνουν πηγές από το ίδιο υπουργείο.

Στο Ταμείο θα περιέλθουν περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου, μετοχές των κρατικών επιχειρήσεων, υποδομές, καθώς και ακίνητα του ελληνικού δημοσίου. Στο Ταμείο πιθανόν να ενταχθούν και όλα τα μελλοντικά έσοδα που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση του ορυκτού / φυσικού πλούτου της χώρας – υδρογονάνθρακες, κ.λπ.

Η ένταξη περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου στο Ταμείο δεν σημαίνει απαραίτητα και πώλησή τους, σε αντίθεση με τα ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ που είναι προς πώληση. Κάποια ακίνητα, πράγματι, μπορεί να πουληθούν, για ορισμένα να υπάρξουν μακροχρόνιες παραχωρήσεις και άλλα να δημιουργούν εισόδημα που θα εισρέει στο Ταμείο. Για παράδειγμα μπορεί να συμφωνηθεί ότι για κάθε κοντέινερ που μεταφέρεται με τραίνο θα καταβάλλεται στο Ταμείο ένα μικρό ποσό.

Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα αεροδρόμια. Το Ταμείο θα πρέπει να «εφευρίσκει» τρόπους να έχει μόνιμα έσοδα, όχι κατ’ ανάγκη από την πώληση ακινήτων του δημοσίου. Να σημειωθεί ότι ο χρόνος ζωής [30 χρόνια] δίνει την δυνατότητα στο Ταμείο να «καλλιεργήσει» τα περιουσιακά του στοιχεία που, ιδίως στα ακίνητα, παρουσιάζουν προβλήματα ως προς την εκμετάλλευσή τους – καταπατήσεις, ελλιπείς τίτλοι, κ.λπ., όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.

Από τα 50 δισ. ευρώ, το 50% θα χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση των τραπεζών [εκτιμάται ότι θα χρειαστούν από 10 έως 25 δισ. ευρώ, ανάλογα με τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών], ενώ το υπόλοιπο 50% θα πάει σε ανάπτυξη [1/2] και χρέος [1/2]. Είναι εμφανής ο διαφορετικός στόχος του Ταμείου. Με το ΤΑΙΠΕΔ από τις αποκρατικοποιήσεις τα τυχόν έσοδα πήγαιναν εξ’ ολοκλήρου στην αποπληρωμή του χρέους, ενώ με το νέο Ταμείο μόνο το ένα τέταρτο των εσόδων θα εξυπηρετεί τον ίδιο σκοπό.

Η έδρα του Ταμείου θα είναι η Αθήνα [και όχι το Λουξεμβούργο], θα ελέγχεται από την ελληνική κυβέρνηση, ενώ από την Κομισιόν θα υπάρχει μόνο εποπτεία, διευκρινίζεται από αρμόδια στελέχη της κυβέρνησης.

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Νέα Πρόεδρος του Δ.Σ των Κατασκηνώσεων της Νέας Περάμου η Μυρσίνη Χρυσαφούδη

Όπως ανάρτησε η κ.α Χρυσαφούδη :

“Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα η απόφαση του Δημάρχου Παγγαίου Φίλιππος Αναστασιάδης να με ορίσει Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου των Κατασκηνώσεων της Ν. Περάμου.

Τον ευχαριστώ θερμά και δεσμεύομαι να φανώ αντάξια των απαιτήσεων. Αποτελεί μία ιδιαίτερα υπεύθυνη και απαιτητική θέση που αποσκοπεί στην κοινωνικοποίηση, τη ψυχαγωγία και τη δημιουργία ευχάριστου περιβάλλοντος για τα παιδιά, αλλά και τους ενήλικες κατασκηνωτές, κατά τη διάρκεια της κατασκηνωτικής περιόδου.

Βασική προϋπόθεση για την επίτευξη των προαναφερθέντων είναι η ύπαρξη των κατάλληλων υποδομών, που ο Δήμος μας διαθέτει. Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται οι απαραίτητες ενέργειες για την ύπαρξη σύγχρονων και λειτουργικών υποδομών, καθώς και εξοπλισμού. Οι κατασκηνώσεις μας φιλοξενούν μικρούς και μεγάλους, παρέχοντας τους πλήρες πρόγραμμα ψυχαγωγίας με ειδικούς ψυχαγωγούς (αθλητισμός, μουσική, χειροτεχνία κ.α.). Επιπλέον, διαθέτουμε 2 ναυαγοσώστες και ιατρό για την ασφάλεια και περίθαλψη των κατασκηνωτών.

Επίσης, υπάρχει ειδική μέριμνα για τα άτομα ΑμεΑ, διαθέτοντας τις απαραίτητες υποδομές για την άρτια φιλοξενία και ψυχαγωγία τους. Αξίζει να αναφερθεί η ύπαρξη ειδικής ράμπας Sea Access, η οποία χρησιμοποιείται από άτομα με περιορισμένη κινητικότητα ΑμεΑ, ώστε να έχουν ασφαλή και αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα. Τέλος, οι κατασκηνώσεις μας έχουν όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά, καθώς οι εκθέσεις των ελέγχων είναι άριστες! Ένα αποτέλεσμα των πολυετών προσπαθειών του Δήμου Παγγαίου, καθώς και του προηγούμενου προέδρου Τάσος Μεταξάς , οι οποίοι κατάφεραν να δημιουργήσουν μία από τις καλύτερες κατασκηνώσεις πανελλαδικά.

Με λίγα λόγια… καλή κατασκηνωτική περίοδο να έχουμε!”

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Χρήστος Σταϊκούρας: 34 σημαντικές παρεμβάσεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τα σημαντικά έργα υποδομής που υλοποιούνται στο σύνολο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη, σε Συνέντευξη Τύπου στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε,μεταξύ άλλων, σε μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων που αφορούν:

  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου
  1. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
  2. Τη Σιδηροδρομική Σύνδεση – «Sea – 2 – Sea».
  3. Την Οδική Σύνδεση με την Τουρκία.
  4. Την κατασκευή Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.
  5. Τη μελέτη του Φράγματος Δερείου.
  6. Την κατασκευή της Λιμνοδεξαμενής Ξηροποτάμου στη Σαμοθράκη.
  7. Την αντικατάσταση και Υπογειοποίηση των Αρδευτικών Δικτύων ΤΟΕΒ Ερυθροποτάμου.
  8. Τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση και Τεχνική Διαχείριση Κτιρίων Στέγασης Υπηρεσιών 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων, ανάμεσα στα οποία και αυτό της Αλεξανδρούπολης, μέσω ΣΔΙΤ.
  9. Τη Μελέτη Αντιμετώπισης Ακτομηχανικών Προβλημάτων στο Αλιευτικό Καταφύγιο και την ευρύτερη περιοχή Θέρμων, στη Σαμοθράκη.
  10. ΤηνΑποκατάσταση Προσήνεμου Μώλου και Προστασία Εισόδου Αλιευτικού Καταφυγίου Μάκρης,Δήμου Αλεξανδρούπολης.
  11. ΤονΚάθετο Άξονα της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο – Ορμένιο» / Παράκαμψη Προβατώνα.
  12. Την αναβάθμιση του Ελικοδρομίου Σαμοθράκης.
  13. Την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας
  1. Τον Κάθετο Άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
  2. Το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.
  3. Το Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
  4. Τα σιδηροδρομικά έργα.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
  1. Τον διασυνοριακό Άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem–Smolyan–Plovdiv
  2. Το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης.
  3. Την ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στο Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης.
  4. Τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων.
  5. Τις επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας
  1. Τον κάθετο Άξονα Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».
  2. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  3. Τηνολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  4. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  5. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  6. Την Αντιπλημμυρική Προστασία της Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  7. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  8. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης
  1. Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.
  2. Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.
  3. ΤοΔικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
  4. Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (ΠΕ Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (ΠΕ Έβρου).

Continue Reading

MEDIA

Εφημερίδα ΑΝΑΛΥΤΗΣ 27-05-2024

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en