Quantcast
Connect with us

ΕΒΡΟΣ

Καβάλα και Σέρρες “ερείζουν” για την Σιδηροδρομική Εγνατία

Μετά την βουλευτή Σερρών της ΝΔ κ. Αραμπατζή, την Σερραία Υπουργό Μακεδονίας Θράκης κ. Κόλλια, και τον βουλευτή της ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΝΤΡΩΩΝ Αν. Μεγαλομύστακα ήρθε η σειρά του ΣΥΡΙΖΑ. Η νομαρχιακή συνέλευση του ΣΥΡΙΖΑ Σερρών ζητά σύνδεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με την πόλη των Σερρών και την πόλη της Δράμας. Η συγκεκριμένη απόφαση πάρθηκε την Κυριακή των Βαΐων. Είναι ένα ακόμη μέσο πίεσης προκειμένου ότι σχεδιάζεται και δεν περιλαμβάνει τους δύο νομούς, να αλλάξει. 
Στην Καβάλα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν ανησυχούν υποστηρίζοντας «Δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει η χάραξη» . Μάλιστα επικαλούνται την πρόσφατη  συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών κ. Σπίρτζη αλλά και την δέσμευση του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα για το θέμα. Τονίζουν μάλιστα ότι προτεραιότητα του έργου είναι η σύνδεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με τα λιμάνια Καβάλας- Αλεξανδρούπολης, ως εκ τούτου δεν γίνεται αυτά να παρακαμφθούν λόγω Δράμας και Σερρών.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας παραπέμπουν στις δηλώσεις που έκανε στο τέλος Μάρτη στη Θεσσαλονίκη ο κ. Σπίρτζης. Απόσπασμα των οποίων δημοσιεύουμε: « Δεν μπορεί όμως να μην έχουμε μία σύγχρονη σιδηροδρομική υποδομή που να συνδέει την Ηγουμενίτσα με τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλονίκη με την Αλεξανδρούπολη, την Αλεξανδρούπολη με την Κωνσταντινούπολη αλλά και την παράκαμψη των Δαρδανελίων μέσω της σύνδεσης με Βουλγαρία και με τον Εύξεινο Πόντο. Πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που το θέλουν όλες οι παρευξείνιες χώρες, είναι ένα αίτημα που έχει ακόμη και η Τουρκία για να μπορέσουν να υπάρχουν πολύ γρήγορες μεταφορές από την Ασία προς την Ελλάδα. Πρέπει να υλοποιήσουμε τα νέα εμπορευματικά κέντρα στα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, θα ξεκινήσουμε με τη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα ήδη δημοπρατήθηκε το Θριάσιο μετά από πάρα πολλά χρόνια, το δεύτερο εμπορευματικό κέντρο θα είναι της Θεσσαλονίκης».
«Είναι μια μέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη και για όλη την Βόρεια Ελλάδα. Είναι η αρχή του τέλους για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μπορούμε να κοιτάμε μπροστά, μπορούμε να κοιτάμε τα υπόλοιπα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, τις επεκτάσεις του Μετρό, τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα υπόλοιπα οδικά έργα που δεν έχουν συνδέσει μέχρι σήμερα την Εγνατία οδό με τις βιομηχανικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και με τα λιμάνια. Αυτή είναι και η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν τόσους μήνες και σε όσους ευθύνονται για το βάλτωμα και το σταμάτημα όλων των μεγάλων έργων υποδομής σε όλη τη χώρα και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα».
Κι άλλες πιέσεις για αλλαγή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας
Την Κυριακή 24 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στην πόλη των Σερρών η νομαρχιακή συνδιάσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ Νομού Σερρών. Έχει ενδιαφέρον η απόφαση στην οποία κατέληξαν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ Νομού Σερρών, μαζί με μια απόφαση που αναφέρεται και στο έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Ειδικότερα ο ΣΥΡΙΖΑ Νομού Σερρών εκτιμά ότι θα ήταν τραγικό λάθος, η σιδηροδρομική Εγνατία να μην έχει χάραξη που να αφορά τις δύο πόλεις Σερρών και Δράμας. Πρόκειται για μία ακόμη πίεση προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποδομών, η υπό σχεδιασμό και μελέτη σιδηροδρομική Εγνατία να μην είναι παράλληλη με την Εγνατία οδό, αλλά ν΄ ακολουθήσει φυσικά, όπως ζητούν κι άλλοι παράγοντες των δύο νομών, διαδρομή που θα εμπλέξει στο έργο τις δύο πόλεις, Δράμας και Σερρών, αλλά ουσιαστικά και τους δύο νομούς. Το συγκεκριμένο σημείο της απόφασης της διάσκεψης του ΣΥΡΙΖΑ Σερρών αναφέρει τα ακόλουθα: 
Η Συνδιάσκεψη, θεωρεί ότι, στο πλαίσιο της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής σταθερής τροχιάς Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης με τη χάραξη της «Σιδηροδρομικής Εγνατία», θα είναι τραγικό λάθος η παράκαμψη και η αποκοπή των δύο πόλεων Σερρών και Δράμας με τις γνωστές οικονομικές συνέπειες. Είναι αυτονόητο, ότι η υλοποίηση μιας τέτοιας επιλογής θα καταδικάσει εμπορικά τα αστικά κέντρα των δύο νομών.
Η Συνδιάσκεψη επιμένει και υποδεικνύει στην Κυβέρνηση η νέα χάραξη της «Σιδηροδρομικής Εγνατία» να συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τις Σέρρες μέσω Σοχού –Νιγρίτας. (Η τυχόν αναβάθμιση της υπάρχουσας σύνδεσης μέσω Κιλκίς – ως αντάλλαγμα- κατά μήκος των Ελληνο-Βουλγαρικών συνόρων, δεν εξυπηρετεί ούτε τις επιβατικές αλλά ούτε και τις εμπορικές ανάγκες του Νομού και είναι χρονοβόρα, ωστόσο δύναται να παραμείνει αναβαθμισμένη για τις τουριστικές ανάγκες της περιοχής).
Η τουριστική ανάπτυξη του Στρυμονικού κόλπου σε συνδυασμό με τα αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής Αμφίπολης επιβάλλει την άμεση αναβάθμιση του Τουριστικού Λιμένα Αναψυχής Αμφίπολης με τη δημιουργία συμπληρωματικών υποδομών. (Όπως: οδικό άξονα και σύνδεση του Λιμένα με την Εγνατία οδό, χερσαίες εγκαταστάσεις για την παροχή υπηρεσιών και τροφοδοσίας στα ελλιμενιζόμενα σκάφη, ναυταθλητικές εγκαταστάσεις για τους Ομίλους θαλάσσιας δραστηριότητας, κλπ.)

Στα 5 δις το κόστος της σιδηροδρομικής Εγνατίας

Η σιδηροδρομική Εγνατία θα έχει κόστος τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ ενώ ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεν έχει κρύψει την αδυναμία του σε αυτό το project, το οποίο από Ηγουμενίτσα μέχρι Αλεξανδρούπολη θα καλύψει όλη τη βόρεια πλευρά της χώρας. Περιλαμβάνει τα τμήματα Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Ξάνθη (όλα νέα χάραξη) και αναβάθμιση των τμημάτων Προμαχώνας – Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

Ηδη, το πρώτο ώριμο προς δημοπράτηση τμήμα αφορά το ήδη υπάρχον κομμάτι από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, ενώ θα ακολουθήσει το τμήμα από το Στρυμόνα μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Μετά από αυτά τα δύο έργα μήκους 562 χλμ και συνολικού κόστους 300 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται η υλοποίηση της σιδηροδρομικής Εγνατίας μέσω του Πακέτου Γιούνκερ λόγω της κομβικής εμπορικά θέσης της χώρας.

Το επόμενο χρονικά έργο θα είναι η νέα χάραξη από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα και την Ξάνθη (στην περιοχή Τοξότες), γραμμή που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα σε χρόνο που για την Καβάλα υπολογίζεται σε μία ώρα και για την Ξάνθη σε περίπου 90 λεπτά.

Click to comment

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Σταϊκούρας από Κομοτηνή : “Δημιουργούμε καλύτερες συνθήκες με έργα υποδομών στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ”

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αλεξανδρούπολη και τη Ροδόπη, όπου συναντήθηκε με τοπικούς φορείς και επιθεώρησε σημαντικά έργα υποδομών στην περιοχή. Η επίσκεψη αυτή είχε ως στόχο την ενημέρωση για την πρόοδο των έργων και την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου και των τοπικών αρχών ενόψει και των Ευρωεκλογών.

Στην Αλεξανδρούπολη, ο Υπουργός επισκέφθηκε το λιμάνι, όπου επιθεώρησε τα έργα αναβάθμισης των υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Οι παρεμβάσεις αυτές αναμένεται να βελτιώσουν τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του λιμανιού, καθιστώντας το έναν ακόμη πιο σημαντικό κόμβο μεταφορών και εμπορίου για την περιοχή.

Στην συνέχεια ο Υπουργός στην Ροδόπη είχε συνάντηση με ιδιωτικές επιχειρήσεις στη ΒΙ.ΠΕ Κομοτηνής.

Ο κ. Σταϊκούρας, σχολιάζοντας την επίσκεψη σε Αλεξανδρούπολη και Ροδόπη τόνισε: «Η βελτίωση των υποδομών στις περιφέρειες είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών. Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε με γρήγορους ρυθμούς και να ολοκληρώσουμε τα έργα που θα ενισχύσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και θα συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής».

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Έβρος | Συνελήφθη διακινητής ο οποίος προωθούσε στο εσωτερικό της χώρας μη νόμιμους μετανάστες

Συνελήφθη την Δευτέρα (20-5-2024) το πρωί στην Εθνική οδό Ορμενίου – Αρδανίου, από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου, ένας αλλοδαπός διακινητής, ο οποίος προωθούσε στο εσωτερικό της χώρας μη νόμιμους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, οι αστυνομικοί συνέλαβαν τον δράστη, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στο εσωτερικό της χώρας δέκα (10) μη νόμιμους μετανάστες.

Κατασχέθηκαν το παραπάνω όχημα και ένα κινητό τηλέφωνο. 

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ορεστιάδας, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου Ορεστιάδας.

Continue Reading

ΕΒΡΟΣ

Συνάντηση εργασίας της Υφυπουργού Χριστίνας Αλεξοπούλου με εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Συνάντηση εργασίας είχε, σήμερα (17/05), η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου με τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Καλών Πρακτικών κ. Ιρφάν Χατζηγκενέ, εκπροσώπους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τους Γενικούς Διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας (διά ζώσης και διαδικτυακά) για τους στρατηγικούς στόχους του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών.

Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, το 2024 έχει ανακηρυχθεί σε έτος «Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» και το γεγονός αυτό όρισε εν πολλοίς το πλαίσιο της συζήτησης, καθώς λόγω αυτής της ανακήρυξης προγραμματίζεται μία σειρά πολλών δράσεων σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ με στόχο την προώθηση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των Μεταφορών εν γένει. Παράλληλα, συζητήθηκε και η δημιουργία άτυπου Δικτύου Περιφερειών Ελλάδας σε θέματα Επικοινωνιών και Μεταφορών με την υποστήριξη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η  Υφυπουργός αναφέρθηκε στις μεταφορές και τους στρατηγικούς στόχους του εθνικού σχεδίου Μεταφορών που αφορούν στην:

  • Οικονομική ανάπτυξη, αποδοτικότητα και λειτουργία του συστήματος μεταφορών, σε Περιφερειακό και Εθνικό επίπεδο.
  • Ενίσχυση της συνδεσιμότητας των μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει τη συνδεσιμότητα με τα νησιά και μεταξύ συμπληρωματικών μέσων μεταφοράς, τη συνεργασία των συστημάτων, την εδαφική συνοχή και τη διασυνοριακή σύνδεση με χώρες εντός/εκτός ΕΕ.
  • Εξασφάλιση ενός περιβαλλοντικά βιώσιμου τομέα μεταφορών.
  • Παροχή προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης σε σχέση με την απασχόληση, την εκπαίδευση και τις κοινωνικές υπηρεσίες για τον πληθυσμό

Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφιερώθηκε και στην αδήριτη ανάγκη μείωσης των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα, που αποτελεί στόχο του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά ταυτόχρονα επί αυτού του σκοπού εργάζεται και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ως επιστέγασμα της συνάντησης συμφωνήθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας σε όλους τους τομείς αναφορικά με την προώθηση, βελτίωση και αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών και της κινητικότητας.

1715933842829

 

1715933842870

 

b511d3f4 f082 4b7a 8bb8 c6b0a2b542c6

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en