ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Θάσος | Γιάννης Τσούπρας | «Να ελέγχει το Λιμεναρχείο την τήρηση του εβδομαδιαίου προγράμματος πλοίων επιφυλακής»

O γενικός διευθυντής της Α.Ν.Ε.Θ. παρουσιάζει τις θέσεις της εταιρείας για τις ελλείψεις που εμφανίστηκαν με τα πλοία επιφυλακής νυχτερινών διακομιδών

Τις δικές του απαντήσεις για το θέμα της έλλειψης πλοίων επιφυλακής για τις νυχτερινές διακομιδές ασθενών από το νησί της Θάσου έδωσε με δηλώσεις του στο «Χ» ο γενικός διευθυντής της Α.Ν.Ε.Θ., Γιάννης Τσούπρας, τονίζοντας ότι η εταιρεία του τηρεί κανονικά το εβδομαδιαίο πρόγραμμα, με το οποίο ενημερώνει το Λιμεναρχείο Θάσου.

Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι η εταιρεία δεν αποκομίζει ούτε ένα ευρώ από τις νυχτερινές διακομιδές, τόνισε ότι τα πλοία της εταιρείας είναι διαθέσιμα για μεταφορά ασθενών το βράδυ από το νησί προς το ηπειρωτικό κομμάτι, εφόσον δεν υπάρχει άλλο πλοίο από τις άλλες δύο εταιρείες, ΝΕΚ και «Όσιος Δαυίδ» και συμπλήρωσε ότι θα πρέπει το Λιμεναρχείο Θάσου να είναι η εποπτεύουσα αρχή για την τήρηση του

Συντονισμός από το Λιμεναρχείο

«Επιφυλακές υπάρχουν από πλευράς της Α.Ν.Ε.Θ. και εξακολουθούν να υπάρχουν σε καθημερινή βάση, με εβδομαδιαίο πίνακα που υποβάλει η εταιρεία μας στη λιμενική αρχή Θάσου, όπως έκανε όλα αυτά τα χρόνια. Η διαφορά με το παρελθόν είναι ότι υπήρχαν δύο εταιρείες κι έκαναν εναλλάξ τις επιφυλακές. Τώρα, υπάρχει μια τρίτη και είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει κι αυτή να συμμετέχει με τη μια μέρα που της αναλογεί, βάσει των πλοίων που διαθέτει στις γραμμές. ΑΝΕΘ και ΝΕΚ έχουν από τρία πλοία, η εταιρεία Φιλιάγκου ένα, οπότε κι αναλόγως μοιράζονται οι επιφυλακές».

Ο κ. Τσούπρας σημείωσε ότι θα έπρεπε να υπήρχε ένας συντονιστικός ρόλος για το εβδομαδιαίο πρόγραμμα επιφυλακών, τον οποίο θα είχε το Λιμεναρχείο Θάσου κι όπως σημείωσε, αυτό το έπραξαν οι τρεις εταιρείες. «Για να μην υπάρχουν τη μια μέρα δύο πλοία σε επιφυλακή και την επόμενη καθόλου, ζητήσαμε να υπάρχει ισοκατανομή μεταξύ των εταιρειών. Ως Α.Ν.Ε.Θ. ήμασταν απολύτως εντάξει στα καθήκοντά μας, το οποίο μπορεί να επιβεβαιωθεί, αφού κάθε Παρασκευή αποστέλλουμε πρόγραμμα για τις επιφυλακές. Επειδή δεν υπάρχει συντονισμός κι ενδεχομένως κι οι άλλες εταιρείες να έστειλαν ίδιες μέρες με εμάς, ίσως διαπιστώθηκε αυτό το πρόβλημα της έλλειψης πλοίου σε επιφυλακή».

Διαθέσιμα τα πλοία της Α.Ν.Ε.Θ. ανά πάσα στιγμή

Ο κ. Τσούπρας σημείωσε ότι τα πλοία της Α.Ν.Ε.Θ. είναι διαθέσιμα ανά πάσα ώρα και στιγμή, εφόσον δεν υπάρχει άλλη εταιρεία που να έχει έτοιμο πλοίο για επιφυλακή. «Υπάρχει ευθεία εντολή από τον πρόεδρο της Α.Ν.Ε.Θ. Δ. Χαριτόπουλο, έχει-δεν έχει επιφυλακή η Α.Ν.Ε.Θ. κι αν διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει κανένας ενδιαφερόμενος άλλος, παρόλο που εκτελέσαμε τις υποχρεώσεις μας, πάντα θα υπάρχει διαθέσιμο ένα πλοίο της εταιρείας μας για τη διακομιδή ασθενούς τις νυχτερινές ώρες».

Σε ερώτηση για το αν είναι σύμφωνος, ώστε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την τήρηση ενός προγράμματος για τα πλοία των τριών εταιρειών, που θα μπαίνουν σε επιφυλακή, ο κ. Τσούπρας απάντησε: «Συμφωνώ, αλλά θα μπορούσε να επιλυθεί και με έναν πιο απλό τρόπο, μια και το Λιμεναρχείο Θάσου θα μπορούσε να έχει τον έλεγχο. Και οι τρεις εταιρείες έχουν δηλώσει ότι θα τηρήσουν το μέτρο της επιφυλακής. Βεβαίως, ο κ. Φιλιάγκος έχει εμμονή με το να το κάνει μόνο ημέρα Σάββατο, για λόγους που όλοι γνωρίζουμε. Εμείς επιμένουμε να υπάρχει μια δικαιότερη κατανομή, με κυκλικό τρόπο, ώστε τα πλοία να εναλλάσσονται καθημερινά».

Ο κ. Τσούπρας προχώρησε τον συλλογισμό του και ανέφερε ότι η μόνη μέρα, που το πλοίο συμφερόντων Φιλιάγκου δεν έχει έκτακτο δρομολόγιο το πρωί, είναι μόνο την Κυριακή και μπορεί το βράδυ της προηγούμενης ημέρας να εκτελέσει την υποχρέωση της επιφυλακής.

Οικονομική επιβάρυνση

Ερωτηθείς για τα ποσά που πληρώνονται οι εταιρείες κι αν θα έπρεπε να καταβάλλεται κάποια επιπλέον αμοιβή στους ναυτεργάτες, που κάνουν αυτή τη νυχτερινή βάρδια, σημείωσε: «Στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης, θα πρέπει να συνεισφέρουμε όλοι. Όχι μόνο οι εταιρείες, αλλά κι οι ναυτεργάτες. Σωστά αναφέρεται στο ρεπορτάζ σας ότι οι εταιρείες πληρώνονται αυτά τα 1.100 € για τη διακομιδή από τα ασφαλιστικά ταμεία, όμως δεν εισπράττουμε ούτε ένα ευρώ. Αν αφαιρέσουμε το ΦΠΑ 23% και τα λιμενικά τέλη, μένουν 700 €. Χρειάζονται περίπου 400-500 €για τα καύσιμα του πλοίου, ενώ ότι απομένει, μοιράζεται στα μέλη του πληρώματος. Η εταιρεία διαθέτει μια περιουσία 5 εκατομμυρίων ευρώ και νομίζω ότι έχουμε κοινωνική ευθύνη, σε ότι μας αφορά ως Α.Ν.Ε.Θ., την οποία αποδεικνύουμε έμπρακτα. Ούτε αισχροκερδούμε ούτε γινόμαστε πλουσιότεροι από τις διακομιδές των ασθενών».

 

Δημήτρης Μπουντάς

xronometro.com

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version