ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η τέχνη του διαβάσματος και ο ρόλος του Εκπαιδευτικού

Η ουσία του διαβάσματος διαφέρει κατα πολύ απο μια απλή εικόνα ενός παιδιού να κάθεται και να μελετά σε ένα γραφείο, σκυμμένο πάνω απο ένα βουνό βιβλίων. Οι ατελείωτες ώρες μελέτης ενός μαθήματος το οποίο το παιδί ξέρει τέλεια την άλλη μέρα στο σχολείο, δεν αποδεικνύουν οτι διαβάζει ουσιαστικά και αποδοτικά, καθώς πιθανότατα, να μη θυμάται τίποτα μια εβδομάδα αργότερα. Αυτό σημάινει οτι θέλει απλά ένα καλό βαθμό, ή οτι η γνώση είναι επιφανειακή και δεν θα μπορεί να κάνει αναδρομή σε αυτή την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να την επικαλλεστεί. Άρα το αποδοτικό διάβασμα είναι μια έννοια βαθύτερη απο το προφανές.

Σε κανέναν ενήλικο ή ανήλικο δεν αρέσει να ασχολείται με κάτι που δεν καταλαβαίνει αν δεν συνειδητοποιήσει για ποιο λόγο πρέπει να το κάνει. Αλλωστε ο καθένας μας αφομοιώνει και εμπεδώνει πράγματα που του είναι προσιτά, που τα έχει αισθανθεί και τα έχει κάνει δικά του.

Βασικός μας στόχος είναι να καταφέρουμε το κάθε παιδί να θέλει να διαβάσει για να καλυτερέυσει τον εαυτό του και όχι απλά για να ικανοποιήσει τους γονείς, τους συγγενείς και τους καθηγητές του με τις επιδόσεις του. Ορισμένα παιδιά απο πολύ μικρή ηλικία έχουν έμφυτη τη κουλτούρα του διαβάσματος και τους είναι πολύ εύκολο να προσαρμοστούν σε τεχνικές που θα τους βοηθήσουν να διαβάζουν σωστά και να κατακτούν τη γνώση. Απο την άλλη, για μερικά παιδιά αυτη η διαδικασία δεν είναι τόσο απλή, θέλει επιμονή, υπομονή, προσπάθεια, διάλογο και αποδείξεις οτι αυτή η διαδικασία θα τους οφελήσει. Έτσι, στοχεύουμε το κάθε παιδί να ενδιαφερθεί για τη γνώση, να τη πιστέψει και τέλος, να την κατακτήσει.

Άρα,το να αγαπήσει το παιδί το διάβασμα είναι μια διαδικασία που θέλει υπομονή, ενασχόληση και υποστήριξη απο ανθρώπους που είναι υπέυθυνοι, γνώστες,αγαπούν τα παιδιά και ξέρουν να τα προσεγγίζουν με ευρηματικούς και κατάλληλους τρόπους.

Πώς όμως μπορούν να επιτευχθούν τα παραπάνω; Αρχικά, ως επιστήμονες, ως καταρτισμένοι καθηγητές και ως φροντιστήριο ασπαζόμαστε την ιδέολογία οτι οι καθηγητές είναι ‘μεντορες’ των μαθητών με την έννοια οτι πρέπει να τους εμπνεουν ως προσωπικότητες, να γίνουν όσο καλύτεροι μπορούν. Επίσης, θεωρούμε οτι οφείλουμε να μάθουμε στον μαθητή να ‘μαθαίνει’ με τον τρόπο που του ταιρίαζει, σεβόμενοι τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Επιπρόσθετα, είμαστε γνώστες οτι κάθε μαθητής είναι διαφορετικός και στοχεύουμε να ανακαλύπτουμε τις δεξιότητές τους και να τις ενεργοποιούμε, ωστε να τους βοηθήσουμε να προσανατολιστούν επαγγελματικά, πιο εύκολα. Τέλος, θεωρούμε οτι είμαστε συνοδοιπόροι των μαθητών μας στους αγώνες, στα άγχοι και τις φιλοδοξίες τους.

Ειναι σημαντικό ο μαθητής να αισθάνεται ασφάλεια και να εισπράττει στήριξη και ενδιαφέρον απο το φροντιστηριακό περιβάλλον. Για το λόγο αυτό ,οι καθηγητές μας είναι απόλυτα καταρτισμένοι στο αντικείμενο που διδάσκουν, παρακολουθούν την εκπαιδευτική πορεία του κάθε μαθητή και εκπαιδεύονται συστηματικα απο τα κεντρικά του ομίλου μας ωστε να παρέχουν ποιότητα στη διδασκαλία τους αλλα και στήριξη σε ανθρώπινο επίπεδο στους μαθητές μας.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version