Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η μεγάλη αλλαγή στις τοπικές αγορές που έφεραν οι νέες καταναλωτικές συνήθειες

Η πανδημία του κορονοϊού επιφέρει πολλές αλλαγές στην καθημερινότητα των ανθρώπων, διαφοροποιεί συνήθειες, εξελίσσει συνειδήσεις.

Γράφει η Σταυρούλα Πεταλιού

Οι πρωτόγνωροι περιοριστικοί όροι αλλάζουν τους ανθρώπους και οι επιχειρήσεις «αγωνίζονται» να προβλέψουν και να προλάβουν τις εξελίξεις, που βεβαίως θα κρίνουν πολλά για τα επόμενα χρόνια. Το εμπόριο έχει δεχθεί ένα από τα πιο αποφασιστικά πλήγματα από τους περιορισμούς για τον έλεγχο της πανδημίας και αντιμετωπίζει μαζί με την εστίαση και τον τουρισμό τα μεγαλύτερα προβλήματα, αλλά και τις πιο πιεστικές προκλήσεις.

Οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν και όποιος δεν προσαρμοστεί γρήγορα και επιθετικά θα μείνει πιθανότατα εκτός αγοράς. Το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει συνεχώς θιασώτες και διαμορφώνει ένα νέο είδος καταναλωτή, που αποφεύγει τη δια ζώσης έρευνα αγοράς και προτιμά το «κυνήγι» των προσφορών και των χαμηλών τιμών. Αυτό αφορά κυρίως τις ηλεκτρικές συσκευές, τα προϊόντα τεχνολογίας και γενικά όσα έχουν σταθερές προδιαγραφές και ποιότητα. Τι γίνεται όμως με τις άλλες μορφές εμπορίου; Τι γίνεται με τα «κλασικά» εμπορικά καταστήματα;

Εδώ οι περιορισμοί στην κίνηση των πολιτών φαίνεται να κάνουν τη… διαφορά. Οι καταναλωτές αποφεύγουν ή δεν μπορούν να κάνουν μεγάλες και άσκοπες μετακινήσεις για τις αγορές τους κι έτσι φαίνεται να ανακαλύπτουν και πάλι τα «εμπορικά της γειτονιάς». Τα στοιχεία από παράλληλες έρευνες δείχνουν αύξηση στην κίνηση των συνοικιακών καταστημάτων. Η αύξηση αυτή καταγράφεται όχι στις περιόδους αυστηρής καραντίνας, αλλά και όταν η αγορά άνοιξε κανονικά στο διάστημα μεταξύ Μαΐου και Νοεμβρίου. Εμπιστεύθηκαν ή και ανακάλυψαν τα μικρά συνοικιακά καταστήματα, εκτίμησαν την συμπεριφορά και την εξυπηρέτηση του μικροεμπόρου και συγκρίνοντας τις τιμές διαπίστωσαν ότι οι διαφορές δεν είναι άξιες λόγου. Γιατί να τρέχουν λοιπόν στην άλλη άκρη για κάτι που διατίθεται δίπλα στο σπίτι ή την εργασία τους;

Αυτό είναι ένα κέρδος για τον μικρό και μεσαία έμπορο, για τις οικογενειακές επιχειρήσεις που απασχολούν το πολύ έναν ή δύο υπαλλήλους.

Όπως επισημαίνει έρευνα που διεξήχθη από τη YouGov το κίνημα ενίσχυσης των τοπικών καταστημάτων υπήρχε εδώ και χρόνια, αλλά λόγω των έκτακτων συνθηκών που έφερε ο κορονοϊός αναζωπυρώθηκε το έτος που πριν από λίγες ημέρες μας αποχαιρέτησε με τους ειδικούς των αγορών να εκτιμούν πως θα συνεχιστεί και το 2021.

Η εν λόγω έρευνα επισημαίνει πως το 64% των καταναλωτών προτιμά να ψωνίζει από τις επιχειρήσεις της γειτονιάς, με τις γυναίκες (70%) να θεωρούν ακόμη πιο πιθανό το να απευθυνθούν στα τοπικά καταστήματα για τα προϊόντα που επιθυμούν.

Σύμφωνα με άλλες έρευνες στη χώρας μας, αλλά και την Ευρωζώνη η τάση αυτή είναι πρόσκαιρη και όχι ιδιαίτερα βιώσιμη. Οι φορείς, επιμελητήρια και οι κυβερνήσεις προτρέπουν τους εμπόρους να μην εφησυχάσουν και να προχωρήσουν τάχιστα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεών τους. Η αναγκαστική μέθοδος αγοράς click away ανέδειξε τη μεγάλη έλλειψη ηλεκτρονικών καταστημάτων. Οι μικροί και μεσαίοι έμποροι κερδίζουν λοιπόν κάποιο χρόνο από την «στήριξη της γειτονιάς», αλλά θα πρέπει τάχιστα να βγουν στο «ανοικτό πέλαγος» του διαδικτύου για να έχουν μέλλον και προοπτικές.

«Αναγκαία η στήριξη των μικρών επιχειρήσεων»

Στην αναγκαιότητα στήριξης των μικρών επιχειρήσεων που όπως τονίζει έχουν υποστεί «μεγάλο φορτίο λόγω της πανδημίας» τονίζει μιλώντας στο newsbeast.gr ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς.

«Θα πρέπει η εν λόγω στήριξη να επεκταθεί ως καταναλωτική συνήθεια και στα ελληνικά προϊόντα. Να αποτελούν προτεραιότητα στη λίστα των πολιτών. Μια τέτοια κίνηση ισοδυναμεί με το να κάνει η χώρα εξαγωγές και να μειώνει τις εισαγωγές της καθώς βοηθά το εμπορικό ισοζύγιο» επισημαίνει.

«Εμείς σε αυτό το πλαίσιο πέρα από τις προσφορές που κάνουμε την τελευταία 10ετία στηρίζοντας το κίνημα των πολιτών ”Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε” με κύριο σύνθημα ”ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά” προσπαθούμε να αλλάξουμε τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών και να απομυθοποιήσουμε ότι ότι τα εισαγόμενα προϊόντα είναι καλύτερα από τα ελληνικά» εξηγεί ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας.

«Στο πλαίσιο της πανδημίας μαζί με την ένωση εργαζόμενων καταναλωτών Ελλάδος ξεκινάμε μια καμπάνια για την προτίμηση της τοπικής αγοράς μέσα από την οποία δίνουμε τη δυνατότητα σε μικρές επιχειρήσεις να καλούν τους πολίτες με εκπτωτικές διαδικασίες ιδιαίτερα για ευάλωτες ομάδες» αναφέρει και προσθέτει:

«Το μήνυμα που πρέπει να στείλουμε προς όλους είναι ”προτιμάμε τα καταστήματα της γειτονιάς μας” έτσι στηρίζουμε τις θέσεις εργασίας των δικών μας, των γειτόνων μας».

«Στηρίζοντας τις επιχειρήσεις της γειτονιάς μας θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Όσες επιχειρήσεις είναι αυτοαπασχολούμενες θα δημιουργήσουν τουλάχιστον μια θέση εργασίας. Αυτό είναι το στοίχημά μας για την αντιμετώπιση της ανεργίας» επισημαίνει ο Γιώργος Καββαθάς.

«Με το τέλος του πρώτου lockdown και μέχρι την αρχή του δεύτερου, διαπιστώθηκε μία μικρή αύξηση της κίνησης στις τοπικές αγορές»

«Μέσα στις τόσες αλλαγές που προκάλεσε η πανδημία, είναι και ορισμένες που έχουν σχέση με τις καταναλωτικές μας συνήθειες. Όσο τα καταστήματα του λιανεμπορίου λειτουργούσαν, πολλοί καταναλωτές επέλεγαν για τις αγορές τους τα μαγαζιά της γειτονιάς τους, αποφεύγοντας -κυρίως λόγω φόβου- να ψωνίζουν σε καταστήματα που βρίσκονται σε πολυσύχναστα σημεία, όπως για παράδειγμα στο κέντρο της Αθήνας. Οπότε με το τέλος του πρώτου lockdown μέχρι την αρχή του δεύτερου, διαπιστώθηκε μία μικρή αύξηση της κίνησης στις τοπικές αγορές. Όμως με το κλείσιμο του λιανεμπορίου ολόκληρη η αγορά δέχθηκε ένα ισχυρότατο πλήγμα, ενώ όσα καταστήματα δεν είχαν τις υποδομές για ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν κατάφεραν να πάρουν μία ανάσα ούτε με τη μέθοδο του click away» επισημαίνει μιλώντας στο newsbeast.gr πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

«Πλέον το ζητούμενο για εμάς είναι να βρεθεί ο τρόπος ώστε να ξεκινήσει και πάλι το λιανεμπόριο, καθώς δεν υπάρχει η αντοχή των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων να παραμείνουν άλλο εκτός λειτουργίας. Σε αυτό το πλαίσιο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών είχε καταθέσει εδώ και καιρό πρόταση στην κυβέρνηση να λειτουργεί το λιανεμπόριο, πέρα από τη μέθοδο click away που κυρίως ενισχύει τα μεγάλα καταστήματα, και με τη μέθοδο επίσκεψης του καταναλωτή στο κατάστημα, μετά από προκαθορισμένο ραντεβού. Η συζήτηση γύρω από το click in shop μπορώ να πω ότι βρίσκεται σε καλό σημείο και θεωρώ ότι είναι θέμα χρόνου να τεθεί σε εφαρμογή. Αν ισχύσει κάτι τέτοιο, θα βοηθηθούν σε σημαντικό βαθμό οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δίνουν μάχη επιβίωσης, ενώ θα τονωθεί η κατανάλωση και στις τοπικές αγορές» προσθέτει.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

100 χρόνια Ιερά Μητρόπολη Φ.Ν.Θ | Το επετειακό εορταστικό πρόγραμμα

Από την Ιερά Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου ανακοινώνεται το Εορταστικό Πρόγραμμα της επετείου μνήμης της Ισαποστόλου Αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας στο ιερό Προσκύνημα- Βαπτιστήριο της Αγίας παρά τους αρχαίους Φιλίππους κατά το διήμερο 19 και 20 Μαΐου, ο οποίος εφέτος σηματοδοτεί και την επίσημη έναρξη του επετειακού εορτασμού της εκατονταετηρίδος (1924-2024) της τοπικής μας Εκκλησίας.

ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟ-ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :

Κυριακή 19.05.2024, απόγευμα -ώρα 7 μ.μ. : ο Πανηγυρικός Εσπερινός και η αρτοκλασία στο υπαίθριο Βαπτιστήριο. -ώρα 8.30 μ.μ. : η «ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ» του επετειακού εορτασμού της εκατονταετηρίδος της Ι.Μητροπόλεως ΦΝΘ, με την παρουσίαση ειδικής οπτικοακουστικής παραγωγής (video-spot), όπως αυτή προέκυψε σαν συμπαραγωγή των τοπικών τηλεοπτικών σταθμών ENA CHANNEL και CENTER TV, για την παρουσίαση του επετειακού λογοτύπου και του επετειακού μεταλλίου της Ιεράς Μητροπόλεως στο υπαίθριο Βαπτιστήριο.

Σε αυτή ξεχωριστή θα είναι και η παραδοσιακή ενδυματολογική παρουσία όλων των Πολιτιστικών Συλλόγων των Δημοτικών Κοινοτήτων της επαρχίας του πρώην Δήμου Φιλίππων, οι οποίοι ολόθυμα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση συνεργασίας της τοπικής μας Εκκλησίας για την συμπόρευση προς την ανάδειξη της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας με αφορμή την συγκεκριμένη επέτειο.

Δευτέρα 20.05.2024, πρωΐ -ώρα 7 π.μ. : ο Όρθρος και η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία. -ώρα 10.30 π.μ. : Το ΟΜΑΔΙΚΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ενηλίκων στο υπαίθριο Βαπτιστήριο στα νερά του ποταμού Ζυγάκτη.

Για την διευκόλυνση της μεταβάσεως των πιστών στο Βαπτιστήριο έχει προβλεφθεί η ομαδική μετακίνηση όσων το επιθυμούν με την δωρεάν διάθεση εκδρομικών λεωφορείων από μέρους των Ενοριών.

Στις ιερές Ακολουθίες, οι οποίες θα μεταδοθούν απ’ ευθείας από το κανάλι της Ιεράς Μητροπόλεως στο youtube μέσω της ιστοσελίδος της Ιεράς Μητροπόλεως, προσεκλήθησαν και θα συμμετάσχουν ο Σεβ. Μητροπολίτης Θηβών κ. Γεώργιος και ο συντοπίτης μας Θεοφιλ. Επίσκοπος Θεσπιών κ. Παύλος.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς κλειδώθηκαν 3 στους 4 Έλληνες έξω από την αγορά κατοικίας

Άπιαστο όνειρο για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων έχει καταστεί η αγορά κατοικίας, λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί αναφορικά με τους μισθούς και τις τιμές των ακινήτων. Αντίθετα η ελληνική αγορά κατοικίας συνεχίζει να είναι ελκυστική για τους ξένους καθώς έχει αποκτήσει και επενδυτικό χαρακτήρα.

Την ίδια στιγμή υπάρχει περιορισμένη πραγματική δυνατότητα πρόσβασης σε τραπεζικό δανεισμό για τα ελληνικά νοικοκυριά. Με βάση τις τρέχουσες συνθήκες, πρόσβαση στην αγορά κατοικίας έχει περίπου το 25% των Ελλήνων με βάση το διαθέσιμο εισόδημα, ενώ εάν επικεντρωθούμε στην αγορά των νεόδμητων κατοικιών τα τρέχοντα επίπεδα τιμών απευθύνονται στο 3% με 10%.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν χθες από τον Δημήτρη Ανδρίτσο, διευθύνοντα σύμβουλο της Cerved Property Services (CPS) κατά τη διάρκεια του 17ου Red Meeting Point και στο πλαίσιο μελέτης του υπό τον τίτλο «Affordable Housing Special Report» στην οποία, μεταξύ άλλων, επιχειρείται η σύγκριση της αγοράς κατοικίας το 2008 με το 2023:

  • Το 2008 (όταν η αγορά κατοικίας ήταν στο υψηλότερο επίπεδο της σύγχρονης ιστορίας) το μέγεθος της άγγιζε τα 22 δις., ενώ το 2023 ήταν στα 9 δις. ευρώ με την Μεταβολή Επιπέδου Τιμών σε Εθνικό επίπεδο το 2023 έναντι 2008, -3.4%.
  • Το 80% των πράξεων για αγορά κατοικίας το 2008 γινόταν με τραπεζικό δανεισμό (13,2 δις. οι ετήσιες εκταμιεύσεις στεγαστικών δανείων). Το 2023 μόνον το 20% των πράξεων έχουν τραπεζικό δανεισμό (1,2 δις. τα στεγαστικά δάνεια).
    Και οι διαφορές δεν σταματούν στα παραπάνω.
  • Το 2008 η συμμετοχή ξένων υπηκόων στο σύνολο των πράξεων αγοράς κατοικίας ήταν 1,5% με 2%, ενώ το 2023 αγγίζει το 25%. Βάσει των στοιχείων της Τράπεζας της Ελλάδος το 2023 οι συνολικές επενδύσεις σε ακίνητα από ξένους ήταν 2,133 δις. ευρώ.

Το επενδυτικό προφίλ των κατοικιών – Ελκυστικές τιμές για τους… ξένους

Πριν 16 χρόνια οι κατοικίες δεν είχαν επενδυτικό προφίλ και σε αυτές δεν επένδυαν οι ΑΕΕΑΠ (Εταιρίες Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας) συνθήκες που έχουν πλέον διαφοροποιηθεί.

Η χρυσή βίζα και η βραχυχρόνια μίσθωση κατοικιών έχει κάνει ακόμα και τους Έλληνες να αγοράζουν κατοικίες για επενδυτικούς λόγους. Στη λογική αυτή έχουν μπει και θεσμικοί επενδυτές όπως είναι οι ΑΕΕΑΠ οι οποίοι επίσης επενδύουν σε κατοικίες, κάτι αδιανόητο στην Ελλάδα το 2008.

Βασικό συμπέρασμα της εν λόγω μελέτης αποτελεί ότι το μέσο ελληνικό εισόδημα σήμερα δεν ανταποκρίνεται στις αυξημένες τιμές των κατοικιών. Αντιθέτως για τους μη εγχώριους αγοραστές οι τιμές εξακολουθούν να είναι ελκυστικές.

Βάσει των στοιχείων που παρατίθενται η τιμή ανά τ.μ. στην Ελλάδα το 2023 είναι υψηλότερη σε σχέση με τις αντίστοιχες στη Λετονία τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία και χαμηλότερη από όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Πορτογαλία, Ισπανία Πολωνία, Σλοβενία κ.λ.π.).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη ανθεκτικότητας τιμών (Sustainability Index) της CPS το επίπεδο τιμών στις κατοικίες του 2021 ήταν το ανώτερο όριο για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Με βάση την αξία ενός ακινήτου, το επίπεδο τιμών του 2021 για μια μέση κατοικία (περίπου 60 τ.μ. και ηλικίας 20-30 ετών) με σκοπό την ιδιοκατοίκηση, απαιτούνται εισοδήματα περίπου 8,5 ετών για την αγορά του, σε εναρμόνιση με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2019 ο δείκτης τιμών οικιστικών ακινήτων αυξήθηκε 6,43%, ενώ ο μέσος μισθός μειώθηκε 2,33%. Το 2020 είχαμε αύξηση στις τιμές κατοικιών 6,21% και αύξηση του μέσου μισθού 0,38%, με τα αντίστοιχα νούμερα για 2021, 2022 και 2023 να είναι 7,34% με 6,38% (κάπως συγκλίνουν οι ποσοστιαίες διαφορές), 11,08% με 5,28% και 16,52% με 6,38%.

Πώς ορίζεται η βιώσιμη αγορά

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρίτσο «βιώσιμη είναι η αγορά όπου το επίπεδο τιμών α) δίνει τη δυνατότητα στους εγχώριους αγοραστές να αποκτήσουν κατοικία και β) δεν αναμένεται να σημειώσει έντονες μεταβολές στο μεσοπρόθεσμο διάστημα».

Όπως τόνισε «οι Περίοδοι Μη-Ανθεκτικότητας τιμών στην κτηματαγορά ορίζονται ως περίοδοι κατά τις οποίες οι τιμές των ακινήτων βιώνουν σημαντική και παρατεταμένη υπερτίμηση, αποκλίνοντας από την πραγματική τους αξία. Ενδείξεις για την ύπαρξη τέτοιων περιόδων αποτελούν συνηθέστερα η αποσύνδεση τιμών και ενοικίων από την διακύμανση των εισοδημάτων και οι διακυμάνσεις στην οικονομία όπως ο εκτεταμένος δανεισμός και η εκτεταμένη κατασκευαστική δραστηριότητα».

Ο «Δείκτης Ανθεκτικότητας τιμών» της CPS λαμβάνει υπόψιν του μεταξύ άλλων τα ακόλουθα βασικά στοιχεία: Λόγος τιμών ακινήτων και τιμών ενοικίασης, λόγος τιμών ακινήτων και διαθέσιμου εισοδήματος ανά νοικοκυριό, λόγος τιμών ακινήτων «περιοχής δείκτη» σε σχέση με την χώρα, συνολική κατασκευαστική δραστηριότητα ως προς το ΑΕΠ, Δανεισμός ως προς το ΑΕΠ. Ο δείκτης δεν παρέχει δυνατότητες πρόβλεψης σχετικά με το πότε ή εάν θα πραγματοποιηθεί μια διόρθωση.

Επομένως, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της CPS, όταν αναφέρεται στον «κίνδυνο μη – ανθεκτικότητας τιμών”, υποδεικνύει τον κίνδυνο σημαντικής διόρθωσης τιμής, αλλά δεν μπορεί να προβλέψει πότε μπορεί να συμβεί αυτή η διόρθωση.
Όπως επίσης υπογράμμισε «η διατήρηση χαμηλών όγκων συναλλαγών και η τρέχουσα μείξη ξένων και εγχώριων επενδυτών στην αγορά δημιουργεί συνθήκες ανοδικής πίεσης των τιμών ακινήτων και ως εκ τούτου υπάρχει η ανάγκη διαμόρφωσης κατάλληλων πολιτικών κοινωνικής κατοικίας που θα τονώσουν και τη δυνατότητα προσφοράς κατοικιών».

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μενίδι | Τρεις φορές είχε καταγγείλει τον σύζυγό της για ενδοοικογενειακή βία η 40χρονη που δολοφονήθηκε

Τις σκιώδεις γωνίες της δολοφονίας της γυναίκας από την Αλβανία που εντοπίστηκε το πρωί της Πέμπτης νεκρή στη μέση του δρόμου στο Μενίδι με ένα μαχαίρι στην κοιλιά προσπαθούν να φωτίσουν οι αστυνομικοί που χειρίζονται την υπόθεση προκειμένου να καταφέρουν να φθάσουν στα ίχνη αυτού ή αυτών που της στέρησαν τη ζωή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα πρώτα στοιχεία που έχει συλλέξει η ΕΛ.ΑΣ. προκύπτει πως η 40χρονη, τόσο στο πρόσφατο παρελθόν όσο και προ δεκαετίας, είχε απευθυνθεί στις Αρχές τρεις φορές και είχε καταγγείλει τον εν διαστάσει σύζυγό της για ενδοοικογενεικακή βία.

Ειδικότερα, η πρώτη καταγγελία έγινε στις 3 Απριλίου 2013 με την γυναίκα να υποβάλει έγκληση κατά του πρώην συντρόφου της για παράβαση της νομοθεσίας περί ενδοοικογενειακής βίας. Τότε ο άνδρας συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα.

menidi_thima_

Η δεύτερη καταγγελία έγινα στις 18 Σεπτεμβρίου 2022 με το θύμα να καταγγέλλει τον εν διαστάσει σύζυγό της για απειλήσωματική βλάβη και εξύβριση. Ο άνδρας συνελήφθη και πάλι και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα. Σε αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι υπήρχε δικαστική απόφαση βάσει της οποίας ο άνδρας απαγορευόταν να διαμένει με το θύμα, πλην όμως η ίδια του το είχε επιτρέψει από το 2018.

Η τελευταία καταγγελία έγινε στις 7 Μαΐου 2024 και πάλι για ενδοοικογενειακή βία (απειλή, σωματική βλάβη και εξύβριση). Ο άνδρας συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα, ενώ έλαβε ρητή δικάσιμο για Παρασκευή 17 Μαΐου 2024. Ο διοικητής του τμήματος ενδοοικογενειακής βίας την κάλεσε δύο μέρες μετά το συμβάν και εκείνη του απάντησε ότι είναι εντάξει.

Στη 40χρονη χορηγήθηκε παραγγελία για ιατροδικαστική εξέταση και δόθηκαν πληροφορίες, οδηγίες και έντυπο υλικό, προκειμένου να λάβει εάν επιθυμεί την αναγκαία υλική συνδρομή από τους αρμόδιους φορείς. Επιπλέον ενημερώθηκε για την δυνατότητα εγκατάστασης, στο κινητό της τηλέφωνο, της εφαρμογής «Panic Button» και της χορηγήθηκε κωδικός για πρόσβαση στην εν λόγω εφαρμογή. Παράλληλα ενημερώθηκε για τη δυνατότητα μεταφορά της σε δομή φιλοξενίας και δήλωσε ότι δεν επιθυμεί.

Πλέον οι έρευνες των στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. έχουν στραφεί προς αυτόν τον άνδρα ο οποίος αναζητείται χωρίς ακόμα να έχει εντοπιστεί.

«Η κοπέλα φώναζε ‘βοήθεια, βοήθεια’»

Τις τελευταίες, δραματικές στιγμές που έζησε η 40χρονη στο Μενίδι προτού πέσει νεκρή από το μαχαίρι του δολοφόνου της περιγράφει μια κάτοικος της περιοχής η οποία έμαθε τα τραγικά νέα από έναν πελάτη της.

Όπως περιγράφει η επιχειρηματίας, η οποία εκείνη την ώρα βρισκόταν στο μαγαζί της, ο πελάτης άκουσε την κοπέλα να καλεί σε βοήθεια και ειδοποίησε την Αστυνομία.

«Το πρωί έρχομαι 5.10, πίνω τον καφέ μου και μπαίνει ένας πελάτης και μου λέει ‘κλείσε τη πόρτα, μην ανοίγεις την πόρτα γιατί εδώ σκότωσαν μια κοπέλα, εγώ πήρα την Αστυνομία’. Φοβήθηκα και δεν τον ρώτησα αλλά και μετά μου λέει να μην ανοίξω την πόρτα όμως αυτός πήρε στην Αστυνομία. Η κοπέλα φώναζε ‘βοήθεια, βοήθεια’ και αυτός φώναξε την Αστυνομία», αναφέρει.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en