Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Εμμανουηλίδης | «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης»

Τοποθέτηση του Δημήτρη Εμμανουηλίδη στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης».

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι. Από την τοποθέτηση της Κας Κεραμέως συγκράτησα την ανάδειξη των τριών Αλφα, ως κορυφαία στόχευση του εκπαιδευτικού οράματος της ΝΔ. Αξιολόγηση-Αριστεία-Αυτονομία.

Συνειρμικά ήρθε στη θύμιση μου η περίφημη Εριουργία  Τρία Άλφα Α.Ε. Πήγατε κ.Κεραμέως για μαλλί και βγήκατε κουρεμένοι. Και εξηγούμαι:

Για το πρώτο ΑΛΦΑ: Αξιολόγηση.

Διαχρονικά, οι αλήστου μνήμης Επιθεωρητές επιλέγονταν με κυρίαρχο – αν όχι μοναδικό-  κριτήριο κατάληψης διευθυντικών στελεχών το πιστοποιητικό εθνικοφροσύνης και επικουρικά με τον παρεμβατικό ρόλο των παραθρησκευτικών οργανώσεων. Αυτά συνέβαιναν μέχρι και τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης. Ακολούθησε το συμμετοχικό μοντέλο με τον καθοριστικό ρόλο της περιώνυμης συνέντευξης ως το βασικό κριτήριο για την κάλυψη των διευθυντικών θέσεων.

Η συνέντευξη κ.κ. συνάδελφοι ήταν ένα παίγνιο με σημαδεμένη τράπουλα. Ο ημέτερος ενδιαφερόμενος ο υστερήσας στα μετρήσιμα αντικειμενικά μόρια είχε την δυνατότητα μέσω της στημένης συνέντευξης να εξοβελίσει αξιότερους συνδιεκδικητές του.

Και ‘’οι έσχατοι εγίγνοντο πρώτοι’’ επαληθεύοντας με την ευαγγελική ρήση την αφόρητη παραβίαση κάθε έννοιας αξιοκρατίας.

Περνάμε στο δεύτερο ΑΛΦΑ: Αριστεία.

Έχετε κ.κ. συνάδελφοι της Ν.Δ. παρερμηνεύσει την έννοια της Αριστείας. Η αριστεία στο χώρο της εκπαίδευσης δεν είναι πεδίο αδυσώπητου ανταγωνισμού που μαραγκιάζει την ψυχική και κοινωνική ισορροπία νεανικών ψυχών. Για εμάς η εκπαίδευση είναι η κοινωνική λειτουργία που έχει ένα ουσιαστικό στόχο να πραγματώσει: Να διαμορφώνει συγκροτημένες προσωπικότητες με κύριο γνωρίσμα την ελευθεροφροσύνη, να προσδίδει στο άτομο την πνευματική καλλιέργεια, την κοινωνική ευαισθησία, την συναίσθηση της πολιτικής του ευθύνης και εν τέλει να οδηγεί στην ακεραίωση του Εγώ.

Για μας η αριστεία στην εκπαίδευση πρέπει να έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά και γι΄αυτά προσπαθούμε.  Απαντήστε πρώτα στους εαυτούς σας αν η εννοιοδότηση της «αριστείας» απέχει από τους στόχους που έχουμε θέσει ως πρόταγμα της εκπαίδευσης.

Και έρχομαι στο τρίτο ΑΛΦΑ: Αυτονομία

Για ποια αυτονομία τολμάτε να μιλάτε, όταν αρνείστε πεισματικά να αποδεχτείτε τον ουσιαστικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία; Όταν δεν τολμήσατε ούτε μια ένσταση να ψελλίσετε στην ανήκουστη απόφαση του ΣτΕ που επέφερε την κατάφωρη υποβάθμιση του καθ’ ομολογία σημαντικού ρόλου του συλλόγου διδασκόντων.

Παρακολουθώντας την τοποθέτηση και του κ. Υπουργού και του κ. Υφυπουργού κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή, διαπίστωσα την αγωνία τους και τον προβληματισμό τους για το πού πάει η Παιδεία. Δυστυχώς η αντιπολίτευση δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει αυτήν την αγωνία και να συνοδοιπορήσει τελικά προς την κατεύθυνση της ουσιαστική προσπάθειας ώστε να δώσουμε περιεχόμενο και προοπτική στη λειτουργία της εκπαίδευσης.

Βεβαίως, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αφορά ένα ενδιαφέρον κομμάτι, θα έλεγα όχι σημαντικό, ενδιαφέρον ωστόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία: την εκλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων. Η ουσία είναι ότι κληθήκαμε μέσα από μια εντελώς αδικαιολόγητη απόφαση του ΣτΕ – ειπώθηκε άλλωστε πως και οι κρίνοντες κρίνονται – να επανέλθουμε σε ένα θέμα που προέκυψε και η λύση του ήταν απολύτως επείγουσα και αναγκαία – εξού και το επείγον του νομοσχεδίου.

Εκεί, λοιπόν, βλέπουμε από την πλευρά του Υπουργείου, στην ουσία με αγωνία να αναζητεί λύσεις, να δώσει μια προοπτική λειτουργικότητας σε αυτή την επίπονη διαδικασία. Όπως ξέρουμε πάρα πολύ καλά όταν έχουμε μια διαδικασία επιλογής αυτή καθαυτή ενέχει το στοιχείο της αμφισβήτησης και δεν υπάρχει δυνατότητα από όλες τις πλευρές να υπάρξει πλήρης αποδοχή. Είναι μια διαδικασία τετραγωνισμού του κύκλου. Παρόλα αυτά μέσα από μια εναγώνια προσπάθεια και κυρίως, από κατάθεση καθαρών προθέσεων αναζητήσαμε κάποιες λύσεις. Θα ήθελα να δούμε ποιες είναι αυτές.

Δεχόμαστε κατ’ αρχάς ότι η συνέντευξη είναι μια διαδικασία αποδεκτή από όλα τα συστήματα και σε όλο το γεωγραφικό μήκος και πλάτος του κόσμου, όμως μια συνέντευξη που δεν θα έχει τα χαρακτηριστικά μιας σημαδεμένης τράπουλας, αλλά μιας ουσιαστικής επικοινωνίας για να αναδειχθεί η προσωπικότητα του κρινόμενου.

Ερχόμαστε στη συνέχεια στο δεύτερο στοιχείο. Βεβαίως, μπορούμε να πούμε ότι η παράθεση τίτλων δεν μπορεί να ακυρωθεί και δεν έχει καμία σχέση με την αμφισβήτηση της αριστείας που εμφαντικά και κακόφωνα τονίζεται από την αντιπολίτευση. Προσωπικά, σέβομαι όλη αυτή την προσπάθεια συναδέλφων που έχουν συγκεντρώσει τίτλους μέσα από προσπάθειες ζωής, αλλά είναι άλλο πράγμα η παράθεση τίτλων και άλλο πράγμα είναι η λειτουργία του δασκάλου μέσα στην τάξη. Εκεί, πολλές φορές, όλη αυτή η θεωρητική αρματωσιά ακυρώνεται, γιατί, σε τελευταία ανάλυση, η διδασκαλία  απαιτεί ταλέντο, απαιτεί μεράκι, είναι λειτουργία και λειτούργημα ζωής που είτε το έχεις και μέσα από προσπάθεια το βελτιώνεις, είτε αναζητάς άλλους δρόμους για να περάσεις το χρόνο της υπηρεσιακής διαδρομής και εννοώ, χωρίς αυτό να ενέχει κανένα στοιχείο σκοπιμότητας, άλλες διευθυντικές θέσεις σε παράπλευρες λειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Πάντως το δασκαλίκι κρίνεται μέσα στον ιερό χώρο της τάξης.

Αυτό το πράγμα υπηρετείται εν προκειμένω με την προσπάθειά μας να αναδείξουμε επιτέλους αυτό που εθελοτυφλόντας θέλησε να ακυρώσει το ΣτΕ και αυτό είναι να δώσουμε πίστη στο δάσκαλο. Την απόφαση αυτή δεν την κρίνω για την ορθότητά της. Την κρίνω ωστόσο για την υπονομευτική της διάσταση και το υπονομευτικό παραγόμενό της, γιατί ακυρώνει, ακριβώς, αυτήν την πίστη στον πραγματικό δάσκαλο και αυτό θα χρεωθεί στο ΣτΕ, παρά τις όποιες υποστηρικτικές προσπάθειες γίνονται από όλους τους αντιπολιτευτικούς χώρους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για τα επιμέρους άρθρα του νομοσχεδίου έγινε από τους συναδέλφους διεξοδική αναφορά. Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω την πρόθεση από πλευράς του υπουργείου να αποδεχθεί βελτιωτικές προτάσεις που υποδείχθηκαν από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Και αυτό είναι δηλωτικό της πρόθεσης μας να αντιμετωπίσουμε τα θέματα της εκπαίδευσης με ειλικρινή συναινετική αντίληψη.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης: «Η Κυβέρνηση αλλάζει το τοπίο στην Εκπαίδευση»

Συνεχίζοντας την προβολή και επικοινωνία του κυβερνητικού έργου μέσω οπτικοποιημένων παρεμβάσεών του, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με δήλωσή του, αναφέρεται σε όσα έχουν γίνει από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, στον τομέα της Παιδείας.

Σημειώνει χαρακτηριστικά:

«Πέντε χρόνια τώρα η Κυβέρνηση αλλάζει το τοπίο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό, προσλάβαμε πάνω από 25.000 εκπαιδευτικούς. Διευρύναμε το ωράριο στα ολοήμερα σχολεία.

Προσθέσαμε ψηφιακά εργαλεία και από τον προσεχή Σεπτέμβριο όλες οι τάξεις από την Ε’ Δημοτικού μέχρι και την Γ’ Λυκείου θα είναι εφοδιασμένες με διαδραστικούς πίνακες.

Ψηφίσαμε τον εμβληματικό – ιστορικό νόμο για την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων ΑΕΙ στη χώρα μας. Θέσαμε σε λειτουργία την Ειδική Ψηφιακή πλατφόρμα υποβολής καταγγελιών (stop-bullying.minedu.gov.gr) και ξεκίνησε η εκστρατεία ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού από το Υπουργείο Παιδείας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Χρήστος Σταϊκούρας: 34 σημαντικές παρεμβάσεις στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Τα σημαντικά έργα υποδομής που υλοποιούνται στο σύνολο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρουσίασε, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μαζί με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη, σε Συνέντευξη Τύπου στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε,μεταξύ άλλων, σε μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων που αφορούν:

  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου
  1. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
  2. Τη Σιδηροδρομική Σύνδεση – «Sea – 2 – Sea».
  3. Την Οδική Σύνδεση με την Τουρκία.
  4. Την κατασκευή Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.
  5. Τη μελέτη του Φράγματος Δερείου.
  6. Την κατασκευή της Λιμνοδεξαμενής Ξηροποτάμου στη Σαμοθράκη.
  7. Την αντικατάσταση και Υπογειοποίηση των Αρδευτικών Δικτύων ΤΟΕΒ Ερυθροποτάμου.
  8. Τη Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση και Τεχνική Διαχείριση Κτιρίων Στέγασης Υπηρεσιών 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων, ανάμεσα στα οποία και αυτό της Αλεξανδρούπολης, μέσω ΣΔΙΤ.
  9. Τη Μελέτη Αντιμετώπισης Ακτομηχανικών Προβλημάτων στο Αλιευτικό Καταφύγιο και την ευρύτερη περιοχή Θέρμων, στη Σαμοθράκη.
  10. ΤηνΑποκατάσταση Προσήνεμου Μώλου και Προστασία Εισόδου Αλιευτικού Καταφυγίου Μάκρης,Δήμου Αλεξανδρούπολης.
  11. ΤονΚάθετο Άξονα της Εγνατίας Οδού «Αρδάνιο – Ορμένιο» / Παράκαμψη Προβατώνα.
  12. Την αναβάθμιση του Ελικοδρομίου Σαμοθράκης.
  13. Την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Αλεξανδρούπολης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας
  1. Τον Κάθετο Άξονα Δράμας – Αμφίπολης.
  2. Το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.
  3. Το Γενικό Κατάστημα Κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
  4. Τα σιδηροδρομικά έργα.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
  1. Τον διασυνοριακό Άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem–Smolyan–Plovdiv
  2. Το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης.
  3. Την ανέγερση (α) κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στο Δήμο Αβδήρων και (β) κτιρίου Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Γενισέων Ξάνθης.
  4. Τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων.
  5. Τις επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης και εξοικονόμησης ενέργειας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας
  1. Τον κάθετο Άξονα Εγνατίας Οδού / Τμήμα «Δράμα – Καβάλα» / Υποτμήμα «Κρηνίδες – Σταυρός».
  2. Την κατασκευή του Φράγματος Μαρμαρά.
  3. Τηνολοκλήρωση των αρδευτικών δικτύων της Δυτικής Πεδιάδας του Νέστου.
  4. Τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας.
  5. Την κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες.
  6. Την Αντιπλημμυρική Προστασία της Περιοχής Τεναγών Φιλίππων Ν. Καβάλας – Δράμας – Σερρών.
  7. Το Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.
  8. Το Ειρηνοδικείο και το Πταισματοδικείο Θάσου.
  • Στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης
  1. Την κατασκευή του Φράγματος Ιασίου.
  2. Την οριστική Μελέτη του Φράγματος Ιάσμου.
  3. ΤοΔικαστικό Μέγαρο Κομοτηνής.
  4. Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (ΠΕ Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (ΠΕ Έβρου).

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σκυλακάκης: Παράταση για δασικά ακίνητα και ακαθάριστα οικόπεδα

Την παράταση της προθεσμίας για την εφαρμογή των μέτρων πυροπροστασίας των δασικών ακινήτων μέχρι τις 21 Ιουνίου, ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης στο  πλαίσιο του East Mediterranean Gas Forum (EMGF) που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

«Από το Μάιο του 2023 ισχύει ο κανονισμός για τα ακίνητα που βρίσκονται μέσα ή κοντά σε δάση, να έχουν τεχνική έκθεση πυροπροστασίας και να υπάρχουν κάποιοι βασικοί καθαρισμοί φέτος γύρω από τα ακίνητα αυτά. Η σχετική ημερομηνία αποφασίσαμε να παραταθεί μέχρι τις 21 Ιουνίου για να διευκολυνθούν οι πολίτες αλλά και οι μηχανικοί δασολόγοι γεωπόνοι που κάνουν τις τεχνικές εκθέσεις, να ολοκληρώσουν το έργο» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Καμπανάκι για τους καθαρισμούς

«Είναι πολύ σημαντικό, φέτος που ο χειμώνας ήταν παρά πολύ θερμός και έχουμε μειωμένη υγρασία και υψηλές θερμοκρασίες, να υπάρξουν αυτοί οι καθαρισμοί και τα κλαδέματα γύρω από τα σπίτια και να απομακρυνθούν οι καύσιμες ύλες. Γιατί μέσα στα οικόπεδα είναι λογικό ότι δεν μπορεί να παρέμβει το κράτος, είναι δουλειά των ιδιοκτητών να φροντίσουν για την πυροπροστασία μέσα στο οικόπεδο τους και γύρω από το κτίριο τους. Ο στόχος αυτών των κανονισμών δεν είναι να μπουν πρόστιμα, είναι να έχουμε τη μέγιστη δυνατή κινητοποίηση για ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι που έρχεται. Σε κάθε περίπτωση, να ξέρουν και οι μηχανικοί, οι δασολόγοι ή οι γεωπόνοι που κάνουν τις σχετικές εκθέσεις ότι ο κανονισμός προβλέπει ενδεικτικά δράσεις. Θα πρέπει οι ίδιοι να πάρουν την απόφαση για την πυροπροστασία των σχετικών κτιρίων. Η έμφαση η δική μας είναι στο να γίνει η προετοιμασία. Τα πρόστιμα δεν είναι σκοπός, ούτε αυτοσκοπός» συμπλήρωσε.

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en