Quantcast
Connect with us

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

«Δώρο» στον Ερντογάν | Από το 2015-2017 είχε τελειώσει ο Μπάιντεν τον EastMed

Συζήτηση γίνεται τις τελευταίες ημέρες για το non paper που φέρεται να απέστειλαν υπηρεσιακά στελέχη και τεχνοκράτες του Στέιτ Ντιπάρτμεντ στα εμπλεκόμενα μέρη για τον αγωγό EastMed, διατυπώνοντας τις επιφυλάξεις τους για την κατασκευή του έργου.

Το non paper

Το ανεπίσημο έγγραφο φέρεται να έχει παραδοθεί στους αξιωματούχους της Ελλάδας, της Κύπρου, του Ισραήλ, της Αιγύπτου και της ΕΕ.

Με αυτό, η Ουάσιγκτον ουσιαστικά φέρεται να προτείνει την εγκατάλειψη του σχεδιασμού για την υλοποίηση του αγωγού.

Οι λόγοι που φέρεται να προτάσσουν οι ΗΠΑ σχετίζονται με οικονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες αλλά το κυριότερο είναι ότι κλείνει το μάτι στην Τουρκία καθώς προκρίνει την εγκατάλειψη του σχεδίου και εξαιτίας των εντάσεων που προκαλεί στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Το δημοσίευμα του in.gr

Ωστόσο, στοιχεία που είχε δημοσιοποιήσει το in.gr από τον Ιούνιο του 2019, αποκαλύπτουν ότι το «δώρο» των ΗΠΑ στον Ερντογάν δεν είναι καινούργιο αλλά χρονολογείται από την περίοδο 2015-2017 και είχε προσφερθεί στον τούρκο πρόεδρο από τον τότε αντιπρόεδρο του Ομπάμα Τζο Μπάιντεν.

Πρόκειται για αποκαλυπτικό χάρτη του υπουργείου Ενέργειας (Bureau of energy Resources) των ΗΠΑ, που είχε αποκαλύψει η ιστοσελίδα Μc Clatchy DC., στον οποίο παρουσιάζονται τα κοιτάσματα στην Ανατολική Μεσόγειο γύρω από την Κύπρο, αλλά και οι υποδομές αξιοποίησής τους.

Ο χάρτης, όπως αποκάλυπτε, μάλιστα, σε δηλώσεις του ο πρώην ειδικός συντονιστής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για Θέματα Ενέργειας Αμος Χοκστάιν, παρουσιάστηκε προσωπικά στον ίδιο τον τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά την περίοδο των διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό 2015-2017 και βρίσκεται στην κατοχή τόσο της Κύπρου, όσο του Ισραήλ και του Λιβάνου.

Στον χάρτη αποτυπώνονται οι πιθανές διαδρομές εξαγωγής φυσικού αερίου στην περιοχή. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι μια από αυτές ξεκινά από το κοίτασμα Αφροδίτη και κατευθύνεται μέσω Κύπρου στα νότια παράλια της Τουρκίας.


Ο επίμαχος χάρτης 1 των ΗΠΑ για την Ανατολική Μεσόγειο

Ο συγκεκριμένος αγωγός εμφανίζεται με τη σήμανση «proposed» (έχει προταθεί), χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται από ποιους ακριβώς έχει προταθεί.

Παράλληλα, υπάρχει και αγωγός που, ξεκινώντας από τα κοιτάσματα του Λεβιάθαν στο Ισραήλ, διασχίζει την Κυπριακή ΑΟΖ, καταλήγοντας στην Αλεξανδρέττα.

Αποτυπώνει τις τουρκικές διεκδικήσεις

Επιπλέον, είναι αποτυπωμένες και οι τουρκικές διεκδικήσεις γύρω από την Κύπρο, όπως τις επικαλείται η Τουρκία, στη βάση της διεκδικούμενης υφαλοκρηπίδας.

Η Κυπριακή ΑΟΖ δεν παρουσιάζεται στο σύνολό της, αλλά μόνο το οριοθετημένο κομμάτι με Ισραήλ, Αίγυπτο και Λίβανο.

Ο Χόκσταϊν αποκάλυψε ότι ο χάρτης παρουσιάστηκε προσωπικά στον τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά την ειρηνευτική διαδικασία του Κυπριακού 2015-2017 και έθεσε τις βάσεις για την προσέγγιση μεταξύ Τουρκίας και Ισραήλ μετά την κρίση του στολίσκου της Γάζας.

«Οι Λιβανέζοι το έχουν, οι Ισραηλινοί το έχουν, οι Κύπριοι το έχουν – αυτό ήταν ένα τεράστιο ενδιαφέρον», είπε.

Ο εν λόγω χάρτης εκπονήθηκε κατά τoν δεύτερο γύρο αδειοδότητης της κυπριακής ΑΟΖ, πριν ακόμη υπάρξει εμπλοκή της Exxon Mobil και γίνουν οι ανακαλύψεις σε Γλαύκο και Καλυψώ από ΕΝΙ.

Υπό τον Τζον Μπάιντεν

Σύμφωνα με τον «αρχιτέκτονα» του εγχειρήματος Αμος Χόκσταϊν, υπάρχει «μια σπάνια περίπτωση συνέχειας μεταξύ των διοικήσεων Ομπάμα και Τραμπ. Ο χάρτης δημιουργήθηκε αρχικά από τους χαρτογράφους του κρατικού τμήματος και τους ενεργειακούς διπλωμάτες που εργάστηκαν υπό την διεύθυνση του πρώην αντιπροέδρου Τζο Μπάιντεν».


Χάρτης 2: Κατατέθηκε στον ΟΗΕ σε συνέχεια του τουρκολιβυκού συμφώνου

Ως γενική ιδέα, στο άρθρο της ιστοσελίδας Μc Clatchy DC. αναφέρεται ο ισχυρισμός ότι επικεφαλής σύμβουλοι της Εθνικής Ασφάλειας του προέδρου Τραμπ (πρόεδρος των ΗΠΑ όταν αποκαλύφθηκε ο χάρτης) θεωρούν πως η πορεία για το σχέδιο ειρήνης στη Μέση Ανατολή αποτυπώνεται έμμεσα και σε αυτόν τον χάρτη.

Τον Οκτώβριο του 2020, η ιστοσελίδα militaire.gr, φιλοξένησε σχετικό άρθρο, σημειώνοντας ότι με τον συγκεκριμένο χάρτη και το δημοσίευμα των αμερικανών ασχολήθηκε και ο ελληνικός ιστότοπος in.gr από τις 7/6/2019, χωρίς ωστόσο να φιλοτιμηθεί κανείς από τους επίσημους παράγοντες των κυβερνήσεων Κύπρου και Ελλάδας να διαμαρτυρηθεί ή να δώσει κάποιες εξηγήσεις για το θέμα.

Δεν υπάρχει πουθενά ο East Med

Και τόνιζε, μεταξύ άλλων, ότι ο East Med που πρόσφατα συμφωνήθηκε από Ισραήλ, Ελλάδα και Κύπρο, δεν υπάρχει πουθενά στο πεδίο.

Αναγνωρίζεται η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ της Τουρκίας δυτικά της Κύπρου και νότια μέχρι την μέση γραμμή με την Αίγυπτο (Turkey continental shelf claim), και δυτικά έως τον 28ο μεσημβρινό (τη μισή Ρόδο), εκεί ακριβώς που διακόπηκε η οριοθέτηση μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου.

Η ισχυριζόμενη και αναγνωρισμένη από τον χάρτη υφαλοκρηπίδα της Τουρκίας, καταλαμβάνει – επικαλύπτει μέρος (περίπου το μισό) των οριοθετημένων οικοπέδων της Κυπριακής ΑΟΖ στο νοτιοδυτικό τμήμα της (οικόπεδα 4,5,6 και 7).


Χάρτης-3: Παρουσίαση του τούρκου πρεσβευτή Çagatay Erciyes (Director General for Bilateral Political & Maritime-Aviation-Border Affairs, MFA) στις 26/05/19

Δεν υπάρχει πουθενά το ελληνικό νησιωτικό σύμπλεγμα του Καστελλόριζου, ενώ η περιοχή αυτή καταχωρείται στην υφαλοκρηπίδα της Τουρκίας.

Αναγνωρίζεται η επήρεια της ηπειρωτικής Τουρκίας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, όπως αυτή αποτυπώθηκε στο πρόσφατο μνημόνιο Τουρκίας – Λιβύης σε ποσοστό άνω του 80%.

Χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν

Οπως αντιλαμβάνεται και ο πλέον μη ειδικός, σημείωνε το militaire.gr, εδώ δεν πρόκειται για μια απλή παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κύπρου και της Ελλάδας, αλλά ουσιαστικά για μη αναγνώριση των κρατικών υποστάσεων των δύο χωρών. Σα να μην υπάρχουν.

Ελλάδα και Κύπρος χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν ως χώρος, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της ενεργειακής και γεωπολιτικής στρατηγικής κυρίως των ΗΠΑ και και ευρύτερα της Δύσης, απέναντι στη Ρωσία, με έπαθλο την Ευρωπαϊκή Ενωση, τη συγκράτηση της Τουρκίας στον δυτικό συνασπισμό και τον έλεγχο της Μέσης Ανατολής και της Ανατολικής Μεσογείου.


Χάρτης-4: Αντιπαραβολή του χάρτη3 (με απαλοιφή όλων των στοιχείων εκτός της υποτιθέμενης «τουρκικής» [κόκκινο] και «τουρκοκυπριακής» [ροζ] υφαλοκρηπίδας για λόγους ευκρίνειας), και των ορίων του Χάρτη 2 (με απαλοιφή των λοιπών στοιχείων), στον χάρτη 1 (με απαλοιφή του υπομνήματος)

Ο επίμαχος χάρτης δεν είναι ένας παλαιός σχεδιασμός των ΗΠΑ, που θα δικαιολογούσε μια αλλαγή στα γεωπολιτικά της στηρίγματα.

Αντίθετα, όπως αναφέρθηκε, σχεδιάστηκε το 2015-17 και αποχαρακτηρίστηκε μόλις τον Ιούνιο του 2019, επτά μήνες πριν την τελική συμφωνία για τον East Med κι ενώ ήδη είχε προσυμφωνηθεί ο αγωγός, με την επίσκεψη Πομπέο – Τσίπρα στην Ιερουσαλήμ τρείς μήνες πριν! (Μάρτιος 2019).

Η πολιτική της Τουρκίας και οι διεκδικήσεις της ήταν ήδη γνωστές και εφαρμοσμένες επί του πεδίου, προσέθετε το militaire.gr.

Το σενάριο της «συνεκμετάλλευσης»

Τον Ιανουάριο του 2022, δημοσίευμα του slpress.gr, επικαλούμενο τον ίδιο χάρτη, τόνιζε ότι οι Αμερικανοί επαναφέρουν το σενάριο της «συνεκμετάλλευσης», όχι μόνο σε περιοχές όπου οι ΑΟΖ των δύο κρατών (Ελλάδας και Τουρκίας) συνορεύουν (κάτι που θα ήταν λογικό), αλλά σε ολόκληρη την Αν. Μεσόγειο.

Και σημειώνει ότι υπάρχουν ορισμένες προφητικές παραδοξότητες σε αυτόν τον χάρτη διότι, αν και σχεδιάστηκε από δύο έως τέσσερα χρόνια (περίοδο 2015-2017 ή νωρίτερα σύμφωνα με την Μc Clatchy DC) πριν το τουρκολιβυκό μνημόνιο (27 Νοεμβρίου 2019), εμφανίζει λεπτομερώς τα νοτιοανατολικά όρια της υποτιθέμενης «τουρκικής υφαλοκρηπίδας».


Χάρτης-5: Οι διαδοχικές παράνομες τουρκικές Navtex 0977/20 (ροζ), 1085/20 (κόκκινο), 1093/20 (πράσινο), 1262/20 (κίτρινο), 1314/20 (πορτοκαλί), 1332/20 (λευκό που υπερκαλύπτει τις τέσσερις πρώτες Navtex) για τις έρευνες του Oruc Reis. Η ελληνοαιγυπτιακή τμηματική οριοθέτηση ΑΟΖ με κίτρινη γραμμή (A,B,D,C,E)

Αυτά κατατέθηκαν στον ΟΗΕ στις 18 Μαρτίου 2020 (χάρτης 2), τμήμα των οποίων δημοσιεύτηκε δέκα μήνες πριν (26 Μαΐου 2019) σε παρουσίαση του τούρκου πρεσβευτή Çagatay Erciyes (Director General for Bilateral Political & Maritime-Aviation-Border Affairs, MFA) μαζί με τα βυθοτεμάχια έρευνας/εξόρυξης της TPAO (χάρτης 3). Η ταύτιση των ορίων επιβεβαιώνεται στον χάρτη 4 ο οποίος προκύπτει με αντιπαραβολή των χαρτών 3, 2 και 1.

Οι παράνομες τουρκικές Navtex

Η δεύτερη «παραδοξότητα» αφορά στο σύνολο των παράνομων τουρκικών Navtex για τις έρευνες του Oruc Reis ανατολικά της Ρόδου και νοτίως (και δυτικά) του Συμπλέγματος Μεγίστης (χάρτης 5), οι οποίες εμπίπτουν εντός των δυτικών ορίων των υποτιθέμενων «τουρκικών θαλασσίων ζωνών» του χάρτη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Αυτό επιβεβαιώνεται στον χάρτη 6 ο οποίος προκύπτει με αντιπαραβολή του χάρτη 1 στον χάρτη 5.

Η τρίτη «παραδοξότητα» αφορά στην ελληνοαιγυπτιακή μερική οριοθέτηση ΑΟΖ (κίτρινη γραμμή A,B,D,C,E στον χάρτη 6), η οποία υπογράφηκε στις 06 Αυγούστου 2020 και τερματίζει στο σημείο Α, λίγο πριν το δυτικό όριο των υποτιθέμενων «τουρκικών θαλασσίων ζωνών» του χάρτη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Για δυνατούς λύτες

Και η ιστοσελίδα slpress.gr έθετε τα εξής «ερωτήματα για δυνατούς λύτες»:

Γιατί ο δημοσιευμένος χάρτης 3 του τούρκου πρεσβευτή Çagatay Erciyes υιοθετεί τα όρια του χάρτη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ (Χάρτης-1) ο οποίος προηγήθηκε χρονικά;


Χάρτης-6: Αντιπαραβολή του χάρτη 1 του Στέιτ Ντιπάρτμεντ (με απαλοιφή του υπομνήματος για λόγους ευκρίνειας) στον Χάρτη-5 με τις παράνομες τουρκικές Navtex ερευνών του Oruc Reis και την ελληνοαιγυπτιακή τμηματική οριοθέτηση ΑΟΖ (A,B,C,D,E)

Γιατί οι τουρκικές Navtex για τη διεξαγωγή ερευνών με το Oruc Reis, καίτοι παράνομες, εμπίπτουν αποκλειστικά εντός των ορίων του χάρτη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ και σέβονται πλήρως την ελληνοαιγυπτιακή μερική οριοθέτηση ΑΟΖ;

Γιατί το ανατολικό όριο της ελληνοαιγυπτιακής μερικής οριοθέτησης ΑΟΖ εναρμονίζεται με το δυτικό όριο του χάρτη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ και τις Navtex ερευνών του Oruc Reis (Χάρτης-6);

Γιατί οι ενέργειες της Ελλάδας και της Τουρκίας δεν παρεκκλίνουν από τις προβλέψεις του χάρτη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, εκτός της «παραφωνίας» των συντεταγμένων που κατατέθηκαν στον ΟΗΕ βάσει του τουρκολιβυκού μνημονίου (σημεία D,E,F,G στον Χάρτη 4) το οποίο εισέρχεται δυτικά του 28ου Μεσημβρινού «κατά παράβαση» του χάρτη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ;

Μήπως το εντελώς ανυπόστατο τουρκολιβυκό μνημόνιο θεσπίστηκε ως διπλωματικό «αντάλλαγμα» για να παρουσιαστεί ως δήθεν «υποχώρηση» στην τελική ελληνοτουρκική συμφωνία;

Η προσάρτηση των κατεχομένων

Η ίδια ιστοσελίδα slpress.gr, σε άλλο άρθρο της, τον Νοέμβριο του 2020, σημείωνε πάλι με επίκεντρο τον επίμαχο χάρτη ότι εμφανίζει ορισμένες λεπτομέρειες που ίσως να σχετίζονται με τη φημολογία περί προσάρτησης των κατεχομένων.

Συγκεκριμένα, στον Χάρτη 2 και τις θαλάσσιες ζώνες της κατεχόμενης Κύπρου (κόκκινη σκίαση), δεν γίνεται πρόβλεψη Αιγιαλίτιδας Ζώνης (sic). Δηλαδή η «εν δυνάμει ΑΟΖ» ξεκινάει απευθείας από τη γραμμή βάσης (βλ. επεξηγηματικό διάγραμμα θαλασσίων ζωνών), κατά παράβαση οιασδήποτε ανάγνωσης του Δίκαιου της Θάλασσας.


Επεξηγηματικό διάγραμμα θαλασσίων ζωνών

Για να προλάβουμε αυτούς που θα αντιτάξουν την άποψη ότι ο χάρτης Μπάιντεν αποτυπώνει την υφαλοκρηπίδα (η οποία όντως ξεκινά από τις γραμμές βάσης) και όχι την ΑΟΖ, σημειώνεται ότι στις υπόλοιπες περιοχές (εκτός της συγκεκριμένης) ο χάρτης προβλέπει αιγιαλίτιδα ζώνη, ενίοτε μεταβλητού εύρους.


Χάρτης-7: Χάρτης Μπάιντεν με κόκκινη σκίαση το βόρειο τμήμα της «εν δυνάμει ΑΟΖ» των κατεχομένων, και σε κίτρινο κύκλο ένας νοητός διάδρομος/γέφυρα που την ενώνει με την ακτογραμμή/γραμμη βάσης της ηπειρωτικής τουρκικής

Επισημαίνεται δε, ότι όλοι οι μεταγενέστεροι σχετικοί χάρτες που εξέδωσε η Τουρκία υιοθετούν την ίδια πρόβλεψη για τις θαλάσσιες ζώνες των κατεχομένων όπως διαπιστώνεται και στον Χάρτη-3.

Επιπλέον, στον Χάρτη-7 η εν δυνάμει ΑΟΖ των κατεχομένων εμφανίζει ένα νοητό διάδρομο/γέφυρα (κίτρινος κύκλος) που ξεκινάει από τα ανατολικά του κόλπου Taşucu και κατευθύνεται νοτίως προς τα παράλια της Επτακώμης (Yedikonuk).

Το ερώτημα

Λαμβάνοντας αυτά υπόψη, το πρώτο ερώτημα που ανακύπτει είναι, γιατί η κατεχόμενη Κύπρος δεν διαθέτει χωρική θάλασσα και επιπλέον εμφανίζεται να έχει «ενοποιημένη» την εν δυνάμει ΑΟΖ της με την ηπειρωτική Τουρκία διαμέσου του διαδρόμου που ενώνει τον κόλπο Taşucu με τα παράλια της Επτακώμης (κίτρινος κύκλος στον Χάρτη-7);

Μήπως η ιδιότυπη αυτή πρόβλεψη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ που κατασκεύασε τον χάρτη (και υποθέτουμε ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο γνωστοποίησε και στο Φόρεϊν Οφις), αποτελεί προπαρασκευαστική ενέργεια προσάρτησης των κατεχομένων;

Είναι γνωστό ότι η Τουρκία φροντίζει πάντα να καλύπτει τις ενέργειές της με μία επίφαση νομιμότητας, και εδώ τις παρέχεται ακριβώς αυτό.

in.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Η απάντηση της Αθήνας στην Άγκυρα για τα θαλάσσια πάρκα | Δεν υποχωρούμε από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα

Συνεχίζει τη ρητορική έντασης η Τουρκία, με αφορμή τις εξαγγελίες της Αθήνας για δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στο Αιγαίο. Το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας δηλώνει σε επιφυλακή για να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της χώρας κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις αλλά και τις απειλές.

Ερωτηθείς για αυτές τις αντιδράσεις -στην απόφαση της κυβέρνησης να δημιουργηθούν δύο θαλάσσια πάρκα σε Αιγαίο και Ιόνιο– ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχουμε απαντήσει ξανά ότι δεν υποχωρούμε από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και μοναδικό ζήτημα είναι η επίλυση της μιας και μόνης διαφοράς με την Τουρκία που είναι ο καθορισμός ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας με βάση το δίκαιο της θάλασσας αλλά έχουμε δρόμο ακόμα».

Και πρόσθεσε: «Η απόφαση για τα θαλάσσια πάρκα έχει να κάνει με περιβαλλοντολογικούς καθαρά σκοπούς και συνεχίζουμε με πιστεύουμε στη συνέχιση του διαλόγου».

Επιμένει η Τουρκία

Η Άγκυρα κλιμακώνει τις απειλές, αφού πηγές του Υπουργείου Άμυνας της Τουρκίας δήλωσαν σήμερα, σύμφωνα με την τουρκική Χουριέτ, ότι είναι σε επιφυλακή για να προστατεύσουν «τα δικαιώματα, τα συμφέροντα και τα οφέλη μας στο Αιγαίο και να αποτρέψουμε τις προσπάθειες της Ελλάδας να επιβάλει μονομερές καθεστώς».

Το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας έκανε επίσης λόγο για «νησιά και νησίδες του Αιγαίου που δεν έχει καθοριστεί η κυριαρχία τους».

Χθες, ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ, Ομέρ Τσελίκ σχολίασε πως με αυτή της την ενέργεια η Ελλάδα «σαμποτάρει» τη διαδικασία ομαλοποίησης των σχέσεων των δύο χωρών και ζητά να μην «εγκαταλείψει τον δρόμο της διπλωματίας».

Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η Τουρκία δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε προσέγγιση για την ανακήρυξη αυτού του Θαλάσσιου Πάρκου».

«Εκφράζουμε για άλλη μια φορά, απευθυνόμενοι στην Ελλάδα, ότι δεν πρέπει να εγκαταλείψει τον δρόμο της διπλωματίας, ότι δεν πρέπει να γίνουν βήματα που θα βλάψουν την εξομάλυνση και πως σε αυτό το πλαίσιο η Τουρκία δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε προσέγγιση για την ανακήρυξη αυτού του Θαλάσσιου Πάρκου», τόνισε ο εκπρόσωπος του AKP.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

«Γκρίζες ζώνες» για την Τουρκία τα θαλάσσια πάρκα στο Αιγαίο

Την ελληνική κυριαρχία νησιών του Αιγαίου αμφισβητεί πάλι η Τουρκία. Αφορμή, οι εξαγγελίες της Αθήνας για δημιουργία δύο θαλάσσιων πάρκων στο Αιγαίο και το Ιόνιο, για την προστασία θαλάσσιων θηλαστικών και θαλασσοπουλιών.

Το Υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας κάνει λόγο για «καθεστώς ορισμένων νησιών, νησίδων και βραχονησίδων των οποίων η κυριαρχία δεν έχει μεταβιβαστεί στην Ελλάδα με διεθνείς συμφωνίες», προσθέτοντας ότι η Άγκυρα «δεν θα δεχθεί τετελεσμένα που μπορεί να δημιουργήσει η Αθήνα σε γεωγραφικούς σχηματισμούς, των οποίων το καθεστώς αμφισβητείται».

Παράλληλα, «προειδοποιεί» την Ε.Ε. «να μη γίνει εργαλείο για τις πολιτικές κινήσεις της Ελλάδας σχετικά με τα περιβαλλοντικά της προγράμματα».

Continue Reading

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

F-35: Ποιες δυνατότητες «ξεκλειδώνουν» για τις ένοπλες δυνάμεις

Στην εποχή της 5ης γενιάς μαχητικών μπαίνει η Ελλάδα μετά την έγκριση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ στο αίτημα της Αθήνας για την προμήθεια έως 40 αεροσκαφών F-35A Lightning II.

Η επιστολή αποδοχής κοινοποιήθηκε τα ξημερώματα στην Αθήνα και πλέον ανοίγει ο δρόμος για τη διαπραγμάτευση ανάμεσα στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, το αρμόδιο γραφείο για τις εξαγωγές του F-35 (Joint Program Office).

Η επιστολή αποδοχής περιέχει και όλες τις προαιρέσεις του προγράμματος, δηλαδή, 42 κινητήρες, εξοπλισμό για την υποστήριξη των μαχητικών, θερμοβολίδες και αντίμετρα, εξομοιωτές για την εκπαίδευση των χειριστών στο έδαφος, την εκπαίδευση των τεχνικών, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, λογισμικό και υλικό για το πρόγραμμα εν συνεχεία υποστήριξης των F-35 το οποίο εξασφαλίζει άμεση πρόσβαση σε αποθήκες ανταλλακτικών, αλλά και μια σειρά από προγράμματα και συσκευές επικοινωνίας, κρυπτογράφησης και λοιπών συνοδευτικών υλικών, με το συνολικό τίμημα να ανέρχεται σε 8,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Πολεμική Αεροπορία ενδιαφέρεται σε πρώτη φάση για την απόκτηση μίας Μοίρας F-35 (18 έως 24 αεροσκάφη) με το κόστος να εκτιμάται ότι θα κυμανθεί κάτω από τα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών στην 117 Πτέρυγα Μάχης θα αναλάβει η ελληνική πλευρά και δεν θα συμπεριληφθούν ως SSI (προγράμματα Ασφάλειας, Εφοδιασμού και Πληροφοριών) που θα μπορούσαν να επιβαρύνουν με επιπλέον 500 εκατομμύρια δολάρια το πρόγραμμα.

Τι παίρνει η Τουρκία

Παράλληλα με την έγκριση του ελληνικού αιτήματος, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ άναψε το πράσινο «φως» και στο αίτημα της Αγκυρας για F-16.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η επιστολή αποδοχής, η Τουρκία θα προμηθευτεί 40 F-16 Block 70 και κιτ εξοπλισμών ώστε ακόμη 79 αεροσκάφη (Block 40 και Block 50+) να αναβαθμιστούν στο επίπεδο Viper.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος η τουρκική αεροπορία θα διαθέτει 119 F-16V, ωστόσο, στο «πακέτο» ύψους περίπου 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων περιλαμβάνεται και μεγάλος αριθμός όπλων για τα τουρκικά μαχητικά.

Πιο συγκεκριμένα, η Αγκυρα θα αποκτήσει 952 πυραύλους Α/Α μέσου βεληνεκούς AIM-120C-8 AMRAAM, 401 πυραύλους μικρού βεληνεκούς Α/Α ΑΙΜ-9Χ Sidewinder, 149 ραντάρ τύπου AESA, πυραύλους αντι-ραντάρ, βόμβες και περισσότερες από 1.300 συλλογές καθοδήγησης για κατευθυνόμενα βλήματα.

Στο «πακέτο» περιλαμβάνονται ακόμη ατρακτίδια στόχευσης, κινητήρες, ανταλλακτικά καθώς και συμβάσεις εν συνεχεία υποστήριξης του τουρκικού στόλου F-16.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en