Quantcast
Connect with us

ΕΡΓΑΣΙΑ

Δυνατό “χαστούκι” στην ΕΑΣ Ξάνθης | Ζητείται η επιστροφή του δανείου για τα σιτηρά του 2008

Το Γενικό Δικαστήριο επικύρωσε την Πέμπτη 9 Απριλίου, την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που επιβάλλει στην Ελλάδα να ανακτήσει τις ενισχύσεις τις οποίες είχε χορηγήσει σε 57 ΕΑΣ το 2008, μεταξύ των οποίων και η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Ξάνθης που είχε λάβει 5,5 εκατομμύρια ευρώ και μέχρι στιγμής σύμφωνα με τον πρόεδρο της έχει καταβάλει 500.000 ευρώ!
Οι ενισχύσεις αυτές αφορούσαν, αφενός, επιδότηση επιτοκίου και, αφετέρου, εγγύηση του Δημοσίου σε ποσοστό 100 % για δάνεια συνολικού ποσού 150 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με την ΠΑΣΕΓΕΣ.
Κατά τις ελληνικές αρχές, η πλεονάζουσα παραγωγή αραβοσίτου και σίτου οδήγησε σε πτώση των τιμών το 2008. Προκειμένου να διασφαλιστεί ένα ελάχιστο εισόδημα στους γεωργούς, χορηγήθηκαν με διάφορες υπουργικές αποφάσεις δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου σε ποσοστό 100 % και επιδότηση επιτοκίου προς 57 ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών (ΕΑΣ), συνολικού ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ.
Τα δάνεια προορίζονταν να διατεθούν στους παραγωγούς για τις ποσότητες δημητριακών που οι ΕΑΣ είχαν αγοράσει ή παραλάβει κατά τη διάρκεια του 2008. Οι τιμές των δημητριακών που καθόρισε η Ελλάδα αντιστοιχούσαν στις τιμές που χρησιμοποιούνταν για τον υπολογισμό των προκαταβολών που θα καταβάλλονταν στους γεωργούς δυνάμει της δανειακής συμβάσεως.
Η Επιτροπή εκτίμησε ότι τα δάνεια αυτά συνεπάγονταν επιλεκτικό πλεονέκτημα, δεδομένου ότι, αφενός, αποσκοπούσαν στη βελτίωση του εισοδήματος των Ελλήνων γεωργών με την τεχνητή αύξηση της τιμής πωλήσεως των δημητριακών από τους παραγωγούς προς τις ΕΑΣ και, αφετέρου, οι ΕΑΣ και οι παραγωγοί είναι οι μόνοι δικαιούχοι των δανείων. Πάντα κατά την Επιτροπή, το πλεονέκτημα αυτό δημιουργούσε στρέβλωση του ανταγωνισμού (καθόσον η εμπορική θέση των παραγωγών ενισχύθηκε σε σχέση προς τη θέση άλλων επιχειρήσεων) και επηρέαζε τις συναλλαγές μεταξύ κρατών μελών (καθόσον στον τομέα των δημητριακών υπάρχει σημαντικό ενδοκοινοτικό εμπόριο).
Με απόφαση της 25ης Ιανουαρίου 2012, η Επιτροπή επέβαλε στην Ελλάδα να ανακτήσει τις ενισχύσεις που είχε χορηγήσει το 2008 στους παραγωγούς δημητριακών και τους αγροτικούς συνεταιρισμούς που συγκεντρώνουν δημητριακά.Η Ελλάδα ζήτησε από το Γενικό Δικαστήριο να ακυρώσει την απόφαση της Επιτροπής. Με την απόφασή του, το Γενικό Δικαστήριο απορρίπτει την προσφυγή στο σύνολό της.
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, το Γενικό Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι θεωρούνται ενισχύσεις οι παρεμβάσεις εκείνες οι οποίες, υπό οποιαδήποτε μορφή, ενδέχεται να ευνοήσουν επιχειρήσεις ή συνεπάγονται οικονομικό όφελος το οποίο δεν θα είχε αποκομίσει μια επιχείρηση υπό τις συνήθεις συνθήκες της αγοράς. Το ίδιο ισχύει και για τις επιδοτήσεις επιτοκίου, στο μέτρο που είναι ικανές να ευνοήσουν τον δικαιούχο έναντι των ανταγωνιστών του, καθώς και για την εγγύηση του Δημοσίου σε ποσοστό 100 % του δανείου. Οι ενισχύσεις που απαλλάσσουν μια επιχείρηση από έξοδα που θα έπρεπε κανονικά να επωμιστεί στο πλαίσιο των συνήθων δραστηριοτήτων της νοθεύουν καταρχήν τους όρους του ανταγωνισμού.
Το Γενικό Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η επίδικη απόφαση είναι σαφής και επαρκώς αιτιολογημένη, δεδομένου ότι περιέχει όλα τα στοιχεία που επιτρέπουν τον προσδιορισμό της φύσεως των προς ανάκτηση ενισχύσεων, των ποσών τους καθώς και των δικαιούχων σε βάρος των οποίων πρέπει να πραγματοποιηθεί η ανάκτηση. Επιπλέον, το Γενικό Δικαστήριο παρατηρεί ότι η Επιτροπή ορθώς έκρινε ότι το συγκεκριμένο όφελος για κάθε κατηγορία έπρεπε να εξεταστεί σε εθνική κλίμακα κατά το στάδιο της ανακτήσεως, καθόσον εξαρτιόταν από τη σχέση μεταξύ των ΕΑΣ και των γεωργών-μελών τους.
Το Γενικό Δικαστήριο κρίνει εξάλλου ότι η απόφαση περί κινήσεως της τυπικής διαδικασίας έρευνας όσον αφορά την ενίσχυση ήταν επαρκώς σαφής και απαλλαγμένη αμφισημίας και, επομένως, η Επιτροπή δεν προσέβαλε τα δικαιώματα άμυνας και δεν παραβίασε την αρχή της ασφάλειας δικαίου.
Όσον αφορά τη φύση των ενισχύσεων, το Γενικό Δικαστήριο διαπιστώνει ότι τα –έστω και σχετικά μικρά– επιλεκτικά οικονομικά πλεονεκτήματα που συνίστανται στην επιδότηση επιτοκίου και στην καλύπτουσα το συνολικό ποσό του δανείου εγγύηση δεν θα είχαν επιτευχθεί υπό τις συνήθεις συνθήκες της αγοράς. Εξάλλου, κατά το Γενικό Δικαστήριο, οι ενισχύσεις είναι ικανές να επηρεάσουν το μεταξύ κρατών μελών εμπόριο και να στρεβλώσουν τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, λαμβανομένου υπόψη του ότι στον τομέα της γεωργίας υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των παραγωγών των κρατών μελών, το χαμηλό ύψος μιας ενισχύσεως ή το μέτριο μέγεθος της επιχειρήσεως που λαμβάνει την ενίσχυση δεν αποκλείουν κατ’ αρχήν τη δυνατότητα επηρεασμού του εμπορίου μεταξύ των κρατών μελών.
Επομένως, χάρη στον μηχανισμό άτοκου δανείου με εγγύηση του Δημοσίου, οι παραγωγοί μπόρεσαν, παρά την κατάσταση πλεονάζουσας παραγωγής, να πωλήσουν το απόθεμά τους δημητριακών στις ΕΑΣ, και μάλιστα σε τιμή την οποία δεν θα είχαν επιτύχει αν δεν είχε χορηγηθεί δάνειο με τέτοιους όρους στις ΕΑΣ.
Τέλος, το Γενικό Δικαστήριο κρίνει ότι οι επίμαχες ενισχύσεις δεν μπορούν να θεωρηθούν νόμιμες βάσει του «προσωρινού κοινοτικού πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις» (ΠΚΠ), δεδομένου ότι αυτό τέθηκε σε ισχύ μόλις στις 31 Οκτωβρίου 2009.
Το Γενικό Δικαστήριο παρατηρεί συνεπώς ότι τα καθεστώτα κρατικών ενισχύσεων στον τομέα της πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής που είχαν εγκριθεί πριν από την ημερομηνία αυτή δεν καλύπτονταν από το ΠΚΠ.
πηγη thrakitoday.com

Click to comment

Απάντηση

ΔΟΞΑΤΟ

Πρόσκληση συμμετοχής ανέργων σε επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης με εκπαιδευτικό επίδομα έως 1.725€

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ολοκληρωμένη Παρέμβαση Συμβουλευτικής Υποστήριξης, Κατάρτισης και Πιστοποίησης για την επαγγελματική́ ενδυνάμωση ανέργων χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων σε θύλακες ανεργίας των περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας»  στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) ανακοινώνει ότι συνεχίζεται η υποβολή αιτήσεων των δυνητικά ωφελούμενων.

Το πρόγραμμα κατάρτισης έχει συνολική διάρκεια 345 ώρες, εκ των οποίων 270 ώρες θεωρητική κατάρτιση και 75 ώρες πρακτική άσκηση.

Το εκπαιδευτικό επίδομα κάθε ωφελούμενου για κάθε ώρα κατάρτισης, είναι πέντε ευρώ (5€/ώρα) και έως 1.725€ για την πλήρη παρακολούθηση του προγράμματος.  

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε 5 Περιφέρειες, συγκεκριμένα: Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας. 

 

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων που γίνεται μέσω του ακόλουθου

συνδέσμου στο διαδίκτυο: https://sbeanergoi.gr/ 

 

Η συγκεκριμένη πράξη περιλαμβάνει εξατομικευμένη συμβουλευτική καθοδήγηση, θεωρητική κατάρτιση, πρακτική άσκηση και πιστοποίηση των επαγγελματικών γνώσεων για 4.984 άνεργους ανεξαρτήτου ηλικίας, εγγεγραμμένων στην ΔΥΠΑ, που είναι μόνιμοι κάτοικοι των Περιφερειών: Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας.

Δικαιούχοι να συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι άνεργοι, κάτοικοι της περιοχής παρέμβασης, οι οποίοι πληρούν τις κάτωθι γενικές προϋποθέσεις:

  • Να είναι εγγεγραμμένοι/ες άνεργοι/ες στα Μητρώα Ανέργων της ΔΥΠΑ, με κάρτα ανεργίας σε ισχύ, ανεξαρτήτως αν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας ή όχι.
  • Να κατοικούν στις 5 επιλέξιμες Περιφέρειες της Πράξης, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας.
  • Να έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ήτοι να είναι Απόφοιτοι Γυμνασίου ή Δημοτικού σχολείου για τους απόφοιτους έως το 1980.
  • Να μην έχουν τη μαθητική, σπουδαστική ή φοιτητική ιδιότητα.  Ειδικά οι απόφοιτοι ΙΕΚ θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις εξετάσεις πιστοποίησης.
  • Να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησής τους.

Στη ιστοσελίδα του έργου: sbeanergoi.gr παρέχονται λεπτομερή στοιχεία για το πρόγραμμα και οδηγίες για τη συμπλήρωση της αίτησης.

Η Πράξη περιλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις: 

  1. Την παροχή δεκατριών (13) ατομικών συνεδριών συμβουλευτικής με στόχος την ενίσχυση των ωφελούμενων για τη βέλτιστη χρήση των «αποθεμάτων» και των ικανοτήτων που διαθέτουν, μέσα από την παροχή νέων και καινοτόμων μεθόδων που εξασφαλίζουν την προσωπική τους ανάπτυξη και την επαγγελματική τους ανέλιξη.
  2. Την  υλοποίηση θεωρητικής κατάρτισης σε οριζόντιες (90 ώρες) όσο και εξειδικευμένες γνώσεις (24 προγράμματα διάρκειας 180 ωρών), με στόχο την αναβάθμιση των εργασιακών δεξιοτήτων των ωφελούμενων άνεργων χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων.
  3. Την πρακτική άσκηση διάρκεια εβδομήντα πέντε (75) ωρών, η οποία στοχεύει στην ενδυνάμωση του επαγγελματικού προφίλ του ωφελούμενου μέσω της εμβάθυνσης ή απόκτησης πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε σύνδεση με το προφίλ του κάθε ωφελούμενου
  4. Την πιστοποίηση προσόντων και δεξιοτήτων από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO/ IEC 17024 ή τον ΕΟΠΠΕΠ ή μέσω διεθνώς αναγνωρισμένων προϊοντικών πιστοποιήσεων, ανάλογα με το περιεχόμενο των προγραμμάτων κατάρτισης που θα παρακολουθήσουν.

Η Πράξη χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» και από εθνικούς πόρους, μέσω του ΠΔΕ.

Continue Reading

ΕΡΓΑΣΙΑ

Στο 10,2% μειώθηκε η ανεργία τον Μάρτιο

Στο 10,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Μάρτιο εφέτος, έναντι του αναθεωρημένου προς τα άνω 11,4% τον Μάρτιο 2023 και του αναθεωρημένου προς τα κάτω 10,8% τον Φεβρουάριο 2024. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 492.867 άτομα, σημειώνοντας μείωση κατά 47.319 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο 2023 (8,8%) και κατά 24.176 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024 (4,7%).

Στις γυναίκες, το ποσοστό ανεργίας ανήλθε σε 13,8% από 14,6% τον Μάρτιο πέρυσι και στους άνδρες σε 7,2% από 8,7%.

Κατά μεγάλες ομάδες ηλικιών, στην ομάδα 15- 24 ετών το ποσοστό ανεργίας ανήλθε σε 21,1% από 24,8% τον Μάρτιο 2023 και στις ηλικίες 25- 74 ετών σε 9,6% από 10,6%.

Σύμφωνα επίσης με την έρευνα εργατικού δυναμικού της ΕΛΣΤΑΤ, οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.325.848 άτομα, σημειώνοντας αύξηση κατά 115.672 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο 2023 (2,7%) και κατά 33.442 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024 (0,8%).

Ενώ, τα άτομα κάτω των 75 ετών που δεν περιλαμβάνονται στο εργατικό δυναμικό, ή «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού» (τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία), ανήλθαν σε 2.966.414 άτομα, σημειώνοντας μείωση κατά 95.459 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο 2023 (3,1%) και κατά 11.608 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο 2024 (0,4%).

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΡΓΑΣΙΑ

Eξαήμερη εργασία | Ποιους αφορά. Oι προϋποθέσεις και οι αμοιβές

Η εξαήμερη εργασία στην Ελλάδα ισχύει ούτως ή άλλως με έναν παράτυπο τρόπο, δηλαδή οι επιχειρήσεις μπορούσαν να βάζουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν, και ακόμα μπορούν να το κάνουν – πλην ορισμένων κλάδων – παράτυπα και με ένα πρόστιμο από την Επιθεώρηση Εργασίας, εφόσον προέκυπτε η ανάγκη να δουλέψουν την έκτη ημέρα, είπε στο ΕΡΤNEWS ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος.

«Επαναλαμβάνω όχι στις επιχειρήσεις που έχουν το σπαστό να δουλεύουν 6,40 κάθε μέρα επί εξαήμερο, αλλά σε επιχειρήσεις που είχαν το πενθήμερο και έπρεπε μια μέρα παραπάνω να εργαστούν οι εργαζόμενοι. Εκεί λοιπόν όσοι εργαζόντουσαν έπαιρναν, και ακόμα το παίρνουν, το επιπλέον 30% για την έκτη μέρα απασχόλησης» τόνισε ο εργατολόγος και συνέχισε:

«Ήρθε όμως ο νόμος 5053/23 πέρσι το καλοκαίρι και λέει, στις επιχειρήσεις, κυρίως βιομηχανίες, όπου έχουμε δύο χαρακτηριστικά, τη συνεχή λειτουργία, δηλαδή η επιχείρηση να δουλεύει 24 ώρες την ημέρα επί επτά μέρες, αλλά και επίσης σε όσες επιχειρήσεις δεν είναι συνεχούς λειτουργίας, έχουν όμως ένα σύστημα βαρδιών σε 24ωρη βάση, πενθήμερη ή εξαήμερη λειτουργία, σε αυτές τις επιχειρήσεις, μονομερώς ο εργοδότης, με συναίνεση ή όχι του εργαζόμενου, δεν το διευκρινίζει ο νόμος, μπορεί να βάλει το προσωπικό σε έκτη μέρα απασχόλησης με δύο κριτήρια:

Α. Αν είναι συνεχούς λειτουργίας, αρκεί να πληρώσει 40% στην 6η μέρα και όχι πάνω από 8 ώρες εργασίας το 24άωρο.

Β. Αν δεν είναι συνεχούς λειτουργίας, αλλά με πενθήμερο ή εξαήμερο, τότε θα πρέπει να αποδείξει και έκτακτο φόρτο εργασίας στην παραγωγική διαδικασία, πάλι πληρώνοντας 40%.

Ο εργαζόμενος μπορεί να αρνηθεί καταρχάς, αλλά η άρνησή του αυτή, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, δεν πρέπει να αντιβαίνει την καλή πίστη, συνεπώς, κατά την άποψή μου, πάντα θα υποχωρεί ο εργαζόμενος», σημειώνει ο κ. Καρούζος.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει ένα θέμα, η πλατφόρμα για να ενεργοποιηθεί το δικαίωμα αυτό στις επιχειρήσεις και αναφέρομαι κυρίως στη βιομηχανία, σε κλάδους όπως τα αναψυκτικά, τα νερά, η ζυθοποιία που από την άνοιξη και μετά λόγω των τουριστών, της ζέστης κλπ, έχουν μεγάλη ζήτηση, ανοίγει 1η Ιουλίου.

Από την άλλη πρέπει να προστατευθεί το δικαίωμα άρνησης του εργαζόμενου και να θωρακιστεί. Φανταστείτε έναν εργαζόμενο κάθε βδομάδα να μπαίνει εξαήμερο, ενώ έχει προγραμματίσει διαφορετικά τις οικογενειακές του ανάγκες.

Άρα θα πρέπει να βγει μια εγκύκλιος του υπουργείου και να λέει ότι θα υπάρχει εναλλαγή του προσωπικού για να καλύπτονται οι οικογενειακές ανάγκες.

Επίσης, όπως ξεκαθάρισε, το μέτρο δεν ισχύει στον Δημόσιο τομέα.

 Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en