Διαδικτυακή εκπαίδευση για 25.000 νέους από 33 χώρες
Η τεράστια επιτυχία του Erasmus οδήγησε στο Erasmus+ και τώρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινιάζει τον ιστοχώρο Erasmus+ Virtual Exchange, με στόχο την προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου και τη βελτίωση των δεξιοτήτων 25.000 νέων από 33 χώρες, με τη βοήθεια των εργαλείων ψηφιακής μάθησης.
«Ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία τα ευρωπαϊκά προγράμματα αποτελούν σημαντικό εργαλείο και σύμμαχο στην προσπάθεια που καταβάλουμε όλοι ώστε να μπει η οικονομία της χώρας σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης και να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας», έγραψε στο twitter ο Γιώργος Μαρκοπουλιώτης, επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, με την ευκαιρία της εξαγγελίας του προγράμματος.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, το έργο καλύπτει και τις χώρες που συμμετέχουν στο Erasmus+ και την περιοχή της Νότιας Μεσογείου η οποία περιλαμβάνει την Αλγερία, την Αίγυπτο, το Ισραήλ, την Ιορδανία, τον Λίβανο, τη Λιβύη, το Μαρόκο, την Παλαιστίνη*, τη Συρία και την Τυνησία, διευκρινίζεται στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Μέσω του Erasmus+ Virtual Exchange θα διευκολύνουμε περισσότερο τις διαπροσωπικές επαφές, θα επιτρέψουμε την πρόσβαση σε νέους με διαφορετική κοινωνική προέλευση και θα προωθήσουμε τη διαπολιτισμική κατανόηση. Το εν λόγω ηλεκτρονικό εργαλείο θα συνδέσει περισσότερους νέους από την ΕΕ με τους ομολόγους τους από άλλες χώρες, θα οικοδομήσει γέφυρες και θα συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως είναι η κριτική σκέψη, ο εγγραμματισμός στα ηλεκτρονικά μέσα, οι ξένες γλώσσες και η ομαδική εργασία», δήλωσε ο επίτροπος Εκπαίδευσης, Πολιτισμού Νεολαίας και Αθλητισμού, Τίμπορ Νάβρατσιτς.
Ειδικότερα, το Erasmus+ Virtual Exchange θα συνδέσει νέους εργαζομένους, σπουδαστές και μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας από ευρωπαϊκές χώρες και από χώρες της νότιας γειτονίας της ΕΕ με συντονιζόμενες συζητήσεις, διεθνικές ομάδες υλοποίησης έργων, ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα και κατάρτιση με σκοπό την ευαισθητοποίηση. Για παράδειγμα, νέοι από διαφορετικές χώρες θα μπορούν να συνδέονται μια φορά την εβδομάδα για να συμμετέχουν σε συζητήσεις με θέμα τις οικονομικές εξελίξεις ή την κλιματική αλλαγή με τη βοήθεια ενός συντονιστή και με βάση προπαρασκευαστικό υλικό που θα τους διατίθεται εκ των προτέρων.
Όλες οι δραστηριότητες θα διεξάγονται στο πλαίσιο προγραμμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή οργανωμένων προγραμμάτων για τη νεολαία.
Κατά την προπαρασκευαστική του φάση, το Erasmus+ Virtual Exchange κίνησε το ενδιαφέρον πανεπιστημίων και οργανώσεων νεολαίας. Έχουν ήδη συσταθεί 50 εταιρικές σχέσεις και καταρτιστεί 40 άτομα ώστε να αναλάβουν συντονιστικό ρόλο σε συζητήσεις.
Οι επαφές και οι ανταλλαγές με ομολόγους από το εξωτερικό αποτελούν μεγάλη ευκαιρία για την απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων, καθώς και για την καλλιέργεια πνεύματος ανοχής και αμοιβαίας αποδοχής.
Κατά τη διάρκεια της πιλοτικής φάσης, το Erasmus+ Virtual Exchange, με προϋπολογισμό 2 εκατομμυρίων ευρώ έως τον Δεκέμβριο του 2018, θα προσεγγίσει τουλάχιστον 8.000 νέους. Εάν επιτύχει θα ανανεωθεί έως τα τέλη του 2019 για να απευθυνθεί σε ακόμη 17.000 άτομα. Στο μέλλον, το Erasmus+ Virtual Exchange μπορεί να λάβει το καθεστώς κανονικής δράσης και να επεκταθεί ώστε να μπορέσουν να επωφεληθούν περισσότεροι νέοι σε άλλες περιοχές.
Το Erasmus+ στηρίζει ήδη την κινητικότητα της μάθησης και της διδασκαλίας μεταξύ των χωρών της νότιας γειτονίας της ΕΕ και της ΕΕ. Από το 2015 έχουν χρηματοδοτηθεί πάνω από 1.000 έργα πανεπιστημίων σε χώρες της Ευρώπης και της Νότιας Μεσογείου, με σκοπό να επιτρέψουν σε περίπου 15.000 σπουδαστές και διδάσκοντες από τη Νότια Μεσόγειο να έρθουν στην Ευρώπη και αντιστοίχως, σε από 7.000 Ευρωπαίους να διδάξουν ή να σπουδάσουν στις χώρες αυτές. Επιπλέον, περίπου 2.200 νέοι από χώρες της νότιας γειτονίας της ΕΕ και νέοι εργαζόμενοι συμμετέχουν κάθε έτος σε έργα μη τυπικής μάθησης.
Το νέο ποινολόγιο στα σχολεία που αφορά μαθητές και γονείς
Τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, επιφέρουν νέες ποινές που δεν αφορούν μόνο τους μαθητές, αλλά και τους γονείς, οι οποίοι θα αναγκάζονται να πληρώσουν από την τσέπη τους φθορές που προκαλούν τα παιδιά τους.
Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα της κυβέρνησης και μεταξύ άλλων προβλέπουν, την επιστροφή της πενθήμερης αποβολής, καθώς και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή
Η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής:
1) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
2) Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση, δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό – απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.
Ποινές για γονείς
Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος. Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.
Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να:
α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Μέσω gov.gr η υποβολή αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Διαθέσιμη μέσω του gov.gr είναι η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την πλήρωση θέσεων Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, όπως ανακοίνωσαν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόσκληση αφορά σε δεκατρείς (13) κενές θέσεις των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και οι ενδιαφερόμενοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης μπορούν μέχρι την Τετάρτη 15 Μαΐου να υποβάλουν αίτηση χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και επισυνάπτοντας το βιογραφικό τους στο σχετικό πεδίο της εφαρμογής.
Όπως διευκρινίζεται, η πρόσκληση δεν απευθύνεται στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
ΔΥΠΑ | Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων για την πρόσληψη προσωπικού στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Αναρτήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου 2024, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) οι οριστικοί πίνακες κατάταξης υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση για την πρόσληψη προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την υλοποίηση της δράσης «προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης της χρονικής περιόδου 2023-2024» για τη στελέχωση των ενταγμένων στη δράση βρεφονηπιακών σταθμών της ΔΥΠΑ, σύμφωνα με τη ΣΟΧ2 /2023.
Οι οριστικοί πίνακες διαμορφώθηκαν, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα των υπ΄ αρ. 200/2024 και 229/2024 αποφάσεων του ΑΣΕΠ.