Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Διαγνωστικά τεστ σε όλη την Ουχάν μετά τα πέντε νέα κρούσματα κορονοϊού

Η κινεζική πόλη Ουχάν, το επίκεντρο της επιδημίας του νέου κορονοϊού στην Κίνα, σχεδιάζει να προχωρήσει σε διαγνωστικά τεστ νουκλεϊκού οξέος μέσα σε διάστημα 10 ημερών, σε όλον τον αστικό ιστό, σύμφωνα με ένα εσωτερικό έγγραφο που περιήλθε στην κατοχή του πρακτορείου Reuters και με δυο πηγές που έχουν γνώση της κατάστασης.

Η κάθε συνοικία της πόλης κλήθηκε να παρουσιάσει ένα λεπτομερές σχέδιο εξετάσεων μέχρι αύριο Τρίτη, για την αντίστοιχη περιοχή τους, αναφέρει αυτό το έγγραφο.

Οι υγειονομικές υπηρεσίες της Ουχάν δεν ήταν άμεσα διαθέσιμες να σχολιάσουν αυτήν την εξέλιξη.

Το Σαββατοκύριακο στην πόλη αυτή των 11 εκατομμυρίων κατοίκων αναφέρθηκαν πέντε νέες μολύνσεις από τον νέο κορονοϊό, για πρώτη φορά μετά την άρση της πολύμηνης καραντίνας, στις 8 Απριλίου.

Ξεπέρασαν τα 100.000 τα κρούσματα στα αραβικά κράτη του Κόλπου

Ο αριθμός των κρουσμάτων του νέου κορονοϊού στα έξι αραβικά κράτη του Κόλπου ξεπέρασε σήμερα τις 100.000, εκ των οποίων 557 θάνατοι, σύμφωνα με καταμέτρηση του Reuters που βασίζεται σε επίσημα στοιχεία.

Οι μολύνσεις στην περιοχή συνδέθηκαν αρχικά με τα ταξίδια. Ωστόσο, παρά τη λήψη πρώιμων μέτρων για την καταπολέμηση του ιού, τα κράτη του Κόλπου κατέγραψαν μια εξάπλωση του ιού στις τάξεις των μεταναστών εργατών χαμηλού εισοδήματος που ζουν σε συνωστισμένες συνοικίες, με αποτέλεσμα οι αρχές να επιταχύνουν τα τεστ.

Η Σαουδική Αραβία, το μεγαλύτερο κράτος του Κόλπου με πληθυσμό περίπου 30 εκατομμυρίων, έχει τον υψηλότερο αριθμό μολύνσεων (41.014) και θανάτων (255). Κατέγραψε 1.966 νέες μολύνσεις και εννέα νέους θανάτους σήμερα. Ο ημερήσιος αριθμός νέων κρουσμάτων στο σουνιτικό βασίλειο υπερέβη το όριο των 1.000 στις 18 Απριλίου.

Οι υγειονομικές αρχές είχαν εκτιμήσει τον Απρίλιο ότι ο ιός θα μπορούσε τελικά να μολύνει έως και 200.000 ανθρώπους στη Σαουδική Αραβία.

Αλλού στην περιοχή, το μικροσκοπικό κράτος του Κατάρ στις 5 Μαΐου ξεπέρασε τον περιφερειακό επιχειρηματικό κόμβο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, έχοντας τον δεύτερο υψηλότερο αριθμό μολύνσεων μεταξύ των έξι κρατών.

Το Κατάρ, όπου οι υγειονομικές αρχές την περασμένη Πέμπτη, τόνισαν ότι η επιδημία είχε φτάσει στο αποκορύφωμά της, σημείωσε σταθερή αύξηση των κρουσμάτων, φτάνοντας τις 23.623, ενώ ο αριθμός των θανάτων παρέμεινε σταθερός στους 14.

Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν μέχρι στιγμής αναφερθεί συνολικά 18.198 μολύνσεις και 198 θάνατοι.

Ορισμένα αραβικά κράτη του Κόλπου χαλάρωσαν τα μέτρα απαγόρευσης με την έναρξη του Ραμαζανιού στις 24 Απριλίου.

Τα ΗΑΕ και η Σαουδική Αραβία χαλάρωσαν τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας που ίσχυαν από τα μέσα Μαρτίου. Η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε την Πέμπτη τη συγκρότηση μιας αστυνομικής μονάδας για την παρακολούθηση των παραβιάσεων του lockdown και απαγόρευσε τις συναθροίσεις άνω των πέντε ατόμων.

Το Κουβέιτ, όπου σημειώθηκε πρόσφατα αύξηση του αριθμού των νέων κρουσμάτων, χθες Κυριακή επέβαλε πλήρη απαγόρευση κυκλοφορίας για 20 ημέρες, εξαιρώντας μόνο τις βασικές υπηρεσίες, αντί για την 16ωρη απαγόρευση κυκλοφορίας που είχε προηγουμένως εφαρμόσει.

Το εμιράτο του Ντουμπάι, ο τουριστικός και επιχειρηματικός κόμβος των ΗΑΕ, επέτρεψε στα εμπορικά κέντρα και τα εστιατόρια και τα καφέ να ανοίξουν ξανά με περιορισμούς στις 23 Απριλίου. Ορισμένα άλλα εμιράτα ακολούθησαν στην ίδια πορεία. Η Σαουδική Αραβία επέτρεψε στα εμπορικά καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών κέντρων, να ανοίξουν ξανά στις 29 Απριλίου με περιορισμούς έως τις 15 Μαΐου.

Το Κατάρ έχει διατηρήσει το κλείσιμο δημόσιων χώρων με εξαίρεση εκείνους που παρέχουν βασικές υπηρεσίες και αγαθά.

Ο δείκτης μεταδοτικότητας του κορονοϊού στην Ρωσία κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 1

Ο δείκτης μεταδοτικότητας (R) του κορονοϊού κυμαίνεται στην Ρωσία κατά μέσο όρο στο 1, αλλά διαφοροποιείται σημαντικά από περιφέρεια σε περιφέρεια δήλωσε η αντιπρόεδρος της ρωσικής κυβέρνησης Τατιάνα Γκόλικοβα, κατά την διάρκεια σύσκεψης με θέμα την επιδημιολογική κατάσταση στην χώρα, της οποίας προήδρευσε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν.

«Σήμερα, την 11η Μαΐου, στην Ρωσική Ομοσπονδία, ο δείκτης μεταδοτικότητας (R) της νόσου ισούται κατά μέσο όρο με το 1, στις περιφέρειες όμως παρουσιάζει σοβαρές διακυμάνσεις», δήλωσε η Γκόλικοβα.

Με βάση τους υπολογισμούς του ρωσικού ειδησεογραφικού πρακτορείου TASS,οι οποίοι βασίζονται στα επίσημα στοιχεία, αυτή την στιγμή ο δείκτης μεταδοτικότητας (R) στην Ρωσία είναι στο 1,04. Για να αρχίσει η άρση των περιοριστικών μέτρων που έχουν εφαρμοσθεί λόγω κορονοϊού, ο δείκτης μεταδοτικότητας (R) πρέπει να είναι μικρότερος ή ίσος της μονάδας.

Η Γκόλικοβα ανακοίνωσε επίσης ότι είναι υψηλός ο αριθμός των διαγνωστικών τεστ κορονοϊού που πραγματοποιούνται σε 66 περιφέρειες της Ρωσίας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, στην χώρα έχουν πραγματοποιηθεί ήδη 5,6 εκατομμύρια τεστ κορονοϊού, ενώ το τελευταίο εικοσιτετράωρο πραγματοποιήθηκαν 188.000 τεστ.

Η ίδια προσέθεσε ότι 11 περιφέρειες μπορούν να ξεκινήσουν την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, ενώ περισσότερες από 20 περιφέρειες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν την χαλάρωση των μέτρων εφόσον εξασφαλίσουν επάρκεια σε νοσοκομειακές κλίνες και διαγνωστικά τεστ.

Click to comment

Απάντηση

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο Β. Καρακωστάνογλου στο ENA Channel για τις εξελίξεις στο Συμβούλιο Ευρώπης για το Κόσοβο

Οι εξελίξεις στο Κόσοβο το 2024 χαρακτηρίζονται από ένταση και αυξημένες προκλήσεις στην περιοχή, ιδίως στο βόρειο τμήμα της χώρας, όπου κατοικούν κυρίως Σέρβοι. Η κατάσταση κλιμακώθηκε μετά την επιβολή από την κυβέρνηση του Κοσόβου ενός νέου νόμου που απαιτεί από τα οχήματα με σερβικές πινακίδες να τις αντικαταστήσουν με πινακίδες του Κοσόβου. Αυτό προκάλεσε αντιδράσεις, με τους Σέρβους του βορρά να στήνουν οδοφράγματα και να προχωρούν σε διαμαρτυρίες, πυροβολώντας ακόμη και στον αέρα​.

Σε αυτό το πλαίσιο, και ενόψει της ψηφοφορίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Κόσοβο, ο πρώην διπλωμάτης στο Κόσοβο, Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, έδωσε συνέντευξη στο ENA Channel όπου εξέφρασε την άποψη ότι οι συνεχιζόμενες εντάσεις και οι αμοιβαίες προκλήσεις μεταξύ Κοσόβου και Σερβίας υπονομεύουν τις προοπτικές ειρήνης και συνεργασίας στην περιοχή. Υπογράμμισε την ανάγκη για ενισχυμένη διεθνή διαμεσολάβηση και την επιβολή μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια βιώσιμη λύση​ (CNN.gr)​.

Ο κ. Καρακωστάνογλου τόνισε επίσης την επιρροή που μπορεί να έχει η ΕΕ και οι ΗΠΑ στην εξομάλυνση της κατάστασης και την προώθηση ενός διαλόγου που θα επικεντρωθεί στη δημιουργία σταθερών και ειρηνικών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών.

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Μεγάλη Βρετανία: Ο Ρίσι Σούνακ ανακοίνωσε πρόωρες εκλογές στις 4 Ιουλίου

Πρόωρες εκλογές στις 4 Ιούλιου στη Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Ρίσι Σούνακ σε ένα μήνυμα με πολλές συγκινησιακές αναφορές, όπως ότι «δεν θα αφήσει ποτέ τον λαό της Βρετανίας να περάσει ανυπεράσπιστος τις σκοτεινότερες μέρες της ιστορίας του».

Ο Ρίσι Σούνακ έκανε αναφορές στην Οικονομία και τον πόλεμο στην Ουκρανία με άμεση σύνδεση στην οικονομία της Βρετανίας. Ο Σούνακ έκανε λόγο για δύο σημαντικά ορόσημα. «Η οικονομία μας αναπτύσσεται ταχύτερα από άλλες χώρες», είπε χαρακτηριστικά λέγοντας πως το πλάνο που εισηγήθηκε και εφάρμοσε λειτουργεί. «Το ερώτημα είναι πλέον, πώς και ποιον εμπιστεύεστε να συνεχίσει» είπε προκηρύσσοντας εκλογές στις 4 Ιουλίου στη Βρετανία, λέγοντας πως ζήτησε από τον Βασιλιά Κάρολο τη διάλυση του Κοινοβουλίου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Singapore Airlines | Τι συνέβη στην πτήση τρόμου

Ο θάνατος ενός άνδρα και ο τραυματισμός δεκάδων άλλων επιβατών εξαιτίας των σφοδρών αναταράξεων που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια πτήσης της Singapore Airlines εχθές το πρωί έχει προκαλέσει διεθνή ανησυχία και προβληματισμό, ειδικά σε ανθρώπους που ταξιδεύουν συχνά με αεροπλάνο.

Οι εικόνες από το διαλυμένο εσωτερικό του αεροσκάφους, καθώς και το γεγονός ότι ένας ταξιδιώτης έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή κατά τη διάρκεια του τρομακτικού επεισοδίου αποτελούν υπενθύμιση για την επικινδυνότητα των αναταράξεων, και αρκετά διεθνή ΜΜΕ στρέφονται σε ειδικούς και σε στατιστικά στοιχεία προκειμένου να βρουν απαντήσεις για τα αίτια που μπορεί να προκαλέσουν το φαινόμενο, για τη συχνότητά του ή ακόμη και τη σχέση που μπορεί να έχει με την κλιματική κρίση.

Τι συνέβη στο σκάφος της Singapore Airlines

Ο εφιάλτης για τους επιβάτες της πτήσης SQ321, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη, ξεκίνησε περίπου 10 ώρες μετά την αναχώρησή της από το αεροδρόμιο του Χίθροου. Το αεροπλάνο, ένα Boeing 777-300R έπεσε σε κενό αέρος ενώ βρισκόταν εντός του ταϊλανδέζικου εναέριου χώρου και στη συνέχεια αντιμετώπισε ισχυρές αναταράξεις ενώ πετούσε στα 37.000 πόδια πάνω από τη Μιανμάρ, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η αεροπορική εταιρεία.

Ο πιλότος κήρυξε επείγουσα ιατρική ανάγκη και έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες για την εκτροπή της πτήσης στην Μπανγκόκ, όπου και προσγειώθηκε το αεροπλάνο λίγη ώρα αργότερα.

Κατά τη διάρκεια της πτήσης τρόμου ο 73χρονος Βρετανός Geoff Kitchen έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή, ενώ δεκάδες άλλοι άνθρωποι τραυματίστηκαν. Από αυτούς, έξι άτομα έχουν τραυματιστεί σοβαρά, ενώ άλλα 39 δέχτηκαν ιατρική βοήθεια για ελαφρύτερους τραυματισμούς.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του BBC, από τους 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος που βρίσκονταν στο Boeing της Singapore Airlines, 143 ταξίδεψαν σήμερα το πρωί στη Σιγκαπούρη. Εβδομήντα-εννέα επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος βρίσκονται ακόμη στην Μπανγκόκ, με κάποιους από αυτούς να παραμένουν στο νοσοκομείο.

Πόσο συχνοί είναι οι τραυματισμοί ή οι θάνατοι κατά τη διάρκεια σφοδρών αναταράξεων

Στις διεθνείς τακτικές πτήσεις, οι θάνατοι που προκαλούνται ως άμεσο αποτέλεσμα των αναταράξεων είναι εξαιρετικά σπάνιοι. Οι πιλότοι είναι συνήθως σε θέση να προειδοποιούν έγκαιρα το πλήρωμα για τους περισσότερους τύπους αναταράξεων ώστε αυτό με τη σειρά του να διασφαλίζει ότι όλοι οι επιβάτες φορούν τις ζώνες τους και τηρούν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας.

Σύμφωνα με τον Guardian, στα μικρότερα ιδιωτικά αεροπλάνα ή τα επαγγελματικά τζετ, οι σοβαροί τραυματισμοί ή οι θάνατοι είναι πιο συχνοί, με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ να καταγράφει περισσότερους από 100 τραυματισμούς και δεκάδες θανάτους μέσα σε μόλις μια δεκαετία σε πτήσεις εσωτερικού – αν και τα θανατηφόρα περιστατικά αφορούν κυρίως πτήσεις όπου οι αναταράξεις προκάλεσαν τελικά τη συντριβή των αεροσκαφών.

Στα μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι αναταράξεις εγκυμονούν κινδύνους για τραυματισμούς στο κεφάλι ή άλλους τραυματισμούς σε άτομα που μπορεί να εκτιναχθούν από το κάθισμά τους στην καμπίνα, αν δεν φορούν ζώνη, ή να χτυπηθούν από κάποιο αντικείμενο που έχει εκσφενδονιστεί. Όπως είναι φυσικό, οι πιθανότητες τραυματισμού είναι πολύ περισσότερες για το πλήρωμα, τα μέλη του οποίου περνούν μεγάλο μέρος της πτήσης χωρίς να φορούν ζώνη, εξυπηρετώντας τους επιβάτες και παρέχοντάς τους βοήθεια.

Τι είναι οι αναταράξεις και πώς μπορούν τα αεροπλάνα να τις αποφύγουν;

Σε γενικές γραμμές, το φαινόμενο των αναταράξεων προκαλείται από τη συνάντηση αέριων μαζών με διαφορετική θερμοκρασία, πίεση ή ταχύτητα, σε περιοχές όπου συγκρούονται διαφορετικά μοτίβα ανέμου – όπως όταν μια βάρκα πέφτει σε θαλασσοταραχή, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα.

Αν και υπάρχουν καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες, όπως οι καταιγίδες, οι οροσειρές και η εμφάνιση ορισμένων νεφών, που λειτουργούν ως προάγγελλοι πιθανών αναταράξεων σε πτήσεις, υπάρχουν επίσης και οι λεγόμενες αναταράξεις CAT (clear-air turbulence) που μπορούν να αιφνιδιάσουν τους πιλότους αεροπλάνων, αφού εμφανίζονται τελείως απροειδοποίητα.

Σύμφωνα με τον Stuart Fox, διευθυντή πτήσεων και τεχνικών λειτουργιών της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών Iata, οι μετεωρολογικές προβλέψεις που υποδεικνύουν επικείμενα καιρικά μέτωπα ή την κατεύθυνση του ανέμου πάνω από βουνά μπορούν να καταδείξουν μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης «αναταράξεων καθαρού αέρα». Το πρόβλημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι η ένταση και η διεύθυνση της ροής του αέρα είναι κάτι που αλλάζει γρήγορα, έτσι οι προβλέψεις αυτές έχουν περιορισμένη χρησιμότητα. Τέτοιες ριπές ανέμου μπορούν να βγάλουν αεροπλάνα εκτός πορείας, να προκαλέσουν απότομη απώλεια ύψους ή τον έντονο κλυδωνισμό τους.

Οι πιλότοι μπορούν πλέον να λαμβάνουν καθοδήγηση από αναφορές προπορευόμενων αεροσκαφών. Η Iata φιλοξενεί μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από διάφορους αερομεταφορείς για την ανταλλαγή δεδομένων, λέει ο Φοξ: «Είναι ένας άμεσος τρόπος ενημέρωσης των πιλότων που μπορεί να περάσουν μέσα από τις ίδιες αναταράξεις».

Παρόλο που περιοχές όπως ο Κόλπος της Βεγγάλης (από την οποία είχε μόλις περάσει το αεροσκάφος της Singapore Airlines πριν το περιστατικό) είναι γνωστές για την εμφάνιση αναταράξεων, οι επιλογές των πιλότων μπορεί να είναι περιορισμένες, λέει ο Marco Chan, πρώην εμπορικός πιλότος και καθηγητής στο Buckinghamshire New University. Σύμφωνα με τον ίδιο, το περιστατικό της Singapore Airlines έλαβε χώρα «εντός της ζώνης διατροπικής σύγκλισης, όπου προκύπτουν εξαιρετικά ισχυρές καταιγίδες. Οι καταιγίδες αυτές εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στην οθόνη πλοήγησης των πιλότων – αλλά μπορεί να μην είναι δυνατή η πλήρης παράκαμψη του συμπλέγματος καταιγίδων, καθώς η έκτασή του μπορεί να ξεπερνά κατά πολύ τα 50 ναυτικά μίλια».

Θα μπορούσε η κλιματική κρίση να προκαλέσει τη συχνότερη εμφάνιση αναταράξεων;

Σύμφωνα με μία μελέτη που εκπόνησαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου Reading, η απάντηση είναι “ναι”. Οι ειδικοί διαπίστωσαν μέσα από την έρευνά τους ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες, ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης, οδηγούν σε σημαντική αύξηση των αναταράξεων στις υπερατλαντικές πτήσεις.

«Τα περιστατικά σοβαρών αναταράξεων αυξήθηκαν κατά 55% μεταξύ 1979 και 2020, όπως διαπίστωσαν, λόγω των αλλαγών στην ταχύτητα του ανέμου σε μεγάλα ύψη», αναφέρει το δημοσίευμα του Guardian.

Ο καθηγητής Paul Williams, ένας εκ των συντακτών της μελέτης, δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν πως οι επιδράσεις είναι ήδη πραγματικότητα και ενθάρρυνε την αεροπορική βιομηχανία να επενδύσει σε καλύτερα συστήματα πρόβλεψης και εντοπισμού των αναταράξεων.

protothema.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en