Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αστυπάλαια | Νησί πρότυπο αυτονομίας και ηλεκτροκίνησης με την επένδυση της Volkswagen

Με το σλόγκαν το «αύριο είναι ήδη εδώ» υπεγράφη σε ειδική ψηφιακή εκδήλωση παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Προέδρου του ομίλου Volkswagen Χέρμπερτ Ντις, το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ενεργοποίηση ενός σημαντικού επενδυτικού προγράμματος που θα εξελίξει την Αστυπάλαια σε έναν ενεργειακά αυτόνομο προορισμό, ένα πρότυπο νησί έξυπνης και αυτόνομης μετακίνησης.

«Σε πραγματικά δύσκολους καιρούς στέλνουμε στον κόσμο ένα μήνυμα αισιοδοξίας», τόνισε στον χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός κάνοντας λόγο για ένα πρότζεκτ το οποίο θα αλλάξει το νησί μετατρέποντας το σε πρότυπο με βάση τις επιδιώξεις τόσο των κυβερνήσεων όσο και της αυτοκινητοβιομηχανίας για μηδενικούς ρύπους. «Με την ολοκλήρωση του προγράμματος η Αστυπάλαια θα αποτελεί για όλο τον κόσμο μία ‘κρυφή ματιά’ στο μέλλον», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.

Πρόσθεσε δε ότι η απόφαση της Volkswagen για να τρέξει το ερευνητικό της πρόγραμμα σε ένα ελληνικό νησί αποτελεί ακόμα μία ψήφος εμπιστοσύνης στις προοπτικές της χώρας, αποδεικνύοντας ότι «η Ελλάδα εξελίσσεται σε ελκυστικό επενδυτικό προορισμό». «Πριν ένα μήνα είχαμε την ανακοίνωση της Microsoft για τη δημιουργία ενός μεγάλου data center στη χώρα, η Pfizer ήδη λειτουργεί το δικό της hub στη Θεσσαλονίκη ενώ μόλις χθες μία μεγάλη αμερικάνικη εταιρεία τεχνολογίας, η Digital Realty εξαγόρασε τη Lamda Hellix. Όλα αυτά δείχνουν την επανατοποθέτηση της χώρας και σε άλλους τομείς, πέραν του τουρισμού. Τομείς που ακουμπούν το μέλλον και την καινοτομία», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, εκφράζοντας και την αισιοδοξία του ότι με την επιτυχή ολοκλήρωση του πρότζεκτ της Αστυπάλαιας το πρόγραμμα της VW θα επεκταθεί και αλλού.

Οι τέσσερις πυλώνες του project
Όπως έγραφε απ’ το πρωί το newmoney το πρότζεκτ που θα τρέξει ο όμιλος Volkswagen στην Αστυπάλαια θα βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες:

• αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί, με ηλεκτρικά,
• αντικατάσταση των ρυπογόνων καυσίμων με εναλλακτικές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χωρίς αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα
• εκπαίδευση της κοινότητας των πολιτών του νησιού στη διαμοιραζόμενη δημόσια και ιδιωτική συγκοινωνία και μετακίνηση, και
• μεσομακροπρόθεσμα την δοκιμή της αυτόνομης οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney

Η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ως εξής:

Αγαπητέ Herbert, αγαπητέ Δήμαρχε, αγαπητοί Υπουργοί, κυρίες και κύριοι,

Αυτές τις δύσκολες ώρες, στέλνουμε σήμερα ένα ιδιαίτερα αισιόδοξο μήνυμα στον κόσμο. Θυμάμαι την πρώτη μας συζήτηση με τον Herbert για το πλαίσιο αυτό του έργου. Τότε μας φαινόταν μια εξαιρετική ιδέα πραγματικά. Αλλά θα ήθελα επαινέσω τις ομάδες μας για την σκληρή δουλειά που έκαναν ώστε να φτάσουμε σε θέση σήμερα να υπογράφουμε αυτό το Μνημόνιο Συνεργασίας, με τη δέσμευση μάλιστα όλων των συμβαλλόμενων μερών να μετουσιώσουν μια σπουδαία ιδέα σε πραγματικό έργο, το οποίο πραγματικά θα αλλάξει, τολμώ να πω θα μεταμορφώσει, αυτό το όμορφο νησί, την Αστυπάλαια.

Πριν από 2.500 χρόνια, ο Ηράκλειτος έγραψε πως η αλλαγή είναι η μόνη σταθερά στην ζωή.

Ήταν γνωστός ως ο «Σκοτεινός», καθώς η αντίληψή του για τον κόσμο ήταν περίπλοκη και δυσνόητη. Μάλιστα προσπαθώντας να περιγράψει το όσα κατανοούσε ο κόσμος για την πραγματικότητα, συχνά έλεγε πως ο κόσμος κοιμάται. Για τον Ηράκλειτο, το να είσαι ξύπνιος – να είσαι σε καθεστώς εγρήγορσης – είναι συνώνυμο της αλήθειας.

Πολλοί θα μπορούσαν να ισχυριστούν πως ο κόσμος μας όντως κοιμάται σε ό,τι αφορά το θέμα της κλιματικής αλλαγής εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Μόνο τα τελευταία χρόνια, «ξυπνήσαμε» και περάσαμε σε μια κατάσταση εγρήγορσης που μας ώθησε στο να αναλάβουμε δράση και να αντιμετωπίσουμε τη μεγαλύτερη πρόκληση της γενιάς μας. Αλλά – όπως μας δίδαξε ο Ηράκλειτος – η αλλαγή θα πρέπει να είναι αδιάκοπη και συνεχής.

Κάποιες φορές ξεκινά με μικρά βήματα, αλλά σε βάθος χρόνου μπορεί να μετουσιωθεί σε πραγματική μεταμόρφωση. Αυτό ισχύει απόλυτα στο θέμα της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Σε ό,τι αφορά το σημερινό έργο, θεωρώ πως ξεκινάει ένα μεγάλο ταξίδι που θα μεταμορφώσει αυτό το όμορφο νησί σε ένα μοντέλο έξυπνης και πράσινης διαβίωσης. Ένα μικρό βήμα, το οποίο πιστεύω θα έχει τεράστιες επιπτώσεις για όλους.

Όταν σκεφτόμαστε τα ελληνικά νησιά, η καινοτομία δεν είναι η πρώτη σκέψη που έρχεται στο μυαλό μας. Ασυναίσθητα το μυαλό μας τρέχει σε εικόνες φυσικής ομορφιάς, μαγευτικές παραλίες, μοναδική αρχιτεκτονική, τοπικά ήθη και έθιμα. Αν και παρατήρησα – στο βίντεο που προβλήθηκε για την Αστυπάλαια – υπήρχαν και εικόνες με αρκετούς ανεμόμυλους. Αυτό που θεωρούμε σήμερα μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς, πριν από αιώνες συνιστούσε καινοτομία.

Και, φυσικά, για όσους ζουν στην Αστυπάλαια όλον τον χρόνο, αγαπητέ Δήμαρχε, εσείς γνωρίζετε τις δυσκολίες της καθημερινότητας, ιδίως κατά την διάρκεια του χειμώνα, είναι ένα νησί 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων, παρά το μέγεθος του, τα μέσα μεταφοράς είναι περιορισμένα. Έχει μόνο 2 λεωφορεία που ακολουθούν συγκεκριμένες διαδρομές, που δεν συμπεριλαμβάνουν το βόρειο και νότιο κομμάτι του νησιού. Επομένως, οι κάτοικοι αυτών των τμημάτων του νησιού, είναι αντιμέτωποι με αυτή την… κακή τους τύχη!

Ο πληθυσμός του νησιού ανέρχεται στους 1.300 κατοίκους. Ωστόσο, το νησί υποδέχεται περισσότερους από 70.000 τουρίστες και μάλιστα στοχεύει να υποδεχτεί σαφώς περισσότερους.

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν. Όταν με τον Herbert σκεφτόμασταν ποιο θα μπορούσε να είναι το νησί που θα χρησιμοποιηθεί ως «εργαστήριο» για να αποδείξουμε την επίδραση που μπορεί να έχει η έξυπνη και πράσινη κινητικότητα και τεχνολογία, η Αστυπάλαια ήταν μία αυτονόητη επιλογή.

Μιλήσατε εκτενώς για τη φύση του έργου. Θα ήθελα να επισημάνω τους 3+1 σημαντικούς πυλώνες.

Ο πρώτος είναι η έξυπνη κινητικότητα. Τα συμβατικά λεωφορεία θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα λειτουργούν όπως χρειάζεται, δηλαδή με ευελιξία και σε όλη την περιφέρεια του νησιού. Θα συνδυάζουν και νέες, έξυπνες υπηρεσίες: Διαμοιραζόμενη μεταφορά, οχήματα κατά παραγγελία και την υπηρεσία της μικρο-κινητικότητας. Αυτό σημαίνει πως δεν χρειάζεται όλοι μας να διαθέτουμε όχημα. Μπορούμε να μοιραζόμαστε οχήματα. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να περιοριστεί και ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στο νησί. Όπως είπε ο Herbert μάλιστα, μπορεί ο αριθμός να μειωθεί κατά το ένα τρίτο.

Ο δεύτερος πυλώνας -που είναι και ο πιο ριζοσπαστικός- είναι το σχέδιο αντικατάστασης όλων των συμβατικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά. Τόσο τα ιδιωτικά όσο και τα δημόσια. Θα μας χρειαστούν περίπου 1.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενώ θα διαμορφωθεί και ένα πλαίσιο πολύ ελκυστικών κινήτρων, για να ενθαρρύνουμε τους πολίτες της Αστυπάλαιας να κάνουν τη μετάβαση αυτή.

Ο τρίτος πυλώνας είναι η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών. Η έξυπνη κινητικότητα δεν σημαίνει απλά αντικατάσταση των συμβατικών οχημάτων με έξυπνα οχήματα. Απαιτείται και το λογισμικό για την διασύνδεση και απαιτούνται φυσικά οι σταθμοί φόρτισης. Ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να διασφαλιστεί πως η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές. Και εδώ έγκειται το κομμάτι της δικής μας δέσμευσης, να διασφαλίσουμε ότι η πράσινη ενέργεια θα είναι διαθέσιμη σε αφθονία για να τροφοδοτήσει την ηλεκτροκίνηση του μέλλοντος.

Και πίσω από όλα αυτά, υπάρχει και το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης. Θα πρέπει να δοκιμάσουμε νέα συστήματα σε ένα σχετικά ελεγχόμενο περιβάλλον – όχι τόσο μεγάλο αλλά ούτε και μικρό. Ο κόσμος κινείται πολύ γρήγορα προς την ημιαυτόνομη και εν τέλει την αυτόνομη οδήγηση κι αυτό θα γίνει πραγματικότητα και στην Ελλάδα.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Youth Pass 2024: Πάνω από 145.000 οι δικαιούχοι

Τι πρέπει να ξέρουν οι δικαιούχοι του Youth Pass

Περισσότεροι από 145.000 είναι οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν δικαιούνται 150 ευρώ, στο πλαίσιο του Youth Pass 2024.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε 69.825 ανέρχονται οι 18χρονοι έκαναν αίτηση μέχρι τις 15 Μαΐου για το Youth Pass.

Youth Pass: Πώς πιστώνεται στους δικαιούχους

Η πίστωση της ενίσχυσης 150 ευρώ γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα σταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα μέχρι τις 31 Μαΐου.

Στη συνέχεια, οι ωφελούμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ποσό της ενίσχυσης για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών.

Αναλυτικά, η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών στις παρακάτω κατηγορίες επιχειρήσεων:

  • Κατηγορία εμπόρου (MCC) Περιγραφή δραστηριότητας
  • 3000 έως 3350 αεροπορικές εταιρείες, αερομεταφορές
  • 3351 έως 3500 ενοικίαση αυτοκινήτων
  • 3501 έως 3999 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 4111 μεταφορές
  • 4112 σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών
  • 4121 υπηρεσίες ταξί
  • 4131 υπηρεσίες λεωφορείων
  • 4411 θαλάσσιες μεταφορές / ακτοπλοϊκά
  • 4457 ενοικίαση θαλάσσιων σκαφών
  • 4511 λοιπές αερομεταφορές
  • 4582 αεροδρόμια / αεροσταθμοί
  • 4722 ταξιδιωτικά πρακτορεία
  • 4789 λοιπές μεταφορές
  • 5551 ενοικίαση σκαφών
  • 5561 ενοικίαση τροχόσπιτων κ.λπ.
  • 5815 ηλεκτρονικά βιβλία, ταινίες, μουσική
  • 5942 Βιβλιοπωλεία
  • 7011 λοιπές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις / καταλύματα
  • 7032 κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού
  • 7033 κάμπινγκ
  • 7512 λοιπές ενοικιάσεις μηχανοκίνητων οχημάτων
  • 7832 σινεμά
  • 7911 αίθουσες χορού, σχολεία, στούντιο
  • 7922 θεατρικές επιχειρήσεις, πρακτορεία εισιτηρίων
  • 7929 ορχήστρες και μπάντες
  • 7991 εκθέσεις και τουριστικές ατραξιόν, μουσεία
  • 7997 υπηρεσίες γυμναστηρίου
  • 7999 λοιπές υπηρεσίες αναψυχής

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στην Καβάλα ο γιός του Φρέντι Μπελέρη

Στην πόλη της Καβάλας βρέθηκε το Σάββατο 18 Μαϊου, ο κ. Πέτρος Μπελέρης, γιός του Φρέντι Μπελέρη ο οποίος πραγματοποιήσε συναντήσεις με τον Μητροπολίτη ΦΝ-Θ, κ.κ. Στέφανο αλλά και τον Δήμαρχο Καβάλας, κ. Θόδωρο Μουριάδη ο οποίος στηρίζει τον αγώνα τπου πατέρα ττου για της Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου του 2024.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαβήτης: Κινδυνεύουν να νοσήσουν όσοι τρώνε πολλά γλυκά; Οι ειδικοί απαντούν

Ο διαβήτης περιγράφει την πάθηση που χαρακτηρίζεται από την αδυναμία του οργανισμού να ρυθμίσει αποτελεσματικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Συχνά προκύπτει από την ανεπαρκή παραγωγή ινσουλίνης από το πάγκρεας ή από την ανάπτυξη αντίστασης στην ινσουλίνη από τα κύτταρα του σώματος ή τη συνύπαρξη των δύο παραγόντων. Αυτό οδηγεί σε επίμονα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα οποία συνδέονται με σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, όπως καρδιακές παθήσεις, βλάβες στα νεύρα και στα νεφρά.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι διαβήτη:

  • Διαβήτης τύπου 1: Πρόκειται για μια αυτοάνοση πάθηση, όπου το ανοσοποιητικό επιτίθεται στο πάγκρεας, μειώνοντας την ικανότητά του να παράγει ινσουλίνη.
  • Διαβήτης τύπου 2: Αυτός ο τύπος είναι πιο συχνός και χαρακτηρίζεται από μείωση της παραγωγής ινσουλίνης ή της ανταπόκρισης των κυττάρων στην ινσουλίνη, η οποία συχνά επηρεάζεται από τη διατροφή και τους παράγοντες του τρόπου ζωής.

Ο ρόλος της κατανάλωσης πρόσθετων σακχάρων στην ανάπτυξη διαβήτη

Όπως αναφέρει η διαιτολόγος – διατροφολόγος και ειδικός σε θέματα διαβήτη, Imashi Fernando σε άρθρο της στο Healthline, έχει διαπιστωθεί ότι η συχνή κατανάλωση σακχαρούχων ροφημάτων συνδέεται σημαντικά με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Μελέτες σε 175 χώρες έχουν δείξει συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης σακχάρων και του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη: Η υψηλή κατανάλωση αυξάνει τον κίνδυνο, ενώ η χαμηλότερη κατανάλωση έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Παρ’ όλο που είναι δύσκολο να διαπιστωθεί άμεση αιτιώδης συνάφεια, η σχέση μεταξύ της πρόσληψης σακχάρων και του κινδύνου διαβήτη είναι αξιοσημείωτα ισχυρή, με τους ερευνητές να επισημαίνουν ως πιθανούς μηχανισμούς τις επιβλαβείς επιδράσεις της φρουκτόζης στο ήπαρ και τον ρόλο της αύξησης του σωματικού βάρους που προκαλείται από την κατανάλωση σακχαρούχων τροφίμων και ροφημάτων.

Για τον μετριασμό των δυσμενών επιπτώσεων της υπερβολικής κατανάλωσης σακχάρων, οι Διατροφικές Οδηγίες των ΗΠΑ προτείνουν τον περιορισμό της κατανάλωσης σε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 10% της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης.

Είναι σημαντικό να γίνεται διάκριση μεταξύ των πρόσθετων και των φυσικών σακχάρων. Τα φυσικά σάκχαρα, που εμπεριέχονται στα φρούτα και τα λαχανικά, δεν έχουν τις ίδιες βλαβερές συνέπειες με τα πρόσθετα σάκχαρα, επειδή απορροφώνται πιο αργά λόγω της περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, γεγονός που αποτρέπει τις απότομες αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα.

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες: Μια ασφαλέστερη εναλλακτική λύση;

Τα τεχνητά γλυκαντικά παρέχουν την επιθυμητή γλυκιά γεύση, χωρίς τις ανεπιθύμητες θερμίδες, καθιστώντας τα μια φαινομενικά ελκυστική επιλογή. Ωστόσο, έχουν συνδεθεί με την αντίσταση στην ινσουλίνη και τον διαβήτη τύπου 2, πιθανώς επειδή έχουν την τάση να ενισχύουν την επιθυμία για κατανάλωση γλυκών σνακ και να διαταράσσουν τους μηχανισμούς θερμιδικής αντιστάθμισης του οργανισμού.

Εκτός από την πρόσληψη σακχάρων, πολλοί άλλοι παράγοντες συμβάλλουν στον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, όπως η παχυσαρκία, η σωματική αδράνεια, το κάπνισμα και οι γενετικές προδιαθέσεις. Η αντιμετώπιση αυτών των παραγόντων μέσω αλλαγών στον τρόπο ζωής, όπως η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε τρόφιμα ολικής αλέσεως, η τακτική άσκηση και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους, μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη.

Η ειδικός επισημαίνει, τέλος, ότι ενώ η υπερβολική πρόσληψη σακχάρων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, αυτό αποτελεί μόνο ένα μέρος ενός ευρύτερου προβλήματος, που περιλαμβάνει τη συνολική ποιότητα της διατροφής, τον τρόπο ζωής και τους γενετικούς παράγοντες. Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών επιλογών και αλλαγών στον τρόπο ζωής μπορεί να συμβάλει στον μετριασμό του κινδύνου και την ενίσχυση της υγείας του οργανισμού.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en