BUSINESS-STORIES

Ανησυχία για την δαπάνη

Ήταν αρνητικό το …κλίμα, ήρθε και ο φόρος Τηλεόρασης. Τι δείχνουν τα στοιχεία διαφημιστικής δαπάνης για το πρώτο δίμηνο.

Ανησυχητικά σήματα εκπέμπουν οι επιδόσεις της διαφημιστικής απορρόφησης των ΜΜΕ το δίμηνο του 2015 (Ιανουάριος – Φεβρουάριος) καθώς παρά την εικονική αύξηση που καταγράφεται σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό δίμηνο (4,53%), στους απόλυτους – καθαρούς – αριθμούς έχει ενσωματωθεί (στο 60% της δαπάνης) από 1ης/1/2015 και  ο ειδικός φόρος τηλεόρασης 20%.

Στα ταμεία των Μέσων περιέρχεται ποσόν αξίας 172,9 εκατ. ευρώ έναντι 165,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Από αυτό το ποσόν το 60,33% οδεύσει στα τηλεοπτικά κανάλια που ξαναζούν τις δόξες τους σε επίπεδο απορρόφησης μεριδίου στη διαφημιστική «πίτα» (104,3 εκατ. ευρώ έναντι 86,1 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2014) με αύξηση 21,12%. Τα περιοδικά μειώνουν τις επιδόσεις τους κατά 12,91% (31,6 εκατ. ευρώ έναντι 36,3 εκατ. ευρώ πέρυσι) κατακτώντας ποσοστό στην πίτα, 18,28%. Το μερίδιο των εφημερίδων αγγίζει το 15,2% με έσοδα 26,3 εκατ. ευρώ (32,4 εκατ. ευρώ) και μείωση εισπράξεων κατά 18,7%. Μόνο το ραδιόφωνο έχει οριακή αύξηση – πλην της τηλεόρασης – καθώς ανεβάζει τις εισπράξεις του κατά 0,5% (10,6 εκατ. ευρώ).

Στους καλούς πελάτες των ΜΜΕ παραμένουν σταθερά και με θετικό πρόσημο στη μεταβολή τους (πλασματικό ωστόσο λόγω του ειδικού φόρου τηλεόρασης), τα σούπερ μάρκετ, οι τράπεζες, τα τυχερά παιχνίδια και η κινητή τηλεφωνία. Πρώτος διαφημιζόμενος ανακηρύσσεται στο σύνολο των Μέσων η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος – Carrefour με 5,1 εκατ. ευρώ ενώ ακολουθούν τα Lidl με 3,2  εκατ. Ευρώ και τα ΑΒ Βασιλόπουλος με 2,5  εκατ. ευρώ. Στην 4η θέση απαντάται και η αλυσίδα Media Markt (2,1 εκατ. ευρώ) και την 5άδα συμπληρώνει η αλυσίδα s/m Βερόπουλος (2 εκατ. ευρώ). Διαφημιστικό «όχημα» με μεγαλύτερη απορρόφηση αναδεικνύεται ο ΑΝΤ1 με 17,7 εκατ. ευρώ έναντι 17,2 εκατ. ευρώ για το Mega. 

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version