ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αδιαπραγμάτευτος | Πιέζει ο Δήμος Θάσου για τις νυχτερινές διακομιδές ασθενών

«Καμία επικύρωση δρομολογίων από το ΣΑΣΑ, αν δεν υπάρχει πρόγραμμα επιφυλακών»

Τον Υπουργό Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα και τον Υπουργό Υγείας, Ανδρέα Ξάνθο, θα συναντήσει διαδοχικά σήμερα ο Δήμαρχος Θάσου, Κώστας Χατζηεμμανουήλ, σε μια προσπάθεια να πάρει δεσμεύσεις για οριστική επίλυση της -τραγικής εν έτει 2015 κατάστασης- με την έλλειψη σκαφών επιφυλακής για τις νυχτερινές διακομιδές ασθενών από το νησί της Θάσου.

  • Την πίεση στις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφέρει ο Δήμαρχος Θάσου, Κ. Χατζηεμμανουήλ
  • Διαδοχικά ραντεβού σήμερα με τον Υπουργό Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, αλλά και με τον Υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξάνθο

Πριν από λίγες ημέρες, πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, με την παρουσία εκπροσώπων του Λιμεναρχείου Θάσου, του Σωματείου ναυτεργατών και των δύο εκ των τριών ναυτιλιακών εταιριών, της Α.Ν.Ε.Θ. και της «Όσιος Δαυίδ», συμφερόντων Φιλιάγκου (σ.σ. απουσίασε εκπρόσωπος της Ν.Ε.Κ., συμφερόντων Μητσόπουλου).

Στη συνεδρίαση αυτή αναλύθηκε η επικινδυνότητα της κατάστασης, όπως διαμορφώθηκε από την απόφαση των τριών εταιρειών να μην υπάρχει πλοίο σε επιφυλακή για τη διακομιδή ασθενών τις νυχτερινές ώρες.

«Οι εταιρείες πρέπει να δεσμευτούν απέναντι στον κόσμο»

Εμφανώς δυσαρεστημένος από την απόφαση των εταιρειών ο δήμαρχος Θάσου, Κώστας Χατζηεμμανουήλ, για την τροπή που έχει πάρει το θέμα των διακομιδών, τόνισε στο «Χ» ότι είναι ανάγκη να επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς για την εξυπηρέτηση του Κέντρου Υγείας.

«Ανέκαθεν, οι διακομιδές του ΕΚΑΒ γίνονταν με τα φέρι-μποτ, είτε από Λιμένα προς Κεραμωτή είτε από Πρίνο προς Καβάλα. Δε δημιουργήθηκε ποτέ πρόβλημα και μαζί με τα δρομολόγια δηλώνονταν και τα πλοία, που θα έμπαιναν επιφυλακή για έκτακτα περιστατικά τις νυχτερινές ώρες. Έχουμε να κάνουμε με ένα πρωτοφανές γεγονός να μην καλύπτεται η επιφυλακή. Δε θα εξετάσω αν οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες βάσει νόμου ή ηθικής. Και στο δημοτικό συμβούλιο, παρουσία όλων των φορέων, ανέφερα ότι η ευημερία τους οφείλεται στους κατοίκους του νησιού. Κάλεσα τις εταιρείες να δεσμευτούν για το ότι μαζί με την έκδοση των δρομολογίων, θα υπάρχει και πρόγραμμα που θα προβλέπει τις ημέρες που κάθε εταιρεία θα εκτελεί την υποχρέωση της επιφυλακής. Ωστόσο, ακόμη και μετά από αυτή τη συνεδρίαση, παρατηρήθηκε το φαινόμενο κάποιες μέρες να είναι σε επιφυλακή πλοία κι από τις τρεις εταιρείες και σε κάποιες άλλες να μην υπάρχει κανένα!», ανέφερε αρχικά ο κ. Χατζηεμμανουήλ.

Εδώ και τώρα δημιουργία τομέα ΕΚΑΒ στη Θάσο

Μετά το ραντεβού με τον κ. Δρίτσα, ο δήμαρχος Θάσου θα επισκεφτεί και τον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Ξάνθο, τον οποίο θα ενημερώσει για τις ενέργειες, που θα πρέπει να ληφθούν για την υγειονομική θωράκιση του νησιού.

«Οι διακομιδές δε χρειάζονται μόνο φέρι-μποτ, αλλά και οδηγούς ασθενοφόρων. Χρειαζόμαστε δέκα οδηγούς στο Κ.Υ. Πρίνου, όμως σήμερα έχουμε μόλις τέσσερις, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η μια βάρδια της 24ωρης κάλυψης. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό για τη δημόσια ασφάλεια και υγεία των κατοίκων του νησιού. Υπάρχει τρόπος να επιλυθεί κι αυτό το πρόβλημα, το οποίο δεν είναι άλλο από τη δημιουργία τομέα ΕΚΑΒ, ώστε να υπάρχει η δομή και ταυτόχρονα η υποχρέωση από τα κεντρικά για να έρθει προσωπικό κι όχι κάθε φορά να αναγκάζεται ο δήμος Θάσου να προχωρά σε προγραμματική σύμβαση με το νοσοκομείο Καβάλας με οκτάμηνες προσλήψεις ή να ζητάμε από το Γ.Ν.Κ. να μας στείλει οδηγούς. Πρέπει με νομοθετικές ρυθμίσεις να λειτουργήσει το σύστημα των διακομιδών, τόσο με το θέμα της επιφυλακής των φέρι-μποτ τις νυχτερινές ώρες, όπως και με την έλευση προσωπικού, με τις ευλογίες του Υπουργείου Υγείας», δήλωσε με έμφαση ο κ. Χατζηεμμανουήλ, σημειώνοντας ότι το αίτημα που θα καταθέσει στον κ. Ξάνθο έχουν λάβει όλοι οι προκάτοχοί του τα προηγούμενα 10 χρόνια και κατέληξε ότι «πρέπει επιτέλους η Θάσος να θωρακιστεί υγειονομικά, μια και μιλάμε για έναν τόπο που έχει 15.000 μόνιμους κατοίκους τον χειμώνα και 60.000-70.000 το καλοκαίρι».

Δημήτρης Μπουντάς

xronometro.com

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version