Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Έρχεται μεγάλη επιδότηση για αγορά καινούργιων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων

Γενναία κίνητρα και τεράστια επιδότηση για την αγορά όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και σκούτερ και ποδηλάτων, στο πλαίσιο του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, την ενεργοποίηση νέου προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» το φθινόπωρο με αυξημένο προϋπολογισμό και την χάραξη Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων εξήγγειλε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διαδικτυακή συζήτηση ONNED talks, με θέμα «Η πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης», που διοργάνωσε η Οργάνωση Νεολαίας της Νέας Δημοκρατίας χθες το βράδυ.

Μάλιστα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσίασε συνοπτικά την πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης που περιλαμβάνει την απολιγνιτοποίηση, την προώθηση της ενεργειακής εξοικονόμησης και της ηλεκτροκίνησης, την εκπόνηση και υλοποίηση ενός Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων, την ανακύκλωση, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και την γενικότερη προώθηση του ποδηλάτου, αλλά και την απόσυρση των πλαστικών μια χρήσης. «Όλα αυτά δεν είναι θεωρίες. Είναι πολιτική που ξεκίνησε να εφαρμόζεται και που θα γίνει ακόμα πιο ορατή τις επόμενες μέρες, αλλά και τους επόμενους μήνες», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

«Για την ηλεκτροκίνηση έχουμε ξεκινήσει και εργαζόμαστε από το φθινόπωρο και δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στον Ιούνιο να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο. Νομίζω ότι το πιο βασικό στην ηλεκτροκίνηση είναι να υπάρχουν οι υποδομές φόρτισης, τα «ηλεκτρονικά βενζινάδικα», οι φορτιστές πρώτα στα κεντρικά σημεία και μετά και σε άλλα.

Στο σχεδιασμό μας έχουμε αποφασίσει να υπάρχει ένα ειδικό πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση. Έχουν βρεθεί τα χρήματα που θα προέλθουν από το Ταμείο των Ρύπων και θα είναι αρκετά. Με αυτά θα κινητροδοτηθεί η αγορά, όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου. Θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων.

Συγκριτικά με την επιδότηση από το κράτος για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ, η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή. Θέλουμε οι νέοι να είναι πρωταγωνιστές στο πέρασμα στη νέα εποχή. Τα ηλεκτρικά ΙΧ, σκούτερ και ποδήλατα δεν είναι πολυτέλεια, αλλά καθημερινότητα».

Αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι το ποσό με το οποίο θα επιδοτούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι σταθερό ανεξαρτήτως τύπου ή αξίας, γεγονός που πρόκειται να ευνοήσει τις πιο προσιτές προτάσεις στις οποίες η ποσοστιαία μείωση της τιμής τους θα είναι μεγαλύτερη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδας δεν πρόκειται να συνδεθεί με κάποιο είδος «απόσυρσης» αυτοκινήτων, χωρίς ωστόσο βέβαια να μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο να «τρέξει» κάποιο πρόγραμμα επιδοτούμενης απόσυρσης ρυπογόνων οχημάτων με σκοπό την ενίσχυση του ρυθμού ανανέωσης του γερασμένου στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Αποκαλυπτικός για το ύψος των κινήτρων ήταν και ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γιώργος Βασιλάκης. Οπως αποκάλυψε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, το ύψος των κινήτρων θα είναι αντίστοιχο της Γερμανίας και της Ολλανδίας ενώ για τους ιδιοκτήτες Ταξί ή για επαγγελματικό όχημα οι επιδοτήσεις θα είναι διπλάσιες. Οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικού οχήματος στη Γερμανία κυμαίνονται έως 6.000 ευρώ ενώ στην Ολλανδία η επιδότηση είναι έως 5.000 ευρώ. Οπότε η επιδότηση στην Ελλάδα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 6.000 και 5.000 ευρώ και για τους επαγγελματίες θα διπλασιάζεται και θα κυμαίνεται μεταξύ 12.000 και 10.000 ευρώ!

Όσον αφορά στην απόσυρση που ακούγεται ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ ξεκαθάρισε ότι θα αφορά μόνο όσους αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο οι οποίοι αν αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα ταυτόχρονα θα λαμβάνουν κάποια επιπλέον επιδότηση.

Ο κ. Γιώργος Βασιλάκης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Παρά την πτώση που κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων εξαιτίας του κορωνοϊού υπάρχει μια αισιοδοξία.

Είναι σαφές ότι για πρώτη φορά η χώρα μας αποκτά υπουργείο Περιβάλλοντος! Έως τώρα οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν ασχολούνταν με το περιβάλλον αλλά με την ενέργεια. Τώρα έχουμε ένα υπουργείο Περιβάλλοντος το οποίο όντως έχει βάλει κάτω και έχει δημιουργήσει κάποια κίνητρα τα μισά εξ αυτών υπάρχουν και για αυτό καταγράφεται μια αύξηση στα υβριδικά αυτοκίνητα και τώρα ετοιμάζονται τα κίνητρα για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά είναι μηδενικών ρύπων και μηδενικού ήχου. Τώρα τον Ιούνιο ετοιμάζονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος να ανακοινώσουν τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σε μία συνάντηση που είχαμε στο Υπουργείο με μεγάλη μας έκπληξη είδαμε τα κίνητρα που θα δοθούν καθώς τα επίπεδα επιδότησης είναι πολύ υψηλά και κυμαίνονται στα επίπεδα της Γερμανίας, Ολλανδίας. Πάρα πολλά χρήματα για να βοηθηθεί κάποιος να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα.

Αυτό περιμένουμε να δουλέψει. Βέβαια δεν περιμένουμε οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελέσουν ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό της αγοράς καθώς είναι σχετικά ακριβά.

 

Το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί προβλέπει 1.500 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, δηλαδή 2% της αγοράς και 3.500 μονάδες το 2021 αλλά από εκεί και πέρα να αυξάνονται πολύ.

Αυτά που ακούστηκαν για την απόσυρση αφορά μόνο αυτούς τους λίγους που θα αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και σε περίπτωση που θα αποσύρουν και κάποιο παλαιό όχημα ταυτόχρονα θα πάρουν κάποια επιπλέον χρήματα. Αλλά μιλάμε για 1.500 περιπτώσεις και η αγορά πέρυσι έκλεισε στις 115.000 αυτοκίνητα κάτι που προφανώς δεν θα γίνει φέτος ούτε τα μισά περίπου αλλά δεν μιλάμε για μια γενικευμένη απόσυρση.

Όσον αφορά στα Ταξί και τα επαγγελματικά οχήματα τα κίνητρα τα οποία κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη θα είναι διπλάσια από εκείνα των ιδιωτών καταναλωτών! Τα κίνητρα θα είναι πολύ μεγάλα».

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Ανατροπή στα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων | Πού αυξάνονται και γιατί

Σε ισχύ θα τεθούν σύντομα τα νέα και υψηλότερα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκής χώρας που δεν είναι τα αποτελέσματα που επιθυμούσε από τη μείωσή τους τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μείωση του ορίου ταχύτητας σε έναν δρόμο συμβάλλει και στην μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας αφού, σε γενικές γραμμές, η ταχύτητα κίνησης συνδέεται άμεσα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο.

Με αυτό το σκεπτικό η Ολλανδία μείωσε πριν από πέντε περίπου χρόνια, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της από τα 130 στα 100 χλμ./ώρα.

Το μέτρο, που δεν καλωσορίστηκε από τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, τέθηκε σε ισχύ ώστε οι γενικότεροι ρύποι που παράγει σαν χώρα η Ολλανδία (συγκεκριμένα οι εκπομπές αζώτου) να εναρμονιστούν με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ και να επιτραπεί έτσι στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος εκπέμπει επίσης ρύπους, να συνεχίζει να χτίζει κτίρια.

Το μειωμένο μέγιστο όριο ταχύτητας ίσχυε καθημερινά από τις έξι το πρωί έως και τις επτά το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας επανερχόταν στο μέγιστο των 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, τα κόμματα που πρόκειται να σχηματίσουν την επόμενη κυβέρνηση της Ολλανδίας φαίνεται ότι έφτασαν σε συμφωνία για την ανατροπή και ακύρωση του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα και με μελέτες και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ολλανδία όλο αυτό το διάστημα έδειξαν ότι επί της ουσίας το κέρδος στη μείωση των εκπομπών αζώτου είναι τόσο οριακό που δεν δικαιολογείται η εφαρμογή του.

Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από πολλούς κλάδους της βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μεγάλες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα μπορούν να οδηγήσουν στην παρουσίαση προβλημάτων στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού, με τον κίνδυνο να είναι μεγαλύτερος για άτομα με παθήσεις όπως είναι το άσθμα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης | Πότε θα εξαφανιστεί, τι πρέπει να γνωρίζουμε

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, στο οποίο απομένουν μόνο λίγα χρόνια ζωής.

Για να κάτσει κάποιος πίσω από το τιμόνι οφείλει να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, δηλαδή του εγγράφου που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κτριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να διαταράσσει την οδική ασφάλεια.

Στη χώρα μας, σήμερα, οι κάτοχοι αδειών οδήγησης διαθέτουν είτε το παλιό ροζ τρίπτυχο έγγραφο, είτε το νέου τύπου κάρτας, το οποίο έχει σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία.

Επίσης, με δεδομένο ότι τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες, το νέο δίπλωμα ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που δεν φθείρεται όπως το παλιό.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του διπλώματος υπό τη μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας έναντι του χάρτινου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους νομοθέτες οι οποίοι έχουν θέσει τις βάσεις για την πλήρη κατάργηση του τελευταίου, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία ισχύος του τις 19 Ιανουαρίου 2033.

Μέχρι το 2033, βέβαια, τα εναπομείναντα παλιά διπλώματα θα είναι ελάχιστα, δεδομένου ότι η νομοθεσία ορίζει ότι όποιος οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του και επομένως πρέπει να το ανανεώσει, αυτομάτως προμηθεύεται το νέο δίπλωμα τύπου πλαστικοποιημένης κάρτας.

Ακόμα και αυτή, όμως, η άδεια οδήγησης -και παρά τo διαφαινόμενο «μονοπώλιό» της- δεν πρόκειται να μακροημερεύσει, εν μέσω μιας πρωτοφανούς διαδικασίας ψηφιοποίησης των πάντων, που συν τω χρόνω αναμένεται να αυξάνει ρυθμούς.

Ήδη από τις 27 Ιουλίου του 2022, οι οδηγοί της χώρας μας μπορούν να «περάσουν» το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο (στο gov.gr wallet), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να διευκολυνθούν οι πολίτες, αλλά αλλά προκειμένου να διενεργείται ευκολότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο η εξακρίβωση στοιχείων από τις αστυνομικές και ελεγκτικές αρχές.

Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης (όπως και η ψηφιακή ταυτότητα), άλλωστε, ισοδυναμεί με τα φυσικά, παραδοσιακά διπλώματα (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο) και επομένως οι πολίτες δεν χρειάζεται κουβαλούν τα τελευταία συνέχεια μαζί τους.

Έρχεται το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Τη μετάβαση σε ένα καθεστώς ψηφιακών διπλωμάτων οδήγησης προωθεί και η ΕΕ, η οποία υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης συνεπάγεται πρωτοφανή ευκολία όσον αφορά την ανανέωση και την αντικατάστασή τους -αμφότερες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα, ένα ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης με κοινά χαρακτηριστικά σε κοινοτικό επίπεδο θα διευκολύνει την επίτευξη του ξεκάθαρα διατυπωμένου στόχου της ΕΕ για τη δημιουργία ενός συστήματος γρήγορου εντοπισμού και άμεσης επιβολής ποινών σε εκείνους που υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις σε χώρα άλλη από αυτή που εξέδωσαν την άδεια οδήγησής του.

Continue Reading

AUTOMOTO

BYD | Έρχονται plug-in υβριδικά σε τιμές βενζίνης

H BYD Auto κινείται με έντονο επιχειρηματικό τρόπο στην Ευρώπη και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, τα στελέχη της δεν αμελούν και αυτά με θερμικό κινητήρα.

 

Η προσπάθεια των στελεχών της BYD Auto να επεκταθούν εμπορικά στην Ευρώπη είναι γνωστή, πλέον. Οι Κινέζοι ήδη έχουν δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο αντιπροσώπων στις μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας και αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και σε αυτές άλλων κρατών της, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, εσχάτως.

Κύριος σκοπός τους είναι να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό αποκάλυψε ο Μάικλ Σου, Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto Ευρώπης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Financial Times για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Συγκεκριμένα, ο Σου δήλωσε: «Το εργοστάσιό μας στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2026. Είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030».

Ο επικεφαλής της BYD Auto στην Ευρώπη τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος και στα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες και plug-in υβριδικά συστήματα.. Όπως είπε, η κινεζική εταιρεία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτά.

Όπως διευκρίνισε, θα προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τους σε τιμές παραπλήσιες με αυτές που οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους διαθέτουν τα δικά τους μόνο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, στην BYD Auto θα έχουν πλεονέκτημα, συγκριτικά.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Seagull, το σχετικά μικρών διαστάσεων νέο μοντέλο της, το οποίο στην Κίνα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Ο Σου είπε ότι προς το παρόν αυτό διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά και έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτή.

Για το ενδεχόμενο να εισαχθεί και στη Ευρώπη είπε σχετικά: «Έχουμε πολλά αιτήματα από τους ντίλερ μας με τους οποίους συνεργαζόμαστε (για να το πράξουμε). Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο (ώστε να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς). Πάντως, η ευρωπαϊκή έκδοση του Seagull θα κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ», κατέληξε.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en