Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έξι θέσεις κάτω η Ελλάδα στην Παγκόσμια Επετηρίδα Ανταγωνιστικότητας

Η δεύτερη μεγαλύτερη πτώση στη συνολική κατάταξη μετά του Καζακστάν.

Κατά έξι θέσεις σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά υποχώρησε η Ελλάδα στην παγκόσμια επετηρίδα ανταγωνιστικότητας του 2016, που καταρτίζει το Διεθνές Ινστιτούτο για την Ανάπτυξη του Μάνατζμεντ (IMD), με αποτέλεσμα να βρεθεί στην 56η θέση μεταξύ 61 χωρών. Μάλιστα, σημείωσε τη δεύτερη μεγαλύτερη πτώση στη συνολική κατάταξη, μετά από εκείνη του Καζακστάν, που υποχώρησε κατά 13 θέσεις. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), εθνικού εκπροσώπου του IMD, «capital controls, πολιτική αβεβαιότητα, κυβερνητική αναβλητικότητα, αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις και έλλειμμα διεθνούς αξιοπιστίας, είναι οι βασικοί παράγοντες που φέρνουν την Ελλάδα σε όρους ανταγωνιστικότητας πάνω μόνον από την ευρισκόμενη σε κοινωνική αναταραχή Βραζιλία, την Ουκρανία που βιώνει εμπόλεμη κατάσταση και τη Βενεζουέλα, η οποία πωλεί τα αποθέματά της σε χρυσό για να εισάγει είδη πρώτης ανάγκης».

Για την κάλυψη των αναγκών που προέκυψαν από τη συνεργασία του ΣΒΒΕ με το IMD, η υπεύθυνη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Μελετών του ΣΒΒΕ συνεργάσθηκε και φέτος, για 15η χρονιά, με το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το οποίο παρείχε τα μακροοικονομικά δεδομένα σχετικά με τις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας για το 2015 (σ.σ. η επετηρίδα του 2016 καταρτίζεται με βάση στοιχεία του 2015).

Υποχώρησε κατά 14 θέσεις στον δείκτη επιχειρηματικής αποτελεσματικότητας

Για την εξαγωγή της συνολικής θέσης μιας χώρας στη διεθνή κατάταξη ανταγωνιστικότητας αξιολογούνται περισσότεροι από 340 δείκτες σε τέσσερις κατηγορίες: «Οικονομική Αποδοτικότητα», «Κυβερνητική Αποτελεσματικότητα», «Επιχειρηματική Αποτελεσματικότητα» και «Υποδομές».

Στην κατηγορία των δεικτών της «Οικονομικής Αποδοτικότητας», η Ελλάδα κατατάχθηκε 58η, διατηρώντας την ίδια θέση με την προηγούμενη χρονιά. Στην κατηγορία των δεικτών της «Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας», η Ελλάδα υποχώρησε κατά δύο (2) θέσεις, καταλαμβάνοντας την 59η και σημειώνοντας την τρίτη χειρότερη επίδοση μεταξύ των 61 χωρών που συμμετέχουν στην έρευνα.

Σημαντική υποχώρηση καταγράφεται στην κατηγορία των δεικτών της «Επιχειρηματικής Αποτελεσματικότητας»: η Ελλάδα κατατάχθηκε στην 57η από την 43η θέση που κατείχε το 2013, σημειώνοντας υποχώρηση κατά 14 θέσεις. Στην κατηγορία των «Υποδομών», τέλος, σημειώθηκε επίσης επιδείνωση της κατάταξης της χώρας μας κατά τρεις θέσεις: συγκεκριμένα από την 35η θέση του 2014, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 38η, οπισθοδρομώντας και επιστρέφοντας περίπου στη θέση που είχε το 2013.

Η σημαντική επιδείνωση που σημειώθηκε στην κατηγορία της «Επιχειρηματικής Αποτελεσματικότητας» κατά 14 ολόκληρες θέσεις το 2015 σε σχέση με το 2014, στην οποία αποδίδεται και η υποχώρηση της Ελλάδας στη συνολική κατάταξη, οφείλεται -σύμφωνα με τον ΣΒΒΕ- στην πιστωτική ασφυξία και την έλλειψη ρευστότητας των εγχώριων επιχειρήσεων κατά το 2015, όπως αποτυπώνονται στους σχετικούς δείκτες: η Ελλάδα κατέλαβε την τελευταία θέση (61η) στους δείκτες χρηματοοικονομικού κινδύνου και λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού κλάδου, ενώ, σημείωσε τη δεύτερη χειρότερη επίδοση (60η θέση στις 61 χώρες) στο δείκτη διαθεσιμότητας πιστώσεων προς τις επιχειρήσεις.

Επιπλέον, η χαμηλή αξιοπιστία της χώρας μας έχει επηρεάσει την εικόνα («image») της Ελλάδας στο εξωτερικό (60η θέση – προτελευταία) γεγονός που αντανακλάται στη δυσκολία των μεταποιητικών επιχειρήσεων να εξάγουν τα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές.

Πού αποδίδεται η επιδείνωση

Η επιδείνωση της κατάταξης της χώρας μας αποδίδεται σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΒΒΕ στοςυ εξής παράγοντες:

-στην επιδείνωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και κλίματος, που μεταφράζεται σε κατακρήμνιση του δείκτη «Επιχειρηματικής Αποτελεσματικότητας» της ελληνικής οικονομίας κατά 14 θέσεις, και,

-στην υποχώρηση της επίδοσης στους επιμέρους δείκτες Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας και Υποδομών κατά δυο και τρεις θέσεις αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι.

«Η Παγκόσμια Επετηρίδα Ανταγωνιστικότητας (WCY) του IMD, αποτελεί το πλέον αξιόπιστο “εργαλείο” διεθνών επενδυτών στο πλαίσιο της συνολικής αξιολόγησης του περιβάλλοντος δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων σε χώρες και περιφέρειες, για την εξαγωγή της απόφασής τους που αφορά στην επιλογή τοποθεσίας χωροθέτησης των διεθνών τους δραστηριοτήτων» υπογραμμίζεται στην ανακοινωση του ΣΒΒΕ.

Κατά τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) η πτώση της Ελλάδας κατά έξι (6) θέσεις στην Παγκόσμια Επετηρίδα Ανταγωνιστικότητας του IMD για το 2015, συνιστά σαφέστατο μήνυμα προς την κυβέρνηση για εντατικοποίηση των προσπαθειών προς την κατεύθυνση της ανάταξης της οικονομίας της χώρας και για το σχεδιασμό κατάλληλων πολιτικών ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των εγχώριων επιχειρήσεων.

Οι πέντε προκλήσεις

Με βάση τις επιδόσεις της Ελλάδας στους 342 δείκτες (ποσοτικούς και ποιοτικούς) που αξιολογούνται από το IMD, το Ινστιτούτο θεωρεί ότι οι πέντε κύριες προκλήσεις για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εΕλληνικής οικονομίας είναι:

1. η ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, για την ουσιαστική ενίσχυση της διεθνούς τους ανταγωνιστικότητας,

2. η προσέλκυση και υλοποίηση ξένων και εγχώριων επενδύσεων,

3. η ανασυγκρότηση και αναδιάρθρωση του εγχώριου παραγωγικού συστήματος, με προτεραιότητες τη μεταποιητική δραστηριότητα και την ενίσχυση της καινοτομίας,

4. η απλοποίηση και ο εξορθολογισμός του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ειδικά σε όρους αποτελεσματικότητας του φορολογικού πλαισίου, και,

5. η υλοποίηση ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης, προσαρμοσμένων όμως στις ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων.

«Το μήνυμα από τα αποτελέσματα είναι σαφές: οι θυσίες της τελευταίας επταετίας των επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα και των πολιτών δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε χαμένες. Για αυτό και το κλείσιμο της αξιολόγησης θα πρέπει να συνοδευτεί και από ταχεία επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. Πώς; Με την παροχή ρευστότητας, με την αλλαγή του επενδυτικού και φορολογικού περιβάλλοντος, με φιλική αντιμετώπιση από το κράτος και τους δημόσιους λειτουργούς των υγιών επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, που στηρίζουν τη χώρα και, πάνω από όλα, με την προσήλωση της κυβέρνησης και του πολιτικού προσωπικού στην εφαρμογή των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων. Για τον ΣΒΒΕ η έξοδος από την κρίση έχει μια βασική προϋπόθεση: την έμπρακτη υποστήριξη της μεταποιητικής δραστηριότητας», επισημαίνει ο πρόεδρος του Σ ΒΒΕ, Αθανάσιος Σαββάκης.

Την Παγκόσμια Επετηρίδα Ανταγωνιστικότητας (World Competitiveness Yearbook – WCY) εκδίδει κάθε χρόνο η παγκοσμίου φήμης επιχειρηματική σχολή της Λωζάνης (Ελβετία)._

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Πρόσκληση της Egnatia Aviation σε τελετή θεμελίωσης «The Lydia Project by Egnatia Aviation»

Πρόσκληση της Egnatia Aviation σε τελετή θεμελίωσης «The Lydia Project by Egnatia Aviation», που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 14 Μαϊου στις 18:00, στο Αεροδρόμιο Λυδία στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας. 

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σχολεία | Τελευταία εβδομάδα μαθημάτων για τα λύκεια -Πότε κλείνουν τα δημοτικά

Την ερχόμενη Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024, θα ακουστεί για τελευταία φορά το κουδούνι στα λύκεια της χώρας, καθώς η ημέρα αυτή έχει οριστεί ως η τελευταία ημέρα μαθημάτων.

Αρχίζουν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στα λύκεια

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, οι απολυτήριες -ενδοσχολικές- εξετάσεις των μαθητών της Γ’ Λυκείου θα διεξαχθούν την ερχόμενη εβδομάδα, 20-27 Μαΐου. Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ριχτούν στη μάχη των Πανελλαδικών στις 31 Μαΐου, μέχρι και τις 12 Ιουνίου. Το χρονικό διάστημα διεξαγωγής των Πανελλαδικών για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ έχει οριστεί μεταξύ 30 Μαΐου και 11 Ιουνίου.

Όσον αφορά στις προαγωγικές εξετάσεις για την Α’ και Β’ Λυκείου, αυτές θα διεξαχθούν κατά το διάστημα 20 Μαΐου-14 Ιουνίου.

Υπενθυμίζεται ότι ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα γυμνάσια έχει οριστεί η 29η Μαΐου και έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στο διάστημα 3-17 Ιουνίου 2024. Τέλος, τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία της επικράτειας θα παραμείνουν ανοικτά έως τις 14 Ιουνίου 2024.

ΑΠΕ-ΜΠΕ, iefimerida

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος η οδήγηση για τους 70χρονους | Τι αλλάζει στους μεγαλύτερους οδηγούς

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα πρέπει να παραδώσουν την άδεια οδήγησης αν γνωρίζουν ότι αντιμετωπίζουν παθήσεις και ασθένειες που θέτουν εν δυνάμει σε κίνδυνο τους ίδιους και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων όταν οδηγούν.

H Ελλάδα ευτυχώς θα επιβάλλει ιατρικές εξετάσεις άνα τακτά χρονικά διαστήματα.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα και έπειτα από τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους οι οδηγοί θα πρέπει να περνούν από ιατρικά τεστ (από παθολόγο και οφθαλμίατρο) κάθε τρία χρόνια. Με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Πριν ακόμη και από τη συμπλήρωση του 80ου έτους, οι ιατροί που εξετάζουν τους οδηγούς έχουν τη δυνατότητα να τους παραπέμψουν και σε άλλες ειδικότητες εάν κρίνουν πως αυτό απαιτείται. Για παράδειγμα αν ο παθολόγος το κρίνει απαραίτητο μπορεί να παραπέμψει τον οδηγό, για παράδειγμα σε ψυχίατρο ή σε ορθοπεδικό.

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών που γνωρίζουν ότι έχουν κάποια επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια πάθηση ή ασθένεια, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλους χρήστες των δρόμων και δεν μπορεί να ανιχνευτεί από τις ιατρικές εξετάσεις που απαιτούνται για την ανανέωσή της θα… πρέπει να κοιταχτούν στον καθρέπτη και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Ειδικά αν οι εν λόγω οδηγοί είναι πάνω από 70 ετών θα πρέπει από μόνοι τους να παραδίδουν την άδεια οδήγησης. Αν δεν το κάνουν αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να αποφεύγουν να οδηγούν μεγάλες αποστάσεις που ξεπερνούν σε χρονική διάρκεια τη μία ώρα αλλά και να αποφεύγουν να οδηγούν σε απαιτητικές συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η κίνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης.

Οι άνω των 70 ετών οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι πολλά είναι εκείνα που αλλάζουν από αυτή την ηλικία και έπειτα, μάλιστα σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τους νεότερούς τους που κάθονται πίσω από το τιμόνι, ακόμη και αν δεν πάσχουν από κάτι.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα που έχει ο μέσος ηλικιωμένος οδηγός να παραμένει συγκεντρωμένος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που εξαρτάται άμεσα και από τη φυσική αντοχή του ανθρώπινου οργανισμού η οποία παρουσιάζει έντονη πτώση μετά από αυτή την ηλικία.

Η συγκέντρωση και η εγρήγορση που απαιτούνται για να οδηγεί κάποιος με ασφάλεια ελαττώνονται ακόμη περισσότερο με τις μεταβολές του καιρού και της θερμοκρασίας (πολύ ζέστη ή πολύ κρύο), φαινόμενα που οδηγούν σε ταχύτερη εξάντληση των οδηγών που έχουν ξεπεράσει το 70ο έτος της ηλικίας τους.

Πηγή:carandmotor

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en