Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τεχνητή νοημοσύνη | Νεκρή μίλησε στην κηδεία της και απάντησε σε ερωτήσεις συγγενών

Άναυδοι έμειναν οι συγγενείς και φίλοι μιας 87χρονης γυναίκας, που βρέθηκαν στην κηδεία της, όταν εκείνη απάντησε στις ερωτήσεις τους με νέες λεπτομέρειες μέσα από ένα βίντεο.

Μια νεκρή γυναίκα μίλησε στη δική της κηδεία και μάλιστα απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με τη ζωή της, που της έκαναν οι -έκπληκτοι- τεθλιμμένοι συγγενείς και φίλοι. Αυτό κατέστη εφικτό χάρη σε μια νέα τεχνολογία «έξυπνου» ολογραφικού βίντεο εφοδιασμένη με τεχνητή νοημοσύνη, που επιτρέπει σε κάποιον να ανοίξει διάλογο με έναν πεθαμένο!

Η τεχνολογία, που έχει αναπτυχθεί από την αμερικανική εταιρεία StoryFile με έδρα το Λος Άντζελες, δημιουργεί ένα ψηφιακό ολόγραμμα του ατόμου πριν τον θάνατο του και αξιοποιεί μια σειρά από βίντεο με ερωταπαντήσεις που έχουν τραβηχτεί πριν πεθάνει και αφορούν θέματα που θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν τους κοντινούς ανθρώπους του. Στη συνέχεια, αυτό το βιντεοσκοπημένο υλικό χρησιμοποιείται για να εκπαιδεύσει ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μπορεί να απαντήσει κατάλληλα σε ερωτήσεις που θα υποβληθούν κατά την κηδεία. Το τελικό προϊόν – που είναι συμβατό με συστήματα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας – «φορτώνεται» στην ψηφιακή πλατφόρμα της StoryFile από όπου, μέσω διαδικτυακής σύνδεσης, πραγματοποιείται ο «διάλογος»(ή μάλλον η ψευδαίσθηση του διαλόγου) κατά την κηδεία.

Με αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με το BBC, την Telegraph και τη Daily Mail, μια Βρετανίδα 87 ετών – ένας από τους πρώτους στον κόσμο χρήστες της καινοτόμου τεχνολογίας – εμφανίστηκε ως ομιλητικό ολόγραμμα λίγο μετά την καύση της. Αφού έβγαλε μια σύντομη ομιλία για τη ζωή της (μεταξύ άλλων είχε επιβιώσει από το Ολοκαύτωμα) και τις πνευματικές απόψεις της, απάντησε σε ερωτήσεις από τα μέλη της οικογένειας που παρακολούθησαν την κηδεία. Η Σμιθ είχε βιντεοσκοπήσει τον εαυτό της να δίνει απαντήσεις περίπου έξι μήνες πριν τον θάνατο της, αφιερώνοντας πολλές ώρες στη διάρκεια ενός διημέρου.

Η τεχνολογία, που είναι διαθέσιμη στη Βρετανία από αυτή την εβδομάδα, είχε δημιουργηθεί από τον γιό της δρ Στέφεν Σμιθ, συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας StoryFile. Ο Σμιθ παραδέχτηκε ότι το ολόγραμμα «σόκαρε» τους παρευρισκόμενους και ανέφερε ότι η μακαρίτισσα μητέρα του απάντησε στις ερωτήσεις τους «με νέες λεπτομέρειες και ειλικρίνεια», μεταξύ άλλων για τη δύσκολη παιδική ηλικία της, το διαζύγιο των γονιών της, τις πολιτικές απόψεις της, τις προβλέψεις της για το μέλλον του κόσμου κ.α.

Η αρχική ιδέα για τη δημιουργία της StoryLife το 2017 ήταν η διατήρηση στη μνήμη των ιστοριών όσων επιβίωσαν από το Ολοκαύτωμα, καθώς και άλλων ιστορικών προσωπικοτήτων, όμως στην πορεία έγινε αντιληπτό ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα στις κηδείες (και όχι μόνο). Όποιος θέλει, μπορεί να δημιουργήσει μια «ιστορία» του στη StoryFile και να επιλέξει να απαντήσει πριν τον θάνατο σε ερωτήσεις για θέματα που πιστεύει ότι μπορεί να ενδιαφέρουν τους φίλους και συγγενείς του. π.χ. για προηγούμενες ερωτικές σχέσεις του ή για άλλα μυστικά του.

Αντίθετα με τα κατασκευασμένα βίντεο (deepfake), η εν λόγω τεχνολογία δεν βάζει άσχετα λόγια στο στόμα του ανθρώπου. Αν το ολόγραμμα του νεκρού (δηλαδή το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης) δεν έχει έτοιμη κάποια σχετική απάντηση σε μία ερώτηση, τότε ο νεκρός «ζητάει» από τον ερωτώντα να ρωτήσει κάτι άλλο.

Ο Στέφεν Σμιθ τόνισε ότι χάρη στη νέα τεχνολογία η μητέρα του «ήταν παρούσα κατά κάποιο τρόπο» στην κηδεία της και επεσήμανε ότι τα λόγια της ήσαν πραγματικά δικά της και όχι δημιούργημα της τεχνητής νοημοσύνης. Ο Ρόλο Κάρπεντερ, δημιουργός του chatbot CleverBot, επιβεβαίωσε ότι το έξυπνο σύστημα της StoryFile δεν προσπαθεί να επινοήσει δικές του απαντήσεις, απλώς επιλέγει – ανάλογα με τη μεταθανάτια ερώτηση – τις κατάλληλες βιντεοσκοπημένες απαντήσεις από ένα προκαθορισμένο απόθεμα στη βάση δεδομένων του.

Ο Σμιθ προβλέπει πολλές άλλες εμπορικές χρήσεις για τη νέα τεχνολογία πέρα από τις συζητήσεις με νεκρούς, όπως στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών και των πωλήσεων. Ο ίδιος δήλωσε ότι οραματίζεται έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι θα καταγράφουν σε βίντεο τις ζωές τους σε συνεχή βάση, έτσι ώστε αργότερα να εμφανίζεται ότι μιλάει ο 18χρονος εαυτός τους, ο 50χρονος κλπ.

Ένα πιο προχωρημένο βήμα θα ήταν η χρησιμοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για να δημιουργηθεί μια πλήρως συνθετική (ψηφιακή) «περσόνα» ενός νεκρού, κάτι που ο Σμιθ θεωρεί αδύνατο. «Όλα πάνω μας είναι τελείως μοναδικά. Δεν υπάρχει τρόπος να μπορεί κανείς να δημιουργήσει μια συνθετική εκδοχή μου, ακόμη κι αν μοιάζει με μένα», όπως είπε, κάτι με το οποίο συμφώνησε και ο Κάρπεντερ.

Πηγή: news247.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά

Νέος σεισμός 3,1 Ρίχτερ σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (11/5) στις 16.20 στην Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 4 χιλιόμετρα βόρεια – βορειοδυτικά από τα Βαλσαμάτα με εστιακό βάθος 16 χιλιόμετρα.

seismos-tora

 

Υπενθυμίζεται ότι χθες Παρασκευή καταγράφηκαν άλλοι τρεις σεισμοί στην Κεφαλονιά μεγέθους 3,9, 4,1 και 3,1. Όπως τόνισε ο καθηγητής Γεωλογίας και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, μιλώντας στο protothema.gr, οι χθεσινές τρεις δονήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της φυσιολογικής για την περιοχή του Ιονίου σεισμικής δραστηριότητας. «Παρακολουθούμε το φαινόμενο, δεν εμπνέει ανησυχία» είπε ο κ. Λέκκας και πρόσθεσε ότι οι δονήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην ίδια τάξη μεγέθους. Εντοπίζονται να προέρχονται από γνωστό εγκάρσιο ρήγμα στο τόξο του Ιονίου.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

12η Μαϊου | Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτή – Πως καθιερώθηκε

Η νοσηλευτική χαρακτηρίστηκε ως έργο αγάπης και προσφοράς για τον συνάνθρωπο. Η παγκόσμια ημέρα νοσηλευτών εορτάζεται από το 1965 κάθε χρόνο στις 12 Μαΐου, στην επέτειο της γέννησης της Florence Nightingale (1820), της νοσηλεύτριας που σηματοδότησε και επηρέασε το σύγχρονο υγειονομικό σύστημα.

Σήμερα, τιμούμε όλους τους Νοσηλευτές, οι οποίοι μέσα από την αυταπάρνηση και τον αλτρουισμό, συνεχίζουν να αγωνίζονται καθημερινά, ώστε να παρέχουν νοσηλευτική φροντίδα σε όλους τους συνανθρώπους μας, πρεσβεύοντας τις ηθικές αξίες και τα ιδανικά της νοσηλευτικής δεοντολογίας.

Ο νοσηλευτής αποτελεί πυλώνα στήριξης του συστήματος υγείας. Είναι κοντά στον ασθενή κάθε στιγμή με υψηλό αίσθημα ευθύνης, παρέχοντας φροντίδα και ανακούφιση στο σωματικό και ψυχικό του πόνο. Συμβάλει στην πρόληψη και την προαγωγή υγείας και φυσικά, στην περίθαλψη και την αποκατάσταση του ασθενή. Είναι το πρόσωπο που έρχεται σε επαφή με τον ασθενή συνεχώς, γνωρίζει τις ανάγκες του και προσπαθεί να τις ικανοποιήσει.

Εκπαιδεύεται, βελτιώνεται, φροντίζει, ενημερώνει και στηρίζει τον ασθενή. Ο νοσηλευτής παρακολουθεί τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας γύρω από αυτή. Επιμορφώνεται και αναβαθμίζει συνεχώς την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Είναι ο επαγγελματίας με μια πολυδιάστατη θέση στο χώρο της υγείας. Άλλωστε, οι νοσηλευτές από την πρώτη στιγμή της πανδημίας COVID 19, όχι μόνο ανταποκρίθηκαν πλήρως στις ανάγκες της πρωτοφανούς κρίσης της δημόσιας υγείας, αλλά υπερέβησαν εαυτούς, ηγήθηκαν, καινοτόμησαν και επιτέλεσαν με απόλυτη επιτυχία το έργο τους σε συνεργασία με το ιατρικό προσωπικό και όλους τους επαγγελματίες υγείας και εργαζόμενους στα δημόσια νοσοκομεία. Συνετέλεσαν να πετύχει η χώρα κάτι αξιοθαύμαστο και καθόλου αυτονόητο, να μείνει όρθιο το Εθνικό Σύστημα Υγείας και να μην καταρρεύσει, όπως συνέβη σε άλλες χώρες του κόσμου με συστήματα υγείας πολύ πιο ισχυρά από το δικό μας.  

Όμως, η πλειοψηφία του νοσηλευτικού προσωπικού στη χώρα μας εργάζεται κάτω από αντίξοες συνθήκες. Οι 12.000 και πλέον αποχωρήσεις νοσηλευτών από τα δημόσια νοσοκομεία της χώρας τα τελευταία χρόνια και η επακόλουθη μείωση του ανθρώπινου δυναμικού λόγω ελάχιστων προσλήψεων στα χρόνια της κρίσης, καθώς και οι εξαντλητικοί ρυθμοί εργασίας οδηγούν συχνά σε επαγγελματική εξουθένωση. Ενδεικτικά, η αναλογία νοσηλευτικού προσωπικού προς τον πληθυσμό στη χώρα μας είναι 3,3 νοσηλευτές/1.000 κατοίκους, ενώ η αντίστοιχη αναλογία στην Ε.Ε. είναι 8,4 νοσηλευτές/1.000 κατοίκους. Χαμηλότερα από την Ελλάδα είναι το Μεξικό (2,9/1.000) και η Τουρκία (1,9/1.000). Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Νορβηγία με 17,7 νοσηλευτές/1.000 κατοίκους, ενώ ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 9 νοσηλευτές/1.000 κατοίκους. Σε έρευνα έχει βρεθεί ότι το ποσοστό δυσαρέσκειας των νοσηλευτών από τις συνθήκες εργασίας στη χώρα μας είναι 56%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των Κάτω Χωρών είναι 11%. Επίσης, πολλοί, νέοι κυρίως, νοσηλευτές οδηγούνται στη μετανάστευση προς αναζήτηση καλύτερων οικονομικών συνθηκών και όρων διαβίωσης. 

Και ερχόμαστε στο σήμερα, όπου το υπάρχον και επιδεινούμενο ζήτημα της υποστελέχωσης του Νοσηλευτικού προσωπικού στην Υπηρεσία παραμένει άλυτο και τροχοπέδη στην εξέλιξη της νοσηλευτικής επιστήμης και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παρά τις φιλότιμες και αξιόλογες προσπάθειες του προσωπικού, οι συνθήκες ολοένα και δυσκολεύουν. Ένα πρόβλημα που έχει αναγνωριστεί από όλους, αλλά δυστυχώς δεν έχει επιλυθεί παρά τις προσπάθειες.  Ευελπιστούμε ότι θα δοθεί άμεσα μια λύση, διότι η λειτουργία της υπηρεσίας καθίσταται επισφαλής.

Και η λύση είναι μία και μόνο μία. κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμο προσωπικό, ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στον ασθενή συνάνθρωπό μας τις υπηρεσίες που του αξίζουν.

Κλείνοντας σας παραθέτω τα επίσημα στοιχεία του γραφείου κίνησης του Γ.Ν. Καβάλας, σύμφωνα με τα οποία το περασμένο έτος 2023 από τα ΤΕΙ εξυπηρετήθηκαν 94.862 ασθενείς, από τα ΤΕΠ 77.548, ενώ στα απογευματινά ιατρεία προσήλθαν 6.993 ασθενείς, συνολικά δηλαδή 178.803 περιστατικά. Από την άλλη πλευρά, πραγματοποιήθηκαν 34.392 εισαγωγές ασθενών, με 82.696 ημέρες νοσηλείας και μέση διάρκεια νοσηλείας 2,40 ημέρες και συνολική κάλυψη κλινών 61,73 %, ταυτόχρονα μέσα στο έτος πραγματοποιήθηκαν 5.608 χειρουργεία.

Όλος αυτός ο όγκος εργασίας επιτελέστηκε από την ήδη υποστελεχωμένη νοσηλευτική υπηρεσία, με μία κάλυψη που αγγίζει το 50% και ολοένα επιδεινώνεται.

Με την ευκαιρία αυτή, θέλω να ευχαριστήσω για ακόμη μία φορά το νοσηλευτικό προσωπικό του Νοσοκομείου Καβάλας για τον επαγγελματισμό, τον αλτρουισμό και το φιλότιμο που καθημερινά επιδεικνύει, ξεπερνώντας κάθε όριο ψυχικής και σωματικής καταπόνησης. 

Χρόνια πολλά σε όλες τις νοσηλεύτριες και όλους τους νοσηλευτές!

 

Ο Διευθυντής Νοσηλευτικής Υπηρεσίας

Γεώργιος Τσιγάρας

Δελτίο Τύπου

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Χρυσούπολη | Σύσκεψη για τις ζημιές στα ακτινίδια από το χαλάζι

Την Πέμπτη 09/05/2024 στην Χρυσούπολη πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των Συνεταιρισμών, των Ομάδων Παραγωγών και των Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται με την καλλιέργεια και την εμπορία του ακτινιδίου καθώς και γεωτεχνικών, ώστε να διατυπωθούν και να καταγραφούν τα προβλήματα στην φετινή καλλιεργητική χρονιά.

Δυστυχώς η φετινή χρονιά ξεκίνησε με μεγάλο ποσοστό ακαρπίας το οποίο ξεπερνάει το 40% μεσοσταθμικά σε επίπεδο νομού και οφείλεται στον ήπιο χειμώνα και τις υψηλές θερμοκρασίες που επηρεάζουν αρνητικά τις λειτουργίες των δέντρων. Πρωτοφανής είναι επίσης ο μεγάλος αριθμός μη εμπορεύσιμων καρπών σε σχήμα “πεταλούδας”, οι οποίοι αφαιρούνται από τα δέντρα κατά το αραίωμα και πιστεύουμε ότι και αυτό οφείλεται στην κλιματική κρίση. Στα ήδη μειωμένα κατά το ήμισυ τονάζ ανά στρέμμα, τις τελευταίες ημέρες σημειώνονται τεράστιες ζημιές από τους ισχυρούς ανέμους που πλήττουν καθολικά τη περιοχή μας, σπάζοντας μεγάλο ποσοστό βλαστών από τα δέντρα. 

Οι ζημίες στα κιλά υπολογίζονται από 40% – 80% και αυτό συνεπάγεται με μια τεράστια απώλεια εισοδήματος για τους ακτινιδιοπαραγωγούς του Δήμου Νέστου. Η ζημία θα μετακυλήσει και στην επόμενη χρονιά διότι το ακτινίδιο καρπίζει σε κλαδιά της προηγούμενης χρονιάς.   

Ο Αγροτικός Σύλλογος Νέστου σε συνεργασία με τους Συνεταιρισμούς, τις Ομάδες Παραγωγών και τις Επιχειρήσεις του νομού Καβάλας θα ενημερώσει τους αρμόδιους φορείς και τεκμηριώνοντας θα διεκδικήσει αποζημιώσεις για την αντιστάθμιση του χαμένου εισοδήματος των παραγωγών.     

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en