ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ηλεκτρονικό Εμπόριο (1ο Μέρος)

Το e-shop, δεν είναι απλά ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά είναι ένα κατάστημα…. Μέσα από το e-shop, οι πελάτες θα σχηματίσουν γνώση & άποψη για το κατάστημά μας. Εάν το site που έχουμε, είναι ξεκάθαρο, οργανωμένο, γρήγορο, με ολοκληρωμένες πληροφορίες και καλά παρουσιασμένες, τότε είναι σίγουρο ότι έχουμε κερδίσει τον πελάτη.

Δεν νοείται σελίδα ηλεκτρονικού καταστήματος που να κάνει την ζωή του καταναλωτή δύσκολη. Το ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να είναι έτσι διαμορφωμένο, έτσι  ώστε το κατάστημα να προσελκύσει τον χρήστη, και να προσελκύσει τον καταναλωτή.

Όλα ξεκινούν από την πρώτη σελίδα, όπου θα πρέπει να είναι όλα ξεκάθαρα και απλά. Ο χρήστης  – καταναλωτής θα πρέπει εύκολα να βρίσκει αυτό που θέλει – ψάχνει, καθώς και τις πληροφορίες για αυτό.

Τη αναφέρουμε όμως και τη εννοούμε με τον όρο ηλεκτρονικό εμπόριο;

Ο όρος ηλεκτρονικό εμπόριο, καλύπτει οποιαδήποτε μορφή επιχειρηματικής συναλλαγής , η οποία εκτελείται με οποιαδήποτε μορφή τεχνολογίας πληροφορικής. Ποια είναι όμως τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου;

  1. Παγκόσμια παρουσία: Ο χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση από οποιαδήποτε σημείο στη γη. Ο χρήστης – καταναλωτής, δεν χρειάζεται να έχει φυσική παρουσία για να πραγματοποίηση τις αγορές του. Ο καταναλωτής μπορεί να πραγματοποιήσει τις αγορές του από οποιαδήποτε σημείο, μέσω της ηλεκτρονικής του συσκευής. Έτσι λοιπόν όταν αφαιρούμε τον όρο «παρουσία»  για τις αγορές του καταναλωτή – χρήστη, τότε η έννοια της αγοράς ξεπερνά την παραδοσιακή έννοια του χώρου, αφού δεν υπάρχει η έννοια του χρόνου και η γεωγραφική τοποθεσία, με αποτέλεσμα να μπορεί ο καταναλωτής – χρήστης να μπορεί να πραγματοποιήσει την παραγγελία του, και κατά επέκταση τις συναλλαγές του, οποιαδήποτε στιγμή. Ως αποτέλεσμα της “αφαίρεσης” της φυσικής υπόστασης, ο ορισμός της αγοράς ξεπερνά την παραδοσιακή έννοια του όρου και επεκτείνεται σε πιο ευρεία έννοια όπου ο χρόνος και η γεωγραφική τοποθεσία δεν είναι παράγοντες που εμποδίζουν την πραγματοποίηση των συναλλαγών όποια ώρα επιθυμεί ο καταναλωτής.
  2. Παγκόσμια εμβέλεια: Μέσα από τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται, δεν υπάρχει ο γεωγραφικός περιορισμός. Η εμβέλεια του εμπορίου γίνεται παγκόσμια, χωρίς να υπάρχει ο φραγμός των συνόρων. Πιο συγκεκριμένα, το χαρακτηριστικό της εμβέλειας, αναφέρεται στον συνολικό αριθμό των πελατών / χρηστών που μπορεί να αποκτήσει μια εταιρία μέσω της παρουσίας της στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
  3. Αφθονία: Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι διαθέσιμη η άμεση επικοινωνία ενός χρήστη / αγοραστή, με τον πωλητή μέσω ζωντανής συνομιλίας. Ο καταναλωτής μπορεί να ενημερώνεται, μέσω προσωπικής επικοινωνίας σχετικά με ζητήματα ή προβλήματα που αντιμετωπίζει κατά τη διάρκεια της πώλησης του προϊόντος.
  4. Διαδραστικότητα : Στις  παραδοσιακές μορφές εμπορίου ο καταναλωτής πραγματοποιούσε την αγορά του και η αλληλεπίδραση με τον έμπορο τερμάτιζε και ως αποτέλεσμα ο έμπορος δεν μπορούσε να έχει κάποια πληροφόρηση από τον πελάτη σχετικά με το πόσο ικανοποιημένος έμεινε από το προϊόν. Πλέον με την  εξέλιξη των τεχνολογιών, η επικοινωνία μεταξύ των δυο πλευρών είναι αμφίδρομη και μέσα από τη διαδραστικότητα που υπάρχει αναπτύσσεται μια συζήτηση. Αποτέλεσμα της ανατροφοδότησης της αμφίδρομης επικοινωνίας είναι ότι ο έμπορος μπορεί να ενημερώνεται άμεσα από τον ίδιο τον χρήστη / καταναλωτή σχετικά με τη χρηστική εμπειρία που είχε σε όλα τη διάρκεια της συναλλαγής. Η νέα αυτή μορφή επικοινωνίας παρέχει στον έμπορο τη δυνατότητα να ανακαλύπτει τα δυνατά και αδύναμά του σημεία και να τα βελτιώνει ώστε να μπορεί να προσελκύει περισσότερους πελάτες και να διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.
  5. Πυκνότητα πληροφοριών: Με τη ραγδαία εξέλιξη του Διαδικτύου και των συναλλαγών που πραγματοποιούνται, έχει αυξηθεί εκθετικά ο συνολικός όγκος ποσότητας πληροφοριών που υπάρχει και είναι διαθέσιμος στους εμπόρους και στους καταναλωτές. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από τη χρήση των τεχνολογιών ηλεκτρονικού εμπορίου έχουμε μειωμένο κόστος και αύξηση της ποιότητας των πληροφοριών.  Ένας ορθολογικός καταναλωτής θέλει να πραγματοποιήσει την καλύτερη αγορά με το μικρότερο δυνατό κόστος. Μέσα από την πυκνότητα των πληροφοριών μπορεί να ενημερώνεται για τις τιμές των προϊόντων που αγοράζει. Οι έμποροι μπορούν να ομαδοποιήσουν τους αγοραστές τους, να αντιστοιχήσουν ποιες ομάδες αγοραστών είναι διατεθειμένες να δαπανήσουν συγκεκριμένο χρηματικό ποσό για ένα προϊόν και να τα διαθέτουν ανάλογα.
  6. Εξατομίκευση: Στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο χρήστης-καταναλωτής έρχεται στο επίκεντρο και του παρέχονται πληροφορίες με κεντρικό άξονα τις μεμονωμένες προτιμήσεις του. Μέσα από την εξατομίκευση οι έμποροι μπορούν να χρησιμοποιούν εξατομικευμένα μηνύματα που αναφέρονται συγκεκριμένα σε κάθε χρήστη ξεχωριστά. Αυτά τα μηνύματα μπορεί να σχετίζονται με συστάσεις για προϊόντα που αναμένεται να ενδιαφέρουν τον χρήστη και μπορεί να σχετίζονται και με το ιστορικό παλαιότερων αγορών που είχε αυτός πραγματοποιήσει. Η ανάλυση χαρακτηριστικών συμπεριφοράς των χρηστών μέσα στις εφαρμογές, είναι αυτή που τροφοδοτεί την εξατομίκευση και προσαρμογή των μηνυμάτων, προϊόντων και υπηρεσιών. Τα χαρακτηριστικά αυτά αφορούν τις προτιμήσεις κάθε αγοραστή ξεχωριστά, το ιστορικό των περιηγήσεων και συναλλαγών του και γενικά άλλα ατομικά μοναδικά χαρακτηριστικά κάθε καταναλωτή τα οποία όμως συνδυάζονται με τις προτιμήσεις αγοραστών που φαίνεται να συμπεριφέρονται παρόμοια.
  7. Κοινωνική τεχνολογία: Στους χρήστες είναι εύκολη η διαμοίραση περιεχομένου (κείμενο, ήχος, εικόνες, βίντεο κλπ.) μέσω των τεχνολογιών του διαδικτύου. Αποτέλεσμα είναι η τεχνολογία να έρχεται κοντά στους χρήστες και τις ανάγκες τους, και να αποκτά κοινωνικό χαρακτήρα με την ενδυνάμωση της κοινωνικότητας. μέσα από την ύπαρξη των κοινωνικών δικτύων. Η μονόδρομη επικοινωνία σημαίνει ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη ομάδα που δημιουργεί, διανέμει και διαχειρίζεται το περιεχόμενο.  Το μοντέλο της αμφίδρομης επικοινωνίας  αναφέρεται στη δημιουργία και διαμοίραση μαζικού περιεχομένου από τους ίδιους τους χρήστες. Το επίπεδο αλληλεπίδρασης που υπάρχει μεταξύ των χρηστών είναι υψηλό. Οι χρήστες οργανώνονται σε δομές κοινωνικών δικτύων και μέσω αυτών μοιράζονται με το δίκτυο των «φίλων» τους το περιεχόμενο ενδιαφέροντός τους.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version