AUTOMOTO

Στο σκάνδαλο των ρύπων και η BMW

Η VW δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία τα αυτοκίνητα της οποία παράγουν μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων

Διαστάσεις χιονοστιβάδας έχει λάβει το σκάνδαλο με το πειραγμένο λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα οχήματα της Volkswagen, καθώς όλο και περισσότερες χώρες ανακοινώνουν ότι θα επαναλάβουν τους ελέγχους στα αυτοκίνητα της VW και ότι θα επιβάλουν πρόστιμα στην περίπτωση που διαπιστώσουν εξαπάτηση.

Δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού αυτοκινήτου Autobild αποκαλύπτει ότι η VW δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία τα αυτοκίνητα της οποία παράγουν μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων απ’ τα νόμιμα όρια. Όπως γράφει ακόμα και το BMW X3 xDrive 20d, που τυπικά τηρεί το Euro 6”, στην πραγματικότητα υπερβαίνει τα όρια – και μάλιστα 11 φορές – με βάση τα τεστ στο δρόμο που διεξήγαγε το International Council on Clean Transportation (ICCT) .

Μάλιστα, σύμφωνα με το Autobild, οι εκπομπές ρύπων του X3 αποδεικνύονται πολύ χειρότερες απ’ αυτές του Passat απ’ το οποίο οι αμερικανικές Αρχές Περιβάλλοντος άρχισαν να ξετυλίγουν το κουβάρι των πειραγμένων οχημάτων της VW.

“Όλα τα μετρήσιμα στοιχεία κατατείνουν πως αυτό το θέμα δεν περιορίζεται στην VW”, λέει ο Peter Mock του ICCT.

«Θάφτηκαν» έγγραφα για την ασφάλεια των αμερικανικών μοντέλων

Νέο σκάνδαλο με πρωταγωνίστρια την αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται στην επιφάνεια. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Independent, γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας κατηγορούνται ότι «έθαψαν» έγγραφα που αποδεικνύουν ότι τα αμερικανικά μοντέλα είναι λιγότερο ασφαλή από τα ευρωπαϊκά.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα παρεμπόδιζαν την ομογενοποίηση των προτύπων ασφαλείας, στα πλαίσια της αμφιλεγόμενης συμφωνίας TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership), η οποία προτείνει το ελεύθερο εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης. Η σημαντική μελέτη ανατέθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία για να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας της ΕΕ και των ΗΠΑ ήταν σε μεγάλο βαθμό παρόμοια και έτσι δεν θα χρειάζονταν αλλαγές στα μοντέλα από ήπειρο σε ήπειρο.

Η αποκάλυψη ότι τα αμερικανικά οχήματα είναι λιγότερο ασφαλή προέκυψε από μια έρευνα που στόχο είχε να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας σε Ευρώπη και Αμερική ήταν παρόμοια. Η έρευνα είχε γίνει για λογαριασμό εταιρειών όπως η Chrysler, η Toyota, η Jaguar, η Land Rover και η Volkswagen.

Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα αμερικανικά μοντέλα δεν παρείχαν ασφάλεια στις μετωπικές συγκρούσεις που αποτελούν μία από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων δυστυχημάτων. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι μάλιστα κατά 33% πιο ασφαλή σε σχέση με τα αμερικανικά. Ωστόσο, κανένας από τους γίγαντες του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν δημοσίευσε μια απάντηση στα πορίσματα, τα οποία έχουν πλέον ήσυχα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.

Βαριές απώλειες

Το σκάνδαλο που δημοσιοποιήθηκε από τις αμερικανικές αρχές την περασμένη Παρασκευή έχει ήδη πλήξει σκληρά τη Volkswagen, με τη μετοχή της εταιρείας να υποχωρεί κατά 40% αθροιστικά τη Δευτέρα και την Τρίτη, μειώνοντας την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας κατά περισσότερο από 25 δισ. ευρώ. Και αυτή είναι απλώς η αρχή των προβλημάτων για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς αναμένεται να ακολουθήσουν νέες έρευνες για τις εκπομπές των αυτοκινήτων, με τις κανονιστικές αρχές από τις ΗΠΑ μέχρι την Ευρώπη και τη Νότια Κορέα να απειλούν με επιβολή προστίμων ύψους δισ. ευρώ.

sofokleousin.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version