Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Volkswagen | Κατακρημνίζεται η κεφαλαιοποίηση της μετά το σκάνδαλο!

Αντιμέτωπη με πρόστιμο-μαμούθ 18 δισ. η αυτοκινητοβιομηχανία

Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το πρόσφατο σκάνδαλο που ξέσπασε με τη Volkswagen στις ΗΠΑ, με τη Γαλλία να κρίνει απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και τη Νότια Κορέα να καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες. H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υπέστη δραστική μείωση της χρηματιστηριακής αξίας της κατά 23% μετά την παραδοχή της ότι επί σειρά ετών εξαπατούσε τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές στους ελέγχους εκπομπών ρύπων.

Οι πιέσεις προς τον επικεφαλής της, Μάρτιν Βίντερκορν, είναι πολύ ισχυρές και αυτός καλείται να αποκαταστήσει την τρωθείσα φήμη της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε ότι η Volkswagen (VW) είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό στα μοντέλα VW και σε μοντέλα της θυγατρικής της Audi, το οποίο παραπλανούσε τους αρμόδιους υπαλλήλους της, όταν καταμετρούσαν τις τοξικές εκπομπές ρύπων. Υπό την προοπτική αυτή η εταιρία ενδεχομένως να κληθεί να καταβάλει πρόστιμο έως και 18 δισ. δολαρίων.

Πρώτη φορά υπήρξαν αποδείξεις για αυξημένους ρύπους τον Σεπτέμβριο του 2014 στην Καλιφόρνια. Οι αρμόδιες αρχές της πολιτείας άρχισαν να διεξάγουν έρευνες και φέτος τον Ιούλιο ενημέρωσαν τη Volkswagen ότι τα οχήματά της εκπέμπουν ρύπους οι οποίοι υπερβαίνουν τα προβλεπόμενα όρια. Στις 3 Σεπτεμβρίου η γερμανική εταιρεία παραδέχθηκε πως χρησιμοποιούσε το λογισμικό των οχημάτων της για να παρακάμπτει τους κανόνες. Στην αμερικανική αγορά, οι πωλήσεις των μοντέλων με το εμπορικό σήμα της VW δεν πηγαίνουν καλά και πέρυσι σημείωσαν πτώση 10%. Εως το 2018 η γερμανική εταιρεία επιδιώκει σχεδόν διπλασιασμό πωλήσεων στο 1 εκατομμύριο για τα μοντέλα VW και Audi.

Η γερμανική κυβέρνηση φοβάται τον αντίκτυπο

Από πλευράς γερμανικής κυβέρνησης, ο υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ εξέφρασε την ανησυχία του για τον αντίκτυπο αυτής της «κακής υπόθεσης» στον ζωτικής σημασίας κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αργά χθες είχαν συνάντηση ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν. Πάντως, η γερμανική κυβέρνηση αναμένεται να διεξαγάγει ελέγχους, προκειμένου να διαπιστώσει εάν η εταιρεία προέβη σε χειραγώγηση στοιχείων και στη Γερμανία και την λοιπή Ευρώπη. Οι αναλυτές του κλάδου προειδοποιούν ότι το πλήγμα που δέχθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σοβαρότατο, ειδικά αυτή την περίοδο, κατά την οποία εξέρχεται σταδιακά από μια καταστροφική μάχη ηγεσίας. Εν τω μεταξύ, το σκάνδαλο των εκπομπών επιδεινώνει τις προκλήσεις της Volkswagen στις ΗΠΑ, μια αγορά στην οποία οι επιδόσεις της υστερούν.

Τα ψευδή στοιχεία καυσαερίων αφορούν σχεδόν μισό εκατομμύριο οχημάτων, ενώ σε εγρήγορση βρίσκεται και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία θεωρεί πολύ σοβαρή την υπόθεση αυτή. Πέραν του χρηματικού προστίμου, το οποίο θα κληθεί να καταβάλει η Volkswagen, δεν αποκλείεται να αναζητηθούν και ποινικές ευθύνες. Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφερθεί πως ο Μάρτιν Βίντερκορν, ο επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, είχε πρόσφατα δεχθεί την επίθεση του μέχρι πρότινος στενού συνεργάτη του και προέδρου της VW, Φέρντιναντ Πίεχ. Ο κ. Βίντερκορν ηγείται της εταιρείας την περίοδο 2007-2015. Σε αυτήν εντάσσεται και η εξαετία παραβιάσεων των κανόνων εκπομπών ρύπων από τη VW.

Στη Νότια Κορέα επεκτείνεται το σκάνδαλο

Κλήση σε εκπροσώπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να συζητήσουν για τους ρύπους που εκπέμπουν τα ντιζελοκίνητα οχήματά της έστειλε η κυβέρνηση της Νοτίου Κορέας, στον απόηχο της αποκάλυψης του σκανδάλου.

«Καλέσαμε εκπροσώπους και μηχανικούς της Volkswagen για μια συνάντηση το απόγευμα της Τετάρτης», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο υποδιευθυντής του υπουργείου Περιβάλλοντος, Παρκ Παν-Κούι. Την ίδια στιγμή, το πρακτορείο Reuters μεταδίδει πως οι Σεούλ αρχίζει έρευνα πάνω σε τρία ντιζελοκίνητα μοντέλα της Volkswagen που έχουν παραχθεί μεταξύ 2014 και 2015.

Βουλιάζει η μετοχή – Κατακρημνίζεται η κεφαλαιοποίηση  
 
Η μετοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση σχεδόν επτά ετών, μετά την παραδοχή της εταιρείας ότι εξαπατούσε επί χρόνια τις αμερικανικές περιβαλλοντικές Αρχές στους ελέγχους τους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, η μετοχή της VW βούλιαξε 22% στα 126,40 ευρώ και καταγράφει απώλειες 32% από την αρχή του έτους. Αυτή η μείωση μεταφράζεται σε απώλειες κεφαλαιοποίησης 15,6 δισ. ευρώ. Η χρημτιστηριακή αξία της εταιρίας διαμορφώνεται πλέον στα 76,95 δισ. ευρώ.
 
Από το γράφημα που ακολουθεί, απεικονίζεται η ισχυρή πτώση που δέχτηκε η μετοχή της εταιρίας από την στιγμή της αποκάλυψης του σκανδάλου μέχρι σήμερα.
Απώλειες ευρύτερα για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Τα προβλήματα της VW προκάλεσαν, όμως, χθες ανησυχίες ευρύτερα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και οι μετοχές άλλων εταιρειών του κλάδου δέχονταν και σήμερα πιέσεις. Η μετοχή της BMW κατέγραφε μείωση 1,3% στα 83,3 ευρώ, της Daimler κατά 1,22% στα 70,44 δολάρια και της Peugeot κατά 3,26% στα 14,65 ευρώ.
Η CEO ομολόγησε την ενοχή της VW και ζητεί συγγνώμη
Συγγνώμη από τους πελάτες της Volkswagen αναγκάστηκε να ζητήσει ο CEO της εταιρίας, Μάρτιν Γουίντερκορν, αφού πρώτα ομολόγησε την ενοχή της VW. Από την άλλη, ο επικεφαλής της VW στις ΗΠΑ, Michael Horn, έσπευσε και εκείνος να ζητήσει συγγνώμη, αφού ομολόγησε και από τη δική του μεριά την απάτη, ενώ δεσμεύτηκε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των Αμερικανών καταναλωτών.
“Η εταιρεία μας δεν ήταν ειλικρινής με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) και με όλους εσάς. Και για να το πω αλλιώς… τα κάναμε τελείως σκ…! Πρέπει να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα ώστε αυτό να μην ξανασυμβεί. Αυτού του είδους η συμπεριφορά δεν συνάδει με τις Αρχές μας. Δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι πρέπει για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη σας. Θα πληρώσουμε ό,τι πρέπει να πληρώσουμε”, είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen δήλωσε χθες ότι η εταιρεία συνεργάζεται στο πλαίσιο της έρευνας (που διεξάγουν οι αμερικανικές Αρχές) και παρήγγειλε μία δική της εξωτερική έρευνα για το θέμα.
sofokleousin.gr

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ανησυχία πολιτών για τα μέτρα πυροπροστασίας στα ακίνητα στα 300 μέτρα από δασική έκταση

αρότι δεν αλλάζουν οι προθεσμίες και ούτε οι πολίτες θα… αποφύγουν να πληρώσουν περί τα 500 ευρώ για να συντάξουν με μηχανικό τα δύο σχετικά έγγραφα, περιορίζεται, ωστόσο, ο αριθμός των κατοικιών που αφορά ο Κανονισμός. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους δήμους -οι οποίοι αντιδρούσαν έντονα για τον όγκο που θα είχαν να διαχειριστούν- να αξιοποιούν, σε περίπτωση έλλειψης, προσωπικό από άλλες υπηρεσίες.

Ειδικότερα, η εγκύκλιος «διορθώνει» την οριζόντια υποχρέωση λήψης μέτρων και υποβολής των σχετικών μελετών, η οποία αρχικά αφορούσε όλα τα ακίνητα σε ακτίνα 300 μέτρων ακόμα και από πάρκα ή άλση, περιπτώσεις δηλαδή που σύμφωνα με τους ειδικούς αφορούσαν σε περισσότερα από 2 εκατ. ακίνητα. Πλέον ο Κανονισμός αφορά «σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα 300 μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση των αλσών, ο Κανονισμός εφαρμόζεται μόνο στα κτίρια που βρίσκονται εντός αυτών και όχι στα όμορα του άλσους ακίνητα, ούτε και σε αυτά που έχουν πρόσωπο στο άλσος».

Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι ο Κανονισμός δεν εφαρμόζεται σε καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Δίκη για το Μάτι: Ελεύθεροι οι 6 ένοχοι – Τους επιβλήθηκε ποινή 5 ετών

Ποινές φυλάκισης από 111 έτη έως 3 έτη επέβαλε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας στους έξι ενόχους για τη φωτιά στο Μάτι ωστόσο εκτιτέα είναι μόνο τα 5 έτη. Παράλληλα ανακοινώθηκε ότι οι ποινές είναι εξαγοράσιμες προς 10 ευρώ ημερησίως, απόφαση που προκάλεσε έντονες αποδοκιμασίες στην αίθουσα με τους αστυνομικούς να συγκρατούν τους συγγενείς που κατευθύνθηκαν προς την έδρα και τους κατηγορούμενους, ενώ ορισμένοι από τους συγγενείς πέταξαν και καρέκλες.

Ο καθένας από τους έξι καταδικασθέντες μετά την εξαγορά των ποινών τους που αποφάσισε το δικαστήριο καλείται να πληρώσει περίπου 40.000 ευρώ με συγγενείς να φωνάζουν «να τους κάνουμε και έρανο να τους βάλουμε και δοσεις». «Άμα καιγόταν ένα δημόσιο πρόσωπο θα ήταν κακούργημα. Αλλά εμείς είμαστε για έσας ένα πλημμέλημα. Εμείς έχουμε μόνο τάφους» φώναξε άλλος συγγενής θύματος μετά την απόφαση του δικαστηρίου.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Συνεχίζονται τα σενάρια για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

Παραμένει το θέμα στο επίκεντρο που θέλει την συγχώνευση των υπηρεσιών ΔΕΥΑ όλης της χώρας.

Πολλά τα σενάρια που έχουν διατυπωθεί εως και σήμερα χωρίς τίποτα όμως να είναι σίγουρο αφήνοντας σε αβεβαιότητα τόσο εργαζόμενους όσο και αρμόδιους της υπηρεσίας.

Σενάριο υπάρχει γύρω από θέμα με τις ΔΕΥΑ να γίνονται μια ανά περιφερειακή ενότητα ενώ εκεί που χρήζει ανάγκη να υπάρχει ακόμη μια ως υποβοήθεια.

Σίγουρα όμως δεν είναι ένα σχέδιο που από οποίο σενάριο και να ισχύσει , θα φέρει θετικά αποτελέσματα.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en