Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς διακινήθηκε το μαύρο χρήμα στις μίζες των εξοπλιστικών. Kαι νέα ονόματα στην απολογία Κάντα

Τις διαδρομές των παράνομων χρημάτων για τα εξοπλιστικά μέχρι να βρουν τους τελικούς αποδέκτες τους, φέρεται να περιέγραψε στη χθεσινή απολογία του, ενώπιον των ανακριτών, ο πρώην αναπληρωτής διευθυντής Εξοπλισμών του ΥΕΘΑ, Αντώνης Κάντας.

Ο κατηγορούμενος, σύμφωνα με πληροφορίες, έδωσε στην ανάκριση στοιχεία για την πορεία που ακολουθούσαν οι “ωφέλιμες πληρωμές» που δόθηκαν για το εξοπλιστικό πρόγραμμα των γερμανικών αυτοκινούμενων πυροβόλων της εταιρείας Wegmann.

Στην απολογία του, το πρώην στέλεχος του υπουργείου “Αμυνας, που κρατείται προσωρινά για την υπόθεση των υποβρυχίων και των αντιαεροπορικών, φέρεται να έδωσε λεπτομέρειες για τη διαδικασία, που προηγούνταν της υπογραφής των επίμαχων συμβάσεων, αλλά και των προσώπων μελών Επιτροπών, που είχαν κυρίαρχο και καθοριστικό ρόλο για τις επιλογές των όπλων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ.Κάντας δέχθηκε πολλές ερωτήσεις για το περιεχόμενο της λίστας -με εμβάσματα και πρόσωπα- που κατασχέθηκε στο γραφείο του προφυλακισμένου εκπροσώπου γερμανικής εταιρείας Δημήτρη Παπαχρήστου και φέρεται να έδωσε στοιχεία για δύο στρατιωτικούς που περιλαμβάνονται σε αυτήν.

Εξέφρασε δε, τη βεβαιότητα ότι στην επιχείρηση “ξέπλυμα των μιζών» είχαν καθοριστικό ρόλο, εν γνώση της προέλευσης των χρημάτων, το τραπεζικό στέλεχος, ο Ελληνοελβετός Φάνης Λυγινός , ο οποίος ήδη έχει λάβει κλήση σε απολογία για την εμπλοκή του στην υπόθεση και ο δικηγόρος, κάτοικος Ελβετίας, Σπύρος Μεταξάς που φέρεται να παρείχε συμβουλές και συνδρομή για τη σύσταση εξωχώριων εταιρειών. Ο κ. Κάντας έχει υποστηρίξει πως τα δύο αυτά πρόσωπα τα είχε γνωρίσει από τον συγκατηγορούμενο του εκπρόσωπο της γερμανικής STN Atlas Παναγιώτη Ευσταθίου, ενώ χθες φέρεται να ισχυρίστηκε πως στην όλη επιχείρηση “ξεπλύματος» υπάρχουν κι άλλα πρόσωπα, για τα οποία ο ίδιος δεν έχει περισσότερα στοιχεία.

Το πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος του ΥΕΘΑ παραδέχτηκε ενώπιον των ανακριτών ότι για το πρόγραμμα των αυτοκινούμενων πυροβόλων έλαβε μίζα 750 χιλιάδων ευρώ μέσω της εξωχώριας εταιρίας Gramont Services Ltd με έδρα τη Μονρόβια της Λιβερίας και μέσω της κυπριακής Oxylos . Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το κατηγορητήριο ο κ. Κάντας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έλαβε “αμοιβή» 950.000 ευρώ.

 

Πηγή: arouraios.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Εκτακτο | Φωτιά σε σπίτι στις Κρηνίδες

Φωτιά είναι σε εξέλιξη αυτή την ώρα σε οικία στις Κρηνιδες Καβαλας.

Περισσοτερα σε λιγο.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανοιχτά καταστήματα σήμερα 27/11 | Το ωράριο λειτουργίας

α εμπορικά καταστήματα της χώρας θα είναι από τις 11:00 έως τις 20:00, όπως ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Επίπλέον τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου (Cyber Monday) τα καταστήματα θα έχουν μεγάλες προσφορές σε ποικιλία προϊόντων, με την αρτιότερη δυνατή εξυπηρέτηση και σεβασμό στον καταναλωτή.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης, είχε δηλώσει ότι η λειτουργία συγκεκριμένα αυτής της Κυριακής 27 Νοεμβρίου, έχει ιδιαίτερη σημασία για το εμπόριο καθώς βρίσκεται μεταξύ Black Friday και Cyber Monday και οι καταναλωτές θα μπορέσουν να κάνουν την έρευνά τους προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορές.

Οι επόμενες Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά και σούπερ μάρκετ το 2022 είναι η Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022 (η προτελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα) και η Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022 (η τελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα).

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγνατία Οδός: Υπεγράφη το έργο αναβάθμισης του οδικού άξονα Δράμα-Καβάλα

Υπεγράφη σύμφωνα με πληροφορίες το μεγάλο οδικό έργο αναβάθμισης του κάθετου άξονα Δράμα-Καβαλά, ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα. Ανάδοχο είναι το σχήμα ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ με ποσοστό έκπτωσης 14%. Η τελετή υπογραφής της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Εγνατία Οδός Α.Ε. στη Θέρμη στις 14 Νοεμβρίου. Είναι ακόμα ένα μεγάλο έργο που βάζει μπρος η εταιρεία και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ από την δημοπράτηση του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός ξεκινήσε μόλις πριν από 5 μήνες, στις 23 Ιουνίου και οι προσφορές άνοιξαν στις 30 του ίδιου μήνα. Φορέας Υλοποίησης και Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. Να θυμίσουμε ότι αυτή την εποχή σε επίπεδο διαγωνισμών μεγάλων έργων τρέχει ακόμα ένα έργο για τμήμα στον κάθετο άξονα Ξάνθη-Σύνορα.

Φέτος η Εγνατία Οδός Α.Ε. “πάτησε γκάζι” καθώς μέσα στο καλοκαίρι παρέδωσε δυο έργα που αποτελούσαν χρόνιες εκκρεμότητες για τη Θεσσαλονίκη. Αναφερόμαστε στο “ορφανό χιλιόμετρο” του άξονα Μουδανιά-Ποτίδαια ενώ ολοκληρώθηκε και ο άξονας Θέρμη-Γαλάτιστα. Παράλληλα ολοκλήρωσε τρεις σημαντικούς διαγωνισμούς, ο ένας για τη Σήραγγα Κλεισούρας και ο δεύτερος για το Δράμα-Καβάλα που αναφέρθηκε παραπάνω και ο τρίτος για την παράκαμψη Προβατώνα που ολοκληρώνει τον κάθετο άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο.

Σε επίπεδο μεγάλων οδικών έργων η Εγνατία Οδός τρέχει ακόμα την οδική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. To έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024.

Δράμα-Καβάλα: Το πρώτο τμήμα που αναβαθμίζεται

Στην συγκεκριμένη εργολαβία, αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,2χλμ. Το τμήμα αυτό συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό «Δράμα – Καβάλα» δυτικά του οικισμού Κρηνίδες, και οδεύει νότια – νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας δυτικά του οικισμού Σταυρός.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 60,76 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (χωρίς ΦΠΑ 49 εκατ.). Η διάρκεια του έργου εκτιμήθηκε σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Ποιος είναι ο κάθετος άξονας Δράμα-Καβάλα

Ο Κάθετος Άξονας «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε-61) αποτελεί τμήμα του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (Διευρωπαϊκός Άξονας 22 – Οδικό δίκτυο υπό σχεδίαση, Εκτεταμένο) και συνδέει τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα και ευρύτερα με το Λιμάνι της Καβάλας, καταλήγοντας στον Α/Κ Αγ. Σύλλα στην Εγνατία Οδό. Το οδικό τμήμα του Ε-61 από Δράμα έως Καβάλα (τμήμα 61.5) αποτελεί στο μεγαλύτερο μήκος του νέα τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας με διατομή 17,0μ, η οποία παρακάμπτει τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας και καταλήγει στον Α/Κ Αγ. Σύλλα της Εγνατίας οδού.

Τι θα κατασκευαστεί

Πιο αναλυτικά η κατασκευή αφορά το οδικό υποτμήμα «Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες» (61.5.2) από Χ.Θ. 5+879 έως Χ.Θ. 8+700,00 και το οδικό υποτμήμα «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας» (61.5.3) από Χ.Θ. 0+000 (ταυτίζεται με την Χ.Θ. 8+700,00 του τμήματος 61.5.2) έως Χ.Θ. 5+440, περιλαμβάνοντας τους κλάδους εισόδου – εξόδου στην αρτηρία των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού έτσι, ώστε το τμήμα να είναι λειτουργικό μετά την περαίωσή του, συνδεόμενο με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς «Δράμα – Καβάλα» και «Ελευθερούπολη – Καβάλα».

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: