Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Οι πιο εξωφρενικές διαφημίσεις του 2013

Οι εταιρείες αναγκάστηκαν να ζητήσουν συγγνώμη για το περιεχόμενό τους

Διαφήμιση είναι διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτικού κοινού για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία επί πληρωμή. Άλλοτε χρησιμοποιεί συγκινησιακά χαρακτηριστικά, που συνδέουν τον χρήστη με την αγορά ή την χρήση του προϊόντος και άλλοτε λογικά χαρακτηριστικά, όπως τεχνικές λεπτομέρειες και πλεονεκτήματα του προϊόντος σε σχέση με τα ανταγωνιστικά.

«Η διαφήμιση ανήκει στο μείγμα προβολής και επικοινωνίας του τμήματος Μάρκετινγκ. Τα τελευταία χρόνια όλο και μεγαλύτερα ποσά ξοδεύονται για τη διαφημιστική προβολή των προϊόντων. Εταιρείες κολοσσοί μπορεί να ξοδεύουν ακόμα και δισεκατομμύρια δολάρια ή ευρώ ετησίως» γράφει η Wikipedia.

Τι γίνεται όμως όταν μια διαφημιστική εκστρατεία… «πάει στραβά;». Όταν θεωρηθεί από τους καταναλωτές ως σεξιστική, ομοφοβική, ρατσιστική ή απλά… «κακή»;

Δείτε παρακάτω μια λίστα με τις πιο εξωφρενικές διαφημίσεις του 2013 που ετοίμασε το Business Insider, για τις οποίες οι εταιρείες αναγκάστηκαν να… απολογηθούν και να ζητήσουν συγγνώμη από το καταναλωτικό κοινό:

Unilever 

Το Σεπτέμβρη η Unilever αναγκάστηκε να απολογηθεί για μια διαφήμιση σχετικά με τη μαργαρίνη Flora, η οποία θεωρήθηκε ομοφοβική και ρατσιστική. Μια σφαίρα, την οποία σχηματίζουν τα λόγια «Εμμ, μπαμπά είμαι ομοφυλόφιλος» κατευθύνεται προς μια ανθρώπινη καρδιά. Στην κάτω άκρη υπάρχει το εξής κείμενο: «Σήμερα, χρειάζεται να έχει κανείς γερή καρδιά».

Για τη συγκεκριμένη διαφήμιση υπεύθυνη ήταν η εταιρεία Lowe & Partners στο Γιοχάνεσμπουργκ, και η Unilever ανακοίνωσε ότι δεν την είχε δει (και εγκρίνει) προτού δημοσιευτεί.

«Τη διαφήμιση ετοίμασε μια εξωτερική εταιρεία στη Ν. Αφρική και δεν είχε εγκριθεί από κανέναν στη Unilever. Είναι προσβλητική και απαράδεκτη και τη σταματήσαμε».

Mercedes 

Η Mercedes-Benz ένιωσε ντροπή, το περασμένο καλοκαίρι, για ένα τραγούδι γεμάτο σεξουαλικά υπονοούμενα γύρω από τη σχέση ενός αυτοκινήτου με το… μηχανικό του.

Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο Business Insider ότι το βίντεο κατέβηκε λίγο μετά τη δημοσιοποίησή του στο κανάλι YouTube του τμήματος service, όταν κατακρίθηκε από ορισμένα αμερικανικά blog. «Λυπούμαστε που προκάλεσε αναστάτωση και ζητάμε συγγνώμη γι’ αυτό. Δεν είχαμε καμία πρόθεση να προσβάλουμε κανέναν».

AT&T 

Στη 12η επέτειο από την τρομοκρατική επίθεση στους Δίδυμους Πύργους της Νέας Υόρκης, η AT&T αποφάσισε να τουιτάρει την παρακάτω φωτογραφία με ένα Blackberry Z10 και δύο στήλες φωτός στο «Ground Zero».

Παρότι είχε αφαιρεθεί η μάρκα από τη συσκευή, πολλοί καταναλωτές εξέφρασαν την άποψη ότι οποιαδήποτε ενέργεια γίνεται από κάποια μάρκα-εταιρεία, έχει ως απώτερο σκοπό να πουλήσει προϊόντα.

Η AT&T απολογήθηκε αρχικά με ένα tweet και στη συνέχεια ο διευθύνοντας σύμβουλος Randall Stephenson της εταιρείας έγραψε μια ανοιχτή επιστολή.

«Είναι μια ημέρα που δε θα ξεχάσουμε ποτέ, και που ποτέ δε θα εμπορευματοποιήσουμε. Δεσμεύομαι ότι η AT&T θα ακολουθήσει αυτήν την αρχή».

McDonald’s

Την περασμένη άνοιξη η McDonald’s κυκλοφόρησε μια διαφήμιση στα δημόσια μέσα μεταφοράς της Βοστόνης, στην οποία φαινόταν μια γυναίκα να κλαίει, όπως αυτές που χρησιμοποιούνται συνήθως σε εκστρατείες για την κατάθλιψη.
Στην αφίσα έγραφε: «Δεν είσαι μόνη. Εκατομμύρια άνθρωποι λατρεύουν τα Big Mac».

Όσοι υποφέρουν, ή είχαν περάσει από κατάθλιψη και αυτοκτονικές τάσεις, τη θεώρησαν απαράδεκτη.

Η McDonald’s δήλωσε ότι δεν την είχε εγκρίνει ποτέ και ζήτησε συγγνώμη τόσο η ίδια η εταιρεία, όσο και η διαφημιστική Arnold Boston που τη δημιούργησε.

Swiffer 

Η Rosie The Riveter, μια διαφήμιση της Westinghouse Company, είχε θεωρηθεί ως σύμβολο της γυναικείας δύναμης και συμμετοχής στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, για τις γυναίκες που εργάζονταν στα αμερικανικά εργοστάσια, όσο οι άντρες τους πολεμούσαν εκτός της χώρας.

Οι ιθύνοντες της Swiffer όμως έβγαλαν τον περασμένο Ιούνιο μια διαφήμιση σε εφημερίδα, με μια «σύγχρονη» εκδοχή της Rosie, η οποία στέκεται περήφανα δίπλα σε μια… σκούπα, μετατρέποντάς τη από σύμβολο της γυναικείας δύναμης και ικανότητας στον εργασιακό χώρο σε μια… απλή νοικοκυρά.


Η εταιρεία απολογήθηκε μέσα από μια σειρά… tweets.

Dunkin’ Donuts 

Τον Αύγουστο η Dunkin’ Donuts αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη για μια διαφήμιση που κυκλοφόρησε στην Ταϊλάνδη, στην οποία φαίνεται μια γυναίκα βαμμένη μαύρη με κακό μακιγιάζ, για να προωθήσει τα σοκολατένια «Charcoal» ντόνατς της.

Η οργάνωση Human Rights Watch την αποκάλεσε «περίεργη και ρατσιστική».

Facebook Ad 

Η καναδική ιστοσελίδα γνωριμιών ionechat.com ανέβασε μια διαφήμιση στο Facebook τον περασμένο Σεπτέμβρη, στην οποία απεικονίζεται μια νεαρή γυναίκα δίπλα σε μια λεζάντα που έλεγε: «Γνωρίστε κορίτσια και γυναίκες από τον Καναδά για φιλίες, ραντεβού ή σχέσεις».

Η «γυναίκα» αυτή ήταν η 17χρονη Rehtaeh Parsons, η οποία είχε αυτοκτονήσει μερικούς μήνες πριν και η φωτογραφία της είχε κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο.

Το Facebook ζήτησε συγγνώμη και απαγόρευσε έκτοτε στην ιστοσελίδα να διαφημίζεται μέσα από αυτό.

Ford 

Το πρακτορείο JWT India είναι αυτό που μάλλον παίρνει, σύμφωνα με το Business Insider, τα «πρωτεία» της χειρότερης διαφήμισης του 2013.

Σε αυτή απεικονίζεται ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Σίλβιο Μπερλουσκόνι μέσα σε ένα Ford Figo με το πορτ παγκάζ… γεμάτο δεμένες και φιμωμένες γυναίκες, με μία από αυτές μάλιστα να κλαίει.

Μπορεί η «ιδέα» αυτή να μην εγκρίθηκε από τη Ford, όμως τελικά «βρήκε το δρόμο της στο… διαδίκτυο» όταν η δημιουργική ομάδα την έστειλε στην ιστοσελίδα «Ads of the World».

Τόσο η Ford όσο και το JWT India απολογήθηκαν για το… περιεχόμενο της διαφήμισης, στο οποίο φαινόταν ο Μπερλουσκόνι στη θέση του οδηγού και μια λεζάντα έλεγε «αφήστε τις ανησυχίες σας πίσω… στον επιπλέον χώρο του Figo».

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Γάζα: Άρματα μάχης στο κέντρο της Ράφας | Το Ισραήλ συνεχίζει την επίθεσή του παρά την παγκόσμια κατακραυγή

Ισραηλινά άρματα μάχης έφτασαν στο κέντρο της Ράφας για πρώτη φορά σήμερα, όπως δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες, κατά την τρίτη εβδομάδα της χερσαίας επιχείρησης στην πόλη της νότιας Λωρίδας της Γάζας που έχει προκαλέσει παγκόσμια κατακραυγή.

Τα άρματα μάχης θεάθηκαν κοντά στο τέμενος Αλ-Άουντα, ένα ορόσημο της κεντρικής Ράφας, όπως δήλωσαν οι αυτόπτες μάρτυρες στο Reuters. Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε πως οι δυνάμεις του εξακολουθούν να επιχειρούν στην περιοχή της Ράφας, χωρίς να σχολιάζει τις πληροφορίες για προώθησή τους στο κέντρο της πόλης.

Στη διάρκεια της νύχτας οι δυνάμεις του σφυροκόπησαν την πόλη με αεροπορικά πλήγματα και πυρά αρμάτων μάχης, όπως δήλωσαν κάτοικοι, συνεχίζοντας την επίθεσή του παρά τη διεθνή κατακραυγή για μια επίθεση προχθές, Κυριακή, που προκάλεσε πυρκαγιά σε έναν καταυλισμό με αντίσκηνα, σκοτώνοντας τουλάχιστον 45 Παλαιστίνιους, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν παιδιά, γυναίκες και ηλικιωμένοι.

Μετά το πλήγμα αυτό, τουλάχιστον άλλοι 26 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί από ισραηλινά πυρά στη Ράφα, όπως δήλωσαν αξιωματούχοι στον θύλακα όπου την εξουσία ασκούν μαχητές της Χαμάς.

Ισραηλινά άρματα μάχης προωθήθηκαν προς τις δυτικές γειτονιές και κατέλαβαν θέσεις στην κορυφή του λόφου Ζουρούμπ στη δυτική Ράφα, σε μια από τις χειρότερες νύχτες βομβαρδισμών που αναφέρθηκαν από κατοίκους. Σήμερα αυτόπτες μάρτυρες έκαναν λόγο για μάχες με όπλα ανάμεσα σε ισραηλινούς στρατιώτες και μαχητές υπό την ηγεσία της Χαμάς στην περιοχή Ζουρούμπ.

Αυτόπτες μάρτυρες στη Ράφα δήλωσαν πως ο ισραηλινός στρατός φαίνεται πως έφερε μέσα (στην πόλη) τηλεκατευθυνόμενα τεθωρακισμένα οχήματα και πως δεν υπάρχει κάποια άμεση ένδειξη προσωπικού μέσα ή γύρω από αυτά. Εκπρόσωπος του ισραηλινού στρατού δεν είχε κάποια άμεση απάντηση.

Αφότου το Ισραήλ ξεκίνησε την εισβολή του παίρνοντας τον έλεγχο του συνοριακού περάσματος με την Αίγυπτο πριν από τρεις εβδομάδες, άρματα μάχης είχαν αναπτυχθεί στις παρυφές της Ράφας και είχαν εισέλθει σε κάποιες ανατολικές περιοχές της, όμως δεν είχαν ακόμη εισέλθει στην πόλη όλα μαζί.

Αντιδρώντας στην επίθεση το βράδυ της Κυριακής σε έναν καταυλισμό όπου οικογένειες εκτοπισμένων, λόγω επιθέσεων αλλού στη Λωρίδα της Γάζας είχαν αναζητήσει καταφύγιο, διεθνείς ηγέτες έκαναν έκκληση για εφαρμογή της διαταγής του Διεθνούς Δικαστηρίου προς το Ισραήλ να σταματήσει την επίθεση.

Κάτοικοι δήλωσαν πως η περιοχή Τελ Αλ-Σουλτάν, όπου πραγματοποιήθηκε το φονικό πλήγμα της Κυριακής, εξακολουθεί να υφίσταται σφοδρούς βομβαρδισμούς.

«Οβίδες αρμάτων μάχης πέφτουν παντού στο Τελ Αλ-Σουλτάν. Πολλές οικογένειες έχουν φύγει από τα σπίτια τους στη δυτική Ράφα που βρίσκονται υπό πυρά όλη τη νύχτα», είπε ένας κάτοικος στο Reuters μέσω μιας εφαρμογής chat.

Περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι έχουν φύγει από τα σπίτια τους λόγω της ισραηλινής επίθεσης στη Ράφα από τις αρχές Μαΐου, όπως ανέφερε σήμερα η υπηρεσία του ΟΗΕ για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες, UNRWA.

Το Ισραήλ συνεχίζει τις επιθέσεις παρά την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου του ΟΗΕ την Παρασκευή που το διέταξε να σταματήσει, υποστηρίζοντας πως η απόφαση του δικαστηρίου τού δίνει κάποιο περιθώριο για στρατιωτική δράση εκεί.

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Σκόπια: Η Σιλιάνοφσκα συνεχίζει να προκαλεί | «Δεν παραβίασα τη Συμφωνία των Πρεσπών»

Η «εμπρηστική» ρητορική από πλευράς Σκοπίων συνεχίζεται κι αυτό γιατί η νέα Πρόεδρος της γείτονος χώρας, Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα – Ντάβκοβα, ισχυρίσθηκε ότι δεν παραβίασε τη Συμφωνία των Πρεσπών, όταν κατά την ορκωμοσία της, τη 12η Μαΐου, αποκάλεσε τη χώρα «Μακεδονία», ενώ, επικαλέσθηκε εκ νέου το ατομικό δικαίωμα στην αυτοδιάθεση και τον αυτοπροσδιορισμό.

Η Σιλιάνοφσκα, απαντώντας εχθές το βράδυ (27/05) σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις υπενθύμισε ότι το κείμενο του όρκου (νενομισμένη διαβεβαίωση) το υπέγραψε με τη συνταγματική ονομασία της χώρας.

«Σεβάστηκα τη Συμφωνία των Πρεσπών. Δεν βλέπω ότι την παραβίασα. Στην ίδια, εξάλλου, αναφέρεται ξεκάθαρα ότι στα έγγραφα και την επικοινωνία θα χρησιμοποιείται η ονομασία που προέκυψε από τη Συμφωνία των Πρεσπών, οπότε δεν βλέπω εδώ ότι αυτό αποτελεί παραβίαση.

Ούτε έσχισα τη νενομισμένη διαβεβαίωση, ούτε είπα ότι δεν θα σεβαστώ το Σύνταγμα, ούτε είπα ότι θα καταγγείλω τη Συμφωνία. Αυτή αποτελεί νομικό γεγονός, πραγματικότητα και εγώ θα την σεβαστώ», ανέφερε.

Σε ερώτηση εάν αυτό μπορεί να επηρεάσει την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση της χώρας, η Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα σημείωσε ότι το ερώτημα αυτό θα πρέπει να τεθεί στην ελληνική πλευρά. Ακόμη, τόνισε ότι η χώρα της άλλαξε ακόμη και τα έγγραφα για εσωτερική χρήση και επικαλέσθηκε διάταξη της Συμφωνίας των Πρεσπών, σύμφωνα με την οποία αυτό θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σε πέντε χρόνια, μετά την ισχύ της, αλλά και το άνοιγμα του πρώτου ενταξιακού κεφαλαίου με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Βολές» κατά της ελληνικής ηγεσίας

«Δεν θα μπορούσα να απαντήσω εγώ, διότι πιθανότατα οι Έλληνες εκπρόσωποι θα μπορούσαν να απαντήσουν καλύτερα. Ακούω ενίοτε και κάποιες προειδοποιήσεις και απειλές, αλλά εγώ λέω ότι είναι αλήθεια ότι στο Διεθνές Δίκαιο ισχύει η αρχή ότι θα πρέπει να γίνονται σεβαστές οι Συμφωνίες.

Πάντως, νομίζω ότι πάντοτε, όταν ζητάμε από τον άλλον να πράξει κάτι, είναι φυσικό, στο πλαίσιο μίας λογικής “win–win”, να διερωτηθούμε τι έχουμε πράξει εμείς. Νομίζω πως όλοι όσοι πήγαν στην Ελλάδα, είχαν τη δυνατότητα να δουν ότι το όνομα που από εμάς ζητούν να σεβαστούμε, αυτοί δεν το επιδεικνύουν πουθενά. Συνεχίζει να υπάρχει ως Σκόπια και μάλιστα, σε πολλά σημεία υπάρχει και το ακρωνύμιο (σ.σ ΠΓΔΜ–FYROM). Να μην αναφερθώ στα Μνημόνια», προσέθεσε η Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα – Ντάβκοβα.

Continue Reading

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Διαμαντίδης: Εγώ μπορεί να μην έκανα ότι ο Σλούκας, είμαστε χαρούμενοι που είναι στον ΠΑΟ

Ο Δημήτρης Διαμαντίδης μίλησε στο pre game του τελικού του ΠΑΟ με τη Ρεάλ και οι ατάκες του ήταν εξαιρετικές για όλα τα ζητήματα που του τέθηκαν.

Το πρώτο αφορούσε την αποθέωση από τον κόσμο: «Είναι πάντα υπέροχο να ακούω το όνομα μου από τον κόσμο του Παναθηναϊκό… Έπαιξα τόσο χρόνια στον ΠΑΟ, είχαμε πολλές επιτυχίες και υπάρχει πολύ μεγάλη αγάπη»
Μας έχεις πληγώσει εμάς τους Γάλλους ειδικά το 2005 στον ημιτελικό του Ευρωμπάσκετ: «Εκεί κάνατε λάθη και μας δώσατε την ευκαιρία να φτάσουμε στην ανατροοπή. Αλλά έτσι είναι η ζωή στον αθλητισμό και το ξεπεράσατε και έχετε πολλές επιτυχίες από τότε»

Τα τελευταία χρόνια ήταν λίγο περίπλοκα για τον ΠΑΟ: «Ναι αλλά επιστρέφει μετά από 13 χρόνια σε τελικό. ¨Εχει σίγουρα έναν πολύ δύσκολο αντίπαλο όπως η Ρεάλ. Ας κερδίσει ο καλύτερος αλλά θέλω να το πάρει ο Παναθηναϊκός»

Το περασμένο καλοκαίρι ο Κώστας Σλούκας έκανε μια μεγάλη μεταγραφή. Στην εποχή σου νομίζεις ότι θα μπορούσες να κάνεις κάτι ανάλογο; «Εγώ μπορεί να μην το έκανα αλλά εγώ είμαι ο Δημήτρης, αυτός είναι ο Κώστας. Ο Κώστας Σλούκας διάλεξε ό,τι ήταν καλύτερο για εκείνον, είμαστε πολύ χαρούμενοι που τον έχουμε στον Παναθηναϊκό».

protothema.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en