Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Οι μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου | Πώς διαμορφώνεται το τοπίο του παγκόσμιου επιχειρείν

Οι κολοσσοί με τη μεγαλύτερη αξία έχουν κάτι κοινό: τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους είναι πράγματα που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας.

Και όσο αυτή η καθημερινότητα γίνεται ακόμα πιο τεχνολογική, είναι προφανώς φυσιολογικό την κορυφή να καταλαμβάνουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της τεχνολογίας.

Η ετήσια λίστα του Forbes με τις κορυφαίες εταιρίες του κόσμου αυτό ακριβώς αποδεικνύει: ότι οι μεγαλύτεροι νικητές μέσα στην πανδημία του κορονοϊού ήταν ήδη νικητές και στα τέλη του 2019.

Όχι μόνο δεν επηρεάστηκαν από την παγκόσμια υγειονομική κρίση, αλλά κρατήθηκαν στην κορυφή παρά την πανδημία. Έτσι έχουν δείξει οι μήνες που ακολούθησαν στο 2020, για το οποίο θα έχουμε μια καλύτερη εκτίμηση του χρόνου.

Η λίστα των 100 μεγαλύτερων εταιριών του Forbes αφορά το οικονομικό έτος του 2019, πριν χτυπήσει την οικουμένη ο κορονοϊός.

Όσο ο κόσμος κλεινόταν στα σπίτια του και η αγορά έβαζε διεθνώς λουκέτο, εταιρίες υπηρεσιών όπως οι Amazon, Netflix και PayPal είδαν τα έσοδά τους να εκτοξεύονται. Αυτό γινόταν όμως και καθ’ όλο το 2019, τονίζει με νόημα το Forbes.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι συνδρομητικές πλατφόρμες περιεχομένου και οι ηλεκτρονικές πληρωμές ήταν μεν οι κλάδοι που ανέβασαν στροφές στην πανδημία, δεν το έκαναν όμως μόνο το 2020. Η τάση είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη χρονιά και αντικατοπτρίζεται στην κατάταξη του Forbes.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως τα πράγματα έμειναν σταθερά στις κορυφές του επιχειρηματικού κόσμου…

 

Η μεθοδολογία του Forbes και μια σημείωση

 

Το Forbes επιστρατεύει ένα σύνθετο πλέγμα μετρήσεων για να αποφανθεί για την ετήσια κατάταξή του.

Τζίρος, κέρδη, φόροι, αναλογία τιμής-κέρδους και κεφαλαιοποίηση είναι μερικοί μόνο από τους δείκτες που συνυπολογίζει το περιοδικό για να αποδώσει τις εκτιμήσεις του αναφορικά με το brand value που έχει μια εταιρία.

Δεν κατατάσσει δηλαδή τις επιχειρήσεις σύμφωνα με την εμπορική τους αξία. Η Apple, για παράδειγμα, έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 2 τρισ. δολαρίων, το brand value της όμως κατά το Forbes κυμαίνεται στα 240 δισ. δολάρια.

Τι είναι όμως το περίφημο brand value; Μια από τις καλύτερες απαντήσεις έχει δώσει ο ειδικός του μάρκετινγκ και μεγάλο όνομα στο branding παγκοσμίως, David Brier:

«Η αξία μιας μάρκας (brand value) είναι απλώς το άθροισμα του εξτρά ποσού που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει ο κόσμος. Ή πόσο συχνά επιλέγουν, τι μνήμες έχουν, τι ιστορίες και τι σχέση με μια εταιρία από τις άλλες του ανταγωνισμού».

Αλλά και ο Στιβ Τζομπς το είχε πει καλά: «Για μένα, το μάρκετινγκ έχει να κάνει με αξίες. Αυτός είναι ένας πολύ περίπλοκος κόσμος, ένας πολύ θορυβώδης κόσμος. Κι έτσι δεν θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε τον κόσμο να θυμάται πολλά για μας. Καμία εταιρία δεν την έχει. Πρέπει οπότε να είμαστε πολύ σαφείς για το τι ακριβώς θέλουμε να μάθουν για μας».

Το Forbes τσαλαβούτησε στο σύμπαν των 200 μεγαλύτερων εταιριών του κόσμου για να βρει αυτές με το μεγαλύτερο brand value. Σταθμίζοντας φυσικά αντικειμενικούς δείκτες όπως έσοδα και κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων.

Κατόπιν κοίταξε τη θέση που έχει καθεμιά στον κλάδο της κατά τα προηγούμενα τρία χρόνια (2017-2019).

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του, οι 100 πιο πολύτιμες εταιρίες του κόσμου αξίζουν συνολικά 2,54 τρισ. δολάρια. Ένα ποσό που είναι αυξημένο σε σχέση με την περσινή λίστα (2,33 τρισ.).

Εταιρίες που έχουν έδρα τις ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της λίστας. Χώρες με σημαντική παρουσία είναι η Γερμανία (10 εταιρίες), η Γαλλία (9 εταιρίες), η Ιαπωνία (6 εταιρίες) και η Ελβετία (5 εταιρίες).

Όσο για τους κλάδους, η βιομηχανία της τεχνολογίας ήταν ξανά ο θριαμβευτής, με 20 από τις 100 εταιρίες της λίστας. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και τις 5 πρώτες θέσεις της κατάταξης. Και άλλες 4 εταιρίες στο Τop 20 (Samsung, Intel, Cisco και Oracle).

Δεύτερος ήταν ο κλάδος των οικονομικών υπηρεσιών (14 εταιρίες), η αυτοκινητοβιομηχανία (11) και το λιανεμπόριο (8).

 

Οι νέοι και οι παλιοί

 

Apple, Google, Microsoft, Amazon και Facebook είναι οι μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου, σύμφωνα πάντα με το Forbes. Ακόμα όμως και στην πρώτη πεντάδα, που παραμένει η ίδια και στην περσινή λίστα, το τοπίο δεν είναι βαλτωμένο.

Η Microsoft, για παράδειγμα, ήταν πέρυσι μια από τις πέντε εταιρίες με τη μεγαλύτερη άνοδο στην αξία τους.

Σε σχέση με το 2019, το Netflix είδε την αξία του (το brand value πάντα) να αυξάνεται κατά 72%, η Chanel κατά 42%, η Amazon κατά 40%, η Microsoft κατά 30% και το PayPal κατά 24%.

Την ίδια ώρα, ο κολοσσός Facebook ήταν ταυτοχρόνως και η εταιρία που κατέγραψε τις μεγαλύτερες απώλειες σε αξία. Και δεν ήταν φυσικά η μόνη.

Το Facebook έχασε στη λίστα του 2020 ακριβώς 21%, η Wells Fargo 16%, η Mercedes-Benz 14%, η Ford 14% και η General Electric επίσης 14%.

Αλλαγές είχαμε ωστόσο και στους παλιούς και σταθερούς της λίστας του Forbes. Εκεί δηλαδή που εταιρίες όπως οι Nintendo, Burger King, Hennessy και AXA βρήκαν τον δρόμο που οδηγεί στις πρώτες 100 του κόσμου, άλλες πετάχτηκαν μαγικά έξω. Και τα ονόματα εδώ είναι μεγάλα: Philips, Hewlett Packard, Nissan και Kellogg’s.

Το ερώτημα που αναδύεται αβίαστα είναι πώς θα διαμορφωθεί η αντίστοιχη λίστα το 2021, όταν θα περικλείει τις κοσμοϊστορικές αλλαγές που έφερε η πανδημία το 2020. Γιατί μπορεί μεν η αρχική πεντάδα να μοιάζει ακλόνητη, το γεγονός ωστόσο ότι το Facebook έχασε 21% μέσα σε έναν χρόνο (2018-2019) ίσως κάτι να δείχνει.

 

Όσοι κάλπασαν

 

Αλλαγές μεταξύ της περσινής και της φετινής κατάταξης παρατηρούμε αρκετές και ξανά δεν είναι τυχαίες. Η Visa, για παράδειγμα, εκτοξεύτηκε από την 25η θέση στο Νο 18 φέτος. Όπως έκανε και η Adidas, που πήγε από την 61η στην 51η θέση, αλλά και το Netflix, που ανέβηκε από το Νο 38 στο Νο 26.

Τέτοιες σημαντικές μετακινήσεις παρατηρούμε και στον κλάδο των luxury προϊόντων. Η Chanel ανέβηκε από τη θέση 79 στη θέση 52 και ο Cartier από την 64η στην 56η.

Οι εκπλήξεις είναι οι νεοφώτιστοι της λίστας, εταιρίες όπως οι Nintendo, Hennessy, Burger King και AXA, που είναι πια στις 100 κορυφαίες επιχειρήσεις του πλανήτη.

Έκπληξη αποτελεί επίσης πως κάποιες από τις φίρμες με τις μεγαλύτερες απώλειες είναι μεγάλα και ιστορικά ονόματα του κλάδου που μοιάζει να μονοπωλεί πλέον το επιχειρείν. General Electric, Hewlett Packard και IBM μέτρησαν σε έναν χρόνο απώλειες της τάξης του 14%, 12% και 10%, αντίστοιχα.

Το Forbes κάνει ειδική μνεία στα Walmart, που αύξησαν τα μεγέθη τους κατά 12% και ανέβηκαν από την 26η στη 19η θέση. Ο κολοσσός του λιανεμπορίου είχε μάλιστα να ανταγωνιστεί το μεγαθήριο Amazon, καθώς μπήκε δυναμικά στα χωράφια της, και τα πήγε εντυπωσιακά καλά.

 

Όσοι έμειναν πίσω

 

Ηχηρές πτώσεις παρατηρούμε ανελλιπώς στις ετήσιες λίστες του Forbes και φέτος ήταν ο κλάδος του αυτοκινήτου που στέφθηκε μεγάλος χαμένος. Η Mercedes-Benz έπεσε από τη 17η στην 23η θέση και η BMW από την 21η στην 27η.

Κι αυτά ήταν μάλλον καλά νέα για τον κλάδο, καθώς η Nissan έμεινε οριστικά εκτός λίστας 100 (πέρυσι ήταν στην 81η θέση). Συντριπτικά ήταν επίσης τα πλήγματα που δέχτηκαν οι Wells Fargo (από το Νο 42 το 2018 στο Νο 69 το 2019) και KFC (από την 86η στην 96η θέση).

Όσο ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και πιο λυσσαλέος, οι παλιές και ιστορικές μάρκες έχουν πλέον έναν νέο κίνδυνο να διαχειριστούν: τα startups. Το παράδειγμα της Gillette είναι εδώ χαρακτηριστικό.

Η Gillette συνέχισε να υφίσταται μεγάλες πιέσεις από δύο νέους παίκτες στην αγορά. Το startup Harry’s, που εξαγοράστηκε πέρυσι έναντι 1,4 δισ. δολαρίων από την Edgewell Personal Care, και το Dollar Shave Club, που έσπευσε να αποκτήσει το 2016 η Unilever έναντι 1 δισ. δολαρίων.

 

Το στοίχημα του μέλλοντος

 

Η μελλοντική λίστα του 2021, που θα περιλαμβάνει την κατάταξη του 2020, της χρονιάς που ανήκει αναγκαστικά στον κορονοϊό, θα έχει αναμφίβολα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το επισημαίνει και το ίδιο το Forbes:

«Οι Τop 100 εταιρίες της επόμενης χρονιάς μπορεί να μοιάζουν διαφορετικές από αυτής της χρονιάς, όσο οι επιπτώσεις της κρίσης Covid-19 και η οικονομική πτώση θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τόσο τις μεγαλύτερες όσο και τις μικρότερες εταιρίες ανά τον κόσμο».

Το περιοδικό προβλέπει ωστόσο ότι οι εταιρίες με τα μεγαλύτερα κέρδη στο brand value για το 2019, όπως οι Amazon, Netflix και PayPal, φαίνεται πως θα στεφθούν νικητές και κατά την περίοδο της πανδημίας.

Οι κλάδοι στους οποίους λειτουργούν έχουν μια χρυσή δυναμική που δύσκολα μπορεί να ανακοπεί.

 

Οι Top 20 του Forbes

 

Νο 1: Apple – Brand Value: 241,2 δισ. δολάρια

Νο 2: Google – Brand Value: 207,5 δισ. δολάρια

Νο 3: Microsoft – Brand Value: 162,9 δισ. δολάρια

Νο 4: Amazon – Brand Value: 135,4 δισ. δολάρια

Νο 5: Facebook – Brand Value: 70,3 δισ. δολάρια

Νο 6: Coca-Cola – Brand Value: 64,4 δισ. δολάρια

Νο 7: Disney – Brand Value: 61,3 δισ. δολάρια

Νο 8: Samsung – Brand Value: 50,4 δισ. δολάρια

Νο 9: Louis Vuitton – Brand Value: 47,2 δισ. δολάρια

Νο 10: McDonald’s – Brand Value: 46,1 δισ. δολάρια

Νο 11: Toyota – Brand Value: 41,5 δισ. δολάρια

Νο 12: Intel – Brand Value: 39,5 δισ. δολάρια

Νο 13: Nike – Brand Value: 39,1 δισ. δολάρια

Νο 14: AT&T – Brand Value: 37,3 δισ. δολάρια

Νο 15: Cisco – Brand Value: 36 δισ. δολάρια

Νο 16: Oracle – Brand Value: 35,7 δισ. δολάρια

Νο 17: Verizon – Brand Value: 32,3 δισ. δολάρια

Νο 18: Visa – Brand Value: 31,8 δισ. δολάρια

Νο 19: Walmart – Brand Value: 29,5 δισ. δολάρια

Νο 20: General Electric – Brand Value: 29,5 δισ. δολάρια

Δείτε όλη τη λίστα του Forbes εδώ.

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Επαγγελματίες | Ερχονται «καμπάνες» 1.500 ευρώ για όσους δεν συνδεθούν με το IRIS

Αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα θα είναι από 1η Ιουλίου όσοι επαγγελματίες δεν συνδεθούν με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS. Το πρόστιμο για τους ελεύθερους επαγγελματίες ανέρχεται σε 1.500 ευρώ αλλά όσοι πληρώσουν το πρόστιμο εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση του θα καταβάλλουν μειωμένο πρόστιμο κατά 50%. Επιπλέον όσοι επαγγελματίες δεν δηλώσουν επαγγελματικό λογαριασμό θα πληρώσουν πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Ο νόμος υποχρεώνει τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με σύστημα άμεσων πληρωμών προκειμένου να δέχονται άμεση πληρωμή από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο τους το ζητήσει.

Επίσης, τα φυσικά πρόσωπα που συναλλάσσονται με άλλο φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες (ελεύθερο επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενο) δικαιούνται να ζητήσουν να γίνει η πληρωμή μέσω συστήματος άμεσων πληρωμών.

Για τους καταναλωτές η υπηρεσία IRIS είναι δωρεάν και είναι διαθέσιμη είτε στο Internet είτε στο mobile banking και ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια.

Μόνο το 41% έχει συνδεθεί

Πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία υπολείπεται σημαντικά των 680.000 που ανέρχονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι,  ο αριθμός όσων έχουν εγγραφεί μέχρι στιγμής στο σύστημα αποδοχής πληρωμών μέσω του λογαριασμού τους, υπηρεσία που υποστηρίζεται από το ΙRIS της ΔΙΑΣ καθώς δεν ξεπερνούν τις 280.000.

Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και της ΑΑΔΕ θα λάβουν από τις τράπεζες μέχρι τέλος Ιουνίου τα ακριβή στοιχεία  για τον αριθμό όσων έχουν συνδεθεί και στη συνέχεια θα ενεργοποιήσουν τις εντολές προστίμων για όσους δεν συμμορφώθηκαν. Πάντως οι τράπεζες έχουν μειώσει τις προμήθειες κοντά στο 0,5% επί της συναλλαγής προκειμένου η υπηρεσία να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τις κάρτες.

Η απόφαση

Σύμφωνα με την απόφαση που εξέδωσαν τα συναρμόδια υπουργεία ΥΠΕΘΟ και Ανάπτυξης :

  1. Οι δικαιούχοι πληρωμής αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών και μέσα πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως την υπηρεσία I.R.I.S. online payments, εφόσον:

α) Παρέχουν υπηρεσίες σε καταναλωτές ή

β) λειτουργούν με Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας

  1. Από τους δικαιούχους πληρωμής εξαιρούνται:

α) Τα άτομα με αναπηρία όρασης με ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω

β) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης προϊόντων (αυτόματοι πωλητές) μέχρι και την 31.12.2024.

  1. Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, ορίζονται:

α) Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς του Υπουργείου Ανάπτυξης και

β) οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας.

  1. Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων εφόσον στα πλαίσια των ελέγχων που διενεργούν βάσει των αρμοδιοτήτων τους, διαπιστώσουν παράβαση συμπληρώνουν και διαβιβάζουν σχετική έκθεση ελέγχου προς τις αρμόδιες αρχές για τη βεβαίωση παραβάσεων και επιβολής προστίμων.
  2. Οι αρμόδιες αρχές συγκροτούν κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα τουλάχιστον από δύο υπαλλήλους.

  3. Οι δικαιούχοι πληρωμής  δηλώνουν ηλεκτρονικά έναν ή περισσότερους επαγγελματικούς λογαριασμούς στο διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. με τη χρήση των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν οι χρήστες για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., εντός προθεσμίας ενός μήνα από την έναρξη άσκησης δραστηριότητας

  4. Στον επαγγελματικό λογαριασμό αποδέχονται συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής όπως, ενδεικτικά, μέσα πληρωμής με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά. Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.

  5. Δήλωση ίδιου επαγγελματικού λογαριασμού από διαφορετικούς δικαιούχους πληρωμής δεν επιτρέπεται και η Α.Α.Δ.Ε. προβαίνει σε απενεργοποίηση των λογαριασμών.

  6. Σε όποιον δεν προχωρήσει στη σύνδεση με το IRIS επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου της παρούσης υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή εντός 30 ημερών από την κοινοποίησή της. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.

  7. Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ αν:

α) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.

β) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει η χρήση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών, μέσων πληρωμής με κάρτα και μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό.

  1. Για μη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού, επιβάλλεται στους υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για όσους αναζητούν δουλειά σε τουρισμό και εστίαση

Σήμερα ενεργοποιήθηκε η νέα δωρεάν εφαρμογή και πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για την άμεση διασύνδεση των επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης με όσους ψάχνουν για δουλειά σε αντίστοιχες ειδικότητες. Η πλατφόρμα jobmatch.dypa.gov.gr απευθύνεται στις επιχειρήσεις και η εφαρμογή JOBmatch σε όσους αναζητούν εργασία. 

Η χρήση του καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου της ΔΥΠA είναι πολύ απλή:

Οι επιχειρήσεις δημιουργούν δωρεάν στην πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr το προφίλ τους και «αναζητούν υπάλληλο» άμεσα, από τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν, επιλέγοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως ενδεικτικά:

  • Ειδικότητα
  • Επιλογή τύπου εργασίας (μόνιμη, εποχική, άλλη)
  • Ημερομηνία έναρξης εργασίας
  • Εύρος μισθού

Αντίστοιχα, όσοι αναζητούν εργασία σε επιχειρήσεις τουρισμού-εστίασης μπορούν να «κατεβάσουν» την εφαρμογή JOBmatch, που είναι διαθέσιμη σε Android (Google Play Store) και IOS (Apple App Store), να δημιουργήσουν προφίλ και να διαμορφώσουν τις επιλογές τους με τη χρήση φίλτρων, όπως ενδεικτικά: 

  • Επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν 
  • Ωράριο 
  • Περιοχή
  • Εύρος μισθού 
  • Ημερομηνία διαθεσιμότητας

Η πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δουν άμεσα ποιοι υποψήφιοι εργαζόμενοι ταιριάζουν στην αναζήτησή τους, ώστε να τους επιλέξουν και στη συνέχεια να προτείνουν ημέρα και ώρα συνέντευξης. Έτσι, η διαδικασία εύρεσης υπάλληλου, μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 5 λεπτά!

Παράλληλα, κάθε υποψήφιος ενημερώνεται άμεσα από την εφαρμογή JOBmatch μόλις μία επιχείρηση τον επιλέξει για συνέντευξη και έχει την επιλογή αποδοχής ή απόρριψης της πρόσκλησης. Σε περίπτωση αποδοχής, η επιχείρηση βλέπει τα στοιχεία του και επικοινωνεί μαζί του για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.

Επίσης, οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να ανανεώνουν τα φίλτρα αναζήτησης όσο συχνά επιθυμούν, διαμορφώνοντας το προφίλ τους ανάλογα με τη διαθεσιμότητά τους και τις επιλογές τους.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δήλωσε ότι: «Με τη νέα εφαρμογή JOBmatch κάνουμε ακόμα ένα βήμα για τη διασύνδεση των εργαζομένων με τους εργοδότες. Η νέα αυτή καινοτόμος υπηρεσία ξεκινά από τον τουρισμό και την εστίαση, δύο σημαντικούς κλάδους για τη χώρα, στους οποίους καταγράφεται αυξημένη ανάγκη για προσωπικό. Επιβεβαιώνουμε έμπρακτα πως η ΔΥΠΑ πλέον δεν δίνει μόνο επιδόματα αλλά δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης στους συμπολίτες μας. Αναβαθμίζουμε διαρκώς τις υπηρεσίες της. Με ενεργές δράσεις απασχόλησης, μέσα σε τέσσερα χρόνια έχουμε καταφέρει να μειώσουμε σημαντικά το ποσοστό ανεργίας και να στηρίζουμε την αγορά εργασίας. Συνεχίζουμε».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε: «Η ΔΥΠΑ «ρίχνει στη μάχη» ένα ακόμα καινοτόμο εργαλείο για την αποτελεσματικότερη και άμεση διασύνδεση επιχειρήσεων που ψάχνουν για εργαζόμενους με όσους ψάχνουν για δουλειά. Ξεκινάμε την πιλοτική εφαρμογή στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης που αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην εύρεση προσωπικού και θα αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα. Το JOBmatch φέρνει, κυριολεκτικά, στα χέρια των ανέργων, των εργαζομένων και των επιχειρήσεων τη δυνατότητα να συνδέονται σε πραγματικό χρόνο και να αποφασίζουν χωρίς καμία διαμεσολάβηση, σε λίγα μόνο λεπτά, αν θα προχωρήσουν σε συνέντευξη εργασίας. Συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό της ΔΥΠΑ, την αναβάθμιση της εργαλειοθήκης μας και τον σχεδιασμό νέων υπηρεσιών ώστε να ενισχύσουμε τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας». 

Σημειώνεται ότι η χρήση της πλατφόρμας για τις επιχειρήσεις λειτουργεί αποκλειστικά μέσω browser. Μπορούν να κάνουν είσοδο και εγγραφή μέσω browser από σταθερό υπολογιστή, tablet ή smartphone και η πλατφόρμα λειτουργεί από όλους τους browser  (Chrome, Firefox, Safari, Edge, κ.λπ.).

Για οδηγίες χρήσης και περισσότερες πληροφορίες: 

https://JOBmatch.dypa.gov.gr/ 

www.dypa.gov.gr/JOBmatch 

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

POS | Μέχρι πότε μπορεί να γίνει η διασύνδεση με τις ταμειακές μηχανές

Προθεσμία μέχρι τις 10 Ιουνίου έχουν για να διασυνδέσουν τις ταμειακές μηχανές τους και τα POS 7.600 επιχειρήσεις, που διαθέτουν συστήματα τα οποία είναι ασύμβατα μεταξύ τους, ώστε να προχωρήσουν στην άμεση αντικατάσταση ενός από τα δύο.

Ο επιπλέον χρόνος παρέχεται σε 7.600 επιχειρήσεις, καθώς οι συγκεκριμένες παρότι συμμορφώθηκαν με τις υποχρεώσεις τους και πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις επιτυχούς διασύνδεσης, διαθέτοντας τερματικά, που συμπεριλαμβάνονται στις Δηλώσεις Συμμόρφωσης των Παρόχων (NSPs/Acquirers) και αναβαθμισμένους ΦΗΜ με τεχνική δυνατότητα διασύνδεσης, εν τέλει δεν κατόρθωσαν να διασυνδεθούν χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω τεχνικής αδυναμίας κάποιας εκ των συσκευών τους.

Με απόφαση Πιτσιλή η παράταση

Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, πήρε παράταση η προθεσμία διασύνδεσης για αυτές τις επιχειρήσεις, ώστε να προβούν, χωρίς τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων, στην προμήθεια ταμειακού συστήματος ή Μέσου Πληρωμής, ο συνδυασμός των οποίων θα διασφαλίζει την δυνατότητα διασύνδεσής τους για την σύννομη λήψη πληρωμών με κάρτα από την επιχείρησή τους.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν ήδη λάβει σχετικό e-mail από την ΑΑΔΕ, με το οποίο ενημερώνονται για τη σχετική παράταση της διασύνδεσης και τη δυνατότητα πληροφόρησής τους από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με τύπους ταμειακών μηχανών, ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στη διεύθυνση https://www.aade.gr/syndyasmoi-tameiakon-mihanon-pos.

Στην ιστοσελίδα αυτή μπορούν να δουν τους συνδυασμούς ταμειακού συστήματος και τερματικού POS, που διασυνδέονται με επιτυχία, ώστε να προβούν άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την προμήθεια του κατάλληλου και με ετοιμότητα διασύνδεσης ταμειακού συστήματος με το Μέσο Πληρωμής, που διαθέτουν, ή αντιστρόφως, ανάλογα με την επιλογή τους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en