Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Οι μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου | Πώς διαμορφώνεται το τοπίο του παγκόσμιου επιχειρείν

Οι κολοσσοί με τη μεγαλύτερη αξία έχουν κάτι κοινό: τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους είναι πράγματα που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας.

Και όσο αυτή η καθημερινότητα γίνεται ακόμα πιο τεχνολογική, είναι προφανώς φυσιολογικό την κορυφή να καταλαμβάνουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της τεχνολογίας.

Η ετήσια λίστα του Forbes με τις κορυφαίες εταιρίες του κόσμου αυτό ακριβώς αποδεικνύει: ότι οι μεγαλύτεροι νικητές μέσα στην πανδημία του κορονοϊού ήταν ήδη νικητές και στα τέλη του 2019.

Όχι μόνο δεν επηρεάστηκαν από την παγκόσμια υγειονομική κρίση, αλλά κρατήθηκαν στην κορυφή παρά την πανδημία. Έτσι έχουν δείξει οι μήνες που ακολούθησαν στο 2020, για το οποίο θα έχουμε μια καλύτερη εκτίμηση του χρόνου.

Η λίστα των 100 μεγαλύτερων εταιριών του Forbes αφορά το οικονομικό έτος του 2019, πριν χτυπήσει την οικουμένη ο κορονοϊός.

Όσο ο κόσμος κλεινόταν στα σπίτια του και η αγορά έβαζε διεθνώς λουκέτο, εταιρίες υπηρεσιών όπως οι Amazon, Netflix και PayPal είδαν τα έσοδά τους να εκτοξεύονται. Αυτό γινόταν όμως και καθ’ όλο το 2019, τονίζει με νόημα το Forbes.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι συνδρομητικές πλατφόρμες περιεχομένου και οι ηλεκτρονικές πληρωμές ήταν μεν οι κλάδοι που ανέβασαν στροφές στην πανδημία, δεν το έκαναν όμως μόνο το 2020. Η τάση είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη χρονιά και αντικατοπτρίζεται στην κατάταξη του Forbes.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως τα πράγματα έμειναν σταθερά στις κορυφές του επιχειρηματικού κόσμου…

 

Η μεθοδολογία του Forbes και μια σημείωση

 

Το Forbes επιστρατεύει ένα σύνθετο πλέγμα μετρήσεων για να αποφανθεί για την ετήσια κατάταξή του.

Τζίρος, κέρδη, φόροι, αναλογία τιμής-κέρδους και κεφαλαιοποίηση είναι μερικοί μόνο από τους δείκτες που συνυπολογίζει το περιοδικό για να αποδώσει τις εκτιμήσεις του αναφορικά με το brand value που έχει μια εταιρία.

Δεν κατατάσσει δηλαδή τις επιχειρήσεις σύμφωνα με την εμπορική τους αξία. Η Apple, για παράδειγμα, έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 2 τρισ. δολαρίων, το brand value της όμως κατά το Forbes κυμαίνεται στα 240 δισ. δολάρια.

Τι είναι όμως το περίφημο brand value; Μια από τις καλύτερες απαντήσεις έχει δώσει ο ειδικός του μάρκετινγκ και μεγάλο όνομα στο branding παγκοσμίως, David Brier:

«Η αξία μιας μάρκας (brand value) είναι απλώς το άθροισμα του εξτρά ποσού που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει ο κόσμος. Ή πόσο συχνά επιλέγουν, τι μνήμες έχουν, τι ιστορίες και τι σχέση με μια εταιρία από τις άλλες του ανταγωνισμού».

Αλλά και ο Στιβ Τζομπς το είχε πει καλά: «Για μένα, το μάρκετινγκ έχει να κάνει με αξίες. Αυτός είναι ένας πολύ περίπλοκος κόσμος, ένας πολύ θορυβώδης κόσμος. Κι έτσι δεν θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε τον κόσμο να θυμάται πολλά για μας. Καμία εταιρία δεν την έχει. Πρέπει οπότε να είμαστε πολύ σαφείς για το τι ακριβώς θέλουμε να μάθουν για μας».

Το Forbes τσαλαβούτησε στο σύμπαν των 200 μεγαλύτερων εταιριών του κόσμου για να βρει αυτές με το μεγαλύτερο brand value. Σταθμίζοντας φυσικά αντικειμενικούς δείκτες όπως έσοδα και κέρδη προ τόκων, αποσβέσεων και φόρων.

Κατόπιν κοίταξε τη θέση που έχει καθεμιά στον κλάδο της κατά τα προηγούμενα τρία χρόνια (2017-2019).

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του, οι 100 πιο πολύτιμες εταιρίες του κόσμου αξίζουν συνολικά 2,54 τρισ. δολάρια. Ένα ποσό που είναι αυξημένο σε σχέση με την περσινή λίστα (2,33 τρισ.).

Εταιρίες που έχουν έδρα τις ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της λίστας. Χώρες με σημαντική παρουσία είναι η Γερμανία (10 εταιρίες), η Γαλλία (9 εταιρίες), η Ιαπωνία (6 εταιρίες) και η Ελβετία (5 εταιρίες).

Όσο για τους κλάδους, η βιομηχανία της τεχνολογίας ήταν ξανά ο θριαμβευτής, με 20 από τις 100 εταιρίες της λίστας. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και τις 5 πρώτες θέσεις της κατάταξης. Και άλλες 4 εταιρίες στο Τop 20 (Samsung, Intel, Cisco και Oracle).

Δεύτερος ήταν ο κλάδος των οικονομικών υπηρεσιών (14 εταιρίες), η αυτοκινητοβιομηχανία (11) και το λιανεμπόριο (8).

 

Οι νέοι και οι παλιοί

 

Apple, Google, Microsoft, Amazon και Facebook είναι οι μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου, σύμφωνα πάντα με το Forbes. Ακόμα όμως και στην πρώτη πεντάδα, που παραμένει η ίδια και στην περσινή λίστα, το τοπίο δεν είναι βαλτωμένο.

Η Microsoft, για παράδειγμα, ήταν πέρυσι μια από τις πέντε εταιρίες με τη μεγαλύτερη άνοδο στην αξία τους.

Σε σχέση με το 2019, το Netflix είδε την αξία του (το brand value πάντα) να αυξάνεται κατά 72%, η Chanel κατά 42%, η Amazon κατά 40%, η Microsoft κατά 30% και το PayPal κατά 24%.

Την ίδια ώρα, ο κολοσσός Facebook ήταν ταυτοχρόνως και η εταιρία που κατέγραψε τις μεγαλύτερες απώλειες σε αξία. Και δεν ήταν φυσικά η μόνη.

Το Facebook έχασε στη λίστα του 2020 ακριβώς 21%, η Wells Fargo 16%, η Mercedes-Benz 14%, η Ford 14% και η General Electric επίσης 14%.

Αλλαγές είχαμε ωστόσο και στους παλιούς και σταθερούς της λίστας του Forbes. Εκεί δηλαδή που εταιρίες όπως οι Nintendo, Burger King, Hennessy και AXA βρήκαν τον δρόμο που οδηγεί στις πρώτες 100 του κόσμου, άλλες πετάχτηκαν μαγικά έξω. Και τα ονόματα εδώ είναι μεγάλα: Philips, Hewlett Packard, Nissan και Kellogg’s.

Το ερώτημα που αναδύεται αβίαστα είναι πώς θα διαμορφωθεί η αντίστοιχη λίστα το 2021, όταν θα περικλείει τις κοσμοϊστορικές αλλαγές που έφερε η πανδημία το 2020. Γιατί μπορεί μεν η αρχική πεντάδα να μοιάζει ακλόνητη, το γεγονός ωστόσο ότι το Facebook έχασε 21% μέσα σε έναν χρόνο (2018-2019) ίσως κάτι να δείχνει.

 

Όσοι κάλπασαν

 

Αλλαγές μεταξύ της περσινής και της φετινής κατάταξης παρατηρούμε αρκετές και ξανά δεν είναι τυχαίες. Η Visa, για παράδειγμα, εκτοξεύτηκε από την 25η θέση στο Νο 18 φέτος. Όπως έκανε και η Adidas, που πήγε από την 61η στην 51η θέση, αλλά και το Netflix, που ανέβηκε από το Νο 38 στο Νο 26.

Τέτοιες σημαντικές μετακινήσεις παρατηρούμε και στον κλάδο των luxury προϊόντων. Η Chanel ανέβηκε από τη θέση 79 στη θέση 52 και ο Cartier από την 64η στην 56η.

Οι εκπλήξεις είναι οι νεοφώτιστοι της λίστας, εταιρίες όπως οι Nintendo, Hennessy, Burger King και AXA, που είναι πια στις 100 κορυφαίες επιχειρήσεις του πλανήτη.

Έκπληξη αποτελεί επίσης πως κάποιες από τις φίρμες με τις μεγαλύτερες απώλειες είναι μεγάλα και ιστορικά ονόματα του κλάδου που μοιάζει να μονοπωλεί πλέον το επιχειρείν. General Electric, Hewlett Packard και IBM μέτρησαν σε έναν χρόνο απώλειες της τάξης του 14%, 12% και 10%, αντίστοιχα.

Το Forbes κάνει ειδική μνεία στα Walmart, που αύξησαν τα μεγέθη τους κατά 12% και ανέβηκαν από την 26η στη 19η θέση. Ο κολοσσός του λιανεμπορίου είχε μάλιστα να ανταγωνιστεί το μεγαθήριο Amazon, καθώς μπήκε δυναμικά στα χωράφια της, και τα πήγε εντυπωσιακά καλά.

 

Όσοι έμειναν πίσω

 

Ηχηρές πτώσεις παρατηρούμε ανελλιπώς στις ετήσιες λίστες του Forbes και φέτος ήταν ο κλάδος του αυτοκινήτου που στέφθηκε μεγάλος χαμένος. Η Mercedes-Benz έπεσε από τη 17η στην 23η θέση και η BMW από την 21η στην 27η.

Κι αυτά ήταν μάλλον καλά νέα για τον κλάδο, καθώς η Nissan έμεινε οριστικά εκτός λίστας 100 (πέρυσι ήταν στην 81η θέση). Συντριπτικά ήταν επίσης τα πλήγματα που δέχτηκαν οι Wells Fargo (από το Νο 42 το 2018 στο Νο 69 το 2019) και KFC (από την 86η στην 96η θέση).

Όσο ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και πιο λυσσαλέος, οι παλιές και ιστορικές μάρκες έχουν πλέον έναν νέο κίνδυνο να διαχειριστούν: τα startups. Το παράδειγμα της Gillette είναι εδώ χαρακτηριστικό.

Η Gillette συνέχισε να υφίσταται μεγάλες πιέσεις από δύο νέους παίκτες στην αγορά. Το startup Harry’s, που εξαγοράστηκε πέρυσι έναντι 1,4 δισ. δολαρίων από την Edgewell Personal Care, και το Dollar Shave Club, που έσπευσε να αποκτήσει το 2016 η Unilever έναντι 1 δισ. δολαρίων.

 

Το στοίχημα του μέλλοντος

 

Η μελλοντική λίστα του 2021, που θα περιλαμβάνει την κατάταξη του 2020, της χρονιάς που ανήκει αναγκαστικά στον κορονοϊό, θα έχει αναμφίβολα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το επισημαίνει και το ίδιο το Forbes:

«Οι Τop 100 εταιρίες της επόμενης χρονιάς μπορεί να μοιάζουν διαφορετικές από αυτής της χρονιάς, όσο οι επιπτώσεις της κρίσης Covid-19 και η οικονομική πτώση θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τόσο τις μεγαλύτερες όσο και τις μικρότερες εταιρίες ανά τον κόσμο».

Το περιοδικό προβλέπει ωστόσο ότι οι εταιρίες με τα μεγαλύτερα κέρδη στο brand value για το 2019, όπως οι Amazon, Netflix και PayPal, φαίνεται πως θα στεφθούν νικητές και κατά την περίοδο της πανδημίας.

Οι κλάδοι στους οποίους λειτουργούν έχουν μια χρυσή δυναμική που δύσκολα μπορεί να ανακοπεί.

 

Οι Top 20 του Forbes

 

Νο 1: Apple – Brand Value: 241,2 δισ. δολάρια

Νο 2: Google – Brand Value: 207,5 δισ. δολάρια

Νο 3: Microsoft – Brand Value: 162,9 δισ. δολάρια

Νο 4: Amazon – Brand Value: 135,4 δισ. δολάρια

Νο 5: Facebook – Brand Value: 70,3 δισ. δολάρια

Νο 6: Coca-Cola – Brand Value: 64,4 δισ. δολάρια

Νο 7: Disney – Brand Value: 61,3 δισ. δολάρια

Νο 8: Samsung – Brand Value: 50,4 δισ. δολάρια

Νο 9: Louis Vuitton – Brand Value: 47,2 δισ. δολάρια

Νο 10: McDonald’s – Brand Value: 46,1 δισ. δολάρια

Νο 11: Toyota – Brand Value: 41,5 δισ. δολάρια

Νο 12: Intel – Brand Value: 39,5 δισ. δολάρια

Νο 13: Nike – Brand Value: 39,1 δισ. δολάρια

Νο 14: AT&T – Brand Value: 37,3 δισ. δολάρια

Νο 15: Cisco – Brand Value: 36 δισ. δολάρια

Νο 16: Oracle – Brand Value: 35,7 δισ. δολάρια

Νο 17: Verizon – Brand Value: 32,3 δισ. δολάρια

Νο 18: Visa – Brand Value: 31,8 δισ. δολάρια

Νο 19: Walmart – Brand Value: 29,5 δισ. δολάρια

Νο 20: General Electric – Brand Value: 29,5 δισ. δολάρια

Δείτε όλη τη λίστα του Forbes εδώ.

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Νέες επιχειρήσεις: Eως 50% επιχορήγηση μέσω ΕΣΠΑ | Ποιοι, πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Σπάνια ευκαιρία για να στήσουν τη δική τους επιχείρηση θα έχουν σε λίγες μέρες χιλιάδες νέοι επαγγελματίες σε ολόκληρη τη χώρα καθώς ανοίγει η πλατφόρμα των αιτήσεων, ώστε να τολμήσουν να κάνουν το ξεκίνημά τους, βάζοντας «μισά- μισά» τα λεφτά με το κράτος.

Για πρώτη φορά μετά το 2018 έρχονται προγράμματα ΕΣΠΑ που προσφέρουν άμεση χρηματική επιχορήγηση σε νέους επιχειρηματίες για να ανοίξουν καινούργια καταστήματα, καινούργιες επιχειρήσεις και τουριστικά καταλύματα.

Διαθέτοντας προσωπικό κεφάλαιο 20.000, 50.000 ή 100.000 ευρώ, θα λάβουν από το κράτος και επιχορήγηση άλλα τόσα ως ενίσχυση για να σταθούν στα πόδια τους.

Νέα συστήματα

Το σχέδιο της κυβέρνησης και του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση (φωτ.) αποβλέπει στην ενίσχυση της νέας επιχειρηματικότητας για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, προκειμένου νέες και νέοι να βρουν δουλειά ή να επιστρέψουν στην Ελλάδα αν έχουν φύγει στο εξωτερικό. Τα προγράμματα αναμένεται έτσι να γίνουν ανάρπαστα.

Εν συγκρίσει με το παρελθόν, όμως, θα διαθέτουν αυξημένη διαφάνεια και δικλείδες ασφαλείας για την τελική επιλογή των δικαιούχων. Ενα διαφοροποιημένο σύστημα εντάξεων θα δίνει δυνατότητα αυτοβαθμολόγησης στους υποψηφίους, προκειμένου να γνωρίζουν τις πιθανότητες επιτυχίας της αίτησής τους, προτού καλά-καλά τελειώσουν την αίτηση, ώστε να μη μένουν τελικά στα κρύα του λουτρού, αφού θα έχουν μπει σε τόσα έξοδα, κινήσεις και διαδικασίες υλοποίησης του στόχου τους.

Η επιλογή των δικαιούχων θα γίνει με συγκριτική αξιολόγηση βάσει βαθμολογίας επί συγκεκριμένων κριτηρίων. Δεν θα επαναληφθεί έτσι το «όποιος προλάβει – πρόλαβε» να κάνει πρώτος αίτηση, προτού εξαντληθούν τα κονδύλια.

Πώς και πότε θα χρηματοδοτηθούν

Στο α’ δεκαήμερο του Δεκεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα των αιτήσεων για εκατοντάδες ή χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, που θα λάβουν 45%-50% επιχορήγηση από το ΕΣΠΑ και δημόσιους πόρους. Νωρίτερα την ίδια μέρα, στο espa.gr θα ανακοινωθούν οι τελικοί όροι συμμετοχής στο πρόγραμμα. Αιτήσεις θα γίνονται δεκτές ως τις αρχές Φεβρουαρίου.

Τα κονδύλια μοιράζονται σε δύο δεξαμενές, μία για επιχειρήσεις στην Αττική και μία στην Περιφέρεια. Η περίμετρος των δικαιούχων καθορίζεται από συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ), ο κατάλογος των οποίων είναι ιδιαίτερα εκτεταμένος (εξαιρούνται οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου και της Εστίασης). Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε σχεδίου κυμαίνεται από 80.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του τουρισμού ή από 40.000 έως 400.000 ευρώ στον τομέα του εμπορίου, της μεταποίησης και των υπηρεσιών.

Επένδυση και αποπληρωμή θα γίνουν μέσα σε δύο χρόνια. Στην τελική προκήρυξη, όμως, θα μειώνεται από πέντε σε τρία χρόνια, η περίοδος μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, κατά την οποία απαγορεύεται η αλλαγή δραστηριότητας ή χρήσης της επένδυσης. Για παράδειγμα, δεν είναι επιτρεπτή η αλλαγή δραστηριότητας από ΚΑΔ Μεταποίησης σε ΚΑΔ Υπηρεσιών και το αντίστροφο.

Θα διατεθούν συνολικά 350 εκατ. ευρώ, αποκλειστικά για μικρές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις. Τα 190 αφορούν, κυρίως, τους κλάδους Υπηρεσιών και Μεταποίησης ή άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις και νέους επαγγελματίες εφόσον έχουν κάνει έναρξη εργασιών μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, βρίσκονται υπό σύσταση ή θα προλάβουν να συστήσουν επιχείρηση μέσα στη χρονιά.

Εξαιρούνται όμως οι κλάδοι της εστίασης και του λιανεμπορίου. Τα υπόλοιπα 160 εκατ. ευρώ αφορούν τουριστικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, ένας νέος οδοντίατρος που χρειάζεται ιατρικό εξοπλισμό και μηχανήματα 40.000 ευρώ για να ανοίξει το ιδιωτικό ιατρείο του θα είναι επιλέξιμος και με την επιδότηση που θα πάρει το κόστος του θα μειωθεί στο μισό!

Ποιοι προηγούνται, ποιοι αποκλείονται

Σε σύγκριση με αντίστοιχα προγράμματα του παρελθόντος από Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και ΕΣΠΑ (έως το 2018 τουλάχιστον, όπου δίνονταν ακόμα χρηματοδοτήσεις 40% και άνω για νεοσύστατες επιχειρήσεις), το νέο πρόγραμμα θα έχει πιο «ευρωπαϊκά» κριτήρια διασφάλισης της ποιότητας, της ωριμότητας και της βιωσιμότητας του επενδυτικού σχεδίου, προκειμένου να καταθέσει ο υποψήφιος την πρόταση για δημιουργία της δικής του επιχείρησης.

Τη στιγμή υποβολής της αίτησης κάθε ενδιαφερόμενος θα γνωρίζει και θα αναγράφει στην αίτησή του πόσα μόρια υπολογίζει πως συγκέντρωσε. Θα μετράει η προηγούμενη εμπειρία ή σπουδές στον τομέα που επιλέγει, αλλά και ο υποψήφιος μπορεί να καλύψει το 50-55% της επένδυσης που απαιτείται με δικά του κεφάλαια. Αν δηλαδή κάποιος ζητάει επιχορήγηση, π.χ. 90.000 ευρώ, θα πρέπει να προκύπτει (από βεβαιώσεις ή συμφωνητικό με τράπεζα κ.λπ.) ότι διαθέτει και αντίστοιχο κεφάλαιο 90.000-100.000 ευρώ ή εξασφαλισμένο δάνειο για να καλύψει τη συμμετοχή του. Διαφορετικά θα αποκλείεται.

Τα στοιχεία που θα υποβληθούν ως τις αρχές Φεβρουαρίου θα ελεγχθούν μέσα σε ένα εξάμηνο, προκειμένου το καλοκαίρι να ανακοινωθεί η τελική λίστα των δικαιούχων. Σε περίπτωση που η αίτηση βαθμολογηθεί από τους αξιολογητές του ΥΠΕΘΟ με λιγότερα μόρια απ’ όσα υπολόγισε ο ίδιος ο υποψήφιος, θα λαμβάνει και αιτιολογημένη απάντηση πώς και γιατί δεν έπιασε τη βαθμολογία που περίμενε. Ετσι, γνωρίζοντας κάθε υποψήφιος τη δική του βαθμολογία, θα μπορεί να ελέγξει τις πιθανότητες και αν δικαιολογημένα βρέθηκε πιο χαμηλά στην κατάταξη, εν σχέσει με τους υπόλοιπους με περισσότερα μόρια.

Δεν αρκεί πάντως η απλή δήλωση προθέσεων. Τίθενται αυξημένα κριτήρια διασφάλισης της σοβαρότητας του επενδυτικού σχεδίου και απαιτείται να υπάρχουν ακριβή στοιχεία υλοποίησής του. Ο υποψήφιος δικαιούχος πρέπει να ορίσει ξεκάθαρα σε ποια ακριβώς περιοχή ενεργοποιείται εντός της περιφέρειας που επιλέγει. Και απαιτείται να το αποδεικνύει με έγγραφα ή άλλα στοιχεία (Ε1, Ε9, μισθωτήρια κ.λπ.).

Για παράδειγμα, αν δηλώσει επαγγελματική έδρα σε συγκεκριμένο ακίνητο πρέπει να εμφανίσει τίτλους ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο μακροχρόνιας ενοικίασης του χώρου κ.λπ. Ή αν δηλώνει πως θα ανεγείρει ακίνητο, να καταθέσει στοιχεία ότι διαθέτει έκταση και είναι οικοδομήσιμη. Διαφορετικά, δεν θα αξιολογείται καν η πρόταση.

Από την άλλη, ακριβώς επειδή τα προγράμματα αφορούν νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν θα τεθούν περιορισμοί ως προς τις θέσεις εργασίας, όπως ισχύει σε αντίστοιχα προγράμματα για υφιστάμενες επιχειρήσεις. Δίνεται έτσι η ευκαιρία σε νέους επιχειρηματίες να εκκινήσουν με προσωπική ατομική εργασία, χωρίς κανέναν υπάλληλο. Ωστόσο, σχεδιάζεται να μπορεί να λάβουν επιπλέον επιχορήγηση αν δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, τις οποίες θα διατηρήσουν. Στην περίπτωση αυτήν, η επιδότηση θα φτάνει στο 50%.

Για να συμμετάσχει κανείς πρέπει να επιλέξει ένα από τα δύο προγράμματα, με έναν μόνο Κωδικό Δραστηριότητος (ΚΑΔ) και σε μία μόνο περιφέρεια της χώρας. Στο πρόγραμμα τουριστικών καταλυμάτων θα χρηματοδοτείται η δημιουργία για ξενοδοχεία 4 αστέρων και άνω με τουλάχιστον 12 κλίνες, ξενοδοχειακά καταλύματα εντός παραδοσιακών κτισμάτων του Π.Δ. 33/197 ή κάμπινγκ 3 αστέρων και άνω. Καλύπτονται, όμως, και επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες (τουλάχιστον τρεις στο ίδιο σήμα) ή ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα με ελάχιστη δυναμικότητα 12 κλινών, κατηγορίας από 4 κλειδιά και άνω.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έρχονται 3 προγράμματα για νέες και παλιές επιχειρήσεις με επιδότηση 45% | Αναλυτικά οι προϋποθέσεις

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι και ποιες οι προϋποθέσεις συμμετοχής

Τρία νέα προγράμματα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα, με τα κεφάλαια που θα διατεθούν μέσω αυτών να ξεπερνούν τα 550 εκατομμύρια ευρώ.

Το πρώτο πρόγραμμα αφορά στην ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας μέσω της ίδρυσης και λειτουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε επιλεγμένους ΚΑΔ του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στην Δράση μπορούν να συμμετάσχουν υπό ίδρυση και νεοσύστατες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του Τουρισμού, όπως αυτές ορίζονται από την Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Οι επιλέξιμοι ΚΑΔ της Δράσης θα ανακοινωθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Ως νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις όπου δεν έχουν συμπληρώσει 12 μήνες συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Ως προς τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Ξενοδοχεία

-Κατάταξη σε κατηγορία 4**** (τεσσάρων αστέρων) και άνω

-Δυναμικότητα 12 κλινών και άνω

Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping)

-Κατάταξη 3*** (τριών αστέρων) και άνω

Ως προς τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, οι επιχειρήσεις πρέπει να καλύπτουν τις εξής προδιαγραφές:

Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες

-Ελάχιστος Αριθμός Κατοικιών: Τρεις (3)

* Το σύνολο των αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων – τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών υποχρεωτικώς θα πρέπει να ενσωματώνονται στο ίδιο Σήμα MHTE.

Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα

-Κατάταξη σε κατηγορία 4 κλειδιών και άνω

-Ελάχιστη Δυναμικότητα Δώδεκα (12) κλινών

*Το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης.

Επιλέξιμες δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος

-Μηχανήματα-Εξοπλισμός

-Ψηφιακός εξοπλισμός και λογισμικό

-Λοιπός εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιχορήγησης

Η επιχορήγηση ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ελάχιστος/Μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός επενδυτικών σχεδίων

80.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

160.000.000€

Το δεύτερο πρόγραμμα που αναμένεται αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μέσω της δημιουργίας νέων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, σε επιλεγμένους ΚΑΔ όλων των κλάδων της οικονομίας, πλην της εστίασης, του λιανικού εμπορίου και του τουρισμού.

Δικαιούχοι

Στη Δράση δύναται να υποβάλλουν πρόταση υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ.

Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας από την ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης έως και την ημερομηνία προκήρυξης της δράσης.

Οι επιλεγμένοι επιλέξιμοι κωδικοί αριθμοί δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) θα ορισθούν στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης. Σε αυτούς δεν θα περιλαμβάνονται εκείνοι που σχετίζονται με την ενίσχυση επιχειρήσεων στον κλάδο της Εστίασης, του Λιανικού Εμπορίου και του Τουρισμού.

Επιλέξιμες Δραστηριότητες

– Αγροδιατροφή/Βιομηχανία Τροφίμων

– Βιομηχανίες

– Κατασκευές

– Εφοδιαστική Αλυσίδα

– Ενέργεια

– Περιβάλλον

– Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ

– Υγεία

– Χονδρικό και Λιανικό Εμπόριο

– Υπηρεσίες

Επιλέξιμες Δαπάνες

Οι βασικές κατηγορίες των επιλέξιμων δαπανών που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις είναι οι εξής:

-Κτίρια, Εγκαταστάσεις και Περιβάλλον Χώρος

-Μηχανήματα – Εξοπλισμός

-Ψηφιακός Εξοπλισμός και Λογισμικό

-Λοιπός Εξοπλισμός

-Ενισχύσεις πρώτης λειτουργίας (εκκίνησης ΜΜΕ)

-Δαπάνες Προβολής και Εξωστρέφειας

-Τεχνικές Μελέτες

-Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

-Μεταφορικά Μέσα

-Έμμεσες δαπάνες (έως 7% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου)

Ποσοστό επιδότησης

Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών.

Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά:

(α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και

(β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός

Από 40.000€ έως 400.000€

Συνολικός προϋπολογισμός

190.000.000€

Το τρίτο πρόγραμμα αφορά στη σύνδεση της έρευνας και καινοτομίας με την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας προς τις διεθνείς αγορές έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μεταβούν στην ποιοτική καινοτόμα επιχειρηματικότητα και να αυξήσουν την εγχώρια προστιθέμενη αξία τους.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλες οι επιχειρήσεις και οι ερευνητικοί φορείς από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

Επιλέξιμοι Τομείς Δραστηριότητας

-Υλικά, Κατασκευές & Βιομηχανία

-Τουρισμός, Πολιτισμός & Δημιουργικές Βιομηχανίες

-Αγροδιατροφική Αλυσίδα

-Περιβάλλον & Κυκλική Οικονομία

-Βιοεπιστήμες, Υγεία, Φάρμακα

-Μεταφορές & Εφοδιαστική Αλυσίδα

-Αειφόρος Ενέργεια

-Ψηφιακές Τεχνολογίες

Παρεμβάσεις του Προγράμματος «Ερευνώ-Καινοτομώ»

Παρέμβαση Ι (Έρευνα και Ανάπτυξη από Επιχειρήσεις):

-Απευθύνεται στις υφιστάμενες επιχειρήσεις ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 800.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται στα 60.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙ (Συμπράξεις Επιχειρήσεων με Ερευνητικούς Φορείς):

-Αφορά συμπράξεις υφιστάμενων επιχειρήσεων (ανεξαρτήτου ημερομηνίας ίδρυσης) με ερευνητικούς φορείς. Απαραίτητη προϋπόθεση η σύμπραξη να αποτελείται από τουλάχιστον μία μικρομεσαία επιχείρηση και μία ή περισσότερες οντότητες που αντιμετωπίζονται σαν ερευνητικοί οργανισμοί.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 180.000.000€.

Παρέμβαση ΙΙΙ (Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων):

-Αφορά μεμονωμένες μικρομεσαίες επιχειρήσεις

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ανέρχεται σε 2.000.000€.

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 39.000.000€.

Παρέμβαση IV (Σφραγίδα Αριστείας – Seal of Excellence):

-Αφορά μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν λάβει τη Σφραγίδα της Αριστείας (Seal of Excellence) για έργα έρευνας και ανάπτυξης στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζοντας Ευρώπη» (Horizon Europe) της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά δεν έλαβαν χρηματοδότηση λόγω εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

-Το μέγιστο ποσό προϋπολογισμού ανά αίτηση ισούται με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του προγράμματος «Horizon Europe».

-Ο προϋπολογισμός της Παρέμβασης ανέρχεται σε 21.000.000€.

Συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος «Ερευνώ – Καινοτομώ»

300.000.000€

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Έλεγχος και από την ΣΔΟΕ για το είδος χρήσης μουσικής (εκπροσωπούμενο ή ελεύθερο)

Η ΣΔΟΕ πραγματοποιεί ελέγχους για το είδος της μουσικής που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις (ελεύθερο ή εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο).

Θα πρέπει η κάθε επιχείρηση εστίασης και γενικά κάθε χρήστης μουσικής να ακολουθεί πιστά για αποφευχθούν δυσάρεστα και εξοντωτικά πρόστιμα.

Ενημερώνουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει η άδεια μουσικής του φορέα που χρησιμοποιεί καθώς και το παραστατικό πληρωμής (τιμολόγιο).

Οι κυρώσεις είναι δυσβάσταχτες όταν δεν υπάρχει τιμολόγιο για την χρήση μουσικής.

Η χρήση μουσικής χωρίς ΑΔΕΙΑ (από τον φορέα που ανήκει η μουσική), σημαίνει κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και επιφέρει ποινές φυλάκισης από 1 έως 5 έτη και χρηματική ποινή από 2.900€ έως 15.000 ευρώ τούτο προκύπτει από τον Νόμο 2121/1993 άρθρο 66.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en