ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ν. Ροδόπης | Έλειψαν φέτος οι υψηλές βαθμολογίες

Μικρότερος σε σχέση με πέρσι ο αριθμός των μαθητών που πέτυχε βαθμολογίες άνω των 18 στα εξεταζόμενα μαθήματα. Μαίρη Κοσμίδου | Κάνουμε μηχανογραφικό με κίνητρο την πρώτη μας επιθυμία

Δήμητρα Συμεωνίδου

Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στα Λύκεια όλης της χώρας και φυσικά στα Λύκεια της Ροδόπης. Ανάμεικτα συναισθήματα και κυρίως απογοήτευση για τις μέτριες και χαμηλές βαθμολογίες, κατέγραψε ο φακός του “Χ” στις τάξεις των μαθητών και μαθητριών που έσπευσαν να δουν τις βαθμολογίες, χωρίς φυσικά να απουσιάζουν και εκείνοι που πέτυχαν υψηλές επιδόσεις, αλλά ήταν αισθητά λιγότεροι σε σχέση με την περσινή χρονιά. Στα σχολεία βρέθηκαν το πρωί της Παρασκευής 30 Ιουνίου και πολλοί γονείς που ήθελαν να δουν τις επιδόσεις μαζί με τα παιδιά τους. Όλοι οι υποψήφιοι μπορούσαν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα httpresults.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό τους και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Η πρώτη ανάγνωση των αποτελεσμάτων στο νομό μας έδειξε φέτος ότι έλειψαν οι υψηλές βαθμολογίες. Μία τέτοια ανάγνωση μας προσφέρει η έμπειρη προϊσταμένη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Μαίρη Κοσμίδου: “Στη Ροδόπη ένα συμπέρασμα που βγάζουμε από τα τρία μεγάλα λύκεια της πόλης μας, δεν είχαμε ακόμη τον χρόνο να δούμε τι γίνεται στα περιφερειακά μας, είναι ότι οι περσινοί έχουν γράψει πολύ καλύτερα. Αυτοί που επανεξετάστηκαν έχουνε πάει τέλεια. Είναι μικρό το ποσοστό, αλλά δηλώνει και κάτι, ότι όποιος αποφασίζει να ξαναδώσει και είναι συνειδητοποιημένος είναι σίγουρο ότι θα τα πάει καλά. Από εκεί και πέρα έχουμε εύρος βαθμολογιών, έχουμε κάτω από το 5, μέχρι το 10 μέχρι το 15, ενώ μας λείπει το πλήθος σε υψηλές βαθμολογίες”.
Ο αριθμός των μαθητών που πέτυχε βαθμολογίες άνω των 18 στα εξεταζόμενα μαθήματα είναι μικρός, σημείωσε η κα Κοσμίδου “σε κάθε σχολείο υπάρχουν ένας μικρός αριθμός μαθητών οι οποίοι είναι πάνω από 18 σε κάποια μαθήματα. Αυτοί δεν είναι πάρα πολλοί. Νομίζω ότι φέτος είναι λιγότεροι από τους περσινούς αλλά δεν μπορώ ακριβώς να έχω τον αριθμό, περιμένω και εγώ τα στατιστικά”. Γενικά, παρατηρεί η προϊσταμένη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης “υπάρχει μια πτώση, το βλέπουμε στις βαθμολογίες των μαθηματικών στο πέμπτο πεδίο, το ξέραμε αυτό”. Πρόσθεσε βέβαια “δεν μπορώ να παραβλέψω τα εικοσάρια που υπάρχουν στην φυσική σε ένα λύκειο που ήταν τέσσερα.  Είναι πολύ σημαντικό και αξίζουν συγχαρητήρια στα παιδιά αυτά”.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ
Με την καλύτερη βαθμολογία της στα αρχαία 17,9 η Ελίνα Δακτυλούδη μαθήτρια θεωρητικής κατεύθυνσης στο 2ο ΓΕΛ Κομοτηνής  εισάγεται σε σχολή της αρεσκείας της. Η μητέρα της Βασιλεία έσπευσε στο σχολείο για να δει τη βαθμολογία της και μίλησε συγκινημένη για την δύσκολη χρονιά που έφτασε στο τέλος της, με την κόρη της να πετυχαίνει τον στόχο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο και κατά προτίμηση σε κάποιο παιδαγωγικό τμήμα.  Στο ίδιο σχολείο μαθητής ήταν και ο Χρήστος Καλιφατίδης. Έδωσε για δεύτερη φορά εξετάσεις φέτος ακολουθώντας τη θετική κατεύθυνση συγκέντρωσε 17.000 μόρια.  Η σχολή που του αρέσει είναι η Μοριακή Βιολογία και Γενετική και έχοντας την εμπειρία της δεύτερης φοράς συμμετοχής σε πανελλαδικές, ο Χρήστος δε μετανιώνει που ξαναπροσπάθησε και συμβουλεύει όποιον επιθυμεί να ξαναδώσει, να το κάνει χωρίς δεύτερη σκέψη.
ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
Μεγάλη σημασία για την πορεία των βάσεων έχει η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, που πρέπει να γίνει έως και τις 14 Ιουλίου. Από την ερχόμενη Πέμπτη και μετά όλοι οι υποψήφιοι στην ηλεκτρονική διεύθυνση httpexams.it.minedu.gov.gr θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) ως και την Παρασκευή 14 του μήνα. Η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο. Το “θέλω” του μαθητή θα πρέπει να είναι το πρώτο κριτήριο στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, τονίζει κα Κοσμίδου και “όχι το ότι δεν πιάνω τις μονάδες που είχε πέρσι η σχολή που θέλω, δεν είναι κριτήριο αυτό”.
«Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή στις πανεπιστημιακές σχολές αποτελεί για τους υποψηφίους την πιο σημαντική και σε πολλές περιπτώσεις την πιο αγχωτική κατάσταση που έχουν περάσει μέχρι τότε. Η διαδικασία της συμπλήρωσης αποτελείται από δύο μέρη α) το τεχνικό και β) το ουσιαστικό, τη σειρά προτίμησης δηλαδή που θα δηλώσουν οι υποψήφιοι τα τμήματα επιλογής», επισημαίνεται στο βιβλίο «Πάμε… Πανεπιστήμιο 2017» των Σπύρου Μιχαλούλη και Νίκου Παυλάκου.
Εκεί τονίζεται «Το 1ο βήμα της διαδικασίας είναι η επιλογή των τμημάτων που θα δηλώσει ο υποψήφιος στο μηχανογραφικό του. Σύμφωνα με μια σειρά κριτηρίων που έχει ο κάθε υποψήφιος, όπως την πόλη όπου βρίσκεται το τμήμα, τον βαθμό ενδιαφέροντός του για το Πρόγραμμα Σπουδών του τμήματος, τα επαγγελματικά δικαιώματα κ.τ.λ., επιλέγει τα τμήματα που θέλει να δηλώσει και τα συγκεντρώνει σε ένα ξεχωριστό φύλλο (ή στην επόμενη σελίδα του ηλεκτρονικού μηχανογραφικού, όπου εμφανίζονται μόνο τα τμήματα στα οποία έχει σημειώσει αριθμό προτίμησης ο υποψήφιος). Στη φάση αυτή ο υποψήφιος δεν πρέπει να ασχοληθεί καθόλου με τη σειρά προτίμησής του για το κάθε τμήμα. Πρέπει απλά να επιλέξει ποια τμήματα θα δηλώσει τελικά στο μηχανογραφικό του.
Το σημαντικότερο στοιχείο σε αυτή τη φάση είναι να δηλώσει ο υποψήφιος όσα περισσότερα τμήματα μπορεί (ακόμη και όλα από το 1 ή 2 Επιστημονικά Πεδία που του δίνεται η δυνατότητα από το σύστημα), έστω και αν στο επόμενο βήμα αφαιρέσει κάποια. Το 2ο βήμα της διαδικασίας είναι η ταξινόμηση των τμημάτων βάσει της σειράς προτίμησης του υποψηφίου. Αυτό είναι και το πιο σημαντικό μέρος της όλης διαδικασίας συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου.
Στο σημείο αυτό η σειρά προτίμησης του υποψηφίου πρέπει να καθορίζεται αυστηρά από το τμήμα και την πόλη που βρίσκεται αυτό και όχι από τη βάση του τμήματος. Στην ουσία, ο υποψήφιος πρέπει να είναι σίγουρος ότι το τμήμα που έχει δηλώσει στην επάνω σειρά του αρέσει περισσότερο (λαμβάνοντας υπόψη όλα τα κριτήρια που είναι σημαντικά γι’ αυτόν) από το τμήμα που έχει δηλώσει από κάτω».
Η ανακοίνωση των βάσεων αναμένεται προς το τέλος Αυγούστου, χωρίς να αποκλείεται να εκδοθούν και στις αρχές Σεπτεμβρίου, καθώς φέτος οι εξετάσεις ξεκίνησαν αργότερα από τα προηγούμενα χρόνια.
Τέλος, τη Δευτέρα 3 Ιουλίου προγραμματίζεται να ανακοινωθούν στατιστικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογικές επιδόσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

xronos.gr

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version