Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2022 | Μόνο 5 γραπτά στα 500 πήραν άριστα στα Λατινικά

Τα πρώτα στοιχεία με τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις παρουσιάζει σήμερα το «ΘΕΜΑ».

Σύμφωνα με πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, ο αριθμός των αριστούχων εμφανίζεται μειωμένος σε σχέση με πέρυσι, ενώ περισσότεροι είναι οι υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση. Το γεγονός αυτό, που βασίζεται σε ένα ικανό και αντιπροσωπευτικό δείγμα, αφορά και τα 4 Επιστημονικά Πεδία, τουλάχιστον στις περιζήτητες σχολές, με υποχώρηση των βάσεων στο 1ο (Θεωρητικές Σχολές) και στο 4ο Πεδίο (Οικονομικά). Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) διαγράφεται πτωτική τάση, ενώ μεγαλύτερη είναι στο 3ο (Σπουδές Υγείας).

Την ακτινογραφία των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων παρουσιάζει το «ΘΕΜΑ» μαζί με έναν αναλυτικό χρηστικό οδηγό για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και συμβουλές προς τους μαθητές προκειμένου να κάνουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές με βάση τις επιδόσεις τους, τις επιθυμίες τους αλλά και τις ανάγκες των πανεπιστημίων και της αγοράς εργασίας. Τα επαγγέλματα του μέλλοντος, δηλαδή αυτά που έχουν σχέση με τις τηλεπικοινωνίες, την ενέργεια και τον τουρισμό, είναι αυτά που προσελκύουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων μαζί με τις σταθερές παραδοσιακά σχολές, όπως η Ιατρική, η Νομική, οι Πολυτεχνικές και οι Οικονομικές Σχολές.

Οι βαθμολογίες

Πτώση στις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων δείχνουν τα γραπτά των υποψηφίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, από δείγμα περίπου 500 γραπτών από τα βαθμολογικά κέντρα προκύπτει:

■ Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Επιστήμες)

Μόνο 6 γραπτά στα Αρχαία Ελληνικά βαθμολογήθηκαν με άριστα στην κλίμακα 86-95. Επίσης, λείπουν οι μεσαίες βαθμολογίες, αφού οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν βαθμούς κάτω από τη βάση.

Στα Λατινικά 5 γραπτά βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ η πλειονότητα των γραπτών έλαβε χαμηλότερες βαθμολογίες από τις αντίστοιχες περσινές. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα γραπτά των Λατινικών έχουν περισσότερες βαθμολογίες κάτω από τη βάση από την Κοινωνιολογία, μάθημα στο οποίο εξετάστηκαν πέρυσι οι υποψήφιοι. Η Ιστορία, σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα, συγκεντρώνει την ίδια βαθμολογία με πέρυσι.

Στο μάθημα της Εκθεσης οι βαθμολογίες κυμαίνονται μεταξύ 8-12, ενώ πέρυσι οι αντίστοιχες ήταν 10-14, δηλαδή παρά τις αρχικές εκτιμήσεις των μαθητών ότι ήταν εύκολο το θέμα, οι βαθμολογίες, τουλάχιστον έως τώρα, είναι χειρότερες από πέρυσι.

■ Για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)

Στα Μαθηματικά το 40% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από βαθμολογικά τμήματα, έπεσε κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστες βαθμολογίες μεταξύ 17-20 είναι λιγότερες από πέρυσι. Στη Φυσική οι βαθμολογίες φαίνεται ότι διαμορφώνονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Καλύτερες επιδόσεις από τις αντίστοιχες περσινές είναι μέχρι στιγμής οι βαθμολογίες στη Χημεία.

■ Για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας)

Στη Βιολογία οι αριστούχοι είναι λιγότεροι από πέρυσι. Στα υπόλοιπα μαθήματα, όπως φαίνεται, δεν τους έφτασε ο χρόνος να απαντήσουν ολοκληρωμένα. Η γενική εικόνα, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, είναι ότι τα περισσότερα γραπτά βαθμολογήθηκαν με βαθμούς κάτω από τη βάση.

■ Για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής)

Το 78% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, είναι κάτω από τη βάση, την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν στο 75%. Η Οικονομία ίδια με πέρυσι, η δε Πληροφορική χειρότερη. panelladikes-eksetaseis-6

Γκρέμισμα βάσεων στο 1ο και το 4ο Πεδίο από τα ρετιρέ έως και τις πιο χαμηλόβαθμες σχολές διαβλέπει ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης. Εκτιμά μάλιστα ότι στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο θα υπάρχει πτώση, ενώ στο 3ο Πεδίο μια ελαφρώς πτωτική τάση, ο αντίκτυπος της οποίας θα επηρεάσει ακόμα και την Ιατρική. Οπως σημεώνει ο κ. Βαφειαδάκης, «αποδεικνύεται ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι διάβασμα μιας χρονιάς, αλλά συστηματικής μελέτης σε όλο το λύκειο».

Ως συμπέρασμα από τη φετινή εικόνα των γραπτών, πάντα σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, καταδεικνύεται ότι οι μαθητές ξέρουν την τεχνική αλλά δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις απαντήσεις, καθώς δεν έχουν την εμπειρία των εξετάσεων.

«Η πανδημία αποτυπώνεται στα γραπτά», λένε οι πρώτες πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα. Πώς γίνεται αυτό; Πολλοί χαμηλοί βαθμοί, που μεταφράζεται, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, στο ότι οι μαθητές «διάβασαν, αλλά δεν μπορούν να αποδώσουν, καθώς δεν έχουν συνηθίσει στις εξετάσεις, δεν ξέρουν πώς να συμπεριφερθούν σε αυτές».panelladikes-eksetaseis-4

Πώς θα συμπληρώσετε το μηχανογραφικό

Η συμπλήρωση του φετινού μηχανογραφικού δεν έχει καμία σχέση με την αντίστοιχη περσινή διαδικασία. Η βασικότερη φετινή αλλαγή είναι ο τρόπος υπολογισμού των μορίων με συντελεστές μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ανά πεδίο, ενώ με απόφαση του οικείου πανεπιστημίου θα αποδίδονται, κατά περίπτωση, συντελεστές στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δημιουργώντας ένα πιο περίπλοκο τοπίο.

Ακόμη, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) λειτουργεί ως προϋπόθεση για να έχει τη δυνατότητα κάθε υποψήφιος να δηλώσει το τμήμα. Ο κάθε υποψήφιος για κάθε σχολή θα έχει διαφορετικά μόρια, γιατί ο συντελεστής βαρύτητας της ΕΒΕ είναι διαφορετικός ανά σχολή, καθώς κάθε τμήμα μπορεί να ορίσει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας για κάθε μάθημα. Με το προηγούμενο σύστημα σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπήρχαν δύο μαθήματα βαρύτητας, οι βαθμοί στα οποία πολλαπλασιάζονταν με 1,3 και 0,7, ενώ στα άλλα δύο δεν υπήρχαν συντελεστές. Φέτος όμως κάθε πανεπιστημιακό τμήμα όρισε τους συντελεστές βάσει των οποίων θα πολλαπλασιαστούν οι επιδόσεις των υποψηφίων σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Θυμίζουμε ότι 393 σχολές έχουν κρατήσει ίδιο τον συντελεστή βαρύτητας με πέρυσι.

Λόγω της ΕΒΕ που ισχύει φέτος, εκτιμάται ότι οι βαθμολογίες θα είναι προς τα κάτω. Αυτό σε συνδυασμό με μερίδα υποψηφίων που φαίνεται να έχει γράψει κάτω από τη βάση θα επιτρέψει την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων σε σχέση με πέρυσι, αφήνοντας δηλαδή λιγότερες κενές θέσεις. Η σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι βασικής σημασίας για τους υποψηφίους καθώς τα επαγγέλματα του μέλλοντος αποτελούν την κύρια αναζήτηση για τους νέους, με αιχμή του δόρατος την εξειδίκευση, προκειμένου να εξασφαλίσουν μια θέση εργασίας μετά τις σπουδές.

Οι αλλαγές στην αγορά εργασίας είναι ραγδαίες και μέσα στα επόμενα χρόνια η εικόνα θα αλλάξει τελείως, οπότε οι νέοι που καλούνται τώρα να κάνουν τις επιλογές τους πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τις τάσεις της αγοράς εργασίας. Τουρισμός, Ναυτιλία, Πληροφορική, Τηλεπικοινωνίες, Ενέργεια και Υγεία, απ’ ό,τι φαίνεται, είναι οι τομείς που θα βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις των νέων για σπουδές τα επόμενα χρόνια, καθώς, σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, αντέχουν στο μέλλον. Ενδεικτική της νέας καθημερινότητας είναι η έκθεση της Bank of America με τίτλο «Future of Work», στην οποία αναφέρεται η δημιουργία νέων, μελλοντικών επαγγελμάτων που έδειξαν ότι σχεδόν τα 2/3 των παιδιών που ξεκινούν το σχολείο θα εργάζονται σε θέσεις εργασίας που δεν έχουν επινοηθεί ακόμη. Στη χώρα μας πάντως σταθερά στις πρώτες προτιμήσεις των αρίστων παραμένουν επί δεκαετίες η Ιατρική, η Νομική, οι Πολυτεχνικές και οι Οικονομικές Σχολές.

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Όλες οι αλλαγές στα σχολεία από Σεπτέμβρη | Νέο ποινολόγιο, ψηφιοποίηση απουσιών και εφαρμογή για bullying

To «μαθητικό point system» έρχεται για να δώσει λύση στο θέμα των απουσιών των μαθητών από τα σχολεία. Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το διευρυμένο πλαίσιο αλλαγών που αφορά το παρουσιολόγιο και την καταγραφή απουσιών για τη νέα σχολική χρονιά.

Πιο συγκεκριμένα, το πλαίσιο αυστηροποιείται με πρόσχημα το bullying αναφορικά με τις ποινές για τους μαθητές και μεταξύ άλλων προχωρά σε τρεις μεγάλες αλλαγές στο θέμα των απουσιών που θα εφαρμοστούν από τον Σεπτέμβρη.

Η καταγραφή των απουσιών θα γίνεται πλέον ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας e-Parents για άμεση ενημέρωση των γονέων σε πραγματικό χρόνο. Στη συνέχεια, η έρχεται η δεύτερη αλλαγή που είναι η επαναφορά της διάκρισης των απουσιών σε αδικαιολόγητες και δικαιολογημένες. Ο συνολικός αριθμός των απουσιών που μπορεί να κάνει ο μαθητής είναι 114. Ο αριθμός των απουσιών δεν αλλάζει όμως έρχονται τα πάνω-κάτω με τον υπολογισμό τους.

Πιο συγκεκριμένα, από τη νέα σχολικά χρονιά εάν ένας μαθητής καθυστερήσει 15 λεπτά να μπει στην τάξη, θα του χρεώνεται μία απουσία. Το ίδιο θα συμβαίνει και εφόσον καθυστερήσει λιγότερο, αλλά συμβεί 3 φορές. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως θα πρέπει οι υπεύθυνοι να να τηρούν αρχεία με τις καθημερινές καθυστερήσεις για τον κάθε μαθητή, ώστε να του χρεώνουν απουσία αν αργήσει πχ 5 λεπτά για 3 φορές

Η τρίτη αλλαγή αφορά τους καθηγητές καθώς από τον Σεπτέμβριο του 2024 απαγορεύεται ρητά η διαγραφή απουσιών από τον σύλλογο διδασκόντων με συγκεκριμένες εξαιρέσεις (π.χ. σοβαρούς ιατρικούς λόγους).

Με το γενικό όριο των απουσιών που μπορεί να κάνει ένας μαθητής να είναι 114 πρακτικά σημαίνει 19 ημέρες συνολικά αν έχει 6ωρο ή 16,3 ημέρες αν έχει 7ωρο μάθημα, χωρίς διάκριση σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Τα μέτρα για την αντιμετώπιση του Bullying

Ανάμεσα στις παρεμβάσεις στις οποίες προχωρά το υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση του Bullying που γνωρίζει έξαρση παρουσιάστηκαν τα μέτρα:

• Επανέρχεται η πενθήμερη αποβολή, καθώς αυτή τη στιγμή η υψηλότερη ποινή είναι η διήμερη αποβολή.

• Επανέρχεται και ο διαχωρισμός των απουσιών σε αδικαιολόγητες και δικαιολογημένες 40 – 75.

• Στις περιπτώσεις μαθητών, οι οποίοι έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές στο σχολείο τότε οι γονείς θα επιβαρύνονται οικονομικά για την κάλυψη του κόστους της επιδιόρθωσης.

• Επίσης θα ψηφιοποιηθεί το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης και οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών, έτσι ώστε να μπορούν οι γονείς να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο σχολείο.

• Η χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο παραμένει απαγορευτική και επιπλέον, σύμφωνα με τις πληροφορίες, όσοι μαθητές χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να εκθέσουν συμμαθητές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα έρχονται αντιμέτωποι με την αυστηρότερη ποινή που είναι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Πηγή: newsbomb.gr/

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κυριάκος Πιερρακάκης | Αν ο γονιός δεν υπογράψει τον νέο σχολικό κανονισμό, το παιδί δεν θα εγγράφεται στο σχολείο

Για την νέα εθνική καμπάνια κατά της σχολικής βίας που παρουσιάστηκε χθες, Τρίτη, μίλησε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, σύμφωνα με τον οποίο στις πρώτες 12 ώρες λειτουργίας της νέας πλατφόρμας καταγγελιών για το bullying στα σχολεία υποβλήθηκαν έξι αναφορές.

Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε εθνικό πρόβλημα το ζήτημα της ενδοσχολικής βίας και ξεχώρισε τον νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων που θα ισχύσει από τον Σεπτέμβριο εξηγώντας ότι «αν δεν υπογράψει ο γονιός τον νέο κανονισμό, το παιδί δεν εγγράφεται στο σχολείο».

Παράλληλα εξήγησε ότι «δεν βάζουμε εμείς απoβολές αλλά δίνουμε εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για να αποφασίσουν τις ποινές».

Στο πλαίσιο αυτό χαρακτήρισε «απόλυτη κόκκινη γραμμή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος όταν παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα παιδιών με βίντεο που καταγράφηκε με κινητό»

Ειδικά για την επιστροφή της πενταήμερης αποβολής ο Κυριάκος Πιερρακάκης σημείωσε ότι «δεν υπάρχει μόνο πλαίσιο συνεπειών αλλά και δράσεις ενεργού πολιτή που θα πραγματοποιούνται στα σχολεία. Το πλαίσιο αυτό λειτουργούσε μέχρι πριν από μερικά χρόνια, όχι πάντα τέλεια, πάντα προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε».

Ο υπουργός Παιδείας έκανε, μάλιστα, ειδική αναφορά στην εφαρμογή e-parents στην οποία οι γονείς θα μπορούν να βλέπουν στοιχεία όπως οι επιδόσεις των παιδιών τους, οι βαθμοί ή οι απουσίες βάσει των στοιχείων που θα προέρχονται από το δίκτυο myschool.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο ψηφιακό φροντιστήριο και «στην απλή ιδεά να δώσουμε δωρεάν μορφωτικό υλικό σε όλα τα παιδιά για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των Πανελλαδικών». Όπως είπε «θα ξεκινήσει σε μερικές εβδομάδες, πρώτα από το Γυμνάσιο με γλώσσα και μαθηματικά. Στόχος από τον Σεπέμβριο να χτίσουμε το υλικό για όλα τα μαθήματα για να βοηθήσουμε τα παιδιά που θα δίνουν πανελλαδικές με δωρεάν τηλεκπαίδευση τις απογευματινές ώρες για όσα παιδιά το επιθυμούν». 

Πηγή: protothema.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σχολεία | Τα νέα μέτρα για το bullying – Αλλαγές σε αποβολές, απουσίες και κινητά

Την εθνική καμπάνια κατά της βίας στα σχολεία, παρουσίασε από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης σε ειδική εκδήλωση στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης. Παράλληλα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε σε συζήτηση με παιδιά

Ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά σχολικής βίας

Ο κ. Πιερρακάκης παρουσίασε την ηλεκτρονική πλατφόρμα η οποία θα δέχεται επώνυμες καταγγελίες από μαθητές και γονείς για περιπτώσεις σχολικής βίας.

Την πλατφόρμα θα μπορούν οι μαθητές και οι γονείς τους, να υποβάλλουν αναφορές για περιστατικά τα οποία τους απασχολούν. Οι καταγγελίες στην πλατφόρμα θα είναι επώνυμες και ήδη οι γονείς έχουν λάβει ηλεκτρονικά μέσω του myschool τον αριθμό μητρώου των παιδιών τους ώστε να μπορεί να γίνει ταυτοποίηση του μαθητή που κάνει την καταγγελία.

Η χρήση της θα είναι αρκετά απλή και θα υπάρχουν ερωτήσεις αλλά και πεδία που θα μπορούν οι καταγγέλλοντες να γράφουν αναλυτικά το περιστατικό στο οποίο ήταν μάρτυρες ή θύματα.

Η διαχείριση θα γίνεται σε δύο επίπεδα. Σε πρώτο βαθμό θα ασχολείται το σχολείο και αν το περιστατικό αξιολογηθεί ως πολύ σοβαρό, τότε θα το διαχειρίζεται η διεύθυνση εκπαίδευσης: μια τετραμελής επιτροπή η οποία θα αποτελείται από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και δύο εκπαιδευτικούς.

Πλέον, αυστηροποιείται και το πλαίσιο για τις συνέπειες που θα έχουν οι μαθητές που ασκούν σχολικό εκφοβισμό.

 

Συγκεκριμένα, επανέρχεται η πενθήμερη αποβολή, καθώς αυτή τη στιγμή η υψηλότερη ποινή είναι η διήμερη αποβολή.

Τι θα ισχύει με τις απουσίες 

Παράλληλα, από τον υπουργό Παιδείας ανακοινώθηκαν και τα εξής μέτρα: 

  • Επανέρχεται και ο διαχωρισμός των απουσιών σε αδικαιολόγητες και δικαιολογημένες 40 – 75.
  • Στις περιπτώσεις μαθητών, οι οποίοι έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές στο σχολείο τότε οι γονείς θα επιβαρύνονται οικονομικά για την κάλυψη του κόστους της επιδιόρθωσης.
  • Ψηφιοποιείται το απουσιολόγιο και αυστηροποιούνται οι ποινές για κινητά
  • Επίσης θα ψηφιοποιηθεί το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης και οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών, έτσι ώστε να μπορούν οι γονείς να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο σχολείο.

Αυστηρότερες ποινές για τα κινητά

Τέλος, ανακοινώθηκε πως η χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο παραμένει απαγορευτική και όσοι μαθητές χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να εκθέσουν συμμαθητές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα έρχονται αντιμέτωποι με οριστική αποβολή.

Στο εξής θα υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής τμήματος και θα είναι πιο εύκολη γραφειοκρατικά η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Πηγή: ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en