Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κώστας Καραμανλής | To 2021 θα είναι έτος υποδομών

Η δουλειά που έχει γίνει επί 18 μήνες τώρα αποδίδει καρπούς – Η δική μας κυβέρνηση δεν λαϊκίζει για τα μεγάλα έργα

Τα έργα που είχαν τελματώσει, τώρα ξεμπλοκάρουν 

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει το μεγάλο λιμάνι εξόδου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Μία διαφορετική αντίληψη για τα έργα, μακριά από το λαϊκισμό, περιέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, που διοργανώνει το «Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης».

«Η δική μας κυβέρνηση δεν λαϊκίζει για τα μεγάλα έργα. Δεν λέμε μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα για αυτό και κάθε έργο, το οποίο δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε, έχει ένα ολοκληρωμένο πλάνο, δεν είναι απλώς μία ωραία ιδέα, ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Κάθε έργο το οποίο ανακοινώνουμε, δεσμευόμαστε ότι διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο χρηματοδότησης και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης», τόνισε ο κ. Καραμανλής και δήλωσε ότι: «Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, όπου η δουλειά που έχει γίνει επί 18 μήνες αποδίδει καρπούς και το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».

Υπενθύμισε την κατάσταση που παρέλαβε στο χώρο των υποδομών: Καμία ώριμη μελέτη για νέα έργα. Και κρίσιμα έργα, μπλοκαρισμένα.

«Αυτή την πραγματικότητα, λοιπόν, επί 18 μήνες, δουλεύουμε συστηματικά για να την αλλάξουμε. Γι’ αυτό και έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο, μεγάλων αλλά και μικρότερων έργων υποδομής, που έχει ανάγκη ο τόπος. Πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ» πρόσθεσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε δε τη μεγάλη ευκαιρία που δημιουργεί το Ταμείο Ανάκαμψης για επενδύσεις σε τομείς, που η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής της θέσης.

Όπως είναι:

  • Τα logistics,
  • Οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, όπως άλλωστε απέδειξε και η επένδυση που έκανε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2008 φέρνοντας την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε μάλιστα πως πλέον: «Είναι καιρός και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει το μεγάλο λιμάνι εξόδου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
  • Η νέα γενιά έργων υποδομής που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα που υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο.

«Αυτή είναι η νέα εθνική στρατηγική: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Το μεγαλύτερο πλάνο έργων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το πλάνο έργων άνω των 13 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο που έχει δει η χώρα, μετά την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι. Και τόνισε ότι πρώτα το Υπουργείο Υποδομών θέτει τις βάσεις, με κρίσιμες θεσμικές παρεμβάσεις.

«Θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους, με διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων. Κι αυτό θέλω να είναι απολύτως σαφές σε όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει στη χώρα μας», υπογράμμισε και αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του νόμου 4412.

Τα έργα που είχαν τελματώσει, αλλά τώρα ξεμπλοκάρουν 

 Ο κ. Καραμανλής διάκρινε τα έργα σε δυο μεγάλες κατηγορίες:

Από τη μία πλευρά, τα μεγάλα έργα που η Κυβέρνηση βρήκε τελματωμένα αλλά κατάφερε να τα σώσει. Με πιο χαρακτηριστικό το Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου μετά από 4,5 χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων δόθηκε λύση, για να παραδοθεί ολόκληρο το έργο το 2023 σε λειτουργία.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε μάλιστα ότι το πρόβλημα με το μεγάλο αυτό έργο δεν ήταν πότε θα τελείωνε, αλλά εάν θα τελείωνε, καθώς δεν είχε γίνει το παραμικρό στο σταθμό Βενιζέλου.

«Είναι σπουδαίο νέο για την οικονομία μας ότι μετά από τόσα χρόνια καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε και το διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, μπήκε στην τελική φάση. Ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τα πρώτα εργοτάξια», πρόσθεσε.

Αναφέρθηκε επίσης στα οδικά έργα, που ξεμπλοκάρουν, με πρώτο τον Ε-65, αλλά και το Πάτρα – Πύργος, και το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον οποίο κατατέθηκε προχθές και σύντομα θα παρουσιαστεί η τελική χάραξη, καθώς και το Άκτιο – Αμβρακία.

Η νέα γενιά έργων, που αναζωογονεί την αγορά 

Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη νέα γενιά έργων, τα οποία αντιμετωπίζουν προβλήματα που υφίστανται σε όλη τη χώρα και ταυτόχρονα αναζωογονούν την αγορά:

  • Το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων. Το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.
  • Μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Ο σχεδιασμός αυτός περιλαμβάνει 10 αντιπλημμυρικά έργα που χρηματοδοτούνται από ΕΤΕπ και CEB και τα αντιπλημμυρικά έργα που θα εκτελέσουν οι παραχωρησιούχοι των 5 αυτοκινητοδρόμων.
  •  Σημαντικά έργα στην Αττική. Όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική.
  • Το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.
  •  Πακέτο έργων αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών.
  • Και μια σειρά από μικρότερα ή μεγαλύτερα έργα που αλλάζουν την πραγματικότητα ολόκληρων περιοχών και ταυτόχρονα δίνουν τεράστια αναπτυξιακή ώθηση. Από το Καλαμάτα – Ριζόμυλος, έως το Δράμα – Αμφίπολη . Από τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας – Αμφιλοχίας, έως το φράγμα του Μύρτου στο Λασίθι ή τα έργα ύδρευσης στην Κέρκυρα. «Έργα που λύνουν προβλήματα, κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών, στηρίζουν την οικονομία», όπως υπογράμμισε.

Η Θεσσαλονίκη θα είναι πολύ διαφορετική σε λίγα χρόνια 

Πριν κλείσει, ο κ. Καραμανλής στάθηκε σε ορισμένα έργα που προβλέπει το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

«Χωρίς μεγάλα λόγια, ας σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα είναι η Θεσσαλονίκη σε λίγα χρόνια. Με το Μετρό σε λειτουργία. Με πολύ περισσότερα, πάνω από 600, σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους, με την ολοκλήρωση του σχεδίου μας για τον ΟΑΣΘ που υλοποιούμε μέρα με τη μέρα. Και με μια εντελώς διαφορετική Ανατολική Περιφερειακή Οδό, το flyover. Αυτό είναι το σχέδιό μας, για να διασφαλίσουμε πρώτα απ’ όλα καλύτερη καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη», τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής εστίασε ιδίως στην ενίσχυση του στρατηγικού ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, κυρίως προς τις εξαγωγές. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το κομβικής σημασίας έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου εμπορευματικού προβλήτα Θεσσαλονίκης με το διαρκώς αναβαθμιζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, έργο προϋπολογισμού 40 εκ ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία, η οποία αναμένεται εδώ και χρόνια, θα ξεκινήσει εντός του 2021.

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη ημερίδα εξωστρέφειας στην Καβάλα

Ημερίδα εξωστρέφειας, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το πρψί του Σαββάτου25 Μαϊου στην πόλη της Καβάλας, όπου παρόντες ήταν αρκετοί επιχειρημαατίες και επαγγελματίες της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, φορείς της Περιφέρειας αλλα και του Δήμου Καβάλας αλλά και ο Υφυπουργός εξωτερικών κ. Κώστας Φραγκογιάννης.

Οι παρόντες είχαν την ευκααίρια να ακούσουν απο επίσημα προσκεκλημένους ανάλυσεις που αφορούν την την ανάπτυξη της επιχερηματικότητας.

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

ΠΑΣΟΚ Καβάλας : «Δύο ολόκληρα χρόνια μετά, δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα για τις αποζημιώσεις»

Στις 17/07/2022 κατέπεσε στο αγρόκτημα Αντιφιλίππων του Δήμου Παγγαίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας ένα (1) αεροπλάνο τύπου ADONOV, με αποτέλεσμα να δεσμευτεί από τον ελληνικό στρατό μία περιοχή περίπου 500 στρεμμάτων.

Στη συγκεκριμένη περιοχή καταστράφηκε ολοσχερώς το δίκτυο άρδευσης του αγροκτήματος, ενώ λόγω της φύλαξής του από τον ελληνικό στρατό και την ελληνική αστυνομία δεν κατέστη δυνατή η αποκατάσταση της ζημίας.

Η παραπάνω περιοχή λόγω της μη άρδευσης υπέστη απώλεια παραγωγής της τάξεως του 70%. Σε ένα μέρος της περιοχής αυτής (33 στρέμματα) προκλήθηκε ολική καταστροφή και στο σημείο εκείνο απαγορεύτηκε η συγκομιδή της παραγωγής.

Παρά τις μέχρι σήμερα υποσχέσεις των Βουλευτών της ΝΔ και των λοιπών κομματικών κυβερνητικών παραγόντων προς τους αγρότες της περιοχής και παρά το γεγονός ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις ζημιών σε άλλες περιοχές της χώρας παρατηρείται σχετικά άμεση καταβολή αποζημιώσεων, στην περίπτωση του αγροκτήματος Αντιφιλίππων δεν υπάρχει το παραμικρό αποτέλεσμα, μολονότι μεσολάβησαν δύο (2) ολόκληρα χρόνια.

Οι αγρότες του αγροκτήματος Αντιφιλίππων ζητούν όλο αυτό το διάστημα, όπως δικαιούνται, να αποζημιωθούν σε τιμές πώλησης του έτους 2022 και βάσει της μέσης παραγωγής. Οι αγρότες ζητούν στήριξη και αξιοπρέπεια και εισπράττουν κοροϊδία και εμπαιγμό. Το ΠΑΣΟΚ στηρίζει την προσπάθειά τους και θα φέρει άμεσα το θέμα στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Δελτίο τύπου

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συντάξεις 2024 | “Μαχαίρι” τουλάχιστον 100 ευρώ σε χιλιάδες δικαιούχους

Στα 100 ευρώ φαίνεται πως καταλήγει η κυβέρνηση για το ποσό το οποίο θα παρακρατείται από τις συντάξεις των αγροτών που χρωστούν από 6.000 έως 10.000 ευρώ στον πρώην ΟΓΑ, ώστε να μπορούν να πάρουν το πράσινο φως για να βγουν στη σύνταξη.

Αναμένεται ότι με τη δημοσίευση της πολυαναμενόμενης ΚΥΑ από τα υπουργεία θα αποσαφηνίζονται – διαδικαστικά και όχι μόνο – ζητήματα για την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας.

Συντάξεις 2024: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις

Οι αιτήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ξεκινήσουν μετά τη δημοσίευση της ΚΥΑ των υπουργείων Εργασίας και Εθνικής Οικονομίας περί τα μέσα Ιουνίου, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων ΕΦΚΑ και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που θα επιτρέψουν τη διασταύρωση των στοιχείων που αφορούν τις τραπεζικές καταθέσεις των ενδιαφερομένων.

Συντάξεις 2024: Ποια η απαραίτητη προϋπόθεση

Απαραίτητη προϋπόθεση για να ενταχθεί στη ρύθμιση ένας αγρότης με χρέη από 6.000 έως 10.000 ευρώ (σ.σ.: για τους ελεύθερους επαγγελματίες το αντίστοιχο εύρος είναι από 20.000 έως 30.000 ευρώ) είναι οι καταθέσεις του να μην ξεπερνούν τις 6.000 ευρώ (ή τις 12.000 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες).

Το όριο αυτό αφορά αποκλειστικά οφειλές στον π. ΟΓΑ και, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, για τον υπολογισμό του θα λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό καταθέσεων στο όνομα του οφειλέτη τον προηγούμενο μήνα από την υποβολή της αίτησης, καθώς και ο μέσος όρος του προηγούμενου δωδεκάμηνου.

Η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση θα υποβάλλεται ταυτόχρονα με την αίτηση συνταξιοδότησης (σ.σ.: δεν θα υπάρχει, δηλαδή, κάποια ξεχωριστή πλατφόρμα) και με αυτήν ο ασφαλισμένος θα δίνει τη συγκατάθεσή του για την άρση του τραπεζικού απορρήτου σε όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στα οποία έχει λογαριασμό ή κάποιο επενδυτικό προϊόν στο όνομά του.

Πέρα από καταθέσεις που δεν ξεπερνούν τις 6.000 ευρώ ο οφειλέτης θα πρέπει, επίσης, να έχει συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας του και να έχει καταβάλει εισφορές για τουλάχιστον 20 έτη ασφάλισης. Εφόσον πληρούνται όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις, οι συντάξεις θα εκδίδονται κανονικά, αλλά οι οφειλέτες θα λαμβάνουν το 40%, αφού το υπόλοιπο 60% θα παρακρατείται μέχρι η οφειλή να πέσει στις 6.000 ευρώ (ή στις 20.000 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες).

Συντάξεις 2024: Παρακράτηση τουλάχιστον 100 ευρώ

Σύμφωνα με πληροφορίες, η παρακράτηση στις συντάξεις δεν θα μπορεί να είναι μικρότερη των 100 ευρώ (ή των 333,3 ευρώ, εφόσον πρόκειται για χρέη των ελεύθερων επαγγελματιών σε ΟΑΕΕ – ΕΤΑΑ). Όταν η οφειλή πέσει κάτω από τις 6.000 ευρώ θα τίθεται σε εφαρμογή το ισχύον σήμερα σύστημα του αυτόματου συμψηφισμού σε 60 μηνιαίες δόσεις, το κατώτερο όριο για τις οποίες είναι τα 50 ευρώ.

Παράδειγμα Με βάση τα παραπάνω, επομένως, ένας αγρότης που έχει οφειλές 8.000 ευρώ στον π. ΟΓΑ και δικαιούται σύνταξη 390 ευρώ θα λαμβάνει για εννέα μήνες σύνταξη 156 ευρώ, αφού τα υπόλοιπα 234 ευρώ θα χρησιμοποιούνται για να συμψηφιστεί το χρέος των 2.000 ευρώ που υπερβαίνει το όριο των 6.000 ευρώ.

Μετά το πέρας των εννέα μηνών θα τίθεται σε εφαρμογή ο αυτόματος συμψηφισμός και η μηνιαία δόση θα διαμορφωθεί σε (6.000 : 60 =) 100 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι για πέντε χρόνια θα λαμβάνει 290 ευρώ.

Τέλος, στην περίπτωση που τα χρέη του αγρότη – οφειλέτη ξεπερνούν τις 10.000 ευρώ (30.000 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες), τότε θα καλείται από τον ΕΦΚΑ να καταβάλει εντός διμήνου το υπερβάλλον ποσό προκειμένου να κάνει χρήση της νέας ευνοϊκής ρύθμισης. Αν η προθεσμία παρέλθει άπρακτη, η αίτηση συνταξιοδότησης θα απορρίπτεται.

ΠΗΓΗ: workenter.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en