Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κώστας Καραμανλής | To 2021 θα είναι έτος υποδομών

Η δουλειά που έχει γίνει επί 18 μήνες τώρα αποδίδει καρπούς – Η δική μας κυβέρνηση δεν λαϊκίζει για τα μεγάλα έργα

Τα έργα που είχαν τελματώσει, τώρα ξεμπλοκάρουν 

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει το μεγάλο λιμάνι εξόδου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Μία διαφορετική αντίληψη για τα έργα, μακριά από το λαϊκισμό, περιέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, που διοργανώνει το «Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης».

«Η δική μας κυβέρνηση δεν λαϊκίζει για τα μεγάλα έργα. Δεν λέμε μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα για αυτό και κάθε έργο, το οποίο δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε, έχει ένα ολοκληρωμένο πλάνο, δεν είναι απλώς μία ωραία ιδέα, ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Κάθε έργο το οποίο ανακοινώνουμε, δεσμευόμαστε ότι διαθέτει συγκεκριμένο σχέδιο χρηματοδότησης και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης», τόνισε ο κ. Καραμανλής και δήλωσε ότι: «Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, όπου η δουλειά που έχει γίνει επί 18 μήνες αποδίδει καρπούς και το 2021 θα είναι το έτος των υποδομών».

Υπενθύμισε την κατάσταση που παρέλαβε στο χώρο των υποδομών: Καμία ώριμη μελέτη για νέα έργα. Και κρίσιμα έργα, μπλοκαρισμένα.

«Αυτή την πραγματικότητα, λοιπόν, επί 18 μήνες, δουλεύουμε συστηματικά για να την αλλάξουμε. Γι’ αυτό και έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο, μεγάλων αλλά και μικρότερων έργων υποδομής, που έχει ανάγκη ο τόπος. Πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ» πρόσθεσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε δε τη μεγάλη ευκαιρία που δημιουργεί το Ταμείο Ανάκαμψης για επενδύσεις σε τομείς, που η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής της θέσης.

Όπως είναι:

  • Τα logistics,
  • Οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, όπως άλλωστε απέδειξε και η επένδυση που έκανε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2008 φέρνοντας την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε μάλιστα πως πλέον: «Είναι καιρός και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει το μεγάλο λιμάνι εξόδου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
  • Η νέα γενιά έργων υποδομής που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα που υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο.

«Αυτή είναι η νέα εθνική στρατηγική: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Το μεγαλύτερο πλάνο έργων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το πλάνο έργων άνω των 13 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο που έχει δει η χώρα, μετά την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι. Και τόνισε ότι πρώτα το Υπουργείο Υποδομών θέτει τις βάσεις, με κρίσιμες θεσμικές παρεμβάσεις.

«Θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους, με διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων. Κι αυτό θέλω να είναι απολύτως σαφές σε όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει στη χώρα μας», υπογράμμισε και αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του νόμου 4412.

Τα έργα που είχαν τελματώσει, αλλά τώρα ξεμπλοκάρουν 

 Ο κ. Καραμανλής διάκρινε τα έργα σε δυο μεγάλες κατηγορίες:

Από τη μία πλευρά, τα μεγάλα έργα που η Κυβέρνηση βρήκε τελματωμένα αλλά κατάφερε να τα σώσει. Με πιο χαρακτηριστικό το Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου μετά από 4,5 χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων δόθηκε λύση, για να παραδοθεί ολόκληρο το έργο το 2023 σε λειτουργία.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε μάλιστα ότι το πρόβλημα με το μεγάλο αυτό έργο δεν ήταν πότε θα τελείωνε, αλλά εάν θα τελείωνε, καθώς δεν είχε γίνει το παραμικρό στο σταθμό Βενιζέλου.

«Είναι σπουδαίο νέο για την οικονομία μας ότι μετά από τόσα χρόνια καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε και το διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, μπήκε στην τελική φάση. Ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τα πρώτα εργοτάξια», πρόσθεσε.

Αναφέρθηκε επίσης στα οδικά έργα, που ξεμπλοκάρουν, με πρώτο τον Ε-65, αλλά και το Πάτρα – Πύργος, και το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον οποίο κατατέθηκε προχθές και σύντομα θα παρουσιαστεί η τελική χάραξη, καθώς και το Άκτιο – Αμβρακία.

Η νέα γενιά έργων, που αναζωογονεί την αγορά 

Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη νέα γενιά έργων, τα οποία αντιμετωπίζουν προβλήματα που υφίστανται σε όλη τη χώρα και ταυτόχρονα αναζωογονούν την αγορά:

  • Το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων. Το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.
  • Μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Ο σχεδιασμός αυτός περιλαμβάνει 10 αντιπλημμυρικά έργα που χρηματοδοτούνται από ΕΤΕπ και CEB και τα αντιπλημμυρικά έργα που θα εκτελέσουν οι παραχωρησιούχοι των 5 αυτοκινητοδρόμων.
  •  Σημαντικά έργα στην Αττική. Όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική.
  • Το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.
  •  Πακέτο έργων αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών.
  • Και μια σειρά από μικρότερα ή μεγαλύτερα έργα που αλλάζουν την πραγματικότητα ολόκληρων περιοχών και ταυτόχρονα δίνουν τεράστια αναπτυξιακή ώθηση. Από το Καλαμάτα – Ριζόμυλος, έως το Δράμα – Αμφίπολη . Από τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας – Αμφιλοχίας, έως το φράγμα του Μύρτου στο Λασίθι ή τα έργα ύδρευσης στην Κέρκυρα. «Έργα που λύνουν προβλήματα, κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών, στηρίζουν την οικονομία», όπως υπογράμμισε.

Η Θεσσαλονίκη θα είναι πολύ διαφορετική σε λίγα χρόνια 

Πριν κλείσει, ο κ. Καραμανλής στάθηκε σε ορισμένα έργα που προβλέπει το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

«Χωρίς μεγάλα λόγια, ας σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα είναι η Θεσσαλονίκη σε λίγα χρόνια. Με το Μετρό σε λειτουργία. Με πολύ περισσότερα, πάνω από 600, σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους, με την ολοκλήρωση του σχεδίου μας για τον ΟΑΣΘ που υλοποιούμε μέρα με τη μέρα. Και με μια εντελώς διαφορετική Ανατολική Περιφερειακή Οδό, το flyover. Αυτό είναι το σχέδιό μας, για να διασφαλίσουμε πρώτα απ’ όλα καλύτερη καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη», τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής εστίασε ιδίως στην ενίσχυση του στρατηγικού ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, κυρίως προς τις εξαγωγές. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το κομβικής σημασίας έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου εμπορευματικού προβλήτα Θεσσαλονίκης με το διαρκώς αναβαθμιζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, έργο προϋπολογισμού 40 εκ ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία, η οποία αναμένεται εδώ και χρόνια, θα ξεκινήσει εντός του 2021.

 

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ξεκίνησαν οι έλεγχοι στους επαγγελματίες για τα POS

Ο έντονος προβληματισμός για την διασύνδεσή των μηχανημάτων POS με τις ταμειακές μηχανές συνεχίζονται και στα μέσα του Απρίλη με τους επαγγελματίες πλεόν να έχουν λιγότερο απο δύο εβομάδες για να ολοκληρώσουν την εν λόγω διαδικασία καθώς, η τελευταία προθεσμία εκπνέει στις 30 Απριλίου.

Μάλιστα οι έλεγχοι έχουν ήδη αρχίσει στους επαγγελματίες για το εάν έχει εφαρμοστεί ο νέος νόμος και μέχρι τώρα έχουν προκύψει τα εν λόγω αποτελέσματα :

Ενω αξίζει να σημειωθεί οτι στην Καβάλα, όσον αφορά τον κλάδο των επαγγελματιών ταξί το 90% εξ αυτών έχει όλοκληρώσει την εν λόγω διαδικασία και οι υπόλληποι θα την ολοκληρώσουν το συντομότερο δυνατό για να αποφευχθούν τα μεγάλα πρόστιμα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υποτονική η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Δράμας

Υποτονική είναι τις τελευταίες εβδομάδες η καταναλωτική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Δράμας, με τους επαγγελματίες να έχουν βάλει τα γιορτινά τους και να είναι αισιόδοξοι για την περιόδο του Πάσχα, όπου αναμένεται η καταναλωτική κίνηση να αυξηθεί.

Την ίδια ώρα, οι επαγγελματίες, μέχρι και τώρα δεν έχουν καταφέρει να ολοκληρώσουν την διαδικασία για την διασύνδεση των μηχανιμάτων POS με τις ταμειακές μηχανές ζητώντας βοήθεια και περισσότερο χρόνο απο την κυβέρνηση.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ | Πληρωμή 4,75 εκατ. ευρώ σε 1.141 δικαιούχους

Την Παρασκευή, 19 Απριλίου, θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 1.141 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» το ποσό των 4.743.066 ευρώ, με τη 15η σχετική απόφαση έγκρισης πίστωσης.

Συνολικά, από τον Νοέμβριο του 2023, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα έχει καταβάλει την επιδότηση σε 6.086 δικαιούχους, με το ποσό των 20.460.992 ευρώ, για αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en