ΕΒΡΟΣ

Ευνοεί το Λιμάνι Καβάλας η ακύρωση του διαγωνισμού του Λιμένα Αλεξανδρούπολης

Οι νέες ενεργειακές ισορροπίες, αλλά και τα νέα δεδομένα που προκύπτουν ως προς τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, πάντως, έφεραν αλλαγή πλάνων και για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, του οποίου η διαδικασία ιδιωτικοποίησης πάγωσε. Την Πέμπτη, το ΤΑΙΠΕΔ επρόκειτο να ανοίξει τις δεσμευτικές προσφορές των δύο αμερικανικών συμφερόντων ομίλων που είχαν περάσει στην τελική φάση, ήτοι της κοινοπραξίας INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της LIBERTY PORT HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε., θυγατρική της QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT). Μάλιστα, τη μέρα που θα κατατίθεντο οι δεσμευτικές προσφορές, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είχε βρεθεί ο Αμερικανός πρέσβης Τζωρτζ Τσούνης. Εκτός διαδικασίας είχε βρεθεί κοινοπραξία, στην οποία ο Όμιλος Κοπελούζου, ενώ δεν είχε καταθέσει πρόταση και ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη.

Η απόφαση ελήφθη, όντως, στο ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, με ενημέρωση ελάχιστων υπουργών, αρμοδίων πρωθυπουργικών συνεργατών και της ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση, αλλά και οι ιθύνοντες του λιμανιού έμαθαν την εξέλιξη αρμοδίως χθες το πρωί. Όπως εξηγεί αρμόδια κυβερνητική πηγή, με τη συνειδητοποίηση του ρόλου που μπορεί να παίξει η Αλεξανδρούπολη το επόμενο διάστημα ως ενδιάμεσος διαμετακομιστικός σταθμός, αλλά και ως νατοϊκό ορόσημο, ελήφθη η απόφαση να παγώσει η διαδικασία δρομολόγησης της εκχώρησης του 67% του λιμένος. «Το τρέχον όφελος θα ήταν μικρότερο του δυνητικού», λέει σιβυλλικά αρμόδια πηγή, η οποία διαψεύδει, παράλληλα, τα σενάρια είτε για «ζητήματα» στις χρηματοροές των υποψήφιων αναδόχων είτε για εμπλοκή άλλων επιχειρηματικών συμφερόντων.

«Η αναπτυξιακή δυναμική του λιμανιού μπορεί να εξυπηρετηθεί ακόμα και αν παραμείνει στο Δημόσιο, εφόσον λειτουργεί με συγκεκριμένο προσανατολισμό», λέει η ίδια πηγή. Η εξέλιξη, πάντως, έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία, μιας και η ιδιωτικοποίηση προωθείτο εν χορδαίς και οργάνοις.

Μάλιστα η συγκεκριμένη εξέλιξη ευνοεί καθώς φαίνεται  την εξέλιξη του Λιμένα της Καβάλας καθώς ο ανταγωνισμός που φαίνεται πως υπήρχε σταματά πλέον να υπάρχει. Αναμένεται ωστόσο η διαδικασία της υπο-παραχώρησης η οποία εξακολουθεί να εκκρεμεί.

ΑπάντησηΑκύρωση απάντησης

Exit mobile version