Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Εγκύκλιος γενικού γραμματέα Εσόδων | Για ποιους μειώνονται τα τέλη κυκλοφορίας

Μειωμένα θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώνουν από φέτος χιλιάδες φορολογούμενοι κάτοχοι μεταχειρισμένων ΙΧ αυτοκινήτων καθώς με βάση τη νομοθεσία για τον υπολογισμό της παλαιότητας θα μετρά στο εξής το έτος πρώτης ταξινόμησης σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι το έτος ταξινόμησης τους στην Ελλάδα.

Η αλλαγή για τους ιδιοκτήτες μεταχειρισμένων ΙΧ αυτοκινήτων θεσπίστηκε με το νόμο 4410/2016 και οδηγεί σε μεγαλύτερη παλαιότητα για τα μεταχειρισμένα ΙΧ και έτσι σε μείωση των τελών κυκλοφορίας τους.

Εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων που απεστάλη στους αρμόδιους φορείς και στις ΔΟΥ παρέχει διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή της νομοθεσίας.

Στην εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι επανακαθορίζεται η έννοια της «πρώτης ταξινόμησης» για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Κυκλοφορίας έτους 2017 και επόμενων, στα Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης και Επιβατικά Δημοσίας Χρήσης, οχήματα.

Συγκεκριμένα όπου στις ισχύουσες έως σήμερα διατάξεις γίνεται αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα» αντικαθίσταται με την αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ευρωπαϊκής ένωσης (Ε.Ε.) ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.)».

Κατά συνέπεια, όπως επισημαίνεται, για τα επιβατικά οχήματα που εισάγονται στην Ελλάδα μεταχειρισμένα από άλλες χώρες της ΕΕ/ΕΟΧ, λαμβάνεται πλέον υπόψη για την επιβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2017 και επομένων, η ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα η πρώτη ταξινόμησή τους σε χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ και όχι η πρώτη ταξινόμησή τους στην Ελλάδα.

Για παράδειγμα σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο Ι.Χ 1.800 κυβικών από ευρωπαϊκή χώρα, το οποίο ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2004 αλλά η πρώτη ευρωπαϊκή ταξινόμηση ήταν το 2000, με το ισχύον σύστημα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 300 ευρώ . Με τις αλλαγές, από το 2017 τα τέλη κυκλοφορίας για το ίδιο αυτοκίνητο μειώνονται σε 280 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά γενικότερα τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων του 2017 από το υπουργείο Οικονομικών έχει διευκρινισθεί ότι δεν πρόκειται να γίνουν αλλαγές παρά ορισμένες παρεμβάσεις για την ελάφρυνση φορολογούμενων με παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα προκειμένου να περιορισθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Ανατροπή στα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων | Πού αυξάνονται και γιατί

Σε ισχύ θα τεθούν σύντομα τα νέα και υψηλότερα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκής χώρας που δεν είναι τα αποτελέσματα που επιθυμούσε από τη μείωσή τους τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μείωση του ορίου ταχύτητας σε έναν δρόμο συμβάλλει και στην μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας αφού, σε γενικές γραμμές, η ταχύτητα κίνησης συνδέεται άμεσα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο.

Με αυτό το σκεπτικό η Ολλανδία μείωσε πριν από πέντε περίπου χρόνια, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της από τα 130 στα 100 χλμ./ώρα.

Το μέτρο, που δεν καλωσορίστηκε από τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, τέθηκε σε ισχύ ώστε οι γενικότεροι ρύποι που παράγει σαν χώρα η Ολλανδία (συγκεκριμένα οι εκπομπές αζώτου) να εναρμονιστούν με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ και να επιτραπεί έτσι στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος εκπέμπει επίσης ρύπους, να συνεχίζει να χτίζει κτίρια.

Το μειωμένο μέγιστο όριο ταχύτητας ίσχυε καθημερινά από τις έξι το πρωί έως και τις επτά το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας επανερχόταν στο μέγιστο των 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, τα κόμματα που πρόκειται να σχηματίσουν την επόμενη κυβέρνηση της Ολλανδίας φαίνεται ότι έφτασαν σε συμφωνία για την ανατροπή και ακύρωση του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα και με μελέτες και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ολλανδία όλο αυτό το διάστημα έδειξαν ότι επί της ουσίας το κέρδος στη μείωση των εκπομπών αζώτου είναι τόσο οριακό που δεν δικαιολογείται η εφαρμογή του.

Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από πολλούς κλάδους της βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μεγάλες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα μπορούν να οδηγήσουν στην παρουσίαση προβλημάτων στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού, με τον κίνδυνο να είναι μεγαλύτερος για άτομα με παθήσεις όπως είναι το άσθμα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης | Πότε θα εξαφανιστεί, τι πρέπει να γνωρίζουμε

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, στο οποίο απομένουν μόνο λίγα χρόνια ζωής.

Για να κάτσει κάποιος πίσω από το τιμόνι οφείλει να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, δηλαδή του εγγράφου που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κτριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να διαταράσσει την οδική ασφάλεια.

Στη χώρα μας, σήμερα, οι κάτοχοι αδειών οδήγησης διαθέτουν είτε το παλιό ροζ τρίπτυχο έγγραφο, είτε το νέου τύπου κάρτας, το οποίο έχει σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία.

Επίσης, με δεδομένο ότι τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες, το νέο δίπλωμα ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που δεν φθείρεται όπως το παλιό.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του διπλώματος υπό τη μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας έναντι του χάρτινου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους νομοθέτες οι οποίοι έχουν θέσει τις βάσεις για την πλήρη κατάργηση του τελευταίου, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία ισχύος του τις 19 Ιανουαρίου 2033.

Μέχρι το 2033, βέβαια, τα εναπομείναντα παλιά διπλώματα θα είναι ελάχιστα, δεδομένου ότι η νομοθεσία ορίζει ότι όποιος οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του και επομένως πρέπει να το ανανεώσει, αυτομάτως προμηθεύεται το νέο δίπλωμα τύπου πλαστικοποιημένης κάρτας.

Ακόμα και αυτή, όμως, η άδεια οδήγησης -και παρά τo διαφαινόμενο «μονοπώλιό» της- δεν πρόκειται να μακροημερεύσει, εν μέσω μιας πρωτοφανούς διαδικασίας ψηφιοποίησης των πάντων, που συν τω χρόνω αναμένεται να αυξάνει ρυθμούς.

Ήδη από τις 27 Ιουλίου του 2022, οι οδηγοί της χώρας μας μπορούν να «περάσουν» το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο (στο gov.gr wallet), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να διευκολυνθούν οι πολίτες, αλλά αλλά προκειμένου να διενεργείται ευκολότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο η εξακρίβωση στοιχείων από τις αστυνομικές και ελεγκτικές αρχές.

Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης (όπως και η ψηφιακή ταυτότητα), άλλωστε, ισοδυναμεί με τα φυσικά, παραδοσιακά διπλώματα (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο) και επομένως οι πολίτες δεν χρειάζεται κουβαλούν τα τελευταία συνέχεια μαζί τους.

Έρχεται το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Τη μετάβαση σε ένα καθεστώς ψηφιακών διπλωμάτων οδήγησης προωθεί και η ΕΕ, η οποία υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης συνεπάγεται πρωτοφανή ευκολία όσον αφορά την ανανέωση και την αντικατάστασή τους -αμφότερες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα, ένα ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης με κοινά χαρακτηριστικά σε κοινοτικό επίπεδο θα διευκολύνει την επίτευξη του ξεκάθαρα διατυπωμένου στόχου της ΕΕ για τη δημιουργία ενός συστήματος γρήγορου εντοπισμού και άμεσης επιβολής ποινών σε εκείνους που υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις σε χώρα άλλη από αυτή που εξέδωσαν την άδεια οδήγησής του.

Continue Reading

AUTOMOTO

BYD | Έρχονται plug-in υβριδικά σε τιμές βενζίνης

H BYD Auto κινείται με έντονο επιχειρηματικό τρόπο στην Ευρώπη και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, τα στελέχη της δεν αμελούν και αυτά με θερμικό κινητήρα.

 

Η προσπάθεια των στελεχών της BYD Auto να επεκταθούν εμπορικά στην Ευρώπη είναι γνωστή, πλέον. Οι Κινέζοι ήδη έχουν δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο αντιπροσώπων στις μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας και αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και σε αυτές άλλων κρατών της, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, εσχάτως.

Κύριος σκοπός τους είναι να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό αποκάλυψε ο Μάικλ Σου, Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto Ευρώπης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Financial Times για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Συγκεκριμένα, ο Σου δήλωσε: «Το εργοστάσιό μας στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2026. Είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030».

Ο επικεφαλής της BYD Auto στην Ευρώπη τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος και στα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες και plug-in υβριδικά συστήματα.. Όπως είπε, η κινεζική εταιρεία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτά.

Όπως διευκρίνισε, θα προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τους σε τιμές παραπλήσιες με αυτές που οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους διαθέτουν τα δικά τους μόνο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, στην BYD Auto θα έχουν πλεονέκτημα, συγκριτικά.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Seagull, το σχετικά μικρών διαστάσεων νέο μοντέλο της, το οποίο στην Κίνα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Ο Σου είπε ότι προς το παρόν αυτό διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά και έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτή.

Για το ενδεχόμενο να εισαχθεί και στη Ευρώπη είπε σχετικά: «Έχουμε πολλά αιτήματα από τους ντίλερ μας με τους οποίους συνεργαζόμαστε (για να το πράξουμε). Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο (ώστε να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς). Πάντως, η ευρωπαϊκή έκδοση του Seagull θα κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ», κατέληξε.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en