Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Δεν τα βγάζουν πέρα οι καταναλωτές | Ξέχασαν τις μεγάλες αγορές

Πιο αισιόδοξοι τον Μάρτιο καταναλωτές, βιομηχανία και υπηρεσίες, αλλά πολλά και τα “αγκάθια” σύμφωνα με έρευνα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου και της Palmos Analysis.

Λιγότερο απαισιόδοξοι σε σχέση με τον Σεπτέμβριο εμφανίζονται τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι ιδιοκτήτες ή διευθυντές των βιομηχανιών του νομού Θεσσαλονίκης, στη νέα έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας («Βαρόμετρο ΕΒΕΘ»), που διεξήχθη τον Μάρτιο από την “Palmos Analysis” για λογα-ριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ).

Ωστόσο, οι μεν πρώτοι φαίνεται ότι έχουν «στραγγίξει» οικονομικά, καθώς προς το παρόν δεν απο-ταμιεύουν στη συντριπτική πλειοψηφία τους κι έχουν “ξεχάσει” τις μεγάλες αγορές (πχ, σπίτι, αυτο-κίνητο, έπιπλα), οι δε δεύτεροι “δείχνουν” την περιορισμένη ζήτηση ως τον κυρίαρχο ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξή τους.

Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας, που δι¬ε¬ξά¬γε¬ται δις ετησίως (Μάρτιο και Σεπτέμβριο), σε συ¬-νολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρή¬σε¬ων και 700 κατανα¬λωτών), είναι:

Η βελτιωμένη ψυχολογία φέρνει θετικότερες προσδοκίες

Ο “Δείκτης Εμπιστοσύνης Καταναλωτών” στο νομό διαμορφώνεται τον Μάρτιο στις -38 μονάδες (-50 τον Σεπτέμβριο), έναντι -60 μονάδων για τον εθνικό δείκτη, που τον Σεπτέμβριο βρισκόταν στις -72 (σ.σ. οι προ¬βλέψεις κινού¬νται στο διάστημα +100, που σημαίνει ότι ό¬λοι προβλέπουν αύξηση, έως -100, που ση¬μαίνει ότι όλοι προ¬βλέπουν μείωση. Αρ¬νη¬τική διαφορά σημαίνει ότι το ποσοστό όσων προ¬βλέπουν μείωση είναι υψηλότερο εκείνου όσων προσδο¬κούν αύ¬ξηση κι αντίστροφα).
Ένας στους δύο καταναλωτές (48%) δηλώνει ότι τα βγάζει πέρα ίσα-ίσα με το εισόδημά του, ενώ σταθερή (σε σχέση με τον Σεπτέμβριο) παραμένει η απροθυμία για σημαντικές αγορές.
Παρά την ελάχιστη πρόθεση αποταμίευσης σήμερα, το ποσοστό όσων θεωρούν “πολύ ή αρκετά πι-θανό” να αποταμιεύσουν στο επόμενο 12μηνο είναι αισθητά αυξημένο (17% από 11% τον Σεπτέμ-βριο).
Σύμφωνα τους αναλυτές, είναι φανερό ότι “διαμορφώνεται τάση θετικότερης ψυχολογίας, που αντα-νακλά σε θετικότερες εκτιμήσεις για το μέλλον”.

“Εντυπωσιακά θετικές” προσδοκίες για την παραγωγή

Ο “Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών για τη Βιομηχα¬νία” στον νομό διαμορφώνεται στις -6 μο-νάδες, έναντι -13 τον Σεπτέμβριο (-4 σε εθνικό και -3 σε ευρωπαϊκό επίπεδο τον Μάρτιο). Οι εκτι-μήσεις για το προσεχές 6μηνο, σχετικά με την παρα¬γω¬γή, διαμορφώνονται εντυπωσιακά θετικές και -για τρίτη συνεχόμενη φορά από το Σεπτέμβριο 2009- καταγράφεται αισιοδοξία για την εξέλιξη της παραγωγής το επόμενο 6μηνο.
Έντονα θετικές παραμένουν οι εκτιμήσεις σε σχέση με την εξέλιξη των εξαγωγών, ενώ για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, εμφανίζεται οριακή αισιοδοξία για την εξέλιξη της απασχόλησης στο εγγύς μέλλον.

Μεγαλύτερη αισιοδοξία για τη ζήτηση

Πιο αισιόδοξοι σε σχέση με τον Σεπτέμβριο εμφανίζονται οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων υπηρε-σιών, αν και στη Θεσσαλονίκη ο δείκτης παραμένει αρνητικός (-20 μονάδες από -27 τον Σεπτέμ-βριο), παρότι σε εθνικό επίπεδο έχει γυρίσει στο “συν” (+5 μονάδες). Οι επιχειρήσεις του κλάδου αναμένουν περαιτέρω πτώση στη ζήτηση σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, αν και εμφανίζονται πιο αι-σιόδοξη σε αυτό το πεδίο για το επόμενο 6μηνο. Ελαφρώς αρνητικές είναι οι προβλέψεις για την απα¬σχό¬ληση.

Προβλέπουν μείωση απασχόλησης

Ο “Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδο¬κι¬ών Λιανικού Ε¬μπשּׁ¬ρίου” βρίσκεται στις -17 μονάδες (σταθε-ρός σε σχέση με τον Σεπτέμβριο) στη Θεσσαλονίκη, έ¬να¬ντι -10 μο¬νάδων ( -23 μονάδες τον Σεπτέμ-βριο) σε εθνι¬κό και +0,5 μονάδων σε ευρωπαϊκό επί¬πεδο. Μικρότερη απαισιοδοξία σε σχέση με τον Σεπτέμβριο καταγράφεται στον νομό, σε σχέση με την εξέλιξη πωλήσεων και παραγγελιών στο ε-πόμενο 6μηνο. Οι επιχειρηματίες εξακολουθούν να προβλέπουν μείωση της απασχόλησης στον κλάδο και περαιτέρω μείωση τιμών προϊόντων στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Σαφώς μικρότερη η πρόθεση απολύσεων

Αρνητικός, αν και ελαφρά βελτιωμένος σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, είναι ο “Δείκτης Επιχειρη¬μα-τικών Προσδοκιών για τις Κατα¬σκευ¬ές” στη Θεσσαλονίκη. Βρίσκεται στις -43 μονάδες, έναντι -14 μονάδων σε ε¬θνι¬κό και -25 σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Εμφανίζεται ελαφρά μικρότερη τάση πτώσης τιμών σε σχέση με Σεπτέμβριο. Η πρόθεση μεί¬ωσης προσω¬πικού στο ε¬πόμενο 6μηνο είναι σαφώς μικρότερη και πλησιάζει σε ουδέτερο επίπεδο.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Άφθονο φαγητό και ποτό στο γλέντι για την Πρωτομαγιά στο Κοκκινόχωμα

Μετά από αρκετά χρόνια ξανά ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κοκκινοχώματος, κάτοικοι αλλά και φίλοι του χωριού βρέθηκαν το πρωί της Τρίτης 7 Μαϊου στα Πλατάνια Κοκκινοχώματος Καβάλας να γιορτάσουν την Πρωτομαγιά.

Σούβλες, ψησταριές, άφθονο κρασί αλλά και καλή διάθεση πλαισίωσαν την σημερινή ημέρα.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Πιέσεις του Περιφερειάρχη για την ένταξη της Θάσου και της Σαμοθράκης στην βίζα express για τους Τούρκους

Η κινητικότητα που δημιούργησε το μέτρο της ειδικής επταήμερης τουριστικής βίζας εξπρές σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο, όπου πρωτοεφαρμόστηκε, οδήγησε, σε τριπλασιασμό των αφίξεων Τούρκων επισκεπτών έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.   Οι Τούρκοι τουρίστες από τις 30 Απριλίου 2024, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται με την ειδική βίζα επιπλέον το Καστελόριζο, τη Σύμη, την Κάλυμνο, τη Λέρο και τη Λήμνο.

Δυστυχώς στην συγκεκριμένη ανακοίνωση δεν υπήρχαν τα νησιά της Θάσου και της Σαμοθράκης. Σε δηλώσεις του στο ENA Channel ο Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρ. Τοψίδης τόνισε ότι ήδη ασκεί πιέσεις έτσι ώστε να αποκτήσουν και τα δύο αυτά νησιά την δυνατότητα να φιλοξενούν Τούρκους τουρίστες μόνο με την έκδοση βίζας express.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Το κάψιμο του Ιούδα στην Παναγία της Θάσου

Για μια ακόμη χρονιά πραγματοποιήθηκε το Έθιμο του Καψίματος του Ιούδα από το Σύλλογο, την Κυριακή του Πάσχα, με πλήθος κόσμου να παρευρίσκεται στο προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού της Παναγίας για να το παρακολουθήσει, μαζί με τη “λειτουργία της αγάπης”, τη μοναδική που πραγματοποιείται στο νησί της Θάσου, λόγω του εθίμου.

Όπως θέλει το έθιμο, προηγήθηκε η περιφορά του ομοιώματος του Ιούδα στο χωριό και στη συνέχεια οδηγήθηκε στην εκκλησία όπου και κάηκε με το άκουσμα του “Χριστός Ανέστη”.

Φυσικά υπήρχε και το κείμενο που συνοδεύει πάντα το έθιμο, με τον πύρινο λόγο του Ιούδα, ο οποίος καυτηρίασε τα γεγονότα που διαδραματίζονται στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en