Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δένδιας για Τουρκία: Εκβιάζει με το μεταναστευτικό – Επιχειρεί εκφοβισμό των Ελλήνων

«Εάν επιτρέπεται κάθε χώρα να θυματοποιείται από μία μεγαλύτερη χώρα δίπλα της που για οποιοδήποτε λόγο ερμηνεύει το διεθνές δίκαιο όπως της αρέσει, τότε τα φαινόμενα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία απλώς θα πολλαπλασιάζονται», υπογράμμισε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας σε συνέντευξή του στον ιταλικό τηλεοπτικό σταθμό «Rai».

Ο υπουργός Εξωτερικών σημειώνει πως «από την τουρκική πλευρά εκτοξεύονται διάφορες απειλές εναντίον της Ελλάδας, είτε απειλές της μορφής, «θα έρθουμε νύχτα» ή απειλές της μορφής, «ο καινούριος μας πύραυλος μπορεί να χτυπήσει την Αθήνα».

«Επιχειρείται από την τουρκική πλευρά ένας εκφοβισμός και της ελληνικής κοινωνίας και της ελληνικής κυβέρνησης», τονίζει χαρακτηριστικά και προσθέτει:

«Φοβάμαι ότι πλέον δημιουργείται μια διαρκής στάση αμφισβήτησης όχι μόνο κυριαρχίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος, μιας χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά συνολικά ενός τρόπου αντιμετώπισης των σχέσεων μεταξύ των χωρών στην Ανατολική Μεσόγειο».

Ο υπουργός Εξωτερικών αναφερόμενος στο τουρκολιβυκό μνημόνιο υπογραμμίζει πως «η Τουρκία έχει προσπαθήσει να δημιουργήσει ένα πρωτοφανές νομικό προηγούμενο. Θα ήταν το ίδιο σαν η Ελλάδα να υπέγραφε μία συμφωνία με την Τυνησία αγνοώντας ότι η Σικελία και η Μάλτα είναι στη μέση. Αυτό δεν μπορεί να επιτραπεί».

Τονίζει δε πως η στήριξη της Ιταλίας προς την Ελλάδα έχει για την Ελλάδα ιδιαίτερα μεγάλη σημασία γιατί είναι μια γειτονική χώρα, ενώ επίσης η Ιταλία έχει και έναν πολύ σημαντικό ρόλο να παίξει στη Λιβύη και στη βόρειο Αφρική.

Αυτή τη στιγμή ο νέος Υπουργός Εξωτερικών της Ιταλίας είναι ένας γνωστός φίλος της χώρας μου αλλά επίσης και ένας Ευρωπαίος πολιτικός. Μας δίνει την ελπίδα μίας περαιτέρω αύξησης του ενδιαφέροντος της Ιταλίας στα προβλήματα της Μεσογείου, στα προβλήματα της βόρειας Αφρικής με ευρωπαϊκό μανδύα.

Τέλος, αναφερόμενος στο προσφυγικό, ο κ. Δένδιας επισημαίνει πως «η Τουρκία στην αρχική φάση της κρίσης στη Συρία αντιμετώπισε με έναν πολύ καλό τρόπο τα μεταναστευτικά ρεύματα» κάτι που «η Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδίως η Ελλάδα, το αναγνώρισαν». Όμως, προσθέτει, από εκεί και πέρα όμως αυτό το οποίο συνέβη τον Μάρτη του 2020 ήταν παντελώς απαράδεκτο.

«Η Τουρκία, έχοντας περάσει πια σε μια άλλη φάση, και με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, απολύτως αποδεδειγμένο, ώθησε χιλιάδες ανθρώπους στα ελληνικά, άρα τα ευρωπαϊκά σύνορα, προσπαθώντας να εκβιάσει την είσοδό τους στην Ευρώπη και να πετύχει υποχωρήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε μια σειρά θεμάτων που αφορούσαν την ίδια».

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγνατία Οδός: Υπεγράφη το έργο αναβάθμισης του οδικού άξονα Δράμα-Καβάλα

Υπεγράφη σύμφωνα με πληροφορίες το μεγάλο οδικό έργο αναβάθμισης του κάθετου άξονα Δράμα-Καβαλά, ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα. Ανάδοχο είναι το σχήμα ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ με ποσοστό έκπτωσης 14%. Η τελετή υπογραφής της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Εγνατία Οδός Α.Ε. στη Θέρμη στις 14 Νοεμβρίου. Είναι ακόμα ένα μεγάλο έργο που βάζει μπρος η εταιρεία και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ από την δημοπράτηση του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός ξεκινήσε μόλις πριν από 5 μήνες, στις 23 Ιουνίου και οι προσφορές άνοιξαν στις 30 του ίδιου μήνα. Φορέας Υλοποίησης και Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. Να θυμίσουμε ότι αυτή την εποχή σε επίπεδο διαγωνισμών μεγάλων έργων τρέχει ακόμα ένα έργο για τμήμα στον κάθετο άξονα Ξάνθη-Σύνορα.

Φέτος η Εγνατία Οδός Α.Ε. “πάτησε γκάζι” καθώς μέσα στο καλοκαίρι παρέδωσε δυο έργα που αποτελούσαν χρόνιες εκκρεμότητες για τη Θεσσαλονίκη. Αναφερόμαστε στο “ορφανό χιλιόμετρο” του άξονα Μουδανιά-Ποτίδαια ενώ ολοκληρώθηκε και ο άξονας Θέρμη-Γαλάτιστα. Παράλληλα ολοκλήρωσε τρεις σημαντικούς διαγωνισμούς, ο ένας για τη Σήραγγα Κλεισούρας και ο δεύτερος για το Δράμα-Καβάλα που αναφέρθηκε παραπάνω και ο τρίτος για την παράκαμψη Προβατώνα που ολοκληρώνει τον κάθετο άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο.

Σε επίπεδο μεγάλων οδικών έργων η Εγνατία Οδός τρέχει ακόμα την οδική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. To έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024.

Δράμα-Καβάλα: Το πρώτο τμήμα που αναβαθμίζεται

Στην συγκεκριμένη εργολαβία, αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες-Σταυρός μήκους 8,2χλμ. Το τμήμα αυτό συνδέεται με την υφιστάμενη εθνική οδό «Δράμα – Καβάλα» δυτικά του οικισμού Κρηνίδες, και οδεύει νότια – νοτιοανατολικά καταλήγοντας επί της παλαιάς εθνικής οδού Ελευθερούπολης – Καβάλας δυτικά του οικισμού Σταυρός.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 60,76 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (χωρίς ΦΠΑ 49 εκατ.). Η διάρκεια του έργου εκτιμήθηκε σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Ποιος είναι ο κάθετος άξονας Δράμα-Καβάλα

Ο Κάθετος Άξονας «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε-61) αποτελεί τμήμα του Ελληνικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου (Διευρωπαϊκός Άξονας 22 – Οδικό δίκτυο υπό σχεδίαση, Εκτεταμένο) και συνδέει τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα και ευρύτερα με το Λιμάνι της Καβάλας, καταλήγοντας στον Α/Κ Αγ. Σύλλα στην Εγνατία Οδό. Το οδικό τμήμα του Ε-61 από Δράμα έως Καβάλα (τμήμα 61.5) αποτελεί στο μεγαλύτερο μήκος του νέα τετράιχνη οδό ταχείας κυκλοφορίας με διατομή 17,0μ, η οποία παρακάμπτει τους οικισμούς Χωριστή, Άγιος Αθανάσιος, Λυδία, Κρηνίδες, Πολύστυλο, Αμυγδαλεώνας και καταλήγει στον Α/Κ Αγ. Σύλλα της Εγνατίας οδού.

Τι θα κατασκευαστεί

Πιο αναλυτικά η κατασκευή αφορά το οδικό υποτμήμα «Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες» (61.5.2) από Χ.Θ. 5+879 έως Χ.Θ. 8+700,00 και το οδικό υποτμήμα «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας» (61.5.3) από Χ.Θ. 0+000 (ταυτίζεται με την Χ.Θ. 8+700,00 του τμήματος 61.5.2) έως Χ.Θ. 5+440, περιλαμβάνοντας τους κλάδους εισόδου – εξόδου στην αρτηρία των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού έτσι, ώστε το τμήμα να είναι λειτουργικό μετά την περαίωσή του, συνδεόμενο με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς «Δράμα – Καβάλα» και «Ελευθερούπολη – Καβάλα».

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καιρός: Χιόνια την Κυριακή – Οι προβλέψεις των μετεωρολόγων

Ο χειμώνας κάνει την εμφάνισή του δυναμικά, με την Κυριακή να πέφτουν τα πρώτα χιόνια, καθώς νέο βαρομετρικό χαμηλό θα επισκεφτεί τη χώρα.

Η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία στην πρόγνωσή της για την Κυριακή προβλέπει αυξημένες νεφώσεις με τοπικές βροχές κυρίως στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά και σποραδικές καταιγίδες στο Ιόνιο. Λίγα χιόνια θα πέσουν στα βορειοδυτικά ορεινά, σύμφωνα με την ΕΜΥ, που σημειώνει ότι η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση, ενώ οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά ανατολικοί νοτιοανατολικοί 6 με 8 και στα ανατολικά ανατολικοί βορειοανατολικοί 4 με 6 μποφόρ.

Σάκης Αρναούτογλου: Έρχονται χιόνια

Ο Σάκης Αρναούτογλου στην τελευταία του πρόγνωση έκανε λόγο για ενίσχυση των ανατολικών ανέμων και βροχές στα κεντρικά ανατολικά, ενώ αναφέρθηκε και στις χιονοπτώσεις. Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο της ΕΡΤ3 την Κυριακή θα πέσουν ακόμα και κάτω από τα 900 μέτρα στη δυτική Μακεδονία.

Γιάννης Καλλιάνος: Tην Κυριακή αναμένεται νέα επιδείνωση του καιρού

Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο του MEGA, Γιάννη Καλλιάνο, την Κυριακή αναμένεται νέα επιδείνωση του καιρού, με βροχές στα δυτικά και κεντρικά.

Κλέαρχος Μαρουσάκης: Βροχές και χαμηλές θερμοκρασίες

Ο Κλέαρχος Μαρουσάκης, σε ανάρτησή του αναφέρει ότι «οι βορειοδυτικοί άνεμοι που για την ηπειρωτική χώρα λειτουργούν σαν νεφοδιαλυτές θα κυριαρχήσουν, ενώ από Κυριακή και κυρίως Δευτέρα με Τετάρτη μας έρχονται και πάλι βροχές συνοδεία σχετικά χαμηλών θερμοκρασιών που θα φέρουν και χιόνια στα βουνά μας.
Καιρός ήταν!»

Δείτε την ανάρτηση:

Παναγιώτης Γιαννόπουλος: Χιόνια στον Όλυμπο και σε χιονοδρομικά κέντρα

Ο μετεωρολόγος της ΕΡΤ, Παναγιώτης Γιαννόπουλος, έδωσε τα προγνωστικά του στοιχεία για το Σάββατο, όπου αναμένεται περισσότερη συννεφιά ενώ την Κυριακή θα βρέξει τοπικά στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά, με νοτιάδες ξανά στο Ιόνιο. Σύμφωνα με τον ίδιο, στα βουνά θα χιονίσει λίγο και θα πέσει λίγο η θερμοκρασία, ενώ θα πέσουν χιόνια στον Όλυμπο και σε χιονοδρομικά κέντρα.

Πού έπεσαν τα πρώτα χιόνια

Οι πρώτες χιονοπτώσεις της χρονιάς σημειώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα σε Παρνασσό, Καϊμακτσαλάν και ορεινά χωριά των Τρικάλων.

Χιόνια εμφανίστηκαν και στα ορεινά της Ηπείρου και σε υψόμετρο πάνω από 1.400 μέτρα, στις 23 του μήνα. Χιόνι έριξε και στα χιονοδρομικά του Ανήλιου και της Βασιλίτσας, όπου σε ορισμένα σημεία φτάνει και 5 έως 10 εκατοστά.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα φθηνά καύσιμα τελείωσαν, το φθηνό ρεύμα θα επανέλθει αλλά αργά

Οι καταναλωτές που θα γίνουν και παραγωγοί θα προστατευθούν πιο πολύ

Αποστολή Ζάγκρεμπ

Η πολιτική για πράσινη και καθαρή ενέργεια αποτελούν το κοινό σημείο συμφωνίας των ειδικών. Όμως, από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.
Ίσως, ακόμη ένα σημείο συμφωνίας είναι η ειρήνη για ασφαλή, φθηνή ενεργειακή μετάβαση. Αλλά και εδώ εντοπίζονται ανησυχίες ότι οι κρίσεις και οι γεωπολιτικές αναταραχές θα είναι συνεχείς.
Στο σεμινάριο της ΕΟΚΕ και στη θεματική για την ενεργειακή κρίση, οι ομιλητές επέμειναν ότι αποτελεί χρέος όλων να παραμείνουν πιστοί στη δέσμευση για «πράσινη ενέργεια».

Δίκαιη μετάβαση

Ο Oliver Ropke, o οποίος θα είναι από τον Μάρτιο, εκτός απροόπτου ο νέος πρόεδρος της ΕΟΚΕ και ο οποίος προέρχεται από τα συνδικάτα των εργαζομένων έθεσε ανοικτά τα ζητήματα της δίκαιης μετάβασης και της αντιμετώπισης της ενεργειακής φτώχειας. 50 εκατομμύρια Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν το φάσμα της ενεργειακής φτώχειας και ο αριθμός όσων δε θα μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς θα είναι πολύ μεγάλος.

Απαιτούνται άμεσες δράσεις διαμήνυσε προς τις Βρυξέλλες. Προς όφελος των εργαζομένων , της βιομηχανίας και των επιχειρήσεων αντί κάποιες λιγοστές εταιρείες να βγάζουν δισεκατομμύρια.
Όμως, σε 15 χρόνια οι ενεργειακά φτωχοί θα έχουν μειωθεί από 15% έως 20% είπε ένας από τους ειδικούς, δηλαδή το πρόβλημα θα παραμένει για περίπου 40 εκατομμύρια ακόμη πολίτες και αυτό παρά τις εκτιμήσεις για επιταχυνόμενη πράσινη μετάβαση.

Η αλήθεια είναι ότι όσοι έχουν τη δυνατότητα να τοποθετήσουν ηλιακούς θερμοσίφωνες, να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά πάνελ και να ανακατασκευάσουν τα κτήρια τους θα μπορούν να αντιμετωπίσουν πιο εύκολα και σχετικά πιο ανώδυνα την ενεργειακή κρίση. Όμως, το 75% των κτηρίων στην Ευρώπη δεν είναι ενεργειακά βιώσιμα, το 85% των φωτοβολταϊκών εισάγεται από την Κίνα και άρα αυξάνεται η εξάρτηση όπως με το ρωσικό φυσικό αέριο, όπως και η εξάρτηση από ουράνιο είναι θέμα για τα εργοστάσια πυρηνικής ενέργειας.

Προσωρινό το πλαφόν

Η λύση του πλαφόν είναι προσωρινή και σε μακροπρόθεσμη βάση δεν εξυπηρετεί κανέναν. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν τη λυδία λίθο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και η Ελλάδα μπορεί να κερδίσει πολλά, όπως φαίνεται. Όμως, απαιτούνται πόροι και γενναίες χρηματοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία όπως τόνισε μία ομιλήτρια έχει πόρους που μπορούν να ξεπεράσουν το 1 τρις ευρώ. Μάλιστα, όπως σημείωσε μόνο για την ενίσχυση επιχειρήσεων και νοικοκυριών στην πανδημία δόθηκαν 570 δις ευρώ.

Χωρίς χρηματοδότηση το μοντέλο του prosumer (producer & consumer – παραγωγός και καταναλωτής-) δεν πρόκειται να φέρει οφέλη στους πολλούς αλλά στους λίγους πλούσιους.
Όπως το έθεσε ένας πρώην γενικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου δεν είναι δίκαιο να βάζει βενζίνη με την ίδια τιμή κάποιος που φουλάρει μια Bentley και κάποιος που γεμίζει το ρεζερβουάρ σε ένα μικρό αυτοκίνητο.

Τι θα γίνει με τις τιμές ρώτησε το in, αφού η συζήτηση ξεστράτιζε χωρίς σαφείς απαντήσεις.

Ακριβά τα ορυκτά

Τα ορυκτά καύσιμα θα παραμείνουν ακριβά, δηλαδή βενζίνη και πετρέλαιο. Το φυσικό αέριο θα είναι λίγο φθηνότερο και η ηλεκτρική ενέργεια αρκετά φθηνότερη. Το πότε θα έχουμε φθηνότερο ρεύμα είναι ασαφές αλλά σε κατ’ ιδίαν συζητήσει λένε πως οι εκτιμήσεις τους είναι για το επόμενο καλοκαίρι, εφόσον υπάρξουν ομαλές εξελίξεις. Όμως, το γεγονός ότι η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως θα αυξάνεται- φανταστείτε ότι εκατομμύρια άνθρωποι στην Ινδία και στην Αφρική δεν έχουν ρεύμα και κάποια στιγμή θα αποκτήσουν για να ζουν αξιοπρεπώς- και λόγω της ηλεκτροκίνησης αν δεν υπάρξουν δραστικές αλλαγές στο μοντέλο της μετάβασης τα πράγματα δεν θα γίνουν ποτέ όπως παλιά.

Η λύση είναι μαζικές ευρωπαϊκές επιδοτούμενες επενδύσεις στις ΑΠΕ, νέες τεχνολογίες που θα είναι φθηνότερες και ιδιωτική κινητοποίηση με τοποθέτηση ηλιακών, και φωτοβολταϊκών.
Θα έλθει σύντομα η στιγμή που στα σπίτια μας θα παράγουμε από πυρηνική ενέργεια ηλεκτρικό. Υπάρχει ένα υλικό, λέγεται torium, που είναι φθηνό και δεν είναι ραδιενεργό.
Μπορεί η συμβολή της παρούσας γενιάς για να σωθεί ο πλανήτης και άνθρωποι να είναι μεγαλύτερη αλλά είναι απαραίτητη. Εξάλλου, το 2050 δεν είναι πολύ μακριά και ο στόχος της Ευρώπης για μηδενικές εκπομπές είναι εφικτός. Άλλωστε, το κόστος για το διοξείδιο είναι πανάκριβο.

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: