Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Γιατί πλησιάζει το τέλος των βενζινάδικων | Ποιες είναι οι προβλέψεις για την Ευρώπη

Η αυτοκίνηση αλλάζει με τρομακτική ταχύτητα και μαζί της θα συμπαρασύρει μια σειρά από άλλους τομείς. Μεταξύ αυτών και τα πρατήριων υγρών καυσίμων που θα αλλάξουν μορφή ή δε θα υπάρχουν στο βαθμό που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Φυσικά, ο παραπάνω ισχυρισμός δεν είναι αυθαίρετος αλλά προέρχεται ως φυσική απόρροια των εξελίξεων που εισπράττουμε ήδη. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιέζονται από όλες τις κατευθύνσεις να καταργήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να στοχεύσουν την παραγωγή και εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων ή άλλων φιλικών προς το περιβάλλον εφαρμογών (για παράδειγμα το υδρογόνο).

Για το ζήτημα της μακροημέρευσης των συμβατικών βενζινάδικων αναφέρθηκαν πρόσφατα και διάφορα μεγάλα βρετανικά Μέσα Ενημέρωσης παρουσιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις και την επίδραση θα έχουν όλες αυτές οι αλλαγές στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Οι Βρετανοί στην ανάλυσή τους, όπως είναι άλλωστε φυσικό, εστιάζουν στις επικείμενες απαγορεύσεις αλλά και στις ανακοινώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο κύκλος των απαγορεύσεων ανοίγει με την Αγγλία που έχει ανακοινώσει πως από το 2030 και μετά δε θα επιτρέπει την πώληση οχημάτων με μοτέρ εσωτερικής καύσης (με βάση αυτή την εξέλιξη, κύκλοι της βρετανικής αγοράς υποστηρίζουν πως θα κλείσουν πάνω από 8.000 πρατήρια καυσίμων στη χώρα). Αντίστοιχες πολιτικές ετοιμάζουν και άλλα κράτη όπως η Ολλανδία, η Δανία, η Σουηδία και η Γαλλία. Βέβαια, οι συγκεκριμένες πολιτικές ταυτίζονται και με τη στρατηγική που έχουν χαράξει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Για παράδειγμα οι AudiMercedes και Volvo έχουν τοποθετηθεί ξεκάθαρα πως θα σταματήσουν σχετικά άμεσα την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης στρέφοντας την προσοχή τους στην ηλεκτροκίνηση.

Πώς, όμως, θα αλλάξει το παγκόσμιο μείγμα μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών μοντέλων; Εδώ το τοπίο παραμένει κάπως θόλο καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις εξελίξεις και τις ισορροπίες σε επίπεδο οικονομικού γίγνεσθαι. Ωστόσο, με βάση πρόσφατες έρευνες υπολογίζεται πως μέχρι το 2045 θα κυκλοφορούν σε όλο τον πλανήτη 2,6 δισεκατομμύρια οχήματα και πάνω από το 50% εξ αυτών θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και τα επαγγελματικά οχήματα που θα είναι και αυτά πλήρως ηλεκτρικά). Αυτός σημαίνει πως τα μοντέλα εσωτερικής καύσης που θα τίθενται σταδιακά σε απόσυρση θα οδηγήσουν σε μια τρομακτική πτώση της ζήτησης για ορυκτά καύσιμα.

Τι μέλλει γενέσθαι στην Ελλάδα;

Είναι αλήθεια πως το ευρωπαϊκό κομμάτι ασκεί τη μεγαλύτερη πίεση παγκοσμίως ώστε η στροφή πως την ηλεκτροκίνηση να επιταχυνθεί πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη πλευρά του πλανήτη. Κρίνοντας συνολικά από τις νόρμες που έχουμε δει κατά περιόδους φαίνεται πως το κομβικό χρονικό σημείο θα είναι το 2030, όπου αναμένεται η σταδιακή κυριαρχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα, αλλά και στο μεταβατικό μεσοδιάστημα, η αγορά και οι παράπλευροι κλάδοι θα πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.

Φυσικά τα νέα δεδομένα θα επηρεάσουν και τη χώρα μας, οδηγώντας στο κλείσιμο αρκετών από τα υπάρχοντα πρατήρια, ενώ κάποια άλλα θα μετεξελιχθούν σε σημεία φόρτισης. Σίγουρα, με βάση και την έως τώρα εμπειρία, οι εξελίξεις στην Ελλάδα θα καθυστερήσουν συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς οι υποδομές φόρτισης βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο καθιστώντας τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αρκετά δύσκολη, ενώ και η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακόμη μικρή.

Ωστόσο είναι σίγουρο ότι θα πρέπει οι παραδοσιακοί σταθμοί ανεφοδιασμού να εξελιχθούν πάντα με γνώμονα όλα τα παραπάνω για να συνεχίσουν να έχουν μέλλον.

carandmotor.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ο Πούτιν προειδοποιεί τις χώρες του ΝΑΤΟ ακόμα και για χρήση πυρηνικών!

Οπρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν απευθύνει σήμερα, Πέμπτη (29/2), την ετήσια ομιλία του. Μέχρι στιγμής, έχει ενημερώσει για τον πόλεμο στην Ουκρανία – ή την «ειδική επιχείρηση», όπως επιμένει να τον χαρακτηρίζει η χώρα του – τις πυρηνικές δυνατότητες της Μόσχας και τη σχέση της με τη Δύση.

Η ομιλία έρχεται δύο εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές, στις οποίες ο Πούτιν αναμένεται να κερδίσει άλλη μια εξαετή θητεία με συντριπτική διαφορά.

«Σήμερα, που η πατρίδα μας υπερασπίζεται την κυριαρχία και την ασφάλειά της και προστατεύει τις ζωές των συμπατριωτών μας» είπε, αναφερόμενος στις ουκρανικές περιοχές που έχει προσαρτήσει η Μόσχα.

«Ο αποφασιστικός ρόλος σε αυτόν τον δίκαιο αγώνα ανήκει στους πολίτες μας, στην ενότητά μας, στην αφοσίωση στην πατρίδα μας και στην ευθύνη για την τύχη της» σημείωσε, επί του ιδίου θέματος.

Ισχυρίστηκε πως ο ρωσικός λαός υποστηρίζει την «ειδική επιχείρηση, κατά απόλυτη πλειοψηφία» και τόνισε πως «παρ’ όλες τις δοκιμασίες και την πικρία των απωλειών, ο λαός είναι αμετακίνητος σε αυτή την επιλογή».

«Δεν ξεκινήσαμε εμείς αυτόν τον πόλεμο στο Ντονμπάς. Όπως έχω πει πολλές φορές, θα κάνουμε τα πάντα για να τον τερματίσουμε, για να εξαλείψουμε τον ναζισμό. Για να εκπληρώσουμε όλα τα καθήκοντα της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης. Για να προστατεύσουμε την κυριαρχία και την ασφάλεια των πολιτών μας» υπογράμμισε.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

“Το έγκλημα αυτό δεν θα ξεχαστεί” φώναξαν σωματεία και πολίτες στην Πλατεία της Καβάλας

Να αποτίσουν φόρο τιμής στα 57 θύματα της τραγωδίας των Τεμπών ζητώντας δικαιοσύνη για την μνήμη τους αλλά και να διαδηλώσουν την εναντίωση τους στις πολιτικές της κυβέρνησης συγκεντρώθηκαν εκατοντάδες Καβαλιώτες στην πλατεία Ελευθερίας το πρωί της Τετάρτης 28 Φεβρουαρίου.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ένας χρόνος από την τραγωδία των Τεμπών – Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της χώρας

Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα 28 Φεβρουαρίου 2024, από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που πήρε μαζί του 57 ζωές και άφησε πίσω 57 οικογένειες να ψάχνουν απαντήσεις και να τους βασανίζει ένα μεγάλο γιατί.

Το ημερολόγιο γράφει 28.02.2023, ώρα 23:21. Λίγα λεπτά αργότερα ο πλανήτης θα μιλάει για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα και την τραγωδία των Τεμπών.

Ο επιβατικός συρμός Intercity 62, που μετέφερε περισσότερους από 350 επιβάτες και εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα.

Δύο τρένα, μία επιβατική αμαξοστοιχία και μία εμπορική, συγκρούονται στον Ευαγγελισμό γιατί τα δύο τρένα πορεύονταν για αρκετά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή!

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en