Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Γιατί πλησιάζει το τέλος των βενζινάδικων | Ποιες είναι οι προβλέψεις για την Ευρώπη

Η αυτοκίνηση αλλάζει με τρομακτική ταχύτητα και μαζί της θα συμπαρασύρει μια σειρά από άλλους τομείς. Μεταξύ αυτών και τα πρατήριων υγρών καυσίμων που θα αλλάξουν μορφή ή δε θα υπάρχουν στο βαθμό που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Φυσικά, ο παραπάνω ισχυρισμός δεν είναι αυθαίρετος αλλά προέρχεται ως φυσική απόρροια των εξελίξεων που εισπράττουμε ήδη. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιέζονται από όλες τις κατευθύνσεις να καταργήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να στοχεύσουν την παραγωγή και εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων ή άλλων φιλικών προς το περιβάλλον εφαρμογών (για παράδειγμα το υδρογόνο).

Για το ζήτημα της μακροημέρευσης των συμβατικών βενζινάδικων αναφέρθηκαν πρόσφατα και διάφορα μεγάλα βρετανικά Μέσα Ενημέρωσης παρουσιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις και την επίδραση θα έχουν όλες αυτές οι αλλαγές στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Οι Βρετανοί στην ανάλυσή τους, όπως είναι άλλωστε φυσικό, εστιάζουν στις επικείμενες απαγορεύσεις αλλά και στις ανακοινώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο κύκλος των απαγορεύσεων ανοίγει με την Αγγλία που έχει ανακοινώσει πως από το 2030 και μετά δε θα επιτρέπει την πώληση οχημάτων με μοτέρ εσωτερικής καύσης (με βάση αυτή την εξέλιξη, κύκλοι της βρετανικής αγοράς υποστηρίζουν πως θα κλείσουν πάνω από 8.000 πρατήρια καυσίμων στη χώρα). Αντίστοιχες πολιτικές ετοιμάζουν και άλλα κράτη όπως η Ολλανδία, η Δανία, η Σουηδία και η Γαλλία. Βέβαια, οι συγκεκριμένες πολιτικές ταυτίζονται και με τη στρατηγική που έχουν χαράξει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Για παράδειγμα οι AudiMercedes και Volvo έχουν τοποθετηθεί ξεκάθαρα πως θα σταματήσουν σχετικά άμεσα την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης στρέφοντας την προσοχή τους στην ηλεκτροκίνηση.

Πώς, όμως, θα αλλάξει το παγκόσμιο μείγμα μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών μοντέλων; Εδώ το τοπίο παραμένει κάπως θόλο καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις εξελίξεις και τις ισορροπίες σε επίπεδο οικονομικού γίγνεσθαι. Ωστόσο, με βάση πρόσφατες έρευνες υπολογίζεται πως μέχρι το 2045 θα κυκλοφορούν σε όλο τον πλανήτη 2,6 δισεκατομμύρια οχήματα και πάνω από το 50% εξ αυτών θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και τα επαγγελματικά οχήματα που θα είναι και αυτά πλήρως ηλεκτρικά). Αυτός σημαίνει πως τα μοντέλα εσωτερικής καύσης που θα τίθενται σταδιακά σε απόσυρση θα οδηγήσουν σε μια τρομακτική πτώση της ζήτησης για ορυκτά καύσιμα.

Τι μέλλει γενέσθαι στην Ελλάδα;

Είναι αλήθεια πως το ευρωπαϊκό κομμάτι ασκεί τη μεγαλύτερη πίεση παγκοσμίως ώστε η στροφή πως την ηλεκτροκίνηση να επιταχυνθεί πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη πλευρά του πλανήτη. Κρίνοντας συνολικά από τις νόρμες που έχουμε δει κατά περιόδους φαίνεται πως το κομβικό χρονικό σημείο θα είναι το 2030, όπου αναμένεται η σταδιακή κυριαρχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα, αλλά και στο μεταβατικό μεσοδιάστημα, η αγορά και οι παράπλευροι κλάδοι θα πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.

Φυσικά τα νέα δεδομένα θα επηρεάσουν και τη χώρα μας, οδηγώντας στο κλείσιμο αρκετών από τα υπάρχοντα πρατήρια, ενώ κάποια άλλα θα μετεξελιχθούν σε σημεία φόρτισης. Σίγουρα, με βάση και την έως τώρα εμπειρία, οι εξελίξεις στην Ελλάδα θα καθυστερήσουν συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς οι υποδομές φόρτισης βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο καθιστώντας τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αρκετά δύσκολη, ενώ και η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακόμη μικρή.

Ωστόσο είναι σίγουρο ότι θα πρέπει οι παραδοσιακοί σταθμοί ανεφοδιασμού να εξελιχθούν πάντα με γνώμονα όλα τα παραπάνω για να συνεχίσουν να έχουν μέλλον.

carandmotor.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Απεργία την Πρωτομαγιά στα μέσα σταθερής τροχιάς | Η ανακοίνωση των εργαζομένων

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που εξήγγειλε η ΓΣΕΕ για τη Μεγάλη Τετάρτη 1 Μάϊου αποφάσισε ομόφωνα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς.

Η συμμετοχή θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της εργατικής Πρωτομαγιάς, αποδίδοντας φόρο τιμής στους νεκρούς εργάτες του ΣΙΚΑΓΟΥ που διεκδίκησαν εργατικά δικαιώματα θυσιάζοντας τη ζωή τους για τη βελτίωση της ζωής των επόμενων γενεών, διαχρονικά, όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.

«Η φετινή Πρωτομαγιά βρίσκει εργαζόμενους και συνταξιούχους αντιμέτωπους με μια πρωτοφανή κρίση διαβίωσης, να παλεύουν για μια αξιοπρεπή ζωή, να παλεύουν για τα αυτονόητα καθώς θίγονται κατακτήσεις χρόνων, σχεδόν σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας.

Γι’ αυτό όλοι μας καλούμαστε να συνεχίσουμε πιο δυναμικά την πάλη μας για αξιοπρέπεια, ισότητα, για μια ζωή χωρίς εργασιακή ανασφάλεια, χωρίς ακρίβεια, με σεβασμό στην υγεία, στην παιδεία, στα κοινωνικο-ασφαλιστικά μας δικαιώματα, στο εισόδημά μας, στις κατακτήσεις μας.

Να σταματήσει πια η φτωχοποίηση των εργαζομένων.

Ως εργαζόμενοι θ’ αγωνιστούμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας ενάντια στις εφαρμοζόμενες επιδοματικές πολιτικές.

Τα αιτήματα

  • Άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με σταθερή εργασία.
  • Επαναφορά των ελεύθερων διαπραγματεύσεων των Συλλογικών μας Συμβάσεων Εργασίας.
  • Αυξήσεις στους μισθούς για την αντιμετώπιση της κρίσης και του κόστους ζωής.
  • Επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα.
  • Αναβάθμιση του τροχαίου υλικού.
  • Πλήρη αποκατάσταση των υποδομών – εγκαταστάσεων που επλήγησαν από τις θεομηνίες (π.χ. Εργοστάσιο Βόλου κ.λ.π.).
  • Καλύτερες συνθήκες εργασίας παντού.
  • Πλήρης διαλεύκανση και απόδοση δικαιοσύνης για το τραγικό δυστύχημα στα ΤΕΜΠΗ.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς και όλοι οι Σιδηροδρομικοί, δε θα πάψουν να απαιτούν και να ζητούν Δημόσιο, Ασφαλή, Ποιοτικό Σιδηρόδρομο για εργαζόμενους και επιβάτες.

Συμμετέχουμε στην 24ωρη γενική απεργία τη Μ.ΤΕΤΑΡΤΗ 1Η ΜΑΗ 2024, και ΚΑΛΟΥΜΕ τα Σωματεία Μέλη μας, τους Σιδηροδρομικούς, να δώσουν δυναμικό παρόν στη συγκέντρωση της ΓΣΕΕ στην Πλατεία Κλαυθμώνος (Αθήνα), στις 11.00’ αλλά και στις συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιήσουν τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα και Ομοσπονδίας της χώρας».

Πηγή newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Στην Καβάλα βρέθηκε ο Υποψήφιος Ευρωβουλευτής ΝΔ Σπύρος Καρανικόλας

Σχεδόν ένας μήνας έμεινε μέχρι τις Ευρωεκλογές του Ιουνίου και οι επισκέψεις από Υποψήφιους Ευρωβουλευτές είναι πλέον συχνές.

Το πρωί της Πέμπτης 25 Απριλίου την Καβάλα επισκέφθηκε ο κ. Σπύρος Καρανικόλας Υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας ο οποίος κατά την άφιξη του πέρασε από το γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη  Καβάλας, Θόδωρου Μαρκόπουλου ενώ στην συνέχεια της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε συνέντευξη τύπου στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας.

Ο Υποψήφιος ήρθε σε επικοινωνία με φορείς της πόλης, συζητώντας τα όσα προβλήματα υπάρχουν έχοντας ως μέλημα να μεταφέρει τις πληροφορίες στην κεντρική διοίκηση.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Όλα έτοιμα για το Πάσχα στους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία της Καβάλας

Μια εβδομάδα πριν την Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα και φαίνεται πως τα καταστήματα στην Καβάλα είναι έτοιμα να εξυπηρετήσουν τους πολίτες με διαφορά εδέσματα.

Πασχαλινά τσουρέκια σε διάφορες γεύσεις , πασχαλινά αυγά αλλά και κεράσματα  για τις πασχαλινές επισκέψεις είναι όλα στις θέσεις τους. Ενώ φημολογίες θέλουν τις τιμές να αυξάνονται, συγκριτικά με άλλες χρονιές, κάποια καταστήματα στην Καβάλα κρατούν σταθερή την τιμή τους για τα προϊόντα τους ενώ ήδη είναι μεγάλο το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί για την αφορά τους βλέποντας τους Καβαλιώτες πολίτες να έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία των δώρων τους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en