Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Γιατί πλησιάζει το τέλος των βενζινάδικων | Ποιες είναι οι προβλέψεις για την Ευρώπη

Η αυτοκίνηση αλλάζει με τρομακτική ταχύτητα και μαζί της θα συμπαρασύρει μια σειρά από άλλους τομείς. Μεταξύ αυτών και τα πρατήριων υγρών καυσίμων που θα αλλάξουν μορφή ή δε θα υπάρχουν στο βαθμό που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Φυσικά, ο παραπάνω ισχυρισμός δεν είναι αυθαίρετος αλλά προέρχεται ως φυσική απόρροια των εξελίξεων που εισπράττουμε ήδη. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιέζονται από όλες τις κατευθύνσεις να καταργήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να στοχεύσουν την παραγωγή και εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων ή άλλων φιλικών προς το περιβάλλον εφαρμογών (για παράδειγμα το υδρογόνο).

Για το ζήτημα της μακροημέρευσης των συμβατικών βενζινάδικων αναφέρθηκαν πρόσφατα και διάφορα μεγάλα βρετανικά Μέσα Ενημέρωσης παρουσιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις και την επίδραση θα έχουν όλες αυτές οι αλλαγές στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Οι Βρετανοί στην ανάλυσή τους, όπως είναι άλλωστε φυσικό, εστιάζουν στις επικείμενες απαγορεύσεις αλλά και στις ανακοινώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο κύκλος των απαγορεύσεων ανοίγει με την Αγγλία που έχει ανακοινώσει πως από το 2030 και μετά δε θα επιτρέπει την πώληση οχημάτων με μοτέρ εσωτερικής καύσης (με βάση αυτή την εξέλιξη, κύκλοι της βρετανικής αγοράς υποστηρίζουν πως θα κλείσουν πάνω από 8.000 πρατήρια καυσίμων στη χώρα). Αντίστοιχες πολιτικές ετοιμάζουν και άλλα κράτη όπως η Ολλανδία, η Δανία, η Σουηδία και η Γαλλία. Βέβαια, οι συγκεκριμένες πολιτικές ταυτίζονται και με τη στρατηγική που έχουν χαράξει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Για παράδειγμα οι AudiMercedes και Volvo έχουν τοποθετηθεί ξεκάθαρα πως θα σταματήσουν σχετικά άμεσα την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης στρέφοντας την προσοχή τους στην ηλεκτροκίνηση.

Πώς, όμως, θα αλλάξει το παγκόσμιο μείγμα μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών μοντέλων; Εδώ το τοπίο παραμένει κάπως θόλο καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις εξελίξεις και τις ισορροπίες σε επίπεδο οικονομικού γίγνεσθαι. Ωστόσο, με βάση πρόσφατες έρευνες υπολογίζεται πως μέχρι το 2045 θα κυκλοφορούν σε όλο τον πλανήτη 2,6 δισεκατομμύρια οχήματα και πάνω από το 50% εξ αυτών θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και τα επαγγελματικά οχήματα που θα είναι και αυτά πλήρως ηλεκτρικά). Αυτός σημαίνει πως τα μοντέλα εσωτερικής καύσης που θα τίθενται σταδιακά σε απόσυρση θα οδηγήσουν σε μια τρομακτική πτώση της ζήτησης για ορυκτά καύσιμα.

Τι μέλλει γενέσθαι στην Ελλάδα;

Είναι αλήθεια πως το ευρωπαϊκό κομμάτι ασκεί τη μεγαλύτερη πίεση παγκοσμίως ώστε η στροφή πως την ηλεκτροκίνηση να επιταχυνθεί πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη πλευρά του πλανήτη. Κρίνοντας συνολικά από τις νόρμες που έχουμε δει κατά περιόδους φαίνεται πως το κομβικό χρονικό σημείο θα είναι το 2030, όπου αναμένεται η σταδιακή κυριαρχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα, αλλά και στο μεταβατικό μεσοδιάστημα, η αγορά και οι παράπλευροι κλάδοι θα πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.

Φυσικά τα νέα δεδομένα θα επηρεάσουν και τη χώρα μας, οδηγώντας στο κλείσιμο αρκετών από τα υπάρχοντα πρατήρια, ενώ κάποια άλλα θα μετεξελιχθούν σε σημεία φόρτισης. Σίγουρα, με βάση και την έως τώρα εμπειρία, οι εξελίξεις στην Ελλάδα θα καθυστερήσουν συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς οι υποδομές φόρτισης βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο καθιστώντας τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αρκετά δύσκολη, ενώ και η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακόμη μικρή.

Ωστόσο είναι σίγουρο ότι θα πρέπει οι παραδοσιακοί σταθμοί ανεφοδιασμού να εξελιχθούν πάντα με γνώμονα όλα τα παραπάνω για να συνεχίσουν να έχουν μέλλον.

carandmotor.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Γ’ Εθνική | Εύκολη υπόθεση για τον ΑΟΚ, Μοιρασιά για τον Βύρωνα

Δείτε τα αποτελέσματα :

ΑΟ Καβάλα – Μ.Α Ορφανίου 6-0

Αγροτικός Αστέρας – Βύρων Καβάλας 1-1

Αλεξανδρούπολη – Απόλλων Παραλιμνίου 0-3

Άρης Αβάτου – Νέστος Χρυσούπολης 2-0

Καμπανιακός – Ορφέας Ξάνθης 2-0

Νέα Μηχανιώνα – Πανθρακικός 3-1

Θερμαϊκός – Πανδραμαϊκός 0-0

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας παλιννοστούντων για τα κόκκινα δάνεια στο δημοτικό κήπο Καβάλας

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των παλιννοστούντων Ελλήνων πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο δημοτικό κήπο Καβάλας. Ο λόγος της διαμαρτυρίας τα κόκκινα δάνεια που έχουν ως αποτέλεσμα σήμερα να κινδυνεύουν να χάσουν τα σπίτια τους.

 

 

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Καραμανλής | «Εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα – Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μίλησε εφ’ όλης της ύλης, καθώς βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τις εκλογές. Ο κ. Καραμανλής επικεντρώθηκε στα δημόσια έργα, σε αντιστροφή του brain drain, τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, αλλά και τις εκλογές και τις παρακολουθήσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής υπενθύμισε ότι «μέσα σε 3,5 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει 10 δισ. έργα, έχουμε συμβασιοποιήσει γύρω στα 4,5 δισ. έργα, πράγμα το οποίο δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ σε τέτοιο χρονικό διάστημα», και πρόσθεσε:

«Επομένως, μπορεί να διαπιστώσει και ο πιο δύσπιστος ότι δεν μιλάμε για έργα που θα γίνουν, αλλά βλέπουμε εργοτάξια σε όλη την Ελλάδα. Θα δούμε εργοτάξια πολύ σύντομα στην Κρήτη για τον ΒΟΑΚ. Βλέπουμε ήδη εργοτάξια στο Καστέλι. Βλέπουμε εργοτάξια στον Ε65. Βλέπουμε εργοτάξια στο Πάτρα – Πύργος, όπου είμαστε μπροστά και από τα χρονοδιαγράμματα μας. Και πλέον βλέπουμε να είναι στην τελική ευθεία και το πολύπαθο έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όπως είδαμε και την παράδοση των τριών σταθμών στον Πειραιά».

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας στους δημοσιογράφους Γιώργο Δημητρομανωλάκη και Γαβριήλ Σερέτη, τόνισε συνεπώς ότι: «Με πολύ συστηματική δουλειά, με λίγα λόγια και με πολύ σοβαρότητα, τόσο η Κυβέρνηση όσο και το Υπουργείο έχουμε καταφέρει και έχουμε δείξει ότι μπορούμε να αφήσουμε πίσω αυτή τη δεκαετή οικονομική κρίση, όπου υπήρξε μία απόλυτη αδράνεια στον τομέα όλων των μεγάλων project, είτε αυτά ήταν δημόσια, είτε αυτά ήταν ιδιωτικά».

Σημείωσε μάλιστα πως: «Ο κατασκευαστικός κλάδος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ακμή, σε απίστευτη ανάπτυξη». Υπενθύμισε ότι: «Πριν από κάποια χρόνια, αυτό που συζητάγαμε ήταν το brain drain, ειδικά σε μηχανικούς. Γιατί η Ελλάδα ας μην ξεχνάμε ότι έχει ένα πολύ σοβαρό δυναμικό μηχανικών και μελετητών, οι οποίοι τα χρόνια της κρίσης φύγανε στο εξωτερικό» και πρόσθεσε: «Αυτοί λοιπόν επανέρχονται στην Ελλάδα, γιατί πλέον βρίσκουν καλές δουλειές. Άρα από το brain drain, έχουμε πάει στο brain gain. Και μάλιστα αυτοί που γυρνάνε δεν είναι αρκετοί για να καλύψουν το κενό και αρκετοί στον τεχνικό κόσμο μας λένε ότι μπορεί να φτάσουμε στο brain import, δηλαδή να εισάγουμε εργατικό δυναμικό και εξειδικευμένο προσωπικό».

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε: «Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα. Η ελληνική Κυβέρνηση και η ελληνική Πολιτεία κάνανε το καθήκον τους. Δηλαδή βγάλανε project μεγάλων έργων, ιδιωτικών, δημοσίων, ενεργειακών, ώστε να δημιουργηθούν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης. Είναι τώρα το μπαλάκι στο τερέν των ελληνικών τεχνικών εταιρειών», επισημαίνοντας ότι το στοίχημα είναι να κατασκευαστούν αυτά τα project από ελληνικές εταιρείες και ελληνικά χέρια.

Καραμανλής: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει πραγματικά σταθεί δίπλα σε αυτούς που χρειαζόταν στήριξη και με την πανδημία και με την ενεργειακή κρίση. Υπενθύμισε ότι συνολικά έχουν διατεθεί για μέτρα στήριξης σχεδόν 60 δισ. ευρώ. Αλλά υπενθύμισε ότι όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός: «Δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουμε σε κίνδυνο την ελληνική οικονομία και να έχουμε δημοσιονομικό εκτροχιασμό».

Τόνισε επίσης: «Έχουμε αποδείξει ότι έχουμε σταθεί δίπλα στις Ελληνίδες και τους Έλληνες, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δυσκολίες, ότι δεν υπάρχουν προβλήματα. Αλλά θα σας έλεγα ότι κατά μέσο όρο αυτή τη στιγμή η Ελλάδα δεν έχει το πιο ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα, όπως ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Έχει μάλιστα από τα φθηνότερα στην Ευρώπη».

Καραμανλής: «Η αυτοδυναμία είναι εφικτός στόχος»

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης: «Αυτή τη στιγμή η Νέα Δημοκρατία έχει να παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο έργο. Και οι Ελληνίδες και οι Έλληνες μπορούν να συγκρίνουν τα 4,5 χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ με την τετραετία της Νέας Δημοκρατίας».

Επισήμανε ότι: «Δυστυχώς – κατά την άποψη μου – για τον τόπο, έχουμε αυτό το πείραμα της απλής αναλογικής την πρώτη Κυριακή, το οποίο είναι δεδομένο ότι πολύ δύσκολα θα βγάλει κάποια Κυβέρνηση συνεργασίας».

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε άλλωστε: «Δεν πιστεύω στις Κυβερνήσεις συνεργασίας. Θεωρώ δηλαδή ότι με την ελληνική πολιτική κουλτούρα κάθε φορά που έγιναν στην ιστορία της Μεταπολίτευσης συνεργατικά σχήματα κυβερνητικά, μάλλον δημιούργησαν περισσότερα προβλήματα παρά έδωσαν λύσεις. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Πιστεύω στις αυτοδύναμες Κυβερνήσεις, πιστεύω ότι αυτό είναι εφικτό τη δεύτερη Κυριακή. Διαβάζουμε με προσοχή τις έρευνες και θεωρούμε ότι είναι ένας στόχος εφικτός. Αλλά ξέρετε, ωραία είναι αυτή η συζήτηση, στο τέλος όμως ο κυρίαρχος λαός είναι αυτός που θα δώσει τις λύσεις. Οπότε κοντός ψαλμός αλληλούια».

Καραμανλής: «Θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού»

Όσον αφορά στην Αττική Οδό, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι: «Η Αττική Οδός ήταν μία από τις πρώτες συμβάσεις παραχώρησης, που έγιναν το 1996. Κατά την άποψη μου, εξαιρετικά προβληματική σύμβαση παραχώρησης, που μάλλον διασφάλιζε περισσότερο τα συμφέροντα του παραχωρησιούχου, παρά του Δημοσίου». Σημείωσε ότι καθώς η παραχώρηση λήγει, ήδη έχουν βγει τα τεύχη δημοπράτησης, ώστε ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση να προχωρήσει μέσα στο 2024.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε μάλιστα ότι: «Θα δείτε μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένα funds, το οποίο επιδιώκουμε και θέλουμε», εξηγώντας ότι αυτό αναμένεται διότι η νέα σύμβαση παραχώρησης αφορά την Αττική Οδό χωρίς τις επεκτάσεις, άρα χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο.

«Νομίζω ότι θα εντυπωσιαστούμε με το τίμημα της Αττικής Οδού, όπως να σας θυμίσω ότι εντυπωσιάστηκε όλη η αγορά από το τίμημα της Εγνατίας Οδού, που άγγιξε το 1,5 δισ. Που σημαίνει ότι υπάρχει πολύ μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για αυτές τις παραχωρήσεις», πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας ότι στόχος είναι η προσέλκυση και ξένων επενδυτών, που θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό, ώστε η Ελλάδα να πετύχει το μεγαλύτερο δυνατό τίμημα.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό από τα 2,80 ευρώ, στα 2,50 ευρώ. «Θεωρούμε ότι αυτό θα βοηθήσει στις μετακινήσεις και θα κάνει πιο προσιτό το δρόμο», τόνισε.

Όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι στο πλαίσιο του θεσμού του Open House άνοιξαν το περασμένοι Σαββατοκύριακο οι πύλες του Μετρό για να δουν όλοι οι Θεσσαλονικείς σε ποια φάση βρίσκεται το έργο. «Βρίσκεται στη φάση της τελικής ευθείας. Βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Κλείσαμε όλα τα ζητήματα, που είχαν διχάσει την πόλη για αρκετά χρόνια και ο στόχος που έχουμε βάλει είναι το Μετρό να είναι ολοκληρωμένο τέλος του 2023», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Καραμανλής: «Ποιος επωφελείται από την πολιτική αστάθεια;»

Όσον αφορά στις παρακολουθήσεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι από την πρώτη στιγμή ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση είπαν πως πρέπει να βγουν όλα στο φως, αναγνώρισαν πως ήταν λάθος η νόμιμη επισύνδεση του τηλεφώνου του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, και προχωρούν και σε συγκεκριμένες θεσμικές πρωτοβουλίες, για να αντιμετωπιστούν και τα κακόβουλα λογισμικά, τα οποία σίγουρα δεν είναι ελληνικό φαινόμενο.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στη συνέχεια υπήρξε ένα μπαράζ επιθέσεων από εφημερίδες και μέσα φίλα προσκείμενα στο ΣΥΡΙΖΑ, με τη δημοσίευση λιστών, χωρίς όμως το παραμικρό στοιχείο.

«Από όλη αυτή την πολιτική αστάθεια τελικά ποιος επωφελείται; Είναι ένα ρητορικό ερώτημα αυτό. Σε μία εποχή, σε μία ιστορική συγκυρία, που είναι εξαιρετικά τεταμένες οι σχέσεις με τη γείτονα, ποιος θα επωφεληθεί εάν υπάρξει μία πολιτική αναστάτωση, ακυβερνησία και αναταραχή σε αυτή τη χώρα;», διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής, καταγγέλλοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί ένα πολιτικό σκηνικό εξαιρετικά τοξικό και εξαιρετικά επικίνδυνο. Προέβλεψε όμως ότι: «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες δεν θα τους ακολουθήσουν».

Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε πολύ σοβαρό το θέμα των παρακολουθήσεων. Εκτίμησε όμως ότι αυτό που απασχολεί κυρίως το μέσο Έλληνα και τη μέση Ελληνίδα, είναι η επόμενη ημέρα, πως θα πληρώσουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και πως θα βάλουν βενζίνη στο αυτοκίνητο τους. «Και αυτό που θα πρέπει να αποφασίσουμε και εμείς και όλοι που θα κληθούμε σε λίγους μήνες, μέχρι τον Ιούνιο, να πάμε στην κάλπη, είναι τελικά ποιος θέλουμε να μας κυβερνήσει και που θέλουμε να πάει η χώρα. Μπροστά ή πίσω;», κατέληξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

 

Πηγή : newsit.gr

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

el Greek
X
Αρέσει σε %d bloggers: