Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Γιατί πλησιάζει το τέλος των βενζινάδικων | Ποιες είναι οι προβλέψεις για την Ευρώπη

Η αυτοκίνηση αλλάζει με τρομακτική ταχύτητα και μαζί της θα συμπαρασύρει μια σειρά από άλλους τομείς. Μεταξύ αυτών και τα πρατήριων υγρών καυσίμων που θα αλλάξουν μορφή ή δε θα υπάρχουν στο βαθμό που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Φυσικά, ο παραπάνω ισχυρισμός δεν είναι αυθαίρετος αλλά προέρχεται ως φυσική απόρροια των εξελίξεων που εισπράττουμε ήδη. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιέζονται από όλες τις κατευθύνσεις να καταργήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να στοχεύσουν την παραγωγή και εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων ή άλλων φιλικών προς το περιβάλλον εφαρμογών (για παράδειγμα το υδρογόνο).

Για το ζήτημα της μακροημέρευσης των συμβατικών βενζινάδικων αναφέρθηκαν πρόσφατα και διάφορα μεγάλα βρετανικά Μέσα Ενημέρωσης παρουσιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις και την επίδραση θα έχουν όλες αυτές οι αλλαγές στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Οι Βρετανοί στην ανάλυσή τους, όπως είναι άλλωστε φυσικό, εστιάζουν στις επικείμενες απαγορεύσεις αλλά και στις ανακοινώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο κύκλος των απαγορεύσεων ανοίγει με την Αγγλία που έχει ανακοινώσει πως από το 2030 και μετά δε θα επιτρέπει την πώληση οχημάτων με μοτέρ εσωτερικής καύσης (με βάση αυτή την εξέλιξη, κύκλοι της βρετανικής αγοράς υποστηρίζουν πως θα κλείσουν πάνω από 8.000 πρατήρια καυσίμων στη χώρα). Αντίστοιχες πολιτικές ετοιμάζουν και άλλα κράτη όπως η Ολλανδία, η Δανία, η Σουηδία και η Γαλλία. Βέβαια, οι συγκεκριμένες πολιτικές ταυτίζονται και με τη στρατηγική που έχουν χαράξει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Για παράδειγμα οι AudiMercedes και Volvo έχουν τοποθετηθεί ξεκάθαρα πως θα σταματήσουν σχετικά άμεσα την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης στρέφοντας την προσοχή τους στην ηλεκτροκίνηση.

Πώς, όμως, θα αλλάξει το παγκόσμιο μείγμα μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών μοντέλων; Εδώ το τοπίο παραμένει κάπως θόλο καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις εξελίξεις και τις ισορροπίες σε επίπεδο οικονομικού γίγνεσθαι. Ωστόσο, με βάση πρόσφατες έρευνες υπολογίζεται πως μέχρι το 2045 θα κυκλοφορούν σε όλο τον πλανήτη 2,6 δισεκατομμύρια οχήματα και πάνω από το 50% εξ αυτών θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και τα επαγγελματικά οχήματα που θα είναι και αυτά πλήρως ηλεκτρικά). Αυτός σημαίνει πως τα μοντέλα εσωτερικής καύσης που θα τίθενται σταδιακά σε απόσυρση θα οδηγήσουν σε μια τρομακτική πτώση της ζήτησης για ορυκτά καύσιμα.

Τι μέλλει γενέσθαι στην Ελλάδα;

Είναι αλήθεια πως το ευρωπαϊκό κομμάτι ασκεί τη μεγαλύτερη πίεση παγκοσμίως ώστε η στροφή πως την ηλεκτροκίνηση να επιταχυνθεί πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη πλευρά του πλανήτη. Κρίνοντας συνολικά από τις νόρμες που έχουμε δει κατά περιόδους φαίνεται πως το κομβικό χρονικό σημείο θα είναι το 2030, όπου αναμένεται η σταδιακή κυριαρχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από εκεί και πέρα, αλλά και στο μεταβατικό μεσοδιάστημα, η αγορά και οι παράπλευροι κλάδοι θα πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.

Φυσικά τα νέα δεδομένα θα επηρεάσουν και τη χώρα μας, οδηγώντας στο κλείσιμο αρκετών από τα υπάρχοντα πρατήρια, ενώ κάποια άλλα θα μετεξελιχθούν σε σημεία φόρτισης. Σίγουρα, με βάση και την έως τώρα εμπειρία, οι εξελίξεις στην Ελλάδα θα καθυστερήσουν συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς οι υποδομές φόρτισης βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο καθιστώντας τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αρκετά δύσκολη, ενώ και η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακόμη μικρή.

Ωστόσο είναι σίγουρο ότι θα πρέπει οι παραδοσιακοί σταθμοί ανεφοδιασμού να εξελιχθούν πάντα με γνώμονα όλα τα παραπάνω για να συνεχίσουν να έχουν μέλλον.

carandmotor.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ρέντη: Σε εξέλιξη η επιχείρηση της ΕΛΑΣ για τη δολοφονία Λυγγερίδη – Πάνω από 50 οι συλλήψεις

Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Βίας στους Αθλητικούς Χώρους από την Ελληνική Αστυνομία, έχει ξεκινήσει από τα ξημερώματα της Δευτέρας με αποτέλεσμα έως τώρα τη σύλληψη περισσοτέρων των 50 ατόμων για τη δολοφονική επίθεση με ναυτική φωτοβολίδα σε βάρος του 31χρονου αστυνομικού Γιώργου Λυγγερίδη στις 7 Δεκεμβρίου 2023 έξω από το κλειστό γυμναστήριο στου Ρέντη.

Η επιχείρηση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένονται, πλέον, αναλυτικές ανακοινώσεις από την Ελληνική Αστυνομία για τους συλληφθέντες (κατά πληροφορίες αναζητούνται συνολικά γύρω στα 60 άτομα), οι οποίοι κατηγορούνται, μεταξύ άλλων, και για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, ενώ στη δικογραφία που έχει σχηματιστεί περιλαμβάνονται πάνω από 150 άτομα.

Στο πλαίσιο της επιχείρησης έχει πραγματοποιηθεί μεγάλος αριθμός ερευνών σε σπίτια και οχήματα, από όπου έχουν κατασχεθεί διάφορα πειστήρια. Η έρευνα των Αρχών αφορά τόσο στην υπόθεση θανάτου του νεαρού αστυνομικού έξω από το γήπεδο στον Ρέντη όσο και σε άλλα περιστατικά οπαδικών επεισοδίων.

Υπενθυμίζεται ότι ο 31χρονος αστυνομικός των ΜΑΤ έφυγε από τη ζωή στις 27 Δεκεμβρίου, μετά από 20 ημέρες νοσηλείας, έπειτα από τον σοβαρό τραυματισμό του από ναυτική φωτοβολίδα που είχε δεχθεί σε επεισόδια που έλαβαν χώρα έξω από το γήπεδο «Μελίνα Μερκούρη» στου Ρέντη κατά τη διάρκεια του αγώνα βόλεϊ μεταξύ Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού.

Παύλος Μαρινάκης: Τέτοιες υποθέσεις απαιτούν χρόνο, να έχουμε εμπιστοσύνη ΕΛΑΣ και τη Δικαιοσύνη

Για το θέμα ρωτήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών απαντώντας πως τέτοιες υποθέσεις χρειάζονται χρόνο, πως η κυβέρνηση δεν εμπλέκεται από τη στιγμή που αφορούν στην Ελληνική Αστυνομία και τη Δικαιοσύνη και πως θεωρεί ότι θα υπάρξουν ανακοινώσεις σύντομα από την ΕΛΑΣ.

Συγκεκριμένα απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Μαρινάκης ξεκαθάρισε πως η δολοφονία ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της οργής για την ελληνική κοινωνία για τα περιστατικά βίας που λάμβαναν χώρα κατά κύριο λόγο σε ποδοσφαιρικά γήπεδα.

 

Όπως είπε, τότε, η κυβέρνηση είχε λάβει αποφάσεις σε δύο σκέλη. Το πρώτο αφορούσε την ευθύνη της Πολιτείας, με κόστος εκατοντάδες χιλιάδες φίλαθλοι να μείνουν εκτός γηπέδων για δύο μήνες. «Όλα όσα είχαμε πει τότε, τα κάναμε πράξη. Και τις κάμερες και τα προσωποποιημένα εισιτήρια, με αποτέλεσμα -και το λέω με συγκρατημένη ακόμα αισιοδοξία, γιατί αυτό θέλει συνεχή έλεγχο- να βλέπουμε πάρα πολύ σημαντικά παιχνίδια να γίνονται, όπως γίνονται και τα ευρωπαϊκά παιχνίδια, με ανθρώπινες συνθήκες. Αλλά και όταν κάποιες μειοψηφίες παρεκκλίνουν όσων προβλέπονται, να τους επιβάλλονται αυστηρά και αυτοματοποιημένα πρόστιμα ή πειθαρχικές ποινές, τέλος πάντων, που έχουν επιβληθεί από την αρμόδια Αρχή», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στο δεύτερο σκέλος που αφορά στην ποινική διάσταση. Όπως είπε, «αυτό δεν είναι δουλειά της Κυβέρνησης να το σχολιάσει. Έχω δεχθεί, δικαίως, από εσάς, από συναδέλφους σας και εδώ και σε εκπομπές πάρα πολλές ερωτήσεις για το τι απέγινε η συγκεκριμένη έρευνα. Η απάντηση είναι, ας έχουμε εμπιστοσύνη στις γυναίκες και τους άνδρες της Ελληνικής Αστυνομίας και στους ανθρώπους της ελληνικής Δικαιοσύνης. Είναι πολύ πιθανό, τέτοιες πολύ σοβαρές έρευνες να απαιτούν χρόνο, τεκμηρίωση, στοιχεία, νηφαλιότητα και αντικειμενικότητα. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι πολλοί άνθρωποι και στην Αστυνομία και στη Δικαιοσύνη δουλεύουν για πάρα πολλές υποθέσεις με μόνο στόχο την προστασία των πολιτών και δεν είναι δουλειά κανενός κόμματος και καμίας Κυβέρνησης. Τέτοια φαινόμενα, προφανώς δεν μπορούν να γίνουν ανεκτά. Συγκεκριμένες λεπτομέρειες, κανένας μας δεν γνωρίζει, ούτε θα μπορούσε να γνωρίζει. Δεν είναι δουλειά αυτό της Κυβέρνησης. Θα ακολουθήσουν, θεωρώ, πολύ σύντομα ανακοινώσεις της Ελληνικής Αστυνομίας».

Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ για την επιχείρηση:

«Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ευρείας κλίμακας επιχείρηση της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Βίας στους αθλητικούς χώρους της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής για τη σύλληψη ατόμων που εμπλέκονται στο περιστατικό θανάσιμου τραυματισμού αστυνομικού την 7-12-2023 σε αθλητική διοργάνωση στο Ρέντη. Μέχρι στιγμής έχει πραγματοποιηθεί προσαγωγή δεκάδων ατόμων καθώς και μεγάλος αριθμός ερευνών σε οικίες και οχήματα, ενώ έχουν κατασχεθεί διάφορα πειστήρια».

Σημειώνεται πως αναλυτικές ανακοινώσεις αναμένονται αργότερα από την ΕΛΑΣ. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατηγορίες που πρόκειται να αντιμετωπίσουν όσοι συλληφθούν αφορούν σε εγκληματική οργάνωση.

Ο Γιώργος Λυγγερίδης έφυγε από τη ζωή στις 27 Δεκεμβρίου, μετά από σκληρή μάχη που έδωσε για 20 ημέρες, έπειτα από τον σοβαρό τραυματισμό του. Ο 31χρονος είχε δεχθεί ναυτική φωτοβολίδα στα επεισόδια που έλαβαν χώρα στο κλειστό του Ρέντη, κατά τη διάρκεια του ντέρμπι «αιωνίων», Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός, για το League Cup.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Πραγματοποιήθηκε η τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στην Καβάλα

Στην Δημοτικό Κήπο της Καβάλας πραγματοποιήθηκε η τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας το πρωί της Δευτέρας 22 Απριλίου.

Παρόντες, αρμόδιοι φορείς της πόλης, ο Γάλλος πρόξενος αλλά και ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Παρουσιάστηκε το βιβλίο του Θ. Διαμαντόπουλου «Χωρίς στέμμα. Η αβασίλευτη του Μεσοπολέμου» στην Ελευθερούπολη

Το Παράρτημα Καβάλας του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ευρωπαϊκής Κίνησης, έφερε εις πέρας επιτυχώς την εκδήλωση -παρουσίαση του βιβλίου του Καθηγητού Πολιτικών Επιστημών Θανάση Διαμαντόπουλου  «Χωρίς στέμμα. Η αβασίλευτη του Μεσοπολέμου» το απόγευμα του Σαββάτου. Η Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο της Ιεράς Μητροπόλεως Ελευθερουπόλεως.

Για το βιβλίο μίλησαν ο πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ευρωπαϊκής Κίνησης και υποψήφιος ευρωβουλευτής της Ν.Δ Μιχάλης Αγγελόπουλος, ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης, ο συγγραφέας Θανάσης Διαμαντόπουλος ενώ την εκδήλωση συντόνιζε ο δημοσιογράφος Γιάννης Χατζηεμμανουήλ.

Δείτε φωτογραφίες :

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en