Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Αυτοκίνητο αυτόνομο ή με οδηγό | Ποιο είναι ασφαλέστερο, τι δείχνουν οι έρευνες

Στο επίπεδο 3 της αυτόνομης οδήγησης έχουν φτάσει ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην παραγωγή οχημάτων που κινούνται χωρίς οδηγό, με τελικό στάδιο το επίπεδο 5, κάτι που δείχνει πως η αυτόνομη οδήγηση είναι πεδίο ολοένα αναπτυσσόμενο στην αυτοκίνηση.

Το ερώτημα εάν είναι εξίσου ασφαλές ένα όχημα χωρίς οδηγό, σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με έναν άνθρωπο στο τιμόνι, μάλλον θα απαντηθεί στο μέλλον. Ωστόσο έρευνες που έχουν γίνει σε όλο τον κόσμο καταγράφουν ήδη τα δεδομένα.

Έρευνες σε όλο τον κόσμο έχουν δείξει ότι οι εμπειρίες ενός οδηγού είναι σημαντικές και μπορούν να δώσουν πολλές λύσεις σε διάφορες καταστάσεις κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Όμως δεν είναι αρκετές για να περιοριστούν τα ατυχήματα. Σε αυτό το σημείο η αυτόνομη οδήγηση θα μπορούσε να δώσει λύσεις. Έρευνα που δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ για την Εθνική Αυτοκινητοβιομηχανία για την Ασφάλεια Κυκλοφορίας (USDOT NHTSA) διαπίστωσε ότι το 94% όλων των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώθηκαν μεταξύ του 2005 και του 2007 ήταν αποτέλεσμα σφάλματος του οδηγού.

Δηλαδή, τα περισσότερα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί εάν ένας ή όλοι οι οδηγοί σε ένα ατύχημα έδιναν μεγαλύτερη προσοχή στην οδήγηση και είχαν αντιδράσει διαφορετικά. Αυτό ενισχύει την άποψη αρκετών ότι αν υπήρχε η αυτόνομη οδήγηση τότε τα περισσότερα από αυτά δεν θα συνέβαιναν, όπως σημειώνει το ΑΜΠΕ.

Εξετάζοντας μερικά από τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την κίνηση των αυτόνομων αυτοκινήτων, οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών βγάζουν συμπεράσματα για το πώς πρέπει να λειτουργούν τα αυτόνομα οχήματα. Τον προηγούμενο Φεβρουάριο, αυτόνομο αυτοκίνητο της Google χτύπησε ένα λεωφορείο, γεγονός που προκάλεσε κάποιες ανησυχίες και έδειξε στους επικεφαλής ότι έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους.

Ο Elon Musk, Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, ο οποίος είναι αναμφισβήτητα ένας από τους ηγέτες στην αυτόνομη αυτοκινητοβιομηχανία, δηλώνει ότι πολύ σύντομα τα αυτοκινούμενα οχήματα θα είναι ιδιαίτερα ασφαλή. Μέχρι σήμερα έχουν διανυθεί περίπου 1,8 εκατομμύρια μίλια αυτόνομης οδήγησης χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, συγκεντρώνοντας χρήσιμες πληροφορίες για την επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Βλέποντας την εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης στο σύνολό της και σε σχέση με τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί βλέπουμε ότι τα ατυχήματα είναι λιγότερα από αυτά όπου στο τιμόνι βρίσκεται οδηγός. Το σίγουρο είναι ότι θα χρειαστούν πολλά χρόνια οδήγησης για τεκμηριωθεί αυτή η άποψη και να καθοριστεί ότι ένα αυτόνομο όχημα είναι ασφαλές.

Μέχρι στιγμής, όλα τα δεδομένα αναφέρουν ότι τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή από ό,τι τα αυτοκίνητα με οδηγό. Για να αποδειχθεί αυτό πρέπει να γίνουν ακόμη άπειρες δοκιμές. Πρέπει να βελτιωθούν περισσότερο οι αισθητήρες και οι χρόνοι απόκρισης για να φθάσουν στο ανθρώπινο επίπεδο. Μέσα από την τεχνολογία ανίχνευσης και δημιουργικού προγραμματισμού, τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα θα μπορούν να ξεπερνούν χωρίς πρόβλημα κάθε εμπόδιο που μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τους επικεφαλής των ερευνών το σημαντικό εμπόδιο δεν είναι πραγματικά τα δεδομένα που αποδεικνύουν ότι τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα από τους οδηγούς, αλλά η εδραίωση της εμπιστοσύνης των ανθρώπων στα αυτόνομα συστήματα οδήγησης και η ανάπτυξη κανονισμών κάθε φορά που ένα αυτόνομο όχημα εμπλέκεται σε ένα ατύχημα, όπως επίσης και η ιδιοσυγκρασία του ανθρώπου να δίνει τον πρώτο λόγο στην τεχνολογία βάζοντας τον εαυτό του λίγο πιο πίσω.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα διστάσουν να βγάλουν στην παραγωγή αυτόνομο αυτοκίνητο όταν δεν θα υπάρξει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο λειτουργίας. Η εμπιστοσύνη του κοινού στην αυτόνομη οδήγηση είναι επίσης σε μεγάλο βαθμό απαραίτητη, καθώς οι άνθρωποι θα αγοράσουν αυτά τα αυτοκίνητα μόνο όταν είναι σίγουροι ότι δεν θα δημιουργηθούν ατυχήματα.

Σήμερα που ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνουν στο επίπεδο της αυτόνομης οδήγησης 3 ορισμένες αρμοδιότητες του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης αναλαμβάνονται από τα τεχνολογικά συστήματα οδήγησης. Με αυτό τον τρόπο σταδιακά η τεχνολογία κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού. Αυτό δηλώνει ότι πιθανότατα σε 10-15 χρόνια να δούμε τα πρώτα αυτόνομα οχήματα στους δρόμους που θα έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των οδηγών και θα αποτελούν μια νέα πρόκληση στο νέο τοπίο οδήγησης που θα δημιουργεί…

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Ανατροπή στα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων | Πού αυξάνονται και γιατί

Σε ισχύ θα τεθούν σύντομα τα νέα και υψηλότερα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκής χώρας που δεν είναι τα αποτελέσματα που επιθυμούσε από τη μείωσή τους τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μείωση του ορίου ταχύτητας σε έναν δρόμο συμβάλλει και στην μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας αφού, σε γενικές γραμμές, η ταχύτητα κίνησης συνδέεται άμεσα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο.

Με αυτό το σκεπτικό η Ολλανδία μείωσε πριν από πέντε περίπου χρόνια, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της από τα 130 στα 100 χλμ./ώρα.

Το μέτρο, που δεν καλωσορίστηκε από τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, τέθηκε σε ισχύ ώστε οι γενικότεροι ρύποι που παράγει σαν χώρα η Ολλανδία (συγκεκριμένα οι εκπομπές αζώτου) να εναρμονιστούν με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ και να επιτραπεί έτσι στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος εκπέμπει επίσης ρύπους, να συνεχίζει να χτίζει κτίρια.

Το μειωμένο μέγιστο όριο ταχύτητας ίσχυε καθημερινά από τις έξι το πρωί έως και τις επτά το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας επανερχόταν στο μέγιστο των 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, τα κόμματα που πρόκειται να σχηματίσουν την επόμενη κυβέρνηση της Ολλανδίας φαίνεται ότι έφτασαν σε συμφωνία για την ανατροπή και ακύρωση του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα και με μελέτες και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ολλανδία όλο αυτό το διάστημα έδειξαν ότι επί της ουσίας το κέρδος στη μείωση των εκπομπών αζώτου είναι τόσο οριακό που δεν δικαιολογείται η εφαρμογή του.

Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από πολλούς κλάδους της βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μεγάλες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα μπορούν να οδηγήσουν στην παρουσίαση προβλημάτων στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού, με τον κίνδυνο να είναι μεγαλύτερος για άτομα με παθήσεις όπως είναι το άσθμα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης | Πότε θα εξαφανιστεί, τι πρέπει να γνωρίζουμε

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, στο οποίο απομένουν μόνο λίγα χρόνια ζωής.

Για να κάτσει κάποιος πίσω από το τιμόνι οφείλει να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, δηλαδή του εγγράφου που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κτριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να διαταράσσει την οδική ασφάλεια.

Στη χώρα μας, σήμερα, οι κάτοχοι αδειών οδήγησης διαθέτουν είτε το παλιό ροζ τρίπτυχο έγγραφο, είτε το νέου τύπου κάρτας, το οποίο έχει σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία.

Επίσης, με δεδομένο ότι τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες, το νέο δίπλωμα ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που δεν φθείρεται όπως το παλιό.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του διπλώματος υπό τη μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας έναντι του χάρτινου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους νομοθέτες οι οποίοι έχουν θέσει τις βάσεις για την πλήρη κατάργηση του τελευταίου, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία ισχύος του τις 19 Ιανουαρίου 2033.

Μέχρι το 2033, βέβαια, τα εναπομείναντα παλιά διπλώματα θα είναι ελάχιστα, δεδομένου ότι η νομοθεσία ορίζει ότι όποιος οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του και επομένως πρέπει να το ανανεώσει, αυτομάτως προμηθεύεται το νέο δίπλωμα τύπου πλαστικοποιημένης κάρτας.

Ακόμα και αυτή, όμως, η άδεια οδήγησης -και παρά τo διαφαινόμενο «μονοπώλιό» της- δεν πρόκειται να μακροημερεύσει, εν μέσω μιας πρωτοφανούς διαδικασίας ψηφιοποίησης των πάντων, που συν τω χρόνω αναμένεται να αυξάνει ρυθμούς.

Ήδη από τις 27 Ιουλίου του 2022, οι οδηγοί της χώρας μας μπορούν να «περάσουν» το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο (στο gov.gr wallet), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να διευκολυνθούν οι πολίτες, αλλά αλλά προκειμένου να διενεργείται ευκολότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο η εξακρίβωση στοιχείων από τις αστυνομικές και ελεγκτικές αρχές.

Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης (όπως και η ψηφιακή ταυτότητα), άλλωστε, ισοδυναμεί με τα φυσικά, παραδοσιακά διπλώματα (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο) και επομένως οι πολίτες δεν χρειάζεται κουβαλούν τα τελευταία συνέχεια μαζί τους.

Έρχεται το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Τη μετάβαση σε ένα καθεστώς ψηφιακών διπλωμάτων οδήγησης προωθεί και η ΕΕ, η οποία υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης συνεπάγεται πρωτοφανή ευκολία όσον αφορά την ανανέωση και την αντικατάστασή τους -αμφότερες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα, ένα ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης με κοινά χαρακτηριστικά σε κοινοτικό επίπεδο θα διευκολύνει την επίτευξη του ξεκάθαρα διατυπωμένου στόχου της ΕΕ για τη δημιουργία ενός συστήματος γρήγορου εντοπισμού και άμεσης επιβολής ποινών σε εκείνους που υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις σε χώρα άλλη από αυτή που εξέδωσαν την άδεια οδήγησής του.

Continue Reading

AUTOMOTO

BYD | Έρχονται plug-in υβριδικά σε τιμές βενζίνης

H BYD Auto κινείται με έντονο επιχειρηματικό τρόπο στην Ευρώπη και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, τα στελέχη της δεν αμελούν και αυτά με θερμικό κινητήρα.

 

Η προσπάθεια των στελεχών της BYD Auto να επεκταθούν εμπορικά στην Ευρώπη είναι γνωστή, πλέον. Οι Κινέζοι ήδη έχουν δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο αντιπροσώπων στις μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας και αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και σε αυτές άλλων κρατών της, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, εσχάτως.

Κύριος σκοπός τους είναι να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό αποκάλυψε ο Μάικλ Σου, Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto Ευρώπης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Financial Times για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Συγκεκριμένα, ο Σου δήλωσε: «Το εργοστάσιό μας στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2026. Είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030».

Ο επικεφαλής της BYD Auto στην Ευρώπη τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος και στα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες και plug-in υβριδικά συστήματα.. Όπως είπε, η κινεζική εταιρεία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτά.

Όπως διευκρίνισε, θα προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τους σε τιμές παραπλήσιες με αυτές που οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους διαθέτουν τα δικά τους μόνο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, στην BYD Auto θα έχουν πλεονέκτημα, συγκριτικά.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Seagull, το σχετικά μικρών διαστάσεων νέο μοντέλο της, το οποίο στην Κίνα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Ο Σου είπε ότι προς το παρόν αυτό διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά και έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτή.

Για το ενδεχόμενο να εισαχθεί και στη Ευρώπη είπε σχετικά: «Έχουμε πολλά αιτήματα από τους ντίλερ μας με τους οποίους συνεργαζόμαστε (για να το πράξουμε). Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο (ώστε να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς). Πάντως, η ευρωπαϊκή έκδοση του Seagull θα κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ», κατέληξε.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en