Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Αλεξιάδης | Μελετάται αύξηση τιμής βενζίνης-σύνδεση με τέλη κυκλοφορίας (ΒΙΝΤΕΟ)

Σενάριο που προβλέπει πληρωμή μέρους των τελών κυκλοφορίας μέσω της βενζίνης -η τιμή της οποίας θα αυξηθεί περαιτέρω μετά την αύξηση του ΕΦΚ- μελετά η κυβέρνηση, όπως δήλωσε την Κυριακή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.

Μιλώντας στο Mega, ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι στο πλαίσιο των αλλαγών που εξετάζονται για τον τρόπο φορολογίας των Ι.Χ. το 2017, σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας ένα από τα σενάρια προβλέπει ένα τμήμα τους -περίπου τα μισά- να καταβάλλεται εφάπαξ και τα υπόλοιπα να πληρώνονται μέσω της βενζίνης, η τιμή της οποίας θα αυξηθεί «κατά κάποια λεπτά».

Στόχος, όπως είπε ο υπουργός, είναι όσοι κάνουν μεγάλη χρήση βενζίνης να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας και όσοι κάνουν μικρότερη χρήση να πληρώνουν λιγότερα τέλη.

Για τις φορολογικές δηλώσεις

Ο κ. Αλεξιάδης κάλεσε τους φορολογούμενους να «τρέξουν» τη διαδικασία με την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης, σημειώνοντας ότι τελευταία καταγράφεται «κάποια καθυστέρηση, ενώ στην αρχή πηγαίναμε πάρα πολύ καλά».

Όπως ξεκαθάρισε, η προθεσμία λήγει 30 Ιουνίου και αν δοθεί κάποια παράταση θα είναι λίγων ημερών μόνον για όποια προβλήματα προκύψουν μέχρι τότε στο Taxis, αποκλείοντας να πάει η διαδικασία μέχρι το Σεπτέμβριο – Οκτώβριο όπως έγινε πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά τις δόσεις, σημείωσε ότι με βάση τα όσα προβλέπονται σήμερα η καταβολή του φόρου θα γίνει σε 3 διμηνιαίες δόσεις που ξεκινούν από τον Ιούλιο. Τόνισε όμως ότι η κυβέρνηση συζητά ακόμη με τους θεσμούς και προσπαθεί να δοθεί λύση ώστε να είναι περισσότερες οι δόσεις.

Για τον ΕΝΦΙΑ

Ο υπουργός, μάλιστα, δήλωσε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί γρήγορα η διαδικασία των φορολογικών δηλώσεων για να γίνει η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ, ώστε ο φόρος αυτός να πληρωθεί σε μηνιαίες δόσεις μέχρι το τέλος του χρόνου.

Ο κ. Αλεξιάδης είπε πως περίπου 6 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων θα πληρώσουν ίδιο ή λιγότερο ΕΝΦΙΑ και ένα μικρό ποσοστό, περίπου 500.000-600.000 θα πληρώσουν περισσότερο σε σχέση με πέρυσι, κάνοντας λόγο για επιλογή της κυβέρνησης με «σαφές ταξικό πρόστιμο».

«Και ο ΕΝΦΙΑ του 2016 ήταν αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης. Μείναμε σταθεροί σε αυτό που δεσμευθήκαμε, ο συνολικός στόχος της εισπραξιμότητας να είναι 2,6 δισ. ευρώ» σημείωσε και απέκρουσε την κριτική που ασκείται, λέγοντας πως η κυβέρνηση «μετέφερε ένα φορολογικό βάρος από ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας στο τμήμα της κοινωνίας που έχει μεγάλη και πολύ μεγάλη περιουσία». «Τι έπρεπε να κάνουμε, να επιβαρύνουμε 6 εκατ. πολίτες και να ελαφρύνουμε τις 600 χιλιάδες;» υπογράμμισε.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Ανατροπή στα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων | Πού αυξάνονται και γιατί

Σε ισχύ θα τεθούν σύντομα τα νέα και υψηλότερα όρια ταχύτητας ευρωπαϊκής χώρας που δεν είναι τα αποτελέσματα που επιθυμούσε από τη μείωσή τους τα προηγούμενα χρόνια.

Εκτός από τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις περισσότερες των περιπτώσεων, η μείωση του ορίου ταχύτητας σε έναν δρόμο συμβάλλει και στην μικρότερη επιβάρυνση της ατμόσφαιρας αφού, σε γενικές γραμμές, η ταχύτητα κίνησης συνδέεται άμεσα με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο.

Με αυτό το σκεπτικό η Ολλανδία μείωσε πριν από πέντε περίπου χρόνια, το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της από τα 130 στα 100 χλμ./ώρα.

Το μέτρο, που δεν καλωσορίστηκε από τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού, τέθηκε σε ισχύ ώστε οι γενικότεροι ρύποι που παράγει σαν χώρα η Ολλανδία (συγκεκριμένα οι εκπομπές αζώτου) να εναρμονιστούν με τα όρια που έχει θέσει η ΕΕ και να επιτραπεί έτσι στον κλάδο των κατασκευών, ο οποίος εκπέμπει επίσης ρύπους, να συνεχίζει να χτίζει κτίρια.

Το μειωμένο μέγιστο όριο ταχύτητας ίσχυε καθημερινά από τις έξι το πρωί έως και τις επτά το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας επανερχόταν στο μέγιστο των 130 χλμ./ώρα.

Τώρα, τα κόμματα που πρόκειται να σχηματίσουν την επόμενη κυβέρνηση της Ολλανδίας φαίνεται ότι έφτασαν σε συμφωνία για την ανατροπή και ακύρωση του χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα και με μελέτες και έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ολλανδία όλο αυτό το διάστημα έδειξαν ότι επί της ουσίας το κέρδος στη μείωση των εκπομπών αζώτου είναι τόσο οριακό που δεν δικαιολογείται η εφαρμογή του.

Τα οξείδια του αζώτου εκπέμπονται από πολλούς κλάδους της βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων είναι φυσικά και η αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μεγάλες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα μπορούν να οδηγήσουν στην παρουσίαση προβλημάτων στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού, με τον κίνδυνο να είναι μεγαλύτερος για άτομα με παθήσεις όπως είναι το άσθμα.

Continue Reading

AUTOMOTO

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης | Πότε θα εξαφανιστεί, τι πρέπει να γνωρίζουμε

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, στο οποίο απομένουν μόνο λίγα χρόνια ζωής.

Για να κάτσει κάποιος πίσω από το τιμόνι οφείλει να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης, δηλαδή του εγγράφου που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κτριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να διαταράσσει την οδική ασφάλεια.

Στη χώρα μας, σήμερα, οι κάτοχοι αδειών οδήγησης διαθέτουν είτε το παλιό ροζ τρίπτυχο έγγραφο, είτε το νέου τύπου κάρτας, το οποίο έχει σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που το προφυλάσσουν από πλαστογραφία.

Επίσης, με δεδομένο ότι τα στοιχεία του κατόχου αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρες, το νέο δίπλωμα ευνοεί τη χρήση του στο εξωτερικό, την ίδια ώρα που δεν φθείρεται όπως το παλιό.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του διπλώματος υπό τη μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας έναντι του χάρτινου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους νομοθέτες οι οποίοι έχουν θέσει τις βάσεις για την πλήρη κατάργηση του τελευταίου, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία ισχύος του τις 19 Ιανουαρίου 2033.

Μέχρι το 2033, βέβαια, τα εναπομείναντα παλιά διπλώματα θα είναι ελάχιστα, δεδομένου ότι η νομοθεσία ορίζει ότι όποιος οδηγός συμπληρώνει το 65ο έτος της ηλικίας του και επομένως πρέπει να το ανανεώσει, αυτομάτως προμηθεύεται το νέο δίπλωμα τύπου πλαστικοποιημένης κάρτας.

Ακόμα και αυτή, όμως, η άδεια οδήγησης -και παρά τo διαφαινόμενο «μονοπώλιό» της- δεν πρόκειται να μακροημερεύσει, εν μέσω μιας πρωτοφανούς διαδικασίας ψηφιοποίησης των πάντων, που συν τω χρόνω αναμένεται να αυξάνει ρυθμούς.

Ήδη από τις 27 Ιουλίου του 2022, οι οδηγοί της χώρας μας μπορούν να «περάσουν» το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό τους τηλέφωνο (στο gov.gr wallet), στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να διευκολυνθούν οι πολίτες, αλλά αλλά προκειμένου να διενεργείται ευκολότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο η εξακρίβωση στοιχείων από τις αστυνομικές και ελεγκτικές αρχές.

Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης (όπως και η ψηφιακή ταυτότητα), άλλωστε, ισοδυναμεί με τα φυσικά, παραδοσιακά διπλώματα (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο) και επομένως οι πολίτες δεν χρειάζεται κουβαλούν τα τελευταία συνέχεια μαζί τους.

Έρχεται το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Τη μετάβαση σε ένα καθεστώς ψηφιακών διπλωμάτων οδήγησης προωθεί και η ΕΕ, η οποία υποστηρίζει ότι η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης συνεπάγεται πρωτοφανή ευκολία όσον αφορά την ανανέωση και την αντικατάστασή τους -αμφότερες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Παράλληλα, ένα ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης με κοινά χαρακτηριστικά σε κοινοτικό επίπεδο θα διευκολύνει την επίτευξη του ξεκάθαρα διατυπωμένου στόχου της ΕΕ για τη δημιουργία ενός συστήματος γρήγορου εντοπισμού και άμεσης επιβολής ποινών σε εκείνους που υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις σε χώρα άλλη από αυτή που εξέδωσαν την άδεια οδήγησής του.

Continue Reading

AUTOMOTO

BYD | Έρχονται plug-in υβριδικά σε τιμές βενζίνης

H BYD Auto κινείται με έντονο επιχειρηματικό τρόπο στην Ευρώπη και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, τα στελέχη της δεν αμελούν και αυτά με θερμικό κινητήρα.

 

Η προσπάθεια των στελεχών της BYD Auto να επεκταθούν εμπορικά στην Ευρώπη είναι γνωστή, πλέον. Οι Κινέζοι ήδη έχουν δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο αντιπροσώπων στις μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας και αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και σε αυτές άλλων κρατών της, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, εσχάτως.

Κύριος σκοπός τους είναι να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό αποκάλυψε ο Μάικλ Σου, Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto Ευρώπης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Financial Times για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Συγκεκριμένα, ο Σου δήλωσε: «Το εργοστάσιό μας στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2026. Είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030».

Ο επικεφαλής της BYD Auto στην Ευρώπη τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος και στα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες και plug-in υβριδικά συστήματα.. Όπως είπε, η κινεζική εταιρεία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτά.

Όπως διευκρίνισε, θα προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τους σε τιμές παραπλήσιες με αυτές που οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους διαθέτουν τα δικά τους μόνο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, στην BYD Auto θα έχουν πλεονέκτημα, συγκριτικά.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Seagull, το σχετικά μικρών διαστάσεων νέο μοντέλο της, το οποίο στην Κίνα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Ο Σου είπε ότι προς το παρόν αυτό διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά και έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτή.

Για το ενδεχόμενο να εισαχθεί και στη Ευρώπη είπε σχετικά: «Έχουμε πολλά αιτήματα από τους ντίλερ μας με τους οποίους συνεργαζόμαστε (για να το πράξουμε). Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο (ώστε να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς). Πάντως, η ευρωπαϊκή έκδοση του Seagull θα κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ», κατέληξε.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλεξιάδης | Μελετάται αύξηση τιμής βενζίνης – σύνδεση με τέλη κυκλοφορίας

Στόχος, όπως είπε οΤρ. Αλεξιάδης, είναι όσοι κάνουν μεγάλη χρήση βενζίνης να πληρώνουν περισσότερα τέλη.

Σενάριο που προβλέπει πληρωμή μέρους των τελών κυκλοφορίας μέσω της βενζίνης -η τιμή της οποίας θα αυξηθεί περαιτέρω μετά την αύξηση του ΕΦΚ- μελετά η κυβέρνηση, όπως δήλωσε την Κυριακή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.

Μιλώντας στο Mega, ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι στο πλαίσιο των αλλαγών που εξετάζονται για τον τρόπο φορολογίας των Ι.Χ. το 2017, σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας ένα από τα σενάρια προβλέπει ένα τμήμα τους -περίπου τα μισά- να καταβάλλεται εφάπαξ και τα υπόλοιπα να πληρώνονται μέσω της βενζίνης, η τιμή της οποίας θα αυξηθεί «κατά κάποια λεπτά».

Στόχος, όπως είπε ο υπουργός, είναι όσοι κάνουν μεγάλη χρήση βενζίνης να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας και όσοι κάνουν μικρότερη χρήση να πληρώνουν λιγότερα τέλη.

«Αυτό θα μας επιτρέψει να βάλουμε πολλά αυτοκίνητα που τώρα είναι με κατατεθειμένες τις πινακίδες στην αγορά, ενώ με αυτόν τον τρόπο θα συμβάλουν στα τέλη κυκλοφορίας και αυτοκίνητα που αυτή τη στιγμή δεν συμβάλουν καθόλου, όπως για παράδειγμα αυτοκίνητα που διέρχονται από τη χώρα μεταφέροντας εμπορεύματα ή αυτοκίνητα που νοικιάζουν τουρίστες» ανέφερε.

Για τις φορολογικές δηλώσεις

Ο κ. Αλεξιάδης κάλεσε τους φορολογούμενους να «τρέξουν» τη διαδικασία με την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης, σημειώνοντας ότι τελευταία καταγράφεται «κάποια καθυστέρηση, ενώ στην αρχή πηγαίναμε πάρα πολύ καλά».

Όπως ξεκαθάρισε, η προθεσμία λήγει 30 Ιουνίου και αν δοθεί κάποια παράταση θα είναι λίγων ημερών μόνον για όποια προβλήματα προκύψουν μέχρι τότε στο Taxis, αποκλείοντας να πάει η διαδικασία μέχρι το Σεπτέμβριο – Οκτώβριο όπως έγινε πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά τις δόσεις, σημείωσε ότι με βάση τα όσα προβλέπονται σήμερα η καταβολή του φόρου θα γίνει σε 3 διμηνιαίες δόσεις που ξεκινούν από τον Ιούλιο. Τόνισε όμως ότι η κυβέρνηση συζητά ακόμη με τους θεσμούς και προσπαθεί να δοθεί λύση ώστε να είναι περισσότερες οι δόσεις.

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος να καθυστερεί η υποβολή της φορολογικής δήλωσης. Όλοι να σπεύσουμε και να μην αφήσουμε να τρέχουμε τις τελευταίες ημέρες με τα γνωστά προβλήματα. Άλλωστε πάρα πολύ μεγάλη κατηγορία πολιτών έχει μηδενικά εκκαθαριστικά ή δικαιούται επιστροφή» σημείωσε.

Για τον ΕΝΦΙΑ

Ο υπουργός, μάλιστα, δήλωσε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί γρήγορα η διαδικασία των φορολογικών δηλώσεων για να γίνει η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ, ώστε ο φόρος αυτός να πληρωθεί σε μηνιαίες δόσεις μέχρι το τέλος του χρόνου.

Ο κ. Αλεξιάδης είπε πως περίπου 6 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων θα πληρώσουν ίδιο ή λιγότερο ΕΝΦΙΑ και ένα μικρό ποσοστό, περίπου 500.000-600.000 θα πληρώσουν περισσότερο σε σχέση με πέρυσι, κάνοντας λόγο για επιλογή της κυβέρνησης με «σαφές ταξικό πρόστιμο».

«Και ο ΕΝΦΙΑ του 2016 ήταν αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης. Μείναμε σταθεροί σε αυτό που δεσμευθήκαμε, ο συνολικός στόχος της εισπραξιμότητας να είναι 2,6 δισ. ευρώ» σημείωσε και απέκρουσε την κριτική που ασκείται, λέγοντας πως η κυβέρνηση «μετέφερε ένα φορολογικό βάρος από ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας στο τμήμα της κοινωνίας που έχει μεγάλη και πολύ μεγάλη περιουσία». «Τι έπρεπε να κάνουμε, να επιβαρύνουμε 6 εκατ. πολίτες και να ελαφρύνουμε τις 600 χιλιάδες;» υπογράμμισε.

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακρίβεια: Υποχώρηση τιμών έως 50% σε φρούτα και λαχανικά | Οι τιμές λιανικής παραμένουν στα ύψη

Αντίστροφη πορεία από αυτή που ακολουθούν οι τιμές των οπωροκηπευτικών στα ράφια των σούπερ μάρκετ καταγράφεται στις χονδρικές τιμές τους.

Αν και τα στοιχεία του πληθωρισμού της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τον Απρίλιο δείχνουν ότι οι αυξήσεις στα φρούτα «τρέχουν» με ρυθμό 11,6% και στα λαχανικά με 6,1% σε ετήσια βάση, από τα δελτία τιμών του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) φαίνεται ότι οι τιμές χονδρικής έχουν υποχωρήσει έως και 50%, ειδικά στα κηπευτικά, σημειώνει ο «Ελεύθερος Τύπος».

Μισή τιμή

Στη μισή τιμή, στα 0,50 ευρώ το κιλό, από 1 ευρώ πέρυσι τον Μάιο, πωλούνται στη χονδρική τα αγγουράκια, όταν οι καταναλωτές τα αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ στα 1,15 ευρώ το κιλό. Κατά 50% φθηνότερα, στα 1,10 ευρώ, από 2,20 ευρώ το κιλό πέρυσι, διατίθενται στις κεντρικές αγορές τα ντοματίνια, τα οποία, ωστόσο, στη λιανική κοστίζουν πάνω από 2,5 ευρώ το κιλό. Μεγάλη πτώση (-42,3%) παρατηρείται και στα φασολάκια (τσαουλιά), με την τιμή χονδρικής να διαμορφώνεται στα 1,5 ευρώ το κιλό από 2,6 ευρώ πέρυσι.

Μείωση κατά 30% εμφανίζει η χονδρική τιμή των φρέσκων κρεμμυδιών στα 1,2 από 1,7 ευρώ το κιλό, με την τιμή τους, ωστόσο, στα ράφια να είναι υπερδιπλάσια, στα 2,5 ευρώ το κιλό. Ακολουθούν με πτώση 25% τα καρότα, στα 0,60 από 0,80 ευρώ το κιλό, οι μακριές πιπεριές στα 0,90 από 1,20 ευρώ τον Μάιο του 2023 και οι ντομάτες, οι οποίες στη χονδρική πωλούνται μόλις στα 0,60 ευρώ το κιλό από 0,80 ευρώ έναν χρόνο πριν. Ωστόσο, στα σούπερ μάρκετ τα νοικοκυριά αγοράζουν τις ντομάτες από 1,48 ευρώ και πάνω.

 

Κατά 0,20 ευρώ φθηνότερα σε σχέση με πέρυσι αγοράζουν οι έμποροι το σέλινο και τα κολοκύθια, ενώ μειωμένες είναι οι χονδρικές τιμές σε βλίτα (-6,7%), ξερά κρεμμύδια (-15%) και πατάτες (-11,1%). Αμετάβλητες παραμένουν οι τιμές στα λάχανα και τα μαρούλια, στα 0,30 ευρώ, στα ιταλικά ραδίκια (0,80 ευρώ το κιλό) και στο σπανάκι (1 ευρώ το κιλό), ενώ λογικές είναι και οι λιανικές τιμές τους.

Εξαιρέσεις

Στα λαχανικά, τα μόνα προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί στη χονδρική είναι τα φασολάκια μπαρμπούνια, στα 1,5 από 1,3 ευρώ το κιλό πέρυσι, και στο σκόρδο, η τιμή του οποίου έχει ανέβει κατά 30,4% από τα 0,23 στα 0,3 ευρώ το τεμάχιο.

Μειώσεις στα εποχής: «Ασανσέρ» το κόστος των φρούτων

Μικτή εικόνα παρατηρείται στα φρούτα, με τα εποχής να καταγράφουν σημαντικές μειώσεις σε σχέση με πέρυσι και τα υπόλοιπα να πωλούνται ακριβότερα.

Τη μεγαλύτερη πτώση τιμής (-27,3%) εμφανίζουν τα πεπόνια, στα 0,80 από τα 1,10 ευρώ το κιλό πέρυσι, ωστόσο, στο ράφι καταλήγουν σε υπερδιπλάσια τιμή, στα 1,5 ευρώ το κιλό. Ακολουθούν τα πορτοκάλια με -25% λόγω των αθρόων εισαγωγών από την Αίγυπτο και τα καρπούζια (-24,2%), η χονδρική τιμή των οποίων διαμορφώνεται στα 0,50 από 0,66 ευρώ το κιλό πέρυσι. Κατά 16,6% φθηνότερες πωλούνται φέτος στη χονδρική οι φράουλες, στα 1,5 ευρώ το κιλό, ωστόσο, στα σούπερ μάρκετ η τιμή τους αγγίζει τα 3,98 ευρώ το κιλό, με την «ψαλίδα» να διαμορφώνεται στο 165%!

Αντίθετα, ανοδική πορεία ακολουθούν οι τιμές των ακτινιδίων, στα 1,8 από 1,4 ευρώ το κιλό πέρυσι (+28,6%), και των λεμονιών, στα 0,80 από 0,65 ευρώ το κιλό (+23%). Κατά 22,2% ακριβότερα διατίθενται στις κεντρικές αγορές τα μήλα Στάρκιν Ντελίσιους, στα 1,10 από 0,90 ευρώ το κιλό και τα αχλάδια Κρυστάλλια, η τιμή των οποίων έχει ανέβει από τα 1,3 στα 1,5 ευρώ το κιλό.

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συντάξεις Ιουνίου | Πότε ξεκινούν οι πρώτες πληρωμές

Στο τέλος του Μαΐου θα γίνει η καταβολή των συντάξεων, όπως ανακοίνωσε ο e-ΕΦΚΑ.

Συγκεκριμένα, οι ημερομηνίες πληρωμής ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ μισθωτών και μη μισθωτών και διαμορφώνονται ως ακολούθως:

Στις 28/5/2024, ημέρα Τρίτη, θα καταβληθούν οι συντάξεις των τέως Ταμείων μη μισθωτών (ΟΓΑ, ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ) και οι συντάξεις ΟΠΣ-ΕΦΚΑ για όσους είναι συνταξιούχοι από 1/1/2017 και έπειτα (ν. 4387/2016) και όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (μη μισθωτών και μισθωτών).

Στις 30/5/2024, ημέρα Πέμπτη, θα καταβληθούν οι συντάξεις των τέως Ταμείων μισθωτών (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) και οι κύριες και επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ

Κυνήγι αγριόχοιρων στην Π.Ε. Καβάλας από το Δασαρχείο

Ενημερώνουμε τους κατοίκους της Καβάλας ότι το Δασαρχείο έχει οργανώσει ομάδες για το κυνήγι αγριόχοιρων και αδέσποτων χοίρων.

Οι ομάδες αυτές θα δραστηριοποιούνται σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές κάθε Τετάρτη και Σάββατο από τις 29 Μαΐου έως τις 29 Ιουνίου 2024, εκτός από τα καταφύγια άγριας ζωής και τις προστατευόμενες περιοχές. Προσέχετε ιδιαίτερα όταν βρίσκεστε στην ύπαιθρο.

 

 

Continue Reading

espa logo

espa_logo_en