Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Απομάκρυνση αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από την παραλία του συνοικισμού Νέας Καρβάλης Καβάλας

Το έτος 1981 κατασκευάστηκε ένας χερσαίος αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου συνολικού μήκους 7 χιλιομέτρων, ο οποίος εγκαταστάθηκε στην παραλία εντός του συνοικισμού της Νέας Καρβάλης και σε όλο το μήκος της ακτογραμμής που ενώνει τις χερσαίες εγκαταστάσεις της «Καβάλα Oil Α.Ε.», με τις εγκαταστάσεις της  «E.L.F.E ΑΒΕΕ» οι οποίες βρίσκονται ανατολικά και δυτικά του συνοικισμού αντίστοιχα και σε απόσταση περίπου 1500 μέτρα από αυτόν.

Ένα τμήμα του αγωγού μήκους 1500 μέτρων διέρχεται μέσα από το συνοικισμό της Νέας Καρβάλης σε απόσταση μόλις 4 – 8 μ. από κατοικίες και καταστήματα. Σε όλο το μήκος της διαδρομής του ο αγωγός είναι αφύλακτος, δεν επιτηρείται και δεν προστατεύεται με κανένα σύστημα, ενώ έχουν πρόσβαση σ’ αυτόν ελεύθερα ανά πάσα ώρα και στιγμή άνθρωποι, ζώα και διάφορα μηχανήματα και οχήματα που διέρχονται συχνά από πάνω του.

Ισχυρά κύματα του νοτιά μετακινούν πάνω από τον αγωγό μεγάλες ποσότητες άμμου που τον σκεπάζουν και φέρνουν κάθε τόσο στην επιφάνεια τμήματα του, σε διάφορα σημεία της διαδρομής του, ενώ εκατομμύρια κυβικά θαλασσινού νερού χτυπούν με σφοδρότητα πάνω του.

Τμήμα του αγωγού αυτού, μήκους 250 μέτρων περίπου έχει μετατοπιστεί διαδοχικά, τον Φεβρουάριο του 2010 κατά 150 μέτρα και τον μήνα Μάρτιο του 2013 κατά 100 μέτρα, από το υψηλότερο σημείο του πρανούς της παραλίας, όπου είχε αρχικά εγκατασταθεί το 1981, στον αιγιαλό.

Κατά την αρχική εγκατάσταση του αγωγού δεν έγιναν ειδικές κατασκευές ούτε και τηρήθηκαν οι ζώνες ασφαλείας εκατέρωθεν του άξονά του (απόσταση από κτίσματα) όπως ορίζει το Αμερικάνικο Εθνικό Πρότυπο Ασφαλείας (ANSI) B31.8, σύμφωνα με το οποίο έχει κατασκευαστεί ο συγκεκριμένος αγωγός. Όπως επίσης δεν τηρήθηκαν ποτέ οι διατάξεις των άρθρων 8, 9 και 10 του Τεχνικού Κανονισμού ασφαλείας στον οποίο εντάσσεται και το ANSI- B 31.8, που εξέδωσε το ΥΠΕΚΑ και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β603/5-3-2012 «Συστήματα μεταφοράς Φυσικού Αερίου με Μέγιστη Πίεση Λειτουργίας άνω των 16 bar», ενώ ο συγκεκριμένος αγωγός έχει μέγιστη πίεση λειτουργίας 30 – 40 bar.

Από το 2010 μέχρι και σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής της Νέας Καρβάλης έχουν αναδείξει ποικιλοτρόπως το παραπάνω θέμα στέλνοντας σειρά υπομνημάτων στα αρμόδια υπουργεία, με εκθέσεις πραγματογνωμοσύνης τόσο από την πλευρά των κατοίκων όσο κι από την πλευρά της Καβάλα Oil, με κύριο αίτημα την αλλαγή όδευσης του συγκεκριμένου αγωγού, που αποτελεί μια περιβαλλοντική βόμβα για την ευρύτερη περιοχή.

Οι εγκαταστάσεις των αγωγών ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο. Υπήρχε σύμβαση παραχώρησης χρήσης, μεταξύ του Ελληνικού κράτους και της Καβάλα Oil από το 1999 μέχρι το 2013 οπότε και σκανδαλωδώς ανανεώθηκε, για άλλα 25 χρόνια,  μέσω του ν.4135/2013 από την προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς ποτέ να ερωτηθεί η άποψη της τοπικής κοινωνίας, καθώς αποτελεί προαπαιτούμενο για συνέχιση αυτής της δραστηριότητας στο περιβάλλον της, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6, σε συνδυασμό με του άρθρου 2 του Ν. 3422/2005 που κύρωσε την διεθνή σύμβαση της Δανίας, καθώς και με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 28 του Συντάγματος.

 Η Καβάλα Oil παρότι εκμεταλλεύεται τον αγωγό δεν αναλαμβάνει το κόστος της αλλαγής όδευσής του, αναφέροντας πως η κυριότητα του αγωγού όσο και η υποχρέωση αποκατάστασης του περιβάλλοντος παραμένουν στο Ελληνικό Δημόσιο.

Επειδή δεν έχουν τηρηθεί οι αποστάσεις ασφαλείας από κατοικίες και καταστήματα.

Επειδή το πρόχειρο όσο και προσωρινό έργο του κυματοθραύστη και των πασσαλομπήξεων για την προστασία του τμήματος των 250 μ. έγινε χωρίς μελέτη και χωρίς ειδική αδειοδότηση για παράκτια έργα σύμφωνα με το νόμο περί Αιγιαλού και Παραλίας.

Επειδή το πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής της Κτηματικής Υπηρεσίας Καβάλας και η δικαστική απόφαση για την αποκατάσταση του αιγιαλού και της παραλίας με την απομάκρυνση όλων των υλικών του προσωρινού, πρόχειρου και αυθαίρετου έργου, εξακολουθούν να μην εκτελούνται ούτε από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Επειδή αντισυνταγματικά έγινε η ανανέωση παραχώρησης χρήσης του αγωγού και όλων των εγκαταστάσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Καβάλα Oil.

Επειδή ο αγωγός είναι εκτεθειμένος σε όλες τις καιρικές συνθήκες, στα θαλάσσια κύματα και στις ανθρώπινες δραστηριότητες.

Επειδή η περιοχή της Νέας Καρβάλης είναι μια ιδιαίτερα βεβαρημένη περιβαλλοντικά και βιομηχανικά περιοχή με πλήθος εργοστασίων, αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου και δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων να την περιστοιχίζουν.

Επειδή ο συγκεκριμένος αγωγός αποτελεί μια περιβαλλοντική βόμβα για την ευρύτερη περιοχή.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός

  1. Προτίθεται το υπουργείο να λάβει υπόψιν του τα αποσταλμένα σε αυτό, υπομνήματα και τις παρατηρήσεις των κατοίκων της Νέας Καρβάλης;
  1. Προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλίες συνεννόησης με την Καβάλα Oil προκειμένου να βρεθεί μια άμεση λύση στο πρόβλημα των κατοίκων;
  1. Προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αλλαγή όδευσης του παραπάνω αγωγού έτσι ώστε να μην διασχίζει κατοικημένες περιοχές;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Ιωαννίδης Ηλίας

Εμμανουηλίδης Δημήτρης

Τσανάκα Αλεξάνδρα

Click to comment

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Επίσκεψη της Βουλευτή Καβάλας κας. Αγγελικής Δεληκάρη στον Δήμαρχο Θάσου

Την Τρίτη 21 Μαΐου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου κ. Ελευθέριο Κυριακίδη, η Βουλευτής Καβάλας κα. Αγγελική Δεληκάρη.

Στην συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στο Γραφείο του Δημάρχου Θάσου, παρουσία του Αντιδημάρχου Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννη Γεωργίου, ο Δήμαρχος Θάσου ενημέρωσε αναλυτικά την κα. Αγγελική Δεληκάρη τόσο για τα ζητήματα που απασχολούν το Δήμο Θάσου όσο και το Νησί Θάσου, ενώ ζητήθηκε η παρέμβαση και συνδρομή της για την επίλυση τους.

Επίσης, ο Δήμαρχος Θάσου υπογράμμισε την άριστη και αγαστή συνεργασία με την κα. Βουλευτή από την ανάληψη των καθηκόντων της και την ευχαρίστησε θερμά για το συνεχές ενδιαφέρον της για την Θάσο και τις παρεμβάσεις της προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την προσφορά από τον κ. Ελευθέριο Κυριακίδη στην κα. Αγγελική Δεληκάρη ενός αντίγραφου αρχαίου νομίσματος της Θάσου σε ανάμνηση της επισκέψεώς της.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Υπερψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για την Κύρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης Λιμένος Καβάλας

Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Υπέρ τάχθηκε η ΝΔ, καταψήφισε το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση, η «Νίκη», οι «Σπαρτιάτες», η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας, δήλωσαν επιφύλαξη για την Ολομέλεια.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο “Celebrity Infinity” στην Καβάλα

Στην Καβάλα βρέθηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης το εντυπωσιακό κρουαζεριόπλοιο Celebrity Infinity.

Το μεγάλο αυτό πλοίο έμεινε εκτός λιμένα και ο λόγος ήταν ο τεράστιος όγκος και αλλά και το βύθισμα που δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από το κεντρικό λιμάνι.

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en