Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τσίπρας στη Βουλή | “Πετύχαμε έναν έντιμο συμβιβασμό”

image_print

Ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε το πρόσφατο Eurogroup ως καθοριστικό βήμα για το κλείσιμο της αξιολόγησης. Ο πρωθυπουργός μιλώντας στο Κοινοβούλιο τόνισε ότι “πετύχαμε έναν έντομο συμβιβασμό, συμφωνήθηκε για πρώτη φορά μετά από 7 χρονια να αφήσουμε πίσω την αρχή της διαρκούς λιτότητας και να επανακαθορίσουμε προτεραιότητες στη βάση της προώθησης πολιτικών που θα ενισχύουν τη διαπιστωμένη αναπτυξιακή τάση της ελληνικής οικονομίας”.

Είπε ότι με την καταρχήν συμφωνία στο Eurogroup επιστρέφουν οι θεσμοί για να ολοκληρωθεί άμεσα η τεχνική συμφωνία. Επισήμανε ότι η κυβέρνηση από την αρχή επέμεινε ότι η πορεία της οικονομίας δεν δικαιολογεί νέα μέτρα λιτότητας και ότι κάτι τέτοιο θα ήταν φραγμός στις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας.

Επανέλαβε ότι δεν πρόκειται να δεχθεί η κυβέρνηση νέα μέτρα λιτότητας και τόνισε ότι αυτή η θέση της κυβέρνησης έγινε σεβαστή από τους δανειστές. “Η δουλειά μας αποδίδει καρπούς” ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας απαντώντας σε ερώτηση του Βασίλη Λεβέντη για την πορεία της διαπραγμάτευσης και την κατ’ αρχήν συμφωνία για την επιστροφή των τεχνικών κλιμακίων. Η οικονομία ανακάμπτει τόνισε ο πρωθυπουργός λέγοντας ότι διαψεύδονται όσοι έλεγαν ότι δεν θα επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι.

“Με τις τελευταίες εξελίξεις και με το κλείσιμο της αξιολόγησης έως τις 20 Μάρτη, θα έχουμε τη δυνατότητα να συζητάμε εδώ και να αντιπαρατιθέμεθα για τα σημαντικά που είναι πώς θα μειωθεί η ανεργία, πώς θα δημιουργηθεί νέος πλούτος, πώς θα προστατευτεί η κοινωνική πλειοψηφία, πώς η χώρα θα βγει από την επιτροπεία» τόνισε ο πρωθυπουργός. 

Ο κ. Τσίπρας στηλίτευσε την κινδυνολογία και την καταστροφολογία της προηγούμενης περιόδου. Επισήμανε ότι στην αντιπολίτευση είχαν προεξοφλήσει όλοι ότι η κυβέρνηση δεν θα επιτύγχανε τους στόχους της και ότι θα ενεργοποιηθεί ο κόφτης. Τελικά, τόνισε, όχι μόνο δεν ενεργοποιήθηκε ο κόφτης, αλλά ενεργοποιήθηκε ο δότης, με την εφάπαξ 13η σύνταξη, ενώ κατηγόρησε τη ΝΔ ότι είχε κρατήσει αδιανόητη στάση, που δεν επικρότησε ένα μέτρο -για πρώτη φορά σε 7 χρόνια προγράμματος- παροχής στους χαμηλοσυνταξιούχους και  εκτίμησε για το 2016 2% πλεόνασμα.

Εξηγώντας τις δηλώσεις Νταισελμπλουμ είπε: «Τόσο τα μέτρα επιβάρυνσης από διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις όσο και τα μέτρα ελάφρυνσης θα ψηφισθούν ταυτόχρονα στο κοινοβούλιο και κανένα από αυτά δεν θα τελεί υπο αίρεση».

Ο Αλέξης Τσίπρας έκανε λόγο για αφωνία και έλλειμμα στρατηγικής της ΝΔ, ασκώντας της κριτική και για τη στάση της αναφορικά με τη συμφωνία του Eurgoroup, από το βήμα της Βουλής, στο πλαίσιο της «Ώρας του Πρωθυπουργού», ύστερα από ερώτηση του προέδρου της Ένωσης Κεντρώων Βασίλη Λεβέντη.

Σχολίασε ότι ο κ. Μητσοτάκης έχει κρυφτεί και δεν είναι στη Βουλή, ότι δεν απηύθυνε ερώτημα στην “Ώρα του Πρωθυπουργού” επί της διαπραγμάτευσης και πως όμως ο ίδιος θα είναι εδώ κάθε Παρασκευή να τον περιμένει και να του απαντά.

Ο Αλέξης Τσίπρας είπε ακόμα ακόμα ότι δεν θριαμβολογούμε αλλά εξέφρασε την ικανοποίηση του που ακούστηκε από επίσημα χείλη ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί ο δρόμος της λιτότητας. «Δεν κρύβω και ούτε θέλω να είμαι φειδωλός στις δηλώσεις μου και στον Ευκλείδη Τσακαλώτο και στον Γιώργο Χουλιαράκη που κατάφεραν όλα αυτά».

Αναφερόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη είπε ότι ο πρόεδρος της ΝΔ το έβαλε στα πόδια. «Ανακάλυψαν», είπε, «ότι δήθεν ο κ. Τσακαλώτος είναι κρυμένος και δεν ξέρω αν πήγαν σε Νικολούλη και Χαρδαβέλλα να τον βρουν. Ο Τσακαλώτος μίλησε. Ο Μητσοτάκης πότε θα μιλήσει;»

Ο Πρόεδρος της Ενωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης, ξεκίνησε την πρωτομιλία του με αναφορά στο νεο ασφαλιστικό το οποίο χαρακτήρισε νεο φορολογικό. Είπε ακόμα ότι η κυβέρνηση αποκρύπτει το πραγματικό ποσό που ζητάει το ΔΝΤ. Είπε ακόμα απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό: «Είχατε υποσχεθεί προσωπική διαφορά. Τώρα, γιατί το παίρνετε πίσω;». «Πώς θα πάρει πίσω ο φορολογούμενος τα χρήματα από τα νέα μέτρα» και «πώς θα ισοβαθμήσει το τσεκούρι από τη μείωση των συντάξεων και τη μείωση του αφορολόγητου», συμπλήρωσε ακόμη.

Είπε ακόμα ότι είναι σε λάθος κατεύθυνση η φιλοσοφία του νόμου και θα φύγουν αυτοί που παράγουν σε αυτό τον τόπο. «Η πτώση του αφορολογήτου είναι ένα χαστούκι στα χαμηλά εισοδήματα», είπε χαρακτηριστικά.
Για την προνομοθέτηση των μέτρων είπε: «Οι υπουργοί σας λέγανε κ. Πρωθυπουργέ ότι είναι παράνομο να δεσμεύσεις επόμενες χρονιές και επόμενες κυβερνήσεις» και πρόσθεσε: «Το Σύνταγμα το έχουμε κάνει χαλί που το ποδοπατούμε όποτε θέλουμε. Η καταπάτηση του είναι ελεύθερη στην Ελλάδα».

Για την αξιολόγηση είπε: «Υπάρχει ανησυχία στο πανελλήνιο για το κλείσιμο της αξιολόγησης. Γιατί το τραβήξατε τόσο πολύ; Αφού θα τα δεχθούμε όλα. Χρειάζεται στην Ελλάδα μια ευρωπαϊκή κυβέρνηση που πιστεύει στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Εχουμε μπερδέψει τι είναι μέτρο και τι μεταρρύθμιση». Στο ίδιο πλαίσιο, εκτίμησε ότι «η κυβέρνηση θα δεχθεί όλα τα μέτρα και αυτό θα το δούμε την Τρίτη, όταν και θα έρθουν οι δανειστές στην Αθήνα».

«Θα τα αποδεχθούμε όλα και ας λέει η κυβέρνηση για αντισταθμιστικά μέτρα» συμπλήρωσε, ενώ σχετικά με τη στάση των βουλευτών της συγκυβέρνησης, επεσήμανε ότι «σύμφωνα με την ηθική, όποιος βουλευτής διαφωνεί, παραιτείται και πηγαίνει σπίτι του».

Αναφερόμενος στο ασφαλιστικό ο Αλέξης Τσίπρας υπερασίστηκε τον υφυπουργό Εργασίας Τάσο Πετρόπουλο.

«Για το ασφαλιστικό, θέλω να πως το εξής: όλο το προηγούμενο διάστημα έβγαιναν και έλεγαν στα ΜΜΕ ότι ο Τσίπρας είναι ψεύτης και ο Κατρούγκαλος και η Αχτσιόγλου. Γιατί τους ισοπεδώσαμε όλους. Εμείς δεν είπαμε ότι δεν επιβάρυναν οι εισφορές ορισμένα εισοδήματα. Μπορεί να είναι λάθος; Μπορεί. Δεν λειτουργήσαμε εν λευκώ. Είμασταν αναγκασμένοι να φέρουμε μια λύση που δεν θα επιβάρυνε τους συνταξιούχους. Αυτά τα κατανείμαμε με βάση το εισόδημα.Και είπαμε ότι το 80% ελαφρύνεται και το 20% επιβαρύνεται. Βρήκε ο αρμόδιος υπουργός και είπε κατι και τον κανιβάλισαν. Και βγαίνει χθες η έρευνα της ΕΣΕΕ και λέει ότι το 77% των ελεύθερων επαγγελματιών ελαφρύνεται από τις εισφορές. Είμαστε χαρούμενοι που επιβαρύνεται το 14%; Όχι. Δεν μπορεί σε αυτό τον τόπο στο όνομα της σκοπιμότητας να κάνουμε το άσπρο – μαύρο. Η μεγάλη πλειοψηφία πληρώνει μικρότερες εισφορές» είπε χαρακτηριστικά.
 
Ο πρωθυπουργός έκλεισε λέγοντας: «Αυτά τα δυο χρόνια έχουν γίνει πολλά και σημαντικά. Κάποιοι δεν μπορούν να καταλάβουν ότι υπάρχει η δυνατότητα της πολιτικής διαπραγμάτευσης. Η χώρα από το 2015 και μετά δεν είναι μόνη και δεν είναι πια ικέτης. Αυτό το διάστημα επισκέφθηκαν την χώρα σπουδαίοι ηγέτες. Ομπάμα, Πούτιν, Πάπας Φραγκίσκος, Ολάντ, ηγέτες του Νότου. Διαμορφώθηκαν νέες συμμαχίες και συσχετισμοί. Η Ελλάδα σταμάτησε να είναι χώρα της καρπαζιάς και της ικεσίας. Ακολουθεί με σοβαρότητα μια εξωτερική πολιτική. Δεν κατάλαβαν τίποτα. Ούτε όταν ο Ομπαμα εήρθε εδώ να κάνει την τελευταία του παρουσία ως πρόεδρος. Τώρα έπαθαν στραπάτσο. Θα ζητήσω σε όλους να συνειδητοποιήσετε ότι η χώρα θα βγει από την κρίση γιατί είμαστε αποφασισμένοι».

DNews Widget
Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ξάνθη: Νέα ερώτηση για τη μετεγκατάσταση του ΚΕΔΑΣΥ και το 1ο Ειδικό Σχολείο

Το 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης και το ζήτημα της μετεγκατάστασης του ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης
image_print

Νέα ερώτηση προς τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου και τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατέθεσε η Λαϊκή Συσπείρωση ΑΜΘ, επαναφέροντας το ζήτημα της μετεγκατάστασης του ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης και της απόδοσης του κτιρίου στο 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης.

Η ερώτηση κατατέθηκε από τον περιφερειακό σύμβουλο Διονύση Κλάδη και κοινοποιείται στους επικεφαλής των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η πορεία των διαδικασιών για τη μεταστέγαση του ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης σε χώρο του e-ΕΦΚΑ Ξάνθης, ώστε το κτίριο που χρησιμοποιείται σήμερα να αποδοθεί στο 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης.

Τι ζητά η Λαϊκή Συσπείρωση

Η Λαϊκή Συσπείρωση αναφέρει ότι έχουν περάσει τρεις μήνες από προηγούμενη απάντηση της Διεύθυνσης Διοικητικού – Οικονομικού της Π.Ε. Ξάνθης, σύμφωνα με την οποία είχε εντοπιστεί διαθέσιμος χώρος στο κτίριο του e-ΕΦΚΑ Ξάνθης για τη στέγαση του ΚΕΔΑΣΥ.

Στην ίδια προηγούμενη απάντηση, όπως αναφέρει η παράταξη, επισημαινόταν ότι απαιτούνται παρεμβάσεις ώστε ο χώρος να καταστεί λειτουργικός, καθώς και οι απαραίτητες διοικητικές αποφάσεις και εγκρίσεις από τους αρμόδιους φορείς.

Με βάση αυτά, η Λαϊκή Συσπείρωση ζητά να ενημερωθεί σε ποιο στάδιο βρίσκονται σήμερα οι διαδικασίες για την παραχώρηση και τη διαμόρφωση των χώρων του e-ΕΦΚΑ που προορίζονται για τη στέγαση του ΚΕΔΑΣΥ Ξάνθης.

Ζητά επίσης συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των απαιτούμενων εργασιών, ώστε να προχωρήσει η μετεγκατάσταση της υπηρεσίας.

Τρίτο σημείο της ερώτησης είναι το πώς θα διασφαλιστεί ότι, από την έναρξη του σχολικού έτους 2026-2027, το 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης θα μπορέσει να λειτουργήσει σε ολόκληρο το κτίριο.

Το πλαίσιο της προηγούμενης απάντησης της Περιφέρειας

Το θέμα δεν έρχεται για πρώτη φορά στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Σε προηγούμενες δημόσιες αναφορές για το ζήτημα είχε γίνει γνωστό ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ είχε απαντήσει πως έχει εντοπιστεί διαθέσιμος χώρος στα κτίρια της Τοπικής Διεύθυνσης e-ΕΦΚΑ Ξάνθης, ο οποίος θα μπορούσε να καταστεί λειτουργικός μετά από τις αναγκαίες παρεμβάσεις, προκειμένου να στεγάσει το ΚΕΔΑΣΥ.

Η συγκεκριμένη αναφορά δείχνει ότι η κατεύθυνση που έχει τεθεί από την πλευρά των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας είναι η αναζήτηση λύσης μέσω του κτιρίου του e-ΕΦΚΑ, με την προϋπόθεση ότι θα ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες τεχνικές και διοικητικές διαδικασίες.

Το ζήτημα που τίθεται πλέον από τη Λαϊκή Συσπείρωση αφορά την εξέλιξη αυτών των διαδικασιών, το χρονοδιάγραμμα και το αν η λύση μπορεί να εφαρμοστεί έγκαιρα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Η σημασία για το 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης

Η υπόθεση συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του 1ου Ειδικού Σχολείου Ξάνθης, το οποίο, σύμφωνα με τη Λαϊκή Συσπείρωση, αντιμετωπίζει χρόνια έλλειψη χώρων.

Η παράταξη ζητά να ενημερωθεί αναλυτικά για τις ενέργειες που έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα και για τα μέτρα που θα ληφθούν, ώστε να διασφαλιστεί τόσο η έγκαιρη μετεγκατάσταση του ΚΕΔΑΣΥ όσο και η πλήρης απόδοση του κτιρίου στο σχολείο.

Το θέμα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς αφορά δομές ειδικής αγωγής και υποστήριξης, με άμεση επίδραση στην καθημερινότητα μαθητών, οικογενειών, εκπαιδευτικών και υπηρεσιών.

Το ζητούμενο της συζήτησης

Η νέα ερώτηση μεταφέρει τη συζήτηση από τη γενική δέσμευση εξεύρεσης χώρου στο πρακτικό στάδιο της υλοποίησης.

Από τη μία πλευρά, η Λαϊκή Συσπείρωση ζητά σαφείς απαντήσεις για το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα και πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες.

Από την άλλη, η προηγούμενη απάντηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας δείχνει ότι έχει εντοπιστεί συγκεκριμένη κατεύθυνση λύσης, η οποία όμως προϋποθέτει τεχνικές παρεμβάσεις, παραχώρηση, εγκρίσεις και διοικητικό συντονισμό.

Η απάντηση που θα δοθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο αναμένεται να αποσαφηνίσει αν οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει, ποια στάδια απομένουν και αν υπάρχει ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ώστε το 1ο Ειδικό Σχολείο Ξάνθης να μπορέσει να αξιοποιήσει πλήρως το κτίριο από το σχολικό έτος 2026-2027.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Πασχαλίδης: Παρέμβαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον Μηχανισμό Ανάκαμψης

Ο Γιάννης Πασχαλίδης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη Διακοινοβουλευτική Συνεδρίαση
image_print

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, συμμετείχε στη Διακοινοβουλευτική Συνεδρίαση στα πλαίσια της Επιτροπής Ελέγχου του Προϋπολογισμού της Ε.Ε.  που έλαβε χώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 24.6.2026.

Κατά τη συνεδρίαση, με αντικείμενο τον «Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», ο Βουλευτής υπογράμμισε, μέσω της παρέμβασής του, τον θετικό αντίκτυπο του Μηχανισμού στην ελληνική οικονομία, καθώς και τη σημασία της αποτελεσματικής αξιοποίησης των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων.Σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως η Ελλάδα συγκαταλέγεται  στα κράτη-μέλη με υψηλό αριθμό αιτημάτων πληρωμής, γεγονός που δείχνει επιχειρησιακή ωριμότητα και ταχεία υλοποίηση.

Στο περιθώριο της συνεδρίασης, είχε συναντήσεις με τους Ευρωβουλευτές Μανώλη Κεφαλογιάννη, Ευάγγελο Μεϊμαράκη και ΦρέντιΜπελέρη. Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκαν ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στις εκτεταμένες ζημιές στα Τενάγη Φιλίππων από τα πλημμυρικά φαινόμενα και στην ανάγκη άμεσης προώθησης ουσιαστικών λύσεων και αποζημιώσεων.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιερρακάκης σε Ανδρουλάκη για εξωδικαστικό και σύγκλιση με την Ευρώπη

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης στη Βουλή κατά την παρέμβασή του προς τον Νίκο Ανδρουλάκη
image_print

Στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη απάντησε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου που περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, το ιδιωτικό χρέος, τον νόμο Κατσέλη και μέτρα ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος.

Στις παρεμβάσεις του, ο κ. Πιερρακάκης υπερασπίστηκε τη ρύθμιση της κυβέρνησης για τις ενεργές υποθέσεις του νόμου Κατσέλη, τονίζοντας ότι δεν περιορίζεται στην εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου, αλλά εισάγει και αναδρομικότητα για όσους βρίσκονται σε ενεργή ρύθμιση.

Παράλληλα, απάντησε στην κριτική για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, χαρακτηρίζοντάς τον επιτυχημένο μέτρο, καθώς, όπως ανέφερε, οι επιτυχείς ρυθμίσεις αυξήθηκαν από 2.706 το 2022 σε 21.680 το 2025.

«Η αύξηση είναι της τάξης του 700%. Συγχωρήστε με, εγώ όταν βλέπω κάπου 700% αύξηση δεν κρίνω το μέτρο αποτυχημένο. Επιτυχημένο μάλλον το κρίνω», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Υπουργός σημείωσε ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός αφορά ρυθμίσεις ύψους 19 δισ. ευρώ, ποσό που, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι περίπου τριπλάσιο από τις ρυθμίσεις των 120 δόσεων την περίοδο 2018-2019.

Ανέφερε ακόμη ότι ο εξωδικαστικός μπορεί να φτάσει κατά κανόνα τις 240 δόσεις και, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, ακόμη και τις 420 δόσεις, ενώ με το νομοσχέδιο μειώνεται το κατώφλι υπαγωγής από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ.

Αναδρομικότητα και νόμος Κατσέλη

Απαντώντας στον Νίκο Ανδρουλάκη για τον νόμο Κατσέλη, ο Κυριάκος Πιερρακάκης υποστήριξε ότι η ανάγκη νέας νομοθέτησης, 16 χρόνια μετά, δείχνει ότι το πλαίσιο είχε κενά ως προς την ασφάλεια δικαίου.

Ο Υπουργός επανέλαβε ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει «κάτι παραπάνω» από την απόφαση του Αρείου Πάγου, καθώς, όπως είπε, η αναδρομικότητα δεν περιλαμβάνεται στο κείμενο της απόφασης, αλλά αποτελεί κυβερνητική επιλογή.

Σε σχέση με όσους έχουν ήδη αποπληρώσει ή έχασαν τη ρύθμιση, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις αποπληρωμής η εξόφληση έγινε εφάπαξ, ενώ για όσους έχασαν τη ρύθμιση έχουν ήδη παραχθεί έννομα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το άνοιγμα αυτών των υποθέσεων θα δημιουργούσε μεγάλη νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε την αναδρομική επανεξέταση χιλιάδων παλαιών φακέλων.

Η αναφορά στη σύγκλιση με την Ευρώπη

Στην τρίτη παρέμβασή του προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στα στοιχεία σύγκλισης της ελληνικής οικονομίας με την Ευρώπη.

Όπως είπε, το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας αυξήθηκε κατά 13% από το 2019 έως το 2025, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 5,7%.

Παράλληλα, ανέφερε ότι το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 14,3%, έναντι 6,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Υπάρχει σύγκλιση. Απλώς θέλουμε αυτή η σύγκλιση να επιταχυνθεί», σημείωσε ο Υπουργός, υποστηρίζοντας ότι οι κινήσεις της κυβέρνησης υπέρ των πολιτών στηρίζονται στους «βαθμούς ελευθερίας» που, όπως είπε, κατέκτησε η χώρα τα προηγούμενα χρόνια.

Πολιτική αντιπαράθεση με αιχμές

Η αντιπαράθεση του Κυριάκου Πιερρακάκη με τον Νίκο Ανδρουλάκη είχε και έντονο πολιτικό τόνο, με τον Υπουργό να κατηγορεί την αντιπολίτευση για υπερβολές.

Αναφερόμενος στις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι η κυβέρνηση υιοθετεί όσες θεωρεί λογικές, ωστόσο πρόσθεσε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις διακρίνει υπερβολή.

«Ώρες-ώρες νιώθω ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κύριο Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο», ανέφερε χαρακτηριστικά, απευθυνόμενος στον κ. Ανδρουλάκη.

Ο Υπουργός υποστήριξε ότι οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για το ιδιωτικό και το δημόσιο χρέος, καθώς και για τη συνολική στήριξη της κοινωνίας, κινούνται στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Όπως είπε, στόχος είναι η βελτίωση της κατάστασης για κάθε πολίτη, «χωρίς υπερβολή» και χωρίς πολιτική λογική που «τάζει τα πάντα σε όλους».

Ακολουθούν οι παρεμβάσεις του Κυριάκου Πιερρακάκη προς τον Νίκο Ανδρουλάκη:

Δεύτερη παρέμβαση:

Κυρία Πρόεδρε, 

Κύριε Ανδρουλάκη, 

Αισθάνομαι την ανάγκη να απαντήσω σε κάποια σημεία στο πλαίσιο της γόνιμης ανταλλαγής απόψεων που έχουμε μεταξύ μας στον κοινοβουλευτικό διάλογο και να ξεκινήσω με δύο παραδοχές. Η πρώτη παραδοχή είναι επειδή αναφέρατε τον Νόμο Κατσέλη ως έναν νόμο σταθμό. Να πω ότι σίγουρα πιστεύω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ένας νόμος για τον οποίον χρειάζεται να έρθεις μετά και να νομοθετήσεις- 16 χρόνια, αφού ήρθε- για να προσδιορίσεις σημεία της εφαρμογής του – αντανακλά ότι αυτός ο νόμος είχε κάποια κενά.

Άρα, εκ των πραγμάτων, χρειαζόμαστε μεγάλη ασφάλεια δικαίου σε οτιδήποτε κάνουμε και δεν παρήγαγε ο νόμος αυτός, αυτή την ασφάλεια δικαίου. Ο εξωδικαστικός, τον οποίον κριτικάρατε, την παράγει – θα έρθω σε αυτό αμέσως μετά. 

Η δεύτερη παραδοχή την οποία θέλω να κάνω είναι το ότι είπατε στην ομιλία σας, ότι ήμασταν αναγκασμένοι να εφαρμόσουμε την απόφαση του Αρείου Πάγου. Προφανώς η απόφαση παράγει νομολογία.

Εμείς έχουμε έρθει και εφαρμόζουμε κάτι παραπάνω από την απόφαση. Θα επαναλάβω αυτό που είπα πριν στον κύριο Φάμελλο: Ζητήστε από τους συνεργάτες σας να σας δώσουν το κείμενο της απόφασης του Αρείου Πάγου και να μας πουν, να σας πουν, πού υπάρχει η λέξη αναδρομικότητα, όπως αυτή που ερχόμαστε να εφαρμόσουμε εμείς για όσους βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ενεργό ρύθμιση. 

Θα διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχει. Αυτή είναι η κυβερνητική απόφαση και η κυβερνητική επιλογή, η οποία έρχεται να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει μια σειρά από ρυθμίσεις για το ιδιωτικό χρέος στις οποίες αναφερθήκατε.

Και απλώς για να απαντήσω στα δύο σημεία που βάλατε σε σχέση με την εφαρμογή της αναδρομικότητας, να πω ότι στις περιπτώσεις όσων έχουν ήδη αποπληρώσει, η κυρία κατοικία έχει ήδη διασωθεί και στις περισσότερες περιπτώσεις η εξόφληση έχει γίνει εφάπαξ, δηλαδή με καταβολή του υπολοίπου κεφαλαίου. Τα δάνεια αυτά ήταν συνήθως μακράς διάρκειας, 20 έτη όταν κάποιος εξοφλεί εφάπαξ δεν συνεχίζει να επιβαρύνεται με μελλοντικούς τόκους. Άρα, πολύ απλά δεν υπάρχει τόκος προς επιστροφή και εμείς εδώ νομοθετούμε τον υπολογισμό του τόκου με βάση το μήνα.

Δεύτερον, στις περιπτώσεις όσων έχασαν τη ρύθμιση, έχουν ήδη παραχθεί συγκεκριμένα έννομα αποτελέσματα, και για τις δύο πλευρές, επειδή επί μήνες ή χρόνια δεν καταβάλλονταν οι συμφωνημένες δόσεις. Το να ανοίξουν ξανά αυτές οι υποθέσεις, επειδή αναφερθήκατε στην ασφάλεια δικαίου, θα δημιουργούσε τεράστια νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε την αναδρομική επανεξέταση χιλιάδων παλαιών φακέλων, πολλοί από τους οποίους στηρίζονται σε τελεσίδικες αποφάσεις δεκαετίας. Και εδώ να προσθέσω ότι 70% αυτών των περιπτώσεων, όπως ανέφερα και πριν, δεν είχαν καταβάλει ούτε μία δόση, ούτε μέρος μίας δόσης.

Να έρθω στον εξωδικαστικό όμως, γιατί θα μου πείτε τι γίνεται με αυτούς τους ανθρώπους; Θα σας απαντήσω ότι μπορούν κάλλιστα να υπαχθούν στον εξωδικαστικό. Και επειδή αναφερθήκατε κριτικά στον εξωδικαστικό, εγώ θα πω ότι συνολικά ο εξωδικαστικός αφορά 19 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό τριπλάσιο περίπου από όσους μπήκαν στις 120 δόσεις το ‘18-‘19 στις οποίες αναφερθήκατε. Και επίσης να προσθέσω ότι ο εξωδικαστικός μπορεί να φτάσει κατά κανόνα τις 240 δόσεις, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και τις 420 δόσεις. Και οι 72 δόσεις που βάζουμε δεν έχουν κάποια προϋπόθεση όπως αναφέρατε, απλώς αφορούν παλαιά χρέη μέχρι το ’23, μετά μπορούν να υπαχθούν στις τυπικές δόσεις της ΑΑΔΕ. Μάλιστα, ο εξωδικαστικός είχε, για να αναφέρω πάλι τα στοιχεία, 2.706 επιτυχείς ρυθμίσεις το 2022, 21.680 ρυθμίσεις το 2025. Η αύξηση είναι της τάξης του 700%.

Συγχωρήστε με, εγώ όταν βλέπω κάπου 700% αύξηση δεν κρίνω το μέτρο αποτυχημένο. Επιτυχημένο μάλλον το κρίνω. Ακουμπά όλη την κοινωνία.

Και έχει δικαιοσύνη ο εξωδικαστικός. Γιατί δεν κάνει την ίδια ρύθμιση για όλους. Η ρύθμιση είναι πολύ μεγαλύτερη και το κούρεμα για εκείνους που πραγματικά έχουν κοινωνική ανάγκη.

Άρα πώς απορρίπτετε αυτό το μέτρο; Αντί να το αγκαλιάζετε και μάλιστα σε ένα σχέδιο νόμου στο οποίο ερχόμαστε και μειώνουμε το κατώφλι υπαγωγής στον εξωδικαστικό από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ. Άρα το μέτρο δουλεύει και δουλεύει γιατί δεν μείναμε αδρανείς. Από την πρώτη μέρα μέχρι σήμερα το εργαλείο το βελτιώνουμε αυτό ξανά και ξανά, σε πολλαπλές παρεμβάσεις και στο σημερινό σχέδιο νόμου. 

Και κλείνω , κύριε Ανδρουλάκη – αισθάνομαι την ανάγκη απλώς να κάνω και μία αναφορά, δεν το αναφέρατε εσείς – ο κύριος Κουκουλόπουλος αναφέρθηκε κατά κόρον σε κριτική για το Υπερταμείο και αν δεν κάνω λάθος, εδώ μέσα στην αίθουσα αναφέρθηκε γιατί το Υπερταμείο, το οποίο μετονομάζεται σε Ελληνικό Αναπτυξιακό Ταμείο, συνεχίζει και αποπληρώνει κομμάτι του δημοσίου χρέους.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη συνθήκη κοινωνικής δικαιοσύνης απ’ το να μην μεταφέρει κανείς το βάρος στις επόμενες γενιές, ίσα-ίσα είναι πάρα πολύ σπουδαίο το ότι περισσότερες θυγατρικές του Υπερταμείου, του Ελληνικού Αναπτυξιακού Ταμείου πλέον, έχουν γυρίσει σε κερδοφορία. Και επιστρέφουμε στην αποπληρωμή του χρέους με έναν τρόπο τέτοιο που το 2032 έχει πάψει πλέον να είναι ρίσκο και είμαστε σε θέση διαρκώς να βελτιώνουμε την οικονομική συνθήκη της χώρας. Γιατί αυτό είναι και η τελική μου απάντηση στην κριτική σας.

Μου λέτε: «μας λέτε ότι όλα πάνε καλά», δεν σας λέω αυτό. Σας λέω ότι όλα πάνε καλύτερα. Και η δική μας δουλειά ποια είναι; Διαρκώς να βελτιώνουμε αυτή τη συνθήκη για κάθε Ελληνίδα, για κάθε Έλληνα, σε κάθε πρόβλημα το οποίο βιώνει. Όλες οι κινήσεις που κάνουμε και για το ιδιωτικό χρέος και για το δημόσιο χρέος και για τη συνολική στήριξη της κοινωνίας, εκεί κατατείνουν, γιατί είναι αυτές ρεαλιστικές, στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας και κρύβουν μέσα τους αλήθεια.

Και όχι υπερβολή και όχι το να τάζεις τα πάντα σε όλους.

Σας ευχαριστώ πολύ. 

Τρίτη παρέμβαση:

Ξεκινώ με κάποια οφειλόμενα στοιχεία, κυρία Πρόεδρε, επειδή ο κύριος Ανδρουλάκης ζήτησε να μιλήσουμε με όρους σύγκλισης με την Ευρώπη. 

Να πω, λοιπόν, με όρους σύγκλισης με την Ευρώπη, ότι η Ελλάδα συγκλίνει. Το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας έχει αυξηθεί 13% από το 2019 μέχρι το 2025, ευρωπαϊκά ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 5,7%. Όγδοη καλύτερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (έχει η Ελλάδα) με πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, συν 14,3%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 6,6%. 

Άρα, υπάρχει σύγκλιση. Απλώς θέλουμε αυτή η σύγκλιση να επιταχυνθεί. Και αυτό γίνεται με βάση όλα αυτά τα οποία κατακτάμε. Γιατί μου είπατε, κύριε Ανδρουλάκη, με ποιους βαθμούς ελευθερίας νομοθέτησε η Κυβέρνηση Παπανδρέου. Εγώ θα σας πω με ποιους βαθμούς ελευθερίας νομοθέτησε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Με τους βαθμούς ελευθερίας που αυτή κατέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Για να μπορούμε να ερχόμαστε σήμερα και να κάνουμε αυτές τις κινήσεις υπέρ των πολιτών. 

Και δεν μου απαντήσατε, που σας ζήτησα να μου απαντήσετε, σε ποιο σημείο της απόφασης του Αρείου Πάγου υπήρχε η αναδρομικότητα την οποία επικαλείστε; Εσείς την είπατε στο TikTok. Ο Άρειος Πάγος, όμως, δεν την ανέφερε κάπου. Ερχόμαστε και το κάνουμε εμείς με τον σωστό τρόπο. Και όλα τα εργαλεία τα οποία βάζουμε, έχουν ακριβώς αυτό το χαρακτήρα. 

Να κλείσω με μια τοποθέτηση επί προσωπικού, γιατί κι εσείς κάνατε το ίδιο λάθος που έκανε πριν ο κύριος Γερουλάνος, αποφασίσατε να αναφερθείτε σε εμένα, είναι χόμπι σας, επί προσωπικού. Και να πω ότι είμαι μέλος της Νέας Δημοκρατίας το 2015, του τέλους της, και εξαιρετικά υπερήφανος για αυτό. Και εξαιρετικά υπερήφανος για την κυβέρνηση στην οποία μετέχω. Ακριβώς επειδή δεν χρειάζεται να αναφέρω τους λαϊκισμούς, τους οποίους αναφέρατε εσείς και η κοινοβουλευτική σας ομάδα. 

Και αυτό είναι μια συνολική κατάκτηση της ελληνικής κοινωνίας, μια συνολική κατάκτηση αυτής της κυβέρνησης. Διαβάζω τις προτάσεις σας, όποιες είναι λογικές, τις υιοθετούμε, αλλά σε κάποιες, κύριε Ανδρουλάκη, επιτρέψτε μου, νιώθω ώρες- ώρες ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κύριο Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο. 

Νομίζω, λοιπόν, ότι υπάρχει μια υπερβολή σε όλα αυτά. Την κατανοώ πολιτικά, δεν την κατανοώ κυβερνητικά. Και νομίζω ότι είναι λάθος. Και είναι ένα λάθος το οποίο δεν πρέπει να συνεχίσετε να επιμένετε. 

Σας ευχαριστώ.

DNews Widget
Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
Banner
text about elections

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en