Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η σιγουριά του Τσίπρα και τα κρυφά χαρτιά του Τόμσεν

Ακρογωνιαίος λίθος της διαπραγμάτευσης η πρόβλεψη για το πλεόνασμα του 2018. Τι έχει δεχθεί η Κομισιόν, πώς μπορεί να το αμφισβητήσει το ΔΝΤ.

Λίγα 24ωρα πριν αρχίσουν εκ νέου οι διαπραγματεύσεις με τους επικεφαλής των Θεσμών στην Αθήνα, η κυβέρνηση εμφανίζεται βέβαιη ότι οι συζητήσεις για τα μέτρα μετά το 2018 θα γίνουν στη βάση της παραδοχής ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε τροχιά εκπλήρωσης του στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% το 2018, αλλά η σιωπή και τα υπονοούμενα που αφήνει ο «σκληρός» του ΔΝΤ, Πόουλ Τόμσεν, προοιωνίζονται δυσάρεστες εκπλήξεις.

Μιλώντας σήμερα στη Βουλή, ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, εξήγησε γιατί θεωρεί βέβαιο ότι τα μέτρα και τα… αντίμετρα που θα συμφωνηθούν με τους Θεσμούς θα νομοθετηθούν και θα τεθούν σε ισχύ, στο σύνολό τους, το 2019. Όπως άφησε να εννοηθεί, δεν αμφισβητείται πλέον ότι η Ελλάδα θα εκπληρώσει το δημοσιονομικό στόχο του προγράμματος το 2018, συνεπώς δεν χρειάζεται άλλη λιτότητα, μετά το τέλος του προγράμματος.

Αυτό σημαίνει, κατά την οπτική της κυβέρνησης, ότι όποια δυσάρεστα μέτρα νομοθετηθούν και τεθούν σε ισχύ θα «αντικρίζονται» από παροχές και ελαφρύνσεις ισοδύναμου δημοσιονομικού αποτελέσματος, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι συνεπές με τη δέσμευση του πρωθυπουργού που κωδικοποιείται με τη γνωστή φράση «ούτε ένα ευρώ πρόσθετη λιτότητα».

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, το πλεόνασμα του 2016 θα ξεπεράσει το 2% του ΑΕΠ (άλλες εκτιμήσεις που «διαρρέουν» κάνουν λόγο για ποσοστό κοντά στο 3%) και η Κομισιόν έχει αποδεχθεί την ορθότητα των προβολών που κάνει η ελληνική πλευρά για τις μελλοντικές δημοσιονομικές επιδόσεις, οι οποίες δείχνουν ότι το 2018 θα εκπληρωθεί με βεβαιότητα ο στόχος για πλεόνασμα 3,5%.

Αν επιβεβαιωθούν αυτές οι εκτιμήσεις, θα είναι βάσιμη και η αισιοδοξία της κυβέρνησης ότι τα μέτρα για το 2019 δεν ανοίξουν άλλο ένα κύκλο λιτότητας. Προβληματισμό, όμως, δημιουργεί η… επίμονη σιωπή του Πόουλ Τόμσεν, ο οποίος λέγεται ότι απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε τοποθέτηση στη διάρκεια της συνεδρίασης του Eurogroup, ενώ έκτοτε το Ταμείο έχει αποφύγει, σε αντίθεση με Ευρωπαίους αξιωματούχους, να επιβεβαιώσει ότι συμμερίζεται την αισιοδοξία των ελληνικών αρχών και της Κομισιόν για την εκπλήρωση του δημοσιονομικού στόχου.

Στο κείμενο που δημοσίευσε στο blog του Ταμείου, μάλιστα, ο επικεφαλής του ευρωπαϊκού τομέα του ΔΝΤ άφησε ορισμένα υπονοούμενα, που θα μπορούσαν να ερμηνευθούν και ως μια πρώτη απάντηση στην αισιοδοξία των ευρωπαϊκών αρχών. Όπως τόνισε, το πλαίσιο κανόνων που εφαρμόζει το Ταμείο απαιτεί να υπολογίζονται όλα τα ρίσκα, τόσο στην εφαρμογή του προγράμματος, όσο και στις οικονομικές προβλέψεις.

Η παλιά, γνωστή διαφωνία…

Η συντηρητική προσέγγιση του Ταμείου, σχετικά με τους δημοσιονομικούς στόχους, η οποία υπογραμμίζεται σε αυτό το άρθρο, φέρνει στο προσκήνιο την παλιά, γνωστή διαφωνία μεταξύ ΔΝΤ και Κομισιόν, που δεν είναι σαφές αν έχει επιλυθεί υπέρ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: το Ταμείο υπολογίζει με δικό του τρόπο το πρωτογενές πλεόνασμα και με δικό του τρόπο κάνει τις προβολές στο μέλλον.

Αυτό δημιουργεί μεγάλες αποκλίσεις στους υπολογισμούς: για παράδειγμα, στα  τέλη του 2016, όταν οι ελληνικές αρχές και οι Κομισιόν εκτιμούσαν το πρωτογενές πλεόνασμα σε 0,5% του ΑΕΠ, το Ταμείο επέμενε σε έλλειμμα 0,5% του ΑΕΠ.

Επιπλέον, το Ταμείο και στην τελευταία του έκθεση για την Ελλάδα επέμενε στην εκτίμηση ότι η ελληνική οικονομία δεν μπορεί να φθάσει σε πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ και να το διατηρήσει μεσοπρόθεσμα, χωρίς να ληφθούν πολύ σκληρά πρόσθετα μέτρα. Μέχρι στιγμής, όπως επανέλαβε και ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ, Τζέρι Ράις, το Ταμείο δεν έχει αναθεωρήσει αυτές τις εκτιμήσεις, δηλαδή επιμένει ότι ο καταλληλότερος δημοσιονομικός στόχος είναι 1,5%.

Εξάλλου, το Ταμείο δεν έχει καταλήξει ακόμα σε οριστικά συμπεράσματα σχετικά με ένα άλλο κρίσιμο ερώτημα: σε ποιο βαθμό η υπέρβαση στόχου του 2016 έχει μόνιμο χαρακτήρα και θα επηρεάσει την εκτέλεση του προϋπολογισμού τα επόμενα χρόνια. Αν κρίνει ότι η υπέρβαση είναι συγκυριακή, συνεκτιμώντας πιθανόν και ορισμένα «κρυφά» ανοίγματα του Δημοσίου, όπως οι καθυστερημένες πληρωμές νέων συντάξεων, θα επιμείνει ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος για πλεόνασμα 3,5%.

Αυτές οι συζητήσεις θα είναι αρκετά δύσκολες και ως τώρα δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο Πόουλ Τόμσεν είναι έτοιμος να «καταπιεί» όλες τις εκτιμήσεις και προβλέψεις που έχει κάνει στο παρελθόν και να συμφωνήσει με την αισιόδοξη οπτική της Κομισιόν. Αν επιμείνει ότι χρειάζονται μέτρα λιτότητας, χωρίς αντισταθμίσεις, για να εκπληρωθεί ο στόχος το 2018, αλλά και την περίοδο ως το 2021, προφανώς η κυβέρνηση θα βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση, αφού θα κλονισθεί το οικοδόμημα της «ουδετερότητας» των μέτρων και του τερματισμού της λιτότητας.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Απόφαση-σταθμός από το ΣτΕ | Σύνταξη 400 ευρώ για οφειλέτες με χρέη άνω των 30.000

Με απόφασή του, το Συμβούλιο της Επικρατείας εντάσσει τους οφειλέτες των Ταμείων που δεν θεμιλιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης, στην ίδια κατηγορία με τους ανασφάλιστους υπερήλικες που δικαιούνται την προνοιακή σύνταξη του ΟΠΕΚΑ.

Το πλήρες ποσό της οποίας ανέρχεται στα 399,54 ευρώ για το 2024, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του Δικαστηρίου, η προϋπόθεση για τη λήψη της σύνταξης από ανασφάλιστους υπερίληκες, που είναι να μη λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται οι ίδιοι σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, συντρέχει και όταν οι ενδιαφερόμενοι είναι ασφαλισμένοι που δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη από τον φορέα τους, λόγω του ότι έχουν οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές οι οποίες υπερβαίνουν το εκάστατο οριζόμενο από το νόμο κατώτατο όριο οφειλών που συμψηφίζονται ή παρακρατούνται από τη σύνταξη και τις οποίες αδυνατούν να εξοφλήσουν.

Το όριο συμφηφισμού των χρεών με σύνταξη είναι ως τις 30.000 ευρώ για τους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ με χρέη από εργοδοτικές και ατομικές εισφορές, καθώς και από πλασματικά έτη, και ως 6.000 ευρώ για χρέη προς τον ΟΓΑ.

Πιο απλά, η απόφαση του ΣτΕ σημαίνει ότι οι οφειλέτες με χρέη ως 30.000 και ως 6.000 ευρώ δικαιούνται σύνταξη, καθώς οι οφειλέτες τους συμψηφίζονται με τη σύνταξη που θα λάβουν, ενώ αν τα χρέη τους υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ ή 6.000 ευρώ, αντίστοιχα, δικαιούνται να λάβουν τη σύνταξη του ανασφάλιστου από τον ΟΠΕΚΑ.

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Το Πάσχα της… ακρίβειας: 19% ακριβότερο το Πασχαλινό τραπέζι φέτος

Σύμφωνα με την ετήσια εκτίμηση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας το κόστος φέτος -μετά από τιμοληψίες σε διάφορα καταστήματα– κυμαίνεται από 89,04€ έως 130,04€, ενώ πέρυσι ήταν από 76.53 ευρώ έως 109.03 ευρώ. Δηλαδή κατέγραψε αύξηση από 16,3 έως 19,3%.

«Χρυσός» ο οβελίας

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο αρνί η αύξηση φτάνει το 15,1%, στο κατσίκι το 25,1 σε σχέση με πέρυσι, ενώ πρωταθλητής των ανατιμήσεων είναι το ελαιόλαδο, που αυξήθηκε κατά 45,1%.

Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που κατευθύνονται σε άλλα είδη κρεάτων όπως χοιρινό που είναι πολύ πιο οικονομικό.

«Οι τιμές είναι 12, 13 ευρώ αρνί κατσίκι, καλές τιμές, μπριζολίτσες, χοιρινά έχω 5 ευρώ, 6 ευρώ» ανέφερε κρεοπώλης.

Έως 166,6 ευρώ το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού για 5μελή οικογένεια

Η πρωινή εκπομπή του OPEN… έστρωσε ενδεικτικά το τραπέζι της Κυριακής για 5 άτομα: Με αρνί 6 κιλών, κόστους από 60 έως 90 ευρώ, κοκορέτσι, ανθότυρο, γραβιέρα, τυρόπιτα για όλους, σαλάτες, ψωμί, γλυκό, μπύρες, αναψυκτικά και βαμμένα αυγά. Συνολικά χρειάστηκαν από 136.66 έως 166.66 ευρώ.

«Φωτιά» και στα σοκολατένια αυγά

«Φωτιά» έχουν πάρει και οι τιμές στα σοκολατένια αυγά, λόγω της μεγάλης αύξησης που καταγράφει διεθνώς η τιμή του κακάο. «Προσπαθούμε με όσο λιγότερα, να κάνουμε αυτά που είναι να κάνουμε και τα έθιμα για το Πάσχα και όλα αλλά με λιγότερα, με σύνεση», ανέφερε πολίτης στο OPEN. Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που αφήνουν τις αγορές τους για την τελευταία στιγμή  αναμένοντας μειωμένες τιμές.

ethnos.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

ΑΑΔΕ | Μέχρι πότε δόθηκε παράταση για τη διασύνδεση ταμειακών

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ανακοίνωσε την παροχή επιπλέον χρόνου διασύνδεσης ΦΗΜ και τερματικών POS σε 7.600 επιχειρήσεις, που διαθέτουν συστήματα, τα οποία, με βάση τα στοιχεία που έλαβε από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Κατασκευαστών Ταμειακών συστημάτων (ΣΕΚΤ) και από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), είναι ασύμβατα μεταξύ τους, ώστε να προχωρήσουν στην άμεση αντικατάσταση, είτε της ΦΗΜ, είτε του τερματικού POS.

Λόγω τεχνικής αδυναμίας η παράταση

Ο επιπλέον χρόνος παρέχεται, καθώς οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις, παρότι συμμορφώθηκαν με τις υποχρεώσεις τους και πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις επιτυχούς διασύνδεσης, διαθέτοντας τερματικά, που συμπεριλαμβάνονται στις Δηλώσεις Συμμόρφωσης των Παρόχων (NSPs/Acquirers) και αναβαθμισμένους ΦΗΜ με τεχνική δυνατότητα διασύνδεσης, εν τέλει δεν κατόρθωσαν να διασυνδεθούν χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω τεχνικής αδυναμίας κάποιας εκ των συσκευών τους.

Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕΓιώργου Πιτσιλή, παρατείνεται η προθεσμία διασύνδεσης για αυτές τις επιχειρήσεις έως και τις 10 Ιουνίου 2024, ώστε να προβούν, χωρίς τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων, στην προμήθεια ταμειακού συστήματος ή Μέσου Πληρωμής, ο συνδυασμός των οποίων θα διασφαλίζει την δυνατότητα διασύνδεσής τους για την σύννομη λήψη πληρωμών με κάρτα από την επιχείρησή τους.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν ήδη λάβει σχετικό e-mail από την ΑΑΔΕ, με το οποίο ενημερώνονται για τη σχετική παράταση της διασύνδεσης και τη δυνατότητα πληροφόρησής τους από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με τύπους ταμειακών μηχανών, ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στη διεύθυνση https://www.aade.gr/syndyasmoi-tameiakon-mihanon-pos

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en