Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Το χρέος μας έμπλεξε στα γρανάζια της VW

Κίνδυνος να παγώσει η διαδικασία ελάφρυνσης. Φόβοι για οικονομικο-πολιτικό ντόμινο

Ένα σκληρό power straggle μεταξύ του ΔΝΤ και του Βερολίνου βρίσκεται πάλι σε εξέλιξη πάνω στο ζήτημα του ελληνικού χρέους, ενώ η κυβέρνηση επιταχύνει για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Κάθε κίνηση ή ακόμα και η απραξία σε αυτό το μέτωπο μπορούν να οδηγήσουν σε μπαράζ οικονομικο-πολιτικών εξελίξεων που ενδεχομένως να έφταναν και σε νέο κύκλο πολιτικής αστάθειας.

Αυτή τη φορά όμως η κόντρα δεν αφορά καθαρά την Ελλάδα αλλά τον ακήρυχτο πόλεμο ΗΠΑ-Γερμανίας με αναζωπυρώθηκε με αφορμή την υπόθεση της Volkswagen και ο οποίος περιπλέκει την κατάσταση για την ελληνική πλευρά. Ο πόλεμος δηλώσεων Λαγκάρντ, Σόιμπλε-Ντάισελμπλουμ και η πυροσβεστική παρέμβαση από Σαπέν και Μοσκοβισί σκιαγραφούν το νέο τοπίο.

Η εμπλοκή του ελληνικού ζητήματος του χρέους στην αντιπαράθεση Ουάσιγκτον-Βερολίνου αποδεικνύει αφενός την υψηλή διαβάθμισή του αλλά και το μένος της Γερμανίας να απαντήσει στην αμερικανική επίθεση με δυσανάλογα ισχυρότερα αντίποινα.

Ενώ λοιπόν γίνεται προσπάθεια αποκατάστασης του γαλλογερμανικού άξονα με συμφωνίες ακόμη και γεωπολιτικού χαρακτήρα για την Ουκρανία και τη Συρία, στη γραμμή της Γαλλίας και σε διαφορετικό τέμπο από τις ΗΠΑ, το Βερολίνο επαναφέρει το λυμένο ζήτημα του ελληνικού χρέους.

Το Βερολίνο, εχοντας απριόρι δεχθεί τις γαλλικές θέσεις και προτάσεις τόσο στο ζήτημα της Ουκρανίας όσο και της Συρίας και προάγοντας παράλληλα τη θέση της Ρωσίας στην ευρύτερη περιοχή, έναντι των ΗΠΑ, είναι τώρα σε θέση να ζητήσει αντισταθμιστικά οφέλη από το Παρίσι.

Από την άλλη πλευρά η Κριστίν Λαγκάρντ είναι προφανές ότι βρίσκεται εγκλωβισμένη ανάμεσα στο sustainability report του Ιουλίου, που χαρακτήρισε το χρέος μη βιώσιμο, καθιστώντας απαγορευτική την ενεργή χρηματοδοτική συμμετοχή του ΔΝΤ και στις πιέσεις του Ουάσιγκτον για παραμονή στο πρόγραμμα.

Σε αυτό το πλαίσιο δεν αποκλείεται προσωρινά το ΔΝΤ να παραμείνει με το status του παρατηρητή μέχρι να καταλαγιάσει ο κουρνιαχτός και να τεθούν και οι πολιτικές βάσεις για τη διευθέτηση του προβλήματος βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.

Το ρίσκο σε αυτή τη φάση, για την Ελλάδα, έγκειται στην παγίωση της ψυχροπολεμικής κατάστασης στις σχέσεις ΗΠΑ-Γερμανίας, εξέλιξη που θα βάλει στην κατάψυξη την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους.

Μια τέτοια εξέλιξη όμως θα κρατήσει ζωντανή την απειλή του Grexit, σε υψηλά επίπεδο το πολιτικό ρίσκο στο εσωτερικό της χώρας, θα απομακρύνει εν δυνάμει επενδυτές και θα καταστήσει εφικτή την αμφισβήτηση του Αλέξη Τσίπρα στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ.

Συνεπώς μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να προκαλέσει ένα άνευ προηγουμένου πολιτικο-οικονομικό ντόμινο στην Ελλάδα, το οποίο σε αυτή τη φάση θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει όχι μόνο τη χώρα αλλά και τον Ευρώπη, με δεδομένη την ενίσχυση των αποσχιστικών τάσεων στην Ισπανία, τη δεδηλωμένη πρόθεση του Κάμερον για Brexit και την κλιμάκωση των μεταναστευτικών ροών.

Οι δηλώσεις που μυρίζουν μπαρούτι

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση από την Λίμα του Περού όπου διεξάγεται η ετήσια γενική συνέλευση του ΔΝΤ, η Κριστίν  Λαγκάρντ επανέλαβε ότι το χρέος της Ελλάδας δεν είναι βιώσιμο καθώς η θέση του Ταμείου για την δατηρησιμότητα του χρέους δεν έχει μεταβληθεί από τον περασμένο Ιούλιο οπότε και δημοσίευσε την τελευταία Έκθεση βιωσιμότητας.

Υπογράμμισε ότι το Ταμείο είναι πρόθυμο να συνδράμει την Ελλάδα μετά από το σχετικό αίτημα που έχει υποβάλλει η κυβέρνηση. Επεσήμανε ωστόσο ότι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να εγκριθεί βοήθεια του ΔΝΤ προς την Ελλάδα είναι το πρόγραμμα προσαρμογής να στηρίζεται σε δύο σκέλη.

Το πρώτο σκέλος αφορά την υιοθέτηση και ψήφιση σημαντικών μεταρρυθμίσεων. Προσθέτοντας ότι θα πρέπει η χώρα να προχωρήσει σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό αλλά και στο μέτωπο της τραπεζικής διακυβέρνησης. Το δεύτερο σκέλος αφορά την βιωσιμότητα του χρέους, καθώς πρέπει να αναληφθούν σχετικές πρωτοβουλίες που θα επαναφέρουν το χρέος της χώρας σε τροχιά βιωσιμότητας.

«Έχουμε δηλώσει ότι το ελληνικό πρόγραμμα πρέπει να βασιστεί σε δύο άξονες. Σημαντικές μεταρρυθμίσεις, ενσωματωμένες στη νομοθεσία οι οποίες θα εφαρμόζονται και μέτρα για το χρέους» πρόσθεσε η επικεφαλής του Ταμείου. 

Ο προβοκάτορας

Από την πλευρά του ο Γέρουν Ντάισελμπλουμ σε συνέντευξή του στο Reuters δήλωσε πως οι συζητήσεις για το εάν η ελάφρυνση του χρέους θα πρέπει να έλθει εκ των προτέρων, με την πάροδο του χρόνου καθώς πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις, ή ως μια μίξη και των δύο, θα ξεκινήσουν αργότερα φέτος, αφού η  Ελλάδα περάσει με επιτυχία την πρώτη αξιολόγηση των πιστωτών για τις μεταρρυθμίσεις.

«Υπάρχει μια ευρεία κατανόηση για την μέθοδο που θα πρέπει να επιλέξουμε, και αυτή είναι να κοιτάξουμε τις ετήσιες χρηματοδοτικές ανάγκες για το κρατικό χρέος”, δήλωσε ο ίδιος. “Δεύτερον, φαίνεται να υπάρχει μια ευρεία κατανόηση ότι ένα καλό πρότυπο θα ήταν να έχουμε ένα μέγιστο πλαφόν στο 15% του ΑΕΠ», πρόσθεσε.

Και τρίτον, και εργαζόμαστε πάνω σε αυτό με την Κομισιόν και το ΔΝΤ, θα πρέπει να υπάρχει μια κοινή κατανόηση των σεναρίων: ποιες είναι οι ρεαλιστικές προσδοκίες σε ένα κανονικό σενάριο; Ή σε ένα δυσμενές σενάριο με βάση την ανάπτυξη και τον πληθωρισμό κλπ;».

Η Αθήνα, και αρχικά και το ΔΝΤ, έχουν πιέσει για κούρεμα στο ελληνικό χρέος, το οποίο αναμένεται να φθάσει στο 180% του ΑΕΠ φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν. Αλλά οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης υποστηρίζουν πως αυτό που έχει σημασία περισσότερο από την ονομαστική αξία του χρέους, είναι πόσο πολύ επιβαρύνει την οικονομία μέσω του ετήσιου κόστους διαγραφής του χρέους.

Ο επικεφαλής του Eurogroup άφησε να εννοηθεί ότι μια πλήρης εκ των προτέρων συμφωνία για την ελάφρυνση χρέους, ίσως να μην είναι η καλύτερη λύση. «Θα δούμε αν υπάρξουν χρηματοδοτικά εμπόδια στα επόμενα 30 χρόνια», δήλωσε.

«Η ανάλυση του ESM έχει δείξει πως οι πρώτες χρηματοδοτικές δυσκολίες πιθανώς θα έλθουν σε 15 χρόνια. Επομένως, εάν ισχύει αυτό, θα ήταν παράξενο να αρχίσουμε να τις περιορίζουμε από τώρα, είναι πολύ μακριά», δήλωσε.

«Αλλά θα δούμε –εξαρτάται από τα σενάρια πάνω στα οποία εργαζόμαστε με το ΔΝΤ», πρόσθεσε.

…και οι «πυροσβέστες»

Να ολοκληρωθεί πρώτα η αξιολόγηση και μετά θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα του ελληνικού χρέους.

Αυτή ήταν η σύσταση του Επίτροπου για Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις, Πιέρ Μοσκοβισί, σε συνέντευξή του στο Bloomberg, όπου εξέφρασε την πεποίθηση ότι το ελληνικό πρόγραμμα στήριξης έχει μπει σε τροχιά και ο διάλογος των δύο πλευρών θα είναι πιο ποιοτικός.

«Θα πρέπει να χειριστούμε το ζήτημα μετά τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, όταν θα έχουμε την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος, όταν θα έχουν εφαρμοστεί οι προαπαιτούμενες δράσεις, όταν θα ψηφιστούν νέες προαπαιτούμενες δράσεις.  Και αν το πρόγραμμα έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης, τότε μπορούμε να προχωρήσουμε σε ήπια αναδόμηση του χρέους» ανέφερε ο επίτροπος. 

Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθηση και ελπίδα ότι το ΔΝΤ θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα. «Πιστεύω ότι το ΔΝΤ θα είναι εκεί, ελπίζω ότι το ΔΝΤ θα είναι εκεί και είναι αναγκαίο το ΔΝΤ να μην κατέβει από το τρένο» σημείωσε.

Βέβαιος για τη συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο τρίτο πρόγραμμα βοήθειας για την Ελλάδα εμφανίστηκε ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μισέλ Σαπέν δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν έχει καμία αμφιβολία».

Το ΔΝΤ έχει κάνει γνωστό ότι δεν θα συμμετάσχει σε αυτό το τρίτο διεθνές πρόγραμμα, ύψους 86 δισεκατομμυρίων ευρώ, που εγκρίθηκε τον Ιούλιο, εάν οι Ευρωπαίοι δεν δεσμευτούν να απομειώσουν το ελληνικό χρέος.

«Δεν μπορώ να πω ότι είναι κάτι δεδομένο αλλά (…) δεν έχω αμφιβολία ότι το ΔΝΤ, που συμμετέχει σήμερα, θα συμμετέχει και αύριο» είπε ο Γάλλος υπουργός στο περιθώριο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας που διεξάγεται στη Λίμα του Περού.

«Το ΔΝΤ ήταν εκεί τη στιγμή των διαπραγματεύσεων για τη συμφωνία του Ιουλίου, το ΔΝΤ είναι παρόν στην αξιολόγηση της κατάστασης (…) το ΔΝΤ κάνει προτάσεις σήμερα» συνέχισε ο Σαπέν.

 

sofokleousin.gr

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

BYD | Έρχονται plug-in υβριδικά σε τιμές βενζίνης

H BYD Auto κινείται με έντονο επιχειρηματικό τρόπο στην Ευρώπη και το ενδιαφέρον εστιάζεται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όμως, τα στελέχη της δεν αμελούν και αυτά με θερμικό κινητήρα.

 

Η προσπάθεια των στελεχών της BYD Auto να επεκταθούν εμπορικά στην Ευρώπη είναι γνωστή, πλέον. Οι Κινέζοι ήδη έχουν δημιουργήσει ένα βασικό δίκτυο αντιπροσώπων στις μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου μας και αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και σε αυτές άλλων κρατών της, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, εσχάτως.

Κύριος σκοπός τους είναι να αποκτήσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς και να πρωταγωνιστήσουν στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό αποκάλυψε ο Μάικλ Σου, Διευθύνων Σύμβουλος της BYD Auto Ευρώπης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των Financial Times για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Συγκεκριμένα, ο Σου δήλωσε: «Το εργοστάσιό μας στην Ουγγαρία θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2026. Είμαστε σίγουροι ότι θα μπορούσαμε να είμαστε στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030».

Ο επικεφαλής της BYD Auto στην Ευρώπη τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος και στα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες και plug-in υβριδικά συστήματα.. Όπως είπε, η κινεζική εταιρεία θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και γι’ αυτά.

Όπως διευκρίνισε, θα προσφέρουν τα plug-in υβριδικά μοντέλα τους σε τιμές παραπλήσιες με αυτές που οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους διαθέτουν τα δικά τους μόνο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, στην BYD Auto θα έχουν πλεονέκτημα, συγκριτικά.

Τέλος, αναφέρθηκε και στο αμιγώς ηλεκτρικό Seagull, το σχετικά μικρών διαστάσεων νέο μοντέλο της, το οποίο στην Κίνα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 10.000 ευρώ. Ο Σου είπε ότι προς το παρόν αυτό διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά και έχει τις προδιαγραφές που ισχύουν σε αυτή.

Για το ενδεχόμενο να εισαχθεί και στη Ευρώπη είπε σχετικά: «Έχουμε πολλά αιτήματα από τους ντίλερ μας με τους οποίους συνεργαζόμαστε (για να το πράξουμε). Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο αυτοκίνητο (ώστε να πληροί τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς). Πάντως, η ευρωπαϊκή έκδοση του Seagull θα κοστίζει λιγότερα από 20.000 ευρώ», κατέληξε.

Continue Reading

AUTOMOTO

Έρχεται πρόστιμο έως 30.000 ευρώ σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων | Ποιοι κινδυνεύουν

Εξουθενωτικά είναι τα πρόστιμα που ορίζει το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ για όσους συνεχίζουν να κυκλοφορούν τα ΙΧ τους, παρότι έχουν «καταθέσει» πινακίδες.

Μόνο λίγοι δεν είναι οι οδηγοί που στην προσπάθειά τους να απαλλαχθούν από τα οικονομικά βάρη που συνοδεύει την ιδιοκτησία ενός ΙΧ επιλέγουν την «οδό» της ψηφιακής ακινησίας.

Προκειμένου, δηλαδή, να γλιτώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα έξοδα του ΚΤΕΟ, του ασφαλιστήριου συμβολαίου κ.ο.κ., καταθέτουν ψηφιακά τις πινακίδες των οχημάτων τους, χωρίς να απαιτείται να επισκεπτούν την αρμόδια ΔΟΥ.

Πολλοί, ωστόσο, απ’ όσους έχουν θέσει το όχημά τους σε ακινησία συνεχίζουν να το κυκλοφορούν, γεγονός που δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τις αρμόδιες αρχές και συγκεκριμένα από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Ειδικότερα, σε νομοσχέδιο του του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που αναρτήθηκε πριν από λίγες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση ορίζεται η… τιμωρία που περιμένει τους παραβάτες.

Όπως αναφέρεται, εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των Τελών Κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. 

Προβλέπεται δε ότι αν η παράβαση επαναληφθεί εντός πενταετίας, τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται, στα 30.000 ευρώ, αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος για διάστημα 3 ετών.

Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, για τον έλεγχο θα φροντίζει ειδική εφαρμογή κινητών συσκευών μέσω της οποίας θα σαρώνονται οι πινακίδες. Από τη σάρωση των πινακίδων, θα εντοπίζονται τα ΙΧ που συνεχίζουν να κυκλοφορούν, ενώ έχουν δηλωθεί σε ακινησία.

Άρση ακινησίας

Υπενθυμίζεται ότι όσοι έχουν δηλώσει το όχημά τους σε ακινησία, μπορούν να το κυκλοφορήσουν μόνο εφόσον προχωρήσουν στην άρση ακινησίας, πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που κυκλοφορούν το ΙΧ τους.

Για έναν μήνα θα πληρώσουν το ½ των τελών, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτε καθεξής.

Θυμίζουμε ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους, με τη διαδικασία να γίνεται μέσω της ειδικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, myCar, κάνοντας χρήση των κωδικών Taxisnet.

Continue Reading

AUTOMOTO

Αφαίρεση διπλώματος έως και για 5 χρόνια | Όλες οι αλλαγές στον νέο ΚΟΚ

Bαρύτατα πρόστιμα, που θα φτάνουν ακόμα και τα 350 ευρώ, καθώς και διοικητικά μέτρα τα οποία προβλέπουν μέχρι και την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για πέντε ολόκληρα χρόνια φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος αναμένεται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή. Ο νέος ΚΟΚ θα διέπεται από μια εντελώς διαφορετική λογική σε σχέση με τον ισχύοντα, καθώς το βάρος των ποινών θα επικεντρώνεται στον παραβάτη οδηγό και όχι στο όχημα, με ειδικές αναφορές σε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, κόντρες αλλά και αντικοινωνική οδηγική συμπεριφορά. Με απλά λόγια, η αφαίρεση του διπλώματος προτεραιοποιείται έναντι της αφαίρεσης πινακίδων, οι οποίες θα αφαιρούνται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις.

Το σχέδιο νόμου χειρίζεται προσωπικά η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, η οποία επισημαίνει ότι στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης πολιτικής επιτήρησης της οδικής ασφάλειας, με όρους διαφάνειας και δικαιοσύνης, διαμορφώνεται μια νέα πολιτική ποινών, που επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια, χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Σύμφωνα με το προσχέδιο νόμου, το οποίο έχει ήδη αποσταλεί στο Μέγαρο Μαξίμου και βρίσκεται στην τελική φάση της επεξεργασίας πριν να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, οι ποινές, πλέον, θα αφορούν κυρίως τον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής στο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών) και όχι το όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας), προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιείται από άλλους οδηγούς κυρίως συγγενείς ή συναδέλφους του παραβάτη, αν πρόκειται για όχημα εταιρικής χρήσης.

Παράλληλα, οι ποινές πλέον κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με την επικινδυνότητα της παράβασης. Συγκεκριμένα: i) σοβαρές παραβάσεις με υψηλές πιθανότητες πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα ή αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ), ii) λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση) και iii) διοικητικές παραβάσεις (π.χ. οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα).

Κλιμάκωση για υπότροπους

Η λογική του νέου ΚΟΚ είναι οι ποινές να έχουν παιδευτικό χαρακτήρα. Γι’ αυτό και θα κλιμακώνονται για τους υπότροπους. Ειδικά για τις παραβάσεις που θεωρούνται ως ιδιαίτερα σημαντικές για την πρόκληση ατυχήματος ή τη σοβαρότητά του (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, μη χρήση ζώνης-κράνους κ.λπ.) προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών σε περίπτωση υποτροπής της συγκεκριμένης παράβασης εντός χρονικού διαστήματος ενός έτους. Εκεί όμως που ο πέλεκυς θα πέσει βαρύς είναι σε περιπτώσεις σοβαρής υποτροπής. Έτσι, σε περίπτωση διάπραξης των ανωτέρω παραβάσεων αλλά και άλλων, όπως η παραβίαση του STOP ή κόντρες για τρίτη φορά εντός πέντε ετών, θα επιβάλλεται η ανώτατη ποινή της αφαίρεσης του διπλώματος για πέντε έτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον νέο ΚΟΚ, εκτός από την κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις, δίδεται ιδιαίτερη μέριμνα για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.), οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας που πρέπει να προστατεύονται από ειδικές ρυθμίσεις.

Το σχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή θα ορίζει ρυθμίσεις οι οποίες θα πρέπει να προασπίζουν την ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών, οριοθετώντας τόσο τη συμπεριφορά των ιδίων, όσο και αυτή των υπόλοιπων χρηστών της οδού απέναντί τους. Ως εκ τούτου, παραβάσεις του ΚΟΚ σε βάρος των παραπάνω κατηγοριών χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνικές και επισύρουν επιπρόσθετα διοικητικά μέτρα, καθώς, πέραν των κυρώσεων που επιβάλλονται ανάλογα με την κατηγορία/υποκατηγορία όπου έχουν τοποθετηθεί, επιβάλλεται επιπρόσθετα και διοικητικό μέτρο αφαίρεσης του διπλώματος οδήγησης για 30 ημέρες.

Αυτό που πλέον θα γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι η αφαίρεση πινακίδων. Οι ποινές αναμορφώνονται ώστε να επιβάλλονται κυρίως στον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής σε νέο point system) και όχι στο όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας).

Εξαίρεση, όσον αφορά την αφαίρεση πινακίδων, θα αποτελούν οι παραβάσεις εκείνες για τις οποίες η κυκλοφορία του οχήματος κρίνεται επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον (π.χ. κυκλοφορία οχήματος χωρίς ΚΤΕΟ ή με επιβλαβείς εκπομπές καυσαερίων ή θορύβου, με παραποιημένα χαρακτηριστικά κ.λπ.) ή θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικές για την πρόκληση ατυχήματος ή τη σοβαρότητα του ατυχήματος (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, αλκοόλ, μη χρήση ζώνης – κράνους κ.λπ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι αφαίρεση πινακίδων προβλέπεται και για τις παραβιάσεις στις οποίες επιβάλλεται αφαίρεση άδειας οδήγησης και ο παραβάτης δεν είναι παρών. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα η στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ. Σε αυτή την περίπτωση, οι πινακίδες του οχήματος θα επιστρέφονται μόνο όταν προσκομιστεί η άδεια οδήγησης στην αρμόδια Αρχή.

Όπως προαναφέρθηκε, οι παραβάσεις διακρίνονται σε τρεις με την κωδική ονομασία Ε1, Ε2 και Ε3. Η καθεμία από τις παραπάνω κατηγορίες θα χωρίζεται σε δύο υποκατηγορίες: την υποκατηγορία Α, για την οποία επιβάλλεται μόνο διοικητικό πρόστιμο, και την υποκατηγορία Β, για την οποία επιβάλλεται, πέραν του διοικητικού προστίμου, και διοικητικό μέτρο αφαίρεσης διπλώματος.

Ειδικότερα:

– Παράβαση κατηγορίας Ε1. Αφορά χαμηλής επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως η έλλειψη εγγράφων τα οποία θα πρέπει να φέρει μαζί του ο οδηγός.

Ε1Α: Διοικητικό πρόστιμο 30 ευρώ.

Ε1Β: Διοικητικό πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 ημέρες.

– Παράβαση κατηγορίας Ε2. Αφορά κυρίως μεσαίας επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως αντικανονική στάθμευση.

Ε2Α: Διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ.

Ε2Β: Διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 20 ημέρες.

– Παράβαση κατηγορίας Ε3. Αφορά κυρίως υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, κόντρες, υπερβολική ταχύτητα κ.λπ.

Ε3Α: Διοικητικό πρόστιμο ύψους 350 ευρώ.

Ε3Β: Διοικητικό πρόστιμο ύψους 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος οδήγησης αλλά και πινακίδων για 30 ημέρες.

Στο κείμενο του νέου ΚΟΚ, όπως αυτός θα κατατεθεί στη Βουλή, θα εισαχθούν και επιπλέον διατάξεις, οι οποίες δεν θα αφορούν ποινολόγιο, αλλά βελτίωση του υφιστάμενου πλαισίου. Κυριότερη διάταξη θα είναι εκείνη που αφορά τη μείωση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών στα 30 χιλιόμετρα την ώρα. Η διάταξη ήδη προκαλεί αρκετές συζητήσεις πριν καν έρθει στη Βουλή προς συζήτηση, με πηγές του υπουργείου να σπεύδουν να διαβεβαιώσουν πως θα υπάρξει μεταβατική ισχύς.

Yπό όρους νομιμοποίηση

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι διατάξεις για την υπό όρους νομιμοποίηση και ρύθμιση της διήθησης των μοτοσικλετών, της κίνησης δηλαδή των δίτροχων στο κενό ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα που κινούνται παράλληλα. Επίσης, διατάξεις αναμένονται για τη θέσπιση επιφάνειας αναμονής για δίκυκλα στους σηματοδοτούμενους κόμβους, τη στάθμευση μηχανοκίνητων τροχόσπιτων εντός κατοικημένων περιοχών, τον εκσυγχρονισμό των διατάξεων για την ασφαλή φόρτωση των οχημάτων, τη στάθμευση οχημάτων σε εσοχές και την κατάργηση δυνατότητας έκδοσης άδειας για χρήση εξοπλισμού αντιραντάρ.

Το πλαίσιο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα συμπληρωθεί και με νομοθετική διάταξη, η οποία πιθανότατα θα κατατεθεί στη Βουλή πριν από τον ΚΟΚ και θα αφορά τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Η διάταξη θα περιλαμβάνει σαφή ρύθμιση για τον εντοπισμό των αυτοκινήτων που κινούνται ανασφάλιστα στον δρόμο και θα προβλέπει πρόστιμο, που θα ξεκινά από τα 250 ευρώ και θα μπορεί να φτάσει μέχρι τα 500 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για έξι μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι βαριές ποινές προβλέφθηκαν πρόσφατα και στο ποινικό σκέλος των παραβάσεων με τον ποινικό κώδικα που ψηφίστηκε στη Βουλή. Στον κώδικα, ο οποίος είναι σε ισχύ ήδη από την 1η Μαΐου, έχει προβλεφθεί ακόμα και η ποινή της ισόβιας κάθειρξης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου δυστυχήματος.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en