Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Το χρέος μας έμπλεξε στα γρανάζια της VW

Κίνδυνος να παγώσει η διαδικασία ελάφρυνσης. Φόβοι για οικονομικο-πολιτικό ντόμινο

Ένα σκληρό power straggle μεταξύ του ΔΝΤ και του Βερολίνου βρίσκεται πάλι σε εξέλιξη πάνω στο ζήτημα του ελληνικού χρέους, ενώ η κυβέρνηση επιταχύνει για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Κάθε κίνηση ή ακόμα και η απραξία σε αυτό το μέτωπο μπορούν να οδηγήσουν σε μπαράζ οικονομικο-πολιτικών εξελίξεων που ενδεχομένως να έφταναν και σε νέο κύκλο πολιτικής αστάθειας.

Αυτή τη φορά όμως η κόντρα δεν αφορά καθαρά την Ελλάδα αλλά τον ακήρυχτο πόλεμο ΗΠΑ-Γερμανίας με αναζωπυρώθηκε με αφορμή την υπόθεση της Volkswagen και ο οποίος περιπλέκει την κατάσταση για την ελληνική πλευρά. Ο πόλεμος δηλώσεων Λαγκάρντ, Σόιμπλε-Ντάισελμπλουμ και η πυροσβεστική παρέμβαση από Σαπέν και Μοσκοβισί σκιαγραφούν το νέο τοπίο.

Η εμπλοκή του ελληνικού ζητήματος του χρέους στην αντιπαράθεση Ουάσιγκτον-Βερολίνου αποδεικνύει αφενός την υψηλή διαβάθμισή του αλλά και το μένος της Γερμανίας να απαντήσει στην αμερικανική επίθεση με δυσανάλογα ισχυρότερα αντίποινα.

Ενώ λοιπόν γίνεται προσπάθεια αποκατάστασης του γαλλογερμανικού άξονα με συμφωνίες ακόμη και γεωπολιτικού χαρακτήρα για την Ουκρανία και τη Συρία, στη γραμμή της Γαλλίας και σε διαφορετικό τέμπο από τις ΗΠΑ, το Βερολίνο επαναφέρει το λυμένο ζήτημα του ελληνικού χρέους.

Το Βερολίνο, εχοντας απριόρι δεχθεί τις γαλλικές θέσεις και προτάσεις τόσο στο ζήτημα της Ουκρανίας όσο και της Συρίας και προάγοντας παράλληλα τη θέση της Ρωσίας στην ευρύτερη περιοχή, έναντι των ΗΠΑ, είναι τώρα σε θέση να ζητήσει αντισταθμιστικά οφέλη από το Παρίσι.

Από την άλλη πλευρά η Κριστίν Λαγκάρντ είναι προφανές ότι βρίσκεται εγκλωβισμένη ανάμεσα στο sustainability report του Ιουλίου, που χαρακτήρισε το χρέος μη βιώσιμο, καθιστώντας απαγορευτική την ενεργή χρηματοδοτική συμμετοχή του ΔΝΤ και στις πιέσεις του Ουάσιγκτον για παραμονή στο πρόγραμμα.

Σε αυτό το πλαίσιο δεν αποκλείεται προσωρινά το ΔΝΤ να παραμείνει με το status του παρατηρητή μέχρι να καταλαγιάσει ο κουρνιαχτός και να τεθούν και οι πολιτικές βάσεις για τη διευθέτηση του προβλήματος βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.

Το ρίσκο σε αυτή τη φάση, για την Ελλάδα, έγκειται στην παγίωση της ψυχροπολεμικής κατάστασης στις σχέσεις ΗΠΑ-Γερμανίας, εξέλιξη που θα βάλει στην κατάψυξη την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους.

Μια τέτοια εξέλιξη όμως θα κρατήσει ζωντανή την απειλή του Grexit, σε υψηλά επίπεδο το πολιτικό ρίσκο στο εσωτερικό της χώρας, θα απομακρύνει εν δυνάμει επενδυτές και θα καταστήσει εφικτή την αμφισβήτηση του Αλέξη Τσίπρα στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ.

Συνεπώς μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να προκαλέσει ένα άνευ προηγουμένου πολιτικο-οικονομικό ντόμινο στην Ελλάδα, το οποίο σε αυτή τη φάση θα μπορούσε να αποσταθεροποιήσει όχι μόνο τη χώρα αλλά και τον Ευρώπη, με δεδομένη την ενίσχυση των αποσχιστικών τάσεων στην Ισπανία, τη δεδηλωμένη πρόθεση του Κάμερον για Brexit και την κλιμάκωση των μεταναστευτικών ροών.

Οι δηλώσεις που μυρίζουν μπαρούτι

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση από την Λίμα του Περού όπου διεξάγεται η ετήσια γενική συνέλευση του ΔΝΤ, η Κριστίν  Λαγκάρντ επανέλαβε ότι το χρέος της Ελλάδας δεν είναι βιώσιμο καθώς η θέση του Ταμείου για την δατηρησιμότητα του χρέους δεν έχει μεταβληθεί από τον περασμένο Ιούλιο οπότε και δημοσίευσε την τελευταία Έκθεση βιωσιμότητας.

Υπογράμμισε ότι το Ταμείο είναι πρόθυμο να συνδράμει την Ελλάδα μετά από το σχετικό αίτημα που έχει υποβάλλει η κυβέρνηση. Επεσήμανε ωστόσο ότι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να εγκριθεί βοήθεια του ΔΝΤ προς την Ελλάδα είναι το πρόγραμμα προσαρμογής να στηρίζεται σε δύο σκέλη.

Το πρώτο σκέλος αφορά την υιοθέτηση και ψήφιση σημαντικών μεταρρυθμίσεων. Προσθέτοντας ότι θα πρέπει η χώρα να προχωρήσει σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό αλλά και στο μέτωπο της τραπεζικής διακυβέρνησης. Το δεύτερο σκέλος αφορά την βιωσιμότητα του χρέους, καθώς πρέπει να αναληφθούν σχετικές πρωτοβουλίες που θα επαναφέρουν το χρέος της χώρας σε τροχιά βιωσιμότητας.

«Έχουμε δηλώσει ότι το ελληνικό πρόγραμμα πρέπει να βασιστεί σε δύο άξονες. Σημαντικές μεταρρυθμίσεις, ενσωματωμένες στη νομοθεσία οι οποίες θα εφαρμόζονται και μέτρα για το χρέους» πρόσθεσε η επικεφαλής του Ταμείου. 

Ο προβοκάτορας

Από την πλευρά του ο Γέρουν Ντάισελμπλουμ σε συνέντευξή του στο Reuters δήλωσε πως οι συζητήσεις για το εάν η ελάφρυνση του χρέους θα πρέπει να έλθει εκ των προτέρων, με την πάροδο του χρόνου καθώς πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις, ή ως μια μίξη και των δύο, θα ξεκινήσουν αργότερα φέτος, αφού η  Ελλάδα περάσει με επιτυχία την πρώτη αξιολόγηση των πιστωτών για τις μεταρρυθμίσεις.

«Υπάρχει μια ευρεία κατανόηση για την μέθοδο που θα πρέπει να επιλέξουμε, και αυτή είναι να κοιτάξουμε τις ετήσιες χρηματοδοτικές ανάγκες για το κρατικό χρέος”, δήλωσε ο ίδιος. “Δεύτερον, φαίνεται να υπάρχει μια ευρεία κατανόηση ότι ένα καλό πρότυπο θα ήταν να έχουμε ένα μέγιστο πλαφόν στο 15% του ΑΕΠ», πρόσθεσε.

Και τρίτον, και εργαζόμαστε πάνω σε αυτό με την Κομισιόν και το ΔΝΤ, θα πρέπει να υπάρχει μια κοινή κατανόηση των σεναρίων: ποιες είναι οι ρεαλιστικές προσδοκίες σε ένα κανονικό σενάριο; Ή σε ένα δυσμενές σενάριο με βάση την ανάπτυξη και τον πληθωρισμό κλπ;».

Η Αθήνα, και αρχικά και το ΔΝΤ, έχουν πιέσει για κούρεμα στο ελληνικό χρέος, το οποίο αναμένεται να φθάσει στο 180% του ΑΕΠ φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν. Αλλά οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης υποστηρίζουν πως αυτό που έχει σημασία περισσότερο από την ονομαστική αξία του χρέους, είναι πόσο πολύ επιβαρύνει την οικονομία μέσω του ετήσιου κόστους διαγραφής του χρέους.

Ο επικεφαλής του Eurogroup άφησε να εννοηθεί ότι μια πλήρης εκ των προτέρων συμφωνία για την ελάφρυνση χρέους, ίσως να μην είναι η καλύτερη λύση. «Θα δούμε αν υπάρξουν χρηματοδοτικά εμπόδια στα επόμενα 30 χρόνια», δήλωσε.

«Η ανάλυση του ESM έχει δείξει πως οι πρώτες χρηματοδοτικές δυσκολίες πιθανώς θα έλθουν σε 15 χρόνια. Επομένως, εάν ισχύει αυτό, θα ήταν παράξενο να αρχίσουμε να τις περιορίζουμε από τώρα, είναι πολύ μακριά», δήλωσε.

«Αλλά θα δούμε –εξαρτάται από τα σενάρια πάνω στα οποία εργαζόμαστε με το ΔΝΤ», πρόσθεσε.

…και οι «πυροσβέστες»

Να ολοκληρωθεί πρώτα η αξιολόγηση και μετά θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα του ελληνικού χρέους.

Αυτή ήταν η σύσταση του Επίτροπου για Οικονομικές και Νομισματικές Υποθέσεις, Πιέρ Μοσκοβισί, σε συνέντευξή του στο Bloomberg, όπου εξέφρασε την πεποίθηση ότι το ελληνικό πρόγραμμα στήριξης έχει μπει σε τροχιά και ο διάλογος των δύο πλευρών θα είναι πιο ποιοτικός.

«Θα πρέπει να χειριστούμε το ζήτημα μετά τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, όταν θα έχουμε την πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος, όταν θα έχουν εφαρμοστεί οι προαπαιτούμενες δράσεις, όταν θα ψηφιστούν νέες προαπαιτούμενες δράσεις.  Και αν το πρόγραμμα έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης, τότε μπορούμε να προχωρήσουμε σε ήπια αναδόμηση του χρέους» ανέφερε ο επίτροπος. 

Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθηση και ελπίδα ότι το ΔΝΤ θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα. «Πιστεύω ότι το ΔΝΤ θα είναι εκεί, ελπίζω ότι το ΔΝΤ θα είναι εκεί και είναι αναγκαίο το ΔΝΤ να μην κατέβει από το τρένο» σημείωσε.

Βέβαιος για τη συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο τρίτο πρόγραμμα βοήθειας για την Ελλάδα εμφανίστηκε ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μισέλ Σαπέν δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν έχει καμία αμφιβολία».

Το ΔΝΤ έχει κάνει γνωστό ότι δεν θα συμμετάσχει σε αυτό το τρίτο διεθνές πρόγραμμα, ύψους 86 δισεκατομμυρίων ευρώ, που εγκρίθηκε τον Ιούλιο, εάν οι Ευρωπαίοι δεν δεσμευτούν να απομειώσουν το ελληνικό χρέος.

«Δεν μπορώ να πω ότι είναι κάτι δεδομένο αλλά (…) δεν έχω αμφιβολία ότι το ΔΝΤ, που συμμετέχει σήμερα, θα συμμετέχει και αύριο» είπε ο Γάλλος υπουργός στο περιθώριο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας που διεξάγεται στη Λίμα του Περού.

«Το ΔΝΤ ήταν εκεί τη στιγμή των διαπραγματεύσεων για τη συμφωνία του Ιουλίου, το ΔΝΤ είναι παρόν στην αξιολόγηση της κατάστασης (…) το ΔΝΤ κάνει προτάσεις σήμερα» συνέχισε ο Σαπέν.

 

sofokleousin.gr

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en