Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το ΥΠΕΘΑ παρουσίασε την ανακαινισμένη οικία του Παύλου Μελά

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας παρουσίασε χθες βράδυ την αποκατεστημένη οικία του Παύλου Μελά στην Κηφισιά, η οποία ανακαινίσθηκε και παραδίδεται στην υπηρεσία του Έθνους και του Λαού ως ένα μνημείο της σύγχρονης Ιστορίας. 

Κατά την ομιλία του, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος επισήμανε τα εξής:

Είχα βρεθεί εδώ όταν ξεκινούσαν οι εργασίες και κάναμε μια συμβολική θεμελίωση. Όντας εδώ σήμερα, με το έργο μπροστά μας ολοκληρωμένο, ομολογώ ότι είμαι πολύ εντυπωσιασμένος. Το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό. Πρόκειται για ένα έργο αγάπης. Κι είναι έργο αγάπης διότι εκατό και πλέον χρόνια μετά τον ηρωικό θάνατο του Παύλου Μελά, στην ποτισμένη με αίμα και ιδρώτα Μακεδονική γη, η μνήμη του παραμένει άσβεστη, ένα σύμβολο εθνικής υπερηφάνειας και άδολου πατριωτισμού. Διότι ο Παύλος Μελάς ανήκει στο Πάνθεον των Ηρώων της Ελληνικής Ιστορίας.

Από το παράδειγμά του, από τη θυσία του, αντλούν δύναμη αυτοί που σήμερα δίνουν καθημερινά τον αγώνα τους σε γη, θάλασσα και αέρα, προασπίζοντας τα εθνικά ιδεώδη και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας. Η συμμετοχή και η επιρροή του Παύλου Μελά στον Μακεδονικό Αγώνα υπήρξε καταλυτική. 

Οι υπηρεσίες του προς το Έθνος και την Πατρίδα είναι ανεκτίμητες. Η προσωπική του αλλά και οικογενειακή συνεισφορά στην υπόθεση του Μακεδονικού Αγώνα, τον καθιστούν πρωτεργάτη αυτού, αλλά και πρότυπο Έλληνα πατριώτη. Κι είναι πρότυπο γιατί προκειμένου να στρατευθεί στον αγώνα, απαρνήθηκε. 

Απαρνήθηκε την άνετη ζωή του γόνου της μεγαλοαστικής οικογένειας των Αθηνών όπως ήταν. 

Απαρνήθηκε μια εξασφαλισμένη στρατιωτική, ίσως και πολιτική καριέρα και στρατεύθηκε στον αγώνα και σ’ αυτόν τον αγώνα έδωσε την ζωή του. 

Η αποκατάσταση λοιπόν της Οικίας του και η απόδοσή της στις νέες γενιές Ελλήνων, πέρα από τον πολύ ισχυρό συμβολισμό,  αποτελεί και εφαλτήριο για μελλοντικές πολιτιστικές δραστηριότητες που θα τιμούν τον Μακεδονικό Αγώνα και την αφύπνιση του Έθνους, καθώς με τον Παύλο Μελά συνδέεται άρρηκτα η απελευθέρωση της Μακεδονίας και η συνεπακόλουθη επέκταση της Ελλάδας στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα.

Σήμερα, 116 χρόνια από τον θάνατο του στα Στάτιστα της Κοζάνης από πυρά οθωμανικού αποσπάσματος, ολοκληρώθηκε η αποκατάσταση της Οικίας την οποία σχεδίασε ο ίδιος προκειμένου να ζήσει με την οικογένεια του τα τελευταία χρόνια της ζωής του. Με την αποκατάσταση αυτή αποτίουμε τον ελάχιστο φόρο τιμής στον Ήρωα Παύλο Μελά και στην οικογένεια του.

Οφείλω όμως να αποδώσω και κάποια εύσημα γι’ αυτό το εξαιρετικό έργο. Θα ήθελα να αποδώσω ιδιαίτερες ευχαριστίες στους χορηγούς των εργασιών αποκατάστασης αφού χωρίς την συνδρομή τους δεν θα ήταν δυνατή η τόσο άμεση απόδοση της οικίας του Παύλου Μελά στο κοινό. 

Εξοχοτάτη Κυρία Πρόεδρε, εκλεκτές και εκλεκτοί προσκεκλημένοι, κύριε Πρόεδρε της Βουλής των Ελλήνων, εδώ είναι άλλο ένα παράδειγμα όπου η ταχύτατη εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα σε ένα τέτοιο έργο επιτυγχάνει αποτελεσματικότητα και ταχύτητα, κι όπως βλέπετε αυτή την θαυμάσια εικόνα. 

Επίσης οφείλω να αποδώσω τα εύσημα, δεν μπορώ να μην το κάνω, στον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Αλκιβιάδη Στεφανή. Εξέλαβε την υπόθεση ολοκλήρωσης αυτού του έργου ως προσωπική του υπόθεση. Εργάστηκε γι’ αυτό με το ζήλο και την αποδοτικότητα που τον χαρακτηρίζει σε ό,τι κάνει. Οφείλουμε να τού αποδώσουμε αυτά τα εύσημα. Δεν είχα παρά να υποστηρίξω αυτή την πρωτοβουλία, αυτή την προσπάθεια και το έκανα με μεγάλη μου χαρά.

Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω εκ βαθέων την κ. Ναταλία Ιωαννίδη για τη δωρεά της προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και να τη διαβεβαιώσω ότι θα διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο την κληρονομιά που μας εμπιστεύτηκε. Στους κόλπους των Ενόπλων Δυνάμεων, η κληρονομιά αυτή φρονώ ότι είναι σε πάρα πολύ καλά χέρια».

 

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ:

Η Οικία σχεδιάστηκε από τον Παύλο Μελά, και κτίστηκε το 1894, χρονιά που γεννήθηκε το πρώτο του παιδί, ο Μίκης. Αποτελεί ιδιαίτερο και μοναδικό δείγμα εξοχικής κατοικίας του 19ου αιώνα των αθηναϊκών προαστίων. Το σπίτι αυτό υπήρξε καταφύγιο για τον Παύλο τη Ναταλία, και τα παιδιά τους Μίκη και Ζωή, κατά τα τελευταία εννέα χρόνια της ζωής του. Είχε έναν «οικογενειακό» χαρακτήρα, αυτόν που οι ίδιοι, ο Παύλος και η Ναταλία, επέλεξαν να έχει το σπίτι τους. 

Στην πορεία του χρόνου, κατοικήθηκε από τη σύζυγό του Ναταλία, και έπειτα από την κόρη τους Ζωή Μελά – Ιωαννίδη, για να περάσει αργότερα στην εγγονή τους Ναταλία Ιωαννίδη. 

Η Οικία διένυσε μια μακρά περίοδο «σιωπής» από τη δεκαετία του 1980, δεχόμενη επιθέσεις και βανδαλισμούς που επιδείνωσαν την ήδη κακή κατάστασή της. Το κτίσμα κατέρρεε και η εικόνα του αλλοιώθηκε.

Το 2009 με ενέργειες του τότε Υπουργού Πολιτισμού κ. Αντώνη Σαμαρά, κηρύχθηκε  «διατηρητέο νεότερο μνημείο». Οι πρώτες «ασπίδες» προστασίας είχαν πλέον τοποθετηθεί. Το 2012, επί κυβερνήσεως κ. Σαμαρά, το Υπουργείο Πολιτισμού έδωσε άλλη μια μικρή ανάσα ζωής. Προχώρησε σε εργασίες στερέωσης και προστασίας και διέσωσε από την κατάρρευση τον ξύλινο εξωτερικό διάκοσμο. 

Η κ. Ιωαννίδη, τηρώντας την παράδοση της οικογένειας, διακατεχόμενη από αγάπη για την Πατρίδα και τις Ένοπλες Δυνάμεις υπέγραψε τη δωρεά στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τον Φεβρουάριο του 2020 δηλώνοντας: «Η Οικία, είναι εθνικό μνημείο, και τα εθνικά μνημεία φυλάσσονται από τις Ένοπλες Δυνάμεις».

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανέλαβε την άμεση αποκατάστασή της με την ευγενική δωρεά της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Δράμας, «ΚΥΚΛΩΨ», η οποία επέλεξε ομάδα ειδικών και επιστημόνων, με στόχο την επαναφορά της στην πρότερη μορφή. 

Σε όλη την πορεία αποκατάστασης και αποπεράτωσης διαδικασιών,  συμπαραστάτες υπήρξαν το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το Υπουργείο Οικονομικών, δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες, αλλά και απλοί πολίτες. Σήμερα, η Οικία του Ήρωα Ανθυπολοχαγού Παύλου Μελά είναι και πάλι όπως τη φαντάστηκε και την πρωτοσχεδίασε εκείνος.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεσσαλονίκη: 33χρονος χάρισε ζωή με τον θάνατό του – Δωρεά οργάνων και ιστών αποφάσισε η οικογένειά του

Δώρα ζωής προσέφερε με τον θάνατό του 33χρονος που νοσηλευόταν στη Β’ Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (Β΄ ΜΕΘ) του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Γ. Παπανικολάου» και έχασε τη μάχη για τη ζωή.

Οι οικείοι του, στην πιο δύσκολη για αυτούς στιγμή, αποφάσισαν να προσφέρουν δώρα ζωής σε συνανθρώπους μας, όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση του Νοσοκομείου.

Η δωρεά οργάνων και ιστών ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Κυριακή του Πάσχα. Το χειρουργείο της δωρεάς πραγματοποιήθηκε από τις χειρουργικές ομάδες της Μονάδας Μεταμόσχευσης του ΓΝΘ «Ιπποκράτειου», της Μονάδας Μεταμοσχεύσεων Καρδιάς του Ωνάσειου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου και της Οφθαλμολογικής Κλινικής του ΠΓΝΘ ΑΧΕΠΑ.

Τα συλλυπητήριά της αλλά και τις θερμότατες ευχαριστίες για την προσφορά οργάνων και το μεγαλείο ψυχής που επέδειξαν εκφράζει η Διοίκηση του Νοσοκομείου προς τους οικείους του δωρητή. Επιπλέον, η Διοίκηση ευχαριστεί το προσωπικό της Β’ Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του «Γ. Παπανικολάου» και όλων των άλλων τμημάτων και κλινικών του Νοσοκομείου που συνεργάστηκαν για το σκοπό της δωρεάς.

Συγκεκριμένα, το προσωπικό του Αναισθησιολογικού Τμήματος, των Χειρουργείων, του Ακτινολογικού Εργαστηρίου, του Καρδιολογικού Τμήματος, του Μικροβιολογικού Εργαστηρίου, του Βιοχημικού Εργαστηρίου, του Αιματολογικού Εργαστηρίου και τη Αιμοδοσίας και του Τμήματος Ανοσολογίας-Ιστοσυμβατότητας. «Χωρίς την καθοριστική συμβολή όλων αυτών των επαγγελματιών υγείας δεν θα ήταν δυνατή η επιτυχής έκβαση της διαδικασίας της δωρεάς», αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση.

Η διαδικασία διενεργήθηκε υπό το γενικό συντονισμό του Ελληνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων.

Το «Γ. Παπανικολάου» στηρίζει τη Δωρεά Οργάνων μετά το τέλος της ζωής, ως την ύψιστη μορφή εθελοντικής προσφοράς προς τον συνάνθρωπο, πολιτισμού και αλτρουισμού, καταλήγει η ανακοίνωση.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το φόρεμα από άμμο ήταν η πιο τρελή ιδέα που παρουσιάστηκε στο φετινό Met Gala

Η τραγουδίστρια Tyla έκανε το ντεμπούτο της στο Met Gala με την πιο τρελή ιδέα που έχει παρουσιαστεί στη διοργάνωση εδώ και καιρό.

Μία δημιουργία του οίκου Balmain και συγκεκριμένα του καλλιτεχνικού διευθυντή του Olivier Rousteing, το φόρεμα από άμμο που δημιουργήθηκε πάνω στο σώμα της Tyla ήταν εμπνευσμένο από το θέμα του gala«Ο Κήπος του Χρόνου». Ο Rousteing βασίστηκε στην ιδέα του χρόνου που περνάει και της παροδικότητας των πραγμάτων για να επαναπροσδιορίσει τη χρήση των υλικών και να μετατρέψει την άμμο σε κάτι μόνιμο.

Έτσι, δημιούργησε πάνω σε ένα καλούπι τα κομμάτια του φορέματος, τα οποία στη συνέχεια συναρμολογήθηκαν και το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα στράπλες φόρεμα στο χρώμα της άμμου, με την κυριολεκτική έννοια, το οποίο η Tyla συνδύασε με μία τσάντα Balmain σε σχήμα κλεψύδρας.

Για τη δημιουργία του φορέματος χρησιμοποιήθηκαν τρία χρώματα άμμου και μικροκρύσταλλοι χάρη στους οποίους το ρούχο έλαμπε σε κάθε κίνηση της Tyla.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χρόνιος πόνος: Ένας στους οκτώ υποφέρει μετά από επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής – Ποιοι πονούν περισσότερο

Πρόσφατη έρευνα σε ενήλικες Νορβηγούς αποκάλυψε ότι το 10% είχε υποβληθεί σε αισθητική χειρουργική επέμβαση, με το 12,5% εξ αυτών να βιώνει χρόνιο μετεγχειρητικό πόνο. Αυτή η πρωτοποριακή μελέτη, που παρουσιάζεται στο Scandinavian Journal of Pain, είναι η πρώτη που διερευνά τη συχνότητα των αισθητικών επεμβάσεων, αλλά και του μετεγχειρητικού πόνου σε ενήλικες που υποβλήθηκαν σε διάφορες επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής.

Η αισθητική χειρουργική γίνεται όλο και πιο δημοφιλής παγκοσμίως, αλλά ο επιπολασμός των επιπλοκών μετά από αισθητικές επεμβάσεις, όπως ο χρόνιος μετεγχειρητικός πόνος, δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς. Η παγκόσμια αύξηση αυτών των επεμβάσεων έχει επιστήσει την προσοχή στις πιθανές επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του χρόνιου πόνου μετά την επέμβαση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ. Silje Endresen Reme από το Πανεπιστήμιο του Όσλο, διεξήγαγαν μια σύντομη έρευνα σε 1.746 ενήλικες Νορβηγούς, ρωτώντας τους αν είχαν υποβληθεί σε αισθητική χειρουργική επέμβαση, αν είχαν αντιμετωπίσει χρόνιο μετεγχειρητικό πόνο και αν είχαν αναζητήσει θεραπεία για τον πόνο αυτό.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι αισθητικές χειρουργικές επεμβάσεις κερδίζουν έδαφος, με το 10% των συμμετεχόντων να επιβεβαιώνει ότι είχε υποβληθεί σε τέτοιες επεμβάσεις. Από αυτά τα άτομα, το 25% ήταν ηλικίας 18-29 ετών, ενώ το 75% ήταν γυναίκες.

Το ανησυχητικό είναι ότι το 12,5% ανέφερε ότι αντιμετώπιζε χρόνιο μετεγχειρητικό πόνο, δηλαδή επίμονο πόνο, που διαρκεί περισσότερο από 3 μήνες. Οι άνδρες είχαν 5 φορές περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν χρόνιο πόνο από ό,τι οι γυναίκες. Τα 2/3 των ατόμων που αντιμετώπιζαν πόνο ήταν ηλικίας 18-29 ετών, ενώ οι άλλες ηλικιακές ομάδες ανέφεραν πολύ χαμηλότερα ποσοστά. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το 75% των ατόμων που υπέφεραν από πόνο ζήτησαν ιατρική βοήθεια, γεγονός που υποδηλώνει τις σοβαρές επιπτώσεις αυτού του προβλήματος.

Συνήθως, οι αισθητικές χειρουργικές επεμβάσεις πραγματοποιούνται σε ιδιωτικές κλινικές. Ωστόσο, οι ασθενείς με μετεγχειρητικό πόνο συχνά απευθύνονται σε δημόσιες υπηρεσίες υγείας, ενώ είναι πιθανό να μην είναι σε θέση να εργαστούν, αλλά και να υποφέρουν από μειωμένη ποιότητα ζωής.

«Λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη αποδοχή και δημοτικότητα της αισθητικής χειρουργικής, είναι ζωτικής σημασίας για τους ασθενείς να είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τις πιθανές επιπλοκές», δήλωσε η Sophia Engel, επικεφαλής συντάκτρια της μελέτης. Και  συμπλήρωσε: «Επιπλέον, οι άνθρωποι θα πρέπει να γνωρίζουν τον αντίκτυπο του χρόνιου πόνου που προκύπτει μετά από αισθητικές επεμβάσεις στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης και κοινωνικής πρόνοιας».

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en