Quantcast
Connect with us

BUSINESS-STORIES

Το μακροχρόνιο πετρελαϊκό μπλουζ της Ρωσίας

Η Ρωσία έχει ένα μακροχρόνιο πρόβλημα που δεν μπορεί να αποφύγει: μια υψηλή εξάρτηση από το πετρέλαιο και το αέριο, εν τω μέσω της μείωσης των τιμών και τις ακόμη μεγαλύτερες προκλήσεις για την αναποτελεσματική ενεργειακή της βιομηχανία.

Οι τιμές του πετρελαίου brent έχουν ενισχυθεί τελευταίως, αλλά για το προσεχές μέλλον μπορούμε να περιμένουμε μια μέση τιμή του πετρελαίου της τάξης των 45 δολαρίων. Τον Σεπτέμβριο στο Βερολίνο, οι εμπειρογνώμονες στην ενέργεια μου είπαν ότι αναμένουν η περίοδος των χαμηλών πετρελαϊκών τιμών να διαρκέσει μέχρι το 2015.

Το ΔΝΤ υπολογίζει ότι τα έσοδα από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα συμβάλουν με ένα 15% στον ρωσικό εθνικό προϋπολογισμό φέτος και ότι το ΑΕΠ της χώρας θα μειωθεί κατά 3,4%. (πολλοί Ρώσοι οικονομολόγοι θεωρούν ότι η μείωση θα είναι πολύ πιο σοβαρή). Αυτό έρχεται ακόμη και καθώς η τιμή άλλων βασικών εξαγωγικών εμπορευμάτων, όπως ο χάλυβας και ο άνθρακας, υποχωρούν επίσης.

Στις χώρες που εισάγουν πετρέλαιο, όπως οι ΗΠΑ, οι χαμηλές ενεργειακές τιμές τονώνουν την οικονομική ανάπτυξη. Αλλά για τις χώρες που εξάγουν πετρέλαιο, οι οποίοι έχουν συνηθίσει σε χρόνια αφθονίας, αυτή η πτώση αποδεικνύεται όλο και πιο επώδυνη σε σχέση με τις προηγούμενες.

Στη Ρωσία, ακόμη και μια προνομιούχα εταιρεία όπως η Rosneft δεν μπορεί να λάβει βοήθεια από το Ταμείο Εθνικής Περιουσίας και προειδοποιεί ότι η παραγωγή της θα μειωθεί. Η έλλειψη επενδύσεων υποχρεώνει τις εταιρείες να μειώσουν τις δαπάνες. Υπάρχουν αναφορές για εργαζόμενους που έχουν απολυθεί.

Το πρόβλημα δεν είναι απλώς ότι η ισοτιμία του ρουβλίου ακολουθεί την τιμή του πετρελαίου. Η Ρωσία είναι τόσο εξαρτημένη από την ξένη τεχνολογία και τον μηχανολογικό εξοπλισμό (περιλαμβάνει μέχρι και το 70% του εξοπλισμού στον κλάδο πετρελαίου και φυσικού αερίου) που όλα τα προγράμματα υποκατάστασης των εισαγωγών είναι καταδικασμένα να αποτύχουν, με τον τρόπο που το πρόγραμμα “εκσυγχρονισμού” ξεκίνησε υπό την προεδρία του Dmitry Medvedev.

Τα χρόνια υψηλών τιμών κατέστησαν τον κλάδο πετρελαίου και φυσικού αερίου ιδιαίτερα διεφθαρμένα. Ο κυρίαρχος ρόλος του κράτους επέτρεπε στους κυβερνητικούς αξιωματούχους να ξεκινήσουν γιγαντιαία και απίστευτα σπάταλα projects, να κατανέμουν εξαιρετικά ακριβά συμβόλαια στους φίλους τους εργολάβους και να διαγράψουν τις ζημιές εις βάρος της κυβέρνησης.

Αυτές οι διευθετήσεις ερχόταν σε αντίθεση με μια υγιή επιχειρηματική κερδοφορία με προσανατολισμό τα κέρδη και ως εκ τούτου καθιστούσαν αναγκαία την υφέρπουσα κρατικοποίηση του κλάδου πετρελαίου και φυσικού αερίου. Οι ιδιόκτητες αποτελεσματικές εταιρείες όπως οι Yukos, Udmurtneft, TNK-BP και ITERA, έδωσαν τη θέση τους στη διογκωμένη γραφειοκρατία της Rosneft.

Στην αγορά αερίου, αυτή η νοοτροπία δημιούργησε μαζικούς ζημιογόνους αγωγούς, όπως τους Forces of Siberia, Altai, Turkish Stream και Sakhalin-Khabarovsk-Vladivostok, και παρέδωσαν το μονοπώλιο στις Rosneft και Gazprom. Οι μικρές ανεξάρτητες επιχειρήσεις υπέστησαν πλήγμα και τα δρακόντεια μέτρα επέτρεψαν τους ξένους επενδυτές από το να εισέλθουν στη χώρα.

Η πρόβλεψη για μακροπρόθεσμα χαμηλές τιμές πετρελαίου, καταφέρνει ένα ισχυρό πλήγμα στο σύστημα διαφθοράς. Τα κέρδη των γραφειοκρατών που “ρυθμίζουν” τις εξαγωγές πρώτων υλών , έχουν υποχωρήσει κατακόρυφα. οι διεθνείς κυρώσεις έχουν στερήσει από τις ρωσικές εταιρείες και τράπεζες, μακροπρόθεσμα δάνεια και πρόσβαση σε τεχνολογίες αιχμής. Πολλοί άνθρωποι κοντά στο καθεστώς και στα κρατικά ταμεία, έχουν υποστεί ένα προσωπικό πλήγμα.

Αλλά το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο από αυτό. Ακόμη κι αν οι πετρελαϊκές τιμές αψηφούσαν τις προσδοκίες και αυξανόταν και πάλι, απλώς θα ανέβαλαν την κατάρρευση του συστήματος. Η ρωσική πετρελαϊκή παραγωγή θα συνεχίσει να μειώνεται για διάφορους λόγους. Οι χαμηλές τιμές έχουν επιταχύνει την εξάντληση των εύκολα προσβάσιμων πετρελαϊκών κοιτασμάτων και κατέστησαν την εκμετάλλευση των πιο δύσκολων πεδίων, αδύνατη.

Σε αυτές τις πετρελαιοπηγές που δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί, περί το 70% των αποθεμάτων είναι δύσκολο να ανακτηθούν. Κάποιο πετρέλαιο, στο Bazhenov Formation για παράδειγμα, δεν μπορεί να ανακτηθεί καθόλου, αν και η κυβέρνηση ακόμη το κατατάσσει ως εμπορικό σχέδιο.

Στην επίσημη ενεργειακή στρατηγική της Ρωσίας, το συντηρητικό σενάριο προβλέπει μια μείωση στην παραγωγή από τους 526 εκατ. τόνου σε 476 εκατ. το 2035. Αυτό μοιάζει ήδη αισιόδοξο αλλά όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ο εφοδιασμός της Ρωσίας με εμπορικά βιώσιμο πετρέλαιο εξαντλείται.

Το φυσικό αέριο από την Ανατολική Σιβηρία έχει επίσης πέσει θύμα των χαμηλών ενεργειακών τιμών. Οι προσπάθειες να το δώσουν στους Κινέζους στο κόστος, έχουν αποτύχει, παρά τις πολύ επίσημες φανφάρες περί του αντιθέτου. Η ζήτηση για το ρωσικό αέριο στην Ευρώπη δεν αυξάνεται. Η παραγωγή και εξαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) –που είναι ασήμαντη σε παγκόσμιο επίπεδο- είναι υποτονική. Το ίδιο ισχύει και για την εσωτερική κατανάλωση στη Ρωσία. Ως εκ τούτου, ο τομέας φυσικού αερίου της Ρωσίας δεν μπορεί να υποσχεθεί καμία αύξηση ούτε στα έσοδα, αν και πρέπει να πούμε ότι το αναποτελεσματικό μονοπώλιο της Gazprom είναι ένας μεγάλος παράγοντας πτώσης.

Υπό αυτές τις συνθήκες, υπάρχουν δύο δρόμοι που μπορεί να πάρει η ρωσική οικονομία. Ο πρώτος περιλαμβάνει μια δραστική αναδιάρθρωση του συστήματος ώστε να είναι σύμφωνο με τις αρχές της αγοράς, τη δημιουργία ενός σταθερού φορολογικού συστήματος, και ένα πρόγραμμα για την τόνωση των εγχώριων και ξένων επενδύσεων, καθώς και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς να αποσυναρμολογηθεί το τωρινό πολιτικό σύστημα.

Εάν η Ρωσία ακολουθήσει τον δεύτερο δρόμο, η κυβέρνηση θα χρειαστεί να κινητοποιήσει ανθρώπους σε δικτατορικά καθεστώτα. Οι αρχές της αγοράς θα εγκαταλειφθούν, και θα ζητηθεί από τους πολίτες να υπομείνουν δυσκολίες στο όνομα της κατατρόπωσης των εσωτερικών και εξωτερικών εχθρών.

Το πρώτο σενάριο θα αποδεικνυόταν εξαιρετικά δύσκολο στη διάρκεια της περιόδου μετάβασης αλλά τελικά θα έφερνε την χώρα πίσω στον σύγχρονο πολιτισμό με τις αρχές της αγοράς. Το δεύτερο μονοπάτι αναπόφευκτα θα οδηγούσε σε μια οικονομική καταστροφή. Η χώρα θα εισερχόταν από μια κατάσταση παρατεταμένης κρίσης σε κάτι πολύ πιο επείγον, με τρομερά αποτελέσματα τόσο για τις αρχές όσο και για τον λαό.

Ασφαλώς, υπάρχει και μια τρίτη επιλογή: να αφήσουμε το status quo να συνεχίσει και να περιμένουμε καθώς το σύστημα θα διέρχεται μια όλο και πιο αυξανόμενο φθορά. Ωστόσο, αυτό απλώς αναβάλει αλλά δεν εξαλείφει την δύσκολη επιλογή μεταξύ των δύο εναλλακτικών.

Mikhail Krutikhin

capital.gr

Click to comment

Απάντηση

BUSINESS-STORIES

Επαγγελματίες | Ερχονται «καμπάνες» 1.500 ευρώ για όσους δεν συνδεθούν με το IRIS

Αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα θα είναι από 1η Ιουλίου όσοι επαγγελματίες δεν συνδεθούν με το σύστημα άμεσων πληρωμών IRIS. Το πρόστιμο για τους ελεύθερους επαγγελματίες ανέρχεται σε 1.500 ευρώ αλλά όσοι πληρώσουν το πρόστιμο εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση του θα καταβάλλουν μειωμένο πρόστιμο κατά 50%. Επιπλέον όσοι επαγγελματίες δεν δηλώσουν επαγγελματικό λογαριασμό θα πληρώσουν πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Ο νόμος υποχρεώνει τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους να συνδέσουν τον επαγγελματικό τους λογαριασμό με σύστημα άμεσων πληρωμών προκειμένου να δέχονται άμεση πληρωμή από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο τους το ζητήσει.

Επίσης, τα φυσικά πρόσωπα που συναλλάσσονται με άλλο φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες (ελεύθερο επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενο) δικαιούνται να ζητήσουν να γίνει η πληρωμή μέσω συστήματος άμεσων πληρωμών.

Για τους καταναλωτές η υπηρεσία IRIS είναι δωρεάν και είναι διαθέσιμη είτε στο Internet είτε στο mobile banking και ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια.

Μόνο το 41% έχει συνδεθεί

Πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία υπολείπεται σημαντικά των 680.000 που ανέρχονται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι,  ο αριθμός όσων έχουν εγγραφεί μέχρι στιγμής στο σύστημα αποδοχής πληρωμών μέσω του λογαριασμού τους, υπηρεσία που υποστηρίζεται από το ΙRIS της ΔΙΑΣ καθώς δεν ξεπερνούν τις 280.000.

Οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και της ΑΑΔΕ θα λάβουν από τις τράπεζες μέχρι τέλος Ιουνίου τα ακριβή στοιχεία  για τον αριθμό όσων έχουν συνδεθεί και στη συνέχεια θα ενεργοποιήσουν τις εντολές προστίμων για όσους δεν συμμορφώθηκαν. Πάντως οι τράπεζες έχουν μειώσει τις προμήθειες κοντά στο 0,5% επί της συναλλαγής προκειμένου η υπηρεσία να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με τις κάρτες.

Η απόφαση

Σύμφωνα με την απόφαση που εξέδωσαν τα συναρμόδια υπουργεία ΥΠΕΘΟ και Ανάπτυξης :

  1. Οι δικαιούχοι πληρωμής αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών και μέσα πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, όπως την υπηρεσία I.R.I.S. online payments, εφόσον:

α) Παρέχουν υπηρεσίες σε καταναλωτές ή

β) λειτουργούν με Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας

  1. Από τους δικαιούχους πληρωμής εξαιρούνται:

α) Τα άτομα με αναπηρία όρασης με ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω

β) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης προϊόντων (αυτόματοι πωλητές) μέχρι και την 31.12.2024.

  1. Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, ορίζονται:

α) Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς του Υπουργείου Ανάπτυξης και

β) οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας.

  1. Οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων εφόσον στα πλαίσια των ελέγχων που διενεργούν βάσει των αρμοδιοτήτων τους, διαπιστώσουν παράβαση συμπληρώνουν και διαβιβάζουν σχετική έκθεση ελέγχου προς τις αρμόδιες αρχές για τη βεβαίωση παραβάσεων και επιβολής προστίμων.
  2. Οι αρμόδιες αρχές συγκροτούν κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα τουλάχιστον από δύο υπαλλήλους.

  3. Οι δικαιούχοι πληρωμής  δηλώνουν ηλεκτρονικά έναν ή περισσότερους επαγγελματικούς λογαριασμούς στο διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. με τη χρήση των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν οι χρήστες για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., εντός προθεσμίας ενός μήνα από την έναρξη άσκησης δραστηριότητας

  4. Στον επαγγελματικό λογαριασμό αποδέχονται συναλλαγές που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής όπως, ενδεικτικά, μέσα πληρωμής με κάρτα, εντολές άμεσης χρέωσης, μεταφορές πίστωσης, πάγιες εντολές, καθώς και συναλλαγές με μετρητά. Οι συναλλαγές που διενεργούνται μέσω του επαγγελματικού λογαριασμού αφορούν αποκλειστικά την εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του υπόχρεου.

  5. Δήλωση ίδιου επαγγελματικού λογαριασμού από διαφορετικούς δικαιούχους πληρωμής δεν επιτρέπεται και η Α.Α.Δ.Ε. προβαίνει σε απενεργοποίηση των λογαριασμών.

  6. Σε όποιον δεν προχωρήσει στη σύνδεση με το IRIS επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ. Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου της παρούσης υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή εντός 30 ημερών από την κοινοποίησή της. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.

  7. Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ αν:

α) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής προβεί σε καταβολή του προστίμου. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.

β) Ο υπόχρεος εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία αποδεικτικό έγγραφο από το οποίο προκύπτει η χρήση τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών, μέσων πληρωμής με κάρτα και μέσων πληρωμής με υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό.

  1. Για μη δήλωση επαγγελματικού λογαριασμού, επιβάλλεται στους υπόχρεους διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για όσους αναζητούν δουλειά σε τουρισμό και εστίαση

Σήμερα ενεργοποιήθηκε η νέα δωρεάν εφαρμογή και πλατφόρμα JOBmatch της ΔΥΠΑ για την άμεση διασύνδεση των επιχειρήσεων τουρισμού και εστίασης με όσους ψάχνουν για δουλειά σε αντίστοιχες ειδικότητες. Η πλατφόρμα jobmatch.dypa.gov.gr απευθύνεται στις επιχειρήσεις και η εφαρμογή JOBmatch σε όσους αναζητούν εργασία. 

Η χρήση του καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου της ΔΥΠA είναι πολύ απλή:

Οι επιχειρήσεις δημιουργούν δωρεάν στην πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr το προφίλ τους και «αναζητούν υπάλληλο» άμεσα, από τις θέσεις εργασίας που προσφέρουν, επιλέγοντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως ενδεικτικά:

  • Ειδικότητα
  • Επιλογή τύπου εργασίας (μόνιμη, εποχική, άλλη)
  • Ημερομηνία έναρξης εργασίας
  • Εύρος μισθού

Αντίστοιχα, όσοι αναζητούν εργασία σε επιχειρήσεις τουρισμού-εστίασης μπορούν να «κατεβάσουν» την εφαρμογή JOBmatch, που είναι διαθέσιμη σε Android (Google Play Store) και IOS (Apple App Store), να δημιουργήσουν προφίλ και να διαμορφώσουν τις επιλογές τους με τη χρήση φίλτρων, όπως ενδεικτικά: 

  • Επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν 
  • Ωράριο 
  • Περιοχή
  • Εύρος μισθού 
  • Ημερομηνία διαθεσιμότητας

Η πλατφόρμα JOBmatch.dypa.gov.gr παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δουν άμεσα ποιοι υποψήφιοι εργαζόμενοι ταιριάζουν στην αναζήτησή τους, ώστε να τους επιλέξουν και στη συνέχεια να προτείνουν ημέρα και ώρα συνέντευξης. Έτσι, η διαδικασία εύρεσης υπάλληλου, μπορεί πλέον να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 5 λεπτά!

Παράλληλα, κάθε υποψήφιος ενημερώνεται άμεσα από την εφαρμογή JOBmatch μόλις μία επιχείρηση τον επιλέξει για συνέντευξη και έχει την επιλογή αποδοχής ή απόρριψης της πρόσκλησης. Σε περίπτωση αποδοχής, η επιχείρηση βλέπει τα στοιχεία του και επικοινωνεί μαζί του για την πραγματοποίηση της συνέντευξης.

Επίσης, οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα να ανανεώνουν τα φίλτρα αναζήτησης όσο συχνά επιθυμούν, διαμορφώνοντας το προφίλ τους ανάλογα με τη διαθεσιμότητά τους και τις επιλογές τους.

Η Δόμνα Μιχαηλίδου, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης δήλωσε ότι: «Με τη νέα εφαρμογή JOBmatch κάνουμε ακόμα ένα βήμα για τη διασύνδεση των εργαζομένων με τους εργοδότες. Η νέα αυτή καινοτόμος υπηρεσία ξεκινά από τον τουρισμό και την εστίαση, δύο σημαντικούς κλάδους για τη χώρα, στους οποίους καταγράφεται αυξημένη ανάγκη για προσωπικό. Επιβεβαιώνουμε έμπρακτα πως η ΔΥΠΑ πλέον δεν δίνει μόνο επιδόματα αλλά δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης στους συμπολίτες μας. Αναβαθμίζουμε διαρκώς τις υπηρεσίες της. Με ενεργές δράσεις απασχόλησης, μέσα σε τέσσερα χρόνια έχουμε καταφέρει να μειώσουμε σημαντικά το ποσοστό ανεργίας και να στηρίζουμε την αγορά εργασίας. Συνεχίζουμε».

Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε: «Η ΔΥΠΑ «ρίχνει στη μάχη» ένα ακόμα καινοτόμο εργαλείο για την αποτελεσματικότερη και άμεση διασύνδεση επιχειρήσεων που ψάχνουν για εργαζόμενους με όσους ψάχνουν για δουλειά. Ξεκινάμε την πιλοτική εφαρμογή στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης που αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην εύρεση προσωπικού και θα αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα. Το JOBmatch φέρνει, κυριολεκτικά, στα χέρια των ανέργων, των εργαζομένων και των επιχειρήσεων τη δυνατότητα να συνδέονται σε πραγματικό χρόνο και να αποφασίζουν χωρίς καμία διαμεσολάβηση, σε λίγα μόνο λεπτά, αν θα προχωρήσουν σε συνέντευξη εργασίας. Συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό της ΔΥΠΑ, την αναβάθμιση της εργαλειοθήκης μας και τον σχεδιασμό νέων υπηρεσιών ώστε να ενισχύσουμε τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας». 

Σημειώνεται ότι η χρήση της πλατφόρμας για τις επιχειρήσεις λειτουργεί αποκλειστικά μέσω browser. Μπορούν να κάνουν είσοδο και εγγραφή μέσω browser από σταθερό υπολογιστή, tablet ή smartphone και η πλατφόρμα λειτουργεί από όλους τους browser  (Chrome, Firefox, Safari, Edge, κ.λπ.).

Για οδηγίες χρήσης και περισσότερες πληροφορίες: 

https://JOBmatch.dypa.gov.gr/ 

www.dypa.gov.gr/JOBmatch 

Continue Reading

BUSINESS-STORIES

POS | Μέχρι πότε μπορεί να γίνει η διασύνδεση με τις ταμειακές μηχανές

Προθεσμία μέχρι τις 10 Ιουνίου έχουν για να διασυνδέσουν τις ταμειακές μηχανές τους και τα POS 7.600 επιχειρήσεις, που διαθέτουν συστήματα τα οποία είναι ασύμβατα μεταξύ τους, ώστε να προχωρήσουν στην άμεση αντικατάσταση ενός από τα δύο.

Ο επιπλέον χρόνος παρέχεται σε 7.600 επιχειρήσεις, καθώς οι συγκεκριμένες παρότι συμμορφώθηκαν με τις υποχρεώσεις τους και πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις επιτυχούς διασύνδεσης, διαθέτοντας τερματικά, που συμπεριλαμβάνονται στις Δηλώσεις Συμμόρφωσης των Παρόχων (NSPs/Acquirers) και αναβαθμισμένους ΦΗΜ με τεχνική δυνατότητα διασύνδεσης, εν τέλει δεν κατόρθωσαν να διασυνδεθούν χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω τεχνικής αδυναμίας κάποιας εκ των συσκευών τους.

Με απόφαση Πιτσιλή η παράταση

Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, πήρε παράταση η προθεσμία διασύνδεσης για αυτές τις επιχειρήσεις, ώστε να προβούν, χωρίς τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων, στην προμήθεια ταμειακού συστήματος ή Μέσου Πληρωμής, ο συνδυασμός των οποίων θα διασφαλίζει την δυνατότητα διασύνδεσής τους για την σύννομη λήψη πληρωμών με κάρτα από την επιχείρησή τους.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν ήδη λάβει σχετικό e-mail από την ΑΑΔΕ, με το οποίο ενημερώνονται για τη σχετική παράταση της διασύνδεσης και τη δυνατότητα πληροφόρησής τους από τον Πίνακα ετοιμότητας διασύνδεσης μοντέλων POS με τύπους ταμειακών μηχανών, ο οποίος βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στη διεύθυνση https://www.aade.gr/syndyasmoi-tameiakon-mihanon-pos.

Στην ιστοσελίδα αυτή μπορούν να δουν τους συνδυασμούς ταμειακού συστήματος και τερματικού POS, που διασυνδέονται με επιτυχία, ώστε να προβούν άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την προμήθεια του κατάλληλου και με ετοιμότητα διασύνδεσης ταμειακού συστήματος με το Μέσο Πληρωμής, που διαθέτουν, ή αντιστρόφως, ανάλογα με την επιλογή τους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en