Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Τα υπερόπλα των Ναζί στον Β’ Παγκόσμιο

Η προωθημένη στρατιωτική τεχνολογία του Γ’ Ράιχ που λίγο έλειψε να κατακτήσει τον κόσμο

Είναι γεγονός ότι τα στρατιωτικά πειράματα και ο εξοπλισμός που ανέπτυξαν οι επιστήμονες της χιτλερικής λαίλαπας ήταν καινοτόμα από κάθε άποψη.

Είτε μιλάμε για απόκρυφους πολεμικούς πόθους είτε για πραγματικά όπλα είτε τέλος για κονσεπτικές -και ακραία φιλόδοξες φυσικά- δημιουργίες, ο ζοφερός νους των ναζί είχε προκρίνει την επιστημονική έρευνα ως τον ακρογωνιαίο λίθο της επεκτατικής τους μανίας.

Κι έτσι κατάφεραν το τεχνολογικά αδιανόητο: να προικοδοτήσουν τον κόσμο με μια σειρά εκπληκτικών στρατιωτικών μέσων, αλλά και γελοιωδών ιδεών που δεν θα μπορούσαν να εφαρμοστούν ποτέ.

Δίνοντας λοιπόν στους ναζιστές μηχανικούς απόλυτη ελευθερία να αναπτύξουν όποια τεχνολογία μπορούσαν να σκεφτούν, η χιτλερική παρακαταθήκη μετρά ουκ ολίγες δολοφονικές εφευρέσεις, στην προσπάθειά τους να σκοτώσουν περισσότερους ανθρώπους σε λιγότερο χρόνο…

Landkreuzer P 1500

Το θηριώδες P 1500 είναι αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα ανθρώπινα μηχανοκίνητα δημιουργήματα που προτάθηκαν ποτέ στον κόσμο. Με πιθανολογούμενο μήκος τα 42 μέτρα και βάρος τους 1.500 τόνους, ο ακρογωνιαίος λίθος του ναζιστικού πυροβολικού θα μπορούσε να εξαφανίσει από τον χάρτη της Ιστορίας κάθε αντίσταση, με το βασικό του κανόνι να γεμίζει με βλήματα σε μέγεθος τανκς! Πάνω από 100 άντρες θα χρειάζονταν για να λειτουργήσουν το κινούμενο αυτό οχυρό, αν και κανένας δρόμος δεν θα μπορούσε να αντέξει το βάρος του. Γι’ αυτό και το σχέδιο εγκαταλείφθηκε τελικά, παρά τον αρχικό ενθουσιασμό του Χίτλερ…

Junkers Ju 322 Mammut

Το Ju 322 Mammut (Μαμούθ δηλαδή) ήταν άλλο ένα φιλόδοξο ναζιστικό σχέδιο αερομεταφοράς στρατευμάτων, ένα γιγαντιαίο ανεμόπτερο ικανό να μεταφέρει 140 άντρες και μερικά οχήματα (ακόμα και ελαφριά άρματα μάχης), για τον διακαή πόθο του Χίτλερ να εισβάλει στη Βρετανία. Το μήκους 30 μέτρων ξύλινο ανεμόπτερο, με άνοιγμα φτερών στα 62 μέτρα, δεν είχε βέβαια κανέναν τρόπο προώθησης και έπρεπε να βρεθεί στον αέρα με τη βοήθεια αεροπλάνου. Όπως κι αν έχει, η Junkers κατασκεύασε πράγματι ένα πρωτότυπο που έκανε τη δοκιμαστική του πτήση τον Απρίλιο του 1941, τη μόνη φορά που θα έβλεπε βέβαια αιθέρα, καθώς το «Μαμούθ» παραήταν εξωφρενικό ακόμα και για τον ακραία ναζιστικό νου: όταν η εισβολή στη Βρετανία ματαιώθηκε, το Ju 322 μπήκε στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας…

Sonnengewehr (Ηλιακό Όπλο)



Γιατί να μην κάνουμε τρέλες, σκέφτηκαν προφανώς οι ναζί, και να δαμάσουμε την ηλιακή ενέργεια για να καταστρέψουμε έτσι τα έθνη και να κατακτήσουμε τον κόσμο ολόκληρο; Σε μεταπολεμικές συνεντεύξεις με ναζιστές επιστήμονες (New Work Times, φύλλο της 29-6-1945) αποκαλύφθηκε ότι όχι μόνο πίστευαν ότι κάτι τέτοιο ήταν δυνατό, αλλά το δούλευαν κιόλας πυρετωδώς, δίνοντας πάντως χρονικό ορίζοντα λειτουργίας του τα 50 χρόνια. Το εξωφρενικό σχέδιο περιλάμβανε αποστολή πλατφόρμας καθρεφτών στο διάστημα, κάπου 5.100 μίλια ψηλά, για τη συγκέντρωση των ηλιακών ακτίνων και την κατεύθυνσή τους σε γήινους στόχους. Όσο για το πώς σχολίασαν οι αμερικανοί επιστήμονες την ακραία ιδέα, περιορίστηκαν απλά να τη χαρακτηρίσουν «φανταστική!»…

Messerschmitt Me 323

Το είπανε Me 323 Gigant (Γίγαντας δηλαδή) και ήταν -αν είναι δυνατόν- το μεγαλύτερο, μοχθηρότερο και λειτουργικότερο αδελφάκι του Mammut! Με άνοιγμα φτερών στα 55 μέτρα, το Gigant ήταν αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα πράγματα που βρέθηκαν ποτέ στον γήινο αέρα, ιδιαιτέρως δύσκολο μάλιστα να καταρριφθεί. Χρησιμοποιήθηκε μεταξύ 1942-1944 και είχε 6 θηριώδεις μηχανές, ώστε να επιτραπεί στον Γίγαντα των 28 μέτρων να μεταφέρει φορτίο 12 τόνων ή 120 πλήρους εξοπλισμένους άντρες στα πεδία της μάχης…

Arodo, Komet και Schwalbe

Τα τρία ξακουστά αεροπλάνα της Λουφτφάβε ήταν, αντίστοιχα, ένα βομβαρδιστικό/αναγνωριστικό, ένα μαχητικό και ένα βομβαρδιστικό/μαχητικό που κατέχουν την τιμή να είναι από τα πρώτα αεριωθούμενα αεροσκάφη της Ιστορίας, με εξαίρεση το Komet, που παραμένει το μόνο πυραυλοκίνητο μαχητικό που είδαν ποτέ οι αιθέρες! Παρά το γεγονός ότι το Komet (Messerschmitt Me 163) μόνο πετυχημένο δεν μπορεί να θεωρηθεί από τα πολλαπλά λειτουργικά του προβλήματα, μετρώντας μόλις 9 καταρρίψεις στα πολεμικά του χρονικά, το γεγονός παραμένει: και τα 3 αεροπλάνα ήταν πρακτικά άτρωτα στον αέρα, καθώς παραήταν γρήγορα για τον ανταγωνισμό της εποχής! Ειδικά το Arado (Ar 234 B Blitz), όταν χρησιμοποιούταν ως βομβαρδιστικό, ήταν ασταμάτητο από τις συμμαχικές δυνάμεις, την ίδια ώρα που το Schwalbe (Messerschmitt Me 262), όταν πέταγε ως μαχητικό, ήταν τόσο γρήγορο που ο μόνος τρόπος να το καταρρίψουν τα συμμαχικά αεροσκάφη ήταν στο έδαφος…

Zielgerät 1229

Το Zielgerät 1229, με κωδικό όνομα «Vampir», ήταν ένα επαναστατικό σκόπευτρο με νυχτερινή όραση, σχεδιασμένο για το επίσης καινοτόμο ναζιστικό τουφέκι STG44. Αυτό έδινε φυσικά στους γερμανούς οπλίτες τη δυνατότητα να βλέπουν στο κατασκόταδο μέσω υπερύθρων, σε μια εποχή μάλιστα που η ξιφολόγχη των συμμαχικών δυνάμεων θεωρούταν καινοτομία! Ευτυχώς για την ανθρωπότητα, χρησιμοποιήθηκε μόνο προς τα τέλη του πολέμου (τον Φεβρουάριο του 1945 παραδόθηκαν οι πρώτες λειτουργικές παρτίδες στη Βέρμαχτ στο Ανατολικό Μέτωπο), ειδάλλως η έκβαση των φονικών μαχών μπορεί να ήταν τελείως διαφορετική…

Fieseler Fi 103R

Εδώ μιλάμε για μια θεότρελη ιδέα, μια ιπτάμενη βόμβα! Και αυτό ακριβώς ήταν το παρατσούκλι του φοβερού όπλου, φοβερού βέβαια για τη ζωή του πιλότου που το πετούσε. Η ιδέα ήταν ότι ο πιλότος θα κατηύθυνε τον πύραυλο στον στόχο και θα πηδούσε έξω την τελευταία στιγμή, αν και ήταν ξεκάθαρο ότι επρόκειτο για αποστολή αυτοκτονίας. Ακόμα και αν κατάφερνε τελικά ο δύσμοιρος να ανοίξει το κουβούκλιο κόντρα στην αντίσταση του αέρα και ήταν σε θέση να βγει έξω από το πηδάλιο (λέμε τώρα), θα τον ρουφούσε ο κινητήρας! Ο επανδρωμένος πύραυλος διεκδίκησε πράγματι τη ζωή μπόλικων πιλότων κατά τα δοκιμαστικά, όσο για το φονικό του σκορ σε συμμαχικές απώλειες, ανήλθε στο εμφατικό «0»…

Flettner Fl 282 Kolibri



Το είπαν «Κολιμπρί» λόγω του μικροσκοπικού του μεγέθους και πρόκειται για τον απόλυτο πρόδρομο όλων των σύγχρονων πολεμικών ελικοπτέρων, καθώς η ιδέα δούλεψε και δούλεψε καλά. Κι ενώ δεν ήταν λίγα τα ελικόπτερα που εφευρέθηκαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου, το Kolibri ήταν πλήρως λειτουργικό πολύ πριν οποιοδήποτε από δαύτα εγκαταλείψει το έδαφος, ήδη από το 1942. Και βέβαια ήταν σαφώς ανώτερο από κάθε ιπτάμενο σκάφος των συμμαχικών δυνάμεων της εποχής, καθώς οι γερμανοί πιλότοι μπορούσαν να το πετάξουν όσο άσχημες κι αν ήταν οι καιρικές συνθήκες. Το ελικοπτεράκι ήταν τόσο αποτελεσματικό που οι ναζί παρήγγειλαν εκατοντάδες από δαύτα, αν και στρατηγικός συμμαχικός βομβαρδισμός θα τα εξαφάνιζε όλα τους σχεδόν με τη μία! Κι αυτός ήταν και ο μόνος σοβαρός τρόπος αντιμετώπισής τους…

Κανόνι-Δίνη

Το ότι οι ναζί προσπαθούσαν να κατασκευάσουν ασύλληπτα υπερόπλα είναι σήμερα κοινός τόπος: όσο τρελή κι αν ήταν η ιδέα (και καταδικασμένη στην αποτυχία φυσικά), οι χιτλερικοί στα σίγουρα προσπάθησαν να σκοτώσουν κάποιους με αυτή. Τίποτα άλλο δεν συμπυκνώνει καλύτερα τον ζόφο του ναζιστικού νου από το Hexenkessel (Vortex Cannon), το ναζιστικό σχέδιο που φιλοδοξούσε να καταρρίπτει τα συμμαχικά αεροπλάνα με τη βοήθεια τυφώνων! Έργο του διαπρεπούς ναζιστή επιστήμονα Δρ. Zippermayr, οι αναφορές και οι μαρτυρίες ποικίλουν για τον βαθμό επίτευξης αποτελεσμάτων που είχε φτάσει ο επιστήμονας, το θέμα ήταν όμως ότι πρέπει να είχε αναπτύξει κάποια πρώιμη τεχνολογία, καθώς στις 18 Μαρτίου 1949 ο Zippermayr συναντήθηκε μυστικά με αξιωματούχους της αμερικανικής Αεροπορίας για να τους δείξει τα αποτελέσματα της έρευνάς του.
Καμία φωτογραφία του υπερόπλου δεν υπάρχει, η εικόνα μας είναι λοιπόν ενδεικτική…

Ruhrstahl X-4

Σε σχέση με τις άλλες εξωφρενικές εφευρέσεις και κονσεπτικές δημιουργίες των ναζί, ένας πύραυλος δεν φαίνεται και τόσο προωθημένος. Δεν είναι όμως η τεχνολογία του που τον κάνει εντυπωσιακό, είναι αυτό που αντιπροσωπεύει. Γιατί ο X-4 ήταν βασικά ένας TOW πύραυλος, ένας ελεγχόμενος πύραυλος δηλαδή που συντονιζόταν από τις δονήσεις της μηχανής του αεροσκάφους. Πρόκειται για ένα έξοχο δείγμα καινοτόμας τεχνολογίας αέρους-αέρους που όσο και αν δεν απέτρεψε τη χιτλερική ήττα στον πόλεμο, άνοιξε τον δρόμο για το μέλλον της στρατιωτικής τεχνολογίας. Ο πύραυλος θα εκτοξευόταν από τα μαχητικά της Λουφτβάφε κατά των συμμαχικών βομβαρδιστικών Β-17, με την κεφαλή του να συντονίζεται στην τροχιά του αεροπλάνου με βάση τους τριγμούς του κινητήρα! Ο πιλότος του μαχητικού θα μπορούσε να κατευθύνει οπτικά τον πύραυλο με ένα μικρό joystick, την ώρα που λεπτά καλώδια -μήκους 4 μέτρων- μετέφεραν τις εντολές του χειριστή στον πύραυλο. Κι ενώ 1.300 πύραυλοι X-4 κατασκευάστηκαν, οι σύμμαχοι πρόλαβαν να βομβαρδίσουν το εργοστάσιο της Ruhrstahl πριν χρησιμοποιηθούν και αλλάξουν τον ρου της Ιστορίας…

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία | Αδύναμη λίρα, εκρηκτικός πληθωρισμός και ο φόβος προσφυγής στο ΔΝΤ

Αν υπάρχει κάποια χώρα η οποία θα μπορούσε να επωφεληθεί από ένα οικονομικό πρόγραμμα από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) για να σταθεροποιήσει την οικονομία της, δεν θα πρέπει να μιλήσουμε για άλλη πέραν της Τουρκίας του Ρετζέπ Ερντογάν. Δεν είναι απλώς ότι η Τουρκία έχει πρόβλημα με τον εκτοξευμένο στα ύψη πληθωρισμό και το παραπαίον ισοζύγιο πληρωμών. Είναι ότι η επί σειρά πολλών ετών ασταθής διαχείριση μέσω της ανορθόδοξης πολιτικής του Ερντογάν έχει υπονομεύσει σημαντικά την εσωτερική και διεθνή οικονομική εμπιστοσύνη προς την Τουρκία. 

Το ΔΝΤ θα μπορούσε να βοηθήσει την Τουρκία να αποκαταστήσει την οικονομική της σταθερότητα όχι μόνο παρέχοντας τη συναλλαγματική υποστήριξη που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο Ερντογάν. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στο να σχεδιαστεί ένα συνεκτικό πρόγραμμα οικονομικής σταθεροποίησης, το οποίο φυσικά θα εγκρίνει στη συνέχεια. Με αυτόν τον τρόπο, το ΔΝΤ θα μπορούσε να ενισχύσει την οικονομική εμπιστοσύνη και να λειτουργήσει ως “από μηχανής θεός” που θα επιτρέψει στη χώρα να μπει σε μια καλύτερη οικονομική πορεία.

Θα ήταν χονδροειδής υποτίμηση να πούμε ότι ο Ερντογάν έχει μεγάλο έλλειμμα οικονομικής αξιοπιστίας. Για πολλά χρόνια, προσκολλήθηκε στην εκκεντρική άποψη ότι τα υψηλά επιτόκια δεν ήταν θεραπεία για τον πληθωρισμό, αλλά μάλλον ήταν η αιτία του. Σε μια εποχή που ο υπόλοιπος κόσμος αύξανε τα επιτόκια για να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό, πίεσε την Κεντρική Τράπεζα Τουρκίας (TCMB) να μειώσει τα επιτόκια. Καθιέρωσε επίσης για τον εαυτό του τη φήμη ότι απολύει διοικητές της TCMB, όταν δεν υπακούν στις επιταγές του και είχε την τάση να επιβάλλει τη θέλησή του στο υπουργείο Οικονομικών της χώρας του, όπως υπογραμμίστηκε από τον διορισμό του γαμπρού του, Μπεράτ Αλμπαϊράκ, ως υπουργού Οικονομικών της Τουρκίας.  Ως αποτέλεσμα αυτών των ανορθόδοξων πολιτικών, τα τελευταία χρόνια, οι οικονομικές επιδόσεις της Τουρκίας είναι κάτι παραπάνω παρά κακές. Ο πληθωρισμός απογειώθηκε, η οικονομία υπερθερμάνθηκε, η ζήτηση για δολάρια έφτασε στα ύψη, το νόμισμα κατέστη σκουπίδι, τα διεθνή αποθέματα της χώρας εξαντλήθηκαν και οι ξένοι επενδυτές κατευθύνθηκαν προς την έξοδο.

Σίγουρα, τα γεγονότα του περασμένου Ιουνίου ανάγκασαν τον Ερντογάν να κάνει μια πολιτικά ενοχλητική  αναστροφή πολιτικής  και να υιοθετήσει μια πιο ορθόδοξη νομισματική πολιτική. Ο πληθωρισμός ήταν σε άνοδο, η τουρκική λίρα βρισκόταν στα σχοινιά, η χώρα είχε ένα έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών και οι ντόπιοι κατέφυγαν στο δολάριο. Με την πλάτη στον τοίχο, διόρισε μια δυτικών πρακτικών επικεφαλής στην TCMB και έναν γνώριμο στις αγορές υπουργό Οικονομικών, που ήταν σεβαστοί στους οικονομικούς κύκλους τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Τους έδωσε επίσης άδεια να ακολουθήσουν μια πιο ορθολογική πορεία οικονομικής πολιτικής.

Από τον Ιούνιο του 2023, η τουρκική κεντρική τράπεζα έχει αυξήσει τα επιτόκια κατά περισσότερες από 40 ποσοστιαίες μονάδες στο  σημερινό τους επίπεδο  του 50%. Ωστόσο, αυτό δεν έχει ακόμη επηρεάσει τον πληθωρισμό των τιμών και των μισθών. Τους τελευταίους 12 μήνες, ο πληθωρισμός ήταν  67%, πάντα σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία που δημοσιεύει το TÜİK. Τα υψηλά επιτόκια απέτυχαν επίσης να σταθεροποιήσουν το νόμισμα. Από την αρχή του τρέχοντος έτους, η τουρκική λίρα έχει υποχωρήσει  πάνω από 7% και τώρα βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό πάνω από τις 30 τουρκικές λίρες στο δολάριο. Όχι πολύ καιρό πριν, από τον Σεπτέμβριο του 2021, η τουρκική λίρα ήταν κάτω από το 10 ανά δολάριο.

Οι προοπτικές ώστε η Τουρκία να σταθεροποιήσει σύντομα τη λίρα, είναι ισχνές. Μπορεί να είναι στο 50%, αλλά τα επιτόκια είναι σημαντικά χαμηλότερα από τον πληθωρισμό σε μια εποχή που η οικονομία εξακολουθεί να φαίνεται ότι υπερθερμαίνεται. Εν τω μεταξύ, η χώρα κινδυνεύει να εισέλθει σε μια σπείρα μισθών-τιμών. Πέραν τούτων πρέπει να υπογραμμιστεί το ότι ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε πρόσφατα  κατά 49% ενόψει των δημοτικών εκλογών που πέρασαν.

Μια κανονική χώρα στην οποία θα επικρατούσαν οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην Τουρκία, θα απευθυνόταν στο ΔΝΤ για μια συμφωνία stand-by για να μειώσει τον κόπο και τα δεινά της καταπολέμησης του πληθωρισμού και την ενίσχυση του ισοζυγίου πληρωμών. Η ουσία για την Τουρκία είναι ότι αυτό θα ήταν πολιτικά πολύ δύσκολο για τον Ερντογάν, δεδομένης της προηγούμενης έντονης αντίθεσής του σε οποιεσδήποτε συναλλαγές με αυτήν την οργάνωση. Δεν βοηθά επίσης το γεγονός ότι η Τουρκία έχει κακές σχέσεις με τις ΗΠΑ, τον μεγαλύτερο μέτοχο του ΔΝΤ. Και φυσικά θα έκανε κακό στο ίματζ του Ερντογάν, από τη μία, να δηλώνει επί δύο δεκαετίες ότι η Τουρκία δεν έχει ανάγκη τους ξένους και να διατρανώνει το ότι η Τουρκία μπορεί γενικώς να βασίζεται στα δικά της πόδια για να σηκωθεί και, από την άλλη, να προσφεύγει στον μεγαλύτερο χρηματικό οργανισμό της Δύσης για βοήθεια.

Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι ο Ερντογάν θα αναγκαστεί να προσπαθήσει να σταθεροποιήσει την τουρκική οικονομία χωρίς τη στήριξη του ΔΝΤ. Και αυτό φυσικά θα το πληρώσουν οι Τούρκοι πολίτες που για τον εγωισμό και τη μεγαλομανία του Ερντογάν θα κληθούν να πληρώσουν πολλά και να σηκώσουν ασήκωτα βάρη, πολύ μεγαλύτερα από όσα υπομένει μέχρι τώρα.

capital.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία: Νέα πρόκληση στο Αιγαίο | Ετοιμάζει τη δική της οριοθέτηση Θαλασσίων Πάρκων

Να ακυρώσει την δημιουργία των θαλάσσιων Πάρκων ή να επιβάλει την συνδιαχείριση κοινών περιβαλλοντικών προγραμμάτων στις περιοχές και της ελληνικής επικράτειας στο Αιγαίο μεθοδεύει η Τουρκία καθώς όπως αποκαλύπτει σήμερα η Σαμπάχ, προετοιμάζει την οριοθέτηση δικών της θαλασσίων Πάρκων στο Αιγαίο.

Μια τέτοια εξέλιξη είναι προφανές ότι θα επηρεάσει το κλίμα σε μια περίοδο που η ελληνοτουρκική προσέγγιση συνεχίζεται κανονικά και μετά την συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν στην Αγκυρα φαίνεται να έχει αποκτήσει νεα δυναμική. Η τουρκική εφημερίδα που πρόσκειται στην κυβέρνηση Ερντογάν επικαλούμενη τούρκους αξιωματούχους κάνει λόγο για κίνηση «οφθαλμού έναντι οφθαλμού» στην ελληνική πρωτοβουλία για την ίδρυση Θαλασσίων Πάρκων σε Ιόνιο και Αιγαίο.

Η τουρκική ηγεσία και ο ίδιος ο Ερντογάν έχουν προειδοποιήσει ότι δεν θα αποδεχθούν τετελεσμένα ,ενώ το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών είχε με ανακοίνωση του κάνει λόγο για τετελεσμένα σε νησιά αδιευκρίνιστης κυριαρχίας ή που δεν έχει αποδοθεί η κυριαρχία τους με Διεθνείς Συνθήκες στην Ελλάδα, επαναφέροντας έτσι την θεωρία των «γκρίζων ζωνών». Το τουρκικό Υπουργείο Αμυνας είχε κάνει λόγο ακόμη και για ανάληψη δράσης προκειμένου να προστατευθούν τα δικαιώματα της Τουρκίας στην «Γαλάζια Πατρίδα».

Η Σαμπάχ επικαλείται Τούρκο αξιωματούχο ο οποιος ενημέρωσε ότι το τουρκικό Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών θα σχεδιάσει επί χάρτη τα τουρκικά θαλάσσια Πάρκα στην περιοχή.

Τα ελληνικά θαλάσσια Πάρκα τα οποία η κυβέρνηση και ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχουν δηλώσει κατηγορηματικά ότι θα προχωρήσουν κανονικά προβλέπουν αφού γινει η οριοθέτηση τους την επιτήρηση των κητοειδών και των πτηνών με drones, δορυφόρους και συστήματα ΑΙ ενώ θα προβλέπεται περιορισμός της ανθρώπινής παρουσίας και φυσικά θα απαγορεύεται η οποιαδήποτε κατασκευή επι των νησίδων και βραχονησίδων.

Η Αθήνα έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι δεν τίθεται θέμα συζήτησης για την άσκηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας στην επικράτεια της. Στις περιοχές που πρόκειται να καλύψει το Θαλάσσιο Πάρκο του Αιγαίου βρίσκονται περισσότερες από 15 νησίδες και βραχονησίδες τις οποίες η Τουρκία αυθαίρετα και κατά παράβαση των διεθνών συνθηκών χαρακτηρίζει «γκρίζες ζώνες».

Τουρκική διπλωματική πηγή που επικαλείται η Σαμπάχ δηλώνει ότι «η Άγκυρα δεν ενημερώθηκε εκ των προτέρων για το θέμα ούτε έχει λάβει κανενός είδους διαβούλευση ή προσφορά συνεργασίας. Η κίνηση θεωρείται τετελεσμένο γεγονός».

Σύμφωνα με την εφημερίδα που έχει στενή σχέση με την κυβέρνηση Ερντογάν η «δημιουργία θαλάσσιων πάρκων σε μια τέτοια αμφισβητούμενη περιοχή θα επιδεινώσει την κατάσταση εάν δεν βρεθεί μια φόρμουλα συνεργασίας. Η μονομερής κίνηση της Ελλάδας χωρίς διαβούλευση με την Τουρκία μεταφράζεται σε μετατροπή σε επικράτεια , μέσω της οριοθέτησης και της ρύθμισης της χρήσης των πόρων εντός αυτής της γεωγραφικά καθορισμένης περιοχής».

Το δημοσίευμα προβάλει ως μοναδική λύση την συνεργασία των δυο χωρών για ενα ευαίσθητο περιβαλλοντικό θεμα επικαλούμενο την διασυνοριακή συνεργασία Μαλαισίας και Φιλιππίνων το 1996 για την προστασία της χελώνας στην θάλασσα Σουλού.

Η Τουρκία προφανως απειλώντας και εκβιάζοντας με τετελεσμένα ακόμη και σε περιοχές δυτικά των Δωδεκανήσων θέλει είτε να ακυρώσει το ελληνικό σχέδιο είτε να εξασφαλίσει ότι θα υπάρξει συνδιαχείριση του περιβαλλοντικού αυτού προγράμματος το οποίο όμως αφορά περιοχές ελληνικής κυριαρχίας την οποία αμφισβητεί η Τουρκία.Ειναι σαφές ότι δεν μπορει να υπάρξει συνεργασία τέτοιου είδους όπως την εννοεί η τουρκική πλευρά, οσο υπαρχει αμφισβήτηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και ελληνικής κυριαρχίας.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φόβοι ότι θα αυξηθούν οι νεκροί μετά την κατάρρευση του κτιρίου στη Μαγιόρκα: Αγωνία για τους εγκλωβισμένους

Κτίριο στο οποίο στεγαζόταν μπαρ-εστιατόριο κατέρρευσε χθες (23/5) το βράδυ στη Μαγιόρκα της Ισπανίας, με αποτέλεσμα τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι να σκοτωθούν και δεκάδες να τραυματιστούν, όπως μετέδωσε το ραδιοφωνικό δίκτυο Cadena SER επικαλούμενο πληροφορίες από την αστυνομία.

Από την κατάρρευση της βεράντας του διωρόφου κτίσματος στη Μαγιόρκα εγκλωβίστηκαν άνθρωποι στο υπόγειο, όπου βρίσκονταν πελάτες και προσωπικό. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της τοπικής αστυνομίας, το μπαλκόνι ενδεχομένως να κατέρρευσε λόγω του υπερβολικού βάρους, αλλά τόνισε ότι η ακριβής αιτία ερευνάται ακόμη.

Εκτός από τους επιβεβαιωμένους νεκρούς και τραυματίες, οι Αρχές φοβούνται την ύπαρξη εγκλωβισμένων κάτω από τα ερείπια, καθώς συνεχίζονται οι απελπισμένες επιχειρήσεις διάσωσης.

Συνταρακτική μαρτυρία αυτόπτη

Ο Raul Pursnami, ιδιοκτήτης ενός καταστήματος μόδας δίπλα στις εγκαταστάσεις, ανέφερε μιλώντας στην El Pais ότι ακούστηκε ένας πολύ δυνατός θόρυβος.

«Έβγαινα από το κατάστημα και όλο το πράγμα (σ.σ. το κτίριο) έπεσε κάτω, είναι κρίμα, θεωρητικά κάθε χρόνο πρέπει να γίνεται επιθεώρηση. Είμαστε σοκαρισμένοι, δεν μπορώ να μιλήσω, ήταν οι γείτονές μου», είπε. Εξήγησε ότι όλα συνέβησαν πολύ γρήγορα «με πολύ δυνατό θόρυβο, υπήρχε κόσμος που έτρωγε και κόσμος που χόρευε επάνω».

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
text about elections
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en