Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη | Στις φυλακές Λάρισας ο επιθεωρητής του ΟΣΕ – Τα «ρίχνει» στον νεκρό διευθυντή κυκλοφορίας

Τέμπη: Προφυλακιστέος κρίθηκε ο επόπτης του 59χρονου σταθμάρχη και θα μεταφερθεί στις φυλακές Λάρισας. Στην απολογία του προσπάθησε να ρίξει την ευθύνη στο νεκρό σε τροχαίο διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ. Δείτε κομμάτι του απολογητικού του υπομνήματος

Μαραθώνια ήταν η απολογία του 62χρονου επιθεωρητή του ΟΣΕ από το απόγευμα της Πέμπτης μέχρι τα ξημερώματα της Παρασκευής. Με πρόταση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας και με σύμφωνh γνώμη του Εφέτη ανακριτή, προφυλακίστηκε ο επόπτης του σταθμάρχη.

Ο 62χρονος άνδρας, παρέμεινε στο Τμήμα Μεταγωγών του Δικαστικού Μεγάρου της Λάρισας απ’ όπου μεταφέρεται στις φυλακές της Λάρισας όπου βρίσκεται ο 59χρονος σταθμάρχης.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι δεν είχε την ευθύνη της κατάρτισης των βαρδιών, την οποία έριξε στο διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ που πρόσφατα έχασε τη ζώή του σε τροχαίο δυστύχημα.

Ο ίδιος ο κατηγορούμενος πρότεινε να καταθέσουν στη διαδικασία 10 εργαζόμενοι του ΟΣΕ. Ο εφέτης ανακριτής δέχτηκε να καταθέσουν τρία άτομα. Παράλληλα αναμένεται να κληθούν να καταθέσουν και άλλα άτομα.

Το απολογητικό υπόμνημα του επιθεωρητή του ΟΣΕ

Την 15η/03/1984 προσελήφθην υπό την ιδιότητα του σταθμάρχη στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) κατόπιν της απαραίτητης τρίμηνης θεωρητικής εκπαίδευσης στη Σχολή του ΟΣΕ και εν συνεχεία τρίμηνης πρακτικής εκπαίδευσης στο Σταθμό Λειανοκλαδίου. Τον μήνα Οκτώβριο του έτους 1984 μετατέθηκα στο Σταθμό Τρικάλων. Μετά το πέρας επτά μηνών μετατέθηκα στο Σταθμό Βόλου, όπου και παρέμεινα έως τον μήνα Φεβρουάριο του έτους 1988, όπου και μετέβην για υπηρεσιακούς λόγους στο Σταθμό της Αθήνας.

Για οκτώ συνταπτά έτη παρέμεινα στο Σταθμό της Αθήνας έως και το μήνα Μάιο του έτους 1996, όπου επέστρεψα στο Σταθμό του Βόλου. Από το έτος 2013 έως και το έτος 2018, ένεκα ελλείψεως προσωπικού και προς ενίσχυση αυτού, μετακινήθηκα τόσο στο Σταθμό του Λειανοκλαδίου, όσο και στο Σταθμό της Λάρισας. Μετά από τριάντα έξι (36) έτη εργασίας, τον μήνα Φεβρουάριο του έτους 2020 τοποθετήθηκα προσωρινώς ως Προϊστάμενος Επιθεωρητής Λάρισας, εκτελώντας τα καθήκοντά μου μέχρι και σήμερα.

Παράλληλα, από την πρώτη στιγμή της εργασίας μου ανέπτυξα συνδικαλιστική δράση, επιθυμώντας να συνεισφέρω στον εργασιακό μου χώρο. Από το έτος 2009 έως και το έτος 2018 διετέλεσα Πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας. Επανεκλέγην το έτος 2021 και ευρίσκομαι έως και σήμερα στη θέση αυτή. Συνάμα, από το έτος 2010 είμαι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων.

Καθ΄όλη τη διάρκεια της θητείας μου από οιοδήποτε πόστο, εργάστηκα με σεβασμό και προσήλωση, επιδεικνύοντας τη δέουσα προσοχή, επιτελώντας τα καθήκοντά μου.

Δε δίστασα, δε,

  • ήδη από το έτος 2020, με την ανάληψη των καθηκόντων μου κατέστησα γνωστή στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την κατάσταση και τις εκκρεμότητες που παρουσίαζε το συγκρότημα της Επιθεώρησης Λάρισας, ήτοι τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού τόσο στον κλάδο Σταθμαρχών όσο και στον κλάδο των Κλειδούχων, τη μη παράδοση του έργου στα πλαίσια της εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ Σ.717/2014, γεγονός που δυσχεραίνει την διεξαγωγή κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, τη μη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (Κ.Ε.Κ.), την υποστελέχωση του γραφείου πορισμάτων κ.ο.κ. (η από 06/04/2020 επιστολή). (σχετ. 1)
  • με δικές μου ενέργειες στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων μου και δη κατόπιν πρότασής μου στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας, πραγματοποιήθηκε αλλαγή των υφιστάμενων ωραρίων, ως εξής:

Από 06:00-14:30 Σε 06:00-15:00

Από 14:00-22:30 Σε 14:00-23:00

Από 22:00-06:30 Σε 22:00-07:00,

Απώτερος στόχος ήταν αφενός η ορθότερη ενημέρωση του προσωπικού κατά την παράδοση – παραλαβή της ανάληψης εργασίας, αφετέρου η περαιτέρω ενίσχυση των σταθμών με εργαζομένους, καθώς ως προκύπτει, σε κάθε ωράριο ευρίσκονται πλέον του ενός εργαζόμενοι! Επίσης, με το υπ’ αριθ. 49 από 30/08/2021 τηλεγράφημα γνωστοποίησα σε όλο το προσωπικό των σταθμών εμβέλειάς μου ότι στον μηνιαίο προγραμματισμό, τυχόν αλλαγές στην υπηρεσία θα γίνονται μόνον κατόπιν συνεννόησης με την Επιθεώρηση Λάρισας.(σχετ. 2)

Οι εκκλήσεις μου για ενίσχυση του προσωπικού συνεχείς!

  • Την 07η/07/2021, 14η/07/2021 και 24η/11/2021 με επιστολές προς τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας γνωστοποίησα την έλλειψη προσωπικού στους Σταθμούς και την άμεση ενίσχυση.(σχετ. 3 και 3α, 4, 5)
  • Με την αμέσως επόμενη υπ’ αριθ. 9178086 από 14/12/2021 επιστολή μου, γνωστοποίησα εκ νέου το πρόβλημα ενόψει μάλιστα και των επικείμενων –τότε- συνταξιοδοτήσεων κάποιων κλειδούχων. (σχετ. 6)
  • Την 23η/03/2022 με την υπ’ αριθ. 9013288 επιστολή μου έθεσα εκ νέου το ζήτημα.(σχετ. 7)
  • Με την υπ’ αριθ. 9018847 την 29η/04/2022, μεταξύ άλλων, αιτήθηκα την εγκυρότερη ενημέρωση αναφορικά με τις εργασίες που ευρίσκονταν σε εξέλιξη για τον αμεσότερο επαναπρογραμματισμό της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. (σχετ. 8)
  • Την 22η/06/2022 με επιστολή μου προς τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας γνωστοποίησα τη δύναμη προσωπικού του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας, καθώς και τους μήνες των επικείμενων συνταξιοδοτήσεων. (σχετ. 9)
  • Την 04η/07/2022 με την υπ’ αριθ. 9029855 επιστολή μου, αιτήθηκα την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Λάρισας, επισημαίνοντας ότι είναι απαραίτητο να γίνουν προσλήψεις, μεταξύ άλλων, είκοσι πέντε (25) σταθμαρχών και δεκαέξι (16) κλειδούχων.(σχετ. 10)
  • την 18η/07/2022, μέσω του υπ’ αριθ. 130/2022 τηλεγραφήματος το οποίο σας επισυνάπτεται, επέστησα την προσοχή σε όλους τους σταθμούς του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας, αφενός την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, αφετέρου τις απαραίτητες ενέργειες για την ορθή επικοινωνία/ ανταλλαγή τηλεγραφημάτων-υποδειγμάτων μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών, για την εύρυθμη και ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Το εν λόγω είχε αναρτηθεί σε όλους τους σταθμούς εμβέλειας του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας, καθώς επίσης κοινοποιήθηκε και την Διεύθυνση Κυκλοφορίας (ΔΚ). (σχετ. 11)
  • Την 25η/07/2022 με την υπ’ αριθ. 9033207 επιστολή μου αυτή τη φορά προς την εταιρεία «HELLENIC TRAIN» αιτήθηκα την άμεση ενημέρωση για την παράλειψη ενημέρωσης μας από την ως άνω εταιρία περί του τραυματισμού ατόμου από διερχόμενη αμαξοστοιχία. (σχετ. 12)
  • Με το υπ’ αριθ. 159 από 27/10/2022 τηλεγράφημα, πρότεινα στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την τροποποίηση του δρομολογίου της αμαξοστοιχίας 2574 (Λάρισας – Βόλου) από ώρα 18:20 σε 18:30, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών της αμαξοστοιχίας (61), με ώρα άφιξης στον Σ.Σ. Λάρισας 18:28. (σχετ. 13)
  • την 03η/01/2023 να καταρτίσω και να αποστείλω την υπ’ αριθ. 43/2023 επιστολή προς τη Διεύθυνση, η οποία και Σας προσκομίζεται. Ειδικότερα, μέσω των επιθεωρήσεων που πραγματοποιούσα, είχα εντοπίσει ότι το προσωπικό που απασχολούνταν στο Σταθμό Παλαιοφαρσάλου, υπήρχαν φορές που εργαζόταν συναπτά σχεδόν δύο έως τρεις μέρες (δύο βάρδιες πρωί-απόγευμα συνεχόμενα). Σαφέστατα, η σωματική αλλά και η πνευματική κόπωση των εργαζομένων, ήταν και είναι κύριο μέλημα όλων μας, αφού τίθεται ζήτημα ασφαλούς διεκπεραίωσης των καθηκόντων. Μάλιστα, μέσω της επιστολής μου, είχα υπενθυμίσει – επιθυμώντας να επιστήσω την προσοχή – ότι την 26η/04/2019 στο ως άνω αναφερόμενο Σταθμό είχε λάβει χώρα εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας με σοβαρούς τραυματισμούς. (σχετ. 14) Ακολούθως την επόμενη ημέρα (04η/01/2023) επικοινώνησε μαζί μου ο Διευθυντής Κυκλοφορίας ….. για να εκφράσει την δυσαρέσκειά του αναφορικά με την επιστολή μου, κυρίως για την αναφορά μου στον εν λόγω εκτροχιασμό. Πληροφορήθηκα, μάλιστα, ότι τηλεφώνησε στον σταθμάρχη …. για να τον επιπλήξει για το επίμαχο ωράριο με τον τελευταίο να του απαντάει ότι θα συνεχίσει να δουλεύει καθ’ αυτόν τον τρόπο και αν επιθυμεί ο Διευθυντής να του κάνει αναφορά.
  • με την υπ’ αριθ. 44 από την 16η/01/2023 επιστολή μου, αναφέρθηκα στο ζήτημα της τηλεδιοίκησης και στην ανάγκη αναβάθμισης του εξοπλισμού. (σχετ. 15)
  • Ενώ, πλέον προσφάτως, ήτοι την 25η/01/2023, με την τοποθέτηση των νεοπροσληφθέντων Σταθμαρχών, πραγματοποίησα συνάντηση στα γραφεία επιθεώρησης της Λάρισας, όπου παρευρέθηκαν άπαντες οι ανωτέρω μαζί με τον …., Κεντρικό Σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου και τον …., Κεντρικό Σταθμάρχη Λάρισας, προκειμένου να διευκρινίσω την τήρηση του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, την απαρέγκλιτη τήρηση των ωραρίων, των τηλεγραφημάτων, την ακριβή και ορθή επικοινωνία με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών, αλλά και να ενημερώσω περί του ρόλου των παλαιών σταθμαρχών (αρχαιότητα) σε περίπτωση ταυτόχρονης παρουσίας στον εκάστοτε Σταθμό και της συνακόλουθης ανάληψης καθηκόντων. Επίσης τονίστηκε, τόσο από εμένα, όσο και από τους κεντρικούς σταθμάρχες ότι αν νιώσουν οποιαδήποτε αδυναμία ως προς τα καθήκοντά τους να το αναφέρουν. Επισημαίνεται ότι ουδείς από τους Κεντρικούς σταθμάρχες μου ανέφερε οποιαδήποτε παρατήρηση για τους νεοπροσληφθέντες, καθώς ούτε και οι νέοι ρωτώντας τους έναν-έναν, μου ανέφεραν κάποιο κώλυμα. Επιπλέον, όταν ανέφερα ότι το ίδιο βράδυ (25/01/2023) αναλαμβάνει ο … νυχτερινή υπηρεσία, ουδείς σχολίασε.
  • Ακολούθως με το υπ’ αριθ. 181 από 27/01/2023 τηλεγράφημα, γνώρισα τόσο στις αρμόδιες Διευθύνσεις, όσο και στην «HELLENIC TRAIN», ότι από την 1η/02/2023 μετατρέπονται τα ωράρια λειτουργίας στους Σ. Σταθμούς ως ακολούθως: ο Σ.Σ. Λιτόχωρου και Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου θα λειτουργούν σε 24ωρη βάση και ο Σ.Σ. Νέων Πόρων από 13.00 έως 21.00 ώρα.(σχετ. 16)
  • Επιπλέον, όταν πρότεινα τόσο στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας κ. ….., όσο και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Πατέρα Σπυρίδωνα, για την καλύτερη και εύρυθμη λειτουργία της Επιθεώρησης και των σταθμών, τις τοποθετήσεις του προσωπικού ανά σταθμό προκειμένου α) να υπάρχει μόνιμο προσωπικό σε κάθε σταθμό και β) αποφυγή μετακινήσεων (χιλιομετρικών αποζημιώσεων/εκτός έδρας), αρχικά σε διά ζώσης συνάντηση στην Αθήνα την 15η/02/2023 είχα την σύμφωνη γνώμη και των δύο. Ωστόσο, την 23η/02/2023, πρωινές ώρες, σε τηλεφωνική επικοινωνία αρχικά ο κ. Πατέρας αναίρεσε την πρόταση και μου ανέφερε ότι «δεν θα υπάρξει καμία παρέμβαση στο πρόγραμμα μέχρι τις εκλογές». Εξέφρασα την δυσαρέσκειά μου λέγοντάς του ότι «είμαι υπέρ της νομιμότητας, της αξιοκρατίας και κατά της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος», με τον ίδιο να μου απαντά ότι θα τα πούμε από κοντά μέσα Μαρτίου που θα ερχόταν στην Λάρισα. Στην συνέχεια μου τηλεφώνησε και ο Διευθυντής …. για το ίδιο θέμα.
  • Τέλος, τόσο τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2023, όσο και τους προηγούμενους, επιθεωρούσα τους σταθμούς της εμβέλειάς μου και το προσωπικό, προβαίνοντας σε παρατηρήσεις αναφορικά με την εφαρμογή των κανονισμών όταν αυτό κρινόταν αναγκαίο. Συγκεκριμένα, την 09η/02/2023 μετά την επιθεώρηση στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, όπου εκείνη την ώρα εργάζονταν οι … και …, έκανα έγγραφες παρατηρήσεις για να γίνεται πιο λεπτομερής η ενημέρωση αναφορικά με την παράδοση-παραλαβή της υπηρεσίας και την ίδια ημέρα, κατά την επιθεώρηση στην Λάρισα, όπου εργάζονταν οι … και …., έκανα προφορικές συστάσεις για τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και του ωραρίου.

Αναντίρρητα, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισα στην Υπηρεσία μου, όπως επιρρωνύονται από τις προσκομιζόμενες επιστολές μου, προσπάθησα να ανταποκριθώ επαρκώς στα καθήκοντά μου.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Όλα τα ρεκόρ τουριστικών εισπράξεων από αεροδρόμια και τελωνεία έσπασε το φετινό Πάσχα στην Ελλάδα

Κάθε ρεκόρ τουριστικών εισπράξεων από το εξωτερικό έσπασε το φετινό Πάσχα στην Ελλάδα. Αυτό επιβεβαιώθηκε από την κίνηση στο “Ελ. Βενιζέλος” αλλά και από τα τελωνεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία ρεκόρ έσπασε στο τελωνείο του Προμαχώνα.

Χιλιάδες Βούλγαροι, Ρουμάνοι και Σέρβοι επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές του Πάσχα με αποτέλεσμα σήμερα, ημέρα ολοκλήρωσης των διακοπών τους, από το πρωί να σχηματίζονται ουρές αυτοκινήτων στο τελωνείο του Προμαχώνα. Από το πρωί, αρκετές φορές στον σταθμό διοδίων της περιοχής, κατά χρονικά διαστήματα, ήταν ελεύθερη η διέλευση για να διευκολυνθούν οι Βαλκάνιοι τουρίστες.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΡΤ περισσότεροι από 10.000 Ρουμάνοι πέρασαν τον Προμαχώνα με προορισμό τη Θάσο ενώ πολλοί Βούλγαροι διατηρούν εξοχικές κατοικίες σε Χαλκιδική, Στρυμονικό κόλπο και στο Νομό Καβάλας.

Η κίνηση στον Προμαχώνα ήταν η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών ενώ όλα δείχνουν ότι ανάλογη θα είναι κίνηση στον συνοριακό σταθμό όλο το καλοκαίρι. Σε γενικές γραμμές το φετινό Πάσχα όσον αφορά τα τουριστικά έσοδα από το εξωτερικό ήταν το καλύτερο των τελευταίων 7 ετών.

fimotro.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Η παράσταση «Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει» του Νίκου Κυπουργού

Η παράσταση Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει των Νίκου Κυπουργού και Θωμά Μοσχόπουλου, η εξαιρετικά επιτυχημένη παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που αγαπήθηκε από παιδιά κάθε ηλικίας, επιστρέφει με νέα περιοδεία και έρχεται στην Καβάλα (θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου) τη Δευτέρα 13 και την Τρίτη 14 Μαΐου 2024, το σπινθηροβόλο μιούζικαλ με το άφθονο χιούμορ, την ποιητική του φλέβα και την ανατρεπτική του διάθεση θα εισαγάγει τους μαθητές στον μαγικό κόσμο του μουσικού θεάτρου. Παράλληλα με τις παραστάσεις θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικά εργαστήρια συμβουλευτικής και τεχνικής υποστήριξης για τη δημιουργία μουσικών συνόλων από τον Νίκο Κυπουργό και την Ελίτα Κουνάδη, καθώς και ειδικές προβολές βιντεοσκοπημένων παραγωγών της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. 

Το έργο παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή, γνωστού για μια σειρά από σκηνοθετικές προτάσεις που συγχωνεύουν αξεδιάλυτα το μουσικό με το θεατρικό στοιχείο, με τη συμμετοχή ενός λαμπερού καστ λυρικών ερμηνευτών και μουσικών. Στην παράσταση, η θεματολογία, οι διασκεδαστικές ερμηνείες και η εξαιρετικά άμεση μουσική γραφή κάνουν τις βασικές έννοιες της μουσικής να μεταδίδονται απευθείας ακόμη και στο αμύητο κοινό, σαν παιχνίδι.

ΣΥΝΟΨΗ 

Ο βασιλιάς της μουσικής δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος, όποιο μουσικό κομμάτι κι αν του παρουσιάζει ο μουσικός της αυλής του. Τον μουσικό από την απελπισία του έρχεται να βγάλει η Μούσα, που βρίσκει με τη σειρά της μια ευκαιρία να «ξαναμπεί στη δουλειά» από την οποία είχε αποκοπεί μετά τις ένδοξες εποχές του Σούμπερτ, του Μότσαρτ και του Μπαχ. Η Μούσα επιστρατεύει τις επτά νότες ως συμμάχους και εμπνέει στον μουσικό ένα υπέροχο έργο. Ούτε κι αυτό, όμως, αφήνει ικανοποιημένο τον βασιλιά! Είναι καιρός, λοιπόν, τη λύση να δώσει (όπως πάντα!) η φαντασία… Η Μούσα σκέφτεται κάτι καινούριο: Εμφανίζεται στον βασιλιά μεταμφιεσμένη σε διάσημο μουσικό από το εξωτερικό, του οποίου τη μουσική, τάχα, μπορούν να την ακούσουν μόνο όσοι έχουν πραγματικό γούστο και μουσικές γνώσεις. Και, φυσικά, ούτε ο βασιλιάς ούτε η αυλή του τολμούν να παραδεχθούν ότι το «αριστούργημα» που τους παρουσιάζει η Μούσα δεν είναι στην πραγματικότητα παρά…

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 

Εμπνευσμένο από το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν Τα καινούρια ρούχα του βασιλιά, το Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει γράφτηκε το 1993 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 1994. Ακροβατώντας δεξιοτεχνικά ανάμεσα στη λυρική παράδοση και τον παιγνιώδη μεταμοντερνισμό, το έργο αποτελεί μια ιδανική εισαγωγή τόσο των μικρών όσο και των μεγάλων θεατών στις έννοιες, τις τεχνικές και τα εργαλεία της μουσικής γραφής

Ο διακεκριμένος συνθέτης Νίκος Κυπουργός σημειώνει: «Το Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει δεν είναι ένα έργο που γράφτηκε για παιδιά. Μόνο αφού ολοκληρώθηκε κάποιοι είδαν σε αυτό ότι έχει επιπλέον έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, που το κάνει κατάλληλο και για παιδιά. Φάνηκε, λοιπόν, με έναν τρόπο, αυτό που πάντοτε πίστευα: ότι, δηλαδή, ανάμεσα στα έργα για μεγάλους και στα έργα για παιδιά, τα όρια δεν είναι πάντοτε σαφή και ευδιάκριτα»

O Θοδωρής Αμπαζής, σημαντικός δημιουργός που συνδυάζει στις δουλειές του το σύγχρονο θεατρικό με το μουσικό ιδίωμα σε αξεδιάλυτη ενότητα, σκηνοθετεί μια ευφάνταστη παράσταση γεμάτη χιούμορ, ρυθμό, ελκυστικές μελωδίες και εντυπωσιακά κοστούμια. Το λιμπρέτο υπογράφει ο Θωμάς Μοσχόπουλος σε συνεργασία με τον συνθέτη, το σκηνικό και τα κοστούμια ο Κέννυ ΜακΛέλλαν και τους φωτισμούς ο Νίκος Σωτηρόπουλος

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Χάρης Ανδριανός (Βασιλιάς), Βάσια Ζαχαροπούλου (Μούσα), Δημήτρης Ναλμπάντης (Μουσικός). Συμμετέχουν οι μουσικοί Σοφία Ευκλείδου (βιολοντσέλο), Χρήστος Σακελλαρίδης (πιάνο), Οδυσσέας Σιωζόπουλος (κλαρινέτο). 

ΣΙΩΠΗ, Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΚΟΥΕΙ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ 2024

  • Καβάλα Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καβάλας «Αντιγόνη Βαλάκου» – 13, 14 Μαΐου 2024
  • Κομοτηνή – Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κομοτηνής – 16, 17 Μαΐου 2024
  • Σαμοθράκη Φιδέλειο Πνευματικό Κέντρο – 20, 21 Μαΐου 2024
  • Λήμνος Δημοτικό Κινηματοθέατρο Λήμνου «Μαρούλα» – 23, 24 Μαΐου 2024
  • Μυτιλήνη Δημοτικό Θέατρο Καλλονής – 27, 28 Μαΐου 2024
  • Χίος Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Χίου – 29, 30 Μαΐου 2024

  * Πρωινές παραστάσεις για σχολεία

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ, ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ 

Στο πλαίσιο της περιοδείας του έργου Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει, ο Νίκος Κυπουργός και η Ελίτα Κουνάδη θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικά εργαστήρια συμβουλευτικής και τεχνικής υποστήριξης για τη δημιουργία μουσικών συνόλων, προσφέροντας την εμπειρία τους σε καλλιτέχνες και μουσικούς. Στη διάρκεια των εργαστηρίων, οι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν τις ικανότητές τους και θα ανταλλάξουν ιδέες, ενώ παράλληλα θα παρέχονται συμβουλές και τεχνογνωσία για τη δημιουργία και την οργάνωση μουσικών σχημάτων. 

Επίσης, στους χώρους παρουσίασης των παραστάσεων, θα πραγματοποιηθούν και ειδικές προβολές βιντεοσκοπημένων παραγωγών της κωμικής όπερας Φάλσταφ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του μιούζικαλ Φτηνά τσιγάρα της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο κοινό να απολαύσει επιτυχημένες παραστάσεις που ενθουσίασαν κοινό και κριτικούς. 

Οι προβολές ξεκινούν στις 8 μ.μ. και η είσοδος είναι ελεύθερη (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας). 

Φάλσταφ

Η νέα φιλόδοξη παραγωγή της κωμικής όπερας Φάλσταφ, του κύκνειου άσματος του Τζουζέππε Βέρντι, που βασίζεται στην κωμωδία του Σαίξπηρ Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνζορ, παρουσιάζεται σε μουσική διεύθυνση Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι και σκηνοθεσία του διακεκριμένου σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή του φημισμένου βρετανικού Φεστιβάλ Όπερας του Γκλάιντμπορν Στήβεν Λάνγκριτζ. 

Κεντρική φιγούρα του έργου ο ξεπεσμένος ιππότης σερ Τζων Φάλσταφ και οι ερωτικές του περιπέτειες, οι οποίες τον καθιστούν περίγελο στη μικρή τοπική κοινωνία. Στο τέλος, μετά από διάφορες κωμικοτραγικές καταστάσεις, οι χαρακτήρες του έργου τραγουδούν όλοι μαζί: «Όλα στον κόσμο είναι ένα καλαμπούρι… αλλά γελά καλύτερα όποιος γελά τελευταίος». Στον ρόλο του τίτλου ο διεθνώς αναγνωρισμένος βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι διακεκριμένοι μονωδοί της ΕΛΣ Τάσης ΧριστογιαννόπουλοςΒασίλης ΚαβάγιαςΝίκος ΣτεφάνουΓιάννης ΚαλύβαςΓιάννης ΓιαννίσηςΤσέλια ΚοστέαΜαριλένα ΣτριφτόμπολαΆννα Αγάθωνος και Χρυσάνθη Σπιτάδη.

Στήβεν Λάνγκριτζ –με τη συνδρομή του Γιώργου Σουγλίδη στα σκηνικά και τα κοστούμια, του Νταν Ο’Νηλ στην κινησιολογία και του Πήτερ Μάμφορντ στους φωτισμούς– μετέφερε την ιστορία του Φάλσταφ στην Αγγλία της δεκαετίας του ’30, μια εποχή όπου κυριαρχούσε ο παραλογισμός της κοινωνικής ιεραρχίας, στα όρια της φεουδαρχίας. Την Ορχήστρα της ΕΛΣ διηύθυνε ο διεθνώς αναγνωρισμένος Ιταλός αρχιμουσικός Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι, τη Χορωδία της ΕΛΣ ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ η Κωνσταντίνα Πιτσιάκου.

Φτηνά τσιγάρa 

Το ξέφρενο μιούζικαλ Φτηνά τσιγάρα, βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Ρένου Χαραλαμπίδη, σημείωσε μεγάλη επιτυχία στην Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενθουσιάζοντας κοινό και κριτικούς. Η πασίγνωστη ταινία του Ρένου Χαραλαμπίδη Φτηνά τσιγάρα, μια ταινία-ωδή στην καλοκαιρινή, άδεια Αθήνα, μετατράπηκε σε μιούζικαλ σε μουσική του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου, λιμπρέτο του Πέτρου Βουνισέα και σκηνοθεσία, κινησιολογία και σκηνικό του Κωνσταντίνου Ρήγου, γεμίζοντας τη σκηνή φθαρμένες τηλεκάρτες, γόπες, τυχαίες συναντήσεις, φιλιά που δεν βρήκαν τον δρόμο τους και υπέροχα τραγούδια για ανεκπλήρωτους έρωτες και συλλέκτες στιγμών.

Ο συνθέτης Παναγιώτης Καλαντζόπουλος πρόσθεσε δεκαέξι νέα τραγούδια στην αρχική παρτιτούρα της ταινίας, ενώ η ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου αποδίδει τον αισθησιακό πυρήνα αυτής της sui generis ταινίας περιπλάνησης με στοιχεία φιλμ νουάρ. Τα κοστούμια υπογράφει ο σχεδιαστής μόδας Απόστολος Μητρόπουλος και τους φωτισμούς ο Περικλής Μαθιέλλης.

Τους ρόλους ερμηνεύει ένα πολυσυλλεκτικό καστ ταλαντούχων ηθοποιών-τραγουδιστών: Τάκης Βαμβακίδης, Αθηνά Βρούβα, Πάρις Θωμόπουλος, Idra Kayne, Σοφία Κουρτίδου, Θάνος Λέκκας, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Δημήτρης Ναλμπάντης, Χριστίνα Στεφανίδη, Ίαν Στρατής και Ρένος Χαραλαμπίδης, συνοδευόμενοι από ένα σύνολο κορυφαίων μουσικών: Σταύρος Λάντσιας (πιάνο), Ανδρέας Πολυζωγόπουλος / Στέλιος Χατζηκαλέας (τρομπέτα), Χρήστος Ραφαηλίδης (βιμπράφωνο), Γιώργος Παλαμιώτης (ηλεκτρικό μπάσο), Θανάσης Τσακιράκης / Χρήστος Βίγκος (ντραμς, κρουστά), Παναγιώτης Καλαντζόπουλος (κιθάρες, γιουκαλίλι)

ΜΕΓΑΣ ΔΩΡΗΤΗΣ ΕΛΣ 

Οι δράσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Έργου: «SUB.1.44 Η Εθνική Λυρική Σκηνή στην Περιφέρεια: εκπαιδευτικές δράσεις και συμβουλευτική υποστήριξη», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerarionEU.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 (09:00-14:00).

Δελτίο τύπου

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η Δήμαρχος Σερρών θα τιμήσει την μαθήτρια του 4ου Γυμνασίου Σερρών Μαριάνθη Μαυρουδή

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα θα τιμήσει την μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου του 4ου Γυμνασίου Σερρών, Μαριάνθη Μαυρουδή, η οποία απέσπασε το 1ο βραβείο Ποίησης Γυμνασίου στον 12ο λογοτεχνικό διαγωνισμό εφηβικού διηγήματος και ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης» με το ποίημα “Όνειρα εφηβικά”.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 9 Μαΐου 2024 και ώρα 12:00 μ.μ. στο γραφείο της Δημάρχου Σερρών. 

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en