Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη | Στις φυλακές Λάρισας ο επιθεωρητής του ΟΣΕ – Τα «ρίχνει» στον νεκρό διευθυντή κυκλοφορίας

Τέμπη: Προφυλακιστέος κρίθηκε ο επόπτης του 59χρονου σταθμάρχη και θα μεταφερθεί στις φυλακές Λάρισας. Στην απολογία του προσπάθησε να ρίξει την ευθύνη στο νεκρό σε τροχαίο διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ. Δείτε κομμάτι του απολογητικού του υπομνήματος

Μαραθώνια ήταν η απολογία του 62χρονου επιθεωρητή του ΟΣΕ από το απόγευμα της Πέμπτης μέχρι τα ξημερώματα της Παρασκευής. Με πρόταση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας και με σύμφωνh γνώμη του Εφέτη ανακριτή, προφυλακίστηκε ο επόπτης του σταθμάρχη.

Ο 62χρονος άνδρας, παρέμεινε στο Τμήμα Μεταγωγών του Δικαστικού Μεγάρου της Λάρισας απ’ όπου μεταφέρεται στις φυλακές της Λάρισας όπου βρίσκεται ο 59χρονος σταθμάρχης.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι δεν είχε την ευθύνη της κατάρτισης των βαρδιών, την οποία έριξε στο διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ που πρόσφατα έχασε τη ζώή του σε τροχαίο δυστύχημα.

Ο ίδιος ο κατηγορούμενος πρότεινε να καταθέσουν στη διαδικασία 10 εργαζόμενοι του ΟΣΕ. Ο εφέτης ανακριτής δέχτηκε να καταθέσουν τρία άτομα. Παράλληλα αναμένεται να κληθούν να καταθέσουν και άλλα άτομα.

Το απολογητικό υπόμνημα του επιθεωρητή του ΟΣΕ

Την 15η/03/1984 προσελήφθην υπό την ιδιότητα του σταθμάρχη στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) κατόπιν της απαραίτητης τρίμηνης θεωρητικής εκπαίδευσης στη Σχολή του ΟΣΕ και εν συνεχεία τρίμηνης πρακτικής εκπαίδευσης στο Σταθμό Λειανοκλαδίου. Τον μήνα Οκτώβριο του έτους 1984 μετατέθηκα στο Σταθμό Τρικάλων. Μετά το πέρας επτά μηνών μετατέθηκα στο Σταθμό Βόλου, όπου και παρέμεινα έως τον μήνα Φεβρουάριο του έτους 1988, όπου και μετέβην για υπηρεσιακούς λόγους στο Σταθμό της Αθήνας.

Για οκτώ συνταπτά έτη παρέμεινα στο Σταθμό της Αθήνας έως και το μήνα Μάιο του έτους 1996, όπου επέστρεψα στο Σταθμό του Βόλου. Από το έτος 2013 έως και το έτος 2018, ένεκα ελλείψεως προσωπικού και προς ενίσχυση αυτού, μετακινήθηκα τόσο στο Σταθμό του Λειανοκλαδίου, όσο και στο Σταθμό της Λάρισας. Μετά από τριάντα έξι (36) έτη εργασίας, τον μήνα Φεβρουάριο του έτους 2020 τοποθετήθηκα προσωρινώς ως Προϊστάμενος Επιθεωρητής Λάρισας, εκτελώντας τα καθήκοντά μου μέχρι και σήμερα.

Παράλληλα, από την πρώτη στιγμή της εργασίας μου ανέπτυξα συνδικαλιστική δράση, επιθυμώντας να συνεισφέρω στον εργασιακό μου χώρο. Από το έτος 2009 έως και το έτος 2018 διετέλεσα Πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας. Επανεκλέγην το έτος 2021 και ευρίσκομαι έως και σήμερα στη θέση αυτή. Συνάμα, από το έτος 2010 είμαι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων.

Καθ΄όλη τη διάρκεια της θητείας μου από οιοδήποτε πόστο, εργάστηκα με σεβασμό και προσήλωση, επιδεικνύοντας τη δέουσα προσοχή, επιτελώντας τα καθήκοντά μου.

Δε δίστασα, δε,

  • ήδη από το έτος 2020, με την ανάληψη των καθηκόντων μου κατέστησα γνωστή στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την κατάσταση και τις εκκρεμότητες που παρουσίαζε το συγκρότημα της Επιθεώρησης Λάρισας, ήτοι τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού τόσο στον κλάδο Σταθμαρχών όσο και στον κλάδο των Κλειδούχων, τη μη παράδοση του έργου στα πλαίσια της εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ Σ.717/2014, γεγονός που δυσχεραίνει την διεξαγωγή κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, τη μη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (Κ.Ε.Κ.), την υποστελέχωση του γραφείου πορισμάτων κ.ο.κ. (η από 06/04/2020 επιστολή). (σχετ. 1)
  • με δικές μου ενέργειες στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων μου και δη κατόπιν πρότασής μου στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας, πραγματοποιήθηκε αλλαγή των υφιστάμενων ωραρίων, ως εξής:

Από 06:00-14:30 Σε 06:00-15:00

Από 14:00-22:30 Σε 14:00-23:00

Από 22:00-06:30 Σε 22:00-07:00,

Απώτερος στόχος ήταν αφενός η ορθότερη ενημέρωση του προσωπικού κατά την παράδοση – παραλαβή της ανάληψης εργασίας, αφετέρου η περαιτέρω ενίσχυση των σταθμών με εργαζομένους, καθώς ως προκύπτει, σε κάθε ωράριο ευρίσκονται πλέον του ενός εργαζόμενοι! Επίσης, με το υπ’ αριθ. 49 από 30/08/2021 τηλεγράφημα γνωστοποίησα σε όλο το προσωπικό των σταθμών εμβέλειάς μου ότι στον μηνιαίο προγραμματισμό, τυχόν αλλαγές στην υπηρεσία θα γίνονται μόνον κατόπιν συνεννόησης με την Επιθεώρηση Λάρισας.(σχετ. 2)

Οι εκκλήσεις μου για ενίσχυση του προσωπικού συνεχείς!

  • Την 07η/07/2021, 14η/07/2021 και 24η/11/2021 με επιστολές προς τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας γνωστοποίησα την έλλειψη προσωπικού στους Σταθμούς και την άμεση ενίσχυση.(σχετ. 3 και 3α, 4, 5)
  • Με την αμέσως επόμενη υπ’ αριθ. 9178086 από 14/12/2021 επιστολή μου, γνωστοποίησα εκ νέου το πρόβλημα ενόψει μάλιστα και των επικείμενων –τότε- συνταξιοδοτήσεων κάποιων κλειδούχων. (σχετ. 6)
  • Την 23η/03/2022 με την υπ’ αριθ. 9013288 επιστολή μου έθεσα εκ νέου το ζήτημα.(σχετ. 7)
  • Με την υπ’ αριθ. 9018847 την 29η/04/2022, μεταξύ άλλων, αιτήθηκα την εγκυρότερη ενημέρωση αναφορικά με τις εργασίες που ευρίσκονταν σε εξέλιξη για τον αμεσότερο επαναπρογραμματισμό της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. (σχετ. 8)
  • Την 22η/06/2022 με επιστολή μου προς τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας γνωστοποίησα τη δύναμη προσωπικού του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας, καθώς και τους μήνες των επικείμενων συνταξιοδοτήσεων. (σχετ. 9)
  • Την 04η/07/2022 με την υπ’ αριθ. 9029855 επιστολή μου, αιτήθηκα την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Λάρισας, επισημαίνοντας ότι είναι απαραίτητο να γίνουν προσλήψεις, μεταξύ άλλων, είκοσι πέντε (25) σταθμαρχών και δεκαέξι (16) κλειδούχων.(σχετ. 10)
  • την 18η/07/2022, μέσω του υπ’ αριθ. 130/2022 τηλεγραφήματος το οποίο σας επισυνάπτεται, επέστησα την προσοχή σε όλους τους σταθμούς του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας, αφενός την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, αφετέρου τις απαραίτητες ενέργειες για την ορθή επικοινωνία/ ανταλλαγή τηλεγραφημάτων-υποδειγμάτων μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών, για την εύρυθμη και ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Το εν λόγω είχε αναρτηθεί σε όλους τους σταθμούς εμβέλειας του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας, καθώς επίσης κοινοποιήθηκε και την Διεύθυνση Κυκλοφορίας (ΔΚ). (σχετ. 11)
  • Την 25η/07/2022 με την υπ’ αριθ. 9033207 επιστολή μου αυτή τη φορά προς την εταιρεία «HELLENIC TRAIN» αιτήθηκα την άμεση ενημέρωση για την παράλειψη ενημέρωσης μας από την ως άνω εταιρία περί του τραυματισμού ατόμου από διερχόμενη αμαξοστοιχία. (σχετ. 12)
  • Με το υπ’ αριθ. 159 από 27/10/2022 τηλεγράφημα, πρότεινα στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την τροποποίηση του δρομολογίου της αμαξοστοιχίας 2574 (Λάρισας – Βόλου) από ώρα 18:20 σε 18:30, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών της αμαξοστοιχίας (61), με ώρα άφιξης στον Σ.Σ. Λάρισας 18:28. (σχετ. 13)
  • την 03η/01/2023 να καταρτίσω και να αποστείλω την υπ’ αριθ. 43/2023 επιστολή προς τη Διεύθυνση, η οποία και Σας προσκομίζεται. Ειδικότερα, μέσω των επιθεωρήσεων που πραγματοποιούσα, είχα εντοπίσει ότι το προσωπικό που απασχολούνταν στο Σταθμό Παλαιοφαρσάλου, υπήρχαν φορές που εργαζόταν συναπτά σχεδόν δύο έως τρεις μέρες (δύο βάρδιες πρωί-απόγευμα συνεχόμενα). Σαφέστατα, η σωματική αλλά και η πνευματική κόπωση των εργαζομένων, ήταν και είναι κύριο μέλημα όλων μας, αφού τίθεται ζήτημα ασφαλούς διεκπεραίωσης των καθηκόντων. Μάλιστα, μέσω της επιστολής μου, είχα υπενθυμίσει – επιθυμώντας να επιστήσω την προσοχή – ότι την 26η/04/2019 στο ως άνω αναφερόμενο Σταθμό είχε λάβει χώρα εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας με σοβαρούς τραυματισμούς. (σχετ. 14) Ακολούθως την επόμενη ημέρα (04η/01/2023) επικοινώνησε μαζί μου ο Διευθυντής Κυκλοφορίας ….. για να εκφράσει την δυσαρέσκειά του αναφορικά με την επιστολή μου, κυρίως για την αναφορά μου στον εν λόγω εκτροχιασμό. Πληροφορήθηκα, μάλιστα, ότι τηλεφώνησε στον σταθμάρχη …. για να τον επιπλήξει για το επίμαχο ωράριο με τον τελευταίο να του απαντάει ότι θα συνεχίσει να δουλεύει καθ’ αυτόν τον τρόπο και αν επιθυμεί ο Διευθυντής να του κάνει αναφορά.
  • με την υπ’ αριθ. 44 από την 16η/01/2023 επιστολή μου, αναφέρθηκα στο ζήτημα της τηλεδιοίκησης και στην ανάγκη αναβάθμισης του εξοπλισμού. (σχετ. 15)
  • Ενώ, πλέον προσφάτως, ήτοι την 25η/01/2023, με την τοποθέτηση των νεοπροσληφθέντων Σταθμαρχών, πραγματοποίησα συνάντηση στα γραφεία επιθεώρησης της Λάρισας, όπου παρευρέθηκαν άπαντες οι ανωτέρω μαζί με τον …., Κεντρικό Σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου και τον …., Κεντρικό Σταθμάρχη Λάρισας, προκειμένου να διευκρινίσω την τήρηση του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, την απαρέγκλιτη τήρηση των ωραρίων, των τηλεγραφημάτων, την ακριβή και ορθή επικοινωνία με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών, αλλά και να ενημερώσω περί του ρόλου των παλαιών σταθμαρχών (αρχαιότητα) σε περίπτωση ταυτόχρονης παρουσίας στον εκάστοτε Σταθμό και της συνακόλουθης ανάληψης καθηκόντων. Επίσης τονίστηκε, τόσο από εμένα, όσο και από τους κεντρικούς σταθμάρχες ότι αν νιώσουν οποιαδήποτε αδυναμία ως προς τα καθήκοντά τους να το αναφέρουν. Επισημαίνεται ότι ουδείς από τους Κεντρικούς σταθμάρχες μου ανέφερε οποιαδήποτε παρατήρηση για τους νεοπροσληφθέντες, καθώς ούτε και οι νέοι ρωτώντας τους έναν-έναν, μου ανέφεραν κάποιο κώλυμα. Επιπλέον, όταν ανέφερα ότι το ίδιο βράδυ (25/01/2023) αναλαμβάνει ο … νυχτερινή υπηρεσία, ουδείς σχολίασε.
  • Ακολούθως με το υπ’ αριθ. 181 από 27/01/2023 τηλεγράφημα, γνώρισα τόσο στις αρμόδιες Διευθύνσεις, όσο και στην «HELLENIC TRAIN», ότι από την 1η/02/2023 μετατρέπονται τα ωράρια λειτουργίας στους Σ. Σταθμούς ως ακολούθως: ο Σ.Σ. Λιτόχωρου και Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου θα λειτουργούν σε 24ωρη βάση και ο Σ.Σ. Νέων Πόρων από 13.00 έως 21.00 ώρα.(σχετ. 16)
  • Επιπλέον, όταν πρότεινα τόσο στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας κ. ….., όσο και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Πατέρα Σπυρίδωνα, για την καλύτερη και εύρυθμη λειτουργία της Επιθεώρησης και των σταθμών, τις τοποθετήσεις του προσωπικού ανά σταθμό προκειμένου α) να υπάρχει μόνιμο προσωπικό σε κάθε σταθμό και β) αποφυγή μετακινήσεων (χιλιομετρικών αποζημιώσεων/εκτός έδρας), αρχικά σε διά ζώσης συνάντηση στην Αθήνα την 15η/02/2023 είχα την σύμφωνη γνώμη και των δύο. Ωστόσο, την 23η/02/2023, πρωινές ώρες, σε τηλεφωνική επικοινωνία αρχικά ο κ. Πατέρας αναίρεσε την πρόταση και μου ανέφερε ότι «δεν θα υπάρξει καμία παρέμβαση στο πρόγραμμα μέχρι τις εκλογές». Εξέφρασα την δυσαρέσκειά μου λέγοντάς του ότι «είμαι υπέρ της νομιμότητας, της αξιοκρατίας και κατά της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος», με τον ίδιο να μου απαντά ότι θα τα πούμε από κοντά μέσα Μαρτίου που θα ερχόταν στην Λάρισα. Στην συνέχεια μου τηλεφώνησε και ο Διευθυντής …. για το ίδιο θέμα.
  • Τέλος, τόσο τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2023, όσο και τους προηγούμενους, επιθεωρούσα τους σταθμούς της εμβέλειάς μου και το προσωπικό, προβαίνοντας σε παρατηρήσεις αναφορικά με την εφαρμογή των κανονισμών όταν αυτό κρινόταν αναγκαίο. Συγκεκριμένα, την 09η/02/2023 μετά την επιθεώρηση στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, όπου εκείνη την ώρα εργάζονταν οι … και …, έκανα έγγραφες παρατηρήσεις για να γίνεται πιο λεπτομερής η ενημέρωση αναφορικά με την παράδοση-παραλαβή της υπηρεσίας και την ίδια ημέρα, κατά την επιθεώρηση στην Λάρισα, όπου εργάζονταν οι … και …., έκανα προφορικές συστάσεις για τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και του ωραρίου.

Αναντίρρητα, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισα στην Υπηρεσία μου, όπως επιρρωνύονται από τις προσκομιζόμενες επιστολές μου, προσπάθησα να ανταποκριθώ επαρκώς στα καθήκοντά μου.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

ΕΕ: «Η Ελλάδα βρίσκεται στο χείλος της οικονομικής κρίσης λόγω της υπερφόρτωσης της τουριστικής της βιομηχανίας

H Pravda αναφέρει ότι η αρμόδια επιτροπή της Ευρωβουλής δημοσίευσε μια έκθεση που επισημαίνει την ανάγκη για ριζική αναμόρφωση του τουριστικού προϊόντος.

Η αύξηση των τουριστών ασκεί πίεση σε ιστορικούς χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος όπως η Ακρόπολη, η οποία έχει αναγκαστεί να επιβάλει προσωρινούς περιορισμούς στις επισκέψεις.

Παράλληλα, η Pravda αναδεικνύει τον κρίσιμο και ευαίσθητο ρόλο που κατέχει η βιομηχανία του τουρισμού, στο συνολικό τοπίο της ελληνικής οικονομίας.

«Ο τουρισμός αποτελεί βασικό τομέα της ελληνικής οικονομίας, καλύπτοντας το 25% του ΑΕΠ της χώρας, αλλά η ανάπτυξή του προκαλεί σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, ενώ επιφέρει ελλείψεις σε πόσιμο νερό και ηλεκτρική ενέργεια» σημειώνει χαρακτηριστικά.

«Για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί ένα μοντέλο βιώσιμου τουρισμού που θα εξισορροπεί τα συμφέροντα της κοινωνίας και τα οικονομικά οφέλη», προσθέτει.

«Διαφορετικά, η Ελλάδα μπορεί να αντιμετωπίσει σοβαρές συνέπειες», καταλήγει με νόημα.

H βρετανική  Mirror αναδεικνύοντας μελέτη του Ευρωκοινοβουλίου προειδοποιεί για πιθανή κατάρρευση του τουρισμού στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια εάν δεν πραγματοποιηθούν σημαντικές αλλαγές!

«Ο τουρισμός στην Ελλάδα θα μπορούσε να καταρρεύσει σε 10 χρόνια εάν δεν γίνουν σημαντικές αλλαγές στον κλάδο, προειδοποιούν οι ειδικοί.

Το hotspot των διακοπών [σ.σ. την Ελλάδα] υποφέρει από «υπερ-τουρισμό» και δεν απέχει πολύ μια μεγάλη κατάρρευση του κλάδου, αποκάλυψε μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το τρέχον τουριστικό μοντέλο δεν είναι βιώσιμο και θα μπορούσε να οδηγήσει σε διάλυση του τουριστικού τομέα και μεγάλου μέρους της ελληνικής οικονομίας μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, προειδοποιεί η έκθεση», υπογραμμίζει το βρετανικό έντυπο.

«Ο τρόπος διαχείρισης του νερού και της ενέργειας, η φροντίδα των πολιτιστικών και ιστορικών τοποθεσιών και η διατήρηση της παράκτιας ζώνης σε καλή κατάσταση αποτελούν τομείς, όπου προκύπτουν τεράστια προβλήματα, τονίζεται στο εν λόγω δημοσίευμα.

Η επιτροπή ζήτησε την ανάπτυξη ενός βιώσιμου μοντέλου για τον τουριστικό τομέα στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει «έλλειψη οράματος και στρατηγικής».

Οι ελληνικές ακτές έχουν επίσης πληγεί, καθώς oι ανεξέλεγκτες αφίξεις έχουν επιφέρει τεράστια προβλήματα στο περιβάλλον, υπογραμμίζεται

.
«Η γενικευμένη αίσθηση των πολιτών είναι ότι η παράκτια ζώνη και η δημόσια χρήση της απειλούνται ολοένα και περισσότερο από την απερίσκεπτη, και μερικές φορές αυθαίρετη, τουριστική ανάπτυξη», αναφέρει παραιτέρω η Daily Mirror, επικαλούμενη κι αυτή με τη σειρά της την έρευνα της Ευρωβουλής.

«Λόγω του αυξανόμενου αριθμού επισκεπτών, πολλές διαφορετικές ελληνικές τοποθεσίες αντιμετωπίζουν αυξημένη ζήτηση για καταλύματα.

pronews.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Στράβωσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές στην Πάτρα λόγω καύσωνα

Ένα απίστευτο περιστατικό που καταδεικνύει τις ακραίες θερμοκρασίες που επικρατούν στην Ελλάδα έλαβε χώρα στην Πάτρα όπου στράβωσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές από τη ζέστη!

«Λόγω των συνθηκών καύσωνα που επικρατούν στην περιοχή της Πάτρας, δημιουργήθηκε στρέβλωση γραμμής στην περιοχή της ισόπεδης διάβασης της οδού Κανελλοπούλου», αναφέρει συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ.Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, λόγω του προβλήματος στις γραμμές αποφασίστηκε η διακοπή των δρομολογίων του προαστιακού μεταξύ Πάτρας και Ρίου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ν. Παναγιωτόπουλος: Άδεια διαμονής να σημαίνει αυτομάτως και έκδοση ΑΜΚΑ

Στις παρεμβάσεις για τη βελτίωση της διοικητικής διαδικασίας ώστε να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις στην έκδοση ή ανανέωση των αδειών διαμονής των νόμιμων μεταναστών, αναφέρθηκε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή.

Σε αυτές περιλαμβάνονται η έναρξη της λειτουργίας των κέντρων βιομετρικών δεδομένων που απλουστεύουν και επιταχύνουν την όλη διαδικασία, η ψηφιοποίηση του αρχείου αδειών διαμονής και η διοικητική υποστήριξη των «Υπηρεσιών Μίας Στάσης» με προσλήψεις.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ενημέρωσε επίσης, ότι θα προχωρήσουν οι αναγκαίες διαδικασίες ώστε “άδεια διαμονής να σημαίνει αυτομάτως και έκδοση ΑΜΚΑ” για τους νόμιμους μετανάστες που έρχονται να εργαστούν στη χώρα.

Το θέμα συζητήθηκε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Ψυχογιού, που αναφέρθηκε στις μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση και ανανέωση των αδειών διαμονής μεταναστών που νομίμως βρίσκονται στη χώρα.

«Υπάρχουν αγροτικές περιοχές της χώρας που έχουν ανάγκη από εργαζόμενους στην πρωτογενή παραγωγή. Εκεί συμβαίνει το φαινόμενο, να έχει εκδοθεί άδεια διαμονής, αλλά να μην έχει δοθεί άδεια εργασίας ή να μην έχει δοθεί το ΑΜΚΑ, με αποτέλεσμα αυτοί οι άνθρωποι να είναι εκτεθειμένοι», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος. «Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να τακτοποιήσουμε αυτές τις δύο φάσεις. Η άδεια διαμονής θα σημαίνει αυτομάτως έκδοση ΑΜΚΑ και η έκδοση ΑΜΚΑ, όπως καταλαβαίνετε, ανοίγει και την πρόσβαση στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας και κατοχυρώνει κάποια από αυτά τα δικαιώματα για τα οποία κάνατε λόγο. Διαφορετικά, ο εργαζόμενος αλλά και ο εργοδότης, θα είναι εκτεθειμένοι απέναντι στα σώματα ελέγχου και θα παρατηρείται το παράδοξο, εργαζόμενοι που έχουν ήδη την άδεια διαμονής, να πιάνονται ως ανασφάλιστοι στους ελέγχους και να έχουν συνέπειες, τόσο αυτοί, όσο και οι εργοδότες. Ζητήματα σαν αυτά θα πρέπει να θεραπευτούν» συμπλήρωσε.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι υπάρχει ζήτηση για την έκδοση αδειών διαμονής. «Πολλοί είναι αυτοί, που για διάφορους λόγους θέλουν να έρθουν και να ζήσουν στη χώρα, να σταδιοδρομήσουν στη χώρα και να μετακινηθούν κατά τις ανάγκες τους», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου. Ο συνολικός αριθμός των αδειών διαμονής, είτε σε ισχύ, είτε σε εκκρεμότητα που διαχειρίζονται οι «Υπηρεσίες Μιας Στάσης» ανέρχεται σε περίπου 750.000. Από αυτές, μόνο οι 45.000 είναι αντικείμενο επεξεργασίας από το υπουργείο Μετανάστευσης, οι υπόλοιπες που είναι σε εκκρεμότητα είναι αρμοδιότητα των αποκεντρωμένων διοικήσεων και «άρα το πρόβλημα εντοπίζεται στις αποκεντρωμένες διοικήσεις». Με τα δεδομένα αυτά συνεπώς, είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, το θέμα είναι να ενδυναμωθούν με προσωπικό οι αποκεντρωμένες διοικήσεις στη χώρα.

Παράλληλα επισήμανε, ότι στο πλαίσιο του νέου Μεταναστευτικού Κώδικα, έχει προβλεφθεί η ομαδοποίηση και απλοποίηση των τύπων αδειών διαμονής σε δώδεκα κατηγορίες, η ενιαία τριετής διάρκεια ισχύος για την πλειονότητα των τύπων των αδειών διαμονής και η κοινή διαδικασία έκδοσης για συναφείς άδειες διαμονής. Επίσης προβλέφθηκε διαδικασία έγκρισης απασχόλησης από τις υπηρεσίες μιας στάσης, για όλες τις κατηγορίες εισδοχής και εργασίας, άρση της απαγόρευσης αλλαγής σκοπού κατηγορίας άδειας διαμονής, έμφαση στην 5ετή άδεια διαμονής για την εποχική εργασία. «’Αρα έχουμε ένα άρτιο πλαίσιο. Πάντα τα προβλήματα εντοπίζονται στην εφαρμογή του πλαισίου», είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος – και πρόσθεσε ότι έχουν εκδοθεί οι περισσότερες των αναγκαίων αποφάσεων σε εφαρμογή του Μεταναστευτικού Κώδικα.

makthes.gr

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en