Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Σύγκρουση τρένων | Πώς έμαθε ο σταθμάρχης για την τραγωδία

Από έναν φύλακα ο οποίος επιτηρούσε τις σιδηροδρομικές γραμμές πληροφορήθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, το αποτέλεσμα του ολέθριου, όπως αποδείχθηκε, σφάλματός του.

Συγκεκριμένα, ο Σαμαράς άκουσε για πρώτη φορά ότι υπήρξε δυστύχημα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία. Περίπου 10-15 λεπτά μετά από τη σύγκρουση, υπήρξε ένα πρώτο τηλεφώνημα από την ΠΥ στο σταθμαρχείο Λάρισας, στο οποίο αναφέρθηκε ότι είχε σημειωθεί σύγκρουση στη σιδηροδρομική γραμμή, όπως ειπώθηκε «του Intercity. Μάλλον με νταλίκα». Έως τότε, ο σταθμάρχης δεν είχε ιδέα για το τι είχε συμβεί.

Η πρώτη εντύπωση για το τραγικό περιστατικό ήταν ότι κάποιο φορτηγό αυτοκίνητο είχε περάσει από τον παρακείμενο αυτοκινητόδρομο και έπεσε από τη γέφυρα στις σιδηροδρομικές ράγες. Αλλά ενώ ο σταθμάρχης Λάρισας συνομιλούσε με την Πυροσβεστική, στο γραφείο του εισήλθε, κατά σύμπτωση, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, Γιώργος Ζήνδρος. Ο οποίος, αντίθετα προς τον Σαμαρά, είναι πολύπειρος, με 30ετη θητεία ως σταθμάρχης -και μάλιστα σε πλήθος σταθμών ανά την Ελλάδα, από τα Κιούρκα ως το Ορμένιο.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, σε επικοινωνία με το protothema.gr το βράδυ της Δευτέρας και μετά από την, διάρκειας 2,5 ωρών κατάθεσή του στην αρμόδια ανακρίτρια, ο κ. Ζήνδρος είχε ολοκληρώσει τη βάρδιά του και επέστρεφε στη Λάρισα, στο σπίτι του. Προηγουμένως, προτού πάρει το αυτοκίνητό του και αποχωρήσει από το χώρο του σταθμού, θέλησε να χαιρετίσει τον Σαμαρά στο σταθμαρχείο. Όμως, εισερχόμενος στο γραφείο, ο κ. Ζήνδρος άκουσε το διάλογο του Σαμαρά με την Πυροσβεστική.

Η εκδοχή του φορτηγού θα εξυπηρετούσε τον σταθμάρχη Λάρισας και, εύλογα, θα πρέπει να του δημιούργησε μια αίσθηση ανακούφισης. Διότι, αν το τρένο είχε συγκρουστεί με φορτηγό που έπεσε από τη γέφυρα, ευθύνες για το συμβάν δεν θα μπορούσαν να επιρριφθούν σε εκείνον. Προφανώς, εάν αυτό είχε συμβεί πραγματικά, δεν ετίθετο ζήτημα εσφαλμένου χειρισμού από την πλευρά των σιδηροδρομικών.

Ωστόσο, η ανακούφιση δεν κράτησε πολύ. Εντός ολίγων λεπτών μετά από την πρώτη κλήση ακολούθησε δεύτερο τηλεφώνημα από την ΠΥ. Αυτή τη φορά η εικόνα ήταν ακριβής: Η σύγκρουση είχε γίνει ανάμεσα σε δύο συρμούς, όχι μεταξύ του Intercity και κάποιου φορτηγού αυτοκινήτου.

– «Τι έγινε; Με ποιον μιλάς;» ρώτησε ο κ. Ζήνδρος τον Βασίλη Σαμαρά. – «Με την Πυροσβεστική. Έχω σύγκρουση» απάντησε ο σταθμάρχης. – «Τι σύγκρουση;» – «Σύγκρουση του Intercity 62 με το εμπορικό. Tο εμπορικό θα πρέπει να εκτροχιάστηκε και έπεσε πάνω του». Η αρχική ερμηνεία του Σαμαρά ήταν, λοιπόν, ότι τα τρένα δεν είχαν συγκρουστεί μετωπικά. Ο σταθμάρχης Λάρισας, 15 περίπου λεπτά μετά από το συμβάν, δεν ήταν ακόμη σε θέση να συνειδητοποιήσει (ή αρνιόταν να παραδεχτεί) ότι εξαιτίας του οι συρμοί βρέθηκαν στην ίδια γραμμή και σε τροχιά αναπόφευκτης σύγκρουσης.

Αλλά το κρίσιμο ήταν το τρίτο τηλεφώνημα, η χαριστική βολή στο όποιο άλλοθι αποπειράθηκε να κατασκευάσει επί τόπου, πανικόβλητος, ο σταθμάρχης Λάρισας. Σε αυτή την κλήση προς το σταθμαρχείο Λάρισας, η Πυροσβεστική διευκρίνισε ότι τα τρένα βρίσκονταν στην ίδια γραμμή. Άρα το δυστύχημα οφειλόταν ξεκάθαρα σε σφάλμα ρύθμισης της κατεύθυνσης του Intercity 62 εκ μέρους του σταθμάρχη και όχι σε εκτροχιασμό της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Ωστόσο, ο κ. Ζήνδρος υποψιάστηκε τι ακριβώς είχε συμβεί στο Intercity 62 και τον αντιθέτως ερχόμενο εμπορευματικό συρμό. Γι’ αυτό και κάλεσε τον φύλακα, ο οποίος επιτηρεί τις γραμμές από ένα φυλάκιο που βρίσκεται σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου από τον κεντρικό σταθμό της Λάρισας, προς το βόρειο άκρο της πόλης. Ο ρόλος του φύλακα αφορά σε ζητήματα ασφαλείας των γραμμών, όπως παραβιάσεις του χώρου, απόπειρες κλοπής εξοπλισμού κ.λπ.

Ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου ρώτησε τον φύλακα: «Από ποια γραμμή πέρασε το Intercity για Θεσσαλονίκη;» Και ο φύλακας επιβεβαίωσε: «Από τη γραμμή καθόδου, προς Αθήνα». Δηλαδή, ανάποδα. Και τότε, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ζήνδρος στο protothema.gr «μου κόπηκαν τα πόδια. Γιατί κατάλαβα τι είχε γίνει».

Ο Γιώργος Ζήνδρος, πάντως, έχει την άποψη ότι, εάν ο μηχανοδηγός του Intercity αντιδρούσε εγκαίρως, θα μπορούσε να αποτρέψει την καταστροφή: «Δεν ξέρω τι να πω, έχω χάσει τον ύπνο μου, ντρέπομαι να πω ότι είμαι σταθμάρχης πια. Πιστεύω όμως ότι, αν ο χειριστής του Intercity αντιλαμβανόταν άμεσα ότι ερχόταν τρένο καταπάνω του στην ίδια γραμμή, θα μπορούσε να φρενάρει και να γυρίσει ανάποδα. Αλλά δεν θα μάθουμε ποτέ τι ακριβώς έγινε. Δυστυχώς, το μυστικό το πήραν μαζί τους οι άτυχοι συνάδελφοι».

«Πάμε γρήγορα, γιατί ο Σαμαράς θα ρίξει πάνω μας κανένα τρένο»

Γενικότερα, η ανεπάρκεια του Βασίλη Σαμαρά ήταν κάτι σαν κοινό μυστικό μεταξύ των συναδέλφων του. Όπως είπε ο Γιώργος Ζήνδρος στο Star, «όλοι τον φοβόντουσαν γιατί ήταν λίγο επιπόλαιος».

Μηχανοδηγός που συνεργάστηκε με το σταθμάρχη εκμυστηρεύεται στο protothema.gr ότι «όπως έγινε και στον τοπικό συρμό για τον οποίον ο Σαμαράς άλλαξε το κλειδί και μετά ξέχασε να το επαναφέρει, λέγαμε μεταξύ μας ‘να πάμε γρήγορα, να τελειώνουμε, γιατί είναι βάρδια ο Σαμαράς. Μη μας ρίξει κανένα εμπορικό πάνω μας, έτσι όπως πάμε ανάποδα στη γραμμή’».

Η Υπηρεσία ΡΕ και η υπερφόρτωση-προμήνυμα του κακού

Το αυξημένο ηλεκτρικό φορτίο θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν συναγερμός και, ενδεχομένως, το δυστύχημα να έχει αποτραπεί. Κι αυτό θα μπορούσε να γίνει παρά την απειρία και την ανικανότητα του σταθμάρχη Λάρισας να ασκήσει τα καθήκοντά του, παρά την έλλειψη αυτοματισμών και ψηφιακών μέσων ελέγχου της κυκλοφορίας στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής όπου συνέβη η πολύνεκρη τραγωδία.

Στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, όπως και στην Αθήνα, υπάρχει ειδικό τμήμα επιθεώρησης του ηλεκτρικού φορτίου στο δίκτυο, το λεγόμενο «Γραφείο ΡΕ». Πρόκειται για το Κέντρο Ρύθμισης Ηλεκτρικής Έλξης. Οι υπάλληλοί του είναι επιφορτισμένοι με τη διαχείριση των γραμμών επαφής της ζώνης ευθύνης τους, όπως και με τον χειρισμό των διαθέσιμων οργάνων διακοπής. Το βράδυ της Τρίτης, ο υπεύθυνος βάρδιας στο ΡΕ παρατήρησε ανωμαλία στα φορτία της γραμμής Θεσσαλονίκης-Αθήνας, κάτι αναντίστοιχο με τους συρμούς που κινούνταν εκείνη τη στιγμή στις ράγες.

Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ του Alpha, προκύπτει ότι στις 23:22 της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου διαπιστώνεται βραχυκύκλωμα στη γραμμή. Στις 23:24 ο ελεγκτής τηλεφωνεί στη σταθμάρχη Νέων Πόρων Νέων Πόρων (στα παράλια της Πιερίας, κοντά στον Πλαταμώνα). Ρωτά «έχεις κάποια ένδειξη;» εννοώντας κάτι ανησυχητικό ή ασυνήθιστο – «Όχι, έχω μόνο μία εμπορική αμαξοστοιχία στην κάθοδο» είναι η απάντηση από τους Νέους Πόρους. Στις 23:26 ο ΡΕ τηλεφωνεί στο σταθμάρχη Λάρισας. – «Έχεις κάποια ένδειξη;» – «Τίποτα» απαντά ο Βασίλης Σαμαράς. Όμως, 17 λεπτά αργότερα, στις 23:43 και ενώ είχε προηγηθεί η επικοινωνία με την Πυροσβεστική, τηλεφωνώντας εκείνος στο ΡΕ αυτή τη φορά, ο Σαμαράς ενημερώνει ότι «έχω εκτροχιασμό στην άνοδο». Δηλαδή, είτε έλεγε ψέματα στη ΡΕ προσπαθώντας απεγνωσμένα να συγκαλύψει την τραγωδία, είτε εξακολουθούσε να μη γνωρίζει τι είχε προκαλέσει με το σφάλμα του. Και ούτε καν σε ποια γραμμή.

protothema.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Παρέδωσε 4 μηχανές στην Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας ο Alex Haditaghi

Στην παράδοση τεσσάρων μηχανών προς την Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας προχώρησε το πρωί της Τετάρτης ο επιχειρηματίας Alexander Haditaghi.

Ο κ. Haditaghi πρόκειται να προχωρήσει σε μία σειρά ενεργειών στήριξης στην τοπική κοινωνία (αναμένεται αντίστοιχη ενέργεια από τον ίδιο και στον τομέα της υγείας) και η παράδοση των μηχανών στην Αστυνομική Διεύθυνση είναι η πρώτη από αυτές.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Κυψέλη: Η στιγμή της σύλληψης του οδηγού με το τζιπ που χτυπούσε διαδοχικά σταθμευμένα οχήματα

Τρελή πορεία ακολούθησε ο μεθυσμένος οδηγός ενός τζιπ μέρα μεσημέρι στην Κυψέλη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οδηγός προσπάθησε να μπει με μεγάλη ταχύτητα στην οδό Κεφαλληνίας στην Κυψέλη με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του οχήματος και να πέσει πάνω σε σταθμευμένα όχημα προκαλώντας μικρές και μεγάλες υλικές ζημιές.

Οι κάτοικοι της περιοχής βγήκαν έντρομοι στα μπαλκόνια τους για να διαπιστώσουν τι έχει συμβεί καθώς άκουσαν έναν μεγάλο κρότο και αντίκρισαν το μαύρο όχημα να χτυπά διαδοχικά τα σταθμευμένα οχήματα.

Διερχόμενοι πολίτες κατάφεραν να ακινητοποιήσουν τον οδηγό και να τον κρατήσουν στο σημείο ώστε να μην διαφύγει και να συλληφθεί από τους αστυνομικούς.

newsbomb.gr

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Πώς «διαβάζει» η κυβέρνηση το βαλκανικό σκηνικό | Στόχος για ήρεμο καλοκαίρι στα ελληνοτουρκικά και μηνύματα σε Σκόπια και Τίρανα

Μέσα σε ένα ρευστό γεωπολιτικό σκηνικό στην ευρύτερη περιοχή, στόχος της κυβέρνησης είναι να μην ανοίξουν νέα μέτωπα στη βαλκανική γειτονιά. Στην Αθήνα υπάρχει ικανοποίηση για το γεγονός πως μετά το τετ α τετ του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν φαίνεται πως θα διατηρηθούν τα ήρεμα νερά παρά τις διαφωνίες που υπάρχουν. Την ίδια στιγμή σαφή μηνύματα εκπέμπονται προς την Βόρεια Μακεδονία για την τήρηση των συμφωνηθέντων αλλά και προς την Αλβανία μετά την «άκαιρη» – όπως χαρακτηρίστηκε – επίσκεψη του Έντι Ράμα.

Χθές από τον Έβρο ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην συνάντησή του με τον Τούρκο πρόεδρο και σημείωσε πως έγινε μια αποτίμηση της συνολικής προόδου των σχέσεων των δύο χωρών. «Eπιδιώκουμε πάντα καλές σχέσεις με τη γείτονα» σημείωσε για να προσθέσει «όμως γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Ελλάδα δεν αποκλίνει από τις πάγιες θέσεις της και θα υπερασπίζεται πάντα με αυτοπεποίθηση την εθνική της κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα».

Σε αυτή τη χρονική συγκυρία επιχειρείται να μπει μπροστά μια θετική ατζέντα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και να προχωρήσει η συνεργασία σε τομείς όπως η οικονομία και η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Τα πιο δύσκολα θέματα έχουν πάρει μετάθεση για αργότερα και στόχος είναι οι όποιες διαφορές υπάρχουν να μην παράγουν αυτόματα εντάσεις

«Δεν είμαι αιθεροβάμων, ούτε αφελής. Γνωρίζω ότι υπάρχουν πολύ ισχυρές θέσεις της Τουρκίας που ανατρέχουν από δεκαετίας. Θέλω να μπορούμε να συζητούμε σε ένα πνεύμα διαβουλευτικό, να μπορούμε να διαφωνούμε αλλά πολιτισμένα χωρίς να δημιουργούμε εντάσεις και κρίσεις και να προωθούμε μια θετική ατζέντα με αμοιβαία επωφελείς συμφωνίες» σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης. Παράλληλα κατέστησε σαφές πως τα θαλάσσια πάρκα θα γίνουν παρά τις αντιδράσεις της Τουρκίας (να σημειωθεί πως ο υπουργός Εξωτερικών της γειτονικής χώρας χθες αναφέρθηκε εκ νέου στο θέμα των θαλάσσιων πάρκων). Με την Αθήνα να έχει βάλει τις κόκκινες γραμμές της και να σημειώνει πως δεν πρόκειται να συζητηθούν θέματα κυριαρχίας.

Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να γίνουν τρεις ακόμα συναντήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και στόχος είναι να διατηρηθούν ανοιχτοί οι δίαυλοι επικοινωνίας. «Στο πεδίο αντιλαμβανόμαστε όλοι την αξία του να έχουμε σχεδόν μηδενικές ροές από τα ανατολικά μας σύνορα και να μην έχουμε παραβιάσεις του εναερίου χώρου» σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Τι λέει η κυβέρνηση για τη Βόρεια Μακεδονία

Να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα είναι το μήνυμα της κυβέρνησης προς την Βόρεια Μακεδονία και αυτό που επισημαίνεται είναι πως πρέπει να υπάρξει συμμόρφωση προς τη Συμφωνία των Πρεσπών. Από τη στιγμή που μία διεθνής συνθήκη κυρώνεται στα κοινοβούλια αποκτά ισχύ ανώτερη και από το νόμο σημειώνεται και υπενθυμίζεται με νόημα πως η τήρηση της Συμφωνίας συνιστά προϋπόθεση για την ενταξιακή πορεία της γείτονος.

Υπενθυμίζεται πως την Κυριακή στην ορκωμοσία της η νέα Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Βόρειας ΜακεδονίαςΓκορντάνα Σιλιάνοφσκα-Ντάβκοβα, αποκάλεσε τη χώρα της «Μακεδονία». Έντονη ήταν η αντίδραση της κυβέρνησης, σαφή μηνύματα εστάλησαν από ΗΠΑ και Βρυξέλλες, ενώ αντιδράσεις υπήρξαν και στο εσωτερικό της γείτονος.

Η ονομασία εμφανίζεται στη Συμφωνία των Πρεσπών και δε μπορεί υπό οποιαδήποτε συνθήκη να τροποποιηθεί επισημαίνεται από την Αθήνα. Όσον αφορά τα μνημόνια που ακόμα δεν έχουν περάσει ακόμα από την Βουλή από την κυβέρνηση τονίζεται πως αυτά θα έρθουν προς ψήφιση όταν πειστεί η ελληνική πλευρά ότι υπάρχει πλήρης συμμόρφωση της γειτονικής χώρας.

Στο θέμα αναφέρθηκε χθες η Ντόρα Μπακογιάννη η οποία σημείωσε πως τα μνημόνια πρέπει να τα ψηφίσουμε και συμπλήρωσε «μπορούσαμε να το έχουμε κάνει νωρίτερα. Να δεχθώ αυτή την κριτική. Αν το κάνουμε σήμερα στέλνουμε ένα μήνυμα ότι ετεροπροσδιοριζόμαστε. Ο κ. Γεραπετρίτης έχει πει ότι εντός του 2024 θα ψηφιστούν. Αλλά αν το κάνουμε σήμερα θα δείξουμε μία κίνηση περίπου ότι κάτι φοβόμαστε και ότι ετεροπροσδιοριζόμαστε»

Οι αναφορές στις κινήσεις Ράμα

Μηνύματα εκπέμπονται και προς την Αλβανία μετά την απόφαση του πρωθυπουργού της γείτονος Έντι Ράμα να πραγματοποιήσει ιδιωτική επίσκεψη στην Αθήνα και να μιλήσει σε ομοεθνείς του. Η επίσκεψη αυτή από την κυβερνητική πλευρά θεωρείται άκυρη καθώς γίνεται λίγο πριν τις ευρωεκλογές, ενώ δεν πέρασε απαρατήρητο πως πραγματοποιήθηκε ένα χρόνο μετά την σύλληψη του Φρέντι Μπελέρη. Μάλιστα στο θέμα του εκλεγμένου δημάρχου Χειμάρρας -που παραμένει στη φυλακή- ο Αλβανός πρωθυπουργός εμφανίζεται αμετακίνητος.

Από την ελληνική πλευρά επισημαίνεται πως το κράτος δικαίου, τα δικαιώματα των μειονοτήτων οι εγγυήσεις του κοινοτικού κεκτημένου δεν είναι ένα διμερές ζήτημα, είναι ένα ζήτημα αμιγώς ευρωπαϊκό. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο υπουργός Εξωτερικών «εμείς είμαστε υπέρ της ειρήνης και της ευρωπαϊκής πορείας όλων των κρατών των Δυτικών Βαλκανίων, όμως θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι υποχωρήσεις σε θεμελιώδη δε μπορούν να γίνουν». Υπενθύμισε πως το πρώτο κεφάλαιο που θα ανοίξει για την ενταξιακή πορεία της Αλβανίας είναι η τήρηση των θεμελιωδών ελευθεριών, όπου θα τεθούν όλα τα θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των μειονοτήτων, των πολιτικών δικαιωμάτων όλων των πολιτών.

ethnos.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
white night text
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en