Quantcast
Connect with us

ΚΑΒΑΛΑ

Σύγκρουση τρένων | Πώς έμαθε ο σταθμάρχης για την τραγωδία

Από έναν φύλακα ο οποίος επιτηρούσε τις σιδηροδρομικές γραμμές πληροφορήθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, το αποτέλεσμα του ολέθριου, όπως αποδείχθηκε, σφάλματός του.

Συγκεκριμένα, ο Σαμαράς άκουσε για πρώτη φορά ότι υπήρξε δυστύχημα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία. Περίπου 10-15 λεπτά μετά από τη σύγκρουση, υπήρξε ένα πρώτο τηλεφώνημα από την ΠΥ στο σταθμαρχείο Λάρισας, στο οποίο αναφέρθηκε ότι είχε σημειωθεί σύγκρουση στη σιδηροδρομική γραμμή, όπως ειπώθηκε «του Intercity. Μάλλον με νταλίκα». Έως τότε, ο σταθμάρχης δεν είχε ιδέα για το τι είχε συμβεί.

Η πρώτη εντύπωση για το τραγικό περιστατικό ήταν ότι κάποιο φορτηγό αυτοκίνητο είχε περάσει από τον παρακείμενο αυτοκινητόδρομο και έπεσε από τη γέφυρα στις σιδηροδρομικές ράγες. Αλλά ενώ ο σταθμάρχης Λάρισας συνομιλούσε με την Πυροσβεστική, στο γραφείο του εισήλθε, κατά σύμπτωση, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, Γιώργος Ζήνδρος. Ο οποίος, αντίθετα προς τον Σαμαρά, είναι πολύπειρος, με 30ετη θητεία ως σταθμάρχης -και μάλιστα σε πλήθος σταθμών ανά την Ελλάδα, από τα Κιούρκα ως το Ορμένιο.

Όπως ανέφερε ο ίδιος, σε επικοινωνία με το protothema.gr το βράδυ της Δευτέρας και μετά από την, διάρκειας 2,5 ωρών κατάθεσή του στην αρμόδια ανακρίτρια, ο κ. Ζήνδρος είχε ολοκληρώσει τη βάρδιά του και επέστρεφε στη Λάρισα, στο σπίτι του. Προηγουμένως, προτού πάρει το αυτοκίνητό του και αποχωρήσει από το χώρο του σταθμού, θέλησε να χαιρετίσει τον Σαμαρά στο σταθμαρχείο. Όμως, εισερχόμενος στο γραφείο, ο κ. Ζήνδρος άκουσε το διάλογο του Σαμαρά με την Πυροσβεστική.

Η εκδοχή του φορτηγού θα εξυπηρετούσε τον σταθμάρχη Λάρισας και, εύλογα, θα πρέπει να του δημιούργησε μια αίσθηση ανακούφισης. Διότι, αν το τρένο είχε συγκρουστεί με φορτηγό που έπεσε από τη γέφυρα, ευθύνες για το συμβάν δεν θα μπορούσαν να επιρριφθούν σε εκείνον. Προφανώς, εάν αυτό είχε συμβεί πραγματικά, δεν ετίθετο ζήτημα εσφαλμένου χειρισμού από την πλευρά των σιδηροδρομικών.

Ωστόσο, η ανακούφιση δεν κράτησε πολύ. Εντός ολίγων λεπτών μετά από την πρώτη κλήση ακολούθησε δεύτερο τηλεφώνημα από την ΠΥ. Αυτή τη φορά η εικόνα ήταν ακριβής: Η σύγκρουση είχε γίνει ανάμεσα σε δύο συρμούς, όχι μεταξύ του Intercity και κάποιου φορτηγού αυτοκινήτου.

– «Τι έγινε; Με ποιον μιλάς;» ρώτησε ο κ. Ζήνδρος τον Βασίλη Σαμαρά. – «Με την Πυροσβεστική. Έχω σύγκρουση» απάντησε ο σταθμάρχης. – «Τι σύγκρουση;» – «Σύγκρουση του Intercity 62 με το εμπορικό. Tο εμπορικό θα πρέπει να εκτροχιάστηκε και έπεσε πάνω του». Η αρχική ερμηνεία του Σαμαρά ήταν, λοιπόν, ότι τα τρένα δεν είχαν συγκρουστεί μετωπικά. Ο σταθμάρχης Λάρισας, 15 περίπου λεπτά μετά από το συμβάν, δεν ήταν ακόμη σε θέση να συνειδητοποιήσει (ή αρνιόταν να παραδεχτεί) ότι εξαιτίας του οι συρμοί βρέθηκαν στην ίδια γραμμή και σε τροχιά αναπόφευκτης σύγκρουσης.

Αλλά το κρίσιμο ήταν το τρίτο τηλεφώνημα, η χαριστική βολή στο όποιο άλλοθι αποπειράθηκε να κατασκευάσει επί τόπου, πανικόβλητος, ο σταθμάρχης Λάρισας. Σε αυτή την κλήση προς το σταθμαρχείο Λάρισας, η Πυροσβεστική διευκρίνισε ότι τα τρένα βρίσκονταν στην ίδια γραμμή. Άρα το δυστύχημα οφειλόταν ξεκάθαρα σε σφάλμα ρύθμισης της κατεύθυνσης του Intercity 62 εκ μέρους του σταθμάρχη και όχι σε εκτροχιασμό της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Ωστόσο, ο κ. Ζήνδρος υποψιάστηκε τι ακριβώς είχε συμβεί στο Intercity 62 και τον αντιθέτως ερχόμενο εμπορευματικό συρμό. Γι’ αυτό και κάλεσε τον φύλακα, ο οποίος επιτηρεί τις γραμμές από ένα φυλάκιο που βρίσκεται σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου από τον κεντρικό σταθμό της Λάρισας, προς το βόρειο άκρο της πόλης. Ο ρόλος του φύλακα αφορά σε ζητήματα ασφαλείας των γραμμών, όπως παραβιάσεις του χώρου, απόπειρες κλοπής εξοπλισμού κ.λπ.

Ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου ρώτησε τον φύλακα: «Από ποια γραμμή πέρασε το Intercity για Θεσσαλονίκη;» Και ο φύλακας επιβεβαίωσε: «Από τη γραμμή καθόδου, προς Αθήνα». Δηλαδή, ανάποδα. Και τότε, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ζήνδρος στο protothema.gr «μου κόπηκαν τα πόδια. Γιατί κατάλαβα τι είχε γίνει».

Ο Γιώργος Ζήνδρος, πάντως, έχει την άποψη ότι, εάν ο μηχανοδηγός του Intercity αντιδρούσε εγκαίρως, θα μπορούσε να αποτρέψει την καταστροφή: «Δεν ξέρω τι να πω, έχω χάσει τον ύπνο μου, ντρέπομαι να πω ότι είμαι σταθμάρχης πια. Πιστεύω όμως ότι, αν ο χειριστής του Intercity αντιλαμβανόταν άμεσα ότι ερχόταν τρένο καταπάνω του στην ίδια γραμμή, θα μπορούσε να φρενάρει και να γυρίσει ανάποδα. Αλλά δεν θα μάθουμε ποτέ τι ακριβώς έγινε. Δυστυχώς, το μυστικό το πήραν μαζί τους οι άτυχοι συνάδελφοι».

«Πάμε γρήγορα, γιατί ο Σαμαράς θα ρίξει πάνω μας κανένα τρένο»

Γενικότερα, η ανεπάρκεια του Βασίλη Σαμαρά ήταν κάτι σαν κοινό μυστικό μεταξύ των συναδέλφων του. Όπως είπε ο Γιώργος Ζήνδρος στο Star, «όλοι τον φοβόντουσαν γιατί ήταν λίγο επιπόλαιος».

Μηχανοδηγός που συνεργάστηκε με το σταθμάρχη εκμυστηρεύεται στο protothema.gr ότι «όπως έγινε και στον τοπικό συρμό για τον οποίον ο Σαμαράς άλλαξε το κλειδί και μετά ξέχασε να το επαναφέρει, λέγαμε μεταξύ μας ‘να πάμε γρήγορα, να τελειώνουμε, γιατί είναι βάρδια ο Σαμαράς. Μη μας ρίξει κανένα εμπορικό πάνω μας, έτσι όπως πάμε ανάποδα στη γραμμή’».

Η Υπηρεσία ΡΕ και η υπερφόρτωση-προμήνυμα του κακού

Το αυξημένο ηλεκτρικό φορτίο θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν συναγερμός και, ενδεχομένως, το δυστύχημα να έχει αποτραπεί. Κι αυτό θα μπορούσε να γίνει παρά την απειρία και την ανικανότητα του σταθμάρχη Λάρισας να ασκήσει τα καθήκοντά του, παρά την έλλειψη αυτοματισμών και ψηφιακών μέσων ελέγχου της κυκλοφορίας στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής όπου συνέβη η πολύνεκρη τραγωδία.

Στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, όπως και στην Αθήνα, υπάρχει ειδικό τμήμα επιθεώρησης του ηλεκτρικού φορτίου στο δίκτυο, το λεγόμενο «Γραφείο ΡΕ». Πρόκειται για το Κέντρο Ρύθμισης Ηλεκτρικής Έλξης. Οι υπάλληλοί του είναι επιφορτισμένοι με τη διαχείριση των γραμμών επαφής της ζώνης ευθύνης τους, όπως και με τον χειρισμό των διαθέσιμων οργάνων διακοπής. Το βράδυ της Τρίτης, ο υπεύθυνος βάρδιας στο ΡΕ παρατήρησε ανωμαλία στα φορτία της γραμμής Θεσσαλονίκης-Αθήνας, κάτι αναντίστοιχο με τους συρμούς που κινούνταν εκείνη τη στιγμή στις ράγες.

Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ του Alpha, προκύπτει ότι στις 23:22 της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου διαπιστώνεται βραχυκύκλωμα στη γραμμή. Στις 23:24 ο ελεγκτής τηλεφωνεί στη σταθμάρχη Νέων Πόρων Νέων Πόρων (στα παράλια της Πιερίας, κοντά στον Πλαταμώνα). Ρωτά «έχεις κάποια ένδειξη;» εννοώντας κάτι ανησυχητικό ή ασυνήθιστο – «Όχι, έχω μόνο μία εμπορική αμαξοστοιχία στην κάθοδο» είναι η απάντηση από τους Νέους Πόρους. Στις 23:26 ο ΡΕ τηλεφωνεί στο σταθμάρχη Λάρισας. – «Έχεις κάποια ένδειξη;» – «Τίποτα» απαντά ο Βασίλης Σαμαράς. Όμως, 17 λεπτά αργότερα, στις 23:43 και ενώ είχε προηγηθεί η επικοινωνία με την Πυροσβεστική, τηλεφωνώντας εκείνος στο ΡΕ αυτή τη φορά, ο Σαμαράς ενημερώνει ότι «έχω εκτροχιασμό στην άνοδο». Δηλαδή, είτε έλεγε ψέματα στη ΡΕ προσπαθώντας απεγνωσμένα να συγκαλύψει την τραγωδία, είτε εξακολουθούσε να μη γνωρίζει τι είχε προκαλέσει με το σφάλμα του. Και ούτε καν σε ποια γραμμή.

protothema.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Αλέξανδρος Ιωσηφίδης | Προώθηση της καινοτομίας και ψηφιακής ανάπτυξης στην Περιφέρεια ΑΜΘ

Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας της ΠΑΜΘ Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, συμμετείχε στις εργασίες του «3ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ».

Εκπροσώπησε την Περιφέρεια μας, απευθύνοντας χαιρετισμό στην έναρξη του Συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 26 και 27 Απριλίου, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης “Beyond 2024”.

Στον χαιρετισμό του επισήμανε τα εξής: «Το 3ο Συνέδριο Καινοτομίας & Νέων Τεχνολογιών Αυτοδιοίκησης Περιφερειών Ελλάδας αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός για την προώθηση της καινοτομίας και της ψηφιακής ανάπτυξης στις περιφέρειες της χώρας μας.

Κοινός στόχος είναι να διευκολύνουμε την καθημερινότητα του πολίτη, να γίνει ευκολότερη μέσω διαφόρων τεχνολογικών καινοτομιών και υπηρεσιών που παρέχονται από την Αυτοδιοίκηση αλλά και του εργαζόμενου προσωπικού

Η συνεργασία μας για την επίτευξη αυτού του κοινού στόχου είναι κρίσιμη και είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά μαζί.»

Στο περιθώριο του Συνεδρίου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με Αντιπεριφερειάρχες αντίστοιχων αρμοδιοτήτων άλλων Περιφερειών καθώς και με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δ. Παπαστεργίου.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Σε ποιες τιμές θα κυμανθεί το αρνί και το κατσίκι ενόψει Πάσχα

Με επάρκεια αγαθών και συγκράτηση τιμών οδεύει η αγορά προς το Πάσχα. Οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου αναπτερώνονται από την επικείμενη εορταστική περίοδο, σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση του «καλαθιού του Πάσχα» και του «καλαθιού των Νονών» ενώ οι καταναλωτές έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν τη δική τους έρευνα προκειμένου το επόμενο διάστημα να προχωρήσουν στις πασχαλινές τους αγορές.

Η εκτίμηση που υπάρχει για τις τιμές των αμνοεριφίων είναι ότι θα διαμορφωθούν κάτω από 10 ευρώ το κιλό ενώ τόνισε, πως συνεχίζονται, με αμείωτη ένταση, οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς. Όσο για το κόστος στα αμνοερίφια, υπάρχει ένα εύρος τιμών, σημείωσε, από 9 ευρώ μέχρι και 14, αναλόγως την ποιότητα, την προέλευση, το βάρος.

Μεσοσταθμικά, το πασχαλινό τραπέζι αναμένεται να μείνει στα ίδια επίπεδα με πέρσι.

Την ίδια ώρα, σημαντική αποκλιμάκωση στον πληθωρισμό τροφίμων και μειώσεις των τιμών στα προϊόντα άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και ατομικής φροντίδας, αποτυπώνονται στα στοιχεία πληθωρισμού που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ. Μάλιστα, ο πληθωρισμός τροφίμων μειώθηκε διαδοχικά από 8,3% τον Ιανουάριο σε 6,7% τον Φεβρουάριο και σε 5,3% τον Μάρτιο.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικές μειώσεις τιμών καταγράφονται σε επίπεδο μήνα (Φεβρουάριος – Μάρτιος) στις εξής κατηγορίες τροφίμων: νωπά λαχανικά (-6,3%), νωπά ψάρια (-5,4%), χοιρινό κρέας (-2,1%) και τυριά (-1,4%). Μειώσεις τιμών καταγράφονται επίσης και σε μη τρόφιμα, προϊόντα που αποτέλεσαν αντικείμενο της ρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση των παροχών των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ. Στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού καταγράφεται πτώση τιμών κατά -2,1% και στα είδη ατομικής φροντίδας κατά -2,5% τον Μάρτιο του 2024 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023.

«Τα μέτρα σταδιακά έχουν αρχίσει να αποδίδουν και θα δούμε ταχύτερη αποκλιμάκωση του αποπληθωρισμού. Είναι μέτρα έκτακτα μέχρι να λειτουργήσει η αγορά και μετά αυτά τα μέτρα θα σβήσουν» δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, αναφορικά με τη μάχη της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Για την τιμή των αμνοεριφίων στο «καλάθι του Πάσχα», ο υπουργός ανέφερε ότι στόχος είναι για το αρνί η τιμή να είναι χαμηλότερα από 10 ευρώ το κιλό», ενώ σε ό,τι αφορά στο «καλάθι των Νονών», σημείωσε πως «το αξιολογούμε», λέγοντας πως «συζητάμε με την αγορά» και πως «οι τιμές είναι σε αποκλιμάκωση». Επίσης, υποστήριξε ότι συνεχίζονται, με αμείωτη ένταση, οι έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος δήλωσε πρόσφατα για τις τιμές των αμνοεριφίων ότι φέτος θα είναι κατά τι καλύτερες σε σχέση με πέρυσι. Ανέφερε επίσης, ότι μεσοσταθμικά, το πασχαλινό τραπέζι αναμένεται να μείνει στα ίδια επίπεδα ενώ για το πασχαλινό καλάθι, σημείωσε ότι θα ξεκινήσει την Τετάρτη πριν από την Μεγάλη Εβδομάδα. Ερωτηθείς αν θα δημιουργηθεί και φέτος το «Καλάθι των Νονών», σημείωσε: «Υπάρχει συζήτηση με την αγορά, γιατί σκοπός των καλαθιών είναι να καταδεικνύουν προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά και να είναι πολύ φτηνά, φθηνότερα σε σχέση με αυτό που συμβαίνει κατά μέσο όρο. Όμως, φαίνεται – ειδικά στη συγκεκριμένη κατηγορία – ότι οι τιμές έχουν αρχίσει και αποκλιμακώνεται πιο έντονα από ό,τι στα τρόφιμα. Επομένως, μπορεί να έχουμε μια καλύτερη εικόνα, θα το δούμε όμως με την αγορά, αν μπορεί να στηριχθεί αυτό το μέτρο».

Η ψυχολογία και το νέο προφίλ των καταναλωτών

Ο αντίκτυπος των πληθωριστικών πιέσεων στην ψυχολογία των καταναλωτών αποτυπώνεται στο πλαίσιο των ερευνών της EY. Όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, EY Ελλάδος και Επικεφαλής του Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της ΕΥ στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη «η EY Ελλάδος παρακολουθεί συστηματικά τις τάσεις που αναπτύσσονται στο καταναλωτικό κοινό τα τελευταία τρία χρόνια, μέσω της ετήσιας έρευνα Future Consumer Index».

Στην Ελλάδα, ποσοστό 56% των καταναλωτών δήλωναν το 2023 ότι ανησυχούσαν πάρα πολύ για το αυξημένο κόστος ζωής, 53% για τα οικονομικά τους και 40% για την οικονομία γενικά, ενώ δυο στους τρεις (69%) εκτιμούσαν ότι το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ζωής θα ενταθεί τους επόμενους μήνες. «Οι τάσεις αυτές αποτυπώθηκαν στην εορταστική αγορά των Χριστουγέννων, κάτι που αναμένεται να ισχύσει και για την επικείμενη Πασχαλινή αγορά, ειδικότερα σε ένα περιβάλλον όπου οι οικονομικές πιέσεις επιμένουν και η ακρίβεια απασχολεί καθημερινά τους καταναλωτές» αναφέρει ο κ. Μαύρος.

Ταυτόχρονα, με στοιχεία του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του ΟΠΑ, 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές, δηλώνουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες εξαιτίας των ανατιμήσεων βασικών αγαθών και του αυξημένου κόστους ενέργειας. «Έχουμε δει, βέβαια, να γίνονται θετικά βήματα, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού, όμως, στην ουσία, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί από τους παράγοντες που αναφέραμε παραπάνω και αυτό προκαλεί μία απαισιοδοξία που με τη σειρά της αντανακλάται και στην καταναλωτική συμπεριφορά» υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μαύρος.

Πώς διαμορφώνεται όμως σήμερα το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή; Στο ερώτημα αυτό απαντά πρόσφατη έρευνα Shopper Insights που πραγματοποιήθηκε από την NielsenIQ. Ειδικότερα, ο μέσος αγοραστής στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό. Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα. Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Για το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής. Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

Οι ανησυχίες των CEOs

Αναφορικά με τις ανησυχίες, τις στρατηγικές, αλλά και τις προβλέψεις των υψηλόβαθμων στελεχών του λιανεμπορίου τροφίμων έρευνα που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του ετήσιου Shopper Trends συνεδρίου της NielsenIQ έδειξε ότι 8 στους 10 προβλέπουν ανάπτυξη για τις επιχειρήσεις τους. Για πορεία του γενικότερου κλάδου των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, οι προβλέψεις είναι επίσης θετικές, ωστόσο πιο συγκρατημένες σε σχέση με την περασμένη χρονιά, προφανώς και λόγω της υποχώρησης των πληθωριστικών φαινομένων, οι οποίες και αναμένονται, σύμφωνα με την έρευνα. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ωστόσο είναι το εύρημα σχετικά με την προσδοκία για τους πωλούμενους όγκους: Την περασμένη χρονιά υπήρξε διάχυτη η ανησυχία ότι οι αυξήσεις των τιμών θα οδηγήσουν σε μείωση της κατανάλωσης, κάτι που δε συνέβη, καθώς με βάση τις μετρήσεις της NielsenIQ για το 2023, η ζήτηση παρέμεινε σταθερή. Φέτος, οι άνθρωποι της αγοράς, προφανώς ορμώμενοι από το περυσινό αποτέλεσμα, προβλέπουν σε μεγάλο βαθμό σταθερότητα, με 1 στους 5 να αναμένει ανάπτυξη μεγαλύτερη του 2%.

Όσον αφορά τώρα στις βασικές τους ανησυχίες, την πρώτη θέση κατέχει η μειούμενη αγοραστική δύναμη των αγοραστών, ενώ σημαντικά αυξήθηκαν οι απαντήσεις για τον εντεινόμενο κρατικό έλεγχο της αγοράς και κατ’ επέκταση στο κατά πόσο αυτός ο έλεγχος επηρεάζει τη ελκυστικότητα της χώρας ή και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για την προσέλκυση επενδύσεων. Την ίδια στιγμή συνεχίζει να είναι σημαντική, ωστόσο αρκετά μειωμένη σε σχέση με την περασμένη χρονιά, η ανησυχία για τον πληθωρισμό, καθώς και το κόστος παραγωγής.

Στον αντίποδα, στους κυρίους πυλώνες ανάπτυξης, οι προμηθευτές αναφέρουν την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά, καθώς και εν γένει την καινοτομία με ένα ποσοστό 72%. Η άποψη αυτή φαίνεται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς μέσα από την ανάλυση των δεδομένων της αγοράς της NielsenIQ, διαπιστώθηκε ότι το 12% των προϊόντων που πωλήθηκαν στην αγορά το 2023 ήταν νέα, ενώ σημαντικό εύρημα της ίδιας ανάλυσης αποτελεί το γεγονός οι νέοι κωδικοί είναι αυτοί που οδηγούν την ανάπτυξη των πωλήσεων, ειδικά για τις μεγάλες προϊόντικές κατηγορίες του μη τρόφιμου, οι οποίες και χαρακτηρίζονται από υψηλό R&D. Ταυτόχρονα ωστόσο με την τοποθέτηση νέων προϊόντων πάνω στα ράφια, θα πρέπει να γίνει και ένας εξορθολογισμός του κωδικολογίου μέσα στις διαφορετικές προϊόντικές κατηγορίες, καθώς με βάση την ανάλυση του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, μόλις το 18% των κωδικών πραγματοποιεί το 80% του τζίρου των FMCGs στα σούπερ μάρκετ.

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα το Πάσχα

-Πέμπτη 25/04/2024: 09.00 – 21.00
-Παρασκευή 26/04/2024: 09.00 – 21.00
-Σάββατο 27/04/2024: 09.00 – 18.00
-Κυριακή 28/04/2024: 11.00 – 18.00
-Μεγάλη Δευτέρα 29/04/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Τρίτη 30/04/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Τετάρτη 1/05/2024: 09.00 – 21.00

-Μεγάλη Πέμπτη 2/05/2024: 09.00 – 21.00
-Μεγάλη Παρασκευή 3/05/2024: 13.00 – 19.00
-Μεγάλο Σάββατο 4/05/2024: 09.00 – 15.00
-Κυριακή του Πάσχα 5/05/2024: ΑΡΓΙΑ
-Δευτέρα 6/05/2024: ΑΡΓΙΑ
-Τρίτη 7/05/2024: ΑΡΓΙΑ (λόγω μεταφοράς της αργία της Πρωτομαγιάς)

protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Φωτιά στο Μάτι | Εξι κατηγορούμενοι ένοχοι για την τραγωδία

Την απόφασή του επί της ενοχής των 21 κατηγορουμένων στη δίκη για τη φωτιά στο Μάτι ανακοίνωσε το πρωί της Δευτέρας το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών έπειτα από μακρά ακροαματική διαδικασία.

Συνολικά το δικαστήριο έκρινε ενόχους 6 από τους συνολικά 21 κατηγορουμένους με συγγενείς θυμάτων που βρίσκονταν στην αίθουσα να φωνάζουν «ντροπή σας» προς το δικαστήριο. «Μπράβο σας, μπραβο σας, έχετε χάσει παιδί;», «όλοι αθώοι, έπρεπε από μόνοι τους να μπoυν στη φυλακη», φώναζαν οι συγγενείς των θυμάτων.

Ειδικότερα με την απόφαση του το δικαστήριο υιοθέτησε εν μέρει την εισαγγελική πρόταση και κήρυξε ενόχους τους:

  • – Σωτήρη Τερζούδη τότε αρχηγό της Πυροσβεστικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια και σωματική βλάβη από αμέλεια για την εκτροπή ελικοπτέρου)
  • – Βασίλη Ματθαιόπουλο τότε υπαρχηγό της Πυροσβεστικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια για το θάνατο 9 ανθρώπων στη θάλασσα),
  • – Ιωάννη Φωστιέρη τότε επικεφαλής του ΕΣΚΕ (ανθρωποκτονία από αμέλεια)
  • – Νικόλαο Παναγιωτόπουλο τότε Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθηνών (ανθρωποκτονία από αμέλεια για 102 ανθρώπους, σωματική βλάβη από αμέλεια 32 ανθρώπων),
  • – Χαράλαμπο Χιώνη τότε Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής (ανθρωποκτονία από αμέλεια για 102 ανθρώπους, σωματική βλάβη από αμέλεια 32 ανθρώπων) και
  • – Κωνσταντίνο Αγγελόπουλο κάτοικο από την αυλή του οποίου ξεκίνησε η φωτιά.

Αθώοι κρίθηκαν τα στελέχη της Πυροσβεστικής Χρήστος ΓκολφίνοςΦίλιππος ΠαντελεάκοςΔαμιανός ΠαπαδόπουλοςΧρήστος ΛάμπρηςΧρήστος ΔροσόπουλοςΓεώργιος Πορτοζούδης και Στέφανος Κολοκούρης, ο τότε αξιωματικός στα Εναέρια Μέσα της ΕΛΑΣ Χαράλαμπος Συρογιάννης, ο τότε γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Ιωάννης Καπάκης, η τότε περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου και οι τότε δήμαρχοι Μαραθώνα Ηλίας Ψινάκης και Πεντέλης Δημήτριος-Στέργιος Καψάλης.

Αθώοι κρίθηκαν, παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση οι Βάιος Θανασιάς τότε αντιδήμαρχος δήμου Μαραθώνα, Ευάγγελος Μπουρνούς τότε δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου, Αντώνης Παλπατζής τότε αντιδήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου.

«Χάθηκε η ντροπή», δήλωσε δικηγόρος θυμάτων μετά την απόφαση του δικαστηρίου.
protothema.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en